HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Córdoba (2) Cordoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Malaga (14) Málaga (6) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Neymar da Silva Santos Júnior

2013.07.06. 20:41 vigvik

... i Azvedo. Bár korábban csak keveseket foglalkoztatott közülünk, amióta tudjuk, hogy Neymar itt lesz a következő x szezonban, értelemszerűen érdekel minket, vajon ki is ez a közismert, mégis tökismeretlen figura? Szerencsénkre alig tudhattuk meg a hírt, hogy jön, a Konföderációs Kupán máris lehetőségünk nyílt öt teljes meccsen keresztül lefigyelni őt.

Mivel nem fogadjuk el bizonyítékként a jutubválogatásokat se pro, se kontra, illetve nem hiszünk az ilyenkor jellemzően dobált felszínes véleményekben („Európában még nem bizonyított…” „az európai védők majd kettéttörik a pályán…”), vettük a fáradságot, hogy alaposan megnézzük, mit tesz a pályán, majd mindezen meglátásokat posztba is öntöttük. Hajtás után minden, amit Neymarból/ban látni véltünk a Konföderációs Kupán, mindez pedig szigorúan Barça szemüvegen keresztül.

... i Azvedo. Bár korábban csak keveseket foglalkoztatott közülünk, amióta tudjuk, hogy Neymar itt lesz a következő x szezonban, értelemszerűen érdekel minket, vajon ki is ez a közismert, mégis tökismeretlen figura? Szerencsénkre alig tudhattuk meg a hírt, hogy jön, a Konföderációs Kupán máris lehetőségünk nyílt öt teljes meccsen keresztül lefigyelni őt.

Mivel nem fogadjuk el bizonyítékként a jutubválogatásokat se pro, se kontra, illetve nem hiszünk az ilyenkor jellemzően dobált felszínes véleményekben („Európában még nem bizonyított…” „az európai védők majd kettéttörik a pályán…”), vettük a fáradságot, hogy alaposan megnézzük, mit tesz a pályán, majd mindezen meglátásokat posztba is öntöttük. Hajtás után minden, amit Neymarból/ban látni véltünk a Konföderációs Kupán, mindez pedig szigorúan Barça szemüvegen keresztül.

Kezdjük a leghamarabb felfedezhető vonásával, a gyorsaságával. Ez leginkább labda nélkül értendő, ebben a formában máris lenyűgöző és döbbenetes jelzőkkel illethető. (Legszélsőségesebb példaként láttam olyat, amikor egy kontránál sikerült vagy húsz métert vernie az összes csapattársára.)

Labdával együtt se a rosszabbak közül való a sebessége, azonban kevésbé minősül különlegesnek, ha Messi a viszonyítási alap. Ugyanakkor ha már Messi viszonyítási alap: Neymarban is megvan ugyanaz a döbbenetes indulósebesség, amivel rágyorsít az ellenfelekre labdával. Gyanítom, hogy a pályán ez lehet az egyik leghasznosabb - ellenoldalról nézve pedig a legkellemetlenebb - fizikai adottsága. Ha már hasonlítgatásról van szó, a következő menüpont a labdafedezése lesz, ami magabiztos, azonban kevésbé szép. Már persze akkor, ha általánosságban Xavi, támadásban pedig Iniesta az "elvárt alapszintünk". (Ha a nevek említése igazságtalannak is tűnik, Neymar vételára, hírneve és jövője szempontjából ezek a személyek mérvadók, illetve valószínűleg ő is tisztában van azzal, hogy leggyakrabban ezek a nevek kerülnek majd szóba a megítélésekor.)

A  Barçában komoly kihívás lesz számára, hogy mennyire akar részt venni a csapat játékában, vagy másként fogalmazva a labda nélküli mozgás különösen fontos elvárás lesz vele szemben. Nos, a látottak alapján jelenthetem: ebből a szempontból nagyon rendben van a fickó, a Konföderációs Kupa alatt ugyanis szinte folyamatosan igyekezett üres passzsávokba mozogni. Nála szó nincs arról, hogy az a kényelmesen lődörgő típus lenne, aki alig veszi a fáradságot megjátszható helyzetbe hozni magát, majd egy játékból abszolút kizárt helyzetben is számonkéri a többieken, miért nem adták neki a labdát.

Vonal mellett és középen is használható játékos. A támadósorban és a támadók mögött is. Jól ad be és képes ugyanolyan kreatív passzokra, átemelésekre, okosan belőtt támadópasszokra, mint Xavi, Cesc, vagy éppen Iniesta.

Valószínűleg többen szerették volna ezt látni, de egy pillanatig nem igaz, hogy önző lenne, vagy öncélú trükközgetésekkel rontaná csapata játékát és/vagy a morálját. Többször is láttam lövőhelyzetben inkább továbbpasszolni a labdát, de valószínűleg tudatos gólpasszt egyet se adott volna, ha az egyetlen szándéka önmaga dicsőségét hajkurászni a pályán.

Nagyon harcosan és direkten (pláne első szándékból!) tör a kapu felé, nekünk meg Samu óta nincs ilyen karakterű támadónk Messin kívül. A lövéseit rendszerint a sarkokra helyezi, ami értelemszerűnek tűnik, ugyanakkor világszerte ismert támadóktól is láttunk már olyan meccset, amelyeken mintha feltett szándékuk lett volna kizárólag kapusba lődözni az összes lehetőségüket. Mindkét lábbal nagyon jól lő, valószínűleg mindenki tudja, hogy két gólját is a rosszabbik lábával szúrta rá. Barçás szemmel nézve a legjobb az benne, hogy habozás nélkül elvállalja a befejezéseket, amikor a legminimálisabb lehetőséget is meglátja a gólszerzésre. Ezzel együtt a csapatvezetés feladata is nyilvánvaló(nak tűnik): eszébe ne jusson senkinek kiölni belőle ezt a tulajdonságot!

Védekezni visszalép, azonban ezt „jó támadó módjára” teszi, magyarán kevésbé hatékony a konkrét labdaszerzésekben, azonban a szándék az ellenfél zavarására megvan benne. Láttam tőle olyan pillanatot (többet is), amikor nem volt rest saját elvesztett labdája után indulni, szintén láttam többször letámadó célzattal ellenfél játékost (akár a kapust!) zavarni.

Bár a védekezés feltehetően érdekes szempont lesz nálunk, azt gondolom, ebben a csapatban/csapatszerkezetben vétek lenne a támadójátékát feláldozni ennek kedvéért. Ha már a Barça így is-úgy is részben szakítani kíván a Pep-féle tökigletámadós irányvonallal, ne akarjuk őt keretek közé szorítani (=visszafogni), főleg akkor, ha a keret egyébként is tele van olyan sokoldalú játékosokkal, akik képesek megoldani a védőfeladatokat is mögötte. Ráadásul a többiek minderre úgy képesek, hogy nem csorbul a csapat támadópotenciálja, vagy kizárólag a kettős feladatkör miatt nem szorulnak háttérbe a támadó középpályásaink. Pillanatnyilag nem hiszem, hogy feltétlenül helyes lenne őt "kinyírni" azzal, hogy meccsről-meccsre megtörjük, elbizonytalanítjuk és idővel egyre inkább kiöljük a lendületét (=a támadószellemiségét) az esetlegesen túl merev (általa pedig túlvállalt) taktikai fegyelemmel.

Bátran cselez a támadóharmadban, ez a jelenlegi keretünket nézve mindenképpen ritkaság pozitívum. Ezzel együtt is hajlamos túl sokáig cipelni a labdát, és azt végül elveszteni. Mindez szerintem azért nem (lesz) feltétlenül probléma, mert egy támadótól elfogadható szemlélet, másrészt egy klubcsapat összeszokottabb egy válogatottnál, a csapatszintű mozgások kivédhetik, hogy kényszerből kelljen túl sokat simogatni a labdát adott szituációban. De mondhatom úgy is, hogy a brazil válogatottban töredékét nem kapta meg annak a támogatásnak, amivel majd a Barçában garantáltan számolhat. A cseleivel kapcsolatban azt érdemes kiemelni, hogy a széles repertoár (egyszerű rágyorsítástól a testcseleken át az esernyőig) kiszámíthatatlanná és váratlanná teszi őt.

Ez a váratlanságfaktor egyben azt is jelenti, hogy könnyedén leköt három-négy embert az ellenfél csapatából, számunkra ez máris erős pozitívum, mert a jelenlegi keretből ezt "csak" Messiről és Iniestáról mondhatjuk el. A jövőképünk meglehetősen pozitív, ha elképzeljük, hogy – mondjuk – a baloldalon egy Iniesta-Neymar-Alba hármas, vagy éppen egy Iniesta-Neymar-Cesc hármas milyen irtózatos nyomást lehet képes bármelyik védelemre helyezni. (És akkor még középen érkezik Messi, illetve valahol elől esetleg Sánchez/Villa szítja a kedélyeket, végső esetben pedig Pedro és/vagy Alves a jobb oldalon vár a lehetőségre, hogy begyalogoljon a végletekig eltolódott ellenfél védelme mögé.) Csak feltételezni tudom (de azt nagyon), nem csak a hírneve generálta, hogy az ellenfelek mindenáron akarták megállítani, hanem testközelből is hamar rá kell jönnie minden védőnek: életveszélyes.

A Konföderációs Kupán látottak alapján korántsem fogják őt eltiporni az európai védők. Először is a Barçában a fizikai jellemzők eleve nem mindent felülíró kritériumok, másodszor meg alapvetően elég jól tűri, hogy rendszerint először felrúgják, és csak azután nézik a labdát az ellenfelek. Az alapvetően kitétel annyiban indokolt, hogy nála is elszakad a cérna, ha (és akinek) úgy tetszik, képes átmenni primadonnába. A fizikai jellemzőivel kapcsolatban Pruna doktor annyit közölt eddig, hogy a stáb számára még nem egyértelmű az ideális kondíciója, "első ránézésre" egy, legfeljebb két-három kiló pluszt tud elképzelni, amire várhatóan szüksége lehet az alkalmazkodáshoz.

Mivel korábban egyáltalán nem követtem a pályafutását, a sajtóból derült ki számomra, hogy ezidáig Neymar korántsem volt az a kiforrott vezéregyéniség, mint amilyennek a Konföderációs Kupán bizonyult. Ezen az öt meccsen folyamatosan irányította, biztatta a társait, őszintén meglepett, hogy fenntartások nélkül elfogadták őt ebben a szerepben az idősebb játékosok (is).

Ha Cruyff aggódik is a két dudás effektus miatt, én azt gondolom, jelenleg nagyon is szüksége van a Barçának egy ilyen karakterre. Egy olyan karakterre, aki képes gúnyos mimikával elküldeni az uruguayi Gonzálezt azért, mert beszólt neki valamit, miközben szöglethez készülődött. Ettől valószínűleg kevésbé leszünk „meszkeunklub”, de gyaníthatóan képesek leszünk (elsősorban szellemi) támadópotenciált felmutatni a pályán az esetleges bizonytalan tökölődés helyett. És még az se kizárt, hogy a komolyabb ellenfelekkel szemben is.

Neymar technikailag legalább korrekt minősítést érdemel, más kérdés, hogy majd csak itt derül ki számunkra, vajon a Barçában megszokott erőből lőtt átadásokkal is képes lesz-e megbirkózni? Nyilván képes alapvetően pontosan továbbítani a labdát, hisz mégse Magyarországon tanulta a szakmát azonban jelenleg még hiányzik belőle a szándék, hogy meg is könnyítse a csapattárs(ai) dolgát. Nem a „cruyffi technika” szellemében játszik, azaz többször előfordul, hogy a társa kénytelen megtörni a mozdulatsorát a labdakezelés kiigazítása miatt. Illetve több esetben is előfordult, hogy ilyen apró pontatlanságok miatt akadt el, vagy állt meg egy-egy támadás a válogatottban. Az utóbbi évek új érkezőinek tapasztalata alapján várhatóan ebben építi fel majd a Barça a legerősebb szemléletváltást a játékában. Játékosa válogatja, én úgy vettem észre, hogy általában fél év után, de az első szezon végére biztosan minden új játékosunk képes volt alkalmazkodni ehhez a felfogáshoz, így azzal is a csapat erősségévé válni, hogy a játék sebességét fenntartani képes legyen, de legalábbis ne lógjon ki durván lefelé a társaságból.

