HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Estiarte: Pepről és a távozásról

2013.07.15. 20:42 vigvik

Az egyszeri szurkoló könnyen hihetné, hogy Pep Guardiola - ha nem is az érinthetetlenek, de - a megbecsültek ritka csoportjának tagjává emelkedett a Barcelonánál. Az alábbi interjúból azonban kiderül, hogy ez mégsem így volt. Ha mi szurkolók a hála és az elismerés hangján szól(hat)unk is róla, a klubhoz közel álló sajtó nem érezte szükségét, hogy hasonlóképpen kezelje őt.

Az újabb Estiarte interjú idejében már túl vagyunk Pep végső bejelentésén, egyben tudhattuk az új edző kilétét is. A posztból kiderül, hogy a távozást "ügyesen sikerült" a sajtónak megkeserítenie, Estiarte ezenkívül néhány érdekes öltözői történetet is "kikotyog" Pepről, legnagyobb örömünkre. Az írás El Periodicoban jelent meg 2012. májusában.

Az egyszeri szurkoló könnyen hihetné, hogy Pep Guardiola - ha nem is az érinthetetlenek, de - a megbecsültek ritka csoportjának tagjává emelkedett a Barcelonánál. Az alábbi interjúból azonban kiderül, hogy ez mégsem így volt. Ha mi szurkolók a hála és az elismerés hangján szól(hat)unk is róla, a klubhoz közel álló sajtó nem érezte szükségét, hogy hasonlóképpen kezelje őt.

Az újabb Estiarte interjú idejében már túl vagyunk Pep végső bejelentésén, egyben tudhattuk az új edző kilétét is. A posztból kiderül, hogy a távozást "ügyesen sikerült" a sajtónak megkeserítenie, Estiarte ezenkívül néhány érdekes öltözői történetet is "kikotyog" Pepről, legnagyobb örömünkre. Az írás El Periodicoban jelent meg 2012. májusában.

Négy évet töltött el Pep Guardiola oldalán a barát, aki vele tartott ebben a kalandban, és akivel most együtt távozik. Négy felejthetetlen év egy sportoló számára, pedig ő hat olimpiát végigjátszott a vízben, ahol ő volt a vízilabda Maradonája/Messije, mégis a Barça adta meg élete leghevesebb pillanatait.

Elmegy. Hogy érzi magát?

Most jól. Talán azért, mert megnyertük a kupát, talán mert végül minden lenyugodott. Büszkén távozom és meg vagyok győződve arról, hogy hűséges vagyok. De el is szomorít néha, hogy itt hagyok valami hihetetlent, valamit, ami soha többé nem jön majd vissza. Itthagyom a világ legjobb játékosát, a világ legjobb csapatát, a világ legjobb klubját. Itthagyom azt a munkát, ahol a legjobb barátommal dolgozhattam olyan helyzetben, amin javítani már nem is lehetne. Lehet, hogy Pep megkérdőjelezhető döntést hozott, de én is közel álltam ahhoz, hogy így döntsek. Nem láttam őt boldognak, és ez senkinek nem hibája. Sem a játékosoké, sem a klubé.

Milyenek voltak az utolsó napok?

Elhagyatottak, magányosak, olyan dolgok miatt, amiket olvastam, és amiket néhányaktól hallottam. Rájöttem, hogy ők nem értettek meg semmit abból, hogy mit csináltam, hogyan csináltam, és nem is akarták tudni. Olyan emberek beszéltek rólam, akiket nem is ismerek. Úgy éreztem magam, hogy…

Alulértékeltnek?

A sport megtanította nekem, hogy az életben végül csak a barátok és azok az emberek maradnak, akik szeretnek téged. Az én prioritásaim Pep és a csapat voltak. Én közöttük voltam. Elég nehéz helyzet, amikor a 22 játékos bízik benned, pedig tudják, hogy az edző legjobb barátja vagy és akár azt is gondolhatják, hogy kémkedsz. Arra vagyok a legbüszkébb, hogy elfogadtak engem is közéjük tartozónak odalent.

Azt mondta, hogy egyedül érezte magát.

Egy napig tartott csak. Tudja, mi fájt a legjobban? Ezt a szöveget hallgatni, nem is csak egy embertől, hanem 2-3 újságírótól, a média főnökeitől: „Ha a dolgok rosszra fordulnak, már nem szereted őket.” Nem igazságos valakitől vagy valamitől kizárólagosságot követelni. Azt mondták, hogy én mindig csak fintorgok a sajtótájékoztatókon. De hiszen ők kérdezték meg Xavitól, hogy van-e köze a doppingnak Abidal rákjához… Persze, hogy vágom a pofákat erre! Máskor úgy éreztem, hogy két-három újságíró megpróbálta kikezdeni Pepet, kérdezgették és visszakérdezgették, hogy csapdába ejtsék őt.

Mi a magyarázat erre a feszültségre, ami Tito kinevezése után következett?

Egy óráig tartott, vagy egy napig. De képzelje el: október óta tervezgetsz két lehetőséget: ha elég erősek vagyunk, folytatjuk mindannyian. Ha nem, akkor elmegyünk. És amikor jön egy harmadik változat, meglepődsz. Most magamról is beszélek. Ez egy nagy lehetőség Tito számára, és mindenki számára, aki részt vesz benne. És ez a legjobb a klubnak. De nem mindenki reagál ugyanúgy a dologra: néhányaknak egy órára van szüksége, másoknak egy napra, és vannak olyanok is, akik soha nem fogják megérteni.

Annak ellenére, hogy milyen jó barátok, meglepte Pep döntése?

Leginkább az lepett meg, hogy milyen jól tud kezelni minden helyzetet. Van egy mondata, ami engem leginkább szíven ütött, amit mindig ismételgetett külön a csapatnak és a stábnak is: „Segítsd őket, mert akkor ők is megsegítenek”. Mindegy, hogy ezt egy könyvből szedte, a lényeg, hogy minden nap ki kell mondanod, és át kell ültetned a gyakorlatba. És ezek után azt olvasom, hogy egoista és gőgös volt… Pedig ez a fickó él-hal azért, hogy segíthessen.

Nem mindenki nézte ezt jó szemmel.

Nézze, lehet, hogy Pep nem fog beszélni velem két hétig, de mivel most újra csak barátok leszünk, és már nem a főnököm, elmesélem. Az utolsó hosszabbításakor volt egy beszélgetésünk. Meg akarta osztani a fizetését azokkal az emberekkel, akik közreműködtek a sikerekben. Elutasítottam. Már volt fizetésünk, néhány prémiumunk is, és teljes mértékben jutalmazva éreztük magunkat. A lista nagyon hosszú volt: nem csak a teljes stáb, hanem a portások, más dolgozók és a Barca B-nél dolgozó emberek… Szétosztotta azt a teljes összeget is, amit a Banc de Sabadelltől kapott. És ezek után azt halljuk egy bírótól, hogy amiért szerepelt egy reklámban, meggyanúsítja őt azzal, „a pénz, mindig csak a pénz”… Pepnek vannak hibái és nem tökéletes. Tévedett már a kezdőcsapat felállításakor, a felkészítésben, igen, de hogy ilyen dolgok miatt ítélik el…

Talán igen (elítélik), és nem csak kívülről. Hanem itt is.

Megismétlem, ő nem tért el soha egy fontos elemtől: hogy a klubot szolgálja. Akárhogy is cselekedett. Egyszer elmondta klubon kívül álló embereknek, hogy amikor az ex-vezetőségi tagok, vagy a családtagjaik közölték az aggályaikat a bizalmatlansági indítvány gazdasági hatásai miatt, az egy egészen új világot teremtett. Máskor azt mondta, hogy legszívesebben visszatérne az utánpótláshoz, hogy csak a futballon kelljen gondolkodnia, mert az az, amit igazán szeret.

Önben sokkal inkább az élmények maradnak meg, mint a nyert címek?

Vannak titkok, amelyeket soha nem fedek fel. De elmesélem az egyik leglenyűgözőbb pillanatot az öltözőből. Talán Pep mérges lesz miatta. Emlékszem egy beszélgetésre, egy olyan időben, amikor nem voltunk túl jól. Fáradtak voltunk testben-lélekben, mindig csak a bíráskodásról volt szó, és akkor Pep összehívott minket. „Uraim, feltűnik nektek, hogy fáradtak vagytok, és nehéznek gondoljátok az életet, miközben az egyik társunk 13 meccset játszott le egy szörnyeteggel, ami belülről ette őt? Igen, fáradtak vagyunk, lehetnek kifogásaink is, de vannak prioritások: egészségesek vagyunk, és Abi példát mutatott mindannyiunknak!” És még emlegethetném ezer másik mondatát. Azt mondják, hogy Pep nagy motivátor, de a motivációnak napról napra együtt kellett élnie a profizmussal és az őszinteséggel. Azt mondta nekem: „Manel, soha nem áltathatjuk őket, mert rajtakapnak minket, és ha rajtakapnak, akkor halottak vagyunk.”

Kimerültség miatt távozik?

Ez már négy év volt. Pep megindokolta nekem: „Túl azon, hogy fáradtnak érzem magam, tudom, hogy sokat tudnék beleadni jövőre is, nagyon sokat. De nem mindent. Úgy érzem, elárulnám őket. Őket, magamat, az intézményt. Tudom, hogy valami különlegeset hagyok itt, de meg kell tennem, mert így helyes.”

148 komment

Címkék: interjú Barca Pep Guardiola Xavi Tito Abidal Estiarte

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr426017592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

347974 2013.07.20. 11:16:42

Na basszus, most olvastam a hírt és nagyon megdöbbentem. Szegény Tito, ez sajnos nagyon rossz hír, ha már harmadszor újul ki a rák akkor ott már csak a csoda segíthet. :( Érdekes lesz, hogy ki lesz az új edző, szinte biztos vagyok benne, hogy valaki olyan akire még csak nem is gondoltunk volna előtte. És tuti nem valami sztáredző. Kicsit hasonló lesz ez a helyzet szerintem mint 5 éve amikor Pep-et nevezték ki. Reméljük a folytatás is hasonló lesz. :)

262141 2013.07.20. 11:56:56

[elkesetthusvetinyul](#1475816): én úgy tudom, hogy Lillo volt Pep példaképe. Nála volt Mexikóban is.

350778 2013.07.20. 11:59:11

Szörnyű csapás ez, minden jót, Tito, mielőbbi gyógyulást!

350778 2013.07.20. 12:06:10

Igen, Juanma Lillo Guardiola mentora. Tata Martinónak nem nagyon örülnék, nézhetetlen vacakot játszat a csapataival, lásd Paraguayt a vébén ,eg a Copa Américán. Oké, hogy döntőbe jutottak, de úgy, hogy egyetlenegy meccset sem tudtak megnyerni!!!! Egyetlenegyet se! A Newell's focija is hitvány volt a Libertadores kupában. Laudrupot ide!

348887 2013.07.20. 12:27:09

[assis81](#1475999): A spanyol lapok szinte tényként közlik hogy a Tata lesz az edző. Ez a B terv létét igazolná. Amúgy Paraguay kerete és a Barcelonáé kicsit eltér. Ez Messi még nagyobb hatalmát hozhatja. Hogy ez jó-e, azt majd az idő dönti el, mint az edző minőségét is. Ha valóban a Tata gyerek jön.

350778 2013.07.20. 15:31:35

Az El Mundo Deportivo szerint Lucho (Luís Enrique) lesz a befutó. Nekem jobban tetszene sokkal, mint az argentin, bár szerintem Laudrup lenne a legjobb megoldás. Örülnék, ha egy olyan edző jönne a klubhoz, aki előtt a játékosok egyenlőek, megbirkózik az egókkal, és ő a főnök. Mert abból még soha semmi jó nem sült ki, hogy játékosuralom volt. És ez Messire épp úgy igaz, mint bárki másra

347396 2013.07.20. 15:32:45

Ugyanakkor,nehany lap viszont biztosra veszi LuisEnrique erkezeset.A katalan "Sport" szerint,Rosell mar ki is csengette a harommillas lelepesi dijat a Celtanak.. Nem tartom meg ot akkora edzonek,bar ketsegtelen,a jeloltek kozul valszeg a legjobban ismeri a Barcat,a B-bol jonehany jatekos a kezei alatt dolgozott,illetve komoly kotodese van a klubhoz..- persze,ez meg csak egy,a sok pletyka kozul..

343103 2013.07.20. 15:35:30

[bondia](#1476234): nem hinném, hogy LE lesz... most lett a Celta edzője, Rafinha pl pont miatta ment oda, mert rendszeres játéklehetőséget kapna nála... valahogy nem hiszem, hogy ő lesz. Viszont az edző személyén túl az is érdekel, hogy neki ki lesz a kiszemeltje védő posztra. Kell-e neki csatár?

347396 2013.07.20. 15:35:42

[assis81](#1476230): Egy percnyi kulonbseggel irtuk az ''uj'' hirt(pletykat)..:)

350778 2013.07.20. 15:39:38

Igen, a Sport is Luchóról ír. Öröm az ürömben, hogy miután Thiago Silváról és Marquinhosról lecsúsztunk, bejelentkeztünk David Luizért. Szintén a Sport szerint. Remélem, sikerül megszerezni, bár Mourinho kemény dió lesz. Szvsz azért lenne Luiz a legjobb megoldás, mert ő vkp-t és balbekket is tud játszani. Így ő lehetne a "converted full back" (ha Puyi egészséges) a komolyabb támadópotenciállal rendelkező ellenfelek ellen.

347396 2013.07.20. 15:40:54

[sittingbull90](#1476242): Nem kizart,hogy belevettek egy valamifele zaradekot Enrique szerzodesebe,(a Celtanal)mert Tito dontese,a levegoben loghatott..Meglatjuk,en is Laudrupnak orultem volna a legjobban,de Pep szerzodtetesenel is csak pislogtam,aztan mekkora sikertortenet lett..:)

347396 2013.07.20. 15:48:51

[sittingbull90](#1476242): Egyebkent Rafinha - valami kis serulesre hivatkozva - tegnap ''mar'' nem is edzett Vigoban...."what a coincidence"..:)

347396 2013.07.20. 15:57:55

Sot,a hirek szerint,Roura mehet Enrique helyere,a Vigohoz..

348887 2013.07.20. 16:31:46

[bondia](#1476281): Gonlodom, Vigóban kitörő örömmel fogadják Rourát. Ez volt minden álmuk Na a Barca meg a harmadik helyért harcol jövőre. Hogy ezek mindent a "családból" akarnak megoldani, hát inkább szomorú, mint vicces. Pozitív maffia. [bondia](#1476269): Most akkor Rafinha mégsem megy kölcösnbe?

343103 2013.07.20. 18:06:29

[bondia](#1476249): Pep szerintem csak a kivétel volt... Nem hiszem, hogy ezentúl mindenki be fog válni úgy mint ő. Igen, Laudrup lenne a legjobb :/ [carpentier](#1476334): azért ne sírjunk már, július közepén hogy 3. hely, meg Isten tudja még mi... de ott van kölcsönben, csak tegnap nem edzett valami "muscle discomfort" miatt. Amúgy nem Roura, hanem Rubi menne LE helyett. Én legalábbis ezt olvastam. Az biztos, hogy amíg ki nem nevezik az illetőt, addig Mou-t kivéve mindenkit szóba fognak velünk hozni haha

254576 2013.07.20. 18:19:29

számomra gusztustalan ez a mentalitás, ami sanyika sajátja: az milyen, h kineveznek egy edzőt egy kiscsapatnál, aztán történik egy vis maior eset, erre kivásárolják még a szezonkezdet előtt... szánalmas, undorító és fölényeskedő, ahogy Silva hajhászása is...

343103 2013.07.20. 19:08:33

[fecooo](#1476556): azért ne már... azért is elítélni Rosell-t mert nem lép, meg azért is mert edzőt akar szerezni... Persze, minden jó edző foglalt, így valakit le kell léptetni a klubjától. Még akkor is hogyha egy kis csapatról van szó. Egyébként meg az adott edzőn is múlik, hogy akar-e menni... Vagy szerinted hogy kéne? Amúgy meg tök mind1 Rosell mit csinál, neked az úgyis szar. Az is szar, hogy az egyik legjobb védőt akarják megszerezni... világos

336114 2013.07.20. 19:14:07

[fecooo](#1476556): Azert ne tamadjuk mar olyanert, amit lehet el sem kovetett... Siman lehet, hogy csak ujsagiroi spekulacio, de maris a k...a anyjat Rosellnek, azert ez nem tul korrekt. De ha meg LE is a kivalasztott, van egy kivasarlasi ara, el lehet hozni, a Barca elnokenek pedig jelen helyzetben egyetlen klub erdekeit szabad csak szem elott tartania, az pedig meglepo modon pont a Barca. Ha nem igy tenne, nem a munkajat vegezne. Es amugy osszessegeben sem en ebben nem latok erkolcsi gondot.

336114 2013.07.20. 19:15:57

[carpentier](#1476334): Erre a karogasra meg van egy fogadasom mar most, kb barmiben. Akarki is lesz az edzo, a bajnoki cimert fogunk harcolni, es a BL-ben is tenyezok leszunk.

350778 2013.07.20. 21:02:56

[sittingbull90](#1476660): Ott a pont. Még ki sem nevezték Luchót (aki az egyik kedvenc Barca-játékosom volt annak idején), már beindult a károgás, hogy le fogunk vele égni. Pedig csak annyi történt, hogy a Románál besült egy ismeretlen közegben szar játékosanyaggal, ráadásul a világfutball legnagyobb fúrógépe, az isteni Francesco Totti dolgozott ellene. Nem azt mondom, hogy ez a legjobb helyzet, de most ő látszik a legkézenfekvőbb megoldásnak. Miért, ha idehoznánk Martinót, akinek fingja sincs arról, mi fán terem a Barcelona, jobb lenne? Pellegrini kellett volna, de róla lekéstünk, mert bíztunk Tito felépülésében. Ennyi. A futballról alkotott felfogása szerint még Laudrup jöhetne szóba. Az egyik legnagyobb motivátor (és nem mellékesen a kisujjában van a szakma), aki szerintem passzolna a csapathoz, az Scolari, de hát ő a brazil válogatottnál van - hála a magasságosnak. Kérdés, hogy Lucho hogy bír majd a sztárjainkkal, de Xavi Puyol, Valdés Xavi és Iniesta még játszott vele együtt, Piquét, Messit, Fábregast még ifistakorukból ismeri. Ezek tények. Az alázatához és az elkötelezettségéhez kétség sem féthet, annyi szent. Ha valóban ő lesz a kiválasztott, sok sikert kívánok neki.

347396 2013.07.20. 21:19:58

Egyenlore csak talalgatunk az uj edzo szemelyet illetoen - de mar azon is osszevesztek,hogy eredmenyes lesz-e..:)) Nyilvan mindenkinek vannak favoritjai,kar lebaszni egymast,mert valakinek valaki kevesbe szimpatikus.. Hogy oszinte legyek,LE-tol en is fazok egy hangyanyit,de ki tudja.Egy csomo minden mellette szol,de nalam talan csak a harmadik-negyedik opcio lenne,ha egyaltalan..Azonban mint en is megjegyeztem,lehet ugy jarunk mint Pep-el,akinek a kinevezese - B csapat ide,vagy oda - igen nagy meglepetes volt,aztan tessek.. Visca el Barca - akarki lesz is a Head coach..:)

348990 2013.07.20. 21:37:01

Örülnék Enriquének. Ha nem tud hozzátenni, akkor sem fogja elcseszni a csapatot. De ha láttátok játszani, akkor tudjátok, h nem szeret veszíteni. Sőt, tudja hogy kell nyerni. Imádja a klubot, tisztelik a játékosok. Erős volt mindig is fejben... és nem csak a fejeseire gondolok.. Amikor Pep még javában aratott, már rá gondoltunk, mint következő edző.

347396 2013.07.20. 21:47:19

Ma tiz eve irt ala Ronaldinho....:)mar tiz eve?Hihetetlen..

348887 2013.07.20. 22:03:40

[Xavier06](#1476685): Erre viccesen azt mondhatnám, hogy az Elche is a bajnoki címért fog küzdeni. De hagyjuk A károgásra minden ok megvan, ugyanis ebben a naptári évben összesen két tisztán pozitív dolog történt, a Milan elleni 4-gyes és Neymar. (A bajnokság megnyerése még az előző naptári év második felének volt köszönhető, és még annak, hogy Mou már beletoszott a végén.) A többi, Messi sérülése, adóügye, Thiago eligazolása, Tito betegsége, (és ennek következtében teljes inkompetenciája a komoly ellenfelekkel szemben, plusz egy elérthetetlen hátvéd hajszolása, minek folyományaként senkinek gőze sincs, kit kellene) szerződtetni) Valdes tljesen abszurdul kezelt ügye (emiatt mellette most nincs épeszű kapus, csak Pinto), és még pár dolog, ami nem jut eszembe, nos, mindezek minden alapot megadnak a pesszimizmusra. Aki ma látta THiagot játszani a Bayernben, egy felszabadult, minden görcstől mentes nagy zsugás-tehetséget élvezhetett, aki hónapokon belül vezető egyéniség lehet ebben az egyébként "egész ügyes" gárdában. Itt valami elromlott Barcelonában, ez nem lehet kérdés. Reméljük, csak átmeneti az átok.

348887 2013.07.20. 22:03:40

[Xavier06](#1476685): Erre viccesen azt mondhatnám, hogy az Elche is a bajnoki címért fog küzdeni. De hagyjuk A károgásra minden ok megvan, ugyanis ebben a naptári évben összesen két tisztán pozitív dolog történt, a Milan elleni 4-gyes és Neymar. (A bajnokság megnyerése még az előző naptári év második felének volt köszönhető, és még annak, hogy Mou már beletoszott a végén.) A többi, Messi sérülése, adóügye, Thiago eligazolása, Tito betegsége, (és ennek következtében teljes inkompetenciája a komoly ellenfelekkel szemben, plusz egy elérthetetlen hátvéd hajszolása, minek folyományaként senkinek gőze sincs, kit kellene) szerződtetni) Valdes tljesen abszurdul kezelt ügye (emiatt mellette most nincs épeszű kapus, csak Pinto), és még pár dolog, ami nem jut eszembe, nos, mindezek minden alapot megadnak a pesszimizmusra. Aki ma látta THiagot játszani a Bayernben, egy felszabadult, minden görcstől mentes nagy zsugás-tehetséget élvezhetett, aki hónapokon belül vezető egyéniség lehet ebben az egyébként "egész ügyes" gárdában. Itt valami elromlott Barcelonában, ez nem lehet kérdés. Reméljük, csak átmeneti az átok.

347974 2013.07.20. 22:08:47

[assis81](#1476962): Sok mindenki jöhet a Barcához, de ha lehet kérnem akkor Scolari ne jöjjön. Lehet, hogy ez csak az én fóbiám, de nekem nagyon ellenszenvesnek tűnik az öreg.

347974 2013.07.20. 22:13:22

[carpentier](#1477121): A pozitívumok felsorolásával kb. egyetértek, de egyáltalán nem érzem úgy, hogy emiatt temetni kellene a csapatot. Tavaly ilyenkor hány pozitívumot tudtál volna felsorolni? Nem hiszem, hogy kettőnél többet és negatívumokból sem tudtál volna sokkal kevesebbet. Pep lelépett, az új edző totál kezdő volt, a csapat teljesen motiválatlan volt, a fontosabb meccsekre szétesett, nem is emlékszem ilyen Milan-féle 4-0-ás feltámadásra. Ehhez képest, nemhogy a 3. helyért harcoltunk volna, hanem a valaha volt lejobb bajnoki rajtot produkálva gyakorlatilag fél év alatt eldöntöttük a bajnoki cím sorsát.

348887 2013.07.20. 22:20:14

[Vuki_01](#1477149): Tavaly ilyenkor, azaz nyáron sokkal több pozitívum volt az előző évben. Pl. a Chelsea elleni kiesés is sokkal pozitívabb volt, mint bármelyik mostani (egyébként továbbjutást eredményező BL-meccs.) A csapat egészében sokkal jobb állapotban volt. De nem nyomom tovább. Meglátjuk. Ja, és Neymar beépítéséhez is komoly edző kell, a gyerek rendkívüli tehetség, de ha nem használják ki a fenomenális képességeit, nem fog beválni. De majd ez is kiderül.

350778 2013.07.20. 23:02:40

[Vuki_01](#1477136): Scolari nem is volt opció, csak egy olyan edzőnek tartom, aki képes közösséget kovácsolni. De személy szerint én támogatom Lucho kinevezését. Gránátvörös-kék a vére, még akkor is, ha Madridból érkezett.

350778 2013.07.20. 23:07:34

Ha valakinek kedve van olvasni, a Sport mai online kiadásából: http://www.sport.es/es/noticias/barca/los-motivos-por-los-que-barca-quiere-luis-enrique-2518990

347974 2013.07.20. 23:54:28

[carpentier](#1477169): Ez nyilván szubjektív, de szerintem egyáltalán nem annyira negatív a helyzet mint ahogy te látod. Volt egy félévünk edzővel ami nagyon jól sikerült, eredményeket tekintve talán a legjobb Barca félév volt ever (játékot tekintve nem, meg top csapatok - értsd: Real Madrid - ellen sem ment annyira, szóval a kép azért árnyalt), meg volt egy félévünk edző nélkül, ami emiatt totál szar lett leszámítva persze a Milan elleni meccset. Én nem az edző nélküli félévből indulnék ki, ha a csapat potenciálját és jövőbeni lehetőségeit mérlegelném. Nyilván, ha nem edzőt igazolnak, hanem mondjuk egy kacsát akkor érdemes az edző nélküliből kiindulni, de remélem, hogy nem ez lesz a helyzet. :)

347396 2013.07.21. 06:10:40

Ha valakinek kedve tamadna,a tiz eve szerzodtetett Ronaldinho nehany momentumat monitorba onteni,ne habozzon kattintani erre az osszeallitasra...Ami meg vonzova teheti az opciot,az a "Coldplay"..!:) http://www.youtube.com/watch?v=oKBZ4z6A7NM&list=FLn3CL0uHebYpqrh0xYUcaSQ&index=117

348797 2013.07.21. 10:18:59

Tito, Neked a saját bajnokságodat kell megnyerni. Képes vagy rá és a fél világ Veled van. Bízzál, küzdjél nyerjél! Edzőkérdés... Nem tudom, hogy bele lehet-e még egyszer annyira nyúlni a "tutiba", mint Laporta tette Pep kinevezésével... Ha "Lucho" lesz az edző kiderül... Az én szemszögemből biztosan az első ember, akit megkeresnék Jupp Heynkes lenne... Miért? - Mert nagyon jól ismeri a spanyol futballt, annak idején a Real-t is csúcsra járatta... - A Bayern-nél rendet tett az öltözőben és nem engedte a "kiskirálykodást", megszüntette a belső "viszályokat" (Ribery vs. Robben)... - Tökéletesen tudja, hogy szakmailag milyen gyengéi vannak a Barcának (lásd Bayern-Barca párharc), és ezért azt is tudnja, hogy erre mi a megoldás, ha Ő vezényli a csapatot... - Sokat látott, sokat megélt, a nyomást nagyon jól viselő, taktikailag kifogástalan szakember. Emellett eredményes, sajtóval, öltözővel jól bánik és karizmatikus is... - Ez csak egy feltevés: biztosan elgondolkodna azon a kihíváson, hogy annak a Barca-nak legyen a vezetőedzője, amivel a Bayern élére helyette kinevezett "tejfelesszájú" sikert sikerre halmozott... Mint mindenki én is kíváncsian várom, hogy Rosell kit húz elő a cilinderből... Akárki is lesz az, meg kell neki adni a tiszteletet, megbecsülést és a türelmet, hogy mit tud a csapattal kezdeni...

348990 2013.07.21. 10:25:36

[Vuki_01](#1477374): Ezzel nem értek egyet. Nagyon szép teljesítménnyel húztunk el ősszel, de folyamatosan, meccsről meccsre lett Messi függő a csapat. És ő egyre többet vállalt is. Nem vettük észre ezt a folyamatot, mert az eredmények jöttek. Döcögött már a gépezet korábban is, de Messi kompenzálta , amíg bírta erővel.

348797 2013.07.21. 10:36:07

[carpentier](#1477121): Tegnap Pep és Thiago miatt néztem a Bayern meccsét és mai is nézni fogom őket a döntőben... Pár apró észrevétel... Pep öt percet bírt ki a kispadon ülve "megilletődöttségében", aztán utána a Barca kispadja mellett megszokott habitusát hozta... A Bayern elég felforgatott csapattal kezdett, de ami a legérdekesebb, hogy centerrel, Mandzsukiccsal álltak fel, és a felállás egy 4-2-3-1 formációra hajazott, ami támadásban sokszor váltott 3-4-3-as felállásra... A labdatartás, még messze a van a Barca szinttől, de egy két egyérintős háromszögelés már megy :) Ami nagyon feltűnő, hogy a középpályán sokkal hamarabb és gyorsabban indítanak támadást, mint a Barca... Thiago kezdett és pofátlanul nyugodt volt a srác az új közegben. Cselei bejöttek, a középpályan Ő volt a "leglabdabiztosabb", "forintos" indításaiból két gólt szerzett a Bayern a négyből... Bocs a kis kitérőért...

348887 2013.07.21. 10:36:34

Ha jól olvastam, Neymar a jövő héten megy a Pápához. Szerintem ott kéne bepróbálkozni. Legyen Franceso az edző! Ennek kábé annyi a realitása, mint az, hogy Heynckes meg Klopp meg egyebek jönnek. Mivel Henrik Lajos ma azt nyilatkozta, hogy erről sajnos nem nyilatkozhat, elég nyilvánvalónak tűnik, hogy ő lesz, bár Zubizarreta ma elutazott (ismét állítólag) Argentinába. Vagy Tata, vagy Luis, ez a kínálat. Holnap bejelentik a döntést. Kész. Most már csak annak kell drukkolni, hogy Guardiola nem lesz kegyetlen csávó, és az edző nélküli, Messivel felálló (ha egyáltalán hajlandó lesz játszani ilyen körülmények között) B csapat nem kap ki 5-nél többel szerdán.

348887 2013.07.21. 10:40:53

[JackSparrow66](#1478613): Totálisan egyetértek a Thiago-futammal. Én a görcs nélküli játékot emeltem ki. Barcelonában mintha nyomás lett volna rajt, talán ezért is vesztett sokszor labdát teljesen ártalmatlan helyzetekben is. Ennek tegnap nyoma sem volt. Guardiola meg olyan elegáns, mint volt. Makulátlan ing, mely az eszeveszett gesztikulálás közben sem gyűrődik meg. Döbbenetes csávó..

348797 2013.07.21. 10:58:02

[carpentier](#1478619): És ami még nagyon becsülendő, hogy a mérkőzés után élőben adott interjút németül... kicsit töri még, de minden érthető volt ;)

255271 2013.07.21. 13:28:52

a felkészülés során nálunk is mindig penge volt a kis Thiago... emlékszem mekkora dugót lőtt például a Manutd-nak... majd ha tétmeccsen is hozza ezt a lazaságot, akkor leszünk okosabbak. Én szurkolok neki, kivéve mikor ellenünk játszik majd :D

348887 2013.07.21. 15:28:52

Szóval a vezetőség egy része Argentinában van. és mivel nehéz elképzelni, hogy a rosariói nyomornegyed megtekintése a céljuk, jó okkal feltehető, hogy a Tata bácsit akarják rábeszélni. Holnap este okosabbak és egy új edzővel leszünk gazdagabbak.

350778 2013.07.21. 15:55:26

Jajj, csak Martinót ne hozzák!!! Nem akarom azt a defenzív lúzert itt látni!

348887 2013.07.21. 17:17:33

[assis81](#1479091): Pedig holnap Zubi is utazik Buenos Airesbe. Amúgy nehéz elképzelni egy defenzív csapatot Messivel és Neymarral a támadóharmadban.

343103 2013.07.21. 18:59:02

http://www.eurobarca.hu/hirek/labdarugas/20130721-ki-is-valojaban-tata-martino/15105 érdemes elolvasni

344057 2013.07.21. 19:18:23

Tito után Tata? Ki lesz a következő, Tütü?

346649 2013.07.21. 20:03:23

[vily35](#1479353): Titi (Göröcs) Leo nem panaszkodhat, földije lesz az edző.

334455 2013.07.21. 20:34:58

az apukák nagyon aktívak az utóbbi időben: neymar apuka 40 milliót kaszált, thiago apuka miatt lelépett a fiú ... és most messi apuka kedvenc játékosa az edzőjelölt.

350778 2013.07.22. 00:27:13

[carpentier](#1479195): A Sport azt írta, senki sem utazik Argentínába. Ami persze nem jelenti azt, hogy Martino ne lehetne az edző, de azért megerősít abban a reményemben, hogy a a Puyol előtti Capitán, Lucho lesz az.

269577 2013.07.22. 09:20:13

vily35: volt már előttük Titi (Thierry Henry)

269577 2013.07.22. 09:38:26

anjuna: ők nem kerülnek ki az "akikre büszkék vagyunk"-táblára

348887 2013.07.22. 11:19:06

[assis81](#1479711): Igen, nem utaztak, mert Tata már eldöntötte, hogy vállalja, azaz nem rajta múlik.A legújabb az, hogy a Gerardo Tata a repülőtéren járkál idegesen, és várja, mikor látja meg a fehér füstöt felszállni Barcelonában, akkor aztán megveszi a jegyet, hóna alá csapja a feleséget meg a srácokat. Nem ártana, ha őt választanák, legalább megmozdulna kicsit a belterjes állóvíz. Viszont ezzel Messi hatalma megnőne, ami már amúgy sem volt kicsi. Estére megtudjuk.

346649 2013.07.22. 12:43:11

[carpentier](#1480447): Tata már nem idegeskedik a reptéren, már Barcelonában van...

348887 2013.07.22. 13:12:14

[zsugasvili1](#1480565): No akkor mégis az első tipp jött be. Szóval ő lesz az edző. Mert azt nehéz elképzelni, hogy éppen ma támadt kedve meglátogatni pár Gaudí épületet Legalább történik valami ebben a dagonyában.

254576 2013.07.22. 13:37:27

ha Martino lesz az edző: nekem csak az nem tetszik az egészben, h az egyetlen érv, amelyről tudunk a 100%-osan hiteles és szavahihető média által, h papaMessi példaképe... amíg más értelmes érv nem hangzik el, h miért kerülhetett szóba, addig sajnos nem tudok nem arra gondolni, h "Messiék választottak edzőt"... ha pedig ez tényleg igaz, akkor az eddig sem egészséges hierarchiai helyzet tovább romlana... :S elegem van a játékosok apjaiból! :@

341865 2013.07.22. 14:37:20

[fecooo](#1480636): ezt Ti most komolyan elhiszitek, hogy Messi meg az apja döntötte el, hogy ki lesz az edző? :D :D hát bammeg... eleve, ki találta ki ezt az egész baromságot? hogy a herébe tudtok hinni a sok szar szennylapnak meg a netnek... hihetetlen.. :D ez kb olyan mint amikor mindenki szidta Titot, hogy neki csak Thiago Silva jó.. már meg akarták itt páran feszíteni, mire kiderült, hogy ez qrvára nem igaz és sosem mondott ilyet... (csak 1 apró példa a 9375946 esetből..) :) a srác annyit mondott róla (mármint Messi), hogy kiváló szakember és nagyon tiszteli.. az gondolom, hogy Bielsa is őt ajánlotta, (Valdano is elismeréssel beszélt róla) meg anno Pep is egyfajta példaképként említette néhány interjuban a nevét, valamint hogy Zubiéknál is rajta volt egy ideje listán mivel sportszakmailag dél-amerikában elismert edzőről van szó, aki építkezik (tehát hosszú távú megoldás is lehet) és a csapatai arról híresek, hogy a stílust a játékosok stílusára szabja, határozott védekezéssel (ami nálunk talán nem árthat), rövidpasszos játékkal, szigorú kézzel (emlékszik még valaki egy Guardiola nevű edzőre aki még saját magát is megbírságolta mikor késett az egyik edzésről 15 percet, nomeg kitette azokat akik rossz hatással voltak a csapat egységre mint a ludat fosni? :) ), de mégis más mint Marcelo Bielsa, aki úszik az ár ellen és ha törik ha szakad végrehajtja az elképzeléseit ha működő képes, ha nem... ez gondolom smafu. Tényleg elhiszitek, hogy Zubiék bepánikolnak és odatennének valakit, akit Messi apu mond, mert ha a sajtó azt mondja, hogy szinte mindenről ők döntenek, akkor az úgy van.. nodekérem, nem vagyunk már 15 évesek hogy vakon higyünk a médiának.. megértem a pánikhangulatot, megértem a feszültséget, de azért na, "ettől eddig", elvégre holt szezon van, minden apró kacsa 3x akkora hírértékkel bír.. :) Biztos vagyok benne, hogy volt egyfajta B terve a vezetőségnek, és mindenre felkészültek biztos ami fix alapon.. sajnos ezt most elő kellett venni.. Sajnálom Vilanovat, rettenetesen.. valami nagyot alkothatott volna idén.. erre ez.. :( engem mélyütésként ért, h Tito befejezi.. akkor gondoljunk bele a csapat számára milyen lehet..vagy az egész stábnak. :( épphogy összeáltak és bamm.. de az egészség az első. Kemény évünk lesz, de a csapat igenis erős, a keret valamit változott de a gerinc még mindig adott.. nehéz lesz, de menni fog. Türelem :)

341865 2013.07.22. 15:02:51

ehh.. vakon higgyünk*

348887 2013.07.22. 15:16:08

[zsugasvili1](#1480565): barcastuff azt írja, videokonferencia-beszélgetés lesz ma vele, és szerdán jön Barcelonába, ha megegyeznek. Mindegy. nehéz elképzelni, hogy más legyen az edző. az AS szerint Heynckes privátban azt közölte a Barcával, hogy egy hivatalos ajánlatot nem utasítana el. Remélem, kacsa. Mert ha nem, akkor elég nagy lehetőséget hagytak ki.

348887 2013.07.22. 15:19:39

[Bendak](#1480718): szerintem baromi jó, hogy egy félig-meddig kívülálló jön. Változás kell, keménység, motiváció, és ez talán meg is lesz a Senor Tatával. És ott van még Neymar, akiről most mindenki megfeledkezett.

350778 2013.07.22. 15:44:30

[carpentier](#1480447): Pont a Messi-féle hatalomtól tartok. Soha, sehol nem szül jó vért, ha egy futballista - bármilyen jó legyen is - fölé nő egy klubnak. Lásd Francesco Totti a Románál. Nem szeretném, ha a Barca az ő sorsukra jutna. Sajnos benne van a pakliban. Keménység, motiváció: szeretném, ha így lenne, de szerintem Lucho, mint egykori csapatkapitány pont elég lenne. Ha Martino hozzájárul a Messi-uralomhoz, ne jöjjön. De a baljós jelek ellenére még nem hiszek ebben. Egyelőre. Én Barca-drukker vagyok, nem Messi-drukker. Azt is elismertem, amikor az abszolút kedvencemet, Ronaldinhót eladták, mert már inkább bomlasztott, mint hasznára volt a csapatnak. Mert nekem ő is csak egy játékos volt, mint ahogy Messi is az. A valaha volt egyik legjobb - DE CSAK EGY JÁTÉKOS! A klub mindenek előtt!

350778 2013.07.22. 15:46:12

Azért őszintén remélem, mindez csak mesterséges hangulatkeltés, és a végén minden rendben megy majd...

341865 2013.07.22. 15:47:02

[carpentier](#1480773): ezt majd az idő eldönti, de perpill én is úgy gondolom, hogy talán most ez lenne a legjobb megoldás. "Külső" ember, új impulzusokkal, aki nem élte meg a csapattal az elmúlt időszak nehezebb pillanatait (túl sok távozó, túl sok változás), aki képes felrázni a bandát és józanul két lábbal áll a földön határozott elképzelésekkel.. ugyanakkor ez adja a csavart is a történetben, hogy a csapat hogyan reagál ennyi év után egy vadidegen vezetőre, akinek eddig semmi köze nem volt a Barcához... reméljük jól.

343730 2013.07.22. 17:54:01

Jó lesz ez a Szenyor nekünk, meglássátok! (Már ha ő lesz). Bár LE-vel jobban kibékültem volna, de lehet épp az előttem szólóknak van igaza: új arc, új impulzusok, határozott jellem, kevesebb belülről, klubberkekből jövő megkötöttség és fék. Persze fordítva is sülhet el a fegyver, ha elszabadul a szekér. Én nem féltem Messitől, nevetségesnek tartom hogy egy 50 éves, tejhatalommal felruházott karizmatikus egyéniségen bármelyik játékos uralkodjon, akárhány aranylabdája is van a polcon. Ja, hogy történt már ilyen máshol is? Öltözői klikkesedés, stb? Ez itt a Barca, uraim. Nem a Róma, nem a Reál. Ibrának is repülnie kellett, nem számított mennyit buktak rajta. Ha pedig Tata egy tutyimutyi, akkor meg úgyis mindegy, szivacs. Titónak meg mielőbbi felépülést, és köszönünk mindent!

350778 2013.07.22. 18:09:19

Hát, gyerekek, épp most jött be a képbe Hiddink. Jó rágódást, a sajtó meg élvezkedhet.

348887 2013.07.22. 18:19:05

[assis81](#1480952): Igen Hiddink brutál beelőzött, most néztem, a William Hill már csak 4/6-hoz adja. Hááát...

348887 2013.07.22. 18:19:05

[assis81](#1480952): Igen Hiddink brutál beelőzött, most néztem, a William Hill már csak 4/6-hoz adja. Hááát...

350778 2013.07.22. 18:24:22

[carpentier](#1480962): Mondjuk, ebben a krízishelyzetben ő tűnik a legjobb megoldásnak. Nálam simán ő a favorit, elkúrni biztos nem fogja a csapatot. Ráadásul a 200-2009-es brutálbarcát egyedül az ő Chelsea-je tudta megfingatni...

254576 2013.07.22. 18:36:53

[Bendak](#1480718): én mindössze annyit kérdeztem, h milyen racionális érvet lehet felhozni amellett, h hirtelen a semmiből PONT Ő került szóba? én örülnék a legjobban, ha lenne ilyen, csakhogy Martinoról nekem a 2010-es nézhetetlenül játszó paraguay jutott eszembe... elfogadom, h vannak elismerésre méltó eredményei, de ha csak ezeket vesszük figyelembe, akkor is 1000%, h találnánk olyat, aki ezeket felül tudta múlni az elmúlt időszakban... szóval az a bajom, h nem látom a logikus magyarázatot a képbe kerülésére... :S szóval szó sincs arról, h bevenném a sajtó kreálmányait, csak elfogadható választ szeretnék erre a kérdésre kapni...

254576 2013.07.22. 18:37:36

[fecooo](#1480988): bocsi a szóismétlésekért :S

348887 2013.07.22. 18:51:01

[fecooo](#1480988): de miért nem gondolod át, hogy Paraguayban nem volt Neymar, Messi, Iniesta, Fábregas, stb? Ezek összemérhetetlen dolgok.

343103 2013.07.22. 18:51:35

gyerekek, Guus Hiddink... lemondott az Anzsi-nál...

343103 2013.07.22. 18:55:08

lol látom kicsit le vagyok maradva :D na mind1 eddig ő eszembe se jutott... viszont nem bánnám, hogyha ő jönne... tud az öreg

343103 2013.07.22. 18:56:51

már késő Martino

348887 2013.07.22. 18:58:58

[fecooo](#1480989): de már mindegy, mert közben a papírformának megfelelően kinevezték. Holnap jön Barcelonába, 3 éves szerződéssel.

336114 2013.07.22. 18:59:22

Martino, 3 éves kontrakt, holnap érkezik. Én örülök alapvetően, a lehetőségekhez képest talán a legjobb választás, pontosabban sokkal jobb nem igazán lehetett volna. Most abba ne menjünk bele, hogy az AS mit kamuzott Heynckes kapcsán, nekik az az érdekük, hogy ott fúrjanak ahol tudnak.

336114 2013.07.22. 19:01:59

[fecooo](#1480988): Neked ez is baj, meg az is baj, ha LE lett volna, ezzel azért nehéz mit kezdeni... Martino eredményei meg elég impresszívek, és talán nem véletlen, hogy Valdano és Bielsa is őt ajánlotta. Valamint, hogy a real kispadjára is opció volt. Legalább az esélyt és a bizalmat meg kell kapnia, aki ezt nem adja meg, az nem igazi szurkoló sztem.

343103 2013.07.22. 19:02:24

Valaki majd felvilágosíthatná a tudatlan népet (engem), hogy milyen edző is ő. És most nem az érdekel, hogy állítólag Messi faterja nagyon csípi... Nem nagyon dereng, hogy milyen focit nyomott Paraguay a VB-n (velük kapcsolatban másra emlékszem lol). Newells-nél milyen volt? :D Szerintem többségünknek gőze sincsen... köszi

348887 2013.07.22. 19:08:26

[sittingbull90](#1481015): Larissa? (Paraguay)

343103 2013.07.22. 19:12:17

[carpentier](#1481020): igen :D csak rá emlékszem Paraguay-jal kapcsolatban :D meg Nelson Valdez-re, mert ő a gólvágó, de ezzel ki is fújt a tudományom...

336114 2013.07.22. 19:14:56

[sittingbull90](#1481015): A lényeg (és ezért bízom benne) hogy a védekezést és a letámadást nagyon magas szinten meg tudja szervezni, nem nagyon kapnak gólt a csapatai. Tekintve a támadó potenciálunkat, ha ez összejön, akkor nagyon pozitív eredménye lehet.

348887 2013.07.22. 19:29:51

[Xavier06](#1481028): Így van. Én a marca jóslata alapján a Tatusra fogadtam már szombat reggel, most eliszom a (nem nagy) nyeremény egy ötödét. Jó lesz ez a manus.

269577 2013.07.22. 19:33:08

maximális bizalmam a Tata felé, bár picit tartok attól, hogy semmire sem lesz idő a szezonkezdés előtt

343103 2013.07.22. 19:36:54

[Xavier06](#1481028): naggggggyyyyyon kíváncsi vagyok kit akar igazolni védőnek

344057 2013.07.22. 20:18:05

[elkesetthusvetinyul](#1480286): jó, de én edzőre gondoltam ;P

341865 2013.07.22. 20:32:10

[fecooo](#1480988): nem szemrehányásként írtam, sajnálom ha így jött le, csak úgy vettem észre sokan túl sokat adnak itt a pletykákra, amikből mindeféle "idétlen" konzekvenciát vonnak le... Talán szerencsésebb lett volna, ha nem konkrétan a Te megjegyzésedre írom válaszként, de azt hiszem a lényeg átment sokaknak.. :) Mindegy, kiváncsian várom a Tata első évét, mik a tervei, meg, hogy mi lesz Rubiékkal, hozat e valakit dél-amerikából magával (ott ismeri az utolsó fűszálat is az öreg, szóval ez sem hátrány :) ) .. stb. A beceneve nekem pl. máris bejön :)

350778 2013.07.22. 20:56:59

[sittingbull90](#1481015): Hát, olyan nézhetetlen antifutballt játszott Paraguay, hogy az felháborító. Arról nem is beszélve, és ezt már leírtam, hogy egy év múlva a Copa Américán úgy jutottak a döntőbe, hogy egy, azaz egy meccset sem tudtak nyerni, sem a csoportban, sem az egyenes kiesésben! Mi a francért nem jó nekünk Hiddink (pedig nem szeretem a hollandokat), vagy Lucho, aki él-hal a klubért?!? Ha offshore Messi-papa kedvenc edzője Détári lenne, ő menne a Barcához? Egyre inkább attól félek, klubnál egyszemélyes játékosuralom van. Netán elnököt akarnak buktatni? Nekem itt valami rohadtul bűzlik. Persze ne legyen igazam, lehet, hogy Martino érti a dolgát. De igencsak kíváncsi vagyok, mikor érkezik meg a csapathoz az a fogalmatlan Garay...

341865 2013.07.22. 21:01:28

no erről beszéltem :D

343103 2013.07.22. 21:05:12

[assis81](#1481105): nem lehet, hogy csak azért mert abból főzött ami volt neki? Azért egy Messi, Neymar, Cesc, Iniesta négyessel nem nagyon lehetne antifocit játszatni :D meg hát stabil védelmünk se nagyon van, az meg azért kéne hozzá :D hát remélem, hogy nem lesz gond abba meg bele se gondolok, hogy egyszemélyes uralom stb [Xavier06](#1481028): ez már jobban tetszik :D a védekezésünkön lenne mit csiszolni, ezért is érdekel, hogy ő szeretne-e majd valakit igazolni... köszi

350778 2013.07.22. 21:24:56

[sittingbull90](#1481112): Én annyit modok, hogy várjuk ki, mi lesz a vége. Ha valóban egy karizmatikus edző, aki tudja mit akar, és aki előtt mindenki egyenlő, semmi baj. Természetesen Paraguay nem a Barca, ezt én is tudom. Hat dél-amerikai játékosunk van az első csapatban (három brazil, két argentin, egy chilei plusz még Rafinha kölcsönben a Celtánál), és lehet, hogy ő tud velük bánni - bár megjegyzem, eddig nem sok baj volt ebből. Hogy a védekezést kicsit ráncba szedi, az sem lesz baj, sőt. Ha tényleg annyira jó, jöjjön. De csak akkor, mert engem más nem érdekel, csak az, hogy a CSAPAT jól játsszon, fejlődjön az elmúlt szezonhoz képest és nyerjen. Vannak kételyeim, de érdeklődéssel és reménkedve várom, mi fog ebből kisülni. Visca Barca!

350778 2013.07.22. 21:27:29

Sőt, még az is lehet, hogy vele néha még kontrákat is fo vezetni a csapat;)

350778 2013.07.22. 21:32:57

Egy dolog biztos, a dél-afrikai vébén paraguay állt hozzá legközelebb, hogy kiverje a spanyolokat (0-0-nál, ha jól emlékszem, Cardozo tizenegyest hibázott).

334319 2013.07.22. 22:29:23

Érdemes kicsit utánanézni Paraguay eredményeinek Martinóval. Megverték a brazilokat, az argentinokat, nem kaptak ki se Hollandiától, se Olaszországtól, verték Mexikót, Kolumbiát, Chilét, az USA-t. És hát a spanyolok elleni negyeddöntőre is mindenki emlékszik. Borzasztóan stabilak voltak mindenkivel szemben, ami annál is szembeszökőbb, mert azóta boldog-boldogtalan laposra veri őket. Ha ezt a stabilitást meg tudna adni a Barcának is (persze a maga szintjén), akkor nem lenne itt mitől tartani, legyen az Bayern, Madrid vagy Chelsea. Aztán az az érdekes még (ahogy most olvasom Wikin), hogy 2002-ben, 2003-ban, 2004-ben és 2006-ban is megnyerte aktuális csapatával (két különböző csapattal) a paraguayi bajnokságot (ezt követően lett ugye kapitány). Magyarra fordítva: az utolsó hét klubnál eltöltött idényéből ötöt (!) bajnokként zárt az aktuális csapatával. Ez egészen elképesztő teljesítmény...

343103 2013.07.22. 22:42:32

[csoncson](#1481197): na, ez már valami csöni :D ezek szerint elég masszív csapattá tette Paraguay-t... Ez ugye nekünk se ártana, kíváncsian várom.

343103 2013.07.22. 22:51:13

Az a baj, hogy már július 22-e van... Azok a játékosok, akik ott voltak a Konf. Kupán még edzésbe se álltak... A Real-nál meg már 1000-el megy a felkészülés. Nekünk meg még csak edzőnk is most lett. A szerdai meccsnek nem is tudom mennyi értelme van. Kik fognak ott játszani? Teljesen felesleges az a mérkőzés. Inkább már térnének vissza a spanyolok is edzésbe, és állnánk neki a következő szezonra való felkészülésnek. Középső védőt se sikerült még újítani... Ráadásul lesznek hakni meccsek Ázsiában... Elcseszett egy nyár ez...

350778 2013.07.23. 00:01:12

[csoncson](#1481197): klubedzőként kétségkívül mutatós a mérlege, így legyen a Barcánál is. Bár én azt az undorfocit, amit bemutattak a vébén meg a Copa Américán, nehezen tudom feledni. Azt viszont itt újra leszögezném, mert nem mindenkinek jutott el a tudatáig: ha vele a csapat eredményes és látványos focit játszik majd, hamar el tudja oszlatni a gyanakvásomat. Lényeg az, hogy NE KIVÉTELZZEN SENKIVEL, ÉS Ő LEGYEN A FŐNÖK. Mert egók vannak ám a csapatban, nem is akármekkorák. Azt, meg hogy mennyit érnek a dél-amerikai bajnoki címek, majd meglátjuk.

350778 2013.07.23. 00:05:39

[sittingbull90](#1481249): Igazad van, Xavi, Iniesta, Fábregas, Piqué, Alba, Pedro, Dani Alves, Neymar, stb még vakációznak. Pedig már nagyon megnézném a Messi-Neymar párost. Mondjuk, velük kapcsolatban Sacchi az nyilatkozta, hogy úgy járnak, mint Ibrahimoviccsal, Capello meg azt mondja, hogy nem lesz ellenfelük. Szerintem az utóbbi.

347974 2013.07.23. 00:39:40

[assis81](#1481333): Ibrahimoviccsal, meg az őt állandóan felhánytorgatókkal már tele van a f*szom (nem rád írom, te csak idézted azt aki felhozta). Ő egy barom, egy akkora kretén amekkora kretént nagyon ritkán hordott hátán a Föld. Gyakorlatilag tuti csapatkapitány lenne a "minden idők köcsögválogatottjában". Szóval, az egyáltalán nem csoda, hogy nem vált be a Barcában, inkább az volt a csoda, hogy Pep honnan találta ki, hogy ő jó lenne ide. Ez az argentin edző érdekes választás. Reméljük a legjobbakat, én nem akarok ítélkezni legalább még fél évig. A tippem viszont bejött, olyan edző lett akire előzetesen senki sem számított.

343103 2013.07.23. 01:15:48

Eurobarca-n kb naponta jelenik meg róla egy újabb cikk: http://www.eurobarca.hu/hirek/labdarugas/20130723-a-bielsa-stilus-orokose-martino/15113 ezekből kiindulva nem tűnik rossz választásnak az "öreg". Remélem elég erős kezű ahhoz, hogy kezelje az öltözőt. Ha kell akkor 3 gólos előnyben Messi pad pl. Vagy azért ennyire még nem kell előre szaladni? :D [assis81](#1481333): [Vuki_01](#1481364): sok múlik az edzőn, Messi-n és Neymar hozzáállásán. Utóbbiról úgy tűnik, hogy nincs gond a hozzáállásával. Az edző ugye még kérdőjel /na nem a személye, hanem hogy hogyan tudja majd kiaknázni a duóban rejlő lehetősége(ke)t/. Messi-vel meg szerintem nem lesz gond. Azért Ibra más piskóta volt, mint Neymar. Érdeklődéssel várom az elkövetkező heteket, de jobban örülnék, ha a csapat nem utazgatna (bár ez már mind1...). Kíváncsi vagyok, hogy hozunk-e védőt, és ha igen akkor kit fog preferálni Gerardo.

343103 2013.07.23. 01:18:11

Azt meg szerintem felejtse el mindenki, hogy csak azért rá esett a választás, mert Messi faterja nagy csodálója neki. Ez hülyeség. Csak emiatt nem fogunk egy edzőt hozni a csapathoz. Egyébként meg azt olvastam, hogy szerepelt a Real edző listáján is...

350778 2013.07.23. 01:25:45

[sittingbull90](#1481410): Hát, ha így van, ám legyen, sok sikert kívánok neki, remélem bejön a dolog. Ha meg nem, akkor Tito és Tata után ott a Corinthians Libertadores Kupa-győztes edzője: Tite. :) Csak viccűtem!

347396 2013.07.23. 05:04:30

[Bendak](#1481108): +1 & :)

255271 2013.07.23. 13:22:02

az esélyt mindenképpen megérdemli, tőlünk szurkolóktól :) egyébként ha rendberakja a védekezést, már megérte, ugyanis az offensünket meg nem tudja szétbarmolni :D kíváncsi leszek így az érkező középhátvédre...csak jöjjön már, mert lassan vége a nyárnak...
süti beállítások módosítása