HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Búcsú a fegyverektől

2013.05.03. 11:00 vigvik

Egy apró mosolyt legalább - ha máshogy nem, hát keserves kínunkban. Higgadjunk le egy kicsit. ...megvan? Akkor kezdhetjük.

Egy apró mosolyt legalább - ha máshogy nem, hát keserves kínunkban. Higgadjunk le egy kicsit. ...megvan? Akkor kezdhetjük.

Az évek során felhalmozódott okokból adódó kényszer miatt:

"Mondok valamit. Nincs rosszabb a háborúnál. Itt, a mentőkocsik mellett, biztonságos távolban, el sem bírja képzelni az ember, milyen borzalmas az egész. Ha valaki el tudja képzelni, hogy milyen borzalmas az egész, akkor már nem tud csinálni semmit, mert belehülyült. De vannak olyan emberek is, akik sohasem tudnak elképzelni semmit. Aztán olyanok, akik félnek a tisztjeiktől. Nohát, ilyenekkel csináljuk mi a háborút."*

Mindemellett a romantikus szurkoló elvárása:

"Én tudom, hogy milyen rossz, de amíg vége nincs, addig helyt kell állni."*

Egy kis modern Mohács

Ne szépítsük: a földbe lettünk döngölve. És nem tegnapelőtt, hanem a párharc teljességében. Csúnyán oda lettünk baszarintva. Nagyon csúnyán. Nyekkentünk belé. Pontosabban csak nyekkentünk volna, ha egyáltalán még tudtunk volna hangokat kiadni. Gyengék voltunk, nem is: gyengék vagyunk. Persze nem a közhelyszerűség gyengesége ez, nem futballszakmai, hiszen az legfeljebb csak relatív lehet - mondjuk például a Bayern Münchenhez képest, de ez sem elég jó megfogalmazás, a futball ezen szintjén semmiképp, mert itt már úgy illik mondani: erősebbek. Szóval nem szakmai: abból csak a kiszolgáltatottság fakadhat - de az sem a lábakból jön. Nem felejtett itt el senki semmit. Ez a Barcelona még mindig piszok erős - csak éppen most kurva gyenge. Szétesett. Fejben. Ez persze nem kevésbé aggasztó, de lényeges: valójában 2-0-ra és 1-0-ra kaptunk ki - csak utána mindkétszer elszállt az egész. Nem maradt tartás, és kiütközött a fáradtság gyengesége, a megtörtségé, a tanácstalanságé - nem másé. És ha már az eredménynél tartunk: igen, a fallikus identitástudatnak nehéz ezzel megbirkózni, de valójában sokkal jobb és könnyebb így kiesni. Tudva, hogy messze voltunk a céltól, hiszen valaki más egyértelműen és tisztán közelebb volt hozzá. Nincs az Inter utáni sírás, hogy ezt miért vették el tőlünk - hogy az élet miért veszi el máshol, amit korábban odaadott -, nincs a Chelsea utáni tehetetlenül sokkos bolyongás, hogy ilyen nincs - hogy ez nem lehet - hogy két csapat között egyszerűen nem lehet az ennyivel kisebb tudásúnak továbbcsúsznia - hogy ennyire nem lehetünk szerencsétlenek. Nem, most semmi ilyen nincs. Nem lehet végső hiányérzet. Nincsenek kérdőjelek. Üresség van - és azt könnyű lesz betölteni. Könnyebb. Ezt a Bajnokok Ligáját - végre - nem a Barcelonának kellett volna megnyernie. Megszabadultunk egy tehertől. Szokatlan? Üdvözlet a valóságban.

Hogy jutottunk idáig? - I.

Ha kellő higgadtsággal eltávolodunk, akkor sorrendben az alábbi okokat körvonalazhatjuk, szigorúan szurkolói szemmel (tudom, alliteráció, de most nincs kedvem hozzá):

1.a A Tito-projekt nem hogy kifutni nem tudott, de valósággal kettétört decemberben. És ez nem olyan dolog, amire csak legyinteni lehet, hogy 'hát visszatért, vagy nem?'. Túl azon, hogy az ismertek fényében igen tuskó magatartás, A válasz: nagyon nem. Minden össze-vissza és főleg át lett ütemezve évközben, a dolgok kikerültek az elsődleges vezérlő kéz alól, Roura pedig a nyomás alatt túl sokat és túl nagy lángon égette a tüzet - hogy a csapatbeli viszonyok minden bizonnyal irányító elvek nélkül maradtak, arról már ne is beszéljünk. Ezek mind-mind a mentális és pszichikai leterheltséget fokozták. Gondoljunk csak bele: most ősszel volt talán először olyan, hogy Iniesta szokatlanul keveset játszott. Egyértelmű, hogy mi lehetett az alapterv: védeni az üveglábait és tartalékolni tavaszra. Ehhez képest beütött a krach, végignyomta a január-február-márciust (az ezidáig szánt szándékkal gyengébbre időzített hónapokat), és teljesen elcsigázottá vált mostanra.

1.b Mindezzel párhuzamosan a játékrendszerünk az ötödik évbe ért, és az alatt az alapjai nem változtak. Ez rengeteg idő és aki most az összeurópai kocsmában a Bayern fejének pultba verését kéri számon a szakmai vezetéstől - azért, mert már úgy elképzelte, és olyan szép volt: erre meg ők nem tudják kivitelezni, basszák meg! -, annak - minden tisztelettel - baj van a szemléletével. A tiki-taka sem önmagában való. Még ha minden feltétel adott hozzá, akkor sem. Bizonyos tekintetben az eddigi futball csúcsa, de nem annak vége. Még nem. Mindenesetre ezt azért érdemes idevenni, mert egyszerűen túl sok dolog esik egybe, és ez feltétlenül rontja a tisztánlátást. Több mint valószínű, hogyha Vilanova nem betegedett volna meg - ó, bár - akkor is szembe kellett volna nézni ugyanezen szakmai akadályok - nevezzük Bayern-játéknak - legalábbis jórészével, így viszont esély sem volt azok megfontolt és kellően áttekintett lereagálására.



