HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Córdoba (2) Cordoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijón (1) Gijon (4) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) konyvkritika (1) könyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Hány év alatt tölti be a tizennégyet?

2013.05.09. 09:15 vigvik

Állandó kommentelőnk, Gaggio_1981, azzal keresett meg a múlt hét vége felé, hogy neki bizony elege van az elégedetlenkedésből, és úgy hiszi, tudna mutatni valami roppant egyszerű, de sokatmondó eljárást, aminek gyors áttekintése egy kicsit tompítaná a kesergő felhangokat, és segítene helyrebillenteni a sarkaiból rég kimozdult értékrendünket. Valóban tudott. Az alábbiakban az ő posztját olvashatjátok. Fogadja mindenki szeretettel.

Ennek az írásnak a megszületését az általam a csapattal átélt immár harmadik kataklizma utáni felkorbácsolt érzelmek segítették elő. Sokban hozzájárult a dologhoz a blogokon található elkeseredett szurkolói kommentek olvasása, amelyek időnként a személyeskedésig fajultak - és fajulnak. Célom egy kicsit más – egy feltétel nélkül objektívszemszögből bemutatni, és némileg higgadtabban átértékelni, hogy egy ilyen korszakot követő hanyatlás hol is helyezhető el a világfutball idővonala mentén.

Állandó kommentelőnk, Gaggio_1981, azzal keresett meg a múlt hét vége felé, hogy neki bizony elege van az elégedetlenkedésből, és úgy hiszi, tudna mutatni valami roppant egyszerű, de sokatmondó eljárást, aminek gyors áttekintése egy kicsit tompítaná a kesergő felhangokat, és segítene helyrebillenteni a sarkaiból rég kimozdult értékrendünket. Valóban tudott. Az alábbiakban az ő posztját olvashatjátok. Fogadja mindenki szeretettel.

Ennek az írásnak a megszületését az általam a csapattal átélt immár harmadik kataklizma utáni felkorbácsolt érzelmek segítették elő. Sokban hozzájárult a dologhoz a blogokon található elkeseredett szurkolói kommentek olvasása, amelyek időnként a személyeskedésig fajultak - és fajulnak. Célom egy kicsit más – egy feltétel nélkül objektívszemszögből bemutatni, és némileg higgadtabban átértékelni, hogy egy ilyen korszakot követő hanyatlás hol is helyezhető el a világfutball idővonala mentén.

Na és persze nem árt némi pozitív energiát sem csöpögtetni a rettentően elkeseredettebbekbe, csüggedőkbe, akik már-már kilátástalannak látják a jövőt: konkrét edzőket, játékosokat küldenének el vagy éppen igazolnának le. Az írás továbbá megemlékezés is: megemlékezés az elmúlt öt évről – aminek egyébként még mindig nincs vége! Meseszép volt, nagy utazás, ahogy Guardiola annak idején mondta. Érvényes az örök igazság: nagyot esni csak az tud, aki előtte a csúcsa jutott. Esetünkben ráadásul sosem látott gyorsasággal!


A módszer roppant egyszerű: éveket-évtizedeket és trófeákat írunk össze meghatározott csapatok vonatkozásában. A figyelembe vett címek a következők: (elsőosztályú) hazai bajnokság, hazai kupa, hazai szuperkupa, Bajnokok Ligája (BEK), Európaliga (UEFA-kupa), KEK, Európai Szuperkupa, Világkupa, Klubvilágbajnoki cím. Nem teszünk különbséget: minden diadal azonos súllyal fog szerepelni, még ha egyik nem is egyenértékű a másikkal, és megnézzük, hogy amit ez a csapat az elmúlt öt év alatt bezsebelt (14 serleg), azt az európai nagymenőknek mennyi időbe telt abszolválni. Benchmark gyanánt a Barcelona szolgál, az összehasonlításban pedig -  úgy hiszem, igen logikusan - az alábbi csapatokat vesszük figyelembe: Bayern München, Borussia Dortmund, Manchester United, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Milan, Internazionale, Juventus, Real Madrid, Atletico Madrid, PSG,  Ajax, Porto, Benfica. Ilyen módon minden nagyobb múltú, illetve a jelenkorban meghatározó csapat a sorban van. Azt nézzük meg, hogy a felsorolt gárdák mennyi év alatt ütötték át a referenciaként meghatározott aranyszintet az időben visszafelé haladva. Ez talán segít majd a helyére tenni kicsit elkényeztetett énünket!

Benchmark: Barcelona 2008-?

•    3 Spanyol bajnoki cím: 2008-09, 2009-10, 2010-11;
•    2 Spanyol Kupa: 2008-09, 2011-12;
•    3 Spanyol Szuperkupa: 2009, 2010, 2011;
•    2 BL: 2008-09, 2010-11;
•    2 Európai Szuperkupa: 2009, 2011;
•    2 Klubvilágbajnoki cím: 2009, 2011.

Ez összesen 14 trófea - 4 év alatt. Az ötödiket futjuk – és a tizenötödik előtt toporgunk. Ugyanakkor ez lett minden Barcelona-szurkoló szerint a normális, a minimálisan elvárható szint. Egyből óriási csalódás, ha nincs meg minden: olyan, mintha nem nyernénk semmit.

Nézzük most, hogy néz ki más csapatok, más időszakaiban ugyanez!

Barcelona: 1993 – 2008

•    5 Spanyol bajnoki cím: 1993-94, 1997-98, 1998-99, 2004-05, 2005-06;
•    2 Spanyol Kupa: 1996-97, 1997-98;
•    4 Spanyol Szuperkupa: 1994, 1996, 2005, 2006;
•    1 BL: 2005-06;
•    1 KEK: 1996-97;
•    1 Európai Szuperkupa: 1996-97.

Ez is 14 végső győzelem - de vissza kellett menni 1993-94-es szezonig! Tizenhat szezon a mostani néggyel szemben!


Real Madrid: 1999 – 2012

•    5 Spanyol bajnoki cím: 2000-01, 2002-03, 2006-07, 2007-08, 2011-12;
•    1 Spanyol Kupa: 2010-11;
•    4 Spanyol Szuperkupa: 2001, 2003, 2008, 2012;
•    2 BL: 1999-00, 2001-02;
•    1 Európai Szuperkupa: 2002;
•    1 VilágKupa: 2002.

A 14 serleg 13 szezon alatt jött össze a fővárosban. Viszont - tetszik vagy sem - nagyon csinos a sor, csak főhajtást érdemel…

Atletico Madrid: 1972 – 2012

•    3 Spanyol bajnoki cím: 1972-73, 1976-77, 1995-96;
•    5 Spanyol Kupa: 1975-76, 1984-85, 1990-91, 1991-92, 1995-96;
•    1 Spanyol Szuperkupa: 1985;
•    2 EL: 2009-10, 2011-12;
•    2 Európai Szuperkupa: 2009-10, 2011-12;
•    1 Világkupa: 1974.

Kár minden gúnyolódás - hogy például közben megnyerték a másodosztályt is -, az elmúlt évekbeli európai kupaszereplésük önmagáért beszél. Negyven év - az idei viszont még nincs lezárva.

Bayern München: 2001 – 2013

•    6 Német bajnoki cím: 2002-03, 2004-05, 2005-06, 2007-08, 2009-10, 2012-13;
•    5 Német Kupa: 2002-03, 2004-05, 2005-06, 2007-08, 2009-10;
•    2 Német Szuperkupa: 2010, 2012;
•    1 Világkupa: 2001.

Ez éppen így 14 hódítás 12 szezon alatt – ebből is kiemelkedik a jelenleg is futó év a benne rejlő triplázás lehetőségével. Megsüvegelendő az egész, hiszen nagyjából két aranykorszak közé esik. Pontosabban: az egyiknek a végét, a másiknak az elejét súrolja.

Borussia Dortmund: 1965 – 2012

•    5 Német bajnoki cím: 1994-95, 1995-96, 2001-02, 2010-11, 2011-12;
•    2 Német Kupa: 1988-89, 2011-12;
•    4 Német Szuperkupa: 1989, 1995, 1996, 2008.
•    1 BL: 1996-97
•    1 Európai Szuperkupa: 1997
•    1 Világkupa: 1997
•    1 KEK: 1965-66.

Kakukktojás: ez ugyanis tizenöt serleg. Az ok: így igazán szemléletes. A tizenötödikig (a KEK-győzelemig) ugyanis egészen a hatvanas évek közepéig kell visszanyúlni. Negyvenhét évet kell átrepülni! Mégis túlélték valahogy a szurkolók!

Manchester United: 2002 – 2013

•    6 Angol bajnoki cím: 2002-03, 2006-07, 2007-08, 2008-09, 2010-11, 2012-13;
•    1 FA-kupa: 2004;
•    5 FA Community Shield:  2003, 2007, 2008, 2010, 2011;
•    1 BL: 2007-08;
•    1 Klubvilágbajnoki cím: 2008.

Szintelérés 11 szezon alatt. Idevágó kitérő: Ferguson egyszer azt mondta, hogy minden nagy csapatnak négy éves ciklusokban érdemes gondolkodnia, ezt követően a csapatot célszerű új emberekkel felfrissíteni, és - ha csak minimálisan is - elvégezni bizonyos taktikai változtatásokat.

Liverpool: 1989 – 2013

•    1 Angol bajnoki cím: 1989-90;
•    4 FA-kupa: 1989, 1992, 2001, 2006;
•    5 FA Community Shield:  1988,1989, 1990, 2001, 2006;
•    1 BL: 2004-05;
•    1 UEFA-kupa: 2000-01;
•    2 Európai Szuperkupa: 2001, 2005.

A Mersey-parton 24 év kellett ehhez a 14 sikerhez, ráadásul 7 éve itt  is semmi.


Chelsea: 1997 – 2013

•    3 Angol bajnoki cím: 2004-05, 2005-06, 2009-10;
•    5 FA-kupa: 2000, 2007, 2009, 2010, 2012;
•    3 FA Community Shield:  2000, 2005, 2009;
•    1 BL: 2011-12;
•    1 KEK: 1997-98;
•    1 Európai Szuperkupa: 1998.

14/16. Átlagosan nincs szezononként egy. Idén semmi. A tavalyi után meg is érdemlik.

Arsenal: 1991 – 2013

•    3 Angol bajnoki cím: 1997-98, 2001-02, 2003-04;
•    5 FA-kupa: 1993, 1998, 2002, 2003, 2005;
•    5 FA Community Shield (Charity Shield): 1991, 1998, 1999, 2002, 2004;
•    1 KEK: 1993-94.

Szükséges idő tekintetében nagyon hasonlóan állnak a másik londonival: merthogy itt 8 éve semmi. Frusztráló lehet.

Milan: 1994 – 2013

•    4 Olasz bajnoki cím: 1995-96 1998-99, 2003-04, 2010-11;
•    1 Olasz kupa: 2002-03;
•    3 Olasz Szuperkupa: 1994, 2004, 2011;
•    2 BL: 2002-03, 2006-07;
•    3 Európai Szuperkupa: 1994, 2003, 2007;
•    1 Klubvilágbajnoki cím: 2007.

Ténylegesen 17 idény. Vagyis vissza kell menni egészen a Baresi-Maldini-holland különítmény fémjelezte csapathoz, akik épp a Cruyff-féle Barcelona korszakát zárták le! Érdekes.

Juventus: 1994 – 2013

•    6 Olasz bajnoki cím: 1996-97, 1997-98, 2001-02, 2002-03, 2011-12, 2012-13;
•    5 Olasz Szuperkupa: 1995, 1997, 2002, 2003, 2012;
•    1 BL: 1995-96;
•    1 Európai Szuperkupa: 1996;
•    1 Világkupa: 1996.

Ez a 14 kupa 17 szezon alatt lett meg. Beleszólt persze a calciopoli is – de azért nem felezné a megszerzésükhöz szükséges időt.


Internazionale: 2005 – 2013

•    5 Olasz bajnoki cím: 2005-06, 2006-07, 2007-08, 2008-09, 2009-10;
•    3 Olasz Kupa: 2005-06, 2009-10, 2010-11;
•    4 Olasz Szuperkupa: 2005, 2006, 2008, 2010;
•    1 BL: 2009/2010;
•    1 Klubvilágbajnoki cím: 2010.

A valójában hat szezon alatt (- 2010-11) összeszedett 14 trófeájukkal még ők vannak legközelebb a mostani Barcelonához, sőt, a bíróságon nyert címek számában ez minden idők legjobb csapata.


Paris Saint-Germain: 1981 – 2012

•    2 Francia bajnoki cím: 1985-86, 1993-94;
•    8 Francia Kupa: 1981-82, 1982-83, 1992-93, 1994-95, 1997-98, 2003-04, 2005-06, 2009-10;
•    2 Francia Szuperkupa: 1995, 1998;
•    1 KEK: 1995-96.

Harminckettő. És ennyi idő alatt is csak 13. Azt azért hozzátehetjük, hogy a klub nem is olyan régen, 1970-ben alakult, mindezt azóta szedték össze, helyüket is elsősorban az elmúlt egy-két év keretfrissítése miatti (Eiffel torony le - Olajfúró torony be) minden bizonnyal szép évekkel kecsegtető jövő igazolja. (Idén már igencsak közel a bajnoki cím.)

Ajax: 1998 – 2013

•    5 Holland bajnoki cím: 2001-02, 2003-04, 2010-11, 2011-12, 2012-13;
•    5 Holland Kupa: 1998-99, 2001-02, 2005-06, 2006-07, 2009-10;
•    4 Holland Szuperkupa: 2002, 2005, 2006, 2007.

A kérdéses 14 kupát 16 szezon alatt tudták begyűjteni - már idén is bajnokok -, viszont a fenti sorban láthatóan nincs nemzetközi siker. Ahhoz vissza kellene nyúlni egészen Louis van Gaal 90-es évekbeli csapatához!

Porto: 2006 – 2012

•    5 Portugál bajnoki cím: 2006-07, 2007-08, 2008-09, 2010-11, 2011-12;
•    3 Portugál Kupa: 2008-09, 2009-10, 2010-11;
•    5 Portugál Szuperkupa: 2006, 2009, 2010, 2011, 2012;
•    1 EL: 2010-11.

Fokozott tempóban, hét idény alatt zsebelték be a szükséges mennyiségű referenciát – de a portugál bajnokság azért tényleg olyan, ahol még csak mutatóba sem nyer soha tíz évente egy Valencia, Deportivo vagy akárki más. Egyszóval durván kétpólusú. Viszont a Portót feltétlenül komolyan kell venni nemzetközi szinten is: az elmúlt 13 évben nyertek két UEFA-kupát és egy BL-t is!

Benfica: 1985 – 2012

•    6 Portugál bajnoki cím: 1986-87, 1988-89, 1990-91, 1993-94, 2004-05, 2009-10;
•    5 Portugál Kupa: 1985-86, 1986-87, 1992-93, 1995-96, 2003-04;
•    3 Portugál Szuperkupa: 1985, 1989, 2005.

A 14 trófeához kellett laza 28 év, nemzetközi siker meg 50 éve volt utoljára. Na majd idén: inkább ők!

Hogy mik lehetnének a következtetések? Azt hiszem egyértelmű: totálisan elrugaszkodtak az elvárásaink a valóságtól. Borzasztóan el lettünk kényeztetve. Öt év alatt ráadásul gyakorlatilag csak a Chelsea elleni 2009-es BL-elődöntőn, azt követően a Manchester elleni döntőn, illetve talán most a Bayern elleni párharcban nem mi indultunk egyértelmű esélyesként. Mindeközben sok száz gólt rúgva, szemet gyönyörködtetően játszva, nemcsak címekkel, de örök emlékű meccsekkel is megajándékozva.

Ha valaki engem kérdez: én bizony simán bevállalok egy újabb 7-0-át, akár még a Real Madrid ellen is, ugyanebben az évtizedben, ha közben lesz még öt ilyen évünk.

 

Megjegyzés: a képeket jómagam - negaro - szúrogattam közbe a szemléltetés végett, ezekért engem lehet elővenni. A számok forrásdokumentuma - legalábbis az ellenőrzésé - a wikipédia.

 

Porto 2005/2006 – 2011/2012

· 6 Portugál bajnoki cím: 2005-06, 2006-07, 2007-08, 2008-09, 2010-11, 2011-12

· 4 Portugál Kupa: 2005-06, 2008-09, 2009-10, 2010-11

· 5 Portugál Szuperkupa: 2006, 2009, 2010, 2011, 2012

· 1 EL: 2010/2011

Fokozott tempóban, hét idény alatt zsebelték be a szükséges mennyiségű referenciát – de a portugál bajnokság azért tényleg olyan, ahol még mutatóban sem nyer soha tíz évente egy Valencia, Deportivo vagy akárki más. Egyszóval durván kétpolusú. Viszont a Portót feltétlenül komolyan kell venni nemzetközi szinten is: az elmúlt 13 évben nyertek két UEFA-kupát és egy BL-t!

46 komment

Címkék: vendégposzt Pep Guardiola egy korszak lezárása

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr656017587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

338581 2013.05.09. 10:08:55

Jó poszt lett! Barcelona szurkoló barátommal pont ezt taglaltuk, hogy hiába a fájó összesített 7-0, kicsit érthetetlen a nagy világvége hangulat Barca szurkolói körökben, ugyanis ez a csapat halálra nyerte magát és focizta le Spanyolországot ill. Európát az elmúlt 4-5 évben.

348211 2013.05.09. 12:24:38

"Beleszólt persze a calciopoli is – de azért nem felezné a (trófeák) megszerzésükhöz szükséges időt." Biztos vagy te ebben? A calciopoli nem csak kiesést jelentett, de százmilliók elvesztését és olyan játékosok távozását, mint Vieira, Thuram, Cannavaro, Zambrotta vagy Ibrahimović. Mintha most a Barcától elvennénk pár száz milliót + Messit, Busquets-et, Dani Alvest és Mascheranot, meg leküldenénk a másodosztályba. Mennyi idő kellene, amíg újra csapatra emlékeztet a Barcelona? A Juvénak 5 év kellett. [terencehill92](#1247358): Azért az a 4-5 év az inkább volt három, hiszen a Real már legyőzte a Barcát, és Di Matteo Chelsea-je pontosan ugyanúgy verte a Bayernt, mint a Barcát. Az idei produkció után adódik a kérdés: mi lett volna akkor, ha a Barca jut a müncheni döntőbe? Mert van egy olyan érzésem, hogy a Bayern ellen tavaly se lett volna egy diadalmenet döntőzni...

346412 2013.05.09. 12:55:41

a poszt céljával részemről egyetértek, de a módszer sztem ott elhibázott, hogy a 14 trófea megzerszéséhez szükséges évek számát mától visszafele számolja minden egyes csapat tekintében, nem pedig azokat a legrövidebb időintervallumokat keresi az adott klubok esetében, amely alatt összejött nekik 14 trófea. nyilván mindenknek több idő kellett, mivel a kiindulópontnak tekintett utóbbi években a barcelona uralta a nemzetközi színteret. a "hány év kell 14 trófeához?" kérdésre adott válasz egész másképp festene a totális futball ajaxával, az 50-es évek Realjával, vagy a 80-as évek végének és a 90-es elejének a Milanjával összevetve. ekkor azonban azt is figyelembe kellene venni, hogy egyes trófák akkoriban nem is léteztek (pl a klubvilágbajnoki), tehát eleve szűkebb választékból kellene 14-et behúzni, tehát be kellene iktatni valamit, ami súlyozza az eredményeket. egyszóval, a poszt tartalmilag sztem félrevezető, de a célja méltányolandó.

339416 2013.05.09. 13:00:55

Király, hogy a Barcát is beletetted, így igazán demonstratív. Az nem csak 14 év amúgy, '94-től kezdve? Ráadásul ha '89-től nézzük (plusz kilenc serleg), akkor az az elmúlt 24 évben 38 jelentős trófea- az ideit már belekalkulálva. Amúgy a Dortmunddal szemben nem fair, hogy 15 trófeát néztél. Értem én, hogy így szemléletes, de akkor a többivel is így kellett volna tenned, mert ez így egyszerű csalás. :D Az Interen kicsit meglepődtem. Amúgy mikor "másik londoni" klubot említesz, akkor a Liverpool-ra gondolsz, ugye? ;)

334243 2013.05.09. 13:26:44

Gaggio_1981, látszik a belefektetett munka (már csak a képeket összevadászni nem lehetett kevés munka), és igényes. Ugyanakkor olyan, mint egy potyagól Victorunktól: nagyon látványos vetődés a totál homályba :). Nem olvastam végig, csak a felvezetőt, de a lényeg abból is átjön; akár egyetlen mondatban is le lehetett volna írni. Viszont olyan dolog mellett érvelsz, amiben nincs vita. Ez a történet NEM a trófeákról szól. A csapat gyak. bajnok, ami azt jelenti, hogy pusztán trófeák szintjén jobban állunk, mint tavaly. Évi 5-6 trófeát nyerni, 3 év alatt 13 trófeát nyerni rendkívüli dolog – és ezért pont addig tart, amíg megtörténik (a picsába el lehetne felejteni egy sportot, ha nem így lenne). Nem az a kérdés, hogy vége lesz, hanem hogy _hogyan_. Egyrészt azzal van baj, hogy eltávolodtunk a játékunktól, és néha fejetlen csirkeként rohangálunk. Amit asszem Úr fejtegetett: Pep alatt domináltuk, irányítottuk a meccseket – a Bayern ellen nem. Másrészt, ha számokkal akarjuk megközelíteni: melyik felsorolt nagycsapat esett ki 7-0-s összesítéssel BL elődöntőben? Nem vagyok szemét, legyen teljes egyenes kiesési szakaszban. Melyik kapott ki 4-0-ára? Hazai pályán 3-0-ára, egy már lefutott párharcban? Ezek közül azok, amelyikek 2 évvel előtte BL-t nyertek? :) Az utolsó 4 évben nem igazolt el meghatározó játékosuk? :)) Elég az utolsó 20 évet néznünk, ami előtte volt, az olyan más, hogy almát a körtével esete. Egy adatot tudok fejből is: Pep alatt 247 tétmeccsen egyszer sem kaptunk ki 2-nél több góllal. Ha 1-2 góllal kiesünk, vagy úgy szopunk, hogy Messi, Ini és Busq eligazolnak Timbuktuba, nem háborognék. Ezzel együtt azt gondolom, hogy nem szükséges forradalom, a keret döntő része kiválóan alkalmas a feladatra (épp az a bajom (mint a nagy Levinnek), hogy egy jó kerettel égtünk szénné). Ugyanakkor kifejezetten elhatárolódom az „igazoljunk féltucat világsztárt” rinyától; ez az irreál módszere, ezért gyűlölöm őket mindennél jobban. Az nem sport, hogy leigazolok egy csapatnyi világsztárt, hanem megalomán orosz bűnözők és arab faszok szórakozása.

336796 2013.05.09. 13:29:14

A poszt lényegét értem. Jó is a poszt. "Csak" az angol csapatok szempontjából hibás, mivel ha a Charity Shield játszik akkor a Liga kupának is játszania kellene.

348887 2013.05.09. 13:36:52

[Tikamester](#1247692): Egyetértek. A "hogyan" a lényeg. [Simon_el_mago](#1247641): Jogos. Egyébként egy zongoristát (akinek szerdán amputálni kell a karját) és rajongóit nyilván nem vigasztalja a felkiáltás, hogy aszongya: "basszus pedig kedden még milyen fantasztikusan játszottam/játszotta a Brahms B-dúr zongoraversenyt a Carnegie Hallban!"

348522 2013.05.09. 14:01:08

[_Colos](#1247647): nem az én reszortom, de hát én voltam a spuervisor, szóval egyrészt nem. Szükséges idő tekintetében ugyanúgy áll az Arsenal mint a Chelsea, tehát a másik londoni. (Oda van írva: nyolc éve semmi. Vagyis a felsoroltakhoz kb. ugyanannyi idő kellett.) Másrészt nem nehéz a számokkal játszani :): ha a tizenötödiket levesszük a Dortmundtól, akkor csak 1988-ig kell visszamenni. De! Annyiból igenis szemléletes az egész, hogy ez a Barcelona minden bizonnyal néhány napra van csak a tizenötödiktől, ez í két táv pedig...nem folytatom azt hiszem világos... (Igen, én is tudom, hogy a Dortmund is játszik még idén döntőt :).) [guthmate](#1247694): a Charity Shield a Community Shield 2002 előtti formája (igazából neve). A FA-kupa győztes játszotta az angol bajnokkal - hol van itt Ligakupa?

348522 2013.05.09. 14:06:28

[Tikamester](#1247692): király, hogy nem olvastad végig, így például az sem jött át, hogy a képek nem Gaggio szüleményei (nyilván jól megdobják a poszt hosszát, de ez az én hibám)... Továbbá, ha már a gondolatmenet, akkor azért feltűnhetett volna - a képek is ezt szolgálták -, hogy senki nem is eshetett ki 7-0-lal, mert a Barcelonát leszámítva semelyik másik nem egy csapat. Csak ugyanaz a klub. Az időszak elején és végén tök más volt a kezdőtizenegy - azt hiszem ez az egy volt a lényeg. Ez valóban egy mondat - de hogy ilyen szárazon semmi értelme sincs, az is biztos...:)

341865 2013.05.09. 14:17:41

Istenem, de kellett már ez.. jajdenagyon kellett :) mióta erről beszélek :) KÖSZÖNÖM!!!

336796 2013.05.09. 14:45:10

[negaro](#1247763): Hát ez az hol van a ligakupa? Az is trófea az angol csapatoknak. Így a számítás nyilvánvalóan hibás.

347396 2013.05.09. 14:45:34

Jo osszefoglalo iras! Azt hiszem,a csapat igen magasra helyezte azt a bizonyos lecet,talan ezert meg fajobb a tortenelmi(es elfogadhatatlan)0-7..plane olyan kilatastalan jatekkal,ahogy az tortent.Es mint sokszor leirtuk,nem csak azon ket meccs miatt van az embernek nemi hianyerzete mostanaban.. Kicsit mintha lenne egy nyolchengeres AMG mercid,es nehany remek ev utan,leall ket henger.Megszoktad a jot,gyorsat,es hirtelen keves a motorban maradt loero,es kellenek hozza uj alkatreszek,hogy ismet a regi legyen.Nem,nem kezded el azzal biztatni magad,hogy dehat a szomszednak is eleg tiz alatt szazon lenni a KIA-val,tehat oruljunk hogy nehany evig a mi (markas,sportos)verdank negy alatt volt szazon,hanem megszoktad a jot,es azon agyalsz,hogy is lehetne a regi szep idoket,visszavarazsolni...Ja,hogy a szomszedok szerint ezert te megjatszos vagy..?Ki nem szarja le ki mit gondol,en szeretnem ujra elvezni a jol megszokott dolgaimat..(ettol fuggetlenul,nem felejtem el,hogy az elso kocsim trabant volt..:))

347396 2013.05.09. 15:04:13

[Tikamester](#1247692): :)+1..

348522 2013.05.09. 15:09:53

[guthmate](#1247832): ne haragudj, félrebeszélünk. Pont ez az: az csak az angoloknak van. (Na jó, meg a franciáknak.) Oda van írva az elején, hogy mik vannak beszámítva - hogy lehetne hibás, ha benne sincs az alaphalmazban :)? Egyébként jogosan, mert torzítana: egy spanyol, olasz, német csapatnak kettő hazai trófeája van minden évben, amiben biztos indul - nincs esélyük ligakupát nyerni... (És az angoloknál ezt érdemes kihagyni a történelmi tapasztalat, respekt, egyebek miatt. Ebben tökéletesen egyetértek Gaggioval.)

303821 2013.05.09. 16:49:52

Remek munka amit végeztél a poszthoz! Én nem elégedetlen vagyok a szezon kapcsán, mert a liga meglesz ami remek! Viszont szerintem ez az ami felesleges, vagy lehet, hogy ez csak erősen belém lett nevelve, hogy ne a másik hibáival/eredménytelenségével magyarázzam a saját elkövetett bakijaimat. Egyértelmű, hogy nagyon magasan van a Barça szurkolók elvárása, de ez Pep és a csapat miatt van. Emlékszem mikor Barca drukker lettem valahol ott 98-99 táján annak is örültem/tünk ha a BLindulás megvolt. Nekem nincs világvége hangulatom, nekem csak vannak bizonyos dolgok amelyek nem tetszenek. Aki pedig megízleli, hogy milyen az egyik legjobbnak lenni az általában azért szeretne is ott maradni ennek a közelében, ehhez viszont fontos az önvizsgálat és a konklúziók levonása. Engem nem zavar ha szenved és nem nyer a csapat ha azt érzem, hogy ők teljes szívüket beleadva, áldozatokat hozva mindent megtettek a sikerért. De az alibizés nagyon irritál! Ezért bízom benne, hogy megfelelő lépések megtörténnek és nem úgy megyünk bele a köv szezonba, hogy áh hát ez a Bayern azűrből jött fizikálisan plusz még odament Pep is így már előre nekik adjuk a BL-, de ha keményen néznek még a La Ligát is. Get rich or die tryin!

256533 2013.05.09. 16:52:36

Sziasztok, először is köszönet negaro támogatásának a poszt elkészültében, azért nem volt könnyű szülés:). És köszönet a többieknek is, aki a háttérből segítettek.mint állandó posztírók. Valószínűleg a múlt héten komolyabb indulatokat generáltam volna még, most kicsit lehiggadtunk már, és az utolsó bajnoki lépés megtételén fáradozik a csapat. Negaro jobbára elvégezte a munkám azon részét, mely az első kommentekben felmerültek. PÁrat én is hozzáfűznék: [Szilveszter94](#1247593): a calciopoli miatt ne sajnáljuk a Juvet, azért fekete-fehéren bebizonyosdott, hogy csaltak éveken át. [Tikamester](#1247692): nem a trófeák száma volt a cél, hanem a realitás érzéskünk elszállására utalt az egész összehasonlítás. És lehet, hogy mindenki tisztában van vele, hogy menynit nyertünk,d e azért így egymás mellé rakva a számokat, még én is nagyon meglepődtem, pedig 1991/92-es szezon óta követem a csapatot. Anno még a vázlatba bele is tettem, hogy az írásnak nem célja a taktikai, játékosok és egyéb faktorok elemzése, ez kicsit áttélesen mardt benne a végső verzióban. Azzal viszont egyetértek, hogy nem kell a keretet szétzavarni, max 1-2 poszton frissíteni. ÉS ami jó, hogy Villanova is azt mondta, hogy jövőre pár dolog másképp lesz, én töretlneül bízom benne, azért egy totálisan leszálló ágba került csapatból csinál ismét bajnokot. [Simon_el_mago](#1247641): alapból volt egy ilyen verzió is, hogy onnantól számoljunk vissza, ahol a csapat a legutolsó trófeát nyerte, végül a mostani mellett döntöttünk. Illetve nagyon nehéz olyan összehasonlítást csinálni, ami évtizdeket ölel fel, mivel a sportág folyamatosan változik. A mostani elemzés, abból a szempontból koherens, hogy én a fentebb említett időtől kezdve szurkolok a csapatnak, ahol már a fentebb felsorolt trófeák léteztek. [carpentier](#1247714): A "hogyan" kérdése jogos. a hozzáállás egyáltalán nem tükrözte az őszit, amikor sokszor rosszul játszva is hajtottak a játéákosok. De valószínűleg eza csapat jelenleg totál elkészült az erejével, majd Xavi vagy Puyol emlékkönyvéből megtudjuk, mi történt abban a három hónapban, amikor nem volt Tito, és a felkészítést tutira nem sikerült. aki olvasta a BArca könyvet, ott le is írják, hogy a tavalyi bukásunkat jó eséllyel a semmilyen nyári felkészülés okozta, párhuzamosan Pep elfáradásával, ami kihatott a csapatra. Összességében bízom a jövőben, anno 2008 nyarán egy jóval leharcoltabb csapatunk volt, de aszt hiszem nagyon izgalmas nyári szeon előtt állunk. Ráadásul a nagy rivális is átalakul, őgyhogy simét éles szezonra számítok jövőre, és szerintem egy éles bajnokság hozzájárul a jó nemzetközi menetléshez is.

349548 2013.05.09. 17:32:37

Az elemzésben szerintem torz adatok jönnek ki, ha az angoloknál négy, a többi nemzenél pedig csak három megnyerhető kupával számolunk. Ebben a formában az összehasonlítás nem szerencsés. De igazából a cikknek nem is ez volt az igazi lényege. A fő gondolat az az, hogy az utóbbi öt évben minden más csapatnál sokkal jobban el lettünk kényeztetve. Ha az eredményeket nézzük és az ellenfelekre tekintünk, nem lehetünk elégedetlenek. Most kaptunk egy nagy pofont, de ez valahogy mégsem fáj annyira, mint amikor az Inter vagy a Chelsea ellen estünk ki. Az utóbbinál ráadásul "csak" egy Királyt nyertünk, nem úgy mint most! A mostani kapituláció arra nagyon jó, hogy elinduljon végre valami, ami újra sikeresebbé teszi a csapatot. Én személy szerint a bizonyítottan alkalmatlanok lecserélését a saját nevelésű fiatalokra, plusz kb. három klasszis vételét szorgalmaznám. Viszont az össze-vissza jövő kósza igazolási hírektől kezdek egy kicsit szorongóvá válni.

348887 2013.05.09. 17:57:59

[Gaggio1981](#1248050): természetesen senki épeszű nem gondolja, hogy gyökeres változás kell. De a védelemben például radikális erősítés szükséges. Hiába lő Messi és a többi ipari mennyiségű gólt, ha hátul folyamatosan bekapják a dugókat -- lásd Bilbao elleni meccs. Ide igenis világklasszist kell szerződtetni, (és mellé még egy nem túl drága, de nagy tehetséget) mert a La Masiaban nincs ilyen kvalitás pillanatnyilag. Bartra jó, de nem elég jó. Tavaly is bűn volt ennek elodázása, mert Song jó ugyan, de NEM VÉDŐ. És persze a védekező jellegű középpálya megszilárdítása is alapkérdés. (Ha tényleg jön, Gündo kán remek lehet. De isco is, aki ráadásul olcsó.) Előre meg Neymar, ha nem jön, akkor esetleg Rooney, aki most szabad lesz feltehetően, és ráadásul Barcelona drukker, plusz a pálya minden pontján bevethető. Szóval egy nagyon nagy tudású vagy képességű, valóban kreatív játékos kell Messi mellé. A sokat vitatottak és bíráltak közül semmiképpen sem adnám el Fábregast és Alexist. Nekem kábé ez a jövőképem.

256533 2013.05.09. 18:34:05

[carpentier](#1248180): Veled vagyok:). Ami kötelező egy klasszis középhátvéd, aki vezér is tudna lenni, és aki ismét ki tudná hozni Piqueből a jó teljesítményt. Jelenleg csak az a baj, hogy Thiago Silva marha drága, ha 45 milla, de mondjuk Hummels sem aprópénz, de valamelyikük jó lenne. Mellettük viszont a Bartra gyerek szépen fejlődhetne, ráadásul őgy, hogy azért Puyol is ott mozgolódna még. Bal oldali védőink Jordi Alba OK, Adriano jó kiegészítő mellé, sajna nagyon sérülékeny. jobb oldalra jó eséllyel Alvestől megválunk, helyette Montoya lehetne megoldás, védőmunkában sokkal fegyelmezettebb. Bár Alves jól tolta a tavasszal, a hozzállására nem igen lehetett panasz, de azért e mellett is elég sok gólt kaptunk mellőle. Én sem adnám el Alexist, se Cesc-et, anno is azt mondtam, hogy Alexisnek min jövő januárig esélyt adnék. remélem most nem csak azért játszik ennyire harcosan, és eredményesen, mert tudja ez kell, hogy el tudjon igazolni. Cescnek szintén megadnám az esélyt, valahogy őgy érzem, ő azt szívta meg, hogy a leszálló ágban levő csapathoz jött, ahol már nem tudott világot megváltani. Nálam megérdemel még egy szezont. Emelett visszahoznám Cuencat, aki tavaly elég biztaóan mozgott a sérüléséig, és mindenképpen beépíteném Tellot is, mert vele teljesen más a játékképünk )kicsit gyengébb kiadásban Henryre emlékeztet), ás elölre kell egy gólerős, önmagától is helyzetbe kerülni tudó csatár, akit esetleg Villa tud kiegészíteni. Hát ez az álmom, ebből jó eséllyel nem minden fog tudni megvalósulni.

339513 2013.05.09. 18:53:14

[carpentier](#1248180): egyetértek,kivéve Fabregast,én eladnám. Amúgy nekem sem azzal van bajom,hogy nem nyerünk 10 BL-t zsinórban,hanem a mutatott lélektelen játékkal.Az gáz meg a 7-0 is az,ezt lehet mindenféle statisztikákkal szebbíteni,de emellé oda lehet rakni azt is kit mennire megalázva vertek ki egy sorozatból vagy melyik döntőn volt a legnagyobb zakó mert ezt is mi vezetnénk,sajnos.A mi csapatunk már csak ilyen,kell a történelmi ruha. Amúgy a bajnoki címek is elég torzítják a képet,a Bundesligában pl. a Bayern mindig az első számú esélyes,az Inter bajnoki címeit meg hagyjuk mert nagyrészét nem a pályán érték el.

342302 2013.05.09. 20:08:43

a poszt jól szemlélteti, milyen kiváltságos helyzetben vagyunk, mi barca drukkerek. viszont egyáltalán nem számít már, mit nyertünk az elmúlt 4 évben(inkább 3 volt az a 4), mert a mostani állapotban nagyon messze vagyunk a világ legjobb csapatától. idén egyszer sem tudtuk megközelíteni a Pep team fénykorát idéző formánkat. talán a milan ellen voltunk hozzá a legközelebb, bár azt a meccset leginkább Messi elképesztő játékának tudom be. szóval az idei BL elődöntő nagyon csalóka eredmény, mert az MU, Bayern, Real, Dortmund szerintem ütöttek volna minket. nem biztos, hogy benne vagyunk a 4 legjobb csapat között. egy éve favoritok voltunk, de a chelsea kimákolt. ahhoz képest hatalmas visszaesés történt.

342302 2013.05.09. 20:17:02

leginkább a szakmai munka színvonalának tudom be az idei játékunkat, így nem eszközölnék nagy változásokat. egy kapus+középső védő+Neymar a prioritás. a keret nagyon rendben van, talán jót tesz ez a világraszóló égés, és hajlandóak még többet dolgozni a srácok. Én szívem szerint senkit nem küldenék el, mindenki kedves valamiért. a védelmet kell ráncba szedni és elfelejteni, hogy Alves és ALba egütt legyenek pályán komoly csapat ellen. még mindig inkább a brazilt játszatnám, mert szerintem többet ad a csapatnak, és jobban védekezik. bár az eladásán is el lehet gondolkodni, mivel nem lesz fiatalabb, és jó pénzt lehetne érte kapni. bár még mindig ott van a világ legjobb 3bekkje között a posztján, de Alba fiatalabb és övé a jövő.

342302 2013.05.09. 20:22:12

a keret bombaerős még így is. ha mindenki egészséges lenne, óriási variációs lehetősége lenne az edzőnek. csak kellene egy edző is hozzá, aki meri használni a játékosokat. Tito képtelen kihozni a srácokból a maxot. pedro, alexis, cesc, sergio, messi, xavi, szinte mindenki teljesítménye visszaesett a korábbi évhez képest. ez lehet erőnléti dolog is, de keserves a mostani állapot. Vialnova nálam a 0:3 másnapján repült volna.

348887 2013.05.09. 20:35:21

[karika](#1248278): Fábregasnak szerintem az a baja, hogy nincs edzője. Óriási potenciál van benne, csak meg kell találnia helyét. Plusz elkötelezett katalán. De oké, add el, akkor viszont kell valaki oda. Xavi rohamosan öregszik stb. Akkor tényleg kell Gündo vagy Isco. Középpálya akkor, ha Fábre megy: Iniesta, Busq, Thiago, Isco/Gündogan, Song, és alkalomszerűen Xavi. A B-ből S. Roberto. Nálam Benat még a nagy favorit a spanyolok közül. Ha nincs Gündogan vagy Isco, ő nagyszerű lenne. De amúgy: miért nem elsősorban spanyolban gondokozik a stáb? Vagy: se Isco, se Gündogan, se Nenat, hanem egy nagy játékos: Rooney, aki bárhol tud játszani, a felezővonalon túl. Nem olcsó, de megoldhat mindent sok évre. Neymar, Messi Rooney, Alexis támadósor. Milyen?

338783 2013.05.09. 21:17:42

Szerintem nevetséges a poszt több szempontból is, de a cél nemes, meg kell hagyni.

339513 2013.05.09. 22:11:24

[carpentier](#1248455): ezzel a támadó sorral megbékélnék 1-2 szezonig,csak Abidalt tegyük szépen vissza a csapatba és igazoljunk a védelembe és Song közelébe ügynököt ne engedjünk,szerintem ő jó játékos és nem fél ütközni.Sőt Rooney érkeztével én lemondanék Neymarról is,akkor inkább van az a pénz Thiago Silva-ért.

254576 2013.05.10. 08:56:36

[Gaggio1981](#1248050): nem értek egyet azzal, h csak a Juvéra mondod, h csaltak éveken keresztül... (biztos vagyok benne, h az írásod alapján te is úgy gondolod, h moggi=moratti...) a legnagyobb gond a calciopolival az volt, h mivel végül csak a juvét szexuálták meg, az inter aratta le a babérokat, tehát az egyik főcsaló megúszta...

254576 2013.05.10. 08:59:24

[Hype_HUN](#1248543): szeretem az olyan becsmérlő kommenteket, amelyek nélkülöznek minden racionális észérvet, és elintézik annyival, h "sz@r, mert csak"

256533 2013.05.10. 09:25:19

[fecooo](#1249647): igazad van. a calciopoli okozta gyakorlatilag a mostani olasz klubok vergődését. még az az Inter is, aki anno jól jött ki belőle, ill. a MIlan is megúszta, most nagyon komoly anyagi gondokkal küzd, egyedül a Juve tudott visszaépíteni egy elfogadható csapatot, de ez is kb 4-5 évbe telt. egy ilyen helyzetben nincsenek igazi nyertesek.

338783 2013.05.10. 09:59:08

[fecooo](#1249655): Jogos. Szerintem a legnagyob probléma az egésszel az, hogy a Community Shield és a BL ugyanannyit ér. Nincs benne az angol ligakupa, pedig logikus lenne, mivel hiába nincs a többi nemzetnek, akkor is trófea és ugye ez a poszt arról szólna, hogy a szurkolók meg kell, hogy becsüljék a kupákat. Az egy kupa, nem is olyan kicsi. Továbbá nem értem, hogy miért napjainktól nézed visszafelé és nem egy adott klub legsikeresebb időszakát veszed, ráadásul teljesen illogikus, hogy Pl. Arsenal 1991-2013, amikor 2005 óra ugye nem nyertek kupát. Egyébként a posztban látszik, hogy van munka és igényes is, csak nekem nem tetszenek ezek a logikai visszásságok benne. Ettől függetlenül, mint említettem, nem futballtörténelem-oktatási célból, hanem más miatt jött létre és annak tökéletesen megfelel.

313678 2013.05.10. 10:54:32

Az elérni kívánt cél egyértelmű, totál igaz. Logikailag viszont visszás. Sok járulékos trófea is szerepel benne. Nyilván, aki megnyeri a BL-t, annak a keze már két másikon is félig rajta van. + Nem minden országban ugyanannyi trófea van. Németországban 2010 óta van ismét Szuperkupa hivatalosan (!), 2012-ben a Bayern előzetes trófea nélkül nyert Szuperkupát, így annak még kisebb az értéke. 2007-ig bezáróan volt Ligakupa, ami egy 6 csapatos szuperkupának volt megfeleltethető, nem kerül beszámításra.

340339 2013.05.10. 11:44:42

Nagyon jó poszt!! Gratula!! Így van én sem értem a sok negatívkodást mostanában!! Azt kell nézni, miket értünk el az elmúlt években és milyen játékkal!!! Törvényszerű volt, hogy ez nem mehet a végtelenségig! Törvényszerű volt, hogy akaratlanul is csökken a motiváció, ha már mindent megnyersz háromszor!! Aztán elment Pep , Vila meg fél évig beteg volt, a védőink meg sérültek stb. stb.! És még így is bajnokok vagyunk és a legjobb négybe is beverekedtük magunkat!!!! És néha mindenki beleszalad egy pofonba, a Barca miért lenne kivétel! Most a Bayernek megy nagyon ez van, meg is érdemlik! Nekünk meg kéne egy egészséges Vila, hogy kiderüljön milyen is ő, bár amíg beteg nem lett nagyon hasított a csapat! Na és kell védőket igazolni és Songot a fiatalokat jobban beépíteni! Na és kéne egy előre egy igazi gólvágó, aki leveszi Messi válláról a terhet, és így automatikusan megszünteti ezeket a Messitől függ a csapat dolgokat is! Szóval csak köszönet jár az elmúlt évekért. A megoldandó problémák szerintem egyértelműen látszanak, azt, hogy az elnökség és Vila is látja -e ezeket azt a nyári igazolások során meglátjuk. Hajrá Barcaaaaa

274950 2013.05.10. 12:28:30

Nem értem ezt a határtalan sok belefektetett munkát az egyértelműbe, amin senki nem vitatkozik és sír még én sem (ÉN REÁL SZURKOLÓ VAGYOK IMMÁRON 25 ÉVE!!!) Az elmúlt 5 évben csak a csimpánzok szerint nem a Barca uralta a futballt!!! A Bárcások most azért kezdtek el parázni, mert megindulhat a csapat (lassan de biztosan) a lejtőn. Egyáltalán nem biztos, hogy így lesz, de ha igen akkor mondhatják a szájkaratésok, hogy ugye megmondtam, ha meg maradnak a legjobbak akkor befogják a lepénylesőt és örvendeznek, táncolnak! Minden szép elmúlik eccer, de a fociban az a jó, hogy vissza is jöhet! ...mint mondjuk del bosque a reálhoz! :) De nem sír a szám és nem készítek értelmetlen bizonyítékokat, inkább várom, hogy a csapatom megint szép és eredményes focit jáccon. Ennyi.

136922 2013.05.10. 14:27:53

Én csak azt nem értem, hogy egy ilyen csapat miért adta fel a visszavágót BL elődöntőbe. Ezzel a negatív csúcsot is döntöttek!

350445 2013.05.10. 15:47:21

Tikamesternek: Tény, hogy a barcelona az utóbbi időben szinte csak saját nevelésű játékosokkal van tele! De egy pár évvel ezelőtt ez nem volt így, bár lehet, hogy rosszul tudom! Valószínűleg az igen terjedelmes holland szekció is katalán volt akárcsak Romario, Rivaldo, Stoichkov, Ronaldinho, Ibrahimovic.... ,,Ugyanakkor kifejezetten elhatárolódom az „igazoljunk féltucat világsztárt” rinyától; ez az irreál módszere, ezért gyűlölöm őket mindennél jobban. Az nem sport, hogy leigazolok egy csapatnyi világsztárt, hanem megalomán orosz bűnözők és arab faszok szórakozása." Amúgy az mennyivel jobb, hogy a tehetségeket megveszik fiatalon(lásd Messi) aztán úgy állítják be mint katalánt?? Tehát akkor eddig a Barszát utáltad mindennél jobban amíg a Reálban volt Raúl, Hierro, Casillas, Guti...... na mindegy!! amúgy jó a cikk! Én Real Madrid drukker vagyok nagyon rég óta de amit a Barca csinált az elmúlt pár évben az fantasztikus(sajnos)

349489 2013.05.10. 15:56:03

[becksy](#1250381): Azert ez nem Rocketscience..... Messi tenyleg gatya ahogy a csapat nagyresze is elegge leamortizalodott az ev vegere... 4 evig futottak elegge a csucson Tito ha mast nem is de azt jo latta hogy a kovetkezo szezon fele kell nezni mint ebben a szezonbol a semmit kimorzsolni. Iden a Bayern viszi a primat Europaba. Ugy gondolom mi is voltunk ott es meg leszunk is. Meg lehet nezni a MU az elozo 2 evben nem igazan volt sikeres a BL-ben 2. hely az elozo evben 1 hely iden. Erdekes ott van miert orulni itt nincs??? [madda](#1250199): Ennyi es nem is kell irni mast... Ha most 3x nyer a Real Mou-val vagy C.A-val BL-t es bajnoksagot akkor sem lesz semmi. Max a sok szirszar muanyag divatbuzi Barca fan eltakarodik vegre a rakba! A tobbiek meg varjak hogy a Barca ismet a csucson csucsuljon.... Ps.: Community Shield miota nagy cim??? Ugy oszinten lolllll Csak egy szosszenet arrol mit er a CS..... The Football Association Community Shield (formerly the Charity Shield) is English football's annual match contested between the champions of the previous Premier League season and the holders of the FA Cup at Wembley Stadium. If the Premier League champions also won the FA Cup then the league runners-up provide the opposition. Often seen as a "glorified friendly" which ranks below the FA Cup and League Cup, the fixture is a recognised football Super Cup. "While still an honour in the English game, the Community Shield has markedly lower status than the Premier League, FA Cup and the League Cup. It is widely considered to be a minor trophy and Community Shield games may not be as hotly contested as other trophy finals. The Community Shield has been described by some media sources, including Mark Lawrenson, as a "glorified friendly". Prior to the 2008 FA Community Shield, Manchester United manager Sir Alex Ferguson summarised his opinion of the competition: "It's always a game we never quite use as a do or die thing; we use it as a barometer for fitness"

255834 2013.05.10. 17:19:03

Gyakorlatilag [Simon_el_mago](#1247641): megfogalmazta mi a gond a poszttal. Mivel a Barcánál 4 év alatt számolunk 14 trófeát, akkor a Chelseanél '97-től 2012-ig (15 év), az Arsenalnál '91-2005-ig (14), Poolnál '89-2006 (17), Milannál '94-2011 (17) és az Internél 2005-2011 (6) szezont kell nézni, azaz a táblázatot nem nevezném logikusnak és a szövegben is van elírás (Poolnál és a Chelseanél). Érthető mit akar szemléltetni a post, az üzenete abszolút jogos. El lettetek kényesztetve, csak hát az ember általában mohó lény, többet akar. Meg kell becsülni a kiváltságos helyzetet, mert sohasem tart örökké. De néhány ponton valóban félrevezető, még ha nem is az a része a lényeg. [Gaggio1981](#1249701): ezt viszont nem kéne erőltetni, mert a dezinformáció hibájába esünk, az olasz futball nem a calciopoli miatt süllyed, nem azért nincs pénz és utánpótlás. De ez bőven offtopic.

348650 2013.05.10. 23:16:25

kiváncsi lennék egy olyan sorozatra, vagy csak érdekes lehet, hogy azokat a címeket figyelembe venni, amihez tényleges tevékenység, nem egy-két meccs kell... persze, a számok itt vannak, az eredményen meg nem nagyon változtatna asszem...

337329 2013.05.11. 08:38:21

Nem elvitatva Pep és a Barca érdemeit, de a Unitednél Fergie 2x is qva rövid idő alatt nyert 14trófeát. 1996-2004 között is megvan a 14 trófea és 2006-2013 között is megvan a 14... (a ligakupát nem beleszámolni az angoloknál meg komplett marhaság, ugyanúgy major trophy mint bármi más) 96-2004: 6 bajnoki cím 3 Fa kupa 3 Angol Szuperkupa (CS) 1 BL 1 Inter-Continental Cup (ugye ekkor még nem Klub vb volt) 2006-2013: 5 Bajnoki cím 3 Ligakupa 4 Angol Szuperkupa 1 BL 1 Klub VB

254576 2013.05.11. 16:15:06

[Fletcher82](#1252004): látom nem sikerült megértened, miért maradt ki a ligakupa... adott egy feltétel az összehasonlításhoz: minden kupa 1-et ér! de attól, h minden kupa 1-et ér, attól még a ligakupa nem vehető egy kalap alá a többi ország nemzeti kupakiírásával, ugyanis náluk ilyen nincsen! ez kb olyan, mintha a gamper, katalán kupa és a bernabeu trófeát beleszámítanák, amit ugye lehet bármennyire is zseniális edző Fergie, a büdös életben nem fog elnyerni, így értelmetlen belevenni... az összehasonlítás azokat a kupákat vette figyelembe, amelyeket az egyes csapatok hazájuk keretei között, ill. nemzetközi porondon megnyerhetnek, azaz 1 bajnokság, 1 hazai kupakiírás, 1 hazai szuperkupakiírás, ill. a nemzetközi kiírások...

340047 2013.05.11. 16:23:52

[fecooo](#1252818): "látom nem sikerült megértened, miért maradt ki a ligakupa..." Látom, nem sikerült megértened, miért nem maradhat ki a ligakupa. Ez a poszt azt hivatott alátámasztani, hogy egy csapat szurkolóit mennyire elkényeztetnek a gyorsan szerzett címek, és mennyire magától értetődőnek veszik azokat. És akkor ebbe nem kell beleszámolni, egy több meccsen eldőlő kupasorozatot? Hát mennyivel örül neki kevésbé az a rohadt szurkoló, mint mondjuk egy FA-kupának? Semennyivel. Ergo a kényeztetés-faktort még inkább alátámasztja. A poszt szempontjából egyáltalán nem releváns, hogy más ország csapatai ilyen jellegű sorozatot nem tudnak megnyerni, mivel az angolok jelentősnek gondolják, és ez az írás a szurkoló elkényeztetéséről szól. De a bejegyzés lényege még mindig nem ez, az gondolom, mindenkinek átjött. Számtani ferdítések vannak benne bőven, de a lényeg világos, nincs értelme vitázni rajta.

254576 2013.05.11. 18:57:26

[rocadasi](#1252838): megengeded a poszt szerzőjének, h ő mérlegeljen, mi maradhat ki és mi nem? miért vagy te annyira biztos abban, minden úgy van, hogy gondolod, h mit, hogyan "értelmeztetett" Gaggio? ez kb annyira értelmes dolog, mint a magyartanárok mániája, h belemagyaráznak a versekbe olyan dolgokat, amelyek esetén biztos vagyok benne, hogy nem egyszer bődületes baromság, hiába próbálják ráerőltetni az emberekre, h az írók/költők 1-1 sora mire utal, mire céloz...

254576 2013.05.11. 18:58:57

megjegyzés az előző hsz-emhez: már elég régen(8 éve) túl vagyok az érettségin, szóval nem a "friss sértettség" szól belőlem...

340047 2013.05.11. 19:51:40

[fecooo](#1253109): És Te megengeded, hogy ha nem értek egyet valamivel, akkor leírjam? Köszönöm! Egy szóval sem magyaráztam bele, hogy Gaggio mit hogyan gondolt és értelmezett, úgyhogy nem nagyon van helyén a tanár-hasonlatod. Ha én holnap írok egy cikket arról, hogy x.y. hány gólt lőtt z csapat mezében, de nem számolom bele a bajnoki góljait, mert csak, akkor ne szóljon senki, hogy hello-hát-ez-nem-biztos-hogy-így-rendben-van, mert ne magyarázzon senki arról, hogy én mit hogyan értelmezzek. Hát valóban, az érvelésed kikezdhetetlen. A poszt időszakokkal és számokkal foglalkozik, és mint ilyen, alapvetően objektívnek tekinthető. Holott mégsem, mert az időszakok torzak, ezért az olvasó meg van vezetve. Ezt többen is jeleztük, kulturált módon, egyidejűleg annak elismerésével, hogy a fő mondanivaló nem sérült, tisztán látszik, hogy mi volt a cél, és azt hozza is a bejegyzés. Na lendüljünk túl ezen.

254576 2013.05.12. 08:58:39

[rocadasi](#1253200): "Egy szóval sem magyaráztam bele, hogy Gaggio mit hogyan gondolt és értelmezett," biztos ez? " ...Ez a poszt azt hivatott alátámasztani..." "...De a bejegyzés lényege még mindig nem ez..." szóval meg vagy győződve vmiről, és nem is biztos, h a poszt szerzője is így gondolta, de uazt hajtod újra és újra...

340047 2013.05.12. 14:16:00

[fecooo](#1254335): A bejegyzés ezzel kezdődik: "úgy hiszi, tudna mutatni valami roppant egyszerű, de sokatmondó eljárást, aminek gyors áttekintése egy kicsit tompítaná a kesergő felhangokat, és segítene helyrebillenteni a sarkaiból rég kimozdult értékrendünket" Feketén-fehéren le van írva, hogy miről fog szólni a poszt. Én sem állítottam semmi mást, csak, ami itt szerepel. De Te a végsőkig állítod, hogy én belemagyaráztam, hogy a szerző mit és hogyan akart leírni. Itt van egy tök jó bejegyzés, ami tartalmaz kisebb hibákat, de arról magyarázol folyamatosan, hogy én miért vélem tudni, hogy miről akart szólni ez a poszt, amikor nem látok a szerző fejébe. Holott azzal kezdődik a bejegyzés, hogy miről fog szólni az írás. Hát akkor fejezzük be, mert így nem jutunk előrébb. Örültem.
süti beállítások módosítása