HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Ici-pici keserűség

2013.04.26. 10:00 vigvik

Valószínűleg többen nem fogják elhinni nekem, de ez a poszt NEM a Bayern elődöntő miatt született meg. Akik követték az értékelőimet, gyakran észrevehették (ha mást nem, kroki kommentjeiből), hogy eddig is minden lehetséges eszközzel igyekeztem NEM Messi érdemeit kisebbíteni, hanem másokat előtérbe helyezni a csapatból, amikor csak lehetőséget láttam erre.

Mindezt pedig tettem azért, mert a Barcelona még akkor is futballcsapat, ha természetesen van(nak mindenkori) kimagasló alakja(i). A poszt gondolata egy ideje érlelődik már bennem (a blogon belüli levlista erre a bizonyíték), leginkább pedig azért, mert a csúfos vereség előtt is bőven voltak jelzések, amik nekem személy szerint nagyon nem tetszettek. Szintén fontosnak érzem megjegyezni, hogy a poszt nem Messi ellen szól, hanem a Barça mellett! Még akkor is, ha ez bizonyos pillanatokban nem lesz mindenki számára egyértelmű.

Valószínűleg többen nem fogják elhinni nekem, de ez a poszt NEM a Bayern elődöntő miatt született meg. Akik követték az értékelőimet, gyakran észrevehették (ha mást nem, kroki kommentjeiből), hogy eddig is minden lehetséges eszközzel igyekeztem NEM Messi érdemeit kisebbíteni, hanem másokat előtérbe helyezni a csapatból, amikor csak lehetőséget láttam erre.

Mindezt pedig tettem azért, mert a Barcelona még akkor is futballcsapat, ha természetesen van(nak mindenkori) kimagasló alakja(i). A poszt gondolata egy ideje érlelődik már bennem (a blogon belüli levlista erre a bizonyíték), leginkább pedig azért, mert a csúfos vereség előtt is bőven voltak jelzések, amik nekem személy szerint nagyon nem tetszettek. Szintén fontosnak érzem megjegyezni, hogy a poszt nem Messi ellen szól, hanem a Barça mellett! Még akkor is, ha ez bizonyos pillanatokban nem lesz mindenki számára egyértelmű.

Szerintem Ronaldinho tündöklése és bukása óta minden Barça szurkolóban ott az óvatosság, ha az egyszemélyű csapattá válás leghalványabb esélye is felvillanni látszik. Magamat is Barça szurkolónak vélem, így nyilván én is így vagyok ezzel, a bevezetőben említett jelzések pedig tavaly óta nem hogy felvillanni látszanak, de kétezer wattos fényszóró gyanánt égetik a szemünket. Konkrétan a Gerd Müller féle gólrekordra gondolok, amit egyébként kiváló játékosunk megdöntött. Illetve annyiban pontosítanám az előző mondatot, hogy engem személy szerint azért kezdett el piszkálni a dolog, amit a közvéleményben (=a kibertérben) generált. Messi személye (inkább kultusza) mostanra olyan szinten elhomályosított mindent maga körül-maga mögött, hogy például többen abszolút megfeledkeznek egy vele minden tekintetben azonos kaliberű és azonos értékű játékosról, Iniestáról. Messi személye (inkább kultusza) mostanra olyan szinten elhomályosított mindent maga körül, hogy a legapróbb semmitmondó hír vele kapcsolatban tízszer-húszszor akkora érdeklődést generál(t), mint az egész csapat. Leszámítva persze a Shakira-Piqué párost, de ők meg egyébként is kettő, és sokkal szélesebb érdeklődési körű tömeget képesek megmozgatni, mint önmagában „csak” egy futballista.

A Messi körül kialakult (szerintem) hisztéria persze önmagában zavarhatná csak az én konzervatív gondolkodásomat, azonban az idei szezonban már annyi egyéb negatívum kapcsolódott hozzá, hogy meggyőztem magam: nem feltétlenül én értelmezem rosszul az eseményeket. A negatívum alatt konkrétan arra gondolok, ahogy Messi személye (a pályán és az öltözőben) kiheréli a csapattársait, így degradálva őket gyakorlatilag másodvonalas senkikké. Lássuk nagyjából sorban. Ibra esetében még ráfoghattuk, hogy a személye eleve kizárta a beilleszkedését a csapatba (=törvényszerű volt a bukása), már persze utólag. Azonban Sánchez és Villa esetében ugyanez az eseménysorozat gyakorlatilag kizárt, ráadásul mindkettejük esetében elviselhetetlenül durva a változás. Kiemelhetnék másokat is, de pillanatnyilag ők ketten a legerősebb bizonyíték arra, hogy sorozatban érkeznek hozzánk ragyogóbbnál ragyogóbb játékosok „csak azért”, hogy pályafutásuk legnagyobb balfogásaként értékelhessék néhány évvel később ezt a döntésüket. Nem arról van szó, hogy ne nyertek volna címeket, és ne éltek volna meg szép időszakot a klubnál, hanem arról, hogy ugyanezen idő alatt döntésképtelen, mihaszna, szánalmas, önállótlan játékossá lesznek.

Ha jól emlékszem, Ibra volt, aki elmesélte, az ő esetében konkrétan Messi volt az, aki addig nyafogott Pepnek, hogy a svéddel a csapatban mellőzötté válik, míg végül ennek hatására kegyvesztetté vált. Félreértés ne essék, továbbra sem kedvelem a Ibrát (főleg azért, amiket az ügynöke a távozása után művelt), ugyanakkor bolond lennék naiv módon azt feltételezni, hogy ne lenne igaz a történet. Bizonyítékom persze nincs rá, és ellene sem, de egyszerűen beleillik a képbe. Magyarán elég hihető ahhoz, hogy igaz legyen!

Én gyakorlatilag lehidaltam, amikor megtudtam, hogy egy régebbi sértődés okán, a Barcelona köteles(!) elsőként és azonnal tájékoztatni Messi aput minden olyan eseményről, ami a fiát érinti. A régebbi sértődés mikéntjére nem emlékszem (tulajdonképpen mindegy is), de számomra az üzenetértéke az, hogy itt bizony a klub úgy táncol, ahogy Messi (apja) fütyül. És én, mint Barça szurkoló azonnal fel vagyok háborodva azon, hogy bárki(!) is előrébb való lehet, mint a klub, vagy a csapat. Kigondoltam-kimondom, én bizony leszarom azt, hogy egyes személyek (legyen az bárki!) miként akarnak a csapat fölé kerekedni, hogyan kívánják önös érdekeiket mások elé helyezni, ráadásul azt is megmondom, miért. Barcelona volt Messi előtt is, van Messivel együtt is, de higgye el mindenki, lesz még utána is. Annak pedig, hogy ezt gondolom, egyetlen világos és komoly oka van: alig néhány éve ember nem volt, aki elhitte volna, hogy Ronaldinho nem a Barçából fog visszavonulni. Ehhez képest nagyon hamar nem így lett. Alig néhány éve ember nem volt, aki elhitte volna, hogy lesz még jó Barcelona valaha is Ronaldinho nélkül. Ehhez képest nagyon hamar lett. Ha ezzel összevetem a pillanatnyi helyzetet, egyszerűen nem érdekel Messi (szándéka) akkor, ha azt kell látnom, hogy cserébe megbomlik a csapat és szintén cserébe lényegesen többre hivatott játékosok pályán ténfergő bátortalan bábokká változnak át.

És egy pillanatra még visszatérve egy fenti mondathoz. Miért hiszem el az Ibra sztorit? Azért, mert ha a klub köteles tájékoztatni Messit minden olyan eseményről, ami érintheti, akkor köteles tájékoztatni például a tervezett játékosvásárlásokról is! Hisz nyilvánvalóan érinteni fogja az, hogy kikkel az oldalán kell pályára lépnie a következő szezonokban, illetve milyen „segédszemélyzetet” adnak mellé, hogy további soha nem látott magasságokba emelkedhessen a karrierje. Szintén kigondoltam-kimondom, cseszhetjük az egészet, ha eddig eljut(ott) a klub, szintén cseszhetjük az egészet, ha a klub ilyen nyíltan lefekszik egy játékosának, végül úgyszintén cseszhetjük, ha eljut(ott)unk oda, hogy minden játékos „köteles merev vigyázzban fogadni a keresztapát".

Ha az utóbbi megjegyzés túlzás is, tökéletesen érezhető a pályán. Nálunk a világ legmagasabb szintű befejező játékosainak más feladata sincs, mint minden segítséget megadni a "Numero 1" újabb gólrekordjához. Sikerült olyan szinten semmivé formálnunk világklasszisokat, hogy tulajdonképpen egyetlen önálló döntésük nincs a pályán, egyetlen önálló próbálkozást nem mernek tenni, különben…

Különben nem tudom, mi van, de a pályán pillanatnyilag ez a helyzet, akár van bármiféle utólagos következménye, akár nincs. Úgy egyetlen csapat sem működik, hogy egy emberen kívül senki nem dönthet önállóan. Úgy egyetlen csapat sem működik, hogy egy emberen kívül senki nem mer próbálkozni. Úgy egyetlen csapat sem működik, hogy a kizárólagos célja egyetlen ember kiszolgálása. Hogy miért? Azért, mert ez nem a „megyekettő”, ahol az egyetlen épkézláb csatár lövi a gólokat, a többiek meg amúgy a pályán vannak, hogy kilegyen a tizenegy. Villának nem kell „bocsánatot kérnie” azért, mert vette a bátorságot, és "merészelt" önálló döntést hozni! Sáncheznek nem kell bocsánatot kérnie azért, mert az önbizalma olyan mélyen van, hogy már azt se meri eldönteni, egyáltalán eldönthet-e bármit.

És persze jöhet az ellenvélemény mely szerint „a csapatból mindenki kihagyja a helyzeteit, kivéve Messit, akkor meg nyilván rá kell játszani mindent”. Szerintem ez egyszerűen azért nem állja meg a helyét, mert az ok-okozati lánc éppen fordított! A támadóink nem azért lettek gyámoltalan középszerek, mert különböző egyéni okok miatt éppen idejutottak a pályafutásuk ívében, hanem azért lettek azok, mert Messi mellett nem marad(t) nekik más!

Eljutottunk ugyanoda, ahol akkor tartottunk, amikor Ronaldinho elkezdett magasról tenni a focira! Mindenki tőle (=egyetlen személytől) várta a megoldást (inkább megváltást), ő pedig már rohadtul nem volt erre alkalmas. A végét mindenki tudja. Kínkeserves éveken kellett keresztülmennünk, mire (végül Pepen keresztül) megértette mindenki, hogy a csapatra támaszkodjon, ne pedig egyetlen emberre. A Barcelona akkor közösség lett, a sikerek pedig ezzel együtt érkeztek. Mondhat bárki bármilyen udvarias szépeket a közvéleménynek, a Barcelona jelenleg nem közösség, és nem is lehet az ilyen háttérrel. És ez valószínűleg ki is fog derülni x év múlva (=amikor már "szabad" beszélni ezekről a kínos dolgokról is), mint ahogy már számtalanszor kiderült amikor korábban hasonló események/folyamatok zajlottak le a klubon/csapaton belül.

Hogy miért pont most kongatok vészharangokat? A csúfos Bayern kudarc miatt, he-he. Azért, mert nagyon közel a pillanat, amikor Puyol és Xavi visszavonul. Illetve annyiban pontosítanék, hogy ez a folyamat tulajdonképpen meg is kezdődött. Azzal, hogy ők ketten gyakorlatilag fél szezonokat töltenek a pályán, egyre kevésbé tudnak meghatározó alakjai lenni a pályának és ezen keresztül az öltözőnek is.

Messi lehet a világ legnagyobb játékosa, lehet a Barça valaha volt legnagyobb alakja, még sincs és „soha nem is lesz meg neki az, ami ennek a két játékosnak van”. Ők hűségesen végigcsinálták azokat a hihetetlenül nehéz éveket, amit senki más a csapatból! Ők katalánok, ami Messi soha nem lesz, ebben az értelemben örökre kívülálló marad, tehet bármit!

Ők ketten jelentik Messi számára az elérhetetlen csúcsokat, kántálhatja a nevét akár még ezerszer a Camp Nou ezután! Ők ketten azok, akikhez soha nem érhet fel, hozzon bármit a jövő.  Ők ketten azok, akikhez egyetlen rossz szót nem szólhat, annál inkább van „joguk” nekik bármikor bármit kifogásolni Messiben. Ők ketten az a fék Messi számára, ami egyáltalán képes lehet valamennyire kordában tartani a személyi kultusz visszafordíthatatlan negatív hatásait. Mi lesz, amikor majd ez a visszafogó erő megszűnik jelen lenni az öltözőben, ha már most szinte kezelhetetlen a helyzet?

Elképzelhető, hogy várnak ránk jó szezonok, az is valószínű, hogy Messi játéka továbbra is csúcsokra viheti a csapatot. Hiszek és bízok ebben, ezért is van, hogy nem a keserűség beszél belőlem, amikor most kritikát fogalmazok meg. Ugyanakkor továbbra sem és egyre kevésbé tetszik az, hogy ilyen sok minden múlik rajta.

És egyszerűen azért nem tetszik, mert nem Messi szurkoló vagyok, hanem Barcelona szurkoló. Ez pedig azt is jelenti, hogy százszor inkább örülök egy olyan sikernek, amiből érzem, hogy igazi csapatmunka eredménye, mint annak, hogy Messi lövi a csapat góljainak irreálisan túlnyomó hányadát, a neve és a képe harsog mindenhol körülöttünk, és mellesleg a többiek is a pályán, illetve a tudatunkban vannak.

Joggal beszélhetünk nagyon sok mindenről az okokat keresve, én a legnagyobb problémánknak azt érzem, hogy pillanatnyilag súlyosan eltorzultak a csapaton belüli súlypontok, súlyosan eltorzultak az alapvető értékeink, súlyosan eltorzult az egész közösség. Természetesen jó dolog a siker és természetesen örülni fogok bármilyen jó eredménynek, ami a közeljövőben ránk vár. Azonban most már folyamatosan ott lesz bennem a hiányérzet és egy ici-pici keserűség, ha továbbra is ebben a mindenki mást megfojtó Messi dominanciában kell élnünk.

272 komment

Címkék: elmélkedés Messi Villa Barca Iniesta Sánchez

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr346017577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

339855 2013.04.26. 23:00:06

John, ezt még tavaly a bajnokságot eldöntő clasico után írtad a posztodban (megmaradt bennem, ezért is emlékszem rá): "Most ugyan minden szép és jó „odaát”, de abban is biztos vagyok, hogy nem kell sok idő, és a Real elkezdi megfizetni annak az árát, hogy ilyen szinten rátelepszik a csapatra a két portugál. Mi is megfizettük annak idején Ronaldinho uralkodását, a gonoszkodó Barça szurkoló énem szerint náluk is esélyes egy hasonló folyamat a közeljövőben." Mondhatjuk, hogy bejött. Nem mondom, hogy nálatok is be fog következni, de benne van a pakliban. Neymar talán segíthet ezen a helyzeten, tőlünk meg úgyis elhúz Mou. btw respect az írásért!

339452 2013.04.26. 23:08:02

[johneagle11](#1212676): Ah... Most tulajdonképpen igazolod azt, hogy feltételezésekből vonsz le következtetéseket. Ami nem baj akkor, amikor velem szemben teszed, mert hát kit érdekel az (egyébként még halványan se dereng, hogy te mikor küldtél el engem melegebb éghajlatra, kb ez lehet az első alkalom, hogy hozzád szólok), de amikor egy ilyen nagy olvasói bázissal rendelkező blogon hirdeted az égbekiáltó ostobaságot, nah, az gáz. Na jó éjszakát.

349548 2013.04.26. 23:11:49

Ez a blog semmi másra nem volt jó, csak arra, hogy kivívja a szúrkolók 99%-kának megbotránkozását és felkavarja a mélabús állóvizet. Ez a válaszok nagyon nagy számában is megnyílvánul. Legalább összehozott minket a hétvégére. Gratulálok!

342302 2013.04.26. 23:17:44

már nem azért, de john rengeteg energiája van benne a blogban. attól még, hogy ő így látja Messi helyzetét, nem kellene személyeskedni. inkább legyetek hálásak, hogy életben tartják a blogot, ha már som un kuka lett...egyébként rengeteg a megalapozatlan, légből kapott állítás, így értelme sincs. attól még, hogy a real helyzetét jól látta, ez egy teljesen másik ügy, a két ego császárral. messi abszolút nem úgy néz ki, mintha saját magáért játszana. a gyerek zokogott az öltözőben a chelsea elleni kiesés alkalmával 1 éve. teljesen összetört, majd megrázta magát és hintett 90 gólt a szezonban. Messi a barcáért van, és nem fordítva.

342302 2013.04.26. 23:21:16

b@szki a blogolásnak nem az a lényege, hogy a szerző elmondja a véleményét adott témáról? mondjuk nem érdekel különösebben a külön meccsetek, de akkora f@szságot ír, amekkorát nem szégyell, hiszen ő viszi e kócerájt...

256725 2013.04.26. 23:25:20

[pusztai_zseni](#1212687): "kb ez lehet az első alkalom, hogy hozzád szólok" Havonta x-szer a "bocs, hogy megjegyzem, de nyelvtannáci vagyok" személy szerint nekem címezve. Felháborodás "a Vona Gáboron" személy szerint nekem címezve. - Csak ami így hirtelen eszembe jut. Melegebb éghajlatra pedig akkor küldtelek el, amikor megkértelek, hogy ha már a tartalomra nem tudsz reagálni, inkább boldogítsd a többieket azzal, hogy hemzsegnek a nyelvtani és stilisztikai hibák az írás(ok)ban. Ennek szellemében máris sikerült egy "ugyan nem olvastam végig, de ez egy faszság"-ot ideböknöd elsőre. Az pedig elég egyértelmű, hogy a fentebb - úgy mellesleg kéznél levő - példád (én nem jártam nyelvtanórákra és hasonlók) a sértettségedből fakadnak. Nem kellett hozzá különösebb ész és/vagy empátia sem, hogy ezt kiérezzem belőle.

348990 2013.04.26. 23:28:41

[yayat24](#1212693): haha. nah, te sose tudod melyik segget kell nyalnod, aztán jöhet a bocsánatkérés.. :DDD Már megint nem jött össze.

339513 2013.04.26. 23:29:44

[bohus72](#1212523): hát én csak ezzel a névvel kommentelek,nem szokásom váltogatni,nincs is miért.2006-ban utána játszottak még 7 meccset amit nélküle vívtak meg,tehát ment nélküle is,de mindegy.Persze jó az ha a Barcába játszik,csak hagyni kellene levegőt a többinek is.Aki focizik az tudja aki nem annak meg tök mindegy mit ír az ember.

339452 2013.04.26. 23:34:37

[johneagle11](#1212701): Ja, tényleg, az te voltál. Jó hát ne haragudj, nem tartom számon így külön.. Annak örülök, hogy én ilyen emlékezetes vagyok. :) Hidd el, nem volt személyes sértettség, a nyelvtani példák meg "munkahelyi ártalmak". Mindenkinek ezzel érvelek. Attól még továbbra is bánt a címben említett keserűség, szerintem nincs rá okod. Csak gondolkodj.

339513 2013.04.26. 23:35:45

[Trinity59](#1212526): igen,de azok is elfelejtik ezt akik szerint Messi nélkül ez a csapat nem jutott volna sehova:Igen csapat sport nem egyéni,Messi nem lenne senki Xavi és Ini nélkül két éve még tolták neki a zsugát rendesen csak túl nőtt rajtuk,de nem jutott volna ide ahol van.Ezt nem egyedül érte el,de minden elismerést ő kap ami nonszensz.A vb évében nem kellett volna aranylabdát kapnia,mert nem ő volt abban az évben a a legjobb a vb-n csődöt mondott nulla és nulla gólpassz gyenge játék.Nem ufo csak ember,persze zseniálisan játszik,kivéve mostanában a nagy csapatok ellen.Nem a Milan jelenleg nem az,a Bayern,Real azok azok jelenleg.Mindegy majd kiforrja magát a dolog,de ha így megy akkor se neki se a csapatnak nem lesz sikeres jövője.

342302 2013.04.26. 23:36:48

apropó Messi dominancia. attól még, hogy a címlapokon feszít, minden róla szól, a világon bálványként tisztelik, az öltözőben ettől még megmaradhat a csendes, szerény srácnak. a média felmagasztalása nem vonja maga után a saját egyéni értékrendjének eltorzulását. itt van a legnagyobb bukfenc a történetben. nyilván senki nem lát bele a mindennapokba, de ha messi uralom lenne, az kiszivárgott volna, és nem csak a sértődött kampósorrú könyvéből olvashatnál róla. nem hiszem, hogy PIqué, alves vagy akárki meghunyászkodna előtte, mert ő messi. As egyszerűen mentálisan gyenge, nem tudja fejben elviselni a rá nehezedő nyomást. Villa eseete megint más. nem is az eredeti posztján játszik, de megtesz mindent, amit tud. sérült volt, nem vehetett részt az eb-n, állandóan a távozásáról olvasni, egyszerűen mentálisan padlóra került. érdekes Tello köszöni szépen nagyon jól elvan. hatalmas önbizalommal játszik, és bizony rákúrja passz helyett, ha van lövőhelyzete, és nem retteg messitől.:) félted a csapatot, de inkább titotól kellene és nem a világ legjobbjától.

342302 2013.04.26. 23:41:54

ezt a blogot légyszíves hagyd meg a normális barca drukkereknek. az nso-n kedvedre trollkodhatsz, nem lenne jó, ha rátelepednél erre az oldalra is...

256725 2013.04.26. 23:45:55

[yayat24](#1212699): "akkora f@szságot ír, amekkorát nem szégyell, hiszen ő viszi e kócerájt..." Ezzel nem értek egyet. Mert ha egyetértenék, azt jelentené, hogy nem érdekel az olvasók véleménye. Azon sajnos nem tudok segíteni, hogy többen azt olvasták ki a posztból, amit akartak, nem pedig azt, ami le van benne írva. Pl. sehol nem hibáztatom Messit, annál inkább a vezetőséget. A szándékom legalábbis ez volt, ha nem sikerült, az én hibám. (Fenét, csak így illik :) Hiába szenteltem neki külön bekezdést, a kommentekben többen mégis visszafordítják a támadók-Messi ok-okozati összefüggést, ráadásul a fejemre is olvassák azt, hogy szembementem az általánosan elfogadott véleményekkel. A Ronaldinho körüli hazudozás óta elég nehezen hiszek a Barca játékosok őszinteségében, főleg ha képesek nyilvánvaló tények ellenére is kenni az adott témát. Nem fogadom el kétkedés nélkül, hogy Messi ilyen, vagy olyan, főleg akkor, ha tudom (márpedig tudom), hogy nem az az ártatlan kisfiú, akinek többen hinni szeretnék őt. A Barca játékosoknak persze udvariasnak kell lenniük, de Ibrának már nem. Ha túloz is (feltételezem), inkább hiszem el, hogy olyan dolgokat mond, aminek van valóságalapja, és amiket egyszer csak majd megtudunk teljes valójában. És ez még akkor is így van, ha pillanatnyilag ő a "főgonosz (tehát hazug is!), aki megsértette a Barcelonát". Azzal nem tudok és nem is akarok mit kezdeni, ha többek számára sértő az őszinteségem. De azzal se, ha egyesek szerint Messi érinthetetlen, én pedig megszegtem ezt a "dogmát". Sajnos vagyok annyira cinikus, hogy ne higgyek feltétel nélkül a "mes que un"-ban, főleg azért nem, mert a Laporta éráról is kiderült nagyon sok kevésbé romantikus tény, amit pedig akkoriban csupa szépnek és csillogónak hittünk.

342302 2013.04.26. 23:48:18

képzeld, még én is tévedhetek.:) v

348990 2013.04.26. 23:50:43

[yayat24](#1212718): jó, igazad van. A normális szinonimája, a megjátsszuk az agyunkat, és fontosabban is akarunk látszani, mint amit az élet kártyája osztott nekünk, akkor tényleg csak figyelek. :) Nem akartam zavarni.

348990 2013.04.26. 23:53:33

[yayat24](#1212720): de most ez már tényleg off... elnézést. csak megfigyeltem ,ha van két segg, te tuti a rosszat nyalod..

342302 2013.04.26. 23:55:27

szerinted xavi, ini, puyol, valdés, piqué, sergio csak, hogy a kemény magot említsem nem lenne elég, hogy féken tartsa messit? ugyan már...sérülten beáll a psg ellen, hogy segítsen a csapatnak. ha saját maga érdekelné miért lépne pályára és kockáztatná az egészségét? továbbra is csak azt tudom mondani, hogy az edző feladata rendet rakni az öltözőben. Pep kivágott mindenkit, aki a legkisebb veszélyt jelentette az öltözői egységre. Messi maradt...

339513 2013.04.27. 00:01:16

Kíváncsi lennék a sok Messi fan közül melyik focizott akár csak blaszban,ennyi sületlenséget össze írkálni. Pedro a válogatottban több gól rúg mint a Barcában valószínű mert nincs rajta nyomás.Leigazolunk játékosokat Messit kiszolgálni,de ők ezzel csak akkor szembesülnek mikor jön a taktikai értekezlet.Bocs,de Alexist mikor megvették biztos nem azzal keresték meg,hogy gyere fiam te le-fel futkosol és elviszed az embert Messi elől.Nagyon frusztráló főleg egy csatárnak aki általában a pályán ragadozó,igazi ösztön lény.Mindegy sajnos a legtöbben labdát csak a tv-ben látnak és osztják az észt.Nem feltétlen Messi hibája,de rátelepszik a csapatra akarva-akaratlanul és ezt kezelni kell.

342302 2013.04.27. 00:01:18

azt akarod mondani, hogy ha valaki kevésbé tehetséges valamiben, akkor hagyja a f@szba az egészet és törődjön bele? szerintem meg törekedni kell a tanulásra és a fejlődésre. na de tényleg húzz a francba akkor...

342302 2013.04.27. 00:08:21

Leo tehet róla, hogy As nem tud ballal lőni, meg bevágni a ziccereit...arról is, hogy Villa már egy 11-t sem tud belőni.:)

344955 2013.04.27. 00:21:42

Érdekes az írás és igen megosztó is. Úgy érzem, hogy nem (csak) Messi a probléma forrása, de mindenképpen érdemes a dolgoknak ezt a felét is megvizsgálni. Guardiola nem véletlenül hagyta ott a csapatot, már érezte, hogy ki fog pukkadni a lufi és nem akart a süllyedő hajón maradni. Jelen pillanatban pedig úgy néz ki, hogy a legjobb alternatívát választotta, ahol újra sikeres lehet. Tito pedig nem képes olyan szinten motiválni a már amúgy is jól lakott játékosokat, ahogy azt Pep tudta. Amellett persze, hogy a betegsége is hátráltatta és valójában szerintem még most sem képes 100%-os munkát végezni. Rossz nézni a pálya szélén a tanácstalan, falfehér arcát. A játékosok motiváltsága és Tito személye mellett, viszont azt is látni kell, hogy ez már nem ugyanaz a keret, aki elverte a világot, illetve, akik megmaradtak, azok is szép lassan kiégtek. A legnagyobb probléma pedig a védelemmel van. Minden jó csapat alapja a stabil hátsó alakzat. Szezon elején pedig még élvezetesek voltak az 5-4-es eredmények, de nem sok jót sejtettek a tavaszi szezonra, amikor ki-ki meccseket kell játszani a BL-ben igazán erős ellenfelek ellen. Egy utolsó dolog pedig, hogy nem csak a Barca kerete gyengűlt, hanem az európai csapatok is fejlődtek. Érdemes megnézni, hogy a Bayern kiket igazolt, hogyan pótolták a még hiányzó láncszemeket egy igazán átütő csapat létrehozása érdekében...az eredmény pedig magáért beszél, Egy korszakos csapatunk van, aki sorozatban 6x van ott a BL elődöntőben, de már nem mi vagyunk a legjobbak. Ez pedig nem baj, hiszen nem várhattuk el, hogy ezentúl mindent mi nyerjünk, viszont az új helyzethez most meg kell próbálni alkalmazkodni. Messi viszont az a játékos, aki még hosszú éveken keresztül boldogíthat minket, ezért ha megint lesz a csapatnak egy stabil védelme és elől Henry, Etoo szintű játékosok fogják segíteni a kis argentint a góllövésben, akkor újra kezdődhet (folytatódhat) egy (a) korszak.

339513 2013.04.27. 00:24:58

[yayat24](#1212731): tavalyi cselszkij elleni visszavágón nem Villa hagyta ki a tizit,bocsi.

348990 2013.04.27. 00:29:12

[johneagle11](#1212719): tudod,amikor úgy mennek hozzád, h bocsika, nem akarlak megsérteni ,de egy köcsög vagy, azt nehéz ám félreérteni. Az egész posztból süt, h pontosan tudtad, h elküldünk a picsába.... Most jössz ezzel a szánalommal, h tele voltál jóindulattal, de te vagy a meg nem értett mártír.. hát :))) na jó, beszélgessetek Yayaval vona gáborról ott biztos akad közös pont.

339513 2013.04.27. 00:32:16

[benibarca](#1212733): sokféle igazság lehet a témában a tiéd is elfogadható.A poszt tényleg megosztó ugyanakkor valós problémát feszeget,csak az elvakultak ezt nem akarják látni.Egyszerű példa van aki szerint az argentin válogatott az csapat és nem Messi miatt nem nyer semmit ő ott csak egy játékos,viszont a Barca az egy nulla és semmit nem nyert volna nélküle,mert a Barca az Messi + 10 kisegítő figura akik lehetnének bárkik.Ezek az ideírkálok aztán nem látnak semmit csak Messit a pályán.Én 90 óta szurkolok a Barcának,mert volt szerencsém találkozni szülővárom legendájával aki mellesleg ott focizott.Czibor Zoltánnak hívták,engem Messi nem érdekel csak a Barca és ennyi,amíg nálunk játszik jó amikor már nem úgy is,akkor kapunk érte egy kamion pénzt a city-től.

256725 2013.04.27. 00:38:50

[yayat24](#1212731): "Leo tehet róla, hogy As nem tud ballal lőni, meg bevágni a ziccereit...arról is, hogy Villa már egy 11-t sem tud belőni.:)" Pillanatnyilag az van, hogy jöhet ide bárki, amíg a jelenlegi helyzet marad, fél év után ugyanilyen "hulladék" lesz belőle. Ebben az értelemben igenis Messi "tehet erről". És egyébként erről szól a poszt is.

342302 2013.04.27. 01:00:02

Messi tehet róla, hogy valaki nem képes berúgni a ziccereit? számomra annyira hihetetlen, hogy ezt komolyan gondolod...aki nem bírja el a terhet, amit barca játékosként el kell viselni, az húzzon pszichológushoz. A másik, hogy Pep sokkal gerincesebb ember annál, mint látva a csapat lejtőre kerülését azonnal dobbantana.

342302 2013.04.27. 01:03:42

enzoo mit hisztizel már megint?még mindig?

256725 2013.04.27. 01:18:11

[yayat24](#1212749): a tehet erről és a "tehet erről" nem ugyanazt jelenti A pszichikai teher elviseléséről majd beszélgessünk akkor, ha "egy Neymar" megérkezik és az első szezon végén pénzkidobásnak minősíted a leigazolását. Az "egy Neymar" nem egyenlő Neymarral.

347396 2013.04.27. 04:20:13

Hat ez sajnos varhato volt,bar relativ jot szorakoztam a kommenteken,hiszen viszonylag keves az objektiv,vagy hitelt erdemlo,de annal tobb a szemelyeskedo,sertettnek erzett,idecsapodott,es/vagy madridista.(akik termeszetesen most tapsikolnak,milyen fasza kis poszt,hiszen negativ,bar mintha Neil Ce-s posztjanal - aminel akkoriban kezenfekvobb,egyertelmubb leiras nem letezett a helyzetre,hiszen abban az idoben volt szomoru okelme - mintha masok lettek volna a reakciok..;) Esetleg amikor valaki - ''szemet modon'' - szajara merte venni a portugal edzot,mennyire nem illik a kep(uk)be..Es lass csodat,fele ev elteltevel ott is mindenkinel ez a velemeny alakult ki...pedig nem kellett ehhez tul nagy bolcsnek lenni,de komolyan... Szerintem fel lett dobva egy (igen kenyes)tema,a blog(egyik)irojanak allaspontja,mi pedig velemenyt alkotunk.Ugy gondolom teljesen felesleges volt az NSO-s stilus idetornaszasa,es nem a vita,hanem a izlestelen struccpolitika,fafejuseges,''ki ha en nem stilus,mindenki hulye,mert en mar 16 eve Barca szurkolo vagyok'',stb mentalitas miatt...Mondom ezt ugy,hogy Messi a(z egyik) kedvenc jatekosom,de minimum az elso haromban ''all time'',es nem ertek egyet a posztban foglaltak donto reszevel...

338398 2013.04.27. 06:43:50

Sziasztok, POOLos vagyok. Engem nagyon meglepett a Bayern elleni focitok, de mindennek ellenére cserélnek veletek. Hol van a ti problémátok a miénkhez képest??? ... Fényévre. Gratulálok. 61 éve szurkolok, kell hogy legyen tapasztalatom és ennek alapján tartom a posztot reálisnak, nagyon jónak. Osztom a véleményed és kemény + 1 'esküszöm' kommentjéhez.

345722 2013.04.27. 06:52:57

johneagle11 te most ezt komolyan is gondolod? vagy esetleg csak próbáltál olyan írást kreálni,amihez minél többen hozzászólnak? persze ha ez volt a cél akkor sikerült.hiszen ha leírod,hogy a védelem katasztrófa,azzal nem mondasz újjat.ha leírod,hogy villa,pedro,alexis megijednek ha 4-5 méterről(esetleg 11-ből) a kapura kellenek lőni,azzal sem mondasz újjat!lett volna x hsz. aztán ennyi. erre te leírod,hogy messi kiheréli a csapatot. na jól van...:D:D etto,henry,xavi,iniesta,busi,puyo,yaya tourél, a 2010-11es idényben villa,pedro miért tudott klasszis teljesítményt nyújtani?????? messi akkor is ott volt!!! 2 éve majdnem ez a csapat végig verte a világot.akkor miért nem herélte ki a csapatot? a milán elleni meccs visszavágóján miért nem herélte ki a csapatot????? a párizsi visszavágon amikor 0-1 -nél becserélték,és az egész csapat játéka ,sebessége megváltozott miért nem herélte ki a csapatot?????? és nem folytatom a sort,mert írhatnám szakadatlan! kikapott a csapat.valószinű ki is esik,erre most kell egy bűnbank?? tipikus kicsinyes mentalitás. itt nem 1 ember a hibás.hanem pont azok akik miatt a barca szinte meccsről meccsre hónapok óta gólt kap. a piqué-alves vezérelte védelem.az impotens játékot nyújtó alexis ,villa kettős.a "szuperigazolás" song. ha messi nincs,akkor a barca most kb az atletico madridal vivna késhegyre mennő csatát a 3. helyért.jobb esetben! a blbe meg ,hogy meddig mentünk volna messi nélkül? max a csoprtkört éltük volna túl. ronaldinhot meg ne hasonltsd messihez.mert ő az utolsó időszakában tényleg sz@r volt!messi meg végül is csak a csapat góljainak a felét lővi,mig a másik fele javarészt tőle indul. atletico madridot írtam?lehet tévedtem.inkább a sociedad,meg a valencia lenne a rivális.

342302 2013.04.27. 07:35:57

a messi nélküli barca képes lenne jó eredményeket elérni. más felállás, más lenne a szerkezetünk. nem hinném, hogy annival rosszabbak lennénk, hogy a csoportkört nem élnénk túl. minőségi játékosank vannak, és eddig messi miatt hevert lábaink előtt a világ. ő jelentette azt a pluszt, amivel szinte verhetetlen volt a csapat. ha ő nincsen, akkor is piszok erős ez az együttes, és ha nem is domináltuk volna ennyire az európai focit, ugyan úgy ott lettünk volna a húsosfazék közelében. no nem 6* egymás után elődöntőben, de jó párszor igen.

345722 2013.04.27. 09:04:12

[yayat24](#1212860): "nem hinném, hogy annival rosszabbak lennénk, hogy a csoportkört nem élnénk túl." nem azt írtam. "max a csoprtkört éltük volna túl." mert a milán elleni visszavágón mire mentünk volna ,ha nincs messi? a psg ellen mire mentünk,amikor nem volt messi? látni kell ,hogy az elmúlt években nem voltak jók az igazolások. egyedül villa volt rendben.az első szezonban.a sérülés óta vége van.alexis? song? mit segített a csapaton? akkor is szélsőkben meg középpályásokban gondolkodott a vezetés,amikor simán lehetett látni,hogy középhátvédekre lenne szükség.hogy sikerült etoo vagy henry hosszútávú pótlása? sehogy.ki pótolta a beteg abidalt? masceranoval,adrianoval nem lehet ellátni olyan feladatokat,mint egy klasszis középhátvéd el tudna. a játékosok nagy része világ és európa bajnok,bl győztes.a motiváció nyilván nem olyan mint 2-3-4 évvel ezelött.sok apró dolog,ami ide vezetett.gond nincs.mert mi leszünk a bajnokok.és ez szép eredmény.de látni kell,hogy kellenek a stabil erős,magas véddők.és villa,alexis,song hármas helyett új emberek.a többi okés!

256725 2013.04.27. 09:13:48

[qweas](#1212852): engem sokkal inkább foglalkoztat az (mert meglepett), hogy miért generált a poszt ennyire szélsőséges érzelmeket? Pillanatnyilag csak arra tudok gondolni, hogy kiléptem a sorból, és nem harsogtam engedelmesen a "Barcelona szent és tévedhetetlen!", "Messi szent és érinthetetlen!" jelszavakat, és ez sokaknak rosszul esett.

269281 2013.04.27. 09:14:48

[karika](#1212728): (190) Nehogy már aki nem focizott legalább a Blasz-ban, az nem ért a focihoz és csak sületlenségeket ír! Te se gondolod komolyan remélem!

262141 2013.04.27. 09:25:56

[qweas](#1212616): Nem értettem félre, csak talán félreérthetően fogalmaztam.

256725 2013.04.27. 09:30:54

[qweas](#1212894): és mi van akkor, ha jönnek az újabb Villák, Alexisek, Songok és mindegyikről kiderül, hogy "pocsék" játékos? Nem lehet minden évben Football Managert játszani, főleg akkor ha semmi értelme, mert úgysem változik semmi, amíg a posztban leírt alapok meg nem változnak. Hogy miért volt Henry és társai még jó? Hol érezted te ugyanezt az eltorzult csapategyensúlyt akkoriban? Miért van az, hogy a Barcához kizárólag alázatos és önmagát feladni hajlandó játékos (főleg támadó) érkezhet? Miután módszeresen porig aláztuk az ilyen játékosok önbizalmát, miért várjuk el tőlük, hogy egyik meccsről a másikra megváltozzanak csak azért, mert nincs Messi? És miért csodálkozunk azon, ha ez nem megy nekik? Nem Ronaldinhot hasonlítom Messihez, hanem a pillanatnyi helyzetet az akkorihoz. Az pedig koppra ugyanaz.

340339 2013.04.27. 09:33:21

[johneagle11](#1212903): Azért váltottál ki ilyen reakciókat, mert azt kezdted el piszkálni, aki, ha nincs, akkor nincs az elmúlt 5 év!!! És nézd meg kb mindenki azt írja és én is, hogy Xavi, Puyol, Ini mindenkinél az elsők és csak utána jön Messi, de azt látni kell Xaviék bármilyen fantasztikus játékosok Messi nélkül fele ennyi sikert nem érünk el!! És a világ minden korszakos csapatában a kimagaslóan legjobb lesz az akihez igazítják a dolgokat, ez természetes!! És fel kell fogni nem leszünk örökké a trónon, ahogy egy korszakos csapat sem maradt örökre a trónon!! Ha már mindenképpen hibákat kell keresni, azt abban kéne, hogy Nagyon kár volt leépíteni az olyan ütköző embereket mint Toure!! És persze védők kellenének!! Mert egész évben nem volt védelmünk!! És Tito betegsége is kihatott mindenre!! Ezek már értelmes okok!! És kell Messi mellé egy csatár, aki szintén lő vagy 30 gól szezononként a sorozatokban!! Mert senkit nem nyomott el Messi, hanem Pedro és Sanchez nem alkalmasak erre! Ha mondjuk Jönne Neymar és bevállni Európában is az sok terhet levenne Messiről is és a csapat is több fejű lenne!! De ne Messit hibáztassuk már, mert túl jó!!! Amikor mi fociztunk és jobb ellenfél volt, mi is arra játszottunk akiről tudtuk, megoldja bokából az egészet, ez alapvető emberi viselkedés!! Azon kell változtatni, hogy ne Messin legyen minden teher, ennek ő örülne a legjobban!! És én nem szidlak, mert szerintem szoktál nagyon jókat írni, csak ez most egy alaptalan és értelmetlen ötletelés volt!! Amikor maguk a játékosok mondják, hogy kell Messi a pályára még sérülten is, akkor kár neked itthonról olyat írni, hogy elnyomna bárkit is, ez a baj a cikkel!! Meg az, hogy Messinek és a Barcának csal köszönet jár az elmúlt évekért!! A Bayern meg miért ne nyerhetne évek óta fejlődnek és megérdemlik!! Nekünk meg megmutatta kellenek védők és csatár is, ennyi!! De nem Messit kel elkezdeni basztatni, aki ha nincs az elmúlt évek dicsőségei sincsenek!!

256725 2013.04.27. 09:51:00

[kirakat](#1212912): "És kell Messi mellé egy csatár, aki szintén lő vagy 30 gól szezononként a sorozatokban!!" Értsétek már meg, hogy hiába jön! Ugyanez a punnyadt semmi lesz belőle amíg a jelenlegi helyzet fennáll! Pedro miért volt még akkor alkalmas, amikor San Pedro lett, most meg miért nem? Sánchez a világ egyik legtöbbre hivatott játékosa, mi meg egy fost gyártottunk belőle. Ha egyedi lenne a jelenség, én is hajlanék arra, amit mondasz, de mivel általános, máshol keresem a hibát és nem az egyes személyekben. De ez valahol logikus is szerintem. Lehet a korszakos csapatot egy emberre felépíteni, de meg is kell fizetni az árát. Most pedig marha gyorsan rájönni arra, hogy ez így nem mehet tovább. A klubnak lépnie kell, mégpedig Messi kárára. Arra meg nagyon kíváncsi vagyok, ezt hogy fogja kezelni, vagy (el)viselni? De arra is, hogy miután a klub feladta önmagát egyetlen ember kedvéért, lesz-e bátorsága meglépni ezt, azt kockáztatva, hogy elveszíti a legnagyobb bevételi forrását? Lehet, hogy a poszt valójában az utóbbi miatt csapta ki a biztosítékot többekben. Valaki ki merte mondani, hogy nincs tündérmese, csak kőkemény pénzéhség és céltudatosság.