2.a Ahogy ősszel megmutatkozott, hogy Guardiolához képest szakmailag - értve mindezt a lehető legcsupaszabban - talán nem vesztettünk oly sokat mint egyesek gondolni vélték - ez ugye nem véletlen, elvégre már akkor is Tito volt a taktikai referens -, úgy tavasszal tökéletesen kijött, hogy miért maradt előbbi után mégis pótolhatatlan űr, és miért is utolérhetetlen önmagában az a négy év. Röviden: a pszichológus, a motivátor, a prédikátor az, akit elvesztettünk, és ennek hatását csak egy ilyen hekatomba után lehet igazán kiértékelni. Hipotetikus, de nyilvánvalóan nem túl merész állítás, hogy mondjuk minden egyéb körülményt változatlannak feltételezve Peppel nem juthattunk volna oda, ahol a visszavágó hatvanadik percében tartottunk. Elvesztettük volna az első meccset Kassaiék miatt ugyanúgy 4-0-ra mondjuk 2-0-ra, de a retúrpartin egyszerűen nem omolhattunk volna össze a bekapott gól után, és kínkeservesen valahogy lejöttünk volna egy 1-1-gyel. Kár folytatni: világos.

2.b Ugyanakkor mára igencsak testes problémákat eredményeznek Pep anno széthagyott játékszerei és a szakmai vezetés hitvallásába úgy tűnik axiómaként bekúszó rigolyái. A védelem leszedálása, a helyenként indokolatlan túljátszatás - vagy éppen Messi offenzív súlyának abnormális szintre emelése, amely folyamat valójában az őt körülvevő menők fokozatos leépítésével (Eto'o, majd Henry) kezdődött anno. Fontos: itt most nem azon van a hangsúly, hogy ezek jó döntések voltak-e vagy sem, hogy Eto'o a maga személyiségében valóban egy arrogáns köcsög-e, Henry pedig vajon tényleg eltelt-e azzal, hogy egycsapásra minden álma valóra vált, nem, a dolog arról szól, hogy egyszerűen még csak nem is hasonló irányban - konstruktív csatár - zajlott a pótlásuk. Illetve - csakhogy egész pontosak legyünk - később rájött eme hibájára Pep, de akkor már visszafordíthatatlannak tűnt a folyamat. Így ez napjainkban tipikusan az egy-kosárba-minden-tojást tankönyvi esete: a kosár persze a legszebb a műfajában, vastagon bearanyozott, jobbat kívánni sem lehet - de hiába, mert ha kicsúszik a kezünkből - lásd: mostani sérülés -, akkor hogy rántottát nem fogunk enni, az egészen bizonyos.

Közbeszúrt, ötven percre vonatkozó értékelő, kibontott első etap:

Valdés (-) - Semmi sem rajta múlt, így némileg az is érthetetlen, hogy miért most lesz esetleg megkérdőjelezve a hozzáállása és az elhivatottsága. Pont mintha Európában lehetett volna érezni benne valamiféle tüzet - talán nem is oly halványat (Milan, PSG). Személy szerint kétlem, de: Az év közben kikiáltottak fényében ez volt az utolsó csillagos-himnuszos estéje a csapattal. Az évek hosszú soráért köszönettel tartozunk. Így ha mégis úgy alakulna: Minden jót, Victor!

Alves (5,5) - A saját játékstílusa miatt combos hendikeppel indult, de nagytotálban nézve a dolgokat valóban a Ribéryvel szembeni párharc volt az egyetlen, amit neki köszönhetően oda-vissza hozott - de legalábbis nem veszített el egyértelműen - a csapat: kissé szokatlan módon hisztizett is a jó francia rendesen. Persze ára is volt a dolognak: elől levegőt sem hagytak neki Alabával, a védelmi zónájukban cserébe a Csigaevő is felszívta magát és amolyan eltökélten durcás módon számtalan - valljuk be - erőtlen próbálkozást maga fojtott el. Egyébként is nagyon pontatlan voltál, Dani!

Piqué (8 7,5) - Azzal a játékleválasztással - négyet hagyni négy ellen -, amivel próbálkoztunk, bele lett kényszerítve a messiás szerepbe - de becsületére legyen mondva: fel is vállalta, ameddig bírta fejben. Legalább féltucatszor mentett elképesztően nagyot, és jórészt neki köszönhető az, hogy a védelmi részről működni látszott az a támadó részről üres hazárdjáték, amit az első felvonásban oly teátrálisan vezettünk elő. Kegyetlen személyi sors: saját magának éppen ebben a félidőben sikerült a legközelebb kerülnie a puyoli szellemiséghez - kár, hogy tőle ez nem tudott ragadós lenni. És kár, hogy a végén minden összedőlt. Az öngól egyébként nem volt különösebben nagy hiba: derékmagasságban hirtelen combemeléssel megpróbálni menteni - egyszer gól, egyszer szöglet. Más választás nemigen akadt: lett volna középen, aki berúgja...

Bartra (6,5) - Nem tudni honnan volt képes előszedni annyi bátorságot, hogy megpróbálja a szerepkör minden elemét bejátszani: úgy a félpályánál történő megelőző ütközeteket, mint a középpályára történő fellépést és támadásindítást. Borzasztóan sokszor belehibázott mindkettőbe: ütemet tévesztett, elszórt nem egy labdát - mégis csak és kizárólag dicséret illeti. És nemcsak azért, mert felháborító és botrányosan nagy mulasztás a Stáb részéről - ez, igen, na ez valóban az -, hogy kvázi a Bayern ellen kellett beugrania a mély vízbe, de azért is, mert még az ügyefogyott mozdulatain is érezni lehetett a mérhetetlen akarást és elszántságot. Egyébként lehet tippelni: az elődöntő előtt hány meccsen játszott összesen a BL-ben? Na? Négy! Összesen négy meccsen, uszkve 200 percet. No comment...