Az összkép? Ha meg tudjuk állni, hogy túlzottan „elbarszásítsuk” Neymart és hajlandók leszünk a csapat játékát hozzá is igazítani (nem pedig kizárólag Messihez), akkor mindenképpen ígéretes lehetőségek rejlenek benne. Ha képesek leszünk nem csak abban a formában megtalálni a helyét a pályán, hogy egy baloldali támadóra úgyis szükségünk volt, de úgy is, hogy igazodik hozzá a csapat, akkor máris jelentős erősítésnek tűnik a srác. Ha valahogy sikerül megtalálni a módját annak, hogy egészséges egyensúlyt alakítsunk ki a klub játékfilozófiája és az új érkező egyénisége között, akkor minden esélyünk megvan egy alaposan felfrissülő támadójátékra és ebből eredően az előző szezonnál jobb összképre. (Az összkép alatt nem az eredményességre, hanem a mutatott játékra gondolok!) De ha „csak” annyiban megváltozik általa a csapat, hogy a végeredményektől függetlenül megszűnnek a kilátástalanul fásult és tanácstalan meccseink, akkor máris pozitívum az érkezése. Márpedig nagyon úgy tűnik, hogy ezzel a sráccal lehetőséget kaptunk az előző szezon hibáinak kijavítására, szélesebb értelemben véve arra, hogy megfordíthassuk az utóbbi évek - bizonyos szempontból lefelé tartó, bizonyos szempontból pedig zsákutcának tűnő - tendenciáját. A kérdés, egyben az egyetlen kétely pillanatnyilag (bennem) az, hogyan tudunk/akarunk/fogunk sáfárkodni vele?

57 komment

Címkék: Messi Barca Neymar Iniesta Xavi

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr176017625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

350682 2013.07.06. 21:34:35

Engem nagyon meglepett, ez az ember egy igazi vadállat :D Azt tényleg komoly volt látni, amikor egy-egy kontránál vagy megindulásnál, olyan gyors hogy azt leírni nem tudom :D

269549 2013.07.06. 22:03:55

Ugyan én a "csak egy nagy torna alapján ne ítélj meg egy játékost" elv híve vagyok, de ez egy kurvajó poszt lett!

341865 2013.07.06. 23:15:39

hát mindent leírtál John, talán csak a rögzített szituációkról nem volt szó (vagy vak vagyok), márpedig ott is kifejezetten jónak tűnik a csóka - közvetlen oder közvetett, tök mind1.. ami még nagyon tetszett, hogy a döntőben Arbeola kb azt sem tudta melyik a jobb meg a bal lába :) ez mindenképp jó hír a jövőt tekintve, valamint, hogy teljesen kiszámíthatatlan a csóka.. no meg még 1 dolog, ami meglepett, hogy micsoda dinamit van a lábaiban. Olyan löketek kapásból, szabadrúgásból,.. ráadásul pontosak.. :) S bár ez mind szép és jó, úgyis minden a pályán dől majd el. Mindenesetre kiváncsian várom az új szezont :) köszönet a posztért :)

269281 2013.07.07. 10:34:59

Én már régen vártam, hogy jöjjön a Barcába, és a KK-n látottak bizonyították, hogy nagy erőssége lesz a Barcának. Messivel szerintem nagy párost fognak alkotni! Ha nagy nyomás alatt tartják az ellenfelet, hátul is könnyebb lesz.

348251 2013.07.07. 10:44:11

Bár nem szeretem Neymart, sőt...kimondottam ellenszenves nekem,de nagyon nagy tehetség! Sz.em nem talál a Barca-ba!biztos jól fog majd játszani,és rugja majd a gólokat,de a Barca eddigi játékosai valahogy nem ilyen stílusuak,nem ilyen személyiségek mint ő! A Real-ba vagy angliába Arsenal,Man.Utd???oda talált volna! Na mind1, ők tudják... már mint a Barca vezetősége!:/

38832 2013.07.07. 11:23:27

ezeket a fülbevalókat tudná kivenni, talán még férfi is lehetne belőle..

347478 2013.07.07. 11:56:23

Én személyesen azt várom tőle hogy sikerül visszacsempésznie egy kicsit az örök személyes kedvencem Roni játékából. Bármennyire is sikeres volt utána is a csapat, számomra a Roni féle Barca volt az álom. Egy kis igazi brazilos játék elől ugyanis nekem nagyon hiányzik

350562 2013.07.07. 13:27:39

Még egy támadóval fogják megoldani a már így is átjáróház középpályájukat? varjuk meg mit nyújt a Barcelonában, aztán isteníteni, mert van olyan érzésem, hogy visszafelé fog elsülni ez a teljesen értelmetlen vétel. Még egy Messi vásárlása, ahelyett, hogy az említett sort erősítenék, mégjobban meggyengítik. De ez csak az én véleményem, kíváncsian várom az idényt.

344771 2013.07.07. 13:41:29

[Bendak](#1449219): Csak annyi, hogy Arbeloa szinte sosem tudja, hogy melyik lába melyik, még egy Celta Vigo játékos is képes úgy megpörgetni, hogy elszédül a pasas.:D

350778 2013.07.07. 13:46:37

[hilti](#1452054): Tökéletesen egyetértek, a megkomponált támadások mellé kell egy kis brazilos vagányság. A közönség a világon mindenütt szeret felhördülni. Ha Neymart sikerül az ésszerűség határain belül "barszásítani", minden idők egyik legnagyobbja válhat belőle, a klub pedig rengeteget profitálhat trófák terén. Remek poszt, gratulálok, minden szava talál. Olyan írás, amilyennek Neymart szereténk: hatékonyság és lendület, öncélú művészkedés nélkül.

341865 2013.07.07. 14:48:55

[MrPaul](#1452349): jaja, többek közt épp ezért nem értettem Mou ragaszkodását a fiatalemberhez :) Carvajal igéretesnek tűnik, 1-2 év és frankón be lesz biztosítva a Spanyol válogatott jobb oldala is..

347739 2013.07.07. 14:54:05

ha igazak a hirek, hogy Thiago Silva ide akar jonni, akkor papiron szvsz minden idok legerosebb Barcelonaja allna ossze.....persze nyilvan nehez ilyet kijelenteni ha visszagondolunk a Romario fele alakulatra, vagy Guardiola csapatara..... a tavalyi ev tapasztalatai alapjan en ket dolgot erzek kulcsfontossagunak: - Tito egeszsege....ha nem tud folyamatosan a csapat mellett lenni, az hatalmas hatrany - Song jatszon az erosebb csapatok ellen, kell valaki aki utkozni is tud... egy Valdes - D. Alves,T. Silva, Pique,Alba - Song,Busquets,Xavi - Neymar,Messi,Iniesta csapatnak nem igazan lehet ellenfele, legalabbis papiron semmikeppen....

347396 2013.07.07. 15:01:51

Evekig kellett koptatnom itt az ujjam,hogy vegre megszulessen egy ehhez hasonlo ''belato''poszt..:) Elonyomre szolgalt,hogy bizonyos periodusokban,szinte heti rendszeresseggel lattam jatszani az elmult ket evben... Persze a konfederacion latottak,meg semmire sem garancia,de nagyon biztato a tamadoszekcio minosege. Majd minden azzal van ma tele,hogy a Silva nagy esellyel jon,mert David Luis-ra fiatalitja vedelmet a Psg..Remek lenne,szerintem a koratol fuggetlenul,a legjobb megoldas..

296769 2013.07.07. 15:11:07

"Még egy támadóval fogják megoldani a már így is átjáróház középpályájukat?".....???honnan veszed ezt a baromságot ?:).....nyilván nem azert jött ....

347739 2013.07.07. 15:28:09

koratol fuggetlenul?....28 eves Silva....a leheto legjobb kor ezen a poszton....

338783 2013.07.07. 16:52:08

[balinho1111](#1452505): Amíg nincs edzőtök, addig ezt a szemre valóban tetszetős csapatot is ütik majd a komolyabb ellenfelek. Ráadásul azért Xavi kifele tart és Thiago híján helyettese sem lesz, Alba sem túl meggyőző és Valdes is Valdes, tehát adottak azért gyenge pontok is. Szóval leginkább tényleg papíron meggyőző ez. Ennek ellenére nyilván szívesen látnám ezt a kezdőt Milan-színekben (leszámítva pár embert). Mennyibe kerülhet amúgy Thiago Silva? A PSG 42-ért vette talán, meglepne, ha ennél olcsóbban adná el, még jobban meglepne, ha ezt a Barca ki tudná fizetni Neymar után.

350326 2013.07.07. 17:11:40

Mikor Neymar megszerzéséről értesültünk, bizony én is a tamáskodók közé tartoztam, és addig csak Copa Amrica mérkőzéseken látva őt, bizony felszaladt bennem a pumpa, hogy minek ide ez a pojáca.S igaz, egy tornából nem lehet kiindulni, de felül kell vizsgálnom akkori álláspontomat, annyira meggyőzött a játéka. Értékeit a posztban nagyon jól leírták előttem, újat én sem tudnék hozzátenni. Talán annyit, hogy a tornán játszott pokróc védelmek ellen (Uruguay, Olaszország, Spanyolország), s egész jól bírta a gyűrődést, néha ugyan látványosan fetrengve, de őszintén szólva ha nekem odapakolna egy Ramos, Godin, vagy Chiellini, lehet ,hogy a kórházban kötnék ki. Nem féltem sem Atletico-tól, sem Realtól,bár azért Ramos-féle sunyi könyökösöket ritkán nyelhetett be eddig. Ha tényleg szerzünk egy klasszis védőt és Xavinak elmagyarázzák, hogy előre is kéne ám néha passzolni, meg az ellenfelekhez igazítjuk a taktikát komoly meccseken, a gálacsapatnak mondott formációt meg elfeledjük, meg Messi nem 60, hanem mondjuk csak 40 meccset játszik a szezonban, akkor tényleg többet hozhat a következő szezon a tavalyinál

346649 2013.07.07. 17:37:46

Ez a David Luis - Thiago Silva elterelő hadművelet csak arra való, hogy keresztbe tegyen Marquinhos leigazolásának, ami a legjobb megoldás lenne.

346365 2013.07.07. 17:48:51

[Hype_HUN](#1452659): Azért olyan félszezont pakolt az az edző aki nincs is,amikor egészséges volt,hogy 2 db pontot vesztett össz-vissz,egy bizonyos Real Madrid ellen,akik 3 éve csak a Barca ellen készülnek,illetve az összes nagy csapat dolga az volt,hogy a Barcát kielemezze.Xavinak nincs helyettese?Cesc-et hova számolod?Nem örülök,hogy eladjuk Thiagot ,mert iszonyatosan bírom a srácot,de Xavi-Ini-Cesc még mindig a világ legjobb 5 középpályásából 3.Alba nagyon nagy terhelést kapott,és a második félszezonban a fontos meccseken nem mindig volt a toppon ,de a legjobb 3 BHV közt ott van ő is.Valdes meg egy nagy szar,de szerintem csak találunk valakit arra a posztra még idén...Silvát meg majd valahogy megszerezzük,az egyik manusunk lenyilatkozta,hogy van pénz még ,32 misit már ajánlottunk is,lehet bevonunk valami játékost a bizniszbe,de amúgy tökmindegy,mert Silva jönni akar,és meg lesz oldva :)

345833 2013.07.07. 18:37:12

az hogy milyen játékerőt képvisel a gyerek, mindenki láthatta és még ott a piaci értéke, ha valaki nem hisz a szemének.nagyon is egyetértek tehát a cikkben megfogalmazott aggodalommal, hogy - nehogy kiöljék belőle a támadó potenciált!!!mert bizony ez valami mágikus baromság a Barcánál, hogy a passz mindenek előtt! közben a világ elitje elrohan mellettünk, és darabokra tördel erővel és lendülettel! Neymartól én nem félek, Villanovától annál inkább. persze azért remélem, hogy alaptalanul....

337488 2013.07.07. 18:45:37

Egyáltalán nincs gond Neymarral! Pojácának pojáca, de azt majd kinövi. A baj az, hogy a Barcának most semmi szüksége sincs egy ilyen nyilvánvalóan óriási tehetségre, ugyanis a támadó részleggel semmi baj sincs. Ha meg van, nem azért van mert a csatáraink gyenge játékosok, hanem... tudjátok mi na. Az én bajom Neymarral az, hogy elköltöttük rá azt a pénzt, ami igazából másra kellett volna. Attól hogy faszábbak lesznek a támadásaink még pont ugyan olyan szarban vagyunk hátul, mint eddig. Sőt, a drága edzőnk szerint semmi baj nem volt tavaly a taktikával, szóval aki érdemes változásokat vár az bekaphatja. Úgy elöl, mint hátul. Pont ezért ne várjatok nagy csodát a sráctól, még ha önhibáján kívül is, de rosszkor van rossz helyen sajnos. "és Xavinak elmagyarázzák, hogy előre is kéne ám néha passzolni" Értsétek már meg végre, az a szegény ember azt csinálja amit parancsolnak neki.

