HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Córdoba (2) Cordoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijón (1) Gijon (4) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) konyvkritika (1) könyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Szezonértékelő 2012-2013 II.

2013.06.24. 23:45 vigvik

Szezonértékelő írásunk második felében már jobbára előrefelé kacsingatunk, így a cím némileg csalóka. Az első rész itt érhető el.

Szezonértékelő írásunk második felében már jobbára előrefelé kacsingatunk, így a cím némileg csalóka. Az első rész itt érhető el.

5, Miben látod a legfőbb okát annak, hogy a nagycsapatok ellen gyatrán teljesítettünk?

bastila: A legfőbb ok nyilván Tito hiánya volt, ezzel elég jelentős hendikeppel indultunk neki a tavasznak, és ekkora akadályt még egy ilyen eredményes ősz után sem tudtunk átugrani. Talán emiatt nem is volt meg a kellő önbizalmunk a nagycsapatok ellen, különösen a Real elleni meccseken éreztem azt, hogy túlságosan félünk tőlük, pedig idén biztosan nem voltak jobbak nálunk. Messi nem volt ebben az idényben sem különösebben jobb vagy rosszabb, mint máskor, viszont most sokkal inkább rá voltunk utalva, nagyobb részben múlt rajta, hogy áll vagy bukik a szezon, mint korábban. Ennek megfelelően a lehető legrosszabb pillanatban szedte össze a sérülését, ami így végletesnek bizonyult. Persze közel sem biztos, hogy egy 100%-os Messivel most BL-győztesek lennénk, de a hiánya nem csak a saját játékának a hiányát jelentette, hanem a többiek önbizalmát is elszippantotta a hirtelen rájuk szakadt felelősség, ami Messivel a csapatban nem nyomta a vállukat. Ez viszont egy világelső csapattal nem történhetne meg, így a pszichikai felkészítés hiányosságai miatt muszáj felelősségre vonni az edzőt (illetve néhány esetben a másodedzőt) is.

johneagle: Már milliószor leírtam, de továbbra is hiszem, hogy ha a Barçánál a labdajáratás sebessége a helyén van, akkor nincs ellenfél, aki képes lehetne lereagálni a játékunkat. Ugyanakkor ennek fordítottja is igaz. Ha nem vagyunk képesek felpörgetni a játékunkat, esélyünk nincs komoly csapatok ellen, miközben a minőségbeli különbség önmagában elég meccseket eldönteni a bajnokságban. A másik alaptényező szerintem a csapat motivációja, ami minden ellenkező híreszteléssel szemben törvényszerűen (és elfogadható módon) lefelé tart az utóbbi években. Úgyszintén fontos tényezőnek tartom a belső lelki erőnk megtorpanását, ami egyrészt a Barça-Madrid viszonylatban fordult meg, illetve a BL-ben is nagyon kellett volna ahhoz, hogy döntőig juthasson a csapat.

ladlac: Ha Messit sikerül rendesen elzárni a középpályán, akkor elég nagy bajba kerülünk, ezért is örültem, hogy tavaly felmerült Drogba neve. A Milan elleni visszavágón jött ki legjobban, de többször is egy aszimmetrikus rendszerre szavazott Vilanova (a jobbszél legtöbbször csak Alvesé támadásban), amikor Villát betolta centerbe, hogy az argentin gólzsákunk több helyhez jusson. Erre a szerepkörre sokkal jobb lett volna az ex-chelsea-s tank. Nyilván az idei védekezésünk és a sok kapott gól csak hatványozta a szenvedést, negaro pedig elég korrektül elmagyarázta, hogy ez miből ered.

negaro: Részint a probléma rosszul definiáltságában. A szelektív tudat ugyanis ebbe a kategóriába inkább történelmi pályák, nem pedig jelenlegi erőviszonyok mentén sorol. Azaz csak a Real, a Bayern meg a Milan számít. Ez összesen valóban tíz meccs, azokon két győzelem, négy fájó vereség - csakhogy a felállított rendszer úgy jogtalan, ahogy van. Indokoltabb csak a Bayernt meg a Realt nézni: erre azt tudom mondani, hogy mindkét csapatnak évek átívelő során érlelt, direkt ellenünk készített játéka volt, amelyre több szerencsétlen és néhány törvényszerű okból nem sikerült - azonnal - reagálni. Ugyanakkor a taktikai változtatásaink iránya hosszú távon erre látszik mutatni. (Ezt egy másik alkalommal még kibontom.) Azt egyszerűen muszáj az egészhez hozzátenni, hogy a hat clásicóból háromszor nem Tito ült a padon - két vereség, egy döntetlen -, a BL egyenes kieséses szakasza pedig hangsúlyosan nem az a műfaj, amit egy kórházból beesett felkészültséggel ajánlatos művelni: ugyanis nem két napi videóelemzésből áll, hanem egy egész félidény folyamatainak vizsgálatából. Amennyiben ezt a kört bővíteni szeretnénk, akkor az nem megy egy-egy csapat hozzávételével. A következő szinten már egyaránt ott van a Milan, a PSG, a Málaga, az Atletico. Ellenük különösebben rossznak meg aligha nevezhető az összmérleg. A PSG elleni találkozók ráadásul fel vannak nagyítva és teljesen félre vannak értelmezve: kulcsposztokon - Messi, belső védők - megtört csapatszerkezettel, határozottan szerencsétlenül - párizsi Párizs-gólok - hoztuk úgy mindkétszer az ikszet, hogy összességében legalább plusz kettes volt a párharc. Őszintén mondom, finomabban nem megy: gondot jelent a felállított évek emlékek szerint eltorzított referenciája is. Két teljesen fasza továbbjutást produkált a csapat - alapból: továbbjutás, a nevébeben benne van minden -, de valahogy mégis az az illuzórikus kép él a fejekben, hogy nekünk az elit gárdákat is négy-öt góllal kell hazavágni. Faszt. Azok az évek már réges-rég elmúltak. Összeért a mezőny. Ébresztő, hülyeség.

vigvik: Ki volt az a barom, aki ezt kérdezte? Leginkább abban, hogy egyszerűen gyengébben játszottunk az ellenfeleknél. Amíg tavaly a három kritikus buktánk mindegyikén nyerhettünk volna, és csak nüanszokon múlott az átütő siker, addig idén a legtöbb elvesztett derbi után azt konstatálhattuk, hogy a labdarúgás sportágban lényegesen felülmúltak minket. Ez azért nem egy világbotrány, csak nehéz elfogadni. Mindenesetre én most nem tudok néhány kiragadott részletet mondani, amik döntően befolyásolták a meccseket, összességében kell fejlődnünk. A játékoskeretben egyelőre szerintem abszolút megvan a szükséges potenciál.

6, Hova és milyen erősítéseket tudsz elképzelni a nyáron?

bastila: Ezzel nem mondok nagy szenzációt, de mindenképpen középső védőt, olyan játékost, akinek tényleg ez az eredeti posztja, és bizonyított már komolyabb csapatnál is. Thiago Silva lenne elvileg a legjobb választás, de az ő megszerzésére sok esélyt most nem látok. A legutóbbi hírek szerint Koscielny lesz a befutó, azt mondom, egy bizonyos szint felett majdhogynem mindegy, kit veszünk, csak ne augusztus végén, hanem úgy, hogy az előszezon tényleg a csapat felkészítéséről, és ezzel együtt az új játékosok beillesztéséről szóljon. Azt sem bánnám túlzottan a történtek után, ha hoznánk új kapust, bár Reinát nem gondolnám jó választásnak. Támadót már nem igazolnék, Neymar érkezése épp elég újítás ahhoz, hogy ütős támadósort rakjunk össze jövőre.

johneagle: Annyira a sokadik évünk volt, amikor a védelem szinte egyszer nem tudott a legjobb felállásban pályára lépni, hogy ezzel nyilvánvalóan kezdeni kell valamit. De legalábbis törekedni kell arra, hogy minél kisebbre csökkentsük a megismétlődésének lehetőségét.