Adriano (4,5) - Ő veszett el leginkább a bajor erőkülönbségben, és a legtöbb látványos védekezési hibát is ő követte el - bár nyilván az is igaz, hogy Bartráé volt az Piqué-elsősegély joga. A gólnál azért megpróbálhatta volna tökösebben felvenni Robbent - nem behátrálni -, sőt, nemcsak akkor: most persze megállíthatatlan lendületűnek tűnik a holland, ráadásul olyan mintha végre-valahára a saját csapata céljainak érdekébe állította volna a képességeit, de azért egy baloldali Alves valószínűleg elő tudta volna hozni belőle a picsogó, őszinte énjét. Leszedni róla a keresztvizet persze nem érdemes.

Song (8) - Szomorú sorstragédia: zajlik az elmúlt évek gránátvörös-kék Waterlooja, ő pedig éppen leteszi a nagydoktorit. Innentől kezdve semmilyen kételynek nincs létjogosultsága: nem lehet negligálni, hogy mekkora szükségünk van arra, amit ő képes nyújtani. És ne legyen vita: rá. Csakis rá. Mégpedig azért, mert már egy éve itt van, és a játékrendszerrel kapcsolatos tudása haladó szintűvé vált: teljesen felesleges megint a nulláról indulni, valaki mással.

Túloldalt a törökök

Ünnepelnek. Teljes joggal, teljességüktől eltelve. Egy mester mesterműve ez. Annyiból persze nélkülözhetetlenek voltunk - fájdalmas szerep -, hogy csak mi lehettünk a vászon. Ellenünk kellett mindezt produkálniuk - hogy egyáltalán elhiggyék nekik. Az általuk elénk tartott tükörben amúgy is érdemes magunkat nézni. A frissességüket, erejüket, magabiztosságukat: mi is voltunk ilyenek. Lehetünk is még. Vicces: akár ezzel a garnitúrával is, hiszen még mindig fiatal a csapat. Hogy felháborító ha motivációs problémáink vannak? Nem ereszt a röhögőgörcs: mégis hány csapatnak sikerült a történelemben 4-5 évig fenntartania a győzelem étvágyát? Még az '50-60-as évek Real Madridjának sem, mert a BL ezüstserlegén kívül nem igazán motiválta őket semmi. A Cruyff-féle nagycsapatnak, igen: de hát azok is mi vagyunk! Örüljön inkább mindenki, hogy lyuk van a seggén. Az ilyen fordulópontoknak egy közös ismertetőjele van: kérlelhetetlenül eljön mind. Előbb-utóbb. Most is ez történt. Persze ahogy az már csak az ilyen sorsfordító csatáknál lenni szokott először felbukkant a váratlan káosza és minden előzetes számítás a feje tetejére állt. A védelmünket, a nem létező, oly sokat - jogosan - szidott védelmünket az eddig nem ismert vészhelyzet valósággal reanimálta, és bár összhang nyilván még csak megfoganni sem tud egy meccs alatt, de ezt elképesztő koncentrációval és önfeláldozó magatartással valahogy mégis sikerült kiküszöbölni. Késélen táncolt az egész persze, hiszen rendszeresen négy lendületben lévő támadó kontra négy pozíciót fogó védő volt az összkép, de Song totemoszlop-alakjával mégis megvolt a hevenyészett érzelmi alap, hogy egy kis szerencsével ezt így talán lehet tartani hátul - és akkor jöhetünk elől a problémák ellenére azért igencsak gólerős, oly sokat dicsért támadósorunkkal. És nem jöttünk. Aztán meg...hát: összeomlottunk. Igen: nem volt Messi, de ezzel mit csinálni nem lehet. Igen: az évben még egyedül organikus jegyeket mutató csatárkettőst (Fabregas-Sánchez) megint sikerült szétválasztani, de ezen - legyünk őszinték - aligha múlt bármi lényeges. Az az igazság, hogy valóban sok jel mutat egy irányba - nem kizárólag róla van szó -, és az ezekből szőtt labirintusból egy ideje már lehetett érezni a végzet szelét. Nem ettől az évtől. Bőven, de bőven tavaly óta: például az aggasztó öltözői képet festő kihagyott tizenegyesek óta. Elhangzott már ott is: kegyetlen képletesség ez, határozott nyoma annak, hogy nem eléggé felosztott a felelősség problematikája a csapaton belül.

Közbeszúrt értékelő, tömör második etap:

Xavi (6) - Továbbra sem ő. Ha gond is van vele, akkor az az izmaiban van: már megint sikerült tavaszra teljesen feleslegesen túljátszatni. (A keserűség hangján:) De legalább az ölünkbe hullott egy remek szemléltető példa, amit még a legértetlenebbeknek is muszáj lesz felfogni: elvégre mi is történt, amikor a lassú, körülményes nyuggerét lehoztuk a pályáról? Hohó: hirtelen Schweinsteiger és Martínez is átlépte a középpályát. Na meg kaptunk még kettőt.

Iniesta (5) - A csapat fájdalmas és tisztán kivehető metaforája éppen a legjobb játékosa volt: nem megy - tehetetlenül próbálja cibálni - és összetörik.

Cesc (4) - Mint egy boroscímke: az idővel halványult. Nem kezdett rosszul - de hát ezzel éppencsak a port törölte le a palackról. A második félidei önfeladással ráadásul mindez vissza is szállt. Most már a tartalom, a nedű: az érdekelne mindenkit. Ennek ellenére a heveskedő felhangok és elnagyoltan felvázolt számonkérések igencsak túlzóak. Ígéret: története vizsgálatának folytatása következik.


Villa (5) -  Az ötméteres pontatlansághoz ez a magasság túl nagy, de szerencsétlenségében azért becsülendő, hogy igyekezett minden félpillanatnyi szabad idővel kapott labdát valahogy kapura tenni. Nem igazán sikerült, de a támadásbeli koncepciók ritka megléte miatt nem volt ez egy rossz döntés.

Pedro (5) - Ó, rejtsetek álarc mögé!** Egyébként beismerem, tévedtem: egyszer valahogy - talán véletlenül - megverte Lahmot, és gyengén kapura is lőtt. Amúgy is próbálkozott, még ha nem is különösebb hittel: mindezért dicsérhető. És igaz: volt egy jó kísérlete harmincról.

Alexis, Thiago, Montoya - Egy csapat együtt veszít, így pedagógiailag helyeselhető a pályára küldésük - az viszont félig-meddig szomorú kórkép, hogy az alapemberek összetörtségét látva, és minden bizonnyal ezen mentálisan kialakult vészhelyzet miatt cserére kényszerítve beléjük kellett fektetni a megszerzendő becsület- és az elkerülendő negyedik kapott góllal kapcsolatos reményeket.


Hogy jutottunk idáig? - II.

"Minden országban egy osztály uralkodik. Ez az osztály buta. Ennek köszönhetjük ezt a háborút."*

3.a A Mourinho-kór blőd félrekezelése. (A hőbörgéseket - mégis hogy jön ez ide? - könnyedén letorkolva:) Borzasztóan egyszerű és kézenfekvő módon. A minden korábbi történelmi tapasztalatot a játékrendszerébe integráló, azt tudatosan felépítő, nyitott szellemiségű, megfigyelő és naprakész katalán-spanyol futball ugyanis belterjes lett a Portugál érkezésével. Teljesen komolyan elhitte mindenki a hároméves pofozkodásban, Barcelonától Madridig, hogy akkor a világ most megállt, a közepén e két csapat lészen, másra figyelni nem érdemes. Hát a nagy lófaszt nem! Szó sincs arról, hogy surranópályán, de annyira ádáz tekintetektől sem kísérve formálhatta a maga akcióját Germánia szívében két zseni - hogy közben az elvileg élenjáró Hispániában még csak egy satnya reakcióterv se készüljön. Mert mintha tényleg nem számoltak volna vele. Jó, jó: erős a Bayern, klassz a Dortmund és állítólag centerrel játszanak...izé, mikor is van a következő clásico? Ez bántó, mert valami olyasmit sugall, hogy bizony jobb, hogy nem szaladtunk bele például a Juventusba. És még...

3.b Ismerd fel ellenfeled! Ha máshogy nem: arcról. Elég sokszor láthattad már: számtalanszor találkoztatok, és utána rendre vigyorogva ünnepeltél a gyepen. Mi következik ebből? Gyűlő-gyülekező motiváció - benne. Ha arra volt kényszerítve éveken keresztül, hogy választása nem lévén élvezze a katalán futballfallosz minden neki keserű gyümölcsét, akkor nem árt valamennyire felkészülni arra, hogy mi lesz akkor, amikor a benne felhalmozódott veszteség, indulat és győzni akarás visszakézből levág egy ordas nagyot. Thomas Müller nem Fabregas, Bastian Schweinsteiger pedig nem Xavi: ugyanakkor annyival nem is rosszabbak, hogy mindenüket kijátszva ne verjék meg akár nagyon utóbbiakat, különösen ha azok sebezhetőek, és főleg annak fényében, hogy bizony Pedro sem éppen Ribéry - erre az eufemizmusra azért büszke vagyok - és a jelenlegi leamortizált állapotában Sánchez még annyi tiszta hasznot sem tud a csapata malmára kihajtani mint az egóból kiöntött Robben.

4. A Bayern München. És csak azért kerülnek a sor végére, mert a többi pont egyáltalán létezik. Kívülállóként lehet persze egyszerűsíteni: azt mondani, hogy az első három a romlás virágai, az enyészet szükségszerűen felbukkanó jelei, a Bayern pedig maga az urna - a kettő együttes jelenléte kell az új világrend létrejöttéhez. Csakhogy éppen az előzőek miatt olybá tűnik, hogy nem kellett ide Bayern München, bárki más is megtette volna, bár nyilván nem ilyen elsöprően: a Barcelona nem tudta ezt a háborút elveszíteni, mert addigra már fegyvere sem volt. A gond az, hogy úgy tűnik ő nem tudott erről.

Szabad utak, kiutak, kutak

"Azért mégsem lehet mindenkit felakasztani."*

Elfogult szurkolóként persze mi értelme is volt az elmúlt öt évnek, ha azt sem tanultuk meg belőle, hogy szinte irracionális reményeket is lehet táplálni? Ennek a Barcelonának út közben nem voltak határai. Miért ne hihetnénk hát, hogy a futballtörténelemben kvázi egyedülálló módon sikerül főnixként egyből újjászületnie? Az ilyen vereségekben - ahogy az már csak lenni szokott - hatalmas erkölcsi tartalék rejlik. Fogtuk a kútkávát, belenéztünk a mélybe - és persze, hogy megrettentünk. Ahogy ezzel összehasonlítatlan módon nyilván a játékosok is. Márpedig a félelem szítja a kialvóban lévő tüzet, a lehetséges koromsötét jövőbe történő pillanatnyi betekintés pedig munkára sarkallhat. Annyira nem állunk ám rosszul: furcsa, de nem a csapat elsőre legelteltebbnek tartott tagjai tűntek bajosnak és koncentrálatlannak. Piqué teljesítménye például egészen meghökkentő: az osztály leglinkebb, legmegbízhatatlanabb hülyegyereke, akit körbevesznek a lányok és a komolyan vehetetlenség légköre, utóbbiért tesz is rendszeresen - erre a legreménytelenebb helyzetben veti meg a lábát és segít ki egy idétlen mosoly nélkül mindenkit. Nem Xavival, Iniestával, Alvessel van a gond: nem azért, mert szent tehenek, hanem azért, mert egyértelműen látszott az arcukon a lelkiállapotuk. Nem az új fiúkkal, ez világos. Aki Albát hibáztatja, arra csak legyinteni lehet: nem tetszett észrevenni, hogy egyelőre egy hamari kis pöcs? Fiatal, heves, rutintalan: ki fogja nőni. Ilyen értelemben nem is Messivel, bár ez bonyolultabb. Kivel akkor? Nem egyértelmű, és ezek a külsős ráolvasások akkora baromságok, hogy belefájdul az ember feje. Fabregasszal? Nincs teljesen rendben mentálisan, de kedves Barcelona-szukoló, kurva gyorsan tetszik felejteni. Ennyi erővel nagyon adja magát például Pedro: mert mégis mi a herét csinál? De, állj, állj: keressük az egyéni bűnbakokat? Nevetségesen szánalmas. Kelleni fog persze személyi csere, egyeseknek szabad utat kell adni: stratégiai és taktikai, illetve pszichikai frissítés szempontjaiból egyaránt. De strukturáltan, ha lehet. Mert az, hogy akkor csokorba kötve adjunk túl Songtól kezdődően - anyám, borogass - a takarítónőig bezárólag mindenkin, az kérem, kurvára nem egy koncepció. Számot mondani nehéz, de nagyságrendet elég könnyű: nem nyolc-tíz új emberre van szükség, Mélyen Tisztelt Orbitális Hülyeség - ennyi játékost beépíteni sem lehet, a tranzakciókat gazdaságilag kivitelezni meg aztán főleg nem: ez nem a Futball Manager -, hanem három-négyre, ha igaz a hír, úgy kapussal együtt. Az érkezőket jól megválasztva. Igen: ezen van a hangsúly, nem máson. Ez, igen, ez lesz a jó-mulatság-férfimunka: szakítani a Guardiola-éra hagyományaival és újrakezdeni bizonyos dolgok építését az előző alapjain. Hiszen látszólag béke van, és csak mi tudjuk, hogy:

"Nincs vége. Egy háborúnak nincs vége soha."*

 

 

* Idézetek Ernest Hemingway: Búcsú a fegyverektől című mesterművéből. Aki Örkény műfordításához hozzá már nyúlni az bűnös alkat: elkárhozom, most már biztos.

** Dylan Thomas.

75 komment

Címkék: jövő méltóság értékelő Bajnokok Ligája Bayern München

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr316017584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

347396 2013.05.03. 13:39:35

Ernie orult volt,zsenialis orult,de rendkivul stilusosan szorakoztato.Mint a csapat.Aztan olyan vege lett,mint Tito gyengekezu,nem tudjuk mit jatszunk,mert se nem tamadunk,se nem vedekezunk,de azt qrva langyosan taktikajanak.Ongylkossag.0-7.Hatalmas zako,egyaltalan nem emelt fovel torteno kieses. Hat,lesz mit csinalni a felkeszules alatt,lesz dolga a stabnak boven,mert szetestunk a vegere teljesen! Koszi az ertekelot,jo iras!

347396 2013.05.03. 14:36:32

Foleg ugy lesz nehez,hogy kozben kapnak szet a szeteso Barcat..Allitolag a Milan is bejelentkezett Cesc-ert,mig a megaloman(kocsog)Perez szarnysegedje ul gepre,hogy meggyozze Neymart,es a Santost.Letkerdesnek tekintik a leigazolasat,az elnokvalasztas elott..Es ha o valamit akar - amivel a Barcat is gyengitene egyben - akkor sajnos melyen a zsebebe nyul. Mondjuk Tito es Rosell szerint nem nagyon kell valtozas,uj jatekos,inkabb csak hogy a serultek felepuljenek.....:(

348032 2013.05.03. 14:40:46

Remek írás, köszönöm. Sok kis katarzisra lesz még szükségem, hogy a Judgment Day(s)-t feldolgozzam. Meg hát mindig az uccsó, "Így juthatunk tovább" bejegyzés fogadott, és nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek. Aztán mégis: sírtam...

341865 2013.05.03. 14:44:30

miközben olvasgattam a kommenteket az elmúlt néhány napban (hétben, körbe körbe ugyanazt más más név alatt) 1 mondat ugrott be mindig amit "óriási meglepetésemre" visszaolvastam a posztban: "...de kedves Barcelona-szukoló, kurva gyorsan tetszik felejteni..." :) ha itt néhány emberen múlt volna a Barca jövője anno (az elmúlt néhány gyorsan elfelejtett év) nem lett volna sem Guardiola, sem "szar unalmas tiki-taka".. Capellonk lett volna meg Mourinhonk kb.. :) nem fogom magam ismételgetni, amit gondolok már leírtam, aki meg akar adjon el bárkit meg rúgjátok ki a szertárost is, Xavit is küldjétek el nyugdíjba, meg hozzatok 5 német játékost meg majd lehet mondani, hogy bezzeg én megmondtam... és persze Neymar, hogy is felejthetnénk el őt.. :) Csoda ez a csapat, ... dehát, a memória, az bizony furmányos jószág.. :) köszönet a posztért negaro! príma darab lett :)

347396 2013.05.03. 14:57:04

[Bendak](#1235663): Szerintem a szurkolok bizonyos(meg nem szentimentalis;)resze,azert joggal aggodik a jovoert,nem csak a mult letezik,megha olyan szep is volt..Senki sem felejti el Pep-et es a csapatot,(remelem)de ez az elet rendje! Idonkent szuksegeltetik minden teruleten nemi megujulas,velemenyem szerint,(is) ennek most jott el az ideje..Nyilvan vannak nagyon szelsoseges kommentek(negativ),azokon jokat lehet mulatni,de ugyanez megvan az ellenkezo(pozitiv)iranyba is,ami legalabb annyira tavol all a valosagtol..:)

340172 2013.05.03. 15:29:24

Jó írás, de akkor is marad hiányérzet az emberben. Ez nem posztíró hibája, hanem az informáltság hiányáé. A Classicok és Milano óta látszik, hogy a hagyományos játékrendünk önmagában, változtatás nélkül nem elég. Ezt még a PSG-s meccsek is mutatták. Erre a Bayern ellen semmi, 0=nulla meglepike, variáció-féle volt. S ez nem érthető, nehezen magyarázható. Mondjuk a vezetőség még Milan elleni visszavágó előtti nyilatkozatai, mely szerint a Liga megnyerése és Abi és Tito várható visszatérése már maga a győzelem és elég erre az idényre is fura értelmezésekre ad lehetőséget, s ami bosszantó, hogy értelmezgetni lehet, de hogy konkrétan miért mondta ezt Rossell azt már szerintem soha nem tudjuk meg

341865 2013.05.03. 15:36:26

[bondia](#1235687): nem is kérdés, h akadnak gondok, csak hát ahogyan itt írtad te is, vannak hangadók, akik jó hogy nem legszivesebben bezárnák az egész kócerájt tekintet nélkül arra mi is történt a szezon kellős közepén (ami tk. kettétörte a szezonunkat - lásd poszt feljebb :)) az meg már tényleg az én saram (meg vérmérsékletem), hogy vannak ótvar nagy baromságok, amik miatt néha elszomorodom és próbálnék érvelni ellenük... aztán mire rájövök, hogy "de minek is?" már túl késő .. :) dehát ettőli is jó (meg nemjó) a blogolás, itt kapsz hideget meleget, feketét meg fehéret..:)

254576 2013.05.03. 15:48:12

amíg jelen a kettős mérce a csapatban, amíg vannak egyenlőbbek az egyenlőknél (ne vegyük ide most Messit...), amíg vannak játékosok, akik következmények nélkül hozhatnak szégyenletes hónapokat/éveket, miközben másoknak elég néhány rossz meccs és padra kerüljenek, addig nem lesz itt változás... sajnos erős a gyanúm, h Pep a hibás, ugyanis az ő idejében kezdődött bizonyos La Masia növendékek kiemelt jelentőségének éreztetése... egyszerre lenne szükség radikális és ugyanakkor apró változásokra a keretben: radikális, ami néhány embert érint, ugyanakkor apró, ami magát a keretet illeti... Pedro vs Titi, Villa, Alexis kérdések: mennyi időt kapott Titi, miután látszott, h romlott a teljesítménye? a következő szezont máshol kezdte... Villa és Pedro nagyjából egyszerre kezdett el látványosan hanyatlani, mégis melyikük mennyit játszik? Alexis tényleg annyival sz@rabb, mint amennyivel kevesebb lehetőséget kap a kanárinál? (tudom, h Pedro kapott hangsúlyt, de ő a leglátványosabb példája a kettős mércének a kereten belül...)

339513 2013.05.03. 15:55:05

Jó poszt!Néhány dologgal azért nem értek egyet.Adriano volt az egyetlen aki Robben-nel feltudta venni a versenyt futásban,a többiek csak a hátát nézték.A másik két gól Dani barátunk oldaláról érkezett,csak hát ő nem volt szokás szerint sehol.Én a pont számaikat megcserélném.A többi nagyjából rendben van vagyis Valdes nincs mert megint rosszul jött ki a beívelésekre mindig kimozdul teljesen feleslegesen.Mindegy ő megy és ez azt hiszem jó dolog,ő nem klasszis kapus,azt kell venni helyette.Xavi-t nem kell nyugdíjba küldeni,szerintem tud ő játszani csak nem ilyen kiherélt csapattal és túl terhelve.Ini is túl terhelt lett a szezon végére, ezek szakmai hibák nem egyéni.A Messi kérdés ennél bonyolultabb kicsit,de a szerdai nem beállós dolga nekem visszatetsző.Sok játékos nem kell,középső védő kell és kell csatár méghozzá nem hamis kilences,hanem vérbeli fejelni is tudó center.Szerintem edző is kellene ez a másik amivel a poszt íróval nem értek egyet.Az ősz csak elodázása volt a problémáknak,nem jó játék.Mégis csak a gyenge csapatok ellen kellett mindig fordítani és az utolsó pillanatig komoly energiákat feláldozva nyerni.Ez is nagyon fárasztó szellemileg,szerintem ez is oka a tavaszi mélyrepülésnek.Kiégtek a játékos túl sok szellemi energiát öltek a játékba és tavaszra nem maradt a kreatívitásból semmi,csak fásultság.A Milan elleni visszavágó volt az egyetlen amire még tudtak kellő energiát fordítani.A bajnoki cím korai eldőlése is inkább a fehérek bénázásának köszönhető.Az elmúlt 10 bajnokin mutatott játék szerintem senkinek nem tetszett vagy nagyon mazohistának kell lennie.Legnagyobb szükségünk edzőre lenne,mert Tito nem képes sem motiválni sem a gyenge ellenfeleket a földbe döngölni ahogy azt kell.Nem a 90-ik percben rúgni a győztes gólt sok meccsen.Tito nem jó edző és nem vezető edző,jó másodedző.

334302 2013.05.03. 16:51:35

No, mondjuk a két meccs összességében egyedül Pedrónak volt tisztességes átlövése, még az első félidőben. Amiről írsz, az csak a másodikban volt, ne hallgassuk el pártos módon az érdemeit :D

348522 2013.05.03. 16:53:59

[vaseger](#1235764): nem tudom mennyire kielégítő :), de készül a színfalak mögött egy teljesen átfogó taktikai poszt, úgyhogy nem hagyjuk még annyiban a dolgot - áttekintjük, hogy talán min is kellene változtatni. A kapusposzttól kezdődően a csatárokig. Persze csak amolyan kocaszurket szemmel :). [fecooo](#1235795): igen. Ezzel - a csatárokkal - kapcsolatban bennem is van némi keserűség... Tudom, mindent csak belengetek, de például erről külön anyag lesz. Tényleg...:) [karika](#1235810): azért talán nem egészen: az ősz tükörsima volt, csak most a tavasz ismeretében minden befeketedik. Hányszor kellett nagy energiákat fektetni egy bajnoki győzelembe: kétszer-háromszor (Granada, Sevilla, Betis)? Igazából nem is kellett volna ennyire bekezdeni, nem kellett volna mindenkit feltétlenül begyalulni Xavival, inkább ez a gond. Csakhogy akkor a gép is nagyon adta. Tito meg az idény kulcsrészében nem is volt a csapattal: nem tudhatjuk milyen edző, de az elgondolásai alapján nem tűnik éppen szarnak... Azt hiszem például Pedro is át lett volna értékelve mondjuk februárban, ha ő van. Amúgy 105 gólt rúgtunk a bajnokságban: kiket nem döngölünk földbe?

348522 2013.05.03. 17:10:46

[heinrich](#1235936): ? :D. Ott van, csak apróbetűvel...

269577 2013.05.03. 17:16:17

it's easier not to be wise and measure these things by your brains I sank into Eden with you alone in the church by and by I'll read to you here, save your eyes you'll need them, your boat is at sea your anchor is up, you've been swept away and the greatest of teachers won't hesitate to leave you there, by yourself, chained to fate I alone love you I alone tempt you I alone love you fear is not the end of this! http://www.youtube.com/watch?v=FNrQOUtXYOo

254576 2013.05.03. 17:20:37

egyébként kezd meghonosodni egy új kifejezés, mely fel fogja váltani a hungarokatalánt: pannonbajor :D (enestén olvastam először múlt héten :D) egyébként még nem méltattam magát az írást: zseniális lett [negaro](#1235940): ! jah és várjuk a beharangozott írásokat türelemmel ;)

269577 2013.05.03. 17:21:49

[fecooo](#1236006): huhh, a pannonbajort pannonpajornak olvastam (bocsi, freudi elszólás :))

269577 2013.05.03. 17:25:47

Hiszek az FC Barcelonában. Hiszek Vilanovában és hiszek Pedroban (utóbbit úgyis mindenki tudja) és ennyi, pont. 2dolgot nem hiszek. 1. a gránátvörös-kékeknél elfelejtettek focizni 2. a krautok ennyire megtanultak volna focizni.

269577 2013.05.03. 17:27:00

jah és hiszek abban, hogy Neymar nem itt fog kikötni.

348522 2013.05.03. 17:33:27

[fecooo](#1236006): pannonbajor :D? Ez zseniális :D! [elkesetthusvetinyul](#1236021): mindig felvidítasz :).

269577 2013.05.03. 17:39:25

[negaro](#1236030): hééé, én ezt teljesen komolyan gondoltam ;)

348522 2013.05.03. 17:52:07

[negaro](#1236030): akárcsak én. Az eltökéltségedet imádom :)...

334302 2013.05.03. 18:02:51

[negaro](#1235992): "megverte Lahmot, és gyengén kapura is lőtt" ez van írva, de ez a 2. felesben történt, míg az elsőben volt egy komoly suhintása 30-ról a bal felső felé. mindegy, nyilván csak poénkodok az előzmények miatt.

337488 2013.05.03. 18:14:01

Mi ez a világvége hangulat itt a kommentekben? A posztban világosan le van írva, sokkal könnyebb elfogadni hogy ha egy olyan csapat jut tovább, amelyik tényleg jobb is, és nem egy Chelsea aki túléli valahogy hatszáz kapufával. Ezt a Bayernt csúcsfocival se ütöttük volna ki, ez az idény egyszerűen az övék... talán a 2009-es csapatunk Touréstul meg Eto'ostul méltó ellenfelük lett volna, de a többi már nem. Én tök boldog vagyok hogy az elődöntőbe elértünk, szerintem már az bravúr volt ilyen háttérrel. Meg ahogy már írtam, külön jó, hogy a Bayern mindent visz, hadd legyen egy kicsit kényelmetlen az a szék Pepnek jövőre, ha már a miénk nem kellett neki.

348887 2013.05.03. 18:17:53

Mint itt a blogon, úgy hírlik, a vezetőségben is kitört a fontolva haladók és a radikálisok harca. Mivel Zubizarreta az utóbbiak oldalára állt, állítólag hamarosan megkapja a gránát-vörös-kék színekben pompázó selyemzsinórt. Szerepet játszik ebben az is, állítólag. hogy Guardiola embere volt. Érdekes ebben a kontextusban Vilananova újabb nyilatkoztata, miszerint kicsit elhidegült a viszonyuk Guardiolával, "persze ebben szerepet játszik az is, hogy ő New Yorkban él". De valami azt súgja nekem, hogy Tito is New Yorkban élt három hónapot a közelmúltban. Aztán Rosell egy kábé hónapja kijelentette, hogy Tito minden szempontból, "még emberileg is felveszi a versenyt Peppel". Tegyük fel. De minek ezt hangoztatni? Vagyis úgy tűnik, Vilanova marad az edző, lesz két-három nagy igzolás (Neymar, Th. Silva/Hummels, kapus, és még egy közepesen nagy név, de ez azért kétséges), a kölcsönjátékosokat (Cuenca, Bojan, Fontas,Afellay) eladják, megy még: Villa, Valdes, Alexis, Abidal ,(Montoya, Adriano?, Muniesa,). Felkerül Deulofeu, S. Roberto. Fábregas lebeg, de arra tippelek, marad.

337488 2013.05.03. 18:29:09

[carpentier](#1236102): Ha Rossel eladja Abidalt... júúj de fogom utálni.. A legjobb védőnk baszki.. a Neymar üzlethez meg annyit hogy, Brazilíából Brazizlt venni? az hülyeség.. ez se lesz kivétel.. Megaztán a Brazilok egyetlen jó tulajdonsága, hogy már mégse portugálok, de több nincs nekik..erre rácseszünk majd, bárki meglássa. Továbbá még mindig tartom magam ahhoz hogy csatár nem kell, de védő az kell- bármennyibe is kerül, kikötés.. tényleg védő kell, nem középpályás, aki majd játszhat védőt is. (ennél a kp-védő üzletnél fog eldőlni a jövő szezon, ha védőt vesznek tanultak a hibákból, és javítanak mást téren is, ha meg vkp-t a védelembe akkor marad a szopóág még egy évig, meg akkor minden másban marad a makacsság)

340179 2013.05.03. 18:35:59

ez a 0-7 nagyon nagy gyomros volt. lealázó. én a visszavágó előtt már nem izgultam, de nagyon rosszul esett, hogy hazai pályán is lekentek mint a taknyot. ez van. túl kell lépni. lehet túl van lihegve sok dolog, de a fene se tudja. vannak nagyon látszódó problémák amit gondolom én a hozzá értők majd orvosolnak. zseniális őszünk volt. az hogy ez vajon pep érdeme még vagy már titóé ....nem tudom. ez a 0-7 ami tito hozzáértését edzői kvalitását számomra megkérdőjelezi, de azért voltak elég jó húzásai is. nem hiszem, hogy 8-10 játékost el kell küldeni. talán 2-3-4 et és ennyit igazolni. klasszis középső védőt, védőket feltétlen és egy olyan gólvágót aki 3 helyzetből 5 gólt rúg. és vannak fiatalok mint gererd d, sergi r. vagy barta. pedro, villa, alexis, montoya, fabregas. ezek közül szerintem 2-3 nak mennie kell. alvesnek és xavinak hosszú távon kell alternatívát találni. song szerintem nagyon jó!!!! örülök a 8-as osztályzatának. a csapat legjobbja volt. rendet kell tenni a fejekben és kellenek új ászok. de első sorban kell a, b, c terv meccsekre, hogy tudjunk váltani akár menet közben is. és szerintem formáció váltás is akár. a meglévő dolgokat bővíteni , kiegészíteni újakkal. egy neymar+messi támadó kettős talán lehetővé tenné a két szűrős felállást is. szerintem érdemes lenne ezen gondolkozni egy ilyen gyengén védekező , gyenge védelemmel rendelkező csapatnak. persze kérdés mi a cél.

269577 2013.05.03. 18:46:47

[Eniee](#1236119): "Megaztán a Brazilok egyetlen jó tulajdonsága, hogy már mégse portugálok" - megfogalmaztad azt, amin már évek óta gondolkodok! Köszi!! :)

345062 2013.05.03. 18:53:14

Akárki is lesz jövőre az edző pár extrém elemet meg kell tanítania a csapatnak: -kontra -helyezkedés rögzített szituációknál -lövés Az utolsó a legdurvább. Hihetetlen, hogy Messin kívül senki nem tud normálisan lőni.

348522 2013.05.03. 18:55:43

[heinrich](#1236079): igen, értem én :D. De ez is ott van: "Amúgy is próbálkozott, még ha nem is különösebb hittel: mindezért dicsérhető." Jó, külön nem emeltem ki a lövést, jogos, de egyszer - jól emlékszem, pontosan egyszer - Sánchez is szerelte Alabát. Bezony :D.

334223 2013.05.03. 19:42:20

"Trouble is only opportunity in work clothes." -Henry J Kaiser és még egy: "Only a man who knows what it is like to be defeated can reach down to the bottom of his soul and come up with the extra ounce of power it takes to win when the match is even." -Muhammad Ali

334223 2013.05.03. 20:54:38

Hát ez mekkora, első NST poszt :)))))) : http://nst.blog.hu/2007/02/22/amit_egy_angol_csapat_elleni_meccsbol_ta

340172 2013.05.03. 21:15:42

[negaro](#1235940): Kíváncsian várom.

338232 2013.05.03. 21:45:48

Fasza értékelő

337801 2013.05.03. 21:49:50

még reménykedni se volt időm a meccs elején, mert megláttam a kezdőt. és nem song miatt, hanem mert amit szerettem volna (tello, messi, alexis) ahelyett az a hármas kezdett, akit nem szerettem volna (pedro, fabregas, villa). és ahogy folyt az első félidő folyamatosan azt gondoltam, hogy meglehetne verni ezt a bayernt, nem annyira jók, ott vagyunk a vonalak között, veszélyesebb játékosokkal elől már betaláltunk volna. nem jutottunk volna amúgy se tovább, de megijeszthettük volna őket, és legalább otthon egy mondjuk kettőnullra megverhettük volna őket és nem egy ilyen 0-7es mutatóval esünk ki. ennek ugyan kicsit ellentmond, hogy viszont az egész párharc során azt éreztem, ami anno nagyon ment az nst-n a barca - arsenal után, hogy kisfiúk játszanak felnőttek ellen. erősebbek, gyorsabbak, agresszívabbak, bátrabbak, magabiztosabbak voltak. amikor támadtunk, nyolcan voltak mondjuk négy barca támadóra, amikor meg labdát szereztek és mi védekeztünk öten voltak négy barca védőre. fel nem mertünk eléggé érni (vagy nem tudtunk), viszont hátra se. ha pattant valahova a labda, ők értek oda hamarabb, ha valaki kicsit csínybe kapta, már hárman vették körül. és egész végig nem tudtam eldönteni, hogy most tényleg ennyire durva fizikálisan az ellenfél, vagy inkább ennyire lófasz a miénk? próbálkozni próbálkoztunk, ezt nem lehet a csapatnak felhánytorgatni, de olyan erőtlen volt az egész, mint amikor három csapat játszik kispályán és egy mindig pihen, a győztes pedig marad a pályán. na, és ebben a példában mi vagyunk a "győztes" csapat, aki már egy meccset lenyomott és most kiálltunk még a friss bajorok ellen.

350326 2013.05.03. 23:13:49

Nagyon jó poszt, gratulálok érte. Nem túlságosan elvont, hogy csak néhány sznob meg elmebajnok számára értelmezhető, de nem is alpári, suttyó nyelvezeten íródott, ritkán olvasni itt ilyet az igényesebb fajtából. Néhány észrevételt tennék hozzá: Szerintem Neymar egy felfújt lufi, átjön Európába és rögtön Robinho feelingem kezd el támadni, s ki fog pukkadni. Nem látom benne Bebeto, Romário méltó utódát, nem is beszélve Ronaldoról. Ha csatárral szeretnénk erősíteni, én szívesebben látnám mondjuk Kun Agüerot a csapatban, Messivel nagyon jól megértenék és kiegészítenék egymást. Elférne a támadósorban egy Arda Turan-szerű játékos is, aki kiválóan cselez, osztogat és nem majrézik, ha rá kell vinnie a falra a lasztit. Akár-bár tudom ,más szerepkörrel, de Xavi apó helyett is el tudnám képzelni fontos meccseken. Ugyanis az a Xavi -féle oldalra meg visszapasszolós játék abban az esetben lesz a jövőben célszerű, ha már megyünk legalább 3 góllal és tartani kell majd az eredményt. Vagy magyarázza már el neki valaki könyörgöm, hogy inkább 10 előrepasszából legyen 6 rossz, ha 4 célba ér belőlük és kettőt be is vernek a csatáraink. Sokkal hatékonyabb lenne tőle a csapat. Ezért tetszik amúgy a Dortmund játéka, ők nem tökölnek-pöcsölnek a középpályán, hanem egyből indítanak előre és dobják támadásba a csatáraikat. Hogy 10 előrