HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) konyvkritika (1) könyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) video (5) videó (3) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Pedro

2013.09.22. 17:15 vigvik

Amikor az ember (radikálisan) új környezetbe kerül (másik országba utazik, meglátogatja az anyósát, stb.), akkor szokás kultúrsokkról beszélni. Például igazi élmény hosszú idő után újra itthon volán mögé ülni, és tapasztalni, hogy mindenki úgy képzeli, szabályoktól függetlenül neki van elsőbbsége. Vagy rácsodálkozni, amikor a ruházati butikban negyedóra téblábolás után sem kérdi meg az eladónéni, hogy segíthet-e. (Ilyenkor oda szoktam menni hozzá, és udvariasan megkérdezem: "Kezitcsókolom! Nem tetszik megismerni?". Majd miután bevallja, hogy ne haragudjak, de nem, közlöm vele: "Hát én vagyok a vevő!".) Mindenesetre a kultúrsokkot a változás idézi elő, és idővel majd elmúlik, nem kell tőle megijedni. Pláne, hogy vannak kellemes oldalai is: 20%-os tejföl, pörköltek, Pedro tripla.

Amikor az ember (radikálisan) új környezetbe kerül (másik országba utazik, meglátogatja az anyósát, stb.), akkor szokás kultúrsokkról beszélni. Például igazi élmény hosszú idő után újra itthon volán mögé ülni, és tapasztalni, hogy mindenki úgy képzeli, szabályoktól függetlenül neki van elsőbbsége. Vagy rácsodálkozni, amikor a ruházati butikban negyedóra téblábolás után sem kérdi meg az eladónéni, hogy segíthet-e. (Ilyenkor oda szoktam menni hozzá, és udvariasan megkérdezem: "Kezitcsókolom! Nem tetszik megismerni?". Majd miután bevallja, hogy ne haragudjak, de nem, közlöm vele: "Hát én vagyok a vevő!".) Mindenesetre a kultúrsokkot a változás idézi elő, és idővel majd elmúlik, nem kell tőle megijedni. Pláne, hogy vannak kellemes oldalai is: 20%-os tejföl, pörköltek, Pedro tripla.

Többen lenyilatkozták a csapatból, hogy ez egy átmeneti időszak, és sok dolog esetleges egyelőre a csapat játékában. Piqué azt is hozzátette, az arányok eltalálása is problémás, hiszen vannak a régi rendszernek elemei, amiket meg szándékoznak tartani, de az újdonságok miatt ezek néha elsikkadnak. Nos, tegnap megmutatták a srácok, hogy nem a levegőbe beszéltek: isten tudja mióta először elbuktuk a labdabirtoklási mutatót, sőt, kisebb sikerességi rátával, minden tekintetben kevesebbet passzoltunk az ellenfélnél. Felteszem, nem ez volt az elképzelés. (Nyilván az ellenfél szerepe sem volt másodlagos ebben, de engedtessék meg, hogy azt higgyem: egy Rayo Vallecanót még azért túl tudunk passzolni.)

Most eltekintve attól, hogy szinte kínszenvedés volt nézni például Xavit, aki mindössze 57 labdaérintést szedett össze, de legalább egyedüliként produkált 90% feletti passzolási hatékonyságot a csapatból, azért ki lehet emelni néhány pozitívumot is. A legeslegelső dolog, ami a meccs után eszembe jutott, hogy Peppel a padon kaptunk volna minimum kettőt egy ilyen összképű meccsen. Egy rögzített helyzet utáni szitut már az első félidőben benyaltunk volna, meg Alvés helyén biztosan átjöttek volna gólt érően legalább egyszer. Nyilván ez egy semmitmondó dolog, hiszen Guardiolával soha nem játszottunk ilyen összképű mérkőzést, de ettől még tény marad: a folyamatosan nyomás alatt játszó védelem elég rendezett volt, és relatíve keveset hibázott, azokat is inkább egyéni butaságok formájában, és bár szemre sokat támadott a Rayo, valódi gólveszélyt nem sokszor tudtak teremteni.

Azután (újfent) kiderült, hogy tudunk lendületből is támadni! Az első gól egy olyan játékhelyzetből született, aminek során a korábbi években már sokkal korábban visszafordultunk volna. Song szenzációs labdaszerzése után tulajdonképpen gólt érő passzt adott, még az is belefért, hogy Messi elsőre átessen a labdán (mer' bakker neki még ez is cselként sül el...). Ehhez kapcsolódóan feltétlenül meg kell említeni, hogy kik azok a játékosok, akik jelenleg húzzák a csapatot: bizony azok, akiknek nem csak barcás tapasztalatai vannak. A legjobb kombónak a visszavásárolt importárú tűnik (Cesc és Piqué), míg a klasszik Barca-suli díszei - a középpályás aranyháromszög triumvirátusa - egyelőre nincsenek csúcsformában.

Összességében azért nekem tetszik, ami a csapattal történik. Teljesen világos, hogy világklasszis kulcsjátékosok (Xavi, Iniesta) játszanak egyelőre messze valós tudásuk alatt, és ennek ellenére ilyen fanyalgós 4-0-kat szórunk. Előbb-utóbb azért bele fognak ők is rázódni (Don Andrés legalábbis egészen biztosan), és a Messi-Neymar kapcsolat is még a tapogatózás időszakában van csupán, tehát valószínűsíthető, hogy ennél csak jobb jön. Következő lépcsőként például kiegyeznék egy 5-0-lal...

Valdés (9) -Már írtam, hogy a védekezés szerintem elég összeszedett volt, és biztos, hogy erre közvetett módon hatással van Valdés teljesítménye. Most(anában) olyan nyugalmat és magabiztosságot áraszt, amit csak nagyon ritkán láttunk tőle eddigi pályafutása során. És persze szenzációsan véd.

Montoya (6) - Kicsit talán izgult, különösen az elején voltak kapkodós megoldásai, könnyelmű egyéni hibái, nem túl vaskos jegyzeteimben négyszer is kiemeltem - mindannyiszor negatív előjellel. Ezzel együtt nem vagyok vele elégedetlen, ehhez a taktikához szerintem jobban passzol az ő habitusa, mint Alvésé, így magától értetődő természetességel döntött többnyire jól arról, hogy fellépjen-e a támadással. Ha játékban lenne, valószínűleg a buta egyéni hibákból is kevesebbet produkált volna.

Mascherano (7) - Tegnap végre megtaláltam a rá leginkább illő kifejezést: a bravúrkapus mintájára ő a bravúrvédő. Minden meccsen bemutat néhány extra szerelést, de megint elkövetett olyan hibákat, amiket egy klasszikus középső védő nem tenne. A legjobb példa erre a tizenegyest megelőző kavarodás kialakulása: Mascherano mélyen a védelmi vonal mögött ácsorgott hosszan, épp csak a free lunch tábla hiányzott a kezéből... Az összkép azért pozitív volt.

Piqué (7,5) - Végre egy olyan meccs tőle, ami után nyugodtan írom le: tekintélyt parancsoló teljesítményt nyújtott. Ő Mascherano ellenpólusa volt, mert talán bravúrmentése egy sem akadt, de a munkáját magas szinten, megbízhatóan végezte. Én mindenképp ezt a típust preferálom inkább a védelem közepén - illetve hát Puyolt, aki (fénykorában) képes (volt) konzisztensen szuperhősködni.

Adriano (6,5) - Rövid időn belül követett el butaságokat (vagyis dögöljek meg, ha láttam, mikor ért hozzá az emberhez, mielőtt sárgát kapott), a tizenegyes adható volt, és mindenképpen feleslegesen kockáztatott. Egyébként védekezésben megbízható, előre a szokásosnál kevesebbet merészkedett, valószínűleg taktikai okokból. Nem sérült meg.

Xavi (6) - A sakkban kulcsfontosságú taktikai elem a centrum (a tábla középső négy mezője) fölötti kontroll. Az oda állított tisztek nagyon hatékonyak, sok mezőt ügyelnek fel egyszerre. Ez a Barca játékában is sokáig kiemelet fontosságú volt, Guardiola nem átallott egyszerre öt emberrel is megszállni a pálya közepét utolsó évében, minden akció sarokpontja volt az itt kialakított fölény. Hosszú idő után most először láttam olyat, hogy ezt a területet egyértelműen elbukjuk, és ebben bizony vastagon benne volt Xavi gyengébb teljesítménye is. Alkalmazkodnia kell az új taktikához, amit egyértelműen nem rá találtak ki. Kétségtelenül nincs könnyű dolga.

Song (7,5) - Végig vigyorogtam, amikor akcióközelbe került. A spori nem épp neki kedvező felfogásban vezetett (lehet úgy szabálytalankodni, hogy meg sem mozdulsz?), ettől függetlenül remek munkát végzett, és idejekorán elszabotált szinte minden veszélyesnek induló ellenakciót. Az első gólunk pedig legalább 50%-ban az ő érdeme, és egyébként is láthatóan tetszik neki, hogy időnként a támadásépítésbe is aktívan bekapcsolódhat.

Fabregas (7) - Nem ez volt élete meccse, de nagyot küzdött, és megvoltak a különbséget jelentő kulcsmozzanatai is, a nagyon fontos második gólban főszereplő volt.

Pedro (8,5) - Elsült a kapanyél - no de háromszor? Szóval akkor nyújtsa fel a kezét, aki a "védekezésben elsőrangú", meg "mezőnyben hasznos" Pedrót visszasírta. Reméljük ránk cáfol, és év végére letúrja Cét a góllövőlista második helyéről.

Messi (7,5) - A cselei ültek, mutatta magát, letámadott, ha kellett, szóval passzivitással nem lehet vádolni. Végig az volt az érzésem, hogy ha az eredmény megkövetelné, akkor három perc alatt vágna kettőt, de minek törje össze magát, amikor ide Pedro is elég. Még Tellót sem üvöltötte le a végén, pedig lett volna rá oka.

Neymar (7) - Látványosan sokan fogták, mintha valami elbaltázott kalandjátékban lett volna a szuperhős, akit üldöznek a zombik, úgy lógtak a nyakán a védők. Ettől függetlenül időről-időre megtalálta magának az üres területet, ilyenkor azonnal jött is a hosszú indítás felé, de sajnos kevésszer sikerült igazán hatékony megoldást választania. Összességében azért megvolt az a 4-5 gólveszélyes momentuma, amit egy csatártól elvárunk egy meccsen - nagyon jót tett volna neki, ha legalább a kapufáról befelé pattan.

Iniesta, Tello, dos Santos (-) - Talán annyit érdemes megjegyezni, nehéz eldönteni, hogy 0-3-ig nem mert, vagy csak nem akart cserélni Tata.

72 komment

Címkék: bajnoki értékelő Rayo Vallecano

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr876017683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

255271 2013.09.22. 17:34:39

négy napot késett az általam már megjövendölt Pedro-tripla :)

341865 2013.09.22. 17:58:09

az Ajax meccs után olvasva a HSZeket megfogalmazódott bennem valami, amit (sajnos vagy nem) most is időszerűnek érzek leírni.. hosszú leszek :) a labdarúgásban számos csapatánál igaz a tézis, hogy a győzelmet nem kell magyarázni... de van egy olyan elit kör, 1-2 olyan klub a világon, mint pl. a Chelsea (áthúzva,.. 2x!!) Barcelona, ahol a győzelem már nem elég,.. sokaknak nem elég a 2-1, mert az túl szoros, sokaknak nem elég a 3-0, mert "csak szerencsével" és "mi van ha az ott akkor belövi az ellenfél?", aztán akad olyan is, akiknek a világ elit ligájában egy 4-0 győzelem már egyszerűen nem kielégítő ha nem tartottuk a labdát legalább 75%ban, ha Xavi nem visz véghez 153 passzt 97% pontossággal..stb.. magyarul sokan ott tartanak, h nem elég nyerni, látványosan, szépen "kell" nyerni! A mondókám lényege most nem az lenne, hogy ezeknek az embereknek igazuk van-e vagy sem, hanem az, hogy ezt a "kritikát" nagyon kevés csapat kapja meg az egész világon. Srácok, idáig el kellett jutnunk, olyan magasságba kellett emelkednie a csapatnak, ahova más az elmúlt sok-sok évben nem nagyon járt és ha járt is, nem volt képes megmaradni egy nagyon rövid időnél tovább.. Így már azért máshogy látjátok, remélem.. :) Tatát pedig imádom, ez az ember maga az alázat a futball iránt. Eszi a focit, lélegzi a focit.. Talán a Rosell éra legjobb döntésének tűnik már most.. Sok edző hátradőlne, megveregetné a saját vállát és azt nyilatkozná, hogy briliánsan fociztunk, nagyszerűek voltunk, egyetek sajtot.. az öreg pedig megjelenik a sajtótájékoztatón és egészséges!! önkritikát gyakorol..kell ennél jobb ember nekünk?.. (pláne most h tudjuk mi is volt megbeszélve a Rayo meccsen Messivel, milyen volt a pálya talaja - nem nyafogok trollok, csak ezen nem lehet tikitakát és kész) :) Változásokat akartunk, Ő is .. megkapjuk :) ezzel a mondatoddal pedig vigvik nagyon egyetértek: "Peppel a padon kaptunk volna minimum kettőt egy ilyen összképű meccsen".. köszönet a posztért! :)

255271 2013.09.22. 18:26:32

uhh, a 4-0 nagyon trendi eredmény mostanában. Előző két meccsünk is az lett, az Ajax előző két meccse is, és úgy néz ki a manchesteri derbi is annyi lesz :D hatalmas verést kap a United...

348887 2013.09.22. 18:57:51

Pedro jó volt, de ehhez kellett Messi és Neymar. Most nem is annyira a konkrét gólpasszok, hanem az, hogy a két, védelmet megbontó, kreatív fickó miatt Pedróra alig jutott figyelem. És meghálálta. Ezért is nagyon fontos, hogy ki játsszon harmadiknak a támadóharmadban. Pedro most szinte mindent gólra váltott, kérdés, Alexis megtenné-e? És kérdés: a következő meccsen Pedro megteszi-e? Tello más tészta, ő még nincs ezen a szinten.

350326 2013.09.22. 18:59:48

A poszt minden egyes mondatával egyetértek. Ami nagy szó amúgy nálam!;) A győzelmet sosem kell magyarázni, főleg egy négy-nullásat. S az ilyen meccseken kövessen el a védelem apróbb hibákat, semmint a nagy rangadókon, ugyanis ezekből lehet a legtöbbet tanulni. Végre egy edző, aki nem az unott sémákat húzza rá a csapatra, hanem mer újítani, időben cserélni ha kell, kulcsjátékosokat levenni, pihentetni. A labdabirtoklást meg leszarom, úgy ahogy van. A foci lényege mindig is az volt, több gólt lőjünk, mint az ellenfél és nem az, hogy mennyit van nálunk a laszti és mennyit passzolgatunk oldalra és hátra.

350330 2013.09.22. 20:11:16

Leó szenzációs volt.Az a passz....

350330 2013.09.22. 20:14:07

Valdes nagyon stabil!Xavi is sokat védekezett.Cesc szinten sokat dolgozott szép gól és assziszt!

256533 2013.09.22. 21:25:14

Kiváló írás, egyetértek az osztályzatokkal is. Szerintem Motnoyaval sokkal stabilabb lenne a védelmünk, mint Alvessel, mert nem megy előre minduntalan. Remélem sokat látjuk idén, hisz jövőre vélhetően ALvesből pénzt csinálunk, amíg csak lehet. Ne értsétek félre Alvest is csípem, de szerintem a jelenlegi csapatba már nem ő kell, főleg, ha lentebb adunk az előző éra átlag 70%-os labdabirtoklásából.

345072 2013.09.22. 22:04:07

Nem értem én ezt az írást. Elmondom a véleményem. Sokaknak nem fog tetszeni és talán 1-2 ember azért csendben bólogatni fog. Először is Montoyát találtam meg. Azt írjátok hogy nem volt vele baj? A gyerek kész életveszély volt a kapunkra nézve. Majdnem gurított egy öngólt és rengeteg labdát adott el. Az ő hibáiból rengeteg Rayo támadás indult meg. És ha már támadás indítása. Szerintetek egy olyan csapat ellen mint a Real vagy Cselzi meg fogjuk úszni ezeket a hibákat? Meggyőződésem, hogy nem kell kétszer megkérni Roncikát hogy az eladott labdával vágtasson már be a kapuba. Szerintem ez nem mi vagyunk. MI nem az a csapat vagyunk akik Piqué 40 méteres passzáért felugrunk majd 3 afrikai védő között levesszük, megindulunk majd gólt rúgunk. Ez talán működött volna mikor itt volt Henry meg Eto'o. Lehet csak én vagyok ennyire pesszimista, de az eredmény csak a történet fele és persze hogy nincs olyan a futballban, hogy mi lett volna ha, de gondoljunk csak bele mi lett volna ha azt a tizit berúgják és vérszemet kapva 2x olyan intenzitással lerohantak volna minket? És ez nem "egy nagy csapat" hanem "csak" egy Rayo. Persze biztos Tatanak van valami elképzelése a dologról, de az nem idén lesz, mikor triplázni fogunk. Elnézve a játékot biztos nem. Csak gondoltam megosztok 1-2 gondolatot, jobb lesz ezen most rágódni mint egy elbaltázott clásico után. Aztán remélem persze hogy nem lesz igazam. Azért kíváncsi lennék mások véleményére. Szerintem jöhetne egy olyan post, hogy "Van élet a tiki-taka után?" Mert mondanom sem kell, hogy már rég nem a labdabirtoklás fundamentuma a játékunknak. még egyszer elnézést a pesszimista hangvételért.

347396 2013.09.23. 01:11:08

Sajnos Montoyat szerintem is szivattak a jobbon..Talan csak az adhat okot nemi bizakodasra,hogy nagyon nincs jatekban,hatha belejon,ha jatszik idonkent. Az persze remek hogy nyertunk negy-nullra,de hogy mennyi labdat adtunk el,az valami borzalom.Tetszik hogy mast jatszunk,de meg nagyon sokat kell finomitanunk a dolgokon. Pedro remekul belotte a helyzeteit,le a kalappal!(Azert nem kicsit szolgaltak ot ki a tarsak,szebbnel szebb labdakkal hoztak gyakorlailag kihagyhatatlan golhelyzetbe..:)De mindenkeppen jar a kalapemeles,elete elso triplajahoz.(ha a szpiker jol tudta) Es masfel nap mulva ismet meccs,otthon hangolhatunk a majdani kemenyebb derbikre,bar a Sociedad ellen sem biztos a golaranyjavitas,nem rossz kis csapatuk van.

256533 2013.09.23. 06:06:54

[bondia](#1717069): Mondhatjuk azt is, hogy nekünk egy újabb BL-forduló jön a Soci ellen:)

349548 2013.09.23. 08:22:24

A legújabb hivatalos verzió szerint a labdabirtoklás 52:48 a mi javunkra! Végre egy olyan mérkőzést is láthattunk, ahol nem egy buszmegálló ellen kellett játszanunk. Köszönet érte a Rayonak, nagyon bátran játszottak. Már az elejétől belehajszoltak minket egy nagy iramú, krakkolós játékba. Izgalmas felüdülés volt a szokványos, már-már unalmas stílusú mérkőzések után. Nagy szükségünk van az ilyen tapasztalat szerzésre, hogy ha összekerülünk egy Bayern mentalítású csapattal, akkor se kapkodjuk a fejünket, hogy mit kellene csinálnunk. Ami egy kicsit megmagyarázhatatlan, hogy ebben a stílusban miért kell ilyen sok rossz átadást produkálni. Eddig nem ez volt a csapatra jellemző. Lehetne szűkíteni Valdes előrevágott labdáinak és a beívelt szögleteknek a számát, mert ezekből rendre az ellenfél jött ki jobban. Kevesen hittük, hogy megérjük azt, hogy Pedrot valaha magasztalni fogjuk, de hát végre eljött ez az idő is. Reméljük, hogy ezután gyakran fog örömöt szerezni nekünk. Montoya az első szakaszban valóban többet hibázott, de ahogy telt az idő, egyre jobban belelendült és a meccs második részére már kiválóan játszott. Nem szabad elvárni egy beugróként játszó fiataltól sem, hogy amint beállnak, egyből varázsolni fognak. A rutint, a jó teljesítményt több játéklehetőséggel és bizalommal lehet csak megszerezni. Türelmesnek kell velük lenni, mert belőlük fog állni a jövő csapata! Összegezve jó mérkőzést láthattunk és kiválóan szórakoztunk!

348887 2013.09.23. 08:48:42

[DshadoW](#1716716): Szerintem a problémák gyökere nyárig nyúlik vissza: mindössze egyetlen igazolás volt, két fontos távozóval szemben (Villa, Thiago). Ebből következett volna az úgynevezett fiatalok(Montoya, S. Roberto már nem teljesen az) beépítése, eddig Song több lehetősége. Egyik sem történt meg. Rotáció van, de alapvetően mégis mindig ugyanazok húzzák még a válogatottak (spanyol, argentin, brazil, chilei) szekerét is. Ez előbb-utóbb pokoli fáradtsághoz vezethet, komolyabb sérülésekhez, pláne, hogy a dél-amerikaiak nem Európában utazgatnak a meccsekre. Van részleges stílusváltás, de ahhoz emberek is kellenek, pl. a Rayo-meccsen egy Llorente, Lewandovski tipusú játékos. Előbb-utóbb (Real, BL) jöhet egy komoly pofon, és akkor majd meglátjuk. Ha nem jön, az Martino és a csapat nagy érdeme lesz. Eredmények vannak, a játék viszont nem szép, sőt olykor ronda. Ez a "valamit valamiért" tipikus esete.

350326 2013.09.23. 09:02:25

[Trinity59](#1717885): Reálisan látod a dolgokat! [carpentier](#1717965): Te viszont abszolút nem. Szerintem sokkal élvezhetőbb a játék a tavalyi nagy semmivel ellentétben, amikor mást sem láttunk, mint Xavi előre passz helyett oldalra meg hátra nyomta a zsugát, és folyt az unalmas tili-toli helyzetek nélkül. Az idei egyetlen meccs a Malaga elleni, ami kilóg a sorból és a mélypontnak számít nálam, ott nem érdemeltünk győzelmet, hisz helyzetünk se nagyon volt. Inkább a Sevilla meg a Valencia elleni 3-2-ők, minthogy a Real legyőzzön bennünket az idén is. Egy Llorente, Lewandovski féle erőcsatár persze, hogy elkelne a húzósabb meccsekre, de a csapatnak van stílusa, és taktikailag is erősebbek lettünk, nem is beszélve a jókor jó időben pályára küldött cserék vonatkozásában. A válogatotakban való szereplés meg minden európai topcsapat játékosainak fáradtságot okoz, ezen kár lovagolni. Abban bízom, Messit tényleg nem hívják el októberben és pihenhet is sokat. Az is tetszik nagyon, hogy Xavi előre is játszik az idén, nem mint tavaly, igaz 90% körüli passzmutatóval, nem 100%-os alibipasszokkal, amivel láttuk tavaly, hogy semmire nem megyünk. Montoya az idén most kapott komoly lehetőséget először, mit vártatok tőle? Én igenis azt mondom, hosszabb távon hasznosabb lehet nekünk, mint Alves, a védőmunkája mindenképp, csak hagyjuk játszani. S tavaly az utolsó bajnokin láthattuk, az ő lába is el tud sülni néha.

348887 2013.09.23. 09:10:43

[pisti70](#1717999): Oké, legyen Neked igazad. Én leszek a legboldogabb, ha megverjük a Realt ezzel a játékkal, ás bejut a csapat a legjobb 8 közé a BL-ben. DE hogy gondok vannak, azt csak a vak nem látja. Továbbra is tartom, hogy egyetlen igazolással egy ekkora, 3 fronton (plusz az élválogatottakban) érdekelt csapatnak nem lehet egy szezonját megoldani. Persze még ott a tél (aminek esetleg az lehet az egyik "eredménye", hogy Song lelép.)

348977 2013.09.23. 09:50:42

[carpentier](#1718022): Nagyon remélem, hogy Song nem lép le, mert szükségünk van rá. Igazi ütköző, akit nem nagyon nyomnak el, és jól is passzol. Montoyának szerintem innentől kezdve jóval több lehetősége lesz szerepelni, bár kedden valószínűleg Alves kezd, de a hétvégén ismét Montoya, és ott remélem Bartra is. Igen, a játékkal vannak még gondok, de vegyük észre, hogy a kontrajátékot most kezdjük el gyakorolni, idő kell hozzá, míg Real szinten megy. A játékosok megvannak hozzá, én továbbra is egy erőcsatárt hiányolok, de az ugye ne lesz télig biztosan (szerintem utána se). Egy komolyabb csapat ellen nem biztos, hogy ennyire más taktikával állunk még ki, főleg most ősszel, de kisebb csapatok ellen lehet kísérletezni. A Real ellen majd én a régi játéknak és ennek az újnak a keverékét játszatnám, de ezzel ráérünk még, nem most lesz az a meccs. Messi és Neymar egyre jobban érzik egymást, és megtörtént az, amit sokan mondtunk, azaz Messit és Neymart nem tudja 1-1 ember levdekezni, többen kell, hogy figyeljenek rájuk, így viszont másokra lényegesen kevesebb figyelem jut, ami a csapat szempontjából hasznos (lásd most Pedro esete).

336864 2013.09.23. 10:00:51

Nem látunk bele a kártyákba, így 100 %-os biztonsággal nem lehet kijelenteni, h búcsút mondtunk a tiki-takának. A taktikai repertoár szélesítéséért már kórusban kiabáltunk. Hát most itt van! De ez nem megy varázsütésre, be kell gyakorolni, amit az ilyen meccseken kell megtenni, az edzés ehhez nem elég. Sőt, tiszta szerencse, hogy ilyen harcias csapatot fogtunk ki ehhez, mint a Rayo. Kalapemelés nekik! Számomra az fontos jelzésnek tűnik, hogy tudunk változtatni a játékunk képén, ill. egyes játékosok játékán a második félidőre. Ez most nagyon kidomborodott. Én ebben tudatosságot vélek felfedezni, amit az előző két évben már erősen hiányoltam. (Jó, mondjuk edzőnk sem volt igazán...) Úgy néz ki, hogy Tata mer és tud is belenyúlni a meccsbe, ha annak szükségét látja. További jó pont, hogy egészséges és tárgyszerű önkritika is megjelenik a nyilatkozatokban, és az is, hogy a játékosok is mondják/igénylik a változtatások szükségességét. Nem felejtett el focizni a csapat, csak kissé állóvízzé vált. Most jól felrázzák, hozzáadnak egy-két adalékot, ezután persze hogy meg kell várni, míg letisztul. Én jó irányt látok, és úgy gondolom/remélem, hogy a tiki-taka és a letámadás továbbra is megmarad, de lesz más fegyverünk is, amit ha kell, ellenféltől függően, akár meccs közben is előránthatunk.

262141 2013.09.23. 10:12:51

Szerintem az tök jó,ha más stílust is megtanulunk, az viszont nem, ha eröltetünk egy olyan játékot, amihez nincsen meg az emberanyagunk. Nem véletlen az, hogy miért találta ki Pep azt, amit kitalált. A labdatartás volt legjobb védekezésünk, arról nem beszélve, hogy akkor tudtunk néha "pihenni" is egy picit. A direktebb stílus csak akkor érvényesülhet, ha minden élesebb passzunk ül, ha minden hosszú labdánk célt ér és - a legfontosabb - ha az eladott labdákat össze tudjuk szedni, ha nem tudnak minket lekontrázni. Még Pep idején is rettengtünk a kontráktól, pedig akkor nem volt sok ellentámadása az ellenfeleknek, hiszen egyrészt nálunk volt a labda, másrészt hatékony egészpályás letámadást eszközöltünk. Most ez nincs így, e miatt a védelemre és Busquets-re (vagy Song-ra) extra munka, sőt szerintem sokszor megoldhatatlan feladat hárul. Hangsúlyozom, hogy nem a változtatások ellen vagyok, de ahhoz emberanyag (minőségben és mennyiségben is), kondíció, több védekezni tudó középpályás (pl. : egy Ramires típusú passzoni tudó, ugyanakkor futni, ütközni, szerelni képes játékos) és kiemelkedő "direktpassz-forma" kell, ami minden meccsen nem jöhet össze.

262141 2013.09.23. 10:20:04

Valdes 9 - Montoya 5, Piqué 6, Mascherano 7, Adriano 5 - Song 8 - Xavi 6 Fabregas 6 - Pedro 7, Messi 6, Neymar 7,5

336864 2013.09.23. 10:21:02

Ami az erőcsatár szükségességét illeti, ambivalens érzéseim vannak. Nagyon ritka és drága az olyan játékos, aki magas, erős és olyan technikával rendelkezik, hogy belesimuljon az alapjátékunkba. Ha van is, akkor sztár, drága, és nem tűrné a padozást. Ha nem elég a technikája, akkor marha sokat fog padozni, kiesik a játékból/formából, és megint ott állunk, ahol a part szakad. Nagyon nehéz ám egy új Henke Larssont találni. Egyébként amikor Henke átment tőlünk fél évre az MU-hoz, akkor már 36(!) éves volt, és még ott is jól tolta, amikor kellett. Ilyen alapon akár Titit is visszahívhatnánk (36 éves, 187 cm, félelmetes technika), én nem tartanám hülyeségnek. Mire teljesen kiöregszik, lassan beépíthetjük Dongout is. Lehet röhögni! :)

334647 2013.09.23. 10:25:11

[carpentier](#1718022): jó, de érted, hogy a viharba ne lennének "gondok", egy olyan csapattal, olyan játékosokkal kezdett el Tata eléggé mást játszatni, akikbe eddig (mondjuk az utolsó 5 évben) azt verték légkalapáccsal, hogy minden körülmények között tiki-taka. Mindenki hangoztatja, hogy tanulási, újraépítési fázisban vagyunk - ehhez képest kell a dolgokat szemlélni. Hogy jó irányba haladunk-e, azt majd az idő eldönti, de miután tavaly a Bayern feltörölte velünk a Camp Nout, szerintem ideje volt, hogy történjen valami alapvető változás. A keret mélysége valóban nem optimális, de nem is elkeserítő, mint mondjuk volt a 2010-2011-es szezonban, bármely sor elbírná két ember egyidejű kiesését.

334647 2013.09.23. 10:27:52

[Atomot Nekik!](#1718346): Henry nem erőcsatár szerintem, még ha a fizikuma meg is lenne esetleg hozzá.

262141 2013.09.23. 10:33:14

[vigvik](#1718362): Ez (21) mindenképpen igaz. Ráadásul Tata még nem szólhatott bele érdemben a keret kialakításába. Viszont jó lenne, ha ez a folyamat nem menne át unikális stílusunk lerombolásába oly' módon, hogy a félig használt tika-takánt majd egyáltalán ne működjön. Azzal ugyanis - a Bayern- és még pár meccs ellenére - tavaly is bejutottunk a BL-elődöntőbe. Félek, nehogy az legyen, hogy egy felemás stílussal majd addig sem jutunk el. Tudom, hogy Tata meg akarja őrizni a jó dolgokat és újakat is próbál beépíteni a játékunkba, de szerintem nagyon-nagyon körültekintően és óvatosan szabad csak ezt meglépni, az emberanyag ismeretében.

330028 2013.09.23. 10:34:09

Azért Pedroval kapcsolatban ne bocsátkozzunk kijelentésekbe még! Annyit tett csupán, hogy érkezett a labdákra, amit be kellett passzolni a kapuba. Ez azért nem egyenértékű mondjuk Messi Ajax ellenni triplájával. És ugye azért volt szabad mindig, mert Neymar érkezésével nem csak Messire kell kiemelten figyelnie a ellennek. De hát ezért volt létfontosságú a brazil megszerzése. Csak a védelmet látnám már biztosabbnak, egy klasszis belső védő mindenképp kéne még. Song játéka nagyon tetszett. Nagyon örülök, hogy alapvető változások vannak a játékunkban, még ha nem is tudom megmondani, hogy mire lesz ez elég, de a tavalyi játékkal már semmire sem mentünk volna. Érdekes, amióta kiderült, hogy Valdes elmegy, mindenki világsztárnak látja. Valóban különösen jól kezdte ezt a szezont, persze a két hárított büntető is belejátszik, de a tavalyi, Real elleni, ezért különösen nagy visszhangot kapott bakiját leszámítva, szerintem az elmúlt 5-6 évben megbízható, klasszis teljesítményt nyújtott, és mindig meg is védtem. A rotációt nem úgy kell elképzelni, hogy mostantól mindenki ugyanannyi játékpercet kap, hanem hogy nem ugyanaz a tizenegy játszik minden meccsen. Hogy Iniesta minden negyedik-ötödik meccsen, csak az utolsó 30 percre ugrik be, Busquets néha kihagy egy meccset, Messit néha lehozzák 4-0-nál. Ezért mondják, hogy mindenki egyformán fontos. Lehet, hogy Song csak ritkán kezd, de azzal, hogy néha pihenőt tudnak Businak adni, és ezzel tavaszra is harcképesnek megtartani, a kameruni is kulcsfontosságú. Mondjuk a tegnapi teljesítménye alapján, többet is játszhatna. Fontos a rotáció, ha már nincs olyan keretünk, mint a Realnak, ahol teljesen mindegy, hogy melyik poszton, ki játszik, ugyanolyan erősek.

336864 2013.09.23. 10:42:07

[Úr](#1718310): [18] A védekezőbb/kontrázós típusú játékhoz szerintem be kell vállalni a két szűrős (Busi, Song) változatot, ahol Busira kicsit több irányítói feladat hárul. Láthattuk, hogy mind a technikai tudása, mind a játékintelligenciája megvan ehhez. Az előrevágott labdákat meg nem csínbe kell adni, ahol elnyomhatják a játékosainkat, hanem szabd terültre, ahol érvényesülhet a gyorsaság és a technikai tudás. Ehhez tkp minden emberünk jó/kiváló. A kontráknál eddig egy nagy és folytonosan visszatérő hibánk volt: egy, max két ember nyargalt előre. A kontra akkor igazi, ha legalább 3 ember sprintel egyszerre. Akkor van tér, lehetőség.

337436 2013.09.23. 10:44:04

Jelentkezem, én Pedro teljesítményét nem tartottam rossznak: http://kockafoci.blog.nepsport.hu/archives/2013/06/20/Dollararveres_avagy_miert_jatszik_Pedro/

336864 2013.09.23. 10:48:46

[vigvik](#1718372): [22] Ez igaz, a szó szoros értelmében véve, de bőven jó lenne és játszott is sokat középen. Henke Larsson sem volt egy Horst Hrubesch a maga 178 centijével. Itt már futkorászni nem kell, és ha valami hiányzik is erőszakosság terén, bőven pótolni tudja technikával és higgadtsággal. No meg finesszel: a "bepaskolós" gól az írek ellen megvan? :)). Utálom az ilyesmit, de el kell ismernem a dörzsöltséget. Nekünk meg elsősorban úgyis a magassága, helyezkedése, fejelési tudása hiányzik, az meg Titinek bőven megvan. De hát ez úgy is akadémikus vita... :)

256533 2013.09.23. 10:54:43

[Úr](#1718407): Egyetértek veled. Én a nyáron azt merészeltem írni, hogy min egy félév kell, mire Tata kialakítja a csapat új stílusát, és megtalál még 1-2 embert a csapatoz, és összerázza Neymart Messive, és a csapat többi részével. Még azt is merészeltem írni, hogy én elfogadom, ha idén nem nyerünk semmi nagyot, de egy új nagy csapat alapjait rakjuk le, és előkészítjük a generációváltást, elsősorban Xavira, Alvesre, Valdesre, és Puyolra gondolva. És jövőre újra végigverjük Európát. No,a mikor ezt leírtam nagyon le lettem hurrogva:) De tartom továbbra is. És egyetértek azokkal, akik reálisan látják, hogy éles meccsen lehet csak gyakorolni igazán az új elemeket, amik nyilván enm mennek 1-2-re. De én továbbra is nagyon jónak tartom az irányt, és ide a bökőt, hogy lesz oylan meccsünk, ahol 70%-ban tiki-taka lesz, és 30%-ban gyors kontrázás. Én ilyen meccseket kb. novemebr vége felé várok. Azt is elfogadom, hogy kell legalább 2 erősítés a csapatnak, a friss vér is jót tesz. Kicsit off: megy abhuzavona Iniesta szerződésével, kicsit többet akar, mint 200K font/hét, de szerintem ezt hamarosan megadjuk, és marad 2018-ig. Ha ez megoldódik, akkor szerintem ő is totálisan rendben lesz, ő igazi nagy veszteség lenne ellenkező esetben.

262141 2013.09.23. 11:00:22

[Atomot Nekik!](#1718447): Ebben az esetben viszont még inkább csorbát szenvedhet a passzjátékunk, amely minden változás ellenére még mindig a LEGFONTOSABB fegyverünk, ugyanis abban mi vagyunk a legjobbak a világon, kontrában, ütközésben, egyebekben meg sosem leszünk azok ... A másik pdig az, hogy ha Song is és Busi is játszana, akkor meg megint nincs a padon egy ilyen ember, márpedig a padra mindenképpen kell pótlás. Ha meg Mascherano-t is ideszámítjuk, akkor pedig ugye belső védőnk nincsen ...

336864 2013.09.23. 11:06:50

[Gaggio1981](#1718533): [28] Nekem sincs kifogásom az ellen, ha idén feladunk 1-2 trófeát, az építkezésért cserébe. Mindet sajnos nem lehet, mert van management, sajtó, szponzorok, akik ezt nem bizots, hogy könnyedén vennék. Iniesta. Állítólag nagyon megviselte az egyik kapusedzőnek a menesztése, akivel ő különösen jó kapcsolatot ápolt. Hm... egyszer majd csak túlteszi magát.

336864 2013.09.23. 11:12:37

[Úr](#1718547): [29] Ha csatár kell a dzsumbujba, akkor eleve nem beszélünk passzjátékról, hanem "vágd bele és majd meglátjuk mi lesz!" típusú játékról. Titi egyébként tök jól hozná a passzjátékot is. A vkp-s felállás nem állandó játékrendszer kell legyen! Így a pad sem számítana annyira. És vkp-nak adott estben ott van Mascherano is. Sokan sírnak, hogy nem "természetes" védő, de azt, gondolom, senki sem vitatja, hogy "természetes" vkp.

262141 2013.09.23. 11:17:28

[Atomot Nekik!](#1718608): Henry-t illetően egyáltalán nem értek egyet. Amikor két éve télen, az USA-beli szünetet kihasználva beugrott az Arsenal-hoz játszani, már akkor lehetett látni, hogy már nem üti meg a régi szintjének a felét sem. Lehet, hogy hülyének tartasz majd, de én Titi Barca-béli karrierjét egyáltalán nem látom sikeresnek. A középső éve volt jó, de szerintem akkor sem ő volt a király, az első és a harmadik éve meg pocsék volt. Mindez úgy értendő, hogy az Arsenal-os évéhez viszonyítom a dolgait ...

336864 2013.09.23. 11:18:35

[Úr](#1718547): [29] A passzjátékunkról meg csak annyit, hogy az utóbbi két évben mutatott "hátulpasszolós" játékunkat újra hozni nem nagy truváj. Sajnos :( Az ilyen meccseken jellemzően Mesii egyéni villanásai, ill. egy-két betaláló távoli bomba döntöttek a javunkra.

349548 2013.09.23. 11:19:48

Song és Pedro játéka számomra is kellemes meglepetést okozott. Sokan mondják Pedronál, hogy csak be kellett paszolnia. Ez végül is így van, de ahhoz ott kellett lennie! Ezen kívül hányszor láttuk eddig nála és jó pár pályatársánál, hogy az ilyen és hasonló helyzeteket úgy ki tudták hagyni, mint a pinty? Rengetegszer! Kontra támadásban pedig azért vagyunk gyatrák (reméljük ez változni fog), mert visszatámadni csak az a csapat tud, amely ellen nem állnak be kőkeményen védekezni és van területe ehhez. Ellenünk mindeki ezért alkalmazta ezt a taktikát. Ha nem szögezzük folyamatosan a kapujához az ellenfelet, akkor van esélyünk ennek a fegyvernek az alkalmazására.

336864 2013.09.23. 11:25:05

[Úr](#1718627): [32] Mint írtam, padra kell elsősorban, nem állandóra. Ráadásul nem szélre (az említett szezonokban nálunk ott játszott, oda már tényleg kevés), hanem középre, sarat dagasztani, ahhoz meg szvsz elég lenne. Ott úgysem gyorsaság kell, hanem magasság, erő, játékintelligencia, szemfülesség. De nem vitatom, hogy lehet úgy is látni, ahogy Te, jogod van hozzá, és lehet, hogy igazad is van. Ebben a gondolatkísérletben, aminek alapvetően nem sok teteje van, én más következtetésre jutottam. A legjobb lenne, ha a való életben is kipróbálnák :)) Peace!

336864 2013.09.23. 11:29:05

[Trinity59](#1718635): [34] Tipikus "csak be kell passzolni" típusú "gyenge" játékosok: Pippo Inzaghi, Ruud van Nistleroy. Gondolom egyiket sem zavarnánk el, ha bekopogna... He-he! És a többiben is tökre egyetértek veled.

262141 2013.09.23. 11:32:47

[Atomot Nekik!](#1718649): Egyébként egy jó center persze hogy jó lenne, csak sajnos olyan embert találni, aki minden szempontból megfelelő és viseli a padozást, nem nagyon találni, sajnos. Én Llorente-t szívesen látnám, de persze ő sem akarna idejönni 4-5 húzósabb meccsért.

330028 2013.09.23. 11:38:03

[Atomot Nekik!](#1718649): Henry-t visszahozni? Nem voltál te hatalmas Arsenal (és Titi) drukker? Henry az Arsenal-ban volt a csúcson, nálunk csak egy jobb éve volt, amikor csúcson volt a csapat is. Emlékezzünk rá szépen, de nem Barca szintű csapatokban szoktak levezetni a korábbi sztárok!

348887 2013.09.23. 11:44:46

[vigvik](#1718362): Oké, de ha nincs meg a hozzá megfelelő játékosanyag, akkor nehéz új taktikát kialakítani. Továbbra is azt papolom, hogy a nyári igazolások hiánya adja a gyökerét az egész bizonytalanságnak. Martino ebbe már alig szólhatott bele, ergo olyan gárdával próbál most némileg újítania, amely nem eszerint, azaz nem a részlegesen új tervek szerint verbuválódott. Télen lehet lépni valamit, de azok a manusok már aligha játszhatnak a BL-ben, ami pesze nem katasztrófa, hiszen szerintem ebben a szezonban csak a bajnokság (netán Copa del Rey) megnyerése lehet csak a reális cél, de nem is szerencsés dolog. Montoyát egyesek Carvajallal hasonlítják össze, inkább az utóbbi kárára; ami vicc, mert Carvajal a Leverkusenben a Bundesliga egyik legjobb védője volt tavaly. Remek focista támadásban is (nem a levegőbe beszélek, mert én nézem többnyire a Real meccseit is), Montoya a susnyásban sincs mellette.

336864 2013.09.23. 11:50:09

[bohus72](#1718720): [38] Mint írtam: lehet röhögni! :)) Nem, soha nem voltam Arsenal fan. Ez valahogy kimaradt. Ellenben a teljesítményt/tudást mindig elismertem. Titi pedig rohadt jó volt az Arsenalban. Nálunk, mint írtam, SZÉLRE már kevés volt. Henke Larssont sem loholtattuk. Beugró színészről beszélünk, és mint [Úr](#1718691): is írta, nem fognak Llorenték/Cavanik tülekedni 4-5 meccsért. Ha nem akarjuk radikálisan megváltoztatni az alap játékstílusunkat (márpedig nem akarjuk, nem is kell), akkor kár ábrándozni überf*sza izomcsatárokról középen. El kell felejteni, és szerintem ez is áll a mögött, h a mendzsment nem igazán keres ilyeneket. Arra 4-5-6 meccsre más megoldást kell keresni. Vagy marad a kiöregedő "beugróművész".

348887 2013.09.23. 11:57:07

[Atomot Nekik!](#1718751): Ha nem lesz stílusváltás, felesleges Cavintont igazolni, oké. De egy magas védő igazolása még a régi stílusba is belefért volna... Mindgy, ez már tavalyi hó, ahogy a költő mondja. Most azzal kell főzni, ami van. Majd jövőre. Vagy akkor sem.

336864 2013.09.23. 11:59:10

[bohus72](#1718720): [38] Hopp, lemaradt! Nem, soha nem voltam Arsenal drukker, ellenben a teljesítményt mindig elismertem. Titi hozzánk már 30 évesen jött, és szélre már kevés volt. Most egy középcsatárról beszélünk. Henke Larssont sem nyargaltattuk. Megjegyzem, ő 33 évesen került hozzánk, sztárként, levezetni(!), és milyen jól sikerült neki! Utána még elment az MU-hoz fél évre levezetni a levezetést. :D

336864 2013.09.23. 12:06:09

[carpentier](#1718777): A védő igazolásának szükségességét teljesen adom, most a csatár/center dologról polemizáltunk. Teljesen értelmetlen ide egy ilyen, hacsak nem beugróművész. Én abban reménykedem, hogy nem valami istentelen drága sztárvédőt fogunk hozni, hanem megnézzük közelebbről azokat, akiket Tata ajánl. Az eddigiek alapján a fazon mögött van akkora focitapasztalat, józan ész és játékosismeret Dél-Amerikában, az eredményekről nem is szólva, hogy érdemes megfontolni, amit mond. Ráadásul neki kell dolgoznia is a jövevénnyel. Meg egyébként is mindig csípte a szemem, hogy az ilyen Benfica/Porto/Sporting csapatok mitől tudnak folyton aranyrögöket találni az állítólagos "sz*rkupacokban". :D

262141 2013.09.23. 12:08:56

[carpentier](#1718744): Egyetértek abban, hogy nincs meg hozzá (még) a tökéletes játékosanyag. CArvajal-ügyben nem értek egyet, mert Montoya-t mi nem adtuk kölcsön, így nem is tudott bizonyítani sehol. Lehet, hogy ha kölcsönadtuk volna, akkor ő is zajos sikert aratott volna egy másik csapatban. Az biztos, hogy sokkal többen le akarták igazolni minden bajnokságból, mint Carvajal-t, ráadásul élcsapatok. Állítólag még most is csábítják őt sokan. Én most már nem is adnám kölcsön, hanem többet játszatnám.

348887 2013.09.23. 12:09:25

[Atomot Nekik!](#1718830): Így van. Nehéz elképzelni, hogy Dél-Amerikában le legyenek, 2-4-6 millió körül hozható remek védők. Ez kábé olyan lenne, mintha az egykori Szovjetunió területén ne találnánk egy-egy világklasszisnak ígérkező sakkozót.

348887 2013.09.23. 12:13:47

[Úr](#1718835): Ha. Ha. Talán. Stb. De ezt már sosem tudjuk meg. A kölcsönadás meg egyébként is olyan kétélű dolog. Deuoaeloueufeaouaeu pl. összesen tíz prcet ha játszott eddig az Evertonban. Kérdés mit tanul ott? Legfeljebb angolt, ami nem rossz, ha szállodásnak megy a közeljövőben. De ez aligha szerepel rövid távú tervei között.

334647 2013.09.23. 12:22:31

[carpentier](#1718863): meccstapasztalat nem egyenlő tanulás, fejlődés. Kurva sok hasznosat tanulhat úgy is, ha nem játszik, akár az élet olyan egyéb területein is, amik csak indirekt járulnak hozzá, hogy milyen játékos lesz. Pl. vegyük az angolt, amit te hoztál fel: mi van, ha 4 év múlva mondjuk angol anyanyelvű edzőnk lesz? Stb.

256533 2013.09.23. 12:23:01

[Atomot Nekik!](#1718580): szerintem van az a pénz, ami kárpótolja bánatát:). Havi 200 e fontot nem írt alá egyébként. Amúgy Cé rekord fizuja, és Bale igaozlási összege, kiegészülve a francia olajfúrók pénzszórásaival nagyon magasra fogják emelni a költségeket. lassan megint elérjük azt, hogy egy-két világszinten közepes játékos ismét 40-50m EUR lesz. Én Iniestának megadnám a csapatban elérhető maximumot, ami valszeg Messi bére.

336864 2013.09.23. 12:30:54

[Gaggio1981](#1718920): [48] Ja, az a fránya pénz... Bár én inkább tartok attól, hogy nem a pénz húzódik meg a hanyatlása mögött. Valami másra gyanakszom, tetézve azzal, hogy eddig nem találja sem ő, sem Tata a helyét a pályán az új játékvariációkban. Remélem, hogy még csak kísérletezés folyik. Aggódom... :(

336864 2013.09.23. 12:33:36

[Gaggio1981](#1718920): Annyit meg biztos nem adnék, mint Messinek. Elvből. Nem Messi-fanatikus vagyok, imádom Iniesta játékát, de ez nem menne. évi 2 mollával kevesebb, már OK. Egyébként jó dolog más pénzével dobálózni, csak az a baj, hogy virtuálisan. :)

336864 2013.09.23. 12:49:57

[carpentier](#1718838): [45] Argentínában régebben elég jó védők voltak, sokan a Serie A-ban játszottak közülük (ebben nyilván az olasz származás is közrejátszott). Az utóbbi időben meg Brazília szállítja a príma védőket. Biztos van ott lehetőség, csak utána kellene menni. Mindig tanulságos visszaemlékezni arra, hogy a klub anno Messivel sem akart szerződni (ezt most annyira nem szeretik felemlegetni), ha nem jön Rexach és képletesen rá nem csap az asztalra. Ebben biztosan szerepe volt annak is, hogy előtte évekig dolgozott fiatalokkal, ill. játékosmegfigyelőként, ergo saját magának is megvolt a véleménye arról, akit/amit lát. Zubizarretában én nem érzem ezeket a kvalitásokat.

347396 2013.09.23. 12:57:40

[Atomot Nekik!](#1718580): ''Iniesta. Állítólag nagyon megviselte az egyik kapusedzőnek a menesztése, akivel ő különösen jó kapcsolatot ápolt. Hm... egyszer majd csak túlteszi magát.''Hehe..:)Remelem,hogy nem egy ilyen apronak nevezheto dolog miatti sertodes all,egy ilyen sikeres profi jatekos formahanyatlasa,latszolagos kedvtelensege mogott..Bar ha jobban belegondolok,a penzehsege,Neymar igazolasa es remeklese majdnem a posztjan,es a fentebb emlitett ''kedvenc ovoneni'''elkuldese,mar okozhat problemat egy galamblelku jatekosnak,amilyennek Ini tunik. Es ha esetleg valamiert meg Tata sem lenne szimpatikus neki,(amit nem tudhatunk,de az uj jatekrendszer,nem eppen Inikompatibilis)akkor mar nevezhetem aggasztonak a helyzetet. Remelem,azonban ez csak egy osszeeskuves elmelet,es rendben lesz srac,mert hatalmas erteke a csapatnak.

347396 2013.09.23. 13:12:37

[vigvik](#1718917): [carpentier](#1718863): Szeintem csak akkor van ertelme Deulofeu angol kalandjanak,ha majd kap jateklehetoseget.Nyilvan fiatal,be kell verekedje magat a csapatba(ahogy Ladlac is emlitette minap),de ha a mostani tendencia vegigkiserne az evet,az nem lenne tul szerencses.Velemenyem szerint, akkor mar tobbet tanulna ha maradt volna nalunk.Tavaly elcsiptem a twitteren egy Roura nyilatkozatot,miszerint veglegesen az elso csapat keretehez tartozik.Ennyi jateklehetoseget(hangsulyozom,amit eddig kap)nalunk is kaphatna,es ami a legfontosabb,nem hagyna ki azt az evet,ami valszeg meghatarozza majd az elkovetkezo idoszak jatekat,ennek az uj stilusnak az elsajatitasat.Szerintem ebbol a szempontbol, a legrosszabb idoben igazolt el,kihagyja a legfontosabb szezont..Ezt nagyon megszivhatja a gyerek,hacsak nem alkot valami maradandot albionban....

348887 2013.09.23. 13:17:57

[Atomot Nekik!](#1718997): Pontosan. Elvből nem adnék többet neki. Mozartnak kell a legtöbbet keresnie, és kész. Aki ezt nem fogja föl, az. [bondia](#1719208): Ez azért megalapozottabb talán, mint egy conspiracy theory. Ha meg Iniesta nem tud megfelelni ennek a játéknak, akkor mennie kell, mert akkor ez már nem pénzkérdés, hanem csapatérdek. Eltelt két hónap, és a KK óta semmit nem mutat. Neymar jobb azon az oldalon, és amúgy is övé a jövő, részben már a jelen is. Úgy érzem, ennek az újfajta játéknak az alapemberei: Neymar, Messi, Fábregas, Piqué, kisebb mértékben Alves, Mascherano, Valdes, és még kisebb részben Pedro, Alexis, Busq és feltehetően Puyol, ha felépül. Nem egymillió százalék, hogy Iniesta ebben döntő szerepet kaphat. De persze ez is edzői kérdés. És persze idő kérdése is.

256533 2013.09.23. 13:29:55

[carpentier](#1719391): Hát én azért Iniestat nem írnám le. Nyílván neki is újra meg kell szokni, hogy van előtte, meleltte egy játékos az oldalán, aki ismét képes magától is megoldani a szitukat. az utóbbi két évben ilyen nem volt. Amellett higgyétek el, egy szerződés hosszabítás mindenkit megvisel. Pl: CR, múlt hétfőn írta alá a szerény új szerződését, lőtt is egy hét alatt 5 gólt. Előtte meg összesen 1 v 2-t, és fogalmatlanul játszott az elmondások alapján. Pedig ő sem egy utolsó spíler. Szerintem, aki nem lát jövőt az alig 28 éves Iniben, az sem látja túl élesen a dolgokat. Ráadásul arra is gondolni kell, hogy időnként Neymart is pihentetni kell, ne adj Isten lefaragják. Szerintem maradni fog, most, ha van is benne sérelem, egy-két milla extrával majd kárpótolja magát.

348887 2013.09.23. 13:30:06

[bondia](#1719363): Nehezen hiszem, hogy maradandót alkotna, legfeljebb ha teherbe ejt ott egy kiscsajt. Akkor ő lenne a legfiatalabb apa Neymar után.

348887 2013.09.23. 13:32:46

[Gaggio1981](#1719449): Gúnyolódáom nem azt jelenti, hogy nem vagyok rajongója Iniesta játékának, és nem bízom benne. Persze, a legjobb az lenne, ha maradna, pénzt is kapna, jól is nyomná.

256533 2013.09.23. 13:37:14

[carpentier](#1719462): szerintem hamarosan mindkettő paraméter a helyén lesz:).

348887 2013.09.23. 14:03:39

[Gaggio1981](#1719488): Sajnos Iniesta idei játékának egyik jellemző mozzanata, amikor Neymar tökéletes beadása után nem gólt, hanem lukat lőtt, és utána még fenékre is esett. Rossz volt nézni, a szívem öszeszorult, nem szívesen nézné az ember még párszor az ilyesfajta jeleneteket.

347396 2013.09.23. 14:08:21

[carpentier](#1719450): :) Egyebkent ugye,husz lesz marciusban,fiatal,de ha tenyleg akkora tehetseg,mar az elso csapat korul kellene sertepelnenije,nem pedig melegite egy angol kozepcsapat(?)kispadjat,pont a jovot tartva szem elott.. Az uj stilus(vagy ami valoszinusithetoen az lesz)pedig inkabb neki kedvezne,hiszen o nem az a tipikus tiki-taka sztar.Korabban a ''hozzaertok''inkabb Ce stilusahoz hasonlitottak.Fut,gyors, jol cselez,es qrva onzo..:)) Mindegy,csak egy velemeny volt a sok kozul...

256533 2013.09.23. 14:25:20

[carpentier](#1719616): én annak örülök, mert mindig a jót próbálom emglátni a dolgokban, hoyg a jelenlegi eredmnyeket úgy érjük el, hogy a védelmünk még mindig nincs összerakva, és Iniesta, Xavi nem tolja csúcsformában, valamint Neymar bár elég jól tolja, azért még szoknia kell a légkört. Szóval szerintem ez még csak jobb lesz idővel:). Ha ezeket is képbe vesszük, akkor azért ez a szezonkezds nem rossz. Nagyon várom a holnapi meccset, csípem a Socikat, nem azok a bunkerelős gyerekek, szerintem izgi meccs elsz ez is.

348887 2013.09.23. 14:42:28

[Gaggio1981](#1719672): Bizony, a holnapi meccs klassz lesz. A nemzetközi baszk szocik erősek, támadnak, stb. Bár az utóbbi hetekben sajnos nem brilliroznak, bár nagyon drukkoltam nekik. Holnap nem fogok... [bondia](#1719633): Igen, én sem látom, hogy Tello miben jobb, mint Delou. Ja, nem annyíira önző...

348887 2013.09.23. 15:15:16

Tökös tata ez a Tata. Most Fábregas nem került be a keretbe a rotáció jegyében. és egy válasza a sajtóértekezleten: "Vitatják a játékstíust? Ez itt normális dolog, amikor nem hazai vagy holland az edző." Gunyoros egy manus. Remek.

256533 2013.09.23. 18:21:04

Tata mai nyilatkozatból: „Andrésről senki nem gondolhatja, hogy nem teljesen egyértelmű kezdőjátékos, még ha ül is a kispadon egyik vagy másik mérkőzésen. Ő kétségtelenül kezdőember.” „De vannak játékosok, akiknek a tavalyi idény vége és az idei szezon kezdete között – figyelembe véve a Konföderációs Kupát is – több időre van szükségük, hogy most formába lendüljenek, hiszen komoly erőfeszítéseket tettek.”

349489 2013.09.23. 19:51:34

Szerintem meg negativnak lenni ilyen eredmenyek utan nem kicsit ciki... Veszharangok kongatasa beleszaladni a Realtol vagy a BL-be sulyos veresegbe meg ilyenek.... Komolyan?????? Megint csak olvasok a fotelzsurnalisztika diszmadarait de neha a kommentelok az igazan vak emberek.... Sebaj Tata most is azt csinalja mint azon a napon amikor idejott.... Szepen lassan formalja a csapatot. Es nem kicsit csinalja jol. Ti meg a sok karogas meg negativitas utan jo lenne ha vegre pozitiv dolgokat is kiemelnetek..... SB 5 fordulo 3 kapott gol nelkul. BL 1 meccs kapott gol nelkul. 22 lott gol 4 kapott. Es ekkor jon a nyavogas hogy jajj nem jatszottunk szepen meg a tragyas szeker majd szetesik alattunk... Ahha kerdezzuk mar meg a MU vagy Cselziiii drukkereket ha az o csapatuk dozerolna igy vajon ugy bombolnenek mint az 5 eves kislanyok???? Valoszinu...... Picit torolgesse le mindenki a konnyeit vegyen elo egy kis pozitiv szemleletet mert lassan a temeto hangulat ehhez kepest kesz lagzi feeling lesz.....

349548 2013.09.23. 21:16:25

Én nem úgy látom, hogy ezen a blogon annyira a negatív hangulat kerekedett volna felül. Mindenki nagyon örül az elért sikereknek, de a játékban mutatott hiányosságokat is reálisan látjuk. Egy ilyen, új stílust kereső gárdánál ezek a problémák törvényszerűek és az is természetes, hogy ezeket megemlítjük. Az elmúlt évek kő keményen a maximalista gondolkodást alakították ki bennünk. A világ legjobb csapatát szeretnénk látni, de amig a valós problémákkal szembesülünk, addig látjuk, hogy miben kell még javulnunk. Ez nem kesergés, csak bizakodás, a remény, hogy minden meccsel közelebb kerülünk a tökéleteshez.

350326 2013.09.23. 21:58:31

[Trinity59](#1721006): Szerintem idén egyedül a Malaga elleni meccs volt az, ami kevésbé vállalható, legalábbis ami a játékot illeti, a szezon elején ezzel pedig nagyon is elégedettek lehetünk. Az Atletico elleni szuper Kupa meccseket nem sosorolom ide, hisz megnyertük a kupát, maximum Messi szerepeltetése az első meccsen kavart bennem ambivalens érzéseket, hisz az ikszet nélküle is le kellett volna tudni hoznunk simán, és a kőkemény ellenfél ellen sérülés miatt le is kellett cserélni. Nomármost nyolcból egy, azt a világ bármely csapata elfogadná, ezért nem is értem a negatív megnyilvánulásokat a meccseinkkel kapcsolatban. Az igazi értékmérő pedig a két Milan elleni BL-meccs, illetve a Real elleni lesznek, nos ha azokon nem nyerünk, akkor majd lehet negatív hullámokkal bombázni bennünk, addig semmiképp.

348977 2013.09.23. 22:09:50

[pisti70](#1721111): +1 (67)

351823 2013.09.23. 23:53:59

[carpentier](#1719841): Egyetértek. Kezd szimpatikus lenni nekem a muksó, noha eleinte voltak kételyeim. Neki gyakorlatilag SOS kellett beugrani a számára totál ismeretlen európai közegbe. Szerintem a pali valami hasonlót próbál megvalósítani, mint Scolari a brazil válogatottnál. Alapvetően támadó stílus, de nem feltétlenül akarja csak a labdatartás kedvéért tolgatni ide-oda a bogyót, hanem inkább periódusokra osztja a meccset, és ha vissza kell állni, és kontrázni kell, akkor sincs gond. A Barcelonának mindene megvan ahhoz, hogy olykor-olykor működjön a kontrajáték: Messi és Neymar is pokoli gyors, emlékezzetek csak most a Rayo elleni kombinációjukra, amit szemmel alig lehetett lekövetni, a végén Leo kihagyta. Én személy szerint szintén el tudnám képzelni azt a "double pivot"-os játékot, amelyikben ott van Busi és Song is. Mondjuk Fábregasszal vagy Iniestával irányítóban, valami Pedróval/Sánchezzel és Neymarral a két szélen, Messivel középen. Erőcsatár szerintem kellene, én Fredet el tudnám képzelni. De szerintem a legsúlyosabb probléma a középső védő. Oda kellene egy David Luiz vagy Agger (utóbbi játszhatna a BL-ben is) Akkor Masche visszakerülhetne az eredeti pozíciójába, és meglenne a három szűrő, ami az említett double pivot-hoz a minimum. Egyébként én sem nagyon értem a sírást, szuperkupa-győzelem (ami gyakorlatilag két felkészülési meccs volt), utána 6 győzelem zsinórban, a kettes számú sztárunk beépítése egyelőre gyakorlatilag zökkenőmentes (gyakorlatilag kétszer volt a meccs embere a játéka alapján). A Bayernnél Pep régebben van ott, mint nálunk Martino, és csak most kezd összeállni a Bayern is. Ne legyünk türelmetlenek.

347396 2013.09.24. 00:14:12

En peldaul - bar[pisti70](#1721111): a minap nekem szant valami hasonlo velemenyt - nem erzem magam negativnak,sot kimondottan nem!Ettol fuggetlenul hulyenek sem kell lenni!A vedelmunk majd minden meccsen egy atjarohaz,es ha Valdes nem ved atlag kilenc es felesre meccsenkent,idonkent mar-mar lehetetlen bravurok sorozatat bemutatva,tizenegyeseket haritva,akkor kozel nem igy nezne ki,a kapott golok serpenyo..Azert ezt is latni kell!Mint ahogy azt is(es altalaban oda is irom/(irjak sokan)van meg ido javitani,hiszen az oreg eppen csak atvette a csapatot,gyakorlatilag - mint korabban megjegyezte mar valaki - neki,es a csapatnak is ez az eloszezon.Most van csak lehetoseg a kiserletezesre,ami pl Carlonak es csapatanak,mar egy honappal,es jopar felkeszulesi meccse korabban megadatott.Egy honap nagy elony,es talan nalunk a valtozas is nagyobb a jatek alapjaiban,mint mashol...

347396 2013.09.24. 00:59:00

Ettol fuggetlenul a hsz-ek alaphangulata,messze nem negative,sot.De miert is lenne.Izgalmasabb meccseket jatszunk mint azt az elmult evekben megszokhattuk,de nyilvan ez az egyik kellemetlen ''mellekhatasa''a valtozasoknak.Egyebkent pedig mindenkinek jogaban all velemenyt formalni,esetleg eszrevenni a hibat,ami az eredmenyek ellenere van boven,foleg vedekezesben. Es nehany ora mulva megint meccs.Nagyon jo ez igy,legalabbis szurkolo szemmel,a halal unalmas nyar utan..:) Visca el Barca

349548 2013.09.24. 08:05:19

Ma játszunk a Real Sociedad ellen. Ez a csapat a bajnokságban öt forduló után a legkevesebb, három gólt kapott. Ebből kifolyólag újra egy érdekes találkozó elé nézhetünk és remélhetőleg a végén folytatódik a vidám hangulat. De ne feledjük a labda gömbölyű!
süti beállítások módosítása