ladlac: A támadósorba már érkezett Neymar, a középpályánk jelenleg tökéletes, Valdés maradna még, Vilanova is ezt preferálja, szóval marad a védelem. Igazából már annak is örülnék, ha Bartraval komolyabban számolnánk, Thiago Silva pedig még mindig az álomigazolás lenne. Erre viszont nincs túl sok esély, szóval kíváncsian várom, hogy mit főznek ki ebből, akár egy kisebb nevű igazolás is sülhet el jól.

negaro: Erről taktikailag már félig-meddig mondtam véleményt, azt továbbra is tartom, a konkrét nevesítés nem az én stílusom. A bevásárlólista: egy erős, a beadásokat és az egy az egyeket jól érző, határozott bravúrkapus; egy ezen poszt végi feltételeknek megfelelő centerhalf; és egy konstruktív csatár - ezt viszont Neymarral úgy gondolom letudtuk. Legalábbis elméletileg. És nemcsak azért, mert nem szarja itt senki a pénzt, hanem azért, mert egy csapatépítési koncepció így tudatos. Egyszerre egyet. A középpályára senkit, sőt, a jelenlegi teljes legénységgel számolva egyenesen tilos - Thiago megtartása elsődleges. Amin egyáltalán érdemes még lamentálni az egy középcsatár, de a rentabilitás, a játéktípus itteni relatív szükséglete - értsd: ritka - és ezer más indok fényében ezt feltétlenül csapaton belül (Villa, Fabregas) kellene megoldani - legalábbis egyelőre.

vigvik: Bicepszre és vádlira kell rádolgoznom mindenképp. Kezdjük azzal, hogy kitesszük a féket - nem írom le újra. Egyébként előre már értelemszerűen nem kell senki, viszont ha Villa valóban távozik, akkor végképp nem marad tisztességes középcsatárunk, ami némileg azért már aggasztó. (A kommentekben felmerült Torres neve nem régen - én is szeretek eljátszani a gondolattal...) A középpályához bűn lenne hozzányúlni, remélem, Thiago is marad. Ha esetleg távozik, akkor sem hoznék ide új embert, hanem Sergi Robertónak adnék lehetőséget. Kapust előbb-utóbb ugye venni kell, én pártolom, hogy ez még idén nyáron történjen meg, és folyamatában építsük majd be az új delikvenst.

A védelem az nehéz kérdés. Először is nem tudjuk, hogy jövőre merre kormányoz Tito. Ha az idei összkép marad, akkor egy olyan védelem felé kell mozdulni, ami elsősorban (felállt) védekezésben erősebb a mostaninál. Ehhez szerintem masszív erősítés kellene - az állandó Thiago Silva pletyik ezt az irányt sejtetik. A másik lehetőség, hogy a letámadást újra csúcsrajáratjuk. Ez tűnik értelmesebb opciónak, viszont valamilyen értelemben visszalépés lenne a fejlődésben - ettől függetlenül én ezt preferálom. Ez esetben is szükség van új emberre - sajnos Puyolra masszívan számolni már egyszerűen dőreség lenne -, de talán nem olyan égetőek a problémáink.

Még ide egy megjegyzést biggyesztenék: gyakorlatilag az utóbbi tíz évben ökölszabály lett, hogy az egyik oldalon converted back kell a csapatba. A Belletti-Gio/Sylvinho páros helyett Oleguer(!)-Gio párral nyertünk BL-t, idénre meg Abidal helyett Alba jött, és rögtön szétesett a védekezésünk. Különösen, hogy egy szűrővel játszunk, ez fontos probléma lehet, dehát az Alvés-Alba-Adriano trióból ki akarna most eladni? Persze ők mindhárman converted backek, ha úgy nézzük... Középpályásból konvertáltak...

7, Mit vársz a következő évtől?

bastila: Leginkább azt, hogy Tito az egész szezonban együtt dolgozhasson a csapattal, és láthassuk végre, hogy mire képes normális körülmények között. A bajnokság megtartása most egyáltalán nem tűnik lehetetlen küldetésnek, ahogy az sem, hogy jövőre nyerjünk meg egy clásicót úgy, hogy annak legyen is értelme. Neymartól nem várom el, hogy már rögtön szeptemberben tökéletes szimbiózisba kerüljön a csapattal, tőle sokkal inkább azt várom, hogy adjon valami pluszt a játékunkba, hogy változatosabbak és kiszámíthatatlanabbak legyenek a támadásaink. Jövőre jobban előtérbe helyezném Alexist és Fábregast is, és ha sikerül megtartani Thiagót, akkor neki is sokkal több lehetőséget adnék, elvégre Xavi egész biztosan nem bír még egy szezont 60 meccsel. És ami a legfontosabb: nem szabad ennyi gólt kapni, azaz a védekezést kell legelőször rendbe tenni.

johneagle: A Real pillanatnyilag nagyon képlékeny, van esély, hogy az Atlético Falcao távozásával „visszatér megszokott önmagához”, a többi spanyol csapatnál egyelőre nem látszik olyan ok, ami jelentős és pozitív változásra utalna. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a Barça jövőre is a bajnokság egyik legnagyobb esélyese lesz.

Jövőre VB, máris tudjuk, hogy a klubszezon nagyon zsúfolt lesz, ezért a spanyol kupában nagyon szívesen látnám, ha egy „B csapat” játszana, akár végig. Hogy mire lehet képes a sorozatban, nem tudom, de nem is hiszem, hogy az elsődleges prioritásunknak kellene lennie.

Azt se bánom, ha jövőre valaki világosan kimondja: a Barça elsődleges célja egy nagyon meggyőző BL idény. Nem feltétlenül kárpótlásként a szurkolóknak, inkább azért, mert a játékosok annyira véresen komolyan veszik majd. Ha a korábbi években el is lehetett volna intézni egy „sebaj” megjegyzéssel a Milan-PSG-Bayern meccseken látottakat, a 0-7-nek legalább arra elégnek kell lennie, hogy ne csak szavakban, de a pályán is érezhető legyen a csapat tagjain, most aztán a végsőkig megfeszülnek azért, hogy a BL-ben akár a döntőig meneteljenek.

ladlac: Remélem fejlődik a rendszer, Tito finomít majd a részleteken, és sikerül jobban teljesítni a komolyabb csapatok ellen is. Ne lepődjünk már meg tizedjére is a Real letámadásán, vagy ne legyen annyira kétségbeejtően ötlettelen a játék még egy (egyébként zseniális) Bayern ellen sem.

negaro: A taktikai irányvonalak kiteljesítését és megszilárdulását. Példának okáért a konstruktív csatárjáték felépítését az első Guardiola-idény mintájára. (Mindez persze csak egy lehetséges irány.) Néhány berögzött, rossz gyakorlattal történő szakítást, gondolok itt elsősorban a védelmi személypolitikára, Xavi erejének a beosztására vagy a jobboldali támadóposzt racionalizálására. A Messi jelenléte okozta játékbeli problémák legalább enyhítését, ha nem is teljeskörú orvoslását. Ez bőven elég. Mindezeken felül egészséget és kevesebb zűrt (Valdés-, Messi-affér) a csapatot illetően. Egy kis csendet végre. Ez a kívánságom. Ja, igen: címekben gondolkodni teljesen értelmetlen, eredményeit tekintve ez az idény is egészen remek volt.

vigvik: Először is, hogy lesz végig egészséges edzőnk. Most tekintsünk el az emberi oldalától a helyzetnek: ez praktikusan is roppant fontos lenne. Azután nyilván várok, sőt elvárok némi fejlődést. Tulajdonképp azt hiszem a Neymar-Messi duó lesz a középpontban, és ez valamelyest jogos is: óriási potenciálkoncentráció, amiből aztán ki tudja mi fog kisülni. Érdekes év lesz, annyi szent.

