HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Az 1-1-ről és az 1-1-ről

2013.02.26. 08:25 vigvik

Szerintem máris igazam van, ha azt mondom, az előző meccs után joggal horkantak fel a Barça szurkolók azt látván, hogy a párharcban ismét döbbenetes számban megmutatkoztak a Madrid játékában a futballt labda nélküli rúgásként értelmező egyedei elemei.

Valójában nem tudom megmondani, hogy a jelenség visszatérésnek minősül-e (avagy mindvégig ott volt), mindenesetre gyanús, hogy igen, különben egyik-másik tavalyi meccs után nem beszélhettünk volna először a játékról és csak utána egyéb körülményekről. Ha viszont ismét megmutatkoztak, annak kell valami okának lennie, már persze azon túl, hogy miért ne tekinthetnénk természetesnek a jelenlétüket, ha sajnálatos módon hozzászoktattak minket az utóbbi évek?

De ha éppen hozzá is szoktattak, még nem feltétlenül kell elmennünk szó nélkül a jelenség mellett.

Szerintem máris igazam van, ha azt mondom, az előző meccs után joggal horkantak fel a Barça szurkolók azt látván, hogy a párharcban ismét döbbenetes számban megmutatkoztak a Madrid játékában a futballt labda nélküli rúgásként értelmező egyedei elemei.

Valójában nem tudom megmondani, hogy a jelenség visszatérésnek minősül-e (avagy mindvégig ott volt), mindenesetre gyanús, hogy igen, különben egyik-másik tavalyi meccs után nem beszélhettünk volna először a játékról és csak utána egyéb körülményekről. Ha viszont ismét megmutatkoztak, annak kell valami okának lennie, már persze azon túl, hogy miért ne tekinthetnénk természetesnek a jelenlétüket, ha sajnálatos módon hozzászoktattak minket az utóbbi évek?

De ha éppen hozzá is szoktattak, még nem feltétlenül kell elmennünk szó nélkül a jelenség mellett.

A legutóbbi kilencven percet figyelve fogalmazódott meg bennem a kérdés, amely azt célozta, hogy mi is lehet(ett) a Real elsődleges szándéka? Ahogy pedig haladt előre az idő, egyre határozottabban az tűnt fel, hogy igyekeztek a meccset a lehetőségekhez képest folyamatosan 1-1-ekre lebontani. Hogy ebben mi a jó? Két oka is van.

Az egyik, hogy ez lehetőség tördelni az ellenfél (össz)játékát, ami a Barça ellen máris jó választás, a másik pedig, hogy ezzel esélyt teremtenek maguknak a játék(osok) fizikai jellemzőit előtérbe helyezni. Az 1-1 kiváló megoldás a saját csapat támadóharmadában (például akkor, ha van egy CR a csapatban), szintén használható felfogás a középpályát megnyerni (a világ focija amúgy is itt dől el, a Barça ellen meg pláne kiemelten fontos terület), ugyanakkor borzasztó veszélyeket rejt a saját védőharmadban. Főleg akkor, ha egy csapat kerete egyszerűen nem alkalmas erre.

Azonnal folytatom az előző gondolatsor fejtegetését, de mivel most értünk a legizgalmasabb ponthoz (=ha a Real keretét alkalmatlannak minősítem, akkor hátha jön valami szaftos beszólás is feléjük), drámailag hatásszünetet keltek. Ugyanis elgondolkodtam azon, miért éppen most tűnt fel nekem az 1-1-ekre törekvés a felfogásukban?

Az egyik lehetőség, hogy korábban is volt, de a csapatszintű mozgások mögött nem volt ennyire érzékelhető, a másik pedig, hogy ez konkrét reakció volt az idei Barçára. Mivel eszemben nincs elvenni Josétól az érdemet, hogy olykor használja a fejét mondjuk egy samponreklámban, nekem inkább a második a szimpatikus, arról nem is beszélve, hogy így én is okosabbnak tűnök.

Titoval a Barça a pályára hozta azt, hogy a támadóharmadban immár nem akarja folyamatosan megoldhatatlan feladatok elé állítani az egyes játékosokat, ezért igyekszik a pálya minden kisebb területén minden pillanatban létszámfölényes, de legalábbis létszámazonos szituációkat kialakítani. A tavaly látottakkal szemben ez mindenképpen jelentős változás, ezenkívül ésszerű reakció, ha el akarjuk kerülni (ki akarjuk javítani) az előző szezon hibáit. Más kérdés, hogy szerintem éppen emiatt kapunk szokatlanul sok gólt idén.

Ha a saját támadóharmadomba akarok több embert, akkor azt nyilván valahonnan el kell vonnom, ezzel viszont csorbul a középpálya szűrőhatékonysága, a védelem pedig sokkal nagyobb számban fog létszámazonos, vagy éppen létszámhátrányos helyzettel szembenézni. Ha megfigyeljük a kapott gólokat, észre is vehető, hogy jellemzően ezekből (=a védelemre tompítás nélkül érkező ellenfelek támadásaiból) kapjuk a gólokat.

Mivel Tito megerősítette a játékoslétszámot illetően a saját támadóharmadunkat, de ráadásul a csapat arra is képes, hogy hihetetlenül gyorsan és - még a Barçához szokott szemünknek is döbbenetesen - pontosan kreatív játékot játsszon kis területeken, az ellenfél számára az egyetlen lehetőség, ha semmiképpen nem engedi, hogy a támadásvezetés eljusson eddig.

Ekkor viszont a buszparkoláson túl (=már a játékosokat se engedi be oda) lehetőség lehet az, hogy megpróbálja megakadályozni a labda eljuttatását a konkrét veszélyzónába. Ennek pedig lehet egyik megoldása, hogy éppen ezekkel az 1-1-ekkel állítja meg a Barçát már a középpályán. Nem kizárt, hogy ezt a szándékot vettem én észre az előző meccsen, így az sem kizárt, hogy nem beszélek ostobaságokat. De visszatérve az előző gondolatmenethez: a játék 1-1-re bontása tartogat előnyöket, azonban borzasztóan veszélyes a saját védővonalra nézve, beleértve a középpálya védekező szekcióját is.

Ha az 1-1 támadó oldalán „vagyok”, akkor lehetek kreatív, ötletes, megpróbálkozhatok (sőt meg is kell próbálkoznom!) a labdarúgás szimpatikus elemeivel párharcokat nyerni. Cselezhetek, trükközhetek, kereshetek látványos támadáskombinációkat, összegezve érvényesülhet egy 1-1-ben (de akár létszámhátrányban is) jó játékos minden pozitív tulajdonsága.

Viszont ha az 1-1 védekező oldalán „vagyok”, akkor már eleve negatívumot viszek a futballba (=nem a labdarúgás sava-borsát, a gólszerzést támogatom), bár érdemes megemlíteni, hogy voltak már a futballtörténelemben olyanok, akik tudták elegánsan prezentálni ezt a műfajt, hisz a védőlegendák se a semmiből lesznek. Na meg persze létezik a legrosszabb változat, mely szerint művelhetem akként is ebbéli tevékenységemet, mint például Arbeloa, aki gyakorlatilag az 1-1-es szituációkat bemutató képekkel illusztrálhatná az „Egy faipari szakmunkás kalandjai a futballpályán” című önéletrajzi könyvét. Ja nem is! Csak mindig elfelejtem, hogy a visszataszító viselkedés mértékegysége még akkor is Dani Alves, ha a pályán se volt, viszont kell egy jó kifogás.


Továbblépve, lássuk, mi kell ahhoz, hogy valaki hatékony lehessen az 1-1 védekező oldalán? Alapból adja magát, hogy érvényesülhetnek a fizikai jellemzők (Madrid erény), de ezen túl már olyan képességekre van szükségem, ami nagyon is hiányzik egyes Real játékosból.

Az első és legfontosabb, a higgadtság, a második a koncentráció (kilencven percen keresztül!), és csupán a harmadik a képesség arra, hogy lehetőség szerint szabályos megoldásokkal állítsam meg az ellenfelet. (Ez pedig azért van, mert hiába „vagyok” én a világ legkiválóbb védőjátékosa az edzéseken, ebből semmi nem fog kiderülni, ha versenyszituációban képtelen vagyok ugyanezt bebizonyítani.) Ahogy látjuk, alig említettem fizikai jellemzőket, és csupán a negyedik szempont az, ami tanulható, a maradék pedig mentális erőállapot kérdése. Amely mentális erőállapot hamar veszít hatékonyságából stresszhelyzetben. Hogy mit értek stresszhelyzet alatt? A párharc közelmúltját és a Barça játékosait.

Szerintem mindenki által elfogadható tény, hogy az utóbbi évek történései mélyre taszították a Madrid játékosait fejben-lélekben. A soha véget nem érőnek tűnő Barça dominancia, a frusztráció, a kilátástalanság érzése sorozatosan az egymás elleni meccsek után, mind-mind nagyon kemény kihívások, amik nem múlnak el nyomtalanul néhány sikerrel megvívott meccs után sem.

Én azt feltételezem, több pozitív élmény kell ahhoz, hogy végleg begyógyuljanak a sebek, és felépüljön az a belső erő, ami aztán hosszútávon önbizalmat és tartást ad az egyes játékosoknak, ezen keresztül pedig az egész csapatnak.

Ugyanakkor továbbra is fennálló szempont az a borzasztó nyomás, amit a Barça játékosai jelentenek – ebben az esetben – a Madrid játékosaira. Messi és Iniesta minden védő rémálma, Cesc fejbeni gyorsasága a világ élmezőnyébe tartozik, Sánchez pályafutása lehet éppen a mélypontján, akkor is harap és küzd a pályán, Villa olyan szinten ismeri a védőket és a feltételezhető reakcióikat, ami bármikor gyilkos fegyverré teheti.