347396 2013.07.07. 18:59:12

[balinho1111](#1452569): Iden lesz 31 eves...( 82-ben szuletett )

346927 2013.07.07. 19:16:37

Neymar szinte minden meccsét látam,tudom hogy ő a világ legjobb játékosa.Amitt a konföderácios kupán mutatott azt kell mondjam messze még az igazi formájától.A barcelona játékát rá kell építeni,mint ahogy a brazil válogatottat is köré rakta Scolari.Neymar igazi vezér,messinek és a többieknek alkalmazkodnia kell a brazilhoz,ha ez megtörténik olyan fölénybe lesznek mint egy hete a brazilok voltak.Látható volt hogy a csodálatos technikai tudásával szétzizálta és kétségbe ejtette mind az olasz,mind a spanyol védelmet.Neymar euróbába könnyü lesz játszania,a brazil és a latin amerikai védők jóval labdabiztosabbak mint az itteniek.Ezért gyenge Messi ha dél amerikába kell játszania a hazai Copa illetve az idei VB selejtezőkön is ez történt vele..Az ideális barca ez lenne:Victor Valdes-Daniel Alves,Pique,David Luiz,Alba-Xavi,Luiz Gustavo,Busquest-Messi,NEYMAR,Iniesta!!!!Ja Neymar mindkét lábával egyforma jó!!!

342319 2013.07.07. 21:01:55

[silas](#1452753): OMG Mióta jobbak a dél-amerikai védők az európaiaktól (vagy ahogy te fogalmaztad labdabiztosabbak)? Messit és a többieket Neymar alá rendelni? Neymar a világ legjobb játékosa? A védők itt sokkal jobbak mint a brazil bajnokságban, olyan bohóc védekezés van ott, persze hogy kiszámíthatatlan az egész bajnokság. Itt Európában sokkal nagyobb taktikai fegyelem van, ráadásul a Barca ellen mindenki sündisznó alakzatot vesz fel így Neymarnak nehezebb lesz a dolga. Egyébként már Messinek is megy a latin védők ellen amióta nem Maradona a szöv.kap.... Az is biztos hogy nem fognak Neymar alá játszani, max kevesebbet passzolnak Messinek, de akkor ő rá lesz kihegyezve a csapat. Neymarnál legalább 3 játékos jobb (Messi, CR, Iniesta), de még van egy pár...

348887 2013.07.07. 21:23:57

[nagy_mark](#1452869): Furcsának és túlzónak tűnik persze ez a "Neymar a legjobb" szöveg, de ha belegondolunk nem is olyan abszurd.(És persze nem mondjuk Schweinsteigerrel kell összevetni, mert a maga posztján nyilván a német a jobb.) De vegyük a Messi-Neymar viszonylatot. 1. Neymar abszolút kétlábas, Messi csak relatíve az. 2. cselezésben Messi semmivel sem jobb a brazilnál, itt egyenlőség van. 3. Gyorsaság. Ebben is legfeljebb egyenlőség mutatható ki. 4. Lövőerő stb. Én Messitől soha nem láttam olyan kapáslövésből szerzett gólokat, mint Neymartól elég sokat. Amúgy a spanyoloknak lőtt góljánál 110 km/óra sebességgel ment a labda (lemérték). 5. Összjáték, gólpasszok, kvázi gólpasszok stb. Ebben Messi talán erősebb, de nem kimagaslóan. És hát mit fog tudni Neymar, ha végre lesznek igazi társai? 6. Rögzített helyzetek. Neymar szabadrúgásból éppen olyan veszélyes, mint Messi. Szögletei kvázi gólpasszok sokszor. 7. Csapatrszintű összjáték. Ebben Messi jobb, de azért is, mert a partnerei kicsit jobbak, mint a brazil válogatottak. 8. Dél-Amerika, Európa. Itt a pályák minősége IS döntő lehet. Láttuk, mit produkált Neymar a rosszul felkapált krumpliföldhöz hasonló brazil pályákon. Akkor mit fog tudni a Camp Nou vagy a Bernabeu, Wembley. Allianz Arena stb. csodálatosan gondozott gyepén? Egyébként: hogy Iniestánál jobb Neymar a most kiemelt elemek szinte mindegyikében, az nem kérdés. Cé-vel most nem foglalkozom, mert nem Barcelona játékos. Szóval, furcsán hangzik, de ha közelebbről megvizslatjuk, Neymar elég erősnek tűnik még Messivel összevetve is. Pontosabban nem tűnik gyengébbnek nála. Amiben Messi abszolút veri, az a hatalmas tapasztalat, meccsrutin. De ez 1-2 szezon alatt pótolható. Nem az kell, hogy Messi vagy Neymar alá dolgozzon a csapat. Az kell, hogy ő ketten dolgozzanak egymás alá/mellé. Akkor nem lesz kegyelem az ellennek.

254576 2013.07.07. 21:53:05

kiegészítem csehalbertet: neymar fingotta a passzátszelet is... ez a szöveg mindent elmond róla: "messinek és a többieknek alkalmazkodnia kell a brazilhoz" jaah persze, meg egy nagy...-t. amíg a Barcában nem mutat vmit, addig szkeptikus maradok, és elvárom Titotól, h legyen töke a padra rakni, ha olyan teljesítményt nyújt majd... egyébként még a -ba, -be, -ban, -ben helyes használata se megy neki, ami még akkor is zavaró, ha az ember nem grammar nazi...

348887 2013.07.07. 22:02:03

[fecooo](#1452942): Legyünk azért tárgyilagosak: az "ő szellentette a passzátszelet" és az "egyáltalán nem is tud szellenteni" állítások között azért van még legalább egy szellentésnyi szabad tér... Neymar nemrég kétségtelenül csapata vezéreként, gólokat lőve, kulcspasszokat adva, óriási lelkesedéssel és akarattal vitte győzelemre 5 meccsen át a brazilokat. Ez mindenképpen teljesítmény. De az egész vita csak az uborkaszezon miatt van. A szuperkupa és az első három-négy bajnoki, első BL-meccsek után már tisztábban látunk.

254576 2013.07.07. 22:02:39

egyébként alig várom a vkinga(ti krokodilként ismeritek) vs szilas harcokat... "élmény" lesz -.-'

254576 2013.07.07. 22:14:24

[carpentier](#1452957): nem mondtam, h nem volt jó a KK-n! természetesen John és a többiek véleményét elfogadom, mert érv is van mögötte, nem üres nyálcsorgatás, mint az előbb idézett személyé... azonban sokakkal ellentétben nekem a spanyolok elleni "parádé" azért nem jelent sokat, mert VdB nehezen rakhatta volna össze rosszabbul a csapatot aznap (Arbeloa, Mata, Xavi, Pedro...), mint tette, ráadásul ha a "mieink" ilyet produkálnak majd tavasszal a BL-ben (kivéve Ini, vele elégedett voltam :) ), akkor vérmes reményeim nem nagyon lesznek a szezontól... szeretném, h a brazil cáfoljon rám és valóban legyen olyan jó, mint amire a hype alapján számítani kellene, de szeretném azt is, h küzdjön meg a kezdőtagságért, ne legyen alapértelmezetten kezdő! (mondjuk, olyan "erős" a konkurencia, h ahhoz komolyan kéne küzdenie, h rosszabb legyen, mint Pedro, ez pedig nem túl jó hír az egész idényre nézve...)

348887 2013.07.07. 22:21:56

[fecooo](#1452983): értem én, hogy lassan a testtel,várjuk meg, stb. Oké. De "a küzdjön meg a kezdőtagságért", azért ezt nehéz komolyan venni, most arról nem is beszélve, hogy egy 50 milliós embert nem ezért vettek. Kivel küzdjön meg? A brazil válogatott alapemberéről beszélünk. Tellóval küzdjön? Deulofeuval? Tényleg nem értem. Alexisszel nem kell, mert vagy ő, vagy Pedro/Tello fog játsznai a Messi-Neymar duó mellett. Ez a két ember az alap a támadószekcióban, ez nem lehet kérdés.

316576 2013.07.07. 22:56:23

[carpentier](#1452898): Ezt a nézzük meg pontról pontra ki miben jobb szerintem nagyon gyenge próbálkozás. Kit érdekel, hogy Neymar két lábas, meg a farkán pörgeti a labdát, ha ez hatékonyságban nem ér fel Messi 230-adjára megcsinált testcselével. Nem attól jobb játékos valaki, mert több mindenben begyűjti az "ebben is jobb" jelzőket. Majd ha ő is olyan hatékonysággal lövi a gólokat és adja az asszisztokat, elhiszem, hogy köze van hozzá. De egy Konf.Kupa után ne osztogassunk világ legjobbja jelzőket.

348887 2013.07.08. 07:55:03

[tony42](#1453047): Hogy speciel pl. a kétlábasság szorosan hozzátartozik a hatékonysághoz, azt éppen a (nem tudom mi okból mélyen lenézett) KK-n láthattuk. Ráadásul nem is egyszer, hanem sorozatosan. Ami azt sugallja, hogy ez nem véletlen.De apróságokon nem fogunk vitázni.

340339 2013.07.08. 11:14:39

Nagyon jó lesz Neymar, és pont azt fogja megoldani, ami itt sokaknak a nagy félelme, hogy Messi függő lett a barca! Nagyon nagyon lendületet és variációs lehetőséget fog adni a csapatnak! Én amúgy még Muniaint szeretném a Bilbaoból. Cruyff meg egy fasz, Pelével együtt bohócok lassan többet lehet rajtuk röhögni, mint Győzikén!!

343730 2013.07.08. 14:02:53

Neymar be KELL hogy váljon, mert ha nem, nagy bukta volt ennyi pénzért. Szerintem be is fog a kis krapek, Messi papa oltalma alatt. Ha Messii egymaga leköt 3-4 embert a buszból, Neymar pedig 2-3-at, akkor az már komoly fegyvertény, a többit csak kigurigázzuk. Namost akkor jöhet Rooney mélységből belőni a bogyót. OFF Viccet félretéve, kell egy jó védő, csak nem értem Titot minek totojázik Th.Silvaval, rengetegbe kerül, még ha a srác szívesen is jönne a brazíljai mellé a csapatba. Thiago ha akar menjen, majd jó pénzért visszavesszük mint anno Fabregast. (Ha tényleg zseni, ott majd megmutatja). Villa nem tudom, egyáltalán elkel-e, s ha igen mennyiért...Hummelsről már végképp letettünk? David Luiz? Kell egy atom védő, na.

348887 2013.07.08. 15:50:24

[dcke](#1454440): Rooney-hoz. A legújabb hrek szerint a Barcelona Wayne-ért adja cserébe: Thiago+Villa+ 4 millió. Ha ez igaz. közveszélyes őrültek vették át az irányítást a klubnál. De reméljük, a sport.es szokásos "megbízható forrásokra támaszkodó tájékoztatásáról" van szó.

343730 2013.07.08. 16:13:43

[carpentier](#1454650): Igen, én is olvastam és majdnem leestem a székről! Ez már zsibvásár lenne, de komolyan...Thiago elkótyavetyélése amúgy nagyon szar ügy, de úgy néz ki jelen pillanatban elkerülhetetlen, mert ő is játszani akar és a klubnak is rohadtul kell a lé. De majd 30-ért visszavesszük pár év múlva...

254576 2013.07.08. 17:03:26

[carpentier](#1454650): ha ez igaz, akkor az inter mellett a mu-t is naggyá teszi a Barca az átigazolási piacon... de jó lesz majd Thiagot visszavenni olyan 40-5

254576 2013.07.08. 17:10:38

hupsz, elküldte hamarabb: szóval olyan jó lesz majd Thiagot visszavenni úgy kb 40-50 millióért egy olyan gazdasági helyzetben, aminek egy olyan csapat is áldozatul esett, mint az Atletico... persze az olyan arab-klubok, mint a Pészézsé élni fog, mint hal a vízben, és tartok tőle, h a Barca se sokáig húzza, idén mindenképp meg kell nyerni a BL-t a németek elől! (direkt írtam így, hátha vki félreérti :P ) persze a focicsapatunk nincs veszélyben, de ha így megy tovább az arabok térnyerése, nem biztos, h 10 év múlva nem pészézsé-mancici döntőket rendeznek a BL-ben... vhogy meg kell állítani a sejkeket, mert olyan szinten növelik a vagyonukat "lassan" az egész világ kárára, h összefognak mondjuk 10-en és becsődölt országokat fognak venni focicsapatok helyett... (lehet, h túlzás, amit írtam, de nem vagyok ebben sem biztos...)

254576 2013.07.08. 17:15:14

közben jött egy sokkoló hír: Villa ment a matracosokhoz 5,1(!!!!!!!) Millióért (+vicces részletek, szóra sem érdemes...) és akkor cúúúnya Laporta tönkretette a klubot, nincs pénz...

338783 2013.07.08. 17:23:36

[fecooo](#1454804): A Barca még meg fogja kapni a Villa következő átigazolásánál kifizetett pénz felét, szerintem ez nagyjából reális, ha azt nézzük, hogy mennyire leépült.

254576 2013.07.08. 17:26:41

[Hype_HUN](#1454820): Villa valszeg onnan max az MLS-be fog menni ingyen... arról nem is beszélve, h a t'ham 9-et ajánlott pár hete és "állítólag" kevesellték... most akkor ez olyan amortizáció, mint a Pengőnél 1946-ban?

338783 2013.07.08. 17:31:29

[fecooo](#1454825): Igen, lehet, hogy a következő transzferből nem lát majd pénzt a Barca. Szerintem ezekkel, hogy ki mennyit ajánlott érte állítólag ne nagyon foglalkozz, mert az uborkaszezonban mindenki beszél mindent össze-vissza. Egyébként lehet, hogy valóban ajánlott érte annyit a Tottenham, de Villa nem akart elmenni Spanyolországból, szerintem ilyenkor a klub tehetetlen. Ennek ellenére szerintem (nyilván túlzással) örüljön a Barca, hogy pénzt látott belőle. El lehetett volna adni egy évvel ezelőtt kevésbé kiégve 4-5x ennyiért talán.

336114 2013.07.08. 18:51:35

Hát ez egy botrányosan rossz deal sajnos. Az összeg sem igazán lenyűgöző, de ez a három részletben fizetés nevetséges. Őszintén bízom benne, hogy van valami háttérkondi azért... Ez, Thiago és Valdes ügye azt mutatja, hogy az idei évben sajnos valami nagyon nincsen rendben a menedzsment oldalán, és ha hozzávesszük Tito beteges és értelmetlen ragaszkodását Thiago Silvához, miközben Hummels vagy David Luiz már meglehetne, akkor azt kell mondjam nem vagyok derülátó. Ha mindezt kiegészítem azzal, hogy így simán elbasszák Rooney-t, aki mindennél jobban jönni szeretne, bármely támadó poszton tökéletes megoldás és egy új dimenzió mind játékban mind marketing értékben, és akivel kapcsolatban a Thiago+Villa+cash opció az évszázad üzlete lett volna (tekintve, hogy Alcantara szinte biztos, hogy megy), akkor pedig már igazán elmehetnek a ..csába.

341865 2013.07.08. 19:28:49

[Xavier06](#1454970): + ne felejtsd ki Abidalt... :/ bár én ebben a Thiago+Villa+cash = Rooney bizniszben nem hiszek, szvsz kacsa.. David Villa elkótyavetyélés pedig fáj. (isten tudja mi a háttér story, lehet Villa nyújtott be kérelmet: BL induló csapat + Spanyolország, állandó játéklehetőség, más nem hajlandó fizetni érte, azaz valójában ez volt az egyetlen opciója.. tehát ebből a szempontból a Barca is kiszolgáltatott helyzetben volt, + 10(?) M fizetést spórol így meg - mindettől független mocskosul hiányozni fog) hogy egy klasszikussal éljek: "Mi folyik itt Gyöngyösön?"...

346649 2013.07.08. 20:06:32

Legyünk őszinték, Villa sohasem érte el Eto'o szintjét, sérülése után pedig látványosan visszaesett. A Tottenham pedig nem akarta igazán megvenni, különben megkapták volna az állítólagos 9 milkáért. Így viszont most 2,1 jövőre +2, utána +1, ha 3 évig kibírja ott. Segítettünk Davidnak. Viszont megspóroljuk a fizetését. És még mondja valaki, hogy mi tesszük tönkre a spanyol klubokat! De ezért szeretnek ott minket a többiek, és utálják a Real Madridot. Van, ami többet ér a pénznél.

254576 2013.07.08. 20:21:16

egyébként kicsit nézzük a számokat is: rúgott 16 gólt, miközben "fényévente" játszott (hiába jön ki 40 meccs számszakilag, itt a percek eloszlása is számít, részletek by negaro :) ), repkednek a 10-20-30 milliók (Callejón pl 10-ért váltott, mindenféle carrollokért kifizetnek horror összegeket), erre Villa 5 millióért kel el, amit ráadásul HÁROM RÉSZLETBEN (szóval max 4,1-es millió az, ami kalkulálható így első körben) törlesztenek matracosék, és közben sanyi panaszkodik, h nincs pénz... eddig is elegem volt már sanyiék képmutatásából, de amit idén művelnek, az túlmegy minden határon...

348398 2013.07.08. 21:28:11

a jó édesanyját ennek aki ezt nyélbeütötte. Villa 5 milljó euró. Szalaiért nyócat fizettek. Neymar meg kitudja mennyi volt... 75 misi. Thiagó meg el. Kp hátvéd nincs persze igazolva, most már Bartra is gondolkozik a hosszabbításon. Csuda jól alakul ez az átigazolási szezony...

338232 2013.07.08. 22:13:48

[bgriffin](#1455264): mintha direkt szarnák el az egészet...nagyon bosszantó. zavart érzek az erőben, mintha elvesztették volna a józan ítélőképességet a klubnál, és csak azon dolgoznának, hogy a marketing gépezet dübörögjön

339311 2013.07.08. 23:34:06

Sziasztok, Szerintem Villáért reális ár lett volna a 14-15m EUR. Ő még mindig egy kivételes játékos, kivételes adottságokkal és messze nem annyira idős még. Az egyetlen "hibapont", hogy egy esztendő volt csupán hátra a szerződéséből. "Egy házzal odébb" épp azt pedzegettem, szerintem a Klub gesztust gyakorolt Villa felé; Ő tett le annyit az asztalra, hogy a Barca azt mondhassa, ha a matracosoknál akar játszani, elengedik oda, a pénz másodlagos. Fenntartom, Abidalt is azért engedték el, mert nem garantálták volna, hogy stabil kezdő lehessen, Abinak pedig erre volt igénye, szüksége (más kérdés, a kommunikáció rémes volt). Az meg megint más kérdés, a 32m EUR Marquinhosért, a minden pénzt megadunk T. Silváért (egy csak egy védő van talpon e vidéken), a Thiago+Villa+vash = Rooney féle ötletektől/pletykáktól (hogy a ter Stegen vs. Valdes ponyvába bele se kezdjek) fel áll a szőr a hátamon. Egyre kevésbé tetszik a Klub átigazolási "stratégiája", "koncepciója"...

350778 2013.07.09. 00:01:41

David Luizt ide, már csak a sérója miatt is kell egy Puyol-utód, majd' öt évvel fiatalabb, mint a '84-ben született Thiago Silva, de ha ő jönne, az se baj, csak legyen végre egy klassz középhátvé. Akkor még Rooney nélkül is kész lenne a csapat. Na persze vele lenne igazi - a CENTERPOSZTON!

256533 2013.07.09. 00:10:14

SZiasztok, nagyon jó lett a poszt. Először is Neymarról pár gondolatom. Neymart egészen a tavalyi Copa Americáig egy bohócnak tatottam, aki óriási tehetség ugyan, de a külsőségek miatt eltékozolja. Gyakorlatilag semmi jelét nem láttam nála, ami csapatjátékosra emlékeztető vonásokra utalt. év közben csak olvastam róla, de a kép nemigen változott. a mostani KK-n viszont, mintha egy agyban teljesen kicserélődött játékost láttam volna, ha ez a valós kép, akkor igen jól sikerül igazolás lehet, kis csiszolással nagy hasznára lehet a csapatnak. a csapatról pár szót. Tavaly nem volt végig Tito, és bár sokszor nem bezséltek róla, érződött, hogy az oltözőben nincs rend. valószínűleg elég sok stresszt okozott Villa nélkülözése, Thiago és faterja nyomása, hogy többet játsszon, Valdes bejelentése, Cescre helyezendő nyomás a közönségtől, és ALexis töketlenekedés a szezon végéig majdnem. és nem volt egy vezér, aki ezt csillapítsa. Ráadásul a jól sikerült ősz után sok játékos elkényelmesedett tavaszra etc. Szerintem a kulcs itt lesz, hogy ezt kezeljük jövőre, pár stresszprobléma tutira megoldódik Thiago és Villa eligazolásával, mégha én mindkettőt sajnálom is. Plusz Abidal helyzetének kezelése sem javított a helyzeten. De ezeket a fenti dolgokat valószínúleg majd Xavi v Puyol emlékkönyeiből tudjuk csak meg. Jövőre a kulcs szerintem: nyugalom az öltözőben, mindenki tudja milyen szerepet szánnak neki, és ezzel tudjon élni, de ne bomlasszon;Tito egészsége, Neymar beépítése; a csapatban a harci szellem felrázása (ez utóbbi a 0-7, és a Real elleni zakók után nem hiszem probléma lesz); és egy jó, tisztelni való Real, akivel végig futhatunk a bajonokságban a címért, a Spanyol Kupában a "B" csapat játszatása januárban. Szerintem Neymar érkezésével esélyünk lesz felépíteni egy újabb Tridentét, MEssi-Eto-Henry után, ami most így nézne ki nálam: Messi-Neymar-Tello, mégha Tello nem is egyenértékű Henryval, de stlílusában hasonló.

256533 2013.07.09. 00:14:13

jah, és még egy. Bartra beépítése középre, és akkor egy hátvéd igazolás tényleg elég a továbbiakra.

347396 2013.07.09. 05:07:03

Szerintem jelen pillanatban Thiago Silva fenyevekkel jobb a sokak altal felhozott konkurancianal,foleg ha a jelenlegi jatektudast nezzuk.Szerintem egy Luiz kozeleben sincs,nem beszelve Hummelsrol!Viszont ketsegtelen,hogy majd harmincegy evesen,se nem a jovo embere,se nem lesz mar jobb,illetve nagyon kockazatos euro tizmilliokat kifizetni erte.Nem tudom megeri-e..Lehet a romai(brazil) gyerek lenne a jobb valasztas,de csak a jovo szempontjabol...Thiago Silva magasan a legerettebb,orom nezni a jatekat.. Elkepzelheto,hogy a mostani Thiago/Villa(esetleg Abi)uzleten kiakadok,meg nem voltak akkor Barca szurkolok,amikor Pep kezdett tisztogatni,kulonben nem lennenek ennyire felhaborodva..:) Thiagot sajnalom,hangyafasznyit megertem,de mehet a p...ba,ha menni akar!(Oszinten szolva,ritka nehezen emesztem a szituaciot,de ha nincs ideje,vagy nem erez magaban Xavi-Ini fele tehetseget ahhoz,hogy felvegye a harcot a csapatba kerulesert,es kivarja a sorat ugy,hogy azert relativ sokat szohoz jutott tavaly,huszonegy evesen,akkor huzzon a f...-ba!!!(Legalabb megegy ok,hogy utaljam a Manchestert...

347396 2013.07.09. 05:20:43

@Gaggio1981: (A Neymar temahoz)En amiota lattam jatszani,ilyen...Nem "cserelodott ki agyban",mindig is ilyen volt!Egyszeruen nem lattatok jatszani eleget,szerintem nem volt eleg informacio,ennyi..Viszont amit sokszor irtam;igy nem erdemes velemenyt alkotni....

256533 2013.07.09. 06:22:28

[bondia](#1455937): lehet nem láttam eleget játszani, és csak a rövid hírekből értesültem. de a világ ilyen, egyre inkbb a benyomások számítanak. de megkövettem magam, pozijvan csalódtam. szerintem nem lesz BL-visszahódítás jövőre, és a bajonokság sem lesz könnyű a Real ellen, de ha végre nyugalom lesz az öltözőben, akkor 2 éven belül ismét feülhetünk a trónra.

343730 2013.07.09. 08:29:13

Ilyen szinten leakciózni Villát...Még ha egyben fizetnék ki az 5,1 millát, akkor is szégyentelenül alacsony ár, de így egy vicc ez az üzlet. Na most akkor ha kalkulálunk eddig van 2 milla befolyva, ha Thiago megy, neki ugye 18 milla a kivásárlási ára az összesen 20. Még mindig kell melléje egy annyi, hogy a szakállas arabok egyáltalán szóba álljanak Silvával kapcsolatban. Ha már nagytakarítás, akkor csodálkozok, hogy nem került még szóba Masch vagy Song, mert ha lesz középső védő hozva, akkor ugye 3 szűrője van a klubnak egy posztra...mondom ezt Rosellék satnya logikájával. Namost itt mind Rosellt szidjuk (jogosan), de elvileg ha jól tudom Tito dönt hogy kire van szükség és kire nem (legalábbis remélem), remélem tudja mit akar. Nagyot röhögtem tegnap a Villa+Thiago+cash = Rooney pletykán, de ezek után hogy Villa gyakorlatilag fityingért ment el nem is biztos, hogy annyira rossz üzlet lett volna.
süti beállítások módosítása