A legfőbb ok nyilván Tito hiánya volt, ezzel elég jelentős hendikeppel indultunk neki a tavasznak, és ekkora akadályt még egy ilyen eredményes ősz után sem tudtunk átugrani. Talán emiatt nem is volt meg a kellő önbizalmunk a nagycsapatok ellen, különösen a Real elleni meccseken éreztem azt, hogy túlságosan félünk tőlük, pedig idén biztosan nem voltak jobbak nálunk. Messi nem volt ebben az idényben sem különösebben jobb vagy rosszabb, mint máskor, viszont most sokkal inkább rá voltunk utalva, nagyobb részben múlt rajta, hogy áll vagy bukik a szezon, mint korábban. Ennek megfelelően a lehető legrosszabb pillanatban szedte össze a sérülését, ami így végletesnek bizonyult. Persze közel sem biztos, hogy egy 100%-os Messivel most BL-győztesek lennénk, de a hiánya nem csak a saját játékának a hiányát jelentette, hanem a többiek önbizalmát is elszippantotta a hirtelen rájuk szakadt felelősség, ami Messivel a csapatban nem nyomta a vállukat. Ez viszont egy világelső csapattal nem történhetne meg, így a pszichikai felkészítés hiányosságai miatt muszáj felelősségre vonni az edzőt (illetve néhány esetben a másodedzőt) is.

49 komment

Címkék: igazolás szezonértékelő

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr176017621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

346240 2013.06.25. 07:54:45

Hàt ettôl a messi-neymar duòtòl nèhàny csapatnak be fog szaladni a barna maci :))) ami viszont feltûnô volt, hogy a 22 kilòs brazil cselgèp milyen kis idegbeteg ha pàrszor alàrùgnak, mèg ilyen fèlbaràtsàgos meccseken is. Megnèzem majd, mit csinàl, ha pepe-ramos szintû àllatok aprìtjàk.. Lesz vele munkàja a szakmai stàb csernusànak. Jò kis csapat lesz itt, mondjuk a vèdô kèrdèsben èn a sajàt nevelèsûeket preferàlnàm az jòl passzol a barca filozòfiàba ès költsèghatèkony is, bàr tudom erre mondjàk majd azt, hogy mèg nincsenek azon a szinten.

262141 2013.06.25. 10:17:40

5, Miben látod a legfőbb okát annak, hogy a nagycsapatok ellen gyatrán teljesítettünk? A alapkondíciónk gyatra állapotának, a gyorsasági állóképességünk gyatra állapotának, a pontrúgásokból bekapott számtalan gólnak, a túlzottam Messi-re kihegyezett támadójátékunknak, illetve a letámadásunk hiányának, ami egyrészt az alapkondíció hiányából fakad, meg abból, hogy Messi már egyáltalán nem védekezik azon a szinten, ahogy régen. A Milan elleni visszavágó ékes példája volt annak, hogy ha működik a letámadás és Messi is részt vesz benne, akkor az ellenfeleknek vége. Azt mondjuk nem tudom hová tenni, hogy akkor volt szuflánk (igaz, hogy a 75. percre kipukkadtunk), lehet hogy olyan koktélt kaptak a fiúk, amit máskor nem (túl sokszor volt nálunk doppingellenőrzés) ... 6., Hova és milyen erősítéseket tudsz elképzelni a nyáron? Leginkább orvost, erőnléti és dietetikus szakembert igazolnék. Meggyőződésem, hogy minden csapat doppingol és persze használja a legújabb vívmányokat a legális területeken is. Szerintem ebben is jók voltunk Pep idején. Én itt láttam a legnagyobb elmaradást például a Bayern-hez képest. A játékosokat illetően középső védő, egy magas állócenter kellene (csak az a baj, hogy ki az a játékos, aki az évente felmerülő 4-5 db. húzósabb meccsünk utolsó 20 percére hozzánk szerződik, a többi meccsen meg ül a padon …) és én a középpályára is hoznék egy összjátékban is jártas, de főképp ütközni és rengeteget futni képes játékost, aki gyors is (pl. : Ramirest el tudnám képzelni – de itt is az a gond, hogy ilyen típusú középpályásból is csak a 4-5 húzósabb meccsünkre kell). Sajnos, nincsen elég pénzünk igazolásokra, ráadásul nem tudunk jó áron eladni embereket, így nem hiszem, hogy a csatársorba és a középpályára hoznánk játékost. 7, Mit vársz a következő évtől? Eredményeket illetően gőzöm sincsen. Játékban a Messi-központú taktikánk átalakítását/finomítását, ehhez kapcsolódóan, a többi csatárunk feljavulását. Neymart pedig meg kell tanítani védekezni és fel kell turbózni, hogy ne csak támadásban legyen hasznos. Nem tudom, hogy Leó hajlandó-e többször padozni/nem játszani, de az ő pihentetése végett és a többiek önbizalmának feljavítása végett is, többször kellene Leó nélkül kezdeni. Neymar is tudja pótolni őt, mert a brazil válogatott meccsein nem csak a bal szélen játszott, hanem többször nyomta középen is, kiválóan. Azt hiszem ez sem reális elképzelés, mert Leó még most nyáron sem akar leállni, nemhogy idény közben. Ez nagyon szimpatikus, de egyben rendkívül káros hozzáállás, amely persze az összes nagycsapatban fellelhető probléma.

341865 2013.06.25. 10:46:00

na most látni mennyire más szemszögből látjátok a dolgokat, mennyire máshogyan ill. máshonnan közelítitek meg a problémát és ez kifejezetten tetszetős :) ladlac Drogbája tényleg érdekesen mutatna, bár én sokkal szivesebben látnám Klose-t :) rendkívül intelligens és gólerős játékos, passzolni is tud, a fejjátékáról meg már nem is beszélve.. 1-2 évre eljöhetne levezetni :) sokkal inkább illene a képbe Ő vagy Berbatov, mint Didier :) Torres nem sűrűn tűrné a padozást, ahogyan Drogba egója sem.. :) Ezen kívül bízom benne, hogy a távozó stábtagokat megfelelő emberekkel pótolják - nálam perpill' ez a legfontosabb - valamint, hogy hozzanak egy Estiarte kaliberű fickót, aki képes hatni a játékosokra. Mondjuk akár egy idősebb ex stábtagot (vagy mondjuk Rexach kapna efféle szerepet), aki ismeri a klubot és a játékosokat kiskoruktól.. magyarul 1 nagyon jó pszichológust, aki levenné ezt a terhet Tito válláról (aki valljuk meg, nem egy "szószátyár" fickó). Thiago Silván kívül nem tudom ki jelentene igazán nagy erősítést - én nem várok nagy robbanást erre a posztra.. A lényeg (tudom, már 100x leírtam, de szvsz ennél nincs fontosabb), hogy Tito fejében legyen rend és rendszer, nyugalom a csapat háza táján, és taktikailag teljes körű felkészítés egy jó előszezonnal. Jövőre domborítanunk kell a BLben és kész, a Ligat pedig be kell húzni újra, bárkit igazol a Real vagy a Celta.. :) köszönet a posztért totelcamp :)

349305 2013.06.25. 10:50:29

Mivel úgy néz ki Villanova New Yorkban kezdi a szezont, én inkább szakmai stábot igazolnék edzővel.Őszintén sajnálom őt, de ez mégiscsak a világ egyik legjobb bajnoksága és a legfontosabb klub torna.Thiagót annyira nem sajnálom.Vitathatatlan tehetség, és nem a saját kapu lőtt eladott labdái és a hullámzó teljesítménye a baj.Fiatal még, beérik.Az apja nagyon erős kontrollja zavar.Az élet más részin is rossz vért szül a túl erős szülői behatás.Család,munka barátok.

350418 2013.06.25. 12:04:39

[Úr](#1414040): Hidd el, hogy nem a Messi központúság a legnagyobb baj. A legfőbb probléma fizikai, ami miatt a letámadás gyenge volt. Az egy dolog, hogy Messinek nem megy a védekezés, letámadás annyira ( sosem volt benne olyan jó), de a többieké sem.

350418 2013.06.25. 12:10:39

[Úr](#1414040): Azt ne várd, hogy Messi padozzon. tisztán látszik, hogy kell neki a játék, hogy formában maradhasson. Olyan meg nem lesz, hogy az edző lecseréli őt, met Messi nem szereti. Ezért szokott inkább a 60. percben beállni.

350418 2013.06.25. 12:11:45

[papa65](#1414114): Lehet, inkább Thiago, az aki játszani akar többet, az édesapja meg kiáll mellette.

350778 2013.06.25. 13:07:15

Szerintem a legégetőbb probléma a középső bekk kérdése, mert Puyi, azon kívül, hogy koros nagyon sérülékeny is. Persze nem kell nyugdíjba küldeni, de szívesen látnám a helyén David Luizt, aki frizurában és stílusban is megfelelő lenne,

350326 2013.06.25. 15:16:50

Szerintem is- ha már Thiago Silva megszerzése reménytelen ügynek látszik- David Luis kiváló opció lehet, főleg ha egy brazil válogatottnak jó, a Barcelonának miért ne lenne az, hisz az utóbbi évtizedben valahol kifordult magából a világ. Brazil csatárok számolatlanul ott voltak a topbajnokságok mesterlövészei közt az első tízben, most meg egyet sem találni, viszont tele vannak a nagycsapatok klasszis brazil védőkkel s közülük is kiemelkedik ő meg Silva. Amúgy ha Villa megy, egy tipikus center nélkül nem fogunk lófaszra sem menni az angol, német csapatok ellen a BL-ben, hamis kilenceseknek egyszerűen nem hagynak teret s vele együtt levegőt. Neymar játékában pozitívan csalódtam a konföderációs kupán, de egyetértek az előttem szólóval, aki velem együtt szintén észrevette, hogy milyen hisztiket levág, ha keményebben odalépnek neki, pedig ezek a belépők baráti kényeztetésnek tűnnek a Pepe meg Ramos féle kezeléshez képest. Középpályán meg a komoly meccseken két szűrővel kell felállni Xavi- igen, Xavi - nélkül, mert azok védekezni jobban tudnak , előrejátékot meg idén tőle már csak a szezon végi bajnoki fordulókban láttunk, meg a hazai Milán elleni BL-meccsen. Oldalra meg hátrapasszolni meg csak Thiago nem tud rendesen a csapatban, látván hajmeresztő labdaeladásait. S mint már többször leírtam, sokkal nagyobb mértékben kell rotálni a csapatot, meg a kulcsjátékosokat, tavaszra ne fogyjon el a szufla, sőt én két csapatot állítanék össze a keretből, egyik játszana a Liga hazai uli-buli meccsein, a kupameccseken, a másik meg idegenben és a BL-ben.

347739 2013.06.25. 15:39:39

erdekes velemenyek, en nehany kerdesben teljesen mashogy latom a dolgot..... abban egyetertek, hogy egy kozepso vedo nagyon kellene...a legjobb T Silva lenne, de en Hummelsre sem mondanek nemet.... abban egyetertek, hogy a kozeppalyara nem kell senki, viszont en itt azt emelnem ki, hogy Songnak tobbet kellene jatszania, foleg az erosebb csapatok ellen....a Bayern elleni meccsen utkozott ez ki a legjobban, sokkal jobbak voltunk mikor a palyan volt....nagyon kell egy utkozo jatekos komolyabb csapatok ellen.....nem beszelve arrol, hogy Neymar a vedekezeshez semmit nem fog tudni hozzatenni es ezt valahogy kompenzalni kell a kozeppalyan... a legnagyobb valtoztatast en elol eszkozolnem, amivel fentebbiek alapjan nem fogok osztatlan sikert akartni....de en akkor is azt mondom, hogy Sanchezre nem igazan van szukseg, mint ahogy Villat is elpasszolhatnank....engem az elobbi komolyabb csapatok ellen nem gyozott meg, arrol nem is beszelve, hogy szerintem nem ilyen stilusu tamado kellene Messi es Neymar moge/melle....Villaban pedig nem igazan latom azt, hogy vissza tudna nyerni regi formajat....a kettojukert kapott osszeg talan elegendo lehetne arra, hogy hozzunk egy jo belso vedot, illetve egy klasszikust centert a padra, aki el tudja fogadni, hogy nem lesz alapember, viszont adott esetben taktikat lehetne a jatekara epiteni.....valaki emlitette, de en komolyan gondolom, hogy ez akar lehetne Klose is.....de talan a legjobb Llorente lett volna ezek alapjan nalam az alapcsapat: Valdes - D Alves,T Silva (Hummels),Pique,Alba - Song, Busquets,Xavi - Iniesta,Messi,Neymar

340179 2013.06.25. 18:41:18

[kroki22](#1414290): :D :D :D :D http://www.nemzetisport.hu/spanyol_labdarugas/barcelona-cruyff-szerint-el-kellene-adni-messit-2256813

340339 2013.06.25. 19:10:04

Ezt a Cruyffot sosem szerettem, de most el is ment az esze, szerintem se ő és se Pele ne nyilatkozzanak, mert annyira gázok már!!! Igen jön az Európában még semmit nem mutató Neymar, úgy hogy adjuk el a világ eddigi egyedüli négyszeres aranylabdását!!! Sőt szerintem Iniestat is adjuk el és a stadiont is bontsák le:) Annyira fárasztó ez a faszfej meg a sok okoskodása...

346649 2013.06.25. 19:18:17

[laca78](#1415951): szerintem Johan előbb adja el valamelyik családtagját, aztán dumáljon ilyet.

340179 2013.06.25. 19:25:08

[kirakat](#1416116): :D :D igen. ez fix. őszintén ezt csak kimondottan kroki kedvéért tettem be. csak nehogy eret vágjon.

345062 2013.06.25. 19:27:31

És biztos, hogy tényleg ezt nyilatkozta? Pár hónapja még teljesen Neymar ellen volt. Amúgy ő ritkábban mond hülyeséget. A források ugye: Marca, MTI, NSO. Nagyon nívós.

348887 2013.06.25. 19:39:32

Szerintem Cruyff csak viccelt. Mondjuk, rosszul. De is ebből süt a Rosell-ellenes beállítottsága. Nem kell ezt komolyan venni.

348887 2013.06.25. 19:42:45

[maagfellowspfauter](#1416222): Mondjuk Cruyff nyilatkozatát az összes német lap is lehozta, és a fene tudja, miért, talán a tapasztalataim miatt, de én megbízom bennük.

350326 2013.06.25. 20:04:42

Mondjuk Cruyff tényleg ritkábban mond baromságot, mint Pelé, de ez most eléggé annak sikerült. Nálunk Messi az alfa és omega, a kezdet és a vég. Őt egy Neymar sohasem fogja kiváltani, szerintem egyedül a Rosell-ellenesség beszél belőle, nem a szakma. Más: Hummelst én is el tudnám képzelni a védelemben, hisz tisztán játszik és jó az előrejátékban is, ha mondjuk David Luis-t sem tudnánk megszerezni. Nekem már rögeszmém, de a vébére is tekintettel a kulcsjátékosokat nem 60 ,hanem maximum 40 meccsen szabad csak bevetni, hogy a BL kieséses szakaszára is maradjon bennük szufla. Amúgy a szabadrúgásokat manapság is Xavi és Messi rúgdossák, és előtte sokszor megbeszélik, ez nem Real, ahol Cé Ronaldo kizárólagos joga ezek elvégzése. Szerintem Neymarnak ugyanúgy át fog engedni Messi szabadrúgásokat, mint eddig Xavinak. A másik rögeszmém meg a mesterségesen visszafogott játékot el kell feledni, adjon előre Xavi egy meccsen 10 lasztit,s jöjjön be belőlük csak 4, kettőt kihagynak a csatárok, kettőt pedig berúgnak, semmint a 100 %-os passzmutató oldalra meg hátra, és csak tökölünk-pöcsölünk a középpályán, illetve ugyan néha vezesse már rá a védelemre is a lasztit, mint anno régebben. Ha ezt nem tudja felvállalni, azt kell mondjam, már nem Barcelona szintű játékos. A harmadik meg a húzós meccseken a két védekező középpályás, mert felfutó szésőhátvédeink mögé már minden taktikailag képzett csapat belövöldözi a labdát, szegény Busquets meg két oldalra egyszerre nem tud kiváltani, és azért a német dinamitembereket ha két ütközőember veszi fel, ők sem szaladgálhatnak oly könnyedén köztünk.

256533 2013.06.25. 20:21:18

Kiváló elemzések, meglátások. ÉN a következő szezontól annyit várok, hogy elindulunk egy úton, ami két éven belül visszaültet minket a trónra. Alapból nem írnám le a Realt sem, szerintem méltó ellenfeleink lesznek már jövőre is, Ancelotti tud csapatot építeni, és jót is tenne egy kiélezett, de sportszerű versengés. A NEymar - MEssi párostól nem tartok, Neymar meglepően alázatosnak tűnik korábbi önmagához kéepst. Remélhetőleg a Tello, Fabregas, Alexis (Villa) hármasból/négyesből, hameccsenként egy még hozzá tud tenni valami pluszt, könnyen kialakulhat a 2008-2009-es Tridentéhez hasonló támadósor, ahol 3-4 játékos szórja a gólokat. Én Thiagot nem örülnék ha elkótyavetyélnénk, ott a faterral kellene beszélni, gyakorlatilag 2014-től kb. 2022-ig bérelt helye lenne a csapatban. A védellem nagy kérdés, egy középhátvéd kell, nem kérdés. De lehet egy közepes is elég lenne, ami költséghatékony is egyben, nem feltétlen egy világklasszis, mint Thiago Silva, vagy Hummels, sajnos az anyagiak is nagyon fontosak. Bartra meg szerintme nem kérdés, a jövőt képvislei a csapatban. Vaészeg a KOnf Kupa után beindul a játékos piac, érdekes július lesz.

256533 2013.06.25. 20:37:50

Természetesen a "'közepes" középhátvéd csak akkor elég, ha megoldjuk a védekezést elöl és középen is, hogy ne kapjuk lendületből a kontrákat.

350418 2013.06.25. 20:49:53

@pisti70:Szerintem nem fog Neymar szabadrúgásokat rúgni.

350418 2013.06.25. 20:49:57

@pisti70:Szerintem nem fog Neymar szabadrúgásokat rúgni.

350418 2013.06.25. 20:58:12

[laca78](#1416202): Nem vágok eret. Értem, miért mondja. A két dudás egy csárdában esete lehet ebből. Amíg van Messi, nem kell Neymar. Ha Neymar elfogadja, hogy Messi a vezér, akkor minden rendben lesz. A következő szezonban az egyik legfontosabb, hogy fizikailag rendben legyenek. A másik, egy középső védő megvásárlása. Nem feltétlenül kell Neymar. Villa, ha rendeden fel tud készülni a szezonra, sokat fog tudni segíteni. Középcsatárként, Messi előtt. Nem szeretném, ha elmenne. Thiagót sem szabadna elengedni. Nagyon jó játékos.

340179 2013.06.25. 21:04:22

[kroki22](#1416716): a vezér tito v. nem pedig messi. messi egy játékos a többi közül. kicsit olyan vagy mint egy pattanásos 11 éves kis fruska az aktuális fiúzenekarával. messi egy láncszem a gépezetben. rendkívüli játékos. a valaha volt legjobb akit láttam. de te baromira beteg vagy. szánalmas ahogy vergődsz, ha már nem olyan színben tüntetik fe, hogy a te beteges képzeletednek megfeleljen. és miért ne rúgna neymar szabadrúgást?? láttad buffonak, hogy beverte? vedd le a szemcsid és nézd meg. jobb oldalról rúghatja egyik balról a másik. középről meg majd eldöntik. ill az edző eldönti. mint azt is az edzőnek illene eldönteni, hogy messi mikor játszik és mikor csere. és hogy középen kell neki játszani vagy szélen. és ha az edző azt kéri, hogy csak jobb lábbal rúgjon gólt akkor messinek ahhoz kell tartani magát. l

340179 2013.06.25. 21:08:17

[kroki22](#1416716): 2 dudás? nem kell mneymar? haha. senki nem kell oda bakker. csak messi kimegy a pályára mindenki hanyatt homlok menekül és 100-0-ás eredménnyel a barca a győztes. pffff. nem árt bele kalkulálni egy esetleges hosszabb sérülést sem. bár ne legyen. de akkor mi lesz?? aki ennyit van játszatva - mert ugye szeret játszani és ő dönti el- annál előbb utóbb beüt a baj. aztán a szezon végén amikor kell csak kullog a pályán. mert ugye van másik 10 hülye aki fut helyette.

343080 2013.06.25. 23:26:02

regen irtam, nehany gondolat: 1. Idei szezon olyan felemas. egyreszt bivalyeros bajnoki szereples, beteg edzovel, masreszt valahogy egy szeteses elotti allapotot is ki lehet olvasni az idenybol (messi afferok, 0-7, csufos classico mutatok). es szerintem a 0-7 mellett nem lehet elmenni! emlekszem, a magyar foci zuhanasa is ugy kezdodott, hogy egy varatlan pofaraesest mindig kisiklasnak tekintettunk! persze a barca az barca, es nem fog akkorat zuhanni mint mi magyarok, de a 0-7-et minden jatekos oltozoszekrenyere kiirnam, hogy motilvalja oket! itt sokan irtatok, hogy tito uj iranya jo lehet, csak hagyjuk dolgozni. en meg azt mondom, hogy az oszi barcat is szetszedte volna a bayern. a tito iranya pont zsakutca. a kiscsapatok ellen lehet, hogy 5-os atlagokat erunk el, de ez az ujfajta felallas egy bayern-real-MU ellen keves lesz! 2. messi hogy oszinte legyek, nekem az utolso 4-5 fordulo jateka tetszett legjobban. en azt lattam, hogy a messi hianya jo nehany jatekosban atszakitott egy gatat. alexis igazolasa ota a legjobb honapjat futotta, de fabregas, iniesta, de meg pedro is egyre jobb lett. a csapat jateka meg kimondottan tetszetos lett, es egyben hatekony is! az ideny vegen mar alig kaptunk golt! viszont messi az megis messi. a kezilabdaban az edzo intesere egy pillanat alatt at tud allni egy csapat a 6-os vedekezesbol nyitott vedekezesre. ha a barca is egy csettintesre at tudna allni "messivel" illetve "messi nelkuli" uzemmodra, akkor a barca ujra nagyon komoly tenyezo lenne egy baxern ellen is. es itt a "messi nelkuli" jatekot ugy is ertem, hogy kozben messi a palyan van! 3. neymar. szerintem oriasi hiba a vetele. egyszeruen nem latom a helyet. figyeljetek meg, hogy tello jovore tobb golt fog loni, mint neymar! 4. 2013/2014 en ugy gondolom, hogy a kovetkezo szezonban ki fog derulni, hogy tito nem egy klasszis edzo. es sajnos erre ra fog menni a szezonunk. pedig nagyon erti a strategiat/taktikat - de egy ilyen sztar-csapatnal ez a kisebb resze a dolgoknak. itt rendet kene tenni a fejekben, es motivalni a legnagyobbakat. szerintem ebben nem jo, es nem is lesz az sohasem. ennek ellenere a bajnoki cimre jo eselyunk van. de en ujra egy BL dontoben szeretnem latni a csapatot, es ez titoval nem fog osszejonni.

334243 2013.06.26. 00:20:25

5. nagycsapatok elleni fos itt látszik, hogy mennyit számított Pep. Nyilván a kiscsapatok ellen sima akkor is, ha Alves állítja össze a kezdőt, és Tello készít fel fejben :D, a közepesek ellen ok, ha a segédedző segédedzője, aki nemrég még taktikai megfigyelő volt – a nagycsapatok ellen meg… Szerintem sem fejben, sem fizikálisan, sem taktikailag nem voltak jól felkészítve a srácok. Ebből az erőnlétet totál nem értem, a játékrendszerről a múltkor már kétszer leírtam, hogy próbáltak tekerni valamit Pep-én, de látszik, hogy Tito (és Roura) ezt még tanulják, akárcsak a mentális felkészítést. Bár azt el kell ismerni, hogy Messi hiánya nagyon betett (a már sokak által megénekelt függőség miatt meg még inkább), és hogy mindhárom ellenfél sokkal inkább ki volt éhezve a győzelemre, mint mi. 6. középső védő kell. És szvsz nagy hiba volt elengedni Abidalt, mert így a két szélsőhátvéd mögött csak a még nem bizonyított Montoya és a sokat sérült Adriano (meg a még többet sérült Puyol) van; ez még visszaüthet, úh talán ide nem ártana. Az előzőben írtam, hogy szerintem lehetséges, hogy Valdés konfliktusba került a többiekkel (nekem amúgy úgy tűnt az utolsó kb. 10 meccsen, hogy folyton ordibál a társakkal, és nagyon „magányos”), és bár alapvetően azt mondom, hogy csak portugálokkal, olaszokkal és németekkel ne szennyezzük a keretünket – de kapusban :D meg lehetne próbálni ezt a fiatal fritzet :D. Azt viszont sehogy sem tudom elképzelni, hogy van olyan épelméjű ember, aki Pepe Reinát akarná a Barcába :|. Őszintén remélem, hogy ez csak a Barca-barát újságok figyelemelterelő hadjárata. 7. Pep a második csapatával is megcsinálja, amit az elsővel, hogy 6 kupát nyer az első szezonjában… :( Messi-Neymar: Dolph Lundgren örök klasszikusát idézve: „ez most vagy nagyon jó lesz, vagy nagyon rossz” :D

256533 2013.06.26. 05:54:04

[sunimesek](#1417445): a 2-es pontban leírtad az egyik legfontosabb pontot. Ha Tito ezt megoldja, akkor azt hiszem nem lesz gond az 1-es pontban általad vázolt dolgokkal sem, és ezzel Tito bebizonyítaná, hogy nagy edző. a 3-as pontoddal viszont nem értek egyet. Tavaly még én is azt mondtam, hogy Neymar felesleges, zsákutca stb. De nagyot változott a csóka amgához képest, már nem egy infatilis kis hülyegyerek képét mutatja. NEm mondom, hogy kész van teljesen, és egyből ő lesz a emgváltó, de szerintem két szezon alatt az egyik meghatározó játékosunkká válhat. ÉN jövőre azt várom, hogy 3 játkosunk is 20 gól felett legyen, már rtam előbb is, hogy a 2008-2009-es Tridente volt a csúcs. Ebből simán lehet az egyik Tello is.

350418 2013.06.26. 08:58:13

[sunimesek](#1417445): Unalmasak voltak a Messi nélküli meccsek. Sajnálom, de nekem ez a véleményem. Talán a Mallorca elleni nem.

350418 2013.06.26. 09:00:54

[laca78](#1416785): Hagyd már ezt a butaságot, hogy Messi dönti el, hogy mikor játszik. Nem kell Neymar, komoly meccseken kell egy Villa!! Ezt már írtam. A védekezés, a csapatvédekezés sokkal nagyobb probléma.

350418 2013.06.26. 09:07:05

[laca78](#1416761): Ezt a stílust felejtsd el velem szemben. Neymar szabadrúgása Buffonnak kapus hiba volt. Többet nem reagálok erre.

350418 2013.06.26. 09:07:09

[laca78](#1416761): Ezt a stílust felejtsd el velem szemben. Neymar szabadrúgása Buffonnak kapus hiba volt. Többet nem reagálok erre.

340179 2013.06.26. 09:43:58

[kroki22](#1419105): villa??? jaja, okos. egy harminc x éves belassult támadó egy 21-22 éves feltörekvő fiatallal szemben. de lehet egy cantona is jó lenne. messi hány szabadrúgása volt kapus hiba. én nem tudom elképzelni, hogy csak engem bosszantana és fárasztana a mérhetetlen OSTOBASÁGOD! ha mégis lehet bennem van a hiba. én kimondottan örültem amikor nem olvastam azt a sok baromságot amit itt leírsz. mert voltak azok a boldog szép napok nélküled. hihetetlen, hogy engedélyezik egyáltalán hogy hszt írj. ez szomorú.

349298 2013.06.26. 12:36:56

@negaro: nem értünk egyet abban, hogy a Bayern játéka direkt a Barca ellen készült volna, főleg azért, mert nem is a saját játékukat játszották a Barca ellen. a Bayern nem a Madrid, hogy az lett volna/legyen a célja, hogy megállítsa a Barca-t. a München a saját játékát és sikereit építette, aminek egyik végső állomása volt a Barcelona elleni siker. szerintem az egyetlen baj Neymar leigazolásával kapcsolatban, hogy látszólag így elfogyott a pénz és ezért nem valószínű, hogy érkezhet egy klasszis belső védő. a hozzászólásokban sokan emlegetik David Luizt, hát szerintem nem csak a magas ára miatt nem fog érkezni, hanem mert nehéz elképzelni, hogy Murinnyó elengedné pont a Barcába.

347724 2013.06.26. 13:24:39

[laca78](#1419361): nem értem miért húzod még mindig fel magad rajta, simán át kell pörgetni, és kész. Egyébként az alapgondolat nem rossz, mármint tény, hogy Messi rengeteget tett a Barcáért, csak elfelejt folyton pár dolgot: - Ha Messi sokat tett érte, akkor miben mértető az, amit egy Xavi vagy Puyol hozzátett? - Nem csak a Barca köszönhet sokat neki, hanem fordítva hatványozottan igaz: Messi fantasztikus, a legjobb a világon - a maga posztján, ezt mindig elfelejtik! -, de sok srác van, aki 17 évesen ott tartott, mint ő. Nézzünk meg egy Theo Walcottot pl. Mi lett volna vele, ha nem az Arsenalba "születik bele", hanem a Barcába? Vagy mi lett volna Messivel, ha a Getafe fedezi fel 14 éves korában? Ráadásul a legtöbb csapatban az ő pozíciója nem is létezik. Egy másik csapat nem engedhette volna meg, hogy egy ilyen alkatu játékosra építsen. Vagy nagyon jó példa Bounanotte esete: remek játékos, mégis kölcsönben, meg cserepadon csücsül középcsapatokban. Szerencsére én sokakkal ellentétben ma is azt látom, hogy Messi tudja és értékeli mindezt. Azt nem mondom, hogy a Barcáért él, mert ő a fociért él, de szerencsére itt, nálunk, és ameddig ez mindkét félnek jó, addig így is marad.

347724 2013.06.26. 14:05:18

Bocs az elöbbi OFF-ért, a témához: Számomra teljesen eldönthetetlen, hogy ez jó, vagy rossz szezon volt-e. Erre csakis utólag kapunk választ, annak függvényében, hogy mi lesz jövőre. A tények: - A bajnokságok simán nyertük, ha a tabelllára nézünk, de nem nagyon emlékszem, hogy komolyabb csapat ellen lett volna igazán jó meccsünk. Szenvedések a teljesség igénye nélkül: Sevilla, Betis, Valencia, Depor, Granada (v. Getafe, nem emlékszem), de mind mázli vagy bíró kellett a győzelemhez. 100 pont ide vagy oda, nem volt meggyőző (az a Bayern meg az MU volt a saját bajnokságában). - A BL végig vacak volt, nem csak a kieséses részben. A Moszkva ellen fordítani kellett, a Benfica ellen mindkét meccsen szenvedtünk, a Celtic ellen elöbb fordítottunk, majd a másik meccsen kikaptunk. A többiről már sok szó esett, talán a PSG ellen mindenkinek csak az maradt meg, hogy bejött Messi, és minden megváltozott, de hogy elötte akkora szenvedés volt, hogy neki sérülten be kellett jönnie, mert semmi más ötlet nem volt, az szánalom. De mégis bajnokság, BL elődöntő, Kupa elődöntő. Így jól hangzik. Szóval elsősorban azt várom a jövő évtől, hogy megtudjuk, pechünk volt idén a sérülésekkel, vagy mázlink, hogy idáig eljutottunk. Várom, hogy Neymar mit hoz támadásban, és van-e konkrét elképzelése Titonak a taktikát illetően, vagy csak megvették, mert Rosellnek tetszett, Tito meg beteszi a meglévő csapatba és alkalmazkodjon. Várom, hogy végre béke legyen a csapatnál. Ne legyen Murinnyo, ne legyen belső marakodás - még csak ok sem arra, hogy a sajtó spekuláljon. Mutassuk meg azt, amit Pep első éveiben: mi focizunk, nem sajtóbohócok vagyunk. Játékosmozgás: Sokakkal ellentétben én a védő tekintetében bizonytalan vagyok. Nálam még mindig a Pique-Puyi páros a legjobb, és idén sem akkor voltak a gondok. A gond az volt - és megkövetem Titot, aki azt mondta, hogy nem kell Hummels -, hogy Puyi kiesését nem tudtuk kezelni. Pique helyettesének ott van a hasonló karakterü Bartra padozni, viszont Puyi helyett csak vészmegoldások vannak. Emiatt én nem is vennék horribilis összegért védőt, hanem egy olyan, kvázi "közepes, de tapasztalt" védőt vennék, aki nem fél a kispadtól. Ha megvesszük Th. Silvát, akkor kezdőbe vesszük, Pique lesz a másik, és Puyi még túl jó ahhoz, hogy padoztassuk. Ráadásul a pad az én szememben azért van, hogy fiatal játékosoknak adjunk tapasztalatot a cserével, vagy gyengébb csapatok ellen kezdjenek ők, és biztonságból legyen ott a tapasztalt. Szóval egy Matheu, Koscielny, Rami, stb. szintű védőt vennék max 10-12 misiért.

350778 2013.06.26. 14:52:05

Továbbra is állítom, hogy az edző felelőssége, hogy tudja-e őket együtt játszatni Messit és Neymart. Az eredeti posztjuk a jobb- illetve baloldali "inside forward". Szerintem speciel így csapatszinten is eredményesebb lenne a Barcelona, igaz, lehet, hogy Messi "csak" 35-40 gólt rúgna idényenként. Na bumm - feltéve, ha többiek a múlt szezonhoz képest 10-15-tel többet rúgnak - fejenként. De ha együtt játszanak majd, szinte lehetetlen lesz "levédekezni" őket, hiszen csak egy embert rájuk állítani egyenlő az öngyilkossággal, plusz még a centerre is figyelni kellene az ellenfélnek, nem beszélve Iniestáról meg Fábregasról, akik így szintén levegőhöz juthatnának. Mostanában olvastam Rooney esetleges érkezéséről, na az lenne a tökély, mert Wazza védekezni is magas szinten képes. Ahhoz természetesen el kellene adni Villát. Tőlem persze ő is maradhatna. Sánchezt meg Pedrót pedig remekül lehetne használni a rotációs rendszerben. Bár utóbbitól inkább megszabadulnék a Barca helyében. Nem beszélve arról, hogy Rooney esetleges érkezésével abszolút megszűnhetne a Messi-függőség, mert Neymarral és vele még akkor is garantáltan bombaerős lenne a Barca, ha Messi esetleg sérült. És, mint ahogy sajnos ezt tapasztalhattuk, ez valós veszély. Nem beszélve arról, hogy a Real bivalyerős lesz Ancelottival, mert Carletto (az egyik kedvenc edzőm) fantasztikus edző, én pl. Mourinho elé tenném (jelzem, pont ugyanannyi BL-t nyert, mint a portugál). Ja, és három különböző bajnokságban lett bajnok - ennyit a Special One-ról. A legnagyobb problémát szerintem a bekk személye jelenti. Én személy szerint David Luizt favorizálnám, mert Thiago Silvát nem tarthatom megfizethetőnek. Más kérdés, hogy tavaly Song helyett inkább rá kellett volna költeni a pénzt, mert Mascherano eljátszotta volna a szűrőt, ha nagyon kell. Bár Songot időközben én is megkedveltem. Ha Thiago Silva/David Luiz jönne, én mostmár Mascheranót adnám el, mert két középhátvéd posztra elég kell lennie négy embernek (Piqué és Thiago/David a kezdőbe, rotálva a Gran Capitánnal és Bartrával, aki ha kap játéklehetőséget, sokat fejlődhet még). A többi poszton megvan a csapat. David Luiz érkezése a séró-folytonosságon túl azért is fontos lenne - erről még nem esett szó -, mert ő ad abszurdum balhátvédet is tud játszani - lásd "converted back". Ilyenformán az én álomcsapataim a következők lennének: 4-3-3 (ortodox felállás) Valdés - Daniel Alves, Piqué, David Luiz (Puyol), Alba (Adriano, masszívabb ellenfelek ellen David Luiz) - Busquets (Song), Xavi (Fábregas), Iniesta - Messi, Rooney, Neymar (Sánchez). 4-2-3-1 (masszívabb középpályával rendelkező csapatok ellen a "B"-terv): Valdés - Daniel Alves (Puyol), Piqué, David Luiz, Alba (Adriano) - Busquets (Fábregas), Song - Messi, Rooney, Neymar. Az abszolút elrugaszkodás pedig az all-rounder 4-1-3-2: Valdés - Daniel Alves (Montoya), Piqué, David Luiz (Puyol), Alba (Adriano) - Busquets (Song) - Fábregas, Xavi (Busquets), Iniesta - Messi (Neymar), Rooney. Persze ez csak a képzelet játéka, de örömmel töltene el, ha mindez ha meg is valósulna belőle valami.

350778 2013.06.26. 15:00:52

Bocs, a második csapat helyesen: Valdés - D. Alves (Puyol), Piqué, David Luiz, Alba - Song, Busquets - Messi, Iniesta, Neymar (Sánchez) - Rooney. Ebből is látszik, hogy nálam Tellónak meg Pedrónak lefőne a kávé. Villát meg a Rooney-dealhez el kellene adni. A kroki kezdője azért lenne jobb az enyémnél, mert, lényegesen költséghatékonyabb: Messi - Messi, Messi, Messi, Messi - Messi, Messi, Messi - Messi, Messi, Messi. Edző: Messi.

350326 2013.06.26. 16:00:22

Szerintem hiába okoskodunk itt mindannyian meg osztjuk az észt, az idő majd úgyis eldönti melyikünknek lesz igaza. Én taktikai sokféleséget szeretnék látni a meccseinken- ahogy egyébként Pep jónéhányszor változtatott is az alapjátékon vészhelyzetben és húzásai szinte kivétel nélkül be is jöttek. S szerintem itt a különbség. Ugyanis a "gálacsapatnak" nevezett különítmény bizonyult az összes változat szerint a legsebezhetőbbnek, mégis azt erőltették. Aztán az nem edző, aki Münchenben a 80. percben küldi be Villát, mikor már rég elúszott a hajó taktikai változtatás címén, ráadásul őt egyedül. Normális edző a félidőben két játékost tutti hogy lekap és változtat a felálláson. Messi meg ne 60, hanem 40 meccset játszon a szezonban, hogy tavaszra még seggében maradjon a dinamit. No én ilyen Barcát szeretnék látni, aki az ellenféltől meg az eredménytől függően tud változtatni ,ha kell, az alapfelálláson.

347974 2013.06.26. 18:06:15

Én - Cruyffal (és sokkakkal másokkal ellentétben) - nem érzem gondnak Messi és Neymar együttes játékát. Egyrészt most még nyilván Messi a vezér a támadásban, ő osztja a lapokat, de kb. 2-3 év múlva elkezd lassulni, ezzel párhuzamosan pedig vélhetőleg hátrább fog szorulni. Neymar szerintem kb. át fogja venni a mostani Messi szerepkörét, Messi pedig visszalép és kb. Xavi jellegű játékot fog nyomni (bár sokkal többször fog előrelépni). Én benne látom Xavi utódját. A játékintelligenciája, passztudása bőven megvan hozzá. Hátvéd kell, de nem feltétleünk egy sztárjátékos. Vehet a csapat nyugodtan egy kevésbé neves, de fiatalabb játékost, akinek a nevére felkapjuk a fejünket ("Ne már, miért pont ő!"), de aztán fél év alatt beilleszkedik és tökéletesen megoldja a feladatot.

350418 2013.06.26. 18:45:04

[laca78](#1419361): Villának akkor is adtam volna még egy évet. Neymar jöhetett volna jövőre. A védelem kérdése sokkal fontosabb, mint a támadóké! Figyeld meg, nem lesz új védő, és sajnos Puyolra már nem lehet számítani. Azt kel legelőször rendezni, hogy a csapat ne kapjon ennyi gólt. [Nixter](#1420389): Nem felejtettem el azt, hogy Xavi és Puyol milyen sokat tettek a Barcáért. Sajnos a kiválásukat meg fogja érezni a csapat.

262141 2013.06.26. 21:08:50

[pisti70](#1416425): Ezt írtad : "A másik rögeszmém meg a mesterségesen visszafogott játékot el kell feledni, adjon előre Xavi egy meccsen 10 lasztit,s jöjjön be belőlük csak 4, kettőt kihagynak a csatárok, kettőt pedig berúgnak, semmint a 100 %-os passzmutató oldalra meg hátra, és csak tökölünk-pöcsölünk a középpályán, illetve ugyan néha vezesse már rá a védelemre is a lasztit, mint anno régebben. Ha ezt nem tudja felvállalni, azt kell mondjam, már nem Barcelona szintű játékos." Xavi a Barca esze, még most is az egyik legjobb játékosa, az edzőnk meghosszabbított keze. ő tökéletesen tudja mikor mit kell tenni. Szerintem ő lesz az egyik legnagyobb BArca-edző. A Barca játékának lényege, hogy ne adjon el sok labdát, nehogy az ellenfél támadjon. A legjobb védekezés a labda tartása. Ezt a játékot nem elfelejteni kell, hanem legfeljebb tökéletesíteni. Ezen felül a világ 10 legnagyobb gólpasszából 5-öt Xavi adott. Nincs baj a látvánnyal sem. Mindenki elfelejti - én meg állandóan hangoztatom - , hogy azért kell "tökölni" a középpályán, mert az ellenfelek nem akarnak kinyílni. A szép játékot nem mi tesszük tönkre, hanem a kétgólos hátrányban is bekkelő ellenfelek. Majd bolondok leszünk csak azért odaadni nekik (rizikós passzok révén) a labdát, hogy az egyébként is unikálisan offenzív csapatunk elmondhassa magáról, hogy még ezen felül is kockáztat. Az ellenfeleink meg röhögve kihasználják a helyzetet ... Xavi tudja mikor adjon extra passzt és mikor nem. Az általad javasolt szisztémával szerintem csak több gólt kapnánk, de nem lőnénk többet.

343103 2013.06.26. 23:44:00

http://sportgeza.hu/futball/2013/06/26/rooney_barca_alcantara/ én egy ilyenben simán benne lennék :D csak ki fog védekezni? lol :D

350326 2013.06.27. 06:07:44

[Úr](#1421731): Nem értek egyet Veled. Különösen az idei szezonban volt szembetűnő Xavi játékának visszafogottsága. Én a focit azért nézem , hogy helyzeteket, gólokat lássak, a drukkerek 90 %-ával együtt szerintem, nem unalmas labdatologatást, passzolgatást. Évekkel ezelőtt valóban passzkirály volt- szerettem is a játékát- de a mai kor követelményeihez képest lassú és körülményes, és így elhaladt felette az idő szerintem. Mire mentünk Milánóban, Münchenben, a Real elleni meccseken ezzel? Semmire, kiismerhető és unalmas focit játszottunk.Arról nem is szólva, hogy egy csatár számára nincs demoralizálóbb dolog, mint hogy már tizedszer beindul üresbe és csak nem nyomják neki a zsugát, tizenegyedszer miért is fárasztaná magát? Visszafogott teljesítményükhöz nagymértékben hozzájárulnak az ilyen szituációk. Gólpasszt amúgy a Milán ellen Villának, bajnokikon meg talán kettőt láttam tőle az idén. Régen sokkal élesebb volt a játéka, s mégsem kaptunk gólokat belőle.

269577 2013.06.27. 06:47:36

[sittingbull90](#1422164): hát az új gigaszupersztár biztos hogy nem. ellenben olyan szépen dobálja magát, hogy könny szökött a szemembe :/

254576 2013.06.27. 08:04:39

[elkesetthusvetinyul](#1422947): jaaah, a trollok természetesen már egyből ráugrottak a témára, mint a hiénák, h majd Busival egymást tanítják... -.-' egyébként Első Johann császár nyilatkozatát sokan félreértik, mert biztos vagyok benne, hogy tömény szarkazmus az egész és ezzel tart görbe tükröt a jelenlegi vezetés elé...

348887 2013.06.27. 09:22:32

[fecooo](#1423119): Aki színészkedésről beszé, próbáljon meg ezek ellen a hentesek ellen szépen játszani. Egy Maxi Pereira egy Lugano, pokoli. Meghökentő, hogy két támadó, Cavani és Forlán volt a leginkább tisztán játszó uru, noha ők is folyamatosan védekeztek. De a pálya amúgy sem volt alkalmas fineszes, technikás, szép játékra. Olyan volt, mint egy rosszul behantolt tömegsír. Hogy Neymarról mit mondanak, az édesmindegy. Egyelőre az összes brazil gólban benne volt, akár mint lövő, akár mint előkészítő. NÉha még vetőhálóval sem tudják megállítani.

348522 2013.06.27. 16:25:53

[k0jack](#1420198): oké :), teljesen rendben van a dolog, jogos. Részint egyetértek veled. Szerencsésebb lett volna kicsit kibontanom, csak hát a terjedelemre is figyelemmel kellett lennem :). A saját állításomat kezdetektől így értettem: a Realnak külön ellenünk készített játéka volt, a Bayern felépítésénél pedig ugyancsak nem volt figyelmen kívül hagyva a világfutball referenciaként szolgáló formációja - a Barcelona -, hiába volt a taktikai irányválasztás elsősorban a saját erényeikre szabva. Ez kvázi tény, azt hiszem: túl azon, hogy mindenen Heynckes keze nyoma virít - ld. még totális futball -, egyértelmű az is, hogy a Bayern belső védelmi négyese (két centerhalf+két duplaszűrő) éppen a hamis kilences játék hatástalanítását célozza leginkább. Annak meg az esszenciája Messi és a Barcelona, sőt, ezen a szinten nem is nagyon van más példa - a jelenlegi állapotok szerint legalábbis. Az már kérdés, hogy annyira jól van megalkotva a struktúra, hogy a létrehozott létszámfölény miatt ez a bajor 4-2-3-1-es védekezés tökéletes a -2-3-1 vagy a hagyományos támadó rombusz ellen, de akár a visszavont ék ellen is. Tehát egyszerre volt jó a Barcelona és a Dortmund ellen... (És a kiindulópontnak remekül visszaköszön, hogy azért a Klopp-sereg tudott többet kezdeni a felállással - hiszen náluk volt középcsatár is, tehát jellemzően nem 1 vs. 4, hanem 1 vs. 2-es játékhelyzeteik adódtak.) Perfekt - nekik mi kellene ennél több? Mindezek fényében én nem éreztem kevésbé Bayern-játéknak azt, amit ellenünk játszottak, ahhoz képest, amit nem ellenünk? Ez a Bayern nem a passzjáték, hanem a rugalmasság, az átmenet szerint határozta meg önmagát, de legfeljebb valamilyen hibrid módon. Mintha azért játszanának (játszottak volna) évi ötven meccset úgy, hogy ellenünk lejátszák azt a kettőt így. A játékuk lényege bizonyos értelemben sokkal inkább kijött belőlük ellenünk. Fájdalmas, de ebben az értelemben egyedül mi voltunk azok, akik kihozták belőlük az abszolút vadállatot. (A taktikai posztban még lesz szó a Bayernről, ott majd részletesebben :).)

348522 2013.06.27. 16:28:35

[k0jack](#1420198): bocs, helyesen: *Az már más kérdés, hogy annyira jól...
süti beállítások módosítása