Pedro játszhat akármilyen gyengén, állandóan ott zizeg és nem hagy egy pillanatnyi levegővételt sem, Busquets-től és Xavitól szinte képtelenség szabályosan elvenni a labdát, ráadásul utóbbi életveszélyes, ha váratlanul felbukkan támadóharmadban. (Vagy akárcsak "gyilokpassz" távolságra ahhoz mérten.)

És akkor még nem beszéltem Alves-ről (aki önmagában már a jelenlétével egy halálosan idegesítő fickó) Albáról, Thiagoról és Adrianoról akik mind lehetnek váratlanok, egyben kiszámíthatatlanok és végzetesek is. A leírtak mind-mind nagyon kemény és folyamatos stresszhelyzetet idéznek elő, ami akkor is megoldást kíván, ha nem vagyok pszichológus, és elképzelhető, hogy azt se tudom, miről beszélek.

Miután kellő alapossággal felvázoltam, amit én a pillanatnyi helyzetnek vélek, jöjjön a konklúzió. Tekintve, hogy milyen elvárásokat támaszt egy-egy Barça meccs a Madrid játékosai felé, és ezt összevetve az egyéni képességeikkel, én azt gondolom, szimplán irreális elvárás tiszta játékot feltételezni tőlük.

Az én értelmezésemben itt egyszerűen az a helyzet, hogy bizonyos feladatokra alkalmatlan emberektől várják el a feladatok megoldását, ráadásul még azt sem teszik meg, hogy a lehetőségekhez képest a legjobb hátteret biztosítsák számukra. (Jé, ez tökre Magyarország…) Arról nem beszélve, hogy ez a rengeteg 1-1-es szituáció éppen az egyénekre hárít elviselhetetlen terhet, amit ráadásul nem is könnyítenek meg azzal, hogy csapatként értelmezzék a közösséget.

Márpedig ők nem értelmezik így, hiszen kialakul(t) egy nagyon éles válaszvonal az egyszemélyű vezetés és a játékosok között. Azzal, hogy nincs nyilatkozat, amelyből ki ne érezhetnénk, a „Jó napot kívánok! I. (Nagyszerű) José vagyok, és mellesleg van csapatom is” (az enyém, nem a mienk!) felhangot, az edző folyamatosan kiemeli (=kivonja) magát a közösségből, ez pedig hosszútávon beépül(t) a kollektív(a) tudat(á)ba.

Amikor meg igazán bele kellene állni egy "ütésbe", azzal mutat példát, hogy belök a kötelek közé egy bábut, ő meg a háttérből duzzog, mondván, hogy a rosszindulatú sajtó magának köszönheti a kialakult helyzetet. Mi is láttuk ámokfutni éppen eleget Van Gaalt, ne lepődjön meg senki, ha a végkifejlet ugyanaz (lesz). De mi lesz a végeredménye a folyamatnak? A Real egyes játékosai szinte percenként összeomlanak a pályán, ezenkívül megszületik a Barcelona reakciója is.

Az előző meccs utolsó tíz percében jött el egy pillanat, amikor Alonso irdatlanul felrúgta Messit, majd igyekezett elnézést kérni tőle, ezért lehajolt, hogy felsegítse. Ő erre a lehető legjobb módon reagált: látványosan elfordult tőle, jelezve, hogy köszöni szépen, de tőle nem kell egy ilyen alattomos megmozdulás után elnézést kérni. (Ld. még a szótárban „anyádat!” címszó alatt). Az említett Real játékosok összeomlásának azonban van egy másik aspektusa is, ez pedig a kiútkeresés a stresszhelyzetből. Amelynek egyik lehetséges módja a kifogáskeresés, ezen belül pedig a színjáték.

Színjátékot mondtam volna? Meglepő, hogy egy Barça szurkoló említ ilyet, pedig bizony arról van szó! A nyilvánvaló szabálytalanságok után bíróra legyinteni, lekezelően a földön fekvő ellenfélnek ugatni, esetenként teátrálisan felrángatni a „szimuláló” Barça játékost, emellett folyamatosan eltúlzott mimikával elbagatellizálni a szituációkat és értetlenkedni, ugyanolyan színjáték, mint amivel pont minket szoktak megvádolni.

Már persze elsősorban azok, akik évente két Barça meccset ülnek végig, abba is csak azt hajlandók belelátni, ami nekik tetszik, és különben is a „Buszkecc meg az Alves, meg az egész Barça, az egy szimulálós színész…”. Csakhogy ezt a (Madrid előadásában látható) színészkedést és a bíró befolyásolását sokkal kényelmesebb nem észrevenni, amúgy meg a José Agymosás Nagy Bibliájában nincs is benne. A Real játékosai ugyanúgy befolyásolják a bírót, mint ahogy azt teszik a Barcelona játékosok, a különbség annyi, hogy ők már eleve egy évekre visszanyúló propaganda-hadjárat támogatását (=az események (ál)legalizálását) is élvezik a háttérből.

Egy megjegyzés, ami idekívánkozik, ha már szimulálást említettem az előbb. Kivétel nélkül minden egyes esetről kiderült, hogy nyilvánvaló szabálytalanságról van szó, így a szimulálás már eleve nem állja meg a helyét! Nem vagyok vak, egyáltalán nem vitatom, hogy vannak játékosaink, akik túljátsszák az eseteket, de kivétel nélkül mindig valós események a kiváltó okok, és ez nem is meglepő.

Tudomásul kellene már végre venni, hogy a Barça játékosok nem csak az unásig ismert passzolgatást tanulják meg gyerekkoruktól kezdve, de azt is, hogyan fedezzék szinte tökéletesen a labdát. Aki egy kicsit is végiggondolja, hamar rájöhet arra, hogy egy fizikálisan gyengébb játékosnak egyszerűen nincs más lehetősége, ha érvényesülni akar a pályán, mint az, hogy megtanulja nem a fizikai erejére támaszkodva megvédeni a labdát minden helyzetben! Ezt pedig csak úgy teheti meg, ha olyan szinten megtanul a labdával bánni, amivel már eleve szinte lehetetlenné teszi, hogy tiszta eszközökkel megállítsák. Ettől persze meg lehetne próbálni, és vannak olyan ellenfelek is, akik elsősorban taktikai elemekben (=csapatmunkában) gondolkodnak, azonban ez pillanatnyilag nem a Real Madrid.

Aki nem hiszi, amit az előbb leírtam, csak nézze meg, voltaképpen mit csinál Messi? Mi az a játékelem, amiben ő magasan kiemelkedik az egész futballtársadalomból? Maximális futássebességgel képes folyamatosan olyan közel tartani a lábához a labdát, hogy szinte képtelenség oda beszúrni egy tiszta szerelési kísérletet. Messi legnagyobb erénye, hogy új dimenziókba emelte a labdafedezés fogalmát és bennem él a gyanú, hogy erre egyszerűen a fizikai hiányosságai miatt kényszerült. De ha Messi nem elég példának, idevehetem Iniestát, Xavit és Busquets-et is, a múltból pedig egy Josep Guardiola és egy Johan Cruyff nevű fiatalembert, akiket fizikálisan alkalmatlannak véltek a futball nevű játék űzésére, mégis lett belőlük valaki. Mindegyikük mestere (volt) a labdafedezésnek, és még ha nem is nevezhetem elsőszámúnak, de az érvényesülésükhöz létfontosságú képesség (volt) ennek megléte. Amíg pedig a futball jelenlegi szabályai érvényben maradnak, önmagában a fizikai erő nem is fogja eldönteni, hogy ki birtokolja (többet) a labdát.

Tévedés ne essék, a poszt egy pillanatig nem akart felmentést adni a Real játékosok közül többnek a minősíthetetlen viselkedésére, csupán arról van szó, hogy a magam gondolataiból kiindulva próbáltam vázolni a helyzetet.

Egy pillanatig nem örülök annak, hogy alattomos megfélemlítést kell bámulnom futballmeccs címszó alatt, mélységesen sajnálom a párharc ilyen szintű lemocskol(ód)ását, valamint őszintén remélem, hogy a Barça a pályán vesz nemes elégtételt. Egy pillanatig nem szurkolok valami ellen (=ellenfelek, közte elsősorban a Real), továbbra is valami mellett (=a Barça) teszem le a voksom. De amikor ilyen durván és sorozatosan megsértik a kedvenc csapatomat, akkor igenis megmozdul bennem a gondolat, hogy ne csak azért győzzünk, mert az nekünk jó, de egy kicsit azért is, mert az nekik rossz!

Ma este azért megyünk, hogy a következő alkalommal Abidalnak már ne csak a meze lehessen a pályán! Visca el Barça!

430 komment

Címkék: beharangozó copa del rey Barcelona Real Madrid

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr46017519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

334243 2013.02.26. 23:11:59

http://bayernmunchen.blog.nepsport.hu/archives/2012/05/21/Kerem_vissza/ most részemről aktuális Kérem vissza a csapatomat.

343080 2013.02.26. 23:12:51

[kipuka](#1113594): messi faradt. kulonosen a passzainal latszik ez. nagyon pontatlan, es sok rossz dontest hoz!

346557 2013.02.26. 23:13:43

[kipuka](#1113594): Idén konkrétan fontos meccsen - ez se lett volna az, ha nem a Real elleni lett volna - az égvilágon semmit nem csinált még...

348033 2013.02.26. 23:14:21

@Bendak: igen holnap át is festem a szobám egyből és kidobom minden Barcás cuccom...remélem érzed a szarkazmust ;) ...én nem azt írtam hogy feladom kész csak.mivel tudom hogy úgy se bírnám ki hogy ne nézzek fel.....ezért jobb lenne ha nem is lenne ....(egy ideg) mert én nem bírom elviselni hogy ha látom hogy idejön egy madridista osztani az észt.... ugy kiosztanám hogy örökre kitiltanának.És ezt most nem a meccd utáni fusztráció mondatja velem. remélem megérted.

346649 2013.02.26. 23:14:26

[vaseger](#1113534): Biztos vagy abban hogy velük játszunk a szuperkupában, szerintem a matracosokkal.

349622 2013.02.26. 23:16:24

[kipuka](#1113594): kerdezd meg tolle. o van ott ahol van!

347396 2013.02.26. 23:16:55

[MrPaul](#1113578): Szerintem ezt az allitast csak neked kell magyarazni..:)

346649 2013.02.26. 23:17:02

[kipuka](#1113594): te mi vagy itt, nem láttalak itt a -16 pontnál egyszer sem.

346649 2013.02.26. 23:18:23

[bondia](#1113619): előbb hátraütött, majd taposott. Így szokta, megértem a madridiaknak, nekik ez már fel sem tűnik.

348977 2013.02.26. 23:19:51

[welovebarca](#1113604): Nyugi. Én vmiért tök nyugodt lettem. 3:0 után megnyugodtam. Nem tudom miért. Addig szétvetett az ideg, de akkor láttam, hogy ma a Realnak minden összejön. Az őszi teljesítményünk 60%-át produkáljuk, és ez a szakmai stáb hibája. A normális madridisták nem belénkrúgnak, hanem vigasztalnak. A hülyékkel meg nem kell foglalkozni...

278357 2013.02.26. 23:20:07

[zsugasvili1](#1113621): Most mi rosszat szóltam? Te egyébként mi vagy itt?

344771 2013.02.26. 23:20:31

[bondia](#1113619): Meg is tettem abban a kommentben.

349622 2013.02.26. 23:22:53

Miert kell egy ilyen meccs utan idejonni es okoskodni, elmagyarazni nekunk hogy Messi fos, hogy Roura seggarcu, hogy az egessz csapat fogalmatlan, MIERT bazdmeg minden kocsog madridistara most jon ra a szofosas. Rohadjon szejel a repulotok hazafele

349622 2013.02.26. 23:25:00

akinek nem inge ne vegye magara, egyebkent mindenki huzzon a sajat platformjara

269281 2013.02.26. 23:26:42

Elolvastam a meccs előtt a hszólásokat, direkt nem szóltam hozzá, mert a nagy elbizakodással szemben, nekem rossz előérzetem volt. A Barca meccsek óta csak árnyéka magának, ami a sp csapatok ellen nagy nehezen bejön, az már 1 komolyabb csapat Milán, Real már nem. Az egész csapat elég régen visszaesett, rosszul játszik. Messitől kezdve mindenki. Pedrot és AS-t pályára se kellene engedni, el kéne hajtani őket, nem Barca szintűek. Én nem tudom Tito mit néz NY-ban, hogy nem látja azt az egyszerű játékot amit a Barca ellen játszanak, már tavaly a Chelsea is, hogy hagyják a Barcát támadni, aztán labdavesztésnél elíndítanak íveléssel 1-2 gyors játékost (Drogba, CR, Di Maria, Sharawey, stb.) és nekünk lőttek! Nem látja? Vagy nincs kontakt csak mondják? Szombaton egy nagy verés lesz Madridban, aztán a Milan is továbbjut, jó esetben a bajnokság marad keserű ízzel. Ha jó játékkal veszítenénk, az elviselhető lenne, de ilyen gólképtelen alamuszi tili-tolival szégyen! Be kell látni Messit kiismerték, rajta kivűl nincs gólképes játékos. Kell ide Neymar!

343103 2013.02.26. 23:27:38

Erre most mit lehet mondani? Meg szerencse, hogy 2-0-nal szepen felkeltem es eljottem suliba... Be lettunk arazva... Kb ugyanazt tudnam leirni mint a Milan elleni meccs utan. Enervaltsag, lassuak voltunk fejben es ez kihatott a jatekra. Mar a kezdonel tudtam, hogy itt nem sok sot fogunk megenni. Igy is lett. Tudom ez senkit nem erdekel, de ha meglatom a szombati kezdot, es megint ez lesz, akkor en el is huzom a csikot konditerembe. Nem fogom megnezni, ha ismet mar az elejen halara iteljuk magunkat. A Real azt tette amit kellett. Mi nem. Sima vereseg. Viszont ami igazan elborzaszto az az, hogy megint ez a kezdo volt, ez pedig felveti az edzo kerdest. Ez most tenyleg megint Tito otlete volt?? El nem akarom hinni... Elemzesekbe kar belemenni. Nem is ertettem, hogy miert vartak nagyon sokan mas kezdo csapatot a mult hetihez kepset. Annyira egyertelmu volt, hogy nem lesz valtoztatas. Szepen lassan csuszunk lefele. Mondjuk a bajnoksagot nagyon gaz lenne elbukni ekkora elonyrol, de senkinek ne legyenek illuzioi, a BL-bol kiesunk mint a huzat... Ez van. Nyaron kell egy kis verfrissites, es egy 100%(!!!)-os Tito. Ez az ev ilyen, ez van. Senki nem tudhatta, hogy februarra edzo nelkul maradunk, pont amikor a legfontosabb lenne. Fel a fejjel!

347396 2013.02.26. 23:27:56

[MrPaul](#1113634): Nem,nem erted..Azt az allitast,hogy a kedvenced egy paraszt,csak a szamodra kell megmagyarazni,mert mindenki latta az esetet,es mert parasztul viselkedett,raadasul nehany perc jatek utan. [zsugasvili1](#1113624): Tudom,hogy ez mar teljesen termeszetes nekik,hihetetlen..:)En ezert szoktam irni,hogy a szurkoloik,pont mint a csapatuk,semmi kulonbseg..

349622 2013.02.26. 23:29:45

Nehogy az legyen a dologok hattereben hogy Tito allapota romlott es ok ezt megtudtak.Na akkor nagy gebasz van!

343080 2013.02.26. 23:31:29

[kastraki](#1113652): nehany dologgal vitatkoznek. szerintem egy ilyen meccs lehet fordulopont is. van az ugy, hogy egy csapat tamadojateka leblokkol. DE. az utolso 10 percben (thiago beallasa utan) ujra raerzett a csapat, mit is kell csinalni. nem tudom szoktal-e nezni kezilabdat. ott van olyan, hogy egy csapat 8-12 percig nem dob golt, es mindenki tudja, hogy amint talal egy golt, utana ujra szorni fogjak a golokat. tekintsunk alba goljara igy. az mar ujra a regi barca volt. en akkor megnyugodtam, es biztos vagyok abban, hogy szombaton nem kapunk nagy verest!

346557 2013.02.26. 23:32:02

Szerintem meg PONT NEM Tito kellene ide. Hanem egy olyan vérfrissítő edző, aki le tudná, reagálni azokat a dolgokat, amit egy Barca kötelékbe tartozó edző már nem tud.

256725 2013.02.26. 23:37:53

[binglof](#1113664): Titoval rekord bajnoki rajtot vettünk egy többek szerint tavaly már minden ellenfél által kiismert csapattal

338232 2013.02.26. 23:44:27

Azért nem semmi, mi 2 akciót dolgoztunk ki, abból 1 bement (ez próbálta megcsinálni az első meccsen is Alba és Ini) egy pedig les volt. A Madrid csupán 1-et, azt Coentrao a kapusba lőtte. Fájdalom, de úgy érzem a meccs Puyolon ment el. Az első kettő gól biztosan. Szerintem jobb volna ő már taktikai jellegű focihoz, mint az olasz, ez a gyors spanyol játék már nem fekszik neki annyira. De ettől függetlenül fogalmunk nem volt, mit szerettünk volna. Nincs koncepció, nincs terv,lesz ami lesz alapon megy minden, meg Messi majd megoldja...Most van 2 hétünk a BL-ig, a szezon még menthető simán, de ahhoz cefettül fel kell készülni a Milanból. Kell valami koncepció, amire fel lehet készülni, be lehet gyakorolni. Bár az első nagy pofon nem kellett volna, de ha már megtörtént, akkor ez a mai csak lendíteni fog az első pofontól jelentkező kóma eltörlésében. Vagyis én nagyon remélem, azért ennyi blama csak megacélozza a bandát...

346649 2013.02.26. 23:44:57

[kipuka](#1113632): 296. Nem illik vendégségben lebunkózni a háziakat. De hát ez szerinted egy "barátsággal érkező szofisztikált hozzászólás" (idézet tőled)

348977 2013.02.26. 23:49:35

[the_illusionist](#1113692): Én sem érzem, hogy lefociztak volna minket, egyszerűen buták voltunk. Nem értem, hogy egy kupameccsen miért kell nekünk kitámadni 0:0-nál, amikor is továbbjutásra állunk. Miért nem lehet Songot is betenni, hogy stabilabb legyen a védekezés? Nem azt mondom, hogy bekkelni kellett volna, csupán kb azt játszani, amit a spanyol válogatott az EB-n. Madridban nem szabad kikapnunk most szombaton. Nem a bajnokság állása miatt, mert ott belefér, hanem az erkölcsi tartás miatt.

278357 2013.02.26. 23:50:32

[JosephFouche](#1113641): Hidd el, vannak Real szurkolók, akik nem kárörvendeni jönnek ide, hanem azért, hogy Barca táborból érkező infok alapján megértsék, miértt esett vissza időlegesen a világ legjobb csapatának játéka, és miért játszik élvezhetetlenül és tragikusan a világ legjobb játékosa két fontos meccsen egymás után. És a "Messi" ill. "fos" szavak egymás mellé illesztése szerintem a meccs alapján tök jogos, főleg, ha ott van mellette, hogy "most".

339513 2013.02.26. 23:53:54

Azt gondoltam az őszi szezon után nem kell ilyet írnom,de én nem ezt a csapatot szeretem.Nem a vereség fáj az egyetlen csapat akitől ki lehet kapni az a Real legyen bárki az edzője,de nem így.Most,ha pontozni kellene a játékosokat akkor Ini és talán Pinto nem kapna nullát.Egy héten belül másodszor kerültünk a kapitány miatt reménytelen helyzetbe,be kellene látni,hogy lassú és lendületből hülyét csinálnak belőle.A harmadik gól amit kaptunk amatőr volt,a legmagasabb csávót tök egyedül hagyni.Messit én elzavarnám haza pihenni,nettó ember hátrány már hetek óta,Ini megint mit keresett a szélen.Sergio-nak is van cseréje,Puyol helyett Masche is jobb lett volna vagy Adriano,iszonyú lassú.Xavi most nem volt olyan rossz mint BL-ben de jó sem sőt.Cesc NB2-es szint,Pedro az sem.Tello öt perc alatt többet csinált.Villa miért nem kezdő,sokkal jobb mint Pedro meg Alexis egybe.Messit miért nem lehet a picsába leültetni.Tulajdonképpen 5-6 ember hátrányba álltunk fel még csoda,hogy nem vertek el jobban minket.Amelyik csapat elnöke leszarja a szurkolókat bizony az a csapat megérdemli ha azoktól is ezt kapja vissza.Tito beteg sajnos,gyógyuljon meg,de álljon fel magától vagy az elnök köszönje meg szépen neki a félszezont és ennyi.Nekem ez a New York-i dolog amúgy sem tetszik,ha Abidalt tudták Barcelonában kezelni rákkal akkor őt miért nem?Furcsa,hogy Pep is pont ott van,nehogy aztán ősszel a Bayernt együtt terelgessék.Tudom ez összeesküvés elmélet,de szépen leültetik a Barcát és a nekik kellő játékosokat elszipkázzák,kivéve Messit mert annyi lé ott sincs,de Alves,Song simán kelhet. Ide meg edző kell és nem jövőhéten hanem most azonnal,Capello merne védekezni és kontrázni a keret tudja is ezt akkor mire várunk.A tavalyi sikerekből nem lehet megélni.Szombaton nagy zakó néz ki Madridba.

269281 2013.02.26. 23:55:15

[sunimesek](#1113662): Ezt az álláspontodat már meg ne haragudj, én (süni-) vagy tündérmesének tartom. A csapat folyamatosan esik vissza, a gólt szinte csak Messitől várhatjuk, Pedro, AS átesik a labdán folyamatosan, nincs csatár. Be akarjuk passzolni a labdát a kapuba, átlövés nincs, ha van akkor a francba, de nem kapura. Én csak görcsös passzolgatást láttam a mai meccsen is, amit előbb-utóbb elcsesztünk, aztán jött a Real villámgyorsan, és mi örültünk, hogy megúsztuk vagy nem. Mi meg kapura sem rugtunk szinte. Nincs rendben az edző kérdés, Roura nem alkalmas a Barcát irányítani, megfelelő támogatást meg nem kap szerintem.

339513 2013.02.26. 23:57:23

[sunimesek](#1113601): menjen szabira,kérjen cserét stb.,nettó emberhátrány nem kell,inkább az egysíkú Tello mint a dimenzió nélküli Messi.Ő nem Cr sosem lesz olyan aki formán kívül is képes meccseket hozni,csak bukunk vele,ha ilyen.Menjen focizzon a kertbe a fiával,azt ha hajlandó játszani szeretettel várjuk,addig nem köszi.Torghellének több értelme volna.

348977 2013.02.26. 23:58:04

[karika](#1113718): Azért túlzásokba ne essünk, hogy Titó direkt van ott, ahol, stb... Értem én, hjogy fáj a vereség, hidd el, hogy nekem is, de azért hülyeségeket ne írjunk már... A többivel egyetértek.

338232 2013.02.26. 23:59:29

[Peter1982](#1113704): nem, hozták azt, amit tudnak, előre a labdát, és majd Ronaldo megoldja, ez 2x be is jött, a fejes pedig mindig benne van ellenünk ( a lassításnál én ismét Puyolt láttam eldőlni, üresben, V.-t senki nem fogta). Ez kevés lesz a MU ellen, de mondjuk ez annyira nem boldogít. A mi problémánkat nem oldja meg, nem is tudom, mi oldaná meg...Talán ha Guardiola hazalátogatna 3-4 napra, legalább pár vázlat erejéig...

339513 2013.02.27. 00:07:38

A szerkesztőktől kérdezném a fehér mezes hívőket miért nem lehet ugyanúgy kitiltani,mint ahogy ők minket ip cím alapján.Ott nem mondhatsz rosszat a realról mert repülsz,mi miért hagyjuk?

343355 2013.02.27. 00:09:38

A meccsnézés közben nem volt netelérésem, de talán jobb is így. Most összeszedettebben tudom megosztani veletek a gondolataimat. A legfontosabbnak azt gondolom, hogy ne a csapatot (a játékosokat) hibáztassuk! Én egy igazán küzdő, a továbbjutásért megszakadó csapatot láttam a pályán. Igen, Pique hatalmasat hibázott a 11-esnél, Pedro kb. eltűnt 15 perc játék után, Xavi csak árnyéka volt önmagának és Fabregas halottgyenge volt. De mindenki (még ők is) kifutották a belüket is a pályán, küzdöttek, az ő akarásukon nem múlt a meccs. Komolyan, én az egész csapatnak adnék egységesen 7 pontot (na jó, Xavi, Pedro, Fabregas esetén kivételt tennék). De akkor miért lett 3-0 (na jó, 3-1) a vége? Miért mosott fel minket (tegyük hozzá, a Real brutalitását, a bíró idiótaságát beszámítva is megérdemelten) a Real? Az ok abban keresendő, hogy nincs edzőnk. Ez a meccs bebizonyította, hogy Tito akármilyen jó edző is, 6000 km-ről nem képes irányítani a csapatot, Rouranak meg ez 10 méterről sem megy. Egész egyszerűen még a Barca sem önjáró csapat, edző nélkül még ez a csapat is szétesik. Az, hogy Pedro hulla gyenge, hogy Xavi nincs formában (kiöregedett), hogy Fabregas mélyponton van, hogy a Milan elleni felállás (na jó, volt némi változtatás, de minimális) nem működik mind köztudott volt. Kellett volna egy edző aki ezeket átlátja és úgy alakítja a csapat összetételét és taktikáját, hogy ezeket leküzdjük. De nem volt ilyen ember a csapatnál. Mi legyen a helyzet megoldása? Én most már megvárnám a Milan meccs végeredményét. Ha Titonak sikerül összeráznia a csapatot New Yorkból és a csapat erőn felül teljesítve (mert lássuk be, hogy erre van szükség) továbbmegy akkor talán érdemes egy edző nyárig tartó leigazolásán elgondolkodni, hogy a BL-ben egyen esélyünk. Ha kiesünk a BL-ből akkor maradjon minden úgy ahogy van, a bajnokságot már úgyis behúztuk, másra már nem lesz esélyünk, ha Tito egészségesen vissza tud térni akkor tartsuk meg a jelenlegi felállást és ősszel álljunk neki ismét. Ha Tito viszont nem épül fel akkor minél előbb találnunk kell valakit aki pórolni tudja (és nem Roura az, mert ő nem megoldás, ez kiderült). Amúgy ahogy kétségbeesve néztem a meccs végét, a teljesen szétesett Barcát, az azért megmosolyogtatott, ahogy átálltunk 3-2-5-re úgy, hogy Pique lett a középcsatár. Nem is volt rossz, főleg ha beszámítjuk, hogy a Real támadásokkal is rendszeresen visszaért a 16-oshoz. Szóval, ne temessük a csapatot, az edző(k), és elsősorban a vezetőség hibázott, de a játékosok még mindig nagyon tudnak és ma kiderült (a Milan ellni meccsel ellentétben), hogy akarnak is.

339513 2013.02.27. 00:10:05

[Peter1982](#1113730): megjegyeztem,hogy összeesküvés elmélet,de egy ideje ez így bekattant és nem hagyott nyugodni,csak azért írtam le mert,ha véletlenül így lesz akkor ne csak annyit tudjak mondani,hogy tudtam.Remélem nem így van,csak furcsa a dolog és hát a város is.

339513 2013.02.27. 00:14:13

[hvuk](#1113761): ne haragudj,de én nem láttam akarást,csak valami olyat mint amikor futkos a pók a falon,de nem tudja mit csinál.Futhattak volna körbe is a pálya szélén.

348977 2013.02.27. 00:14:33

[the_illusionist](#1113736): Épp ezért írtam, hogy buták voltunk. Sok Real meccset láttam a bajnokságban és akkor élnek nagyon, ha kontrázhatnak. Mi miért adtuk meg nekik ezt a lehetőséget? Szépen passzolgathattunk volna a félpályán, nekik kellett volna támadniuk... Itt a játékosoknak is el kellene gondolkodniuk, és egy kiadós skypeolás kellene Titóval, hogy mi van most... Messit a jövő heti Depor elleni hazai meccsen kihagynám. Pihenjen. Láttam most rajta a döbbenetet, és érzi, hogy nem megy neki. Hiába mondja, hogy neki az a pihenés, ha játszik, mert ez nem igaz. Elhiszem, hogy ő így gondolja, de fizikálisan és mentálisan pihennie kellene.

343080 2013.02.27. 00:16:35

[kastraki](#1113722): sirni, karomkodni, anyazni ilyenkor konnyu. a csapat szetesett, de a vegere osszekaptak magukat. aki nem ertekeli azt, hogy a nehany hete meg vilag legjobbjanajk tartott csapat tud hajtani a becsuletgolert, az ne nezzen meccseket. persze sok gond van - de halalkomolyan mondom, hogy a szombattol nem felek. de ha ki is kapunk, akkor is lesz tartasa a csapatnak. azzal viszont egyetertek, hogy ez a kezdo nem mukodik. legalabbis MOST nem mukodik. nyugodtan lehet most kiserletezni, a real meccs tet nelkuli, es a milan ellen jo lenne eltalalni egy lenduletes sort.

269281 2013.02.27. 00:17:23

[karika](#1113757): Csatlakozom! Mi miért nem tiltjuk le őket?

336427 2013.02.27. 00:18:33

jó a cikk, érdekes a megközelítés, ezért szeretjük john-t! :) titta ideg vagyok, nagyon kellene egy győzelem ma este, de minimum a továbbjutás! ami a minimum a csapattól, az a sevilla elleni csúszós-mászós, hajtós, vért izzadós hozzáállás!

343355 2013.02.27. 00:19:28

[karika](#1113773): Igen, főleg a 3. gól után csak futkostak mint pók a falon. De egyrészt akkorra minden szétesett, másrészt pedig ez nem a csapat, hanem az edző hibája. Ha ő nem dolgoz ki taktikát akkor z lesz a végeredmény.

269281 2013.02.27. 00:21:34

[sunimesek](#1113781): Az egész meccsen a becsületgólért hajtottunk, béna csatárral (Pedro)!

343355 2013.02.27. 00:22:39

[sunimesek](#1113781): "aki nem ertekeli azt, hogy a nehany hete meg vilag legjobbjanajk tartott csapat tud hajtani a becsuletgolert, az ne nezzen meccseket." Köszönöm szépen, hogy leírtad ezt a mondatot. Nagyon jól eltalátad azt amit én is mondani akartam, de nem sikerült ilyen frappánsra. A 3 gól után, a jól láthatóan totálisan szétesett csapat, ami totál egyértelműen az utóbbi közel 5 év legrosszabb játékát produkálta, még a 90. percben is hajtott a becsületgólért. És ez látszott a bevágott képesek a szurkolók arcán is. Semmit nem vethetünk a játékosok szemére, ők mindent tőlük telhetőt megtettek ma.

269281 2013.02.27. 00:27:08

[sunimesek](#1113781): Ja és nehogy azért nézzem már a Barcát, hogy tud a becsületgólért kűzdeni!

346649 2013.02.27. 00:32:07

Nem kell átesni a ló túlsó oldalára. Jobb taktikával, kevesebb pechhel lesz ez jobb is. Ami Messit illeti, még mindig ő jelentette a legtöbb veszélyt - ebben a rossz felállásban is - a kapu előtt.

346649 2013.02.27. 00:33:57

[kastraki](#1113784): gondolom azért, mert mi nem vagyunk "olyanok".

348797 2013.02.27. 00:38:36

Ezzel a kezdővel és taktikával Madridban 1:1, Valenciában 1:1, Milánóban 2:0, most 1:3 otthon... A mérleg egyre negatívabb ezzel a felállással és taktikával... Komoly ellenfelekkel szemben 3 rúgott 7 kapott gól győzelem nélkül... Az biztos, hogy most kell megtartani a lovakat, hogy mélybe ne rántsák a szekeret és el kell kezdeni kielemezni az idei évet és megkeresni a megoldásokat... Szerintem szinte mindegy mi lesz a Milan elleni visszavágón, itt alapjaiban romlott el vmi... Meg kell találni a megoldásokat a hibákra taktikai, fegyelmi szempontból, emberi oldalról és rövid időn belül meg kell hozni komoly döntéseket a következő szezonra... Játékosok vétele, eladása... Szakmai stáb átalakítása, edzőkérdés... Az idő és az eredmények igazolják, hogy kell egy szigorú, ellentmondást nem tűrő edző a csapat mellé (lásd. Pep) Ez a csapat szétesőben van mentálisan és néha már hitte hagyott is... Jelenleg nincs a szakmai stábban olyan ember, aki fejben "összerakná" a játékosokat... Roura megnyilvánulásai (az eredménytelenségre) kezdenek unszimpatikusak lenni... és szerintem a játékosok sem "néznek fel" rá... Fordulóponthoz ért a korszakos csapat, az elkövetkezendő hónapok döntései fogják meghatározni, hogy tovább írják aranybetűkkel a történetüket, vagy egy másik "korszak" kezdődik...

339513 2013.02.27. 00:50:40

[zsugasvili1](#1113815): Messi ma legfeljebb a hátvédek lábára volt veszélyes,minden passza vagy alibi volt vagy lelopták a lábáról esetleg blokkolták,szerintem kapura sem lőtt és a Milan ellen is ezt hozta,ha nem megy nem kell erőltetni.Az elnökünk meg olyan szépet nyilatkozott,pont nem érdekli az a néhány szurkoló,csak a stílus igaz zakó zakó hátán,de mi csak tili-tolizzunk nyugodtan,azért egy üres Camp Nou nem lesz szép látvány,már rég volt fehér kendőzés.Szerintem most van rá esély.

346649 2013.02.27. 00:52:59

[JackSparrow66](#1113827): "fejben "összerakná" a játékosokat" Pl. a 30. percben Alves, miután megverte a 16-oson belül az ellenfelét, ahelyett, hogy tett volna még egy lépést és átesett volna annak lábában, (mint Ronaldo), beadta a bolyba...

336114 2013.02.27. 00:59:35

Kommenteket egy ideje kihagytam, volt egy megbeszélésem még mecs után, ami lehet sok pénzt hoz... Remélem erről lesz emlékezetes a mai este :) Naszóval, egyrészt, vegyük egy egésznek a két meccset: - Az első részben kaptunk egy szabálytalan gólt (szöglet), elmaradt egy madrid kiállítás 1-0-nál (és egy szabadrúgás 17-ről), és behúztak egy nem létező lest 1-az-1 helyzetben (kb 1 m diff volt). - A második részben kaptunk egy igen véleményes büntetőt (kb. 8x láttam a sky-on, és állítom, hogy nem volt kontakt, cr már térdelt a mozdulat közben), és nem kaptunk meg egy evidens esetet (Pedronál ellenben volt kontakt). - Szóval kérdezem én, ki bírná ezt el a madrid ellen? Remélem így esnek ki az MU ellen, ennél jobbat nem kívánhatok nekik. Másrészt: - nincs edzőnk 2 hónapja - nincs rotáció - nincs meglepetés - feláldozzuk Iniestát a bal szélen, Cesc meg vergődik - Pedro? Alexis? - helyzetkihasználás? még a nettó csalással együtt is be kellett volna húzni madridban - 2-0 után feladtuk, pedig ott még lett volna (minimális) esély - szerencsére volt némi tartás a végén - mi a búbánatos faszért vagyunk ennyire jó fejek??? Én értem, hogy elvek, imádom ezt a klubot, és én is elvek szerint élek, tehát nem qrok át senkit, de könyörgöm, ha az üzletben van egy lehetőség, akkor azt meg kell ragadni.... Legyünk már kicsit opportunisták! Ha tudtuk, hogy nem lesz edzőnk cca 3 hónapig, be kellett volna könyörögni Pepet vagy Johannt! (Btw lesz tőle aláírásom :) ) De legalább Luis Enriquet. Sajnos kiderült, hogy Rourara nagy a kabát. Ez nem baj, nem az ő hibája, nem sokan tudnák ezt kezelni egyik napról a másikra. De a vezetőség elvett egy történelmi évet emiatt ettől a korosztálytól, sajnos úgy néz ki. Én tényleg a végletekig hűséges vagyok, de ez most szörnyen rossz döntés volt.ű Arra viszont nagyon büszke vagyok, ahogy viseltük a vereséget. Nem volt agyonrúgás, meg levonulás kézfogás nélkül, mint azt megtapasztaltuk már párszor fordított esetben. És bármi is lesz, bármit is bukunk el, nem a mi edzőnk az, aki, és nem a mi játékosunk pepe, alonso, arbeloa, nem nekünk kell(ene) szégyellnünk magunkat miattuk, ez pedig többet ér a címeknél. Ezért Mes que un club, még mindíg, örökre. Milanra megyek, szétcsapjuk őket :)

256725 2013.02.27. 01:01:33

[karika](#1113773): [kastraki](#1113793): szerintem nem kell nektek segítség ahhoz, hogy néhány keresetlen szóval megkínáljátok azt, aki olykor kivívja magának ezt az érdemet. A hangulat is jobb, ha néha lehetőség nyílik ebben a formában levezetni a gőzt, főleg egy ilyen bukó után. De amúgy komolyan a moderálási elveinkről (inkább elveimről): én hiszek abban, hogy néha meg kell mozgatni az állóvizet, már csak ezért sem akarnék itt fentről irányított vasfegyelmet. Ha bezárkózik egy szurkolói közösség és csak egymás vállát veregetjük hétről-hétre, az egyrészt dögunalmas, másrészt meg egy idő után - jobb híján - egymást kezditek el marni. Persze nyilván van az a szint, amelyik már kiérdemel egy végleges fenéken billentést, de én ma eddig még nem láttam ilyet. Amíg nem ragaszkodik valaki ahhoz, hogy sorozatosan értelmetlenségeket böfögjön be ide (=nem cseszi szét a kommentsort), addig engem nem különösebben zavar, hogy bárki is saját magáról a net nyilvánossága előtt állítja ki a bizonyítványt. Ti meg minősítsétek saját ízlésetek szerint, és ha jól esik, küldjétek el a .csába.

336114 2013.02.27. 01:02:07

[kipuka](#1113564): Ja, hogy neked a beszólással érkezés a barátság? Örülök, hogy nem ismerlek.

348887 2013.02.27. 01:02:25

Edző nélkül nem megy. Messi még mindig a legjobb volt, de valódi partnerek nélkül nem lehet csapatjátékot játszani. Bele kell törődni: Xavi és Puyol már nem mai csirke. Váltás kell, új edző vagy Tito vissza, pár új játékos, Neymar, részben új játékszisztéma. A bajnokság meglesz, a BL továbbjutás 10 százalék. Nem baj, majd jövőre

346649 2013.02.27. 01:06:45

Amíg nem jövünk rá, hogy kupameccsen idegenben kell végig gólra játszani és otthon csak ráülni az előnyre, nem 1:1-ezni az ellenfél csatáraival, addig mindig ez van. A bajnokságban nincs ilyen kötöttség, ott érdekes, megy a szekér.

336114 2013.02.27. 01:07:40

[MrPaul](#1113578): Nem volt igaz?

348887 2013.02.27. 01:10:56

Ha a Milan ellen is kiesnek, Titonak fel kell ajánlania a lemondását. (Bár akkor már mindegy voltaképpen.)

343355 2013.02.27. 01:13:58

[Xavier06](#1113855): Azért ne hülyüljünk, Ronaldo buktatása tökéletesen egyértelmű 11-es volt. Pique elkúrta. Nekünk 3 véleményes 11-esünk volt, ebből szerintem 1 járt volna minimum. Meg mondjuk az, hogy Alberolat elzavarják az öltözőbe. De nem foghatjuk a bíróra a meccset, egyszerűen 3 góllal még ennyi hátszéllel semvezethetnek ellenünk. És ha csak egyetlen eset eltt volna az elmúlt hónapban akkor legyinthetnénk, de nem így van.

336114 2013.02.27. 01:16:08

[the_illusionist](#1113692): [Peter1982](#1113704): Abszolút nem voltunk lefocizva, de ettől még tragikusak voltunk. Illetve szerencsénk is zéró volt. Pont ezért vagyok biztos abban, hogy megnyerjük a BL-t :) Nagyon remélem mostantól, hogy a real ellen. De vissza a focira. Az első gól egy vaktában előrevágott labda volt, ahogy a második is. A szöglet meg gáz. Viszont nem lesz minden csapatnak akkor szerencséje, hogy két vaktában kibikázott labdája is emberhez megy. Ez persze nem ment fel a védekezésünket, mert mindkettőt meg kellett volna oldani, ami viszont gáz. De tartom, ha nem ilyen a bíráskodás, akkor meg mi megyünk tovább - viszont az csak elfedné a problémáinkat. Mondjuk sírni fogok a röhögéstől amikor Falcao kivégzi őket - mert egyszer már nekik is ki kell jönnie a lépésnek.

336114 2013.02.27. 01:21:40

[hvuk](#1113798): A szurkolók csodálatosak voltak. [hvuk](#1113875): Nem hülyülök, tényleg ezt néztem a sky-on, nem volt egyértelmű, de Pique reklamálása gyanússá tette. Sztem cr már térdelt a labda megtolása után, és nem volt kontakt, teljesen komolyan mondom.

348887 2013.02.27. 01:24:47

[Xavier06](#1113877): nem voltunk lefocizva, de a vereség azért megérdemelt. Buta edzői döntések sorozata. Új lapot kell nyitni, de hogy mekkorát, az majd a Milan ellen dől el.

336114 2013.02.27. 01:24:48

[johneagle11](#1113856): Mindenki menjen a picsába! :))

339513 2013.02.27. 01:27:10

[carpentier](#1113860): most komolyan te Messit láttad a legjobbnak? Te más meccset néztél iszonyat volt,ha nála volt a labda az tuti abból kontra lett,a második gólt például Messi rossz passzából indították 2-3 húzásból,pedig nem állt messze a társ kb. öt méterre és nem tudta oda passzolni.Ezen a meccsen nálam utólag,Piqué,Ini,Alba lett volna kezdő,Pedro helyett egyértelmű Villa,Messi helyett bárki,de elsősorban Tello(több jó labdája volt mint Messinek),Puyol helyett Masche,Alves helyett Montoya,Busi helyett Song,Xavi helyett Thiago és Cesc helyett Adriano így talán lett volna küzdelem,átlövés és a kispadosoknak egy kis gondolkodás,hogy az a sz..r amit művelnek nem ide való.Pedro tudásával nincs gond,igazából nincs meg a helye mint régen akárcsak Ini impotens ebben a felállásban,nincs edző nincs taktika,nincs csapat.Ennyi a Bl-ből is zúgunk,pedig januárig biztos voltam benne,hogy simán nyerjük.Azóta elindultunk a lejtőn.Utoljára két gólos előnnyel egy milánói csapt érkezett hozzánk a vége kiesés lett,pedig az az Inter sem volt egy világverő alakulat,csak nekünk nem volt ellenszerünk a védekezésük ellen és ez azóta sem találjuk,sajnos.

336114 2013.02.27. 01:33:46

[carpentier](#1113886): Ezt abszolút adom. Ma (is) minden összejött ellenünk. Minden döntés negatív számunkra (mindkét meccsen), szerencsénk sincs (Messi szabadrúgás, Busi megpattanó lövése, két kivágott labda amiből kontráznak), de tényleg a legfontosabb, hogy jelenleg egy autista majom is fel tudna készülni ellenünk, mert nincs rotáció, nincsen változtatás, nincsen edzői döntés. Emellett lassú, fásult, erőtlen az egész, bár abszurd módon ma (sztem) kategóriákkal jobbak voltunk, mint a Milan ellen, és ez akár lehetett volna fordítva is. Az új lap is evidens. Tito dönt - ha tud, maradjon, ha nem, akkor ismerje be. Senki nem lehet nagyobb, mint a klub. Neymarral jóval több opciónk lesz, kell egy centerhalf, és el kell kezdeni beépíteni (akár már idén a bajnoki szezon alatt!!!) 2-4 embert. Montoya, Thiago sokkal több lehetőség, Bartra, Sergi Roberto próba. Igazából futja annyira az előnyből, hogy már most el kell kezdeni építeni a jövő csapatát. Szombaton meg tök mindegy mi lesz, ki kell tenni a szívüket a pályára, ez jár nekünk.

339513 2013.02.27. 01:33:58

[carpentier](#1113886): az a baj,ha a Milan ellen kiesünk ami szinte biztos,akkor már tök mindegy.Az egész szezon onnantól értelmetlen egy novemberig megnyert bajnokságot kifog nézni,még classico sem lesz,ez lesz minden idők legérdektelenebb bajnoki címe,ha meglesz és nem zakózunk ötöt mert ezzel a felállással bizony az is benne van a pakliba,nyögvenyelősen nyeregetünk a hátsó tagozatos csapatok ellen,akik előrébb vannak azok ellen meg nem is nyerünk vagy iksz vagy zakó.Szóval az sincs még meg.Edző kell és kész,ha nem lesz eredmény sem lesz,akkor én nem nézek több meccset idén és Rossellt zavarnám már most el a fenébe,ezek rúrával valamit beszedtek mert pökhendien nyilatkoznak.

348887 2013.02.27. 01:34:03

[karika](#1113890): Módosítok: a támadók közül láttam relatíve a legjobbnak. Most nem fejtem ki részletesen. DE amikor a manus egyedül van 5 védő között, akkor ne szidjuk szegénykét (bár a példáit ülnek a rossz döntéseire.) Roura a nyilatkozatával levédte magát: "Minden döntést Titoval közösen hoztam. Nincs szükségem több önállóságra. Én csak a másodedző vagyok." És aligha hazudik. Vagyis van edző, de több ezer kilométerről nem működik. Roura egyszer keresztet vetett a kispadon. Megértem. Hülye helyzetbe hozta a vezetőség.

339513 2013.02.27. 01:36:37

[Xavier06](#1113896): csak járna,mert nem tették ki ma sem,csak az arcukat meg a mezüket.Messi megint hol volt de inkább hol nem volt.Ezért a két meccsért kapásból elvenném az utolsó két aranylabdát tőle.

348887 2013.02.27. 01:37:11

[karika](#1113897): És akkor mi van, ha érdektelen a bajnokság nézői szempontból? Csak azért érdektelen, mert a csapat gyakorlatilag megnyerte már tavaly, ami azért nem kis dolog. És: Legalább lesz idő építkezni. A világ nem olyan egyszerűen épül fel, ahogy sugallod.

336114 2013.02.27. 01:37:35

[karika](#1113890): Azt írtam nem esünk ki mindkét meccsen, ezt tartom. Utálom a realt, soha nem szurkoltam nekik, de most nem bánnám, ha továbbmennének. A BL-ben lenne igazán édes a visszavágás. És ha csak annyira jön össze minden szinten minden nekünk (bírók, helyzetek), mint nekik a két meccsen, akkor sima lesz.

336114 2013.02.27. 01:42:23

[karika](#1113900): Sztem ma sokat tettek, de nagyon nem ment. Legalábbis a Milan elleni gyalázathoz képest egy más szint volt, ezért lett kicsit igazságtalan a vége. Ha pl. befújja a sima tizit, szinte biztosan továbbmegyünk. Ma csak minden rosszul alakult, a szörnyű edzői (?) döntésekkel együtt is. [carpentier](#1113902): Ennyi, építkezzünk, használjuk ki az időt, ha már megnyertük magunknak. Bármi is történt ma, még mindig mi vagyunk azok, akiket meg kell verni. (Az egyedül szomorú az ebben, hogy megadtuk a pojácának a szép búcsú lehetőségét. Bár megátkoztam, hogy nem nyerhet többet semmit :) )

339513 2013.02.27. 01:45:27

[carpentier](#1113898): igen van benne igazság nem az nem edző edző a felelős,hanem az elnök,de a Milan meccs után 2-0 oda volt képe azt mondani még mindig mi agyunk az esélyesek,ilyet akkor sem mondtam volna,ha történetesen a Vasastól kaptunk volna kettőt.Igen ez a szitu el lett rontva amikor kiderült,hogy menni kell az Usa-ba akkor bizony szerződést is kellett volna bontani.Aztán ha gyógyult akkor leülni és megbeszélni a dolgokat,de a szezon legrázósabb részén skypon edzeni elég nagy marhaság.Nekünk a február még edzővel is gáz szokott lenni,nem anélkül.Szerintem nyugodtan ki jelenthetjük,hogy a vezetőség cserben hagyott minket és a csapatot is.Azért a játékosoknak sem lehet könnyű feldolgozni,hogy a padlót törlik velük pedig elvileg a legjobbak,csak fej nélkül vergődnek.Ezért egyre nagyobb lesz a frusztráció és dekoncentráltság,lásd Messit idén alig rúg gólt,de ami aggasztóbb kapura is sokkal kevesebbet lő.Azt hiába mondják,hogy kiismerték a játékát mert szerintem nem lehet az övét kiismerni.Nincs meg az önbizalma és a koncentrációja sem.Ezek pedig a fejben vannak nem a lábban.

339513 2013.02.27. 01:47:26

[Xavier06](#1113907): spanyol kupát nyerhet a tolmács,csak bl-t ne nyerjen még véletlenül sem,akkor dicstelenül távozik.

336114 2013.02.27. 02:01:56

[karika](#1113909): Az igazság az, hogy kurva nehéz az elveket és az üzletet (szezon) egyensúlyba hozni. Nálunk most abszolút az első részen van az inga, a realnál meg abszolút a másik oldalon. Ott nincsenek elvek, csak opportunizmus van, mindegy milyen áron. Persze nem jó dolog az orális szex rossz oldalán lenni, de azért valahol még mindig sokkal jobb, mint ha mi lennénk azok, akik elvek nélkül átgázolnak mindenen pár ezüstneműért. Mi megnyerjük őket elvekkel is :) És ahogy egyszer egy éppen őszinte állapotban lévő junkietól hallottam két orrfújás közben: comes around, goes around. Nem lehet büntetlenül egy elvtelen hazudozó pojácát alkalmazni, mert előbb-utóbb a sors megbűntet. És pontosan ez vár a realra :)

336114 2013.02.27. 02:05:24

Upsz, bocs, az egyiket töröljétek. És akkor most menjünk neki a szezon maradékának a legyőzhetetlenség mítoszát levetkőzve, Tito gyógyuljon meg, Abi térjen vissza, a bajnokságot azért húzzuk be pls, a BL-ben pedig kérek minimum egy felejthetetlen estét: ennyit szeretnék még idénre.

336864 2013.02.27. 05:02:23

Nem tetszik, hogy mindenki azt hiszi, hogy már zsebben a bajnokság. Sajnos nem... Többi már elúszott, de egy ilyen hozzáállással még ezzel is megtörténhet.

269577 2013.02.27. 07:02:40

azért érdekes, hogy mindenki hibás, csak "szegény" játékosok nem...pedig ők voltak olyanok, mint az ázott kutyakaki, nem én(Pinto és Iniesta kivételével).

256725 2013.02.27. 07:47:40

[Xavier06](#1113887): "Mindenki menjen a picsába! :))" Tulajdonképpen így is lehet :). Főleg egy ilyen meccs után :) [Atomot Nekik!](#1114141): "Nem tetszik, hogy mindenki azt hiszi, hogy már zsebben a bajnokság. Sajnos nem..." Már csak azért sem, mert a Calderónban én a mostani problémáktól függetlenül is számítok a -3 pontra amit az Atlético hoz rajtunk. Persze a jelen állás szerint utána maradó 9 pontelőny is kényelmes, de tény, hogy korai elkönyvelni a címet. Ráadásul a hétvégi meccs se sok jót ígér, egy esetleges 6 pont különbség pedig máris lőtávon belül van

346557 2013.02.27. 07:59:09

[johneagle11](#1113675): És ebben a szuper bajnoki sorozatban melyik volt komoly meccs a Real-on kívül?

348398 2013.02.27. 08:07:22

Ma szólok, tegnap nem lettem volna szalonképes: 1. nincs edzőnk 2. szarul játszottunk 3. plussz egy barom birodalmi varjú, akinek tilos volt nekünk befújni a tiziket a bajnokságot be kell húzni a BL-ben reszeltek szerintem, ezek után semmire nem számítok Amúgy meg ha a madrid "gálázik" akkor miért nincs balhé meg piros lapok meg mocsok? Remélem meg lesz nekik jövő héten a tizedik a sorban....

256725 2013.02.27. 09:41:42

[binglof](#1114278): ugyan válaszoltam, de aztán mégis inkább töröltem, mert a beszélgetésünk nyomán összeállt a fejemben egy gondolatsor, amit érdemesnek vélek posztban összegezni, és nem akarom előre ellőni az összes puskaporomat. Köszönet az ihletért! :)

346557 2013.02.27. 09:46:53

[johneagle11](#1114407): Köszönöm a választ. Azt is elolvastam közben, meg ezt is. :) Szóval nem Titoval van a problémám igazán. Hanem azzal hogy egy kicsit meg van kötve a keze. Meg Rouráé is. Úgy érzem Zubiék (is) erőltettetik vele, meg a csapattal ezt a játékot. Mert az a fejlövésük hogy a szurkolók ezt várják el. Csak kicsit túlbecsülik a szurkolókat. 1. Nem értenek hozzá a szurkolók. (Szerintem mi jobban értünk hozzá, mint a helyiek. Többször voltam, tapasztaltam) 2. A szurkolót a győzelem érdekli. Nem a "hogyan'. Ha avval híresültünk volna el hogy 30-ról lőjük a gólokat, akkor azt szeretnék.

346557 2013.02.27. 09:46:56

[johneagle11](#1114407): Köszönöm a választ. Azt is elolvastam közben, meg ezt is. :) Szóval nem Titoval van a problémám igazán. Hanem azzal hogy egy kicsit meg van kötve a keze. Meg Rouráé is. Úgy érzem Zubiék (is) erőltettetik vele, meg a csapattal ezt a játékot. Mert az a fejlövésük hogy a szurkolók ezt várják el. Csak kicsit túlbecsülik a szurkolókat. 1. Nem értenek hozzá a szurkolók. (Szerintem mi jobban értünk hozzá, mint a helyiek. Többször voltam, tapasztaltam) 2. A szurkolót a győzelem érdekli. Nem a "hogyan'. Ha avval híresültünk volna el hogy 30-ról lőjük a gólokat, akkor azt szeretnék.

346557 2013.02.27. 10:02:14

[binglof](#1114414): Közben ezt alátámasztva most olvastam Rosell nyilatkozatát a játékstílusról. Meg Rouárét is.

344955 2013.02.27. 10:12:25

Elképesztő, hogy mennyit tudtok bírózni. A Barca főleg az első félidőben önmagához képest nagyon sokat szabálytalankodott, a Real pedig egész vállalhatóan játszott. A Pique eset számomra egyértelmű, hogy 11est kellett adni, egyszerűen rossz ütemben lépett oda és CR ha ott elviszi, akkor már Pintónak nem lett volna esélye. Nálunk pedig egyedül Pedro esete véleményes, de én nem adtam volna arra büntetőt, uh szerintem jól döntött a bíró. Remélem hétvégén megint nem ez a "gála11" kezd és megpróbálnak egy lendületesebb játékot fiatalokkal, még ha ennek egy vereség lesz is az ára. A Milan ellen elképesztő formajavulásra van szükség, amire pillanatnyilag ha objektívan nézzük, nem sok esély van. Messi engem egyre jobban felhúz. Tudom, hogy ő sem gép, de nagyon látszik rajta, hogy hullámvölgyben van és dekoncentrált. Nagyon kevés értékelhető megmozdulása van és itt nem a cselekre gondolok, hanem már az egyszerű passzokat is elrontja. Most itt a Madrid ellen is volt az elején egy igéretes helyzete (csakúgy, mint a Sevilla elleni bajnokin),de mind2szer hibázott, a szabadrúgásai nem jönnek be és egy komolyabb csapat ellen most nem megy a védők közötti fickándozás.

296735 2013.02.27. 10:33:16

[benibarca](#1114455): Miért csak Messit húzod le? A többiek sem csináltak semmit. Messi egyedül meg nem tud megverni egy realt. Neki valószínű játszania kell, hogy kijöjjön a gödörből.

344955 2013.02.27. 11:20:16

[krokodil22](#1114490): Valamiért az ő alibi játéka különösképp zavar mostanság. Az addig oké, hogy nincs formában, de viszont nem látom azt sem, hogy küzdene. Látványosan sétálgat szinte egész meccsen. Persze ezt már régebb is csinálta, csak akkor még ment a csapatnak és jöttek a gólok. Most persze az egész csapattal gondok vannak, de ilyenkor kéne ő is igazi vezéregyéniség legyen, aki mindent megtesz a pályán a győzelemért. Olvastam én is, hogy nyilatkozta, hogy neki játszani kell, de nem hiszem el, hogy egy kis pihenés ártana neki.

344955 2013.02.27. 11:24:44

[krokodil22](#1114490): Valamiért az ő alibi játéka különösképp zavar mostanság. Az addig oké, hogy nincs formában, de viszont nem látom azt sem, hogy küzdene. Látványosan sétálgat szinte egész meccsen. Persze ezt már régebb is csinálta, csak akkor még ment a csapatnak és jöttek a gólok. Most persze az egész csapattal gondok vannak, de ilyenkor kéne ő is igazi vezéregyéniség legyen, aki mindent megtesz a pályán a győzelemért. Olvastam én is, hogy nyilatkozta, hogy neki játszani kell, de nem hiszem el, hogy egy kis pihenés ártana neki.

343355 2013.02.27. 11:36:36

[benibarca](#1114573): Nem gondolom, hogy ezen a meccsen alibizett volna Messi. A Milan ellen igen, az eléggé alibiszagú volt, de most keményen hajtott. Nem ment neki, ez igaz, de a csapatból gyakorlatilag senkinek sem ment. Megvan az amikor tök egyedül 5-6 védővel maga körül tört tök egyedül kapura? A többiek meg sehol, lemaradva kényelmesen kocogva követték.

336511 2013.02.27. 11:40:52

[benibarca](#1114573): +1, húú az egyik legkorrektebb és főleg objektív megnyilvánulás egy barcastól a meccsel kapcsolatban! elolvasva a kommenteket, kb fele-fele arányban voltak akik elismerték a vereséget, és h jobb volt a madrid, a másik fele bírózott, ellenszél+madrid-mák. azért örömteli, h barcasok egy nagy része nem elvakult

336114 2013.02.27. 11:54:48

[piiii](#1114601): Számodra az nem elvakult, aki egyetért a véleményeddel. Másnak meg az, aki éppen nem ért egyet a véleményeddel. Szóval pont ugyanolyan vagy, mint bárki más, mert az fel sem merül benned, hogy lehet, hogy annak van igaza aki bírózott (is), azt az opciót egy másodpercig nem értékeled, az első meccset meg un bloc ignorálod. Szóval én azt szeretném, hogy ugyanilyen körülmények között essetek ki az MU ellen, amilyen erkölcsi magasságban vagytok nyilván sem te, sem egyetlen szurkolótársad egyetlen megjegyzést sem fog fűzni hozzá, csak a sportszerű gratuláció gesztusát gyakoroljátok majd, ahogy az edzőtöktől és a játékosaitoktól tanultátok.

344955 2013.02.27. 12:15:37

[piiii](#1114601): Az utóbbi években sokáig éreztem úgy, még egy-egy vereség, kiesés után is, hogy a Barca a legjobb és egyszerűen csak nem jött ki a lépés úgy, ahogy szerették volna. Egészen mostanáig nem is voltam hajlandó elismerni, hogy a RM képes játékkal megverni minket, de tegnap pont ez törént. Fegyelmezett védekezéssel, remek kontrákkal, tisztán, durvaságok nélkül nyertek és a bíró nem döntötte el sem az odavágót, sem a visszavágót. Nagyon bíztató volt a szezonkezdés Titoval, sorra nyertük a meccseket, viszont azt azért észre kell venni, hogy ez már nem az a legyőzhetetlen csapat. Amikor még a Depor is 4-et rúg nekünk, ott azért valami baj van a védekezéssel. Amíg elől ment a játék, addig még sikerült többet rúgni, de sajnos a jól védekező csapatokkal már meggyűlik a bajunk. A Milan meccs sok mindent eldőnt majd. Ha sikerül talpra állni, akkor azt mondom, hogy még mindig van tartás a fiúkban, még mindig van létjogosultsága a taktikának és még mindig van tűz ezekben a fiúkban. Ha nem, akkor át kell gondolni kicsit ezt a "saját stílúshoz való ragaszkodást" és egy-két játékos szerepeltetését.

336511 2013.02.27. 12:24:25

gondoltam, h te leszel az első aki reagál. akkor miért van az, hogy nagyon sok, más oldalon álló (ergó barca drukkerek) emberek is ugyanaz, vagy közel hasonló véleménnyel vannak a meccsről mint én, ellenben pár emberrel (élen veled), aki ezt a bíróra, szerencsére, és barca gyengeségére fogja, ahelyett, hogy annyit elismernéd, h a Real jobb volt, lejátszották a csapatod, és megérdemelten jutottak tovább.csak a legelvetemültebb szurkolók gondolják az ellenkezőjét. ehelyett 5-0 és 2-6ozol. inkább olvasd el a cikket, sok okosság és igazság van benne http://sportgeza.hu/futball/2013/02/27/sajat_stilusa_fojtogatja_a_barcelonat/

344955 2013.02.27. 12:26:49

[piiii](#1114601): Az utóbbi években sokáig éreztem úgy, még egy-egy vereség, kiesés után is, hogy a Barca a legjobb és egyszerűen csak nem jött ki a lépés úgy, ahogy szerették volna. Egészen mostanáig nem is voltam hajlandó elismerni, hogy a RM képes játékkal megverni minket, de tegnap pont ez törént. Fegyelmezett védekezéssel, remek kontrákkal, tisztán, durvaságok nélkül nyertek és a bíró nem döntötte el sem az odavágót, sem a visszavágót. Nagyon bíztató volt a szezonkezdés Titoval, sorra nyertük a meccseket, viszont azt azért észre kell venni, hogy ez már nem az a legyőzhetetlen csapat. Amikor még a Depor is 4-et rúg nekünk, ott azért valami baj van a védekezéssel. Amíg elől ment a játék, addig még sikerült többet rúgni, de sajnos a jól védekező csapatokkal már meggyűlik a bajunk. A Milan meccs sok mindent eldőnt majd. Ha sikerül talpra állni, akkor azt mondom, hogy még mindig van tartás a fiúkban, még mindig van létjogosultsága a taktikának és még mindig van tűz ezekben a fiúkban. Ha nem, akkor át kell gondolni kicsit ezt a "saját stílúshoz való ragaszkodást" és egy-két játékos szerepeltetését.

344955 2013.02.27. 12:34:37

[piiii](#1114601): Az utóbbi években sokáig éreztem úgy, még egy-egy vereség, kiesés után is, hogy a Barca a legjobb és egyszerűen csak nem jött ki a lépés úgy, ahogy szerették volna. Egészen mostanáig nem is voltam hajlandó elismerni, hogy a RM képes játékkal megverni minket, de tegnap pont ez törént. Fegyelmezett védekezéssel, remek kontrákkal, tisztán, durvaságok nélkül nyertek és a bíró nem döntötte el sem az odavágót, sem a visszavágót. Nagyon bíztató volt a szezonkezdés Titoval, sorra nyertük a meccseket, viszont azt azért észre kell venni, hogy ez már nem az a legyőzhetetlen csapat. Amikor még a Depor is 4-et rúg nekünk, ott azért valami baj van a védekezéssel. Amíg elől ment a játék, addig még sikerült többet rúgni, de sajnos a jól védekező csapatokkal már meggyűlik a bajunk. A Milan meccs sok mindent eldőnt majd. Ha sikerül talpra állni, akkor azt mondom, hogy még mindig van tartás a fiúkban, még mindig van létjogosultsága a taktikának és még mindig van tűz ezekben a fiúkban. Ha nem, akkor át kell gondolni kicsit ezt a "saját stílúshoz való ragaszkodást" és egy-két játékos szerepeltetését.

344955 2013.02.27. 12:35:33

valaki megmagyarázza, hogy miért küldi el ennyiszer a hozzászólást pedig csak egyszer nyomom meg a küldés gombot? bocsi, ha tudatlan vagyok és valamit rosszul csinálok :)

344174 2013.02.27. 12:50:52

Hát kedves, johneagle11, nevetséges a poszt, főleg a tegnapiak után...szerintem keress más hobbit magadnak:)

344174 2013.02.27. 12:50:57

Hát kedves, johneagle11, nevetséges a poszt, főleg a tegnapiak után...szerintem keress más hobbit magadnak:)

278357 2013.02.27. 13:35:17

[Xavier06](#1113858): Nos. Első kommentemben egy madrid szurkolókat piszkáló kérdésre szerintem korrekt választ adtam: azért nem rugdosódott a Barca, mert tegnap még az se ment neki. Ezt továbbra is tartom, a Barca nem volt kellően motivált és éles se a focira, se másra. Erre te jöttél a lekezelő kommenteddel. Ha mégis én vagyok a hunyó, akkor itt és most elnézést kérek, nem volt szándékos. A bírókról. Az első meccs neccesebb volt ebből a szempontból (így jogos a bírózós kommented), a tegnapi eredményben azonban a bírónak marginális szerepe sem volt. A Real 11-es jogos volt, Cé rájátszott, de ettől még Pique rossz ütemben ment. A Pedros eset viszont nevetségesen rosszul lett előadva, P már akkor hasalt, amikor XA még a közelben sem volt. Volt kontakt, de azt egyszerűen nem lehetett befújni, akkora kamu volt. Ezeken kívül előforult egy-két vitatható eset, de meccset befolyásolónak még összesítve se lehet mondani. Nagyjából annyi történt tegnap, hogy a csapatotok mentálisan és taktikában nincs élesítve, ami valószínűleg edző kérdés. Ne felejtsétek el, ez ugyanaz a csapat, mint amelyik ősszel ronggyá verte a világot. Se a tiki-taka, se a képességek nem koptak azóta (sokan írták itt hogy Xavi öreg; ugyanmár). Fejben össze kell rakni őket, és néha reagálni kellene az ellenfél játékára is, ha nem megy a default verzió. Szombaton tökfelesleges meccs van, nektek a Milan lesz az értékmérő. Most 50-50%-ot adok a továbbjutásotokra, ami azért hízelgő, mert 0 másik csapatnak adnék ennyit az első meccs után.

336114 2013.02.27. 15:35:59

[kipuka](#1114859): OK, de próbáld meg értelmezni azt a kommentet abban a kontextusban, így sztem simán érthető a reakció. Ha berúgod az ajtót, ne csodálkozz, ha fegyvert rántanak. A bírókról pedig írtam, hogy a két meccset kezeljük egy párharcnak. Sztem Pedro egyértelmű büntető volt, de ha nem is értesz egyet, az evidens, hogy minden meccset befolyásoló döntés kizárólag a madrid javára szólt, mindkét meccsen. Így azért nehéz, főleg edző és koncepció nélkül, ilyen mentális állapotban.

296735 2013.02.27. 18:18:11

[benibarca](#1114573): Nem látod, hogy küzdene? Pedig igen. Hajt!

296735 2013.02.27. 18:21:00

[benibarca](#1114573): Azt várod, hogy egyedül továbbjuttassa a csapatot, mikor 5-en vigyáznak rá? Ez nem megy! leszállhatnál róla. Láttam minden meccsen letámadni. A Granada ellen Messi volt az, aki segített hátul a védőknek, meg volt, hogy a kapust zavarta!!

347304 2013.02.27. 19:07:45

Egyáltalán nem Messit akarom most ócsárolni,be is vallom realos vagyok de azért nem jobb 3 aranylabdával C-nél mert 5öket rugdos a Granada szintű csapatoknak,tény Milan és Real ellen nem ment neki.

256725 2013.02.27. 23:59:39

[nomeansno](#1114754): hát kedves nomeansno, ha a meccs előtt jöttél volna ide virtuálisan hencegni a kukacoddal, még talán be is venném, hogy te vagy a legnagyobb faszagyerek, de így nálam ez nem jött be...szerintem keress más balekot, hátha több sikerrel jársz
süti beállítások módosítása