340339 2013.04.27. 09:58:47

[johneagle11](#1212920): Volt tündér mese:) San Pedro, akkor sem lőtt 30 gólt, csak fiatal korához képest nagyon fontos pillanatokban is be tudott találni!! És ez így is van most is, lásd PSG vagy Spanyol válogatott! De őn nem fog 30 gólt lőni! Sanchezt imádom, de nem megy neki a játék, amikor megy nagyon jó, én nem Messire fogom ezt! Sokan nem estek vissza Messi miatt! Abban egyet értünk lépni kell azzal, hogy hozni kell még egy nagy gólvágót, hogy ne csak egy emberes csapat legyen!! És igen az is jó kérdés, Messi ezt hogy fogja viselni, már ha lesz ilyen!! Szerintem jól fogja!! Mert csapat ember sokkal jobban , mint C!! Mindegy én nagyon szeretem a Barcát és örülök, hogy megélhettem ezt a korszakot, és én nekem még az elmúlt 6-7 év miatt még bőven van türelmem a vezetőség és Tito felé is!!

339714 2013.04.27. 10:03:25

Arsenal-drukkerként írok, de nem trollkodni jöttem. Érdekes írás, külső szemlélőként a Barcelona játékát figyelve már évek óta a "Messi-jelenség" a megfigyelhető, azt hogy mi folyik a háttérben, nem tudom. De nem is akarom ebben a közegben, "idegenben" elemezgetni a ti csapatotokat. Csak egy érdekes összefüggést véltem felfedezni, ami lehet, hogy másoknak is feltűnt. Nálunk az Arsenal-nál a 2011-től kezdve hasonló (nem ugyanolyan, csak hasonló!) helyzet körvonalazódott, mint amit a fenti írás tapogat. Természetesen Robin van Persie-ről beszélek. Ahogy elhagyta a sérüléseit, rögtön elkezdte ontani a gólokat, és a csapat játéka egyik meccsről a másikra elkezdett ráépülni. A társak őt keresték a labdákkal, pontosabban fogalmazva, tömték az átadásokkal, ő meg köszönte szépen, lőtte a gólokat. Mindenki egy ilyen csatárra vágyik, nem? Aztán kiváló 1,5 szezon után van Persie kicsit túl nőtt az Arsenalon, legalábbis ő így képzelte el. A vezetőkkel tartott egyeztetések után jött egy néhány hetes csendes időszak (EB), majd a holland kiadott egy közleményt, amelyben elmondta, hogy nem hosszabbítja meg a szerződését az Arsenallal. Csak hogy további párhuzamot vonjak a "Messi-jelenséggel": lehetett hallani olyan szösszeneteket is, hogy van Persie-nek konkrét elképzelései voltak arról, hogy kiket kellene leigazolni az Arsenalba erősítésképpen, majd miután - feltételezhetően - helyretették ebben a témában, kijelentette, hogy a klub ambíciói nem egyeznek az övével... És távozott, a riválishoz, amit mi kb. úgy éltünk meg, mintha tőletek Messi a Real Madridhoz menne. Egyemberes csapatnak csúfolták az Arsenalt, de ez már a múlté. Lehet, hogy idén sem a bajnoki címért harcolunk, de legalább elmondhatjuk, hogy van egy CSAPATUNK! És nem egy übervilágklasszis játékosunk, aki viszi a szekeret, hanem egy CSAPAT. A gólok, az ellenfél figyelme, a "rivaldafény", mind-mind megoszlik, és ez szerintem így "egészséges", ha egy futballklubról beszélünk, olcsó közhely, de ahogy mondani szokták, "a futball csapatjáték". Külső szemlélőként még annyit: Messi kétségkívül egy kivételes játékos, minden bizonnyal a legjobb jelenleg. De a Messi-hisztéria már réges rég átesett a ló túloldalára...

262141 2013.04.27. 10:15:16

Szerintem itt sokan félreértik, vagy félremagyarázzák az írást. Semmi borzalmas nincsen benne, csak felvet egy témát, amit sok nézőpontból lehet vizsgálni és/vagy nehéz rá megoldást találni. Ha jól értelmezem, akkor vázlatosan arról van szó : - sokan elvesztik az önbizalmukat Messi mellett (én ezzel egyetértek, ugyanis Leó tudása görcsöt okoz a kisebb tudású támadók között, Ininek például nem, mert a maga posztján hasonló szinten áll, mint Leó) - sokan nem a tudásuknak megfelelő feladatkört kapnak, mert a taktikánk alapeleme Messi tudásának kihasználása (ezzel is egyetértek - egy ideig ezzel a taktikával jobbak is voltunk, tehát logikus volt, de most már lehet, hogy nem jó) - Messi uralkodik a pályán és az öltözőben (ezzel nem értek egyet, illetve nincsen rá bizonyíték, mert Ibra nyilatkozata nem az, viszont enyhébb kivitelű kivitelezés nyilvánvalóan van vele szemben, de ezt mindenki elfogadja a csapatban és az is biztos, hogy nem úgy telepszik a csapatra, mint például Ibra a saját csapataira) - Messi nélkül már nem tud hatékony lenni a Barca (egyet is értek, meg nem is, mert szerintem tudnánk nélküle eredményesek lenni, de ahhoz többet kellene nélküle játszanunk, de ezt ki meri/akarja megtenni ?) A megoldás a vezetőség, az edző és Messi intelligenciájának függvénye. Szerintem nagyon nehéz összeegyeztetni a különféle érdekeket, érzelmeket, szinte megoldhatatlan a dolog úgy, hogy ne szenvedjen sérelmet valaki. Mindenesetre ki az a hülye, aki elhajtaná Messit ? Ha senki, akkor viszont az ő kedvében is kell járni egy kicsit, még akkor is, ha tényleg nem ő a fontos, hanem a Barca. Egy megoldás még létezik szerintem : Agüero. Csak sajnos nem valószínű, hogy el tudjuk hozni a City-től. Ő hasonló szint Messivel, barátok, kiválóan játszanak össze, tud szélről indulni, így - remélem - ő nem romlana le a BArcához érkezte után pár hónappal. Igaz, hogy ezt hittem Alexisnél és Villánál is ... A másik megoldást az idő adhatja. Előbb-utóbb Leó lelassul majd és élet megoldja a dolgot, hiszen akkor már nem játszhatjuk, nem játszhatja majd ezt a játékot, de ugyanúgy hasznos tagja maradhat az együttesnek. Kevesebb gólt fog lőni és még több gólpasszt fog adni, talán a középpályáról (bár azt nem tudom, hogyan fog védekezni - mert azt már legelső emberként sem nagyon csinálja, ami azért van, hogy pihentebb legyen, viszont így nem működik a letámadásunk... ).

340339 2013.04.27. 10:29:27

[szilagyi89](#1212928): egy külső figyelő véleménye, mindig érdekes! A világon minden színész vagy sportoló körüli hisztéria túlzás!!! Persze Messinél is!! Én Messit azért pont nagyon bírom amilyen alázattal kezeli, és egyáltalán nem sztároljak magát!! Mint anno Beckham akinek kellet minden héten egy új frizura, hogy aztán tényleg minden róla szóljon!! A másik, hogy én nem látom annyira vészesen ezt a dolgot!! Szerintem nem teljesen egy emberes a csapat, idén sok probléma volt az edzőn át addig, hogy kétszer nem állt ki a csapat ugyan azzal a védelemmel! Ilyen nehézségek közepette valóban eltolódott a dolog arra, hogy adjuk oda Messinek majd ő megoldja!! Ezt én sem tartom jónak, azért kéne mellé egy várbeli gólvágó és egyedi fazon, mint amilyenek Neymar tűnik!! És szerintem Messi ezt nagyon jól fogja viselni! Mert a Barca csapat és ezeket így nevelték fel, és ezért van, hogy a Barca játékosok nem is panaszkodnak Messire, sőt mindig elmondják mennyire fontos, hogy legyen!

343316 2013.04.27. 10:36:35

Úgy látom csak azért írtad ezt a "forradalmi" cikket mert valami ütőset akartál és ennek alátámasztására gyártottál különböző elméleteket, de a valóság mást mutat. Ha például csatárok, Villa egy Valenciaban Alexis pedig az Udineseben voltak királyok, ami valljuk be nem Barca szint. Persze azért jöttek hogy bizonyítsanak és tovább fejlődjenek, és mindkettő kapott már elég lehetőséget hogy bizonyítson de nem éltek vele. Lehet hogy az utóbbi időben már kissé Messi alá is játszottak akár a helyezkedéssel akár mással, de ennek nyilván az volt az előzménye hogy rájuk nem lehet játszani és talán ez a lényeg. Pedro pedig megérne egy misét egy jó pszichológusnak, hogy miért nem fordul szinte soha a kapu felé amikor ő tulajdonképpen támadó és nem védekező csatár ahogyan ezzel az érvvel szokták őt sokan megvédeni a kritikáktól, többek között Tito is..."rengeteget dolgozott a meccsen"...nagy lófaxt, mert futkározott valóban eleget de az ő elsődleges munkája más lenne azaz nem csinált legtöbbször semmit. Valszeg ez a Barca nagy rákfenéje hogy a "családi" hangulatban nem kapják meg a megfelelő és építő jellegű kritikákat a játékosok és néha az edző sem....Hányszor olvastuk hogy jó mérkőzést játszottunk miután xarul és kikaptunk vagy éppen hogy nyertünk?.....ezeket a néha kissé álszent dolgokat nagyobb problémának érzem sokkal a csapatnál mint ez a kreált Messi elméletet, főleg azért mert megújulás és fejlődés csakis igazi önismerettel, önkritikával és ebből jövő következtetések által lehetséges.

339855 2013.04.27. 10:36:42

[Úr](#1212932): igen, az idő biztosan megoldja, viszont nem biztos, hogy ezt az utat kéne választani, mivel Messi még csak 25 éves, normális esetben a legjobb évei vissza vannak. A Madridnál egyébként szvsz ez lesz a megoldás, mert Cé már betöltötte a 28-at úgyhogy még max. két brutál (60 gólos) szezon van benne, utána szépen lassan vissza fog esni, de Leonak még több ideje van, ezért kéne valamit kitalálni, szerintem.

348650 2013.04.27. 11:00:20

Lenyugozo. A MQUC egy ujabb csodas pillanata. Ezt megprobalom menteni, mielott torlik. Kulsoskent az irast szamtalan teny indokolja. Rajongokent minek ilyet? :xD

256725 2013.04.27. 11:11:11

[nightshift](#1212958): "Rajongokent minek ilyet?" Miért ne beszélhetnénk őszintén a Barcáról? Csak mert nem illik ilyet tenni? Vagy mert nem passzol az 'imidzsbe'? [rb_captain](#1212943): "Pedro pedig megérne egy misét egy jó pszichológusnak, hogy miért nem fordul szinte soha a kapu felé..." Erről szól a poszt!

334243 2013.04.27. 11:13:58

Bátor és jó poszt, köszönet érte johneagle. Ugyanakkor valóban nem letisztult annyira a mondanivaló, és nem kristálytiszta annyira a megfogalmazás, hogy egyértelműen átjöjjön. Abban szerintem egyet tudunk érteni, hogy a kiemelkedő focisták képességeit úgy lehet a legjobban kihasználni, és a csapat számára a maximális hasznosságot biztosítani, ha a fantasztikum köré építjük a csapatot. A Barca vezetői (Pep, Txiki, Laporta, stb.) ezért rendezték így a dolgokat. A kérdés valóban az, hogy lehet-e ezzel hosszú időn keresztül sikeresnek lenni – és ide kell a közhely, hogy _a modern futballban_. Képes lehet-e bárki elviselni ezt a terhet, amit egy ekkora klubnál rápakoltak, hosszabb távon elviselni anélkül, hogy elszálljon, és seggfej legyen belőle. Eretnek gondolat, és meglepő tőlem, mert rohadtul utálom Cét, de amennyit látok belőle, egyre inkább hajlandó átlagjátékosként melózni, és nem hisztizni. Messi 2 évvel fiatalabb, úh jövőre talán neki is benő a feje lágya ;). A másik hasonló(an eretnek és tőlem furcsának tűnő), hogy Neymarban én ilyen téren szintén bízom, sokkal inkább, mint az eddigi támadókban (Etoo maga is „rohadt gyümölcs” :) volt, ezért kellett mennie, Ibráról Sacchi megmondta, hogy nem fog működni, Henry és Villa lejárt szavatosságú sztárok, Sánchez túl szerény, Pedróról még _kérdéses_, hogy igazi klasszis-e vagy csak volt egy jó éve). Tényleg, rájöttem baszki: kár, hogy CéRonaldo nem fiatalabb, mert akkor ő kéne ide! :D

343316 2013.04.27. 11:15:55

[johneagle11](#1212972): Értem de akkor miért nem az a címe?:).....mert hogy nem Messi miatt az is tuti....

339513 2013.04.27. 11:19:04

[kastraki](#1212904): vannak a focinak olyan részei amit át kell élni ahhoz,hogy tudd miről beszélsz,aki nem focizott versenyszerűen ezt nem tudja.A pszichés terhelés minden szinten meg van,csak változó a nagysága.Szerintem fogalmad sincs ezek szerint milyen az amikor nem azt teszed a pályán amit legjobban tudsz,hanem centerként kiraknak szélsőnek bohóckodni.Mellékesen megjegyzem Pedro,Villa és Alexis közül egyik sem klasszikus szélső,talán Pedro tudja hármuk közül a legjobban azt játszani,de jelenleg ki van herélve.Egyébként ez olyan mint az építkezés és a politika Magyarországon mindenki ért hozzá,csak az nem aki ezt tanulta vagy régóta a szakmában van.A foci mellett ez a másik két téma amihez az emberek nagy része "ért",de fogalma sincs róla.

349548 2013.04.27. 11:23:44

@kirakat: Ha valaki Messi válogatott béli teljesítményét csupán a statisztikai adatok alapján ítéli meg az csak is téves következtetéseket tud levonni. Ha a gólpasszait a társai nem képesek berúgni, akkor ugye neki nincs is gólpassza. A Barcában hány gólpassznál járna, ha az állítólag általa frusztrált társai csak a felét belövik? Ha ezek után még a kapufája is kifelé pattan, akkor ugye gólja sincs. És ilyen apró dolgokon múlik egy játékos VB-én való részvételének a minősítése. Magához képest, de csak is magához képest gyengébben játszott, nem volt képes 22 éves létére magával vonszolni a válogatottat, de a szereplését nullának értékelni dőreség. A másik. Én még nem olvastam olyat, állításoddal ellentétben, hogy valaki azt írta volna, hogy a Barca nélküle sehol sem lenne. Ezt én is valótlannak tartom, viszont az tény, hogy nélküle nem tartana ott, ahol tart. És könnyen lehet, hogy Messi sem tartana ott. Bár azért még Európában is vannak olyan csapatok, ahol vannak olyan technikailag képzett játékosok, akik ki tudnák őt szolgálni. Akkor viszont itt egy újabb kérdés merül fel, hogy kinek van kire nagyobb szüksége. És az állandóan emlegetett kiszolgálás sem mindig állja meg a helyét akkor, amikor rengeteg gólt úgy szerez, hogy egyedül megszerzi a labdát, kialakítja a helyzetet, végigviszi és egyedül berúgja. Egyetlen társa sem képes ezt ilyen magaslatokban végrehajtani. Az meg, hogy róla szól a foci ezek után szerintem teljesen természetes, mert kiről szóljon, ha nem róla!? Viszont közvetlen utána minden egyes alkalommal fel vannak sorolva a Barca alappillére is akár ő nyilatkozik, akár a szaksajtó dicséri a játékát. Végül. A Milan elleni két gólját lekicsinyleni nem igazán korrekt álláspont. Az odavágó után az olasz csapat kiválónak lett minősítve, a visszavágó után már csak gyenge? Az ugye kizárt, hogy egy erős csapatot sikerült két vállra fektetni! Ezen túl a Realnak is mindig megrúgja a magáét, csak az a baj, hogy a többiek meg nem. Miért? A Bayern elleni fiaskóról meg most ne nyissunk vitát, mert arról egy hétig tudnánk értekezni. Tőmondatban csak annyit, hogy azon az estén ők uralkodtak, nekünk esélyünk sem volt.

339513 2013.04.27. 11:24:06

[qweas](#1212852): figyu,ha ezeket a meccseket hozod akkor csak néhány a közel múltból.Hol volt Messi Milanóban(Milan-Barca 2-0),Münchenben(Bayern-Barca 4-0),Londonban majd a Camp Nouban(Chelsea-Barca 1-0,2-2),Milánóban(Inter-Barca 3-1,0-1) ezeken a meccseken hányszor került helyzetbe,hozta helyzetbe társait és rúgott gólt?Nos csak mondom nulla gól,nulla asziszt és kihagyott helyzetek és tizi.Akkor miről beszélsz,kissé objektívebnek kellene lenni.

349548 2013.04.27. 11:25:42

@kirakat: Elnézést ezt karikának válaszoltam.

340339 2013.04.27. 11:37:40

Nos engem picit feldühített ez a cikk, de vita alapnak végül is jó volt! Ez a szezon a Tito betegsége miatt és a sok sérülés miatt picit felemás volt! Ahhoz képest egy szavunk nem lehet szerintem így sem a szezonra!! Már a A Real meccsek a Milán meccs a PSG meccs és persze a Bayern meccs megmutatta kell változtatni! Kellenek védők és kell egy igazi gólvágó!! Tito változtatásai nekem tetszenek, és ősszel nagyon jók voltunk aztán jött a betegség, és nem tudjuk mi lett volna, ha nem jön és folyamatosan ott van... Szóval, 1. várjuk meg kiket igazolunk 2. várjuk meg azok mennyiben befolyásolják itt a sokak által kifogásolt Messi "uralmat" , ami szerintem messze nem olyan vészes, ahogy itt be van állítva!

340339 2013.04.27. 11:41:27

[Trinity59](#1212987): már más is kevert minket:))

340339 2013.04.27. 11:43:26

[Trinity59](#1212987): amúgy meg egyet értek azzal, amit nem nekem szántál:))

340339 2013.04.27. 11:49:05

[karika](#1212985): na most Messi ember , ezzel azért ugye tisztában vagy?? Hol van C sok nagy meccsen??? vagy Puskás sem volt mindig toppon!! Azoknak a meccsek sora, ahol Messi miatt nyertünk ki se férne ide!!!! Az Inter elleni meccs meg nem mérvadó, nem kaptunk meg 2 tizit, ők meg kaptak egy tök lesgólt!!

339513 2013.04.27. 11:50:26

[Trinity59](#1212984): nos mivel nekem írtad.A vb-t végig néztem Messi miatt az argentin meccseket is,nem statisztikát olvasgattam,rém szarul focizott nem adott kihagyott gólpasszt mert nem adott semmit.Gyengén játszott középpályást többnyire,Maradona őt is kiherélte a rossz pozícióval.Többen is írták,hogy a Barca nem ért volna el semmit vagy ennél lényegesen kevesebbet Messi nélkül,csak olvasd végig.Igen Messi sokszor egyedül oldja meg legalábbis szerinted,mert labdát nem igazán szerez ebben az idényben,nem is védekezik,tehát valakitől kapja sokszor kell a zsenije a góljaihoz ezt nem is tagadom,sőt.Én szeretem ahogy játszik vagyis ahogy játszott Pep első két évében,tavaly még elment idén már nem igazán és ez nem a góljainak szól.Kivonja magát a letámadásból ami így teljesen értelmetlen.Persze lehet ez nem az ő hibája,hanem edzői.Ugyanakkor amikor kitalálták ezt a játék szisztémát tuti ő is beleszólt vagy megkérdezték.Tito nem való ide,hiába működött ősszel a taktika az egyetlen erő felmérő párharcot elbuktuk és a Realt a bajnokin sem tudtuk megverni,a többi csapat meg nem Barca nívó abból kár következtetéseket levonni.Sok a sérült is ez is rendben van,de nem lehet egy teljes támadó szekciót lebutítani egy játékos miatt.Sajnos ide kellene egy keményebb edző aki nem "családtag" mert az érzelmi hovatartozás nélkül tudna dönteni. Valaki írta,hogy Pep annál gerincesebb mint hogy lelépjen ha gáz van,hát nem az a problémát ő idézte meg,de előle már elment.Valószínű felismerte a tehetetlenségét a dologgal szemben.

339513 2013.04.27. 11:54:45

[kirakat](#1213001): Hagyjuk már ezt,ezek mind fontos meccsek voltak és mindegyiken betlizett,Cé eltűnik akár hetekre is de egy ilyenen odateszi magát és nem sétálgat 7,4-et,ha sérült akkor meg nem játszik,ennyi.Tudom,hogy ember nem én szoktam ufónak nevezni,meg földönkívülinek.Vannak gyenge meccsei,általában komoly ellenfelek ellen és vannak jó meccsei is,bár mostanában inkább a gyengébb csapatokkal szemben,kivéve a Milant ott jó volt és letámadott küzdött ahogy kell,nem ténfergett a pályán.Én csak ennyit várnék tőle,nem többet.

339513 2013.04.27. 11:59:32

[johneagle11](#1212972): én örültem ennek a posztnak,azt látni,hogy a legtöbben nem értik mit akartál,ehhez kell némi objektivitás még akkor is,ha az ember szerelméről van szó.Erre kevesen képesek,én azt hiszem értem mit akartál írni és az biztos nem Messi felelősségét firtatod,hanem a kialakult helyzet nem tetszik vagyis a csapatot félted a nem olyan rég volt Roni féle hatástól.Mindegy is én olvasnék több ilyet,mert elég sok féle vélemény van,kíváncsi lennék a sok hozzászólásból egy szummázásra részedről.

340339 2013.04.27. 12:03:06

[karika](#1213007): Értem amit írsz. de a világon nem volt olyan klasszis, aki mindig minden döntő meccsen jó!! Nem is lesz, mert emberekről van szó! C rengeteg nagy meccsen sehol nincsen!! Elve sokban Messinek köszönhető, hogy sok ilyen nagy meccsben lehetett részünk! A Bayern ellen hülyeség volt Messivel kezdeni! Inkább kellett volna egy Song a középpályára ütközni! Azt második félidőben beküldeni Messit, mert annyit bírt volna. Ez egyértelműen rossz döntés volt Titotól, de ez van. Azért nem csak ezért ment el ez a meccs! Hanem mert a Bayern üres hassal futott a szalonna után, mi meg szalonnával teli hassal futunk egy újabb szalonna után! ha valaki sokat nyert eleve nem lesz olyan motivált mint aki elbukik 2 BL döntőt 3 év alatt!!

349548 2013.04.27. 12:12:00

Ezek szerint Messi igazi teljesítményét a VB-én más-más szemmel láttuk. Szerinted nulla, szerintem magához képest gyengébb. És pont. Az valóban látható, hogy Messi tavasszal lényegesen kevesebb energiát ad ki magából, mint tette azt korábban. De még így is ő viszi előre a csapatot. Hogy ennek fizikális vagy mentális okai vannak, azt nem tudom megítélni, másoknak biztos vannak erre teóriái. Csak ilyenkor mindig felvetődik a kérdés, hogy hol vannak a többiek? Azt mondjátok meg nekem, hogy hogyan lehet egy csapatnak igazi erős támadó játéka igazi, erős szélső csatárok nélkül? És akkor csoda, hogy a centernek kell megoldania mindent? Ha Neymar lesz a bal szélen és ne agy Isten CR7 lenne a jobb szélen(nem lesz), újra végig vernénk a világot. És egy ilyen csatársor már simán elbírná a gyatra védelmet is. Az kész röhej, hogy a legjobb szélsőink a szélső hátvédjeink!

262141 2013.04.27. 12:16:40

[MLM_poharam](#1212944): Én nem arra értettem a lassulást, hogy vissza fog esni, hanem arra, hogy másféle erényeit fogja inkább kidomborítani. Nem fogja egyedül kicselezni az teljes védelmet, viszont akár irányítani is tudná a Barcát. CR-hez képest ugyanis Messinek sokkal nagyobb a játékintelligenciája, a passzképessége.

340339 2013.04.27. 12:23:43

[Úr](#1213020): Így van, ezért ő 4 szeres aranylabdás nem C! Viszont már most is rengetegszer irányítja a csapatot, ezért nem értem ezt az egész cikket, meg hogy ő itt elnyom bárkit is!!

262141 2013.04.27. 12:31:41

[kirakat](#1213024): Ha újra elolvasod, akkor a kiemelkedő tudása, illetve az általa mindenáron játszani kívánt pozíciója, valamint a túlságosan rá kihegyezett csapattaktika miatt beszélünk túlzott Messi-dominanciáról (nem elnyomásról). Nem neki kell megoldania, de partnernek kell lennie a megoldásban. Én nem érzem azt, hogy ellene íródott a cikk.

340339 2013.04.27. 12:40:31

[Úr](#1213029): Hát azért a Milán meccs után nem volt senkinek baja Messivel:) De végül is a lényeg, igen kéne egy másik igazi gólvágó mellé, és akkor ez megoldódna. vagy Neymar vagy valaki írta Agüerot (lehet épp te), és akkor megoldódik ez a dolog! Én imádom Pedrot és Sanchezt is, de ők nem olyan kaliberű játékosok akik le veszik a terhet Messiről, és nem mert Messi kiherélte őket, hanem mert nem olyan nagy klasszisok! Tello még lehet az, azt szerintem a következő idény dönti el majd! Szerintem maga Messi örülne a legjobban, ha nem csak neki kéne mindent mindig megoldania!

256725 2013.04.27. 13:13:46

@rb_captain: "Értem de akkor miért nem az a címe?:)" Ezen a ponton azt hiszem eljutottunk oda, amikor azt firtatod, miért kék az ég, hisz lehetne piros is? @karika: a 232-ben gyakorlatilag sikerült tökéletesen összegezned azt, amit mondani szándékoztam. Ezek után nekem már nem kell :) Summázásként annyit, hogy a poszt megírása után kaptam "kintről" olyan megerősítést, ami szerint létezik már olyan hiteles forrásmű, amely több soron alátámasztja a "kitalációmat", és erről mindenki meg is győződhet, ahogy kijön a magyar változat. Akkor jön el számomra az a meglehetősen élvezetes pillanat, amikor majd egyeseknél visszakérdezek a tegnapra :) Illetve még annyi jutott eszembe, hogy nem kizárt, ezzel a poszttal én tulajdonképpen a Messi szurkolók vs. Barca szurkolók témakört piszkáltam meg. A vakon követett "MQUC"-ban való csalódás lehet a másik ok, ami miatt szerintem többen megsértődtek és ezért tagadták gondolkodás nélkül a posztban leírtakat.

262141 2013.04.27. 13:24:06

[kirakat](#1213037): Szerintem meg Sancheznek minden adottsága megvan ahhoz, hogy klasszis legyen, de Messi óriási tudása miatt elveszítette az önbizalmát, illetve Messi miatt nem neki testhezálló feladatkört kapott. Pedro nem klasszis, de egyértelmű, hogy az ő pozíciója és feladatköre is azért létezik, hogy széthúzza a mezőnyt, meg hogy védekezzen. A vonalig nem cselezhet le, nem adhat be és szürke feladatot teljesít nagy alázattal. (Egyébként aki nálunk jobb szélsőt játszik azt mindig mindenki lehúzza, pont a feladatkör miatt. Sanchez, Pedro, Tello is rossznak tűnik ott, pedig csak nem teljesedhetnek ki.) Pedro mellesleg a spanyol válogatottban azért bizonyítja, hogy több van benne. Pont azért, mert a feladatköre is többet enged meg neki és az önbizalma is láthatóan megnő.

345722 2013.04.27. 13:26:16

[karika](#1212985): miért szerinted messi a probléma a barcánál? én krv@ objektiven mondom,hogy nem! emlitettél meccseket.amikor messire, mikor labdát kap ,2-3 vagy még több ember támad rá.és akkor kérdezem,a többiek mit csináltak?

345722 2013.04.27. 13:29:26

[karika](#1212985): "Hol volt Messi Milanóban(Milan-Barca 2-0),Münchenben(Bayern-Barca 4-0),Londonban majd a Camp Nouban(Chelsea-Barca 1-0,2-2),Milánóban(Inter-Barca 3-1,0-1) ezeken a meccseken hányszor került helyzetbe,hozta helyzetbe társait és rúgott gólt?" hol voltak a többiek?miért nem döntöték el a meccset pedro,alexis,stb? 3-4 embertől(ini,messi,xavi,busi)örökké nem kell csodát várni.

345722 2013.04.27. 13:37:20

johneagle11 "engem sokkal inkább foglalkoztat az (mert meglepett), hogy miért generált a poszt ennyire szélsőséges érzelmeket?" talán ha az elmúlt 4-5 év sikereit nézed.azt a fenomenális focit,amit a barca nyújtott.amiről az egész világ félt,és minden ellenfél rettegett.és ami messi nélkül sosem jött volna létre.talán érthető! ami nem érthető.az az,hogy a csapat 13 pontal vezeti a bajnokságot.ott van a bl 4 között.és istenkém most kapott egy 4-est.(ilyen a foci).nos ezek után rögtön megkérdőjelezödik a csapat messze legjobbjának a szerepe.(bár 2 hete még ünnepelte mindenki)nos ezt inkább tartom szélsőségesnek!

339513 2013.04.27. 13:44:41

[kirakat](#1213013): igen Münchenben nem kellett volna kezdetni vagy 2-0 után lehozni és Songot,Villa-t és Fabre-t berakni,ez persze nem lett volna garancia a gólra,de nem szaladtak volna át rajtunk ilyen könnyen.Egyértelműen Tito sara.Azt is tudom,hogy nem lehet minden meccsen topon valaki,de azért az elődöntő nagyon nem megy Messinek,sosem rúgott gólt ilyen meccsen és nem adott gólpasszt sem,persze ezek a legnehezebb meccsek egy sorozatban,ezt is tudom,de itt mindig a többiek vitték tovább a csapatot.Mindenesetre nincs nagy baj,csak kezelni kell vészharangot kár lenne kongatni még.Mondjuk én nem örülök Tito szerződés hosszabbításának.

339513 2013.04.27. 13:48:49

[Trinity59](#1213017): sajnos nincs vérbeli szélsőnk ezért jön fel állandóan a két szélső bekk,ami sokszor üres területeket okoz,mert Busi egyszerre két oldalra nem tud kizárni.Alba és Alves együttes szereplése nem tesz jót az egyensúlynak ez is baj.Az Alves,Pedro,Messi jobb oldali támadásaink mindig is jók voltak,de balra már nincs Messink és Ini nem csatár hiába zseniális játékos. Alba meg kevés ha mondjuk Cé vagy Robben az ellen ezt láthattuk,de ez is edzői hiba,nem játékos.Ezek szerint más vb-t néztünk :)

339513 2013.04.27. 13:51:11

[Úr](#1213029): ez tökéletes összefoglalás szerintem.

339513 2013.04.27. 13:56:22

[qweas](#1213072): szóval szerinted amikor nyer a Barca az Messi érdem ha veszít akkor hol vannak a többiek.Akkor te Messinek szurkolsz én meg a Barca-nak és csak ennyi a különbség.Egyébként néhányszor már megjegyeztem a 4 aranylabdájából kettő jogos kettő nem a tavalyi Iniesta érdemelte volna a 2010-est meg Xavi.

339513 2013.04.27. 13:58:46

[johneagle11](#1213057): igen ezeket a dolgokat én is érzem a hozzászólókon itt komoly Messi vs. Barca törés vonal van és többen nem értik a lényeget a kettő nincs egymás nélkül,de Barca akkor is lesz amikor Messi már nem.Kíváncsi vagyok azokra a forrásokra.

345722 2013.04.27. 14:03:04

[karika](#1213091): ezt mondtam volna? nem! "3-4 embertől(ini,messi,xavi,busi)örökké nem kell csodát várni." csak egy kicsit nevetséges,ha nem megy akkor egyből pálcát kell törni a feje felett. kiemeltél évenként 12 meccset.na mejd,ha messi is olyan teljestményt nyújt,és annyiszor,mint alexis vagy villa.akkor van miről beszélni. anno pedrot is megvédtem,és messit sem hagyom.az meg ,hogy kiheréli a csapatot vicc!

345722 2013.04.27. 14:07:43

12 meccset=1-2 meccset

348093 2013.04.27. 14:11:21

Kikaptunk egy bivalyerős Bayerntől vége mindennek. Messi a hibás mert anno Pep meglátta benne a zsenit és "köré" épített egy csapatot aminek köszönhetjük az elmúlt évek sikereit. Remélem jövőre eladják, úgy is jön Neymar és amúgy is annyi pénzt adnak érte, hogy 5 Thiago Silvát is igazolhatunk a védelembe. Egy időben én is úgy gondoltam, hogy kicsit túl sok a jóból (Messiből) ez biztos rátelepszik a többiekre és ezért nem megy a támadóknak. De aztán el kezdtem jobban figyelni Sanchezt, Pedrot, Villát és rá kellett jönnöm, hogy ez nem Leo hibája.

349548 2013.04.27. 14:46:33

Szerintem száz szónak is egy a vége. Messi egy másik kiemelkedő csapatban is zseni lenne. Emellett nélküle is lenne Barca, csak nem ilyen magasságokban, mert jelenleg nincs hozzá ilyen kaliberű játékosa. És nélküle is lesz Barca, de ez már a jövő zenéje.

337488 2013.04.27. 17:37:21

Na ehhez én is hozzászólnék. Távol álljon tőlem az, hogy védjek valakit aki megérdemli a bántó szavakat, ráadásul pontosan ez a helyzet a csapatban amit leírtál, mindennel egyetértek, de... 1. Nem Messi hibája az hogy ide jutottunk, hanem azoké akik megengedték ezt neki. ( már Guardiola alatt kezdődött, de Titónál olyan magasságokba ért a Messi alá játszás, hogy tényleg elment a kedve Iniestának és Xavinak a játéktól. Meggyőződésem, hogy nem Messivel van bajuk, hanem azzal a paranccsal, hogy neki kell játszaniuk, marketing vagy más okokból. Van olyan gyanúm, hogy ebben Rossel keze van, és na ná hogy emiatt lépett le Pep. Aki nem hiszi, az bizonyítsa be az ellenkezőjét. 2. Továbbra is tartom azt hogy se Fabregas, se Sanchcez nem játszik úgy, ahogy az áruk indokolná, ha van Messi ügy, ha nincs. (ezt már októberben megmondtam) 3. Itt van ugye Tito aki a statisztikák a hülyék és a Barca vezetés szerint jobb edző mint Pep. Pedig egyetlen fontos meccset sem nyert meg. Soha. (ezt már novemberben megmondtam). Ebből kifolyólag Messi-s szembe széllel is lehetne látványos meccset játszani, Peppel ez ment az utolsó évben is. Most meg bajnokok leszünk, de miért. Mert a Realnal van egy nagyobb köcsög aki ellen szelet gerjeszt, pechjükre az pont az edző. 4. Ezt a Bayern szupi csapatjátékkal se gyűrtük volna le. Ez egyszerűen az ő évük. Pont. 5. Mocskosul örülnék ha a Bayern nyerné a BL-t, mert akkor enyhén szólva kínos lesz Guardiolának jövőre a padon. És ezt meg megérdemli a rohadék, mert itt hagyott minket szarban, és nem nézett szembe a gondokkal, csak azért mert Rossel egy köcsög. Ennyi.

343316 2013.04.27. 17:45:31

Szerintem kissé gusztustalan hogy ha nincs több érv akkor Messi vs Barca drukkerek vitájának állítjátok be ketten az itteni párbeszédet.....nálam biztos nem és hadd ne indokoljam miért mert kissé óvodás módon hangzana hogy de már mikor stb......Kissé olyan ez az egész mint anno a verselemzés a magyar órákon, sokszor nem hittem el hogy a költő tényleg annyi mindent beleértett azokba a sorokba amit belemagyaráztak.....azaz ha nem teljesen értjük a Barca gyengélkedésének okait akkor ne kezdjünk el gyártani "elemzéseket" csak azért hogy mondjunk valamit. És itt sokan úgy tesznek hogy ettől "mögöttes értelmezéstől" nagyon király "elemzők" lesznek mint anno magyar órákon mert hogy mennyi minden eszükbe jut a lehetséges verziókról......de ha már így is van akkor legalább a "költő" ne pont arra hegyezné ki a dolgot hogy a történetben a főhős miatt bukdácsol a többi hős .....

340339 2013.04.27. 18:07:25

[Eniee](#1213300): Pep előre megmondta 4 évet vállal úgyhogy senki nem hagyott itt!! És nyertünk vele 2 Bl-t és 3 bajnokit!! Az a fokú hálátlanság és telhetetlenség ami egyes szurkolóinkon kezd eluralkodni az nagyon kiakasztó!! Ez egy átmeneti korszak most a nagy siker széria után! Egy átmeneti korszak idén is top 4 -el és bajnoki címmel!! Hát voltak húzósabb átmeneti korszakaink is!! A csapatait ott hagyni Mou szokta! Egyik nap még ott picsog, hogy de sír és ő itt marad, azt másnap ott ül a másik kispadon!!

343316 2013.04.27. 19:56:34

Remélem néztétek a mai Bilbao elleni meccset....no comment a poszthoz....

262141 2013.04.27. 20:02:12

[rb_captain](#1213527): Pedig pont, hogy alátámasztja a mai meccs is a posztot ...

278886 2013.04.27. 20:12:15

Mit támaszt alá? 11 ember szerencsétlenkedik, Messi beáll, és kis híján hozza a meccset 2 megmozdulásával, de amugy is látványos volt h egyedül több sikeres cselt húzott meg mint bármelyik csatár addig

345722 2013.04.27. 21:13:37

úr alátámasztja? max az ellenkezőjét.

330028 2013.04.27. 21:22:23

[johneagle11](#1213057): Nézted a Bilbao elleni meccset? Szerintem kérj bocsánatot Messitől és ezt az írást dobd ki a kukába. Szoktál jókat írni, de ez nagy butaság volt.

262141 2013.04.27. 21:47:20

Basszus, nem veszitek észre, hogy pont erről szól az írás ?! Arról, hogy Messi nélkül már nem megy, hogy Leó nélkül a csapat nem hisz magában. Pont ez a lényeg, emberek ! Arról szól ez a poszt, amiről ez a meccs is szólt. Arról szól, hogy eljutottunk oda, hogyha kiesne egy hosszabb időre, akkor nekünk végünk. Arról szól, hogy a korábban cselezőgép embereink sem cseleznek már, csak Leó és ha véletlenül nem játszik (vagy ritkán rosszul játszik), akkor végünk van. Erről szól ez a jegyzet és ennek ékes bizonyítéka volt a mai meccs. Ez az írás nem Messi ellen szólt, hanem egy - szerintem megoldhatatlan - jelenség ellen, aminek a csapat ihatja meg a levét hosszú távon.

345722 2013.04.27. 22:05:21

nem. az írás arra akart rámutatni,hogy messi miatt bénák a többiek.

262141 2013.04.27. 23:04:26

[qweas](#1213742): de csak azért, mert 1.; Messi kimagaslik és elszáll az önbizalmuk 2.; a tudása miatt minden rá van kihegyezve, ami azt hozza magával, hogy túlságosan tőle függ a csapat sorsa 3.; a társai feladatköre sokszor leszűkül arra, hogy Leó jó lehessen (ami gyümölcsöző volt, de hosszútávon nem az, mert amikor kellene, akkor nem képesek a többiek bizonyítani) Egyszóval nem őt szidja a cikk, hanem aggodalmat fejez ki egy rossz irányba mutató folyamatról, ami kétség kívül létezik.

339855 2013.04.27. 23:28:28

[Úr](#1213020): értem, de ehhez változnia kell, kérdés, hogy akar/tud-e.

262141 2013.04.27. 23:32:49

[MLM_poharam](#1213810): én is írtam, hogy az ő intelligenciáján is múlik ez (és még sok minden máson - szerintem szinte megoldhatatlan az ügy)

255429 2013.04.28. 04:16:33

Messi után is lesz Barca. Ez így tényleg nem állapot, hogy a csapat szurkolói nem tudnak már őszintén örülni a (soha előtte nem látott) sikereiknek, mert azt Messi dominanciában érték el. Ezért Messit mindenképp el kell adni a Zetének (diszkont áron, mert a Barcelona hosszútávú érdeke azt kívánja, hogy minél előbb megszabaduljanak tőle). Vele jövőre már nem lehet ellenfél még egy Puskás Akadémia sem, és simán visszajutunk az NB1-be. Aztán az újabb magyar bajnoki cím és a BL. És ezalatt mindenképpen találunk majd egy jó pszichológust is, hogy a Zete játékosai fel tudják dolgozni, hogy a jövőben Messi árnyékában kell játszaniuk.

330028 2013.04.28. 08:41:18

[Úr](#1213713): Szerintem olvasd el még egyszer!

262141 2013.04.28. 10:01:24

[bohus72](#1213955): Elolvastam és még inkább azt gondolom, amit írtam. Most te is olvasd el és azt is, amiket írtam.

337488 2013.04.28. 10:11:47

[kirakat](#1213350): 4 évre? ezt honnan?

339513 2013.04.28. 11:55:16

Azért a legtöbben szövegértésből nagyon gyengék.Senki nem szidta Messit és nem vonta kétségbe tudását.Pont az ellenkezője történt,sőt még csak nem is ő lett hibáztatva a kialakult helyzetért.Nagyon kár,hogy ennyire nem értitek mi van leírva a posztba és a kommentekben amik nem a saját véleményeteket tükrözik.A tegnapi meccset egy olyan csapattal játszottuk ami a kieső zónában van,remélem vágjátok,hogy nem a Bayern volt az ellenfél és igen jól meg is mutatta a meccs a csapat gyengeségeit.Nem Leo a hibás,de ahhoz,hogy a dolgok jobb irányba változzanak neki is vissza kell állnia a sorba.Rossell-t meg le kell váltani,de gyorsan az egy idióta.

347396 2013.04.29. 03:24:06

[Eniee](#1213988): :D Errol a negy evrol en sem tudtam,de meg talan Pep sem....:)

350401 2013.05.06. 10:06:36

Csatolok egy bizonyítékot: Szezon eddig lövései, Gól, átlag: MESSI: 160 lövés, 46 gól = 3,47 VILLA: 36 lövés, 9 gól = 4 TELLO: 31 lövés, 7 gól = 4,42 ALEXIS: 27 lövés, 6 gól = 4,5 PEDRO: 34 lövés, 5 gól = 6,8 Köszi, a sok jó cikket, hálásak vagyunk érte... DE szerintem itt most ebben nincs igazad. Messi sokkal több lövésből is magasan jobb átlagot produkál... Nyugodtan visszamehetsz évekre, Messi staisztikái mindenkinél jobbak. Azért van ráépítve minden, mert Ő nagyobb eséllyel berugja. Ezen nem változtat, hogy MEGYE2 vagy La LIGA. Egyszerű és Logikus.... Messi minden csapatban megfojtaná a csatárokat. BAYERN jobb volt, mindenkinél van jobb, hát most Barcanál is lett jobb :(
süti beállítások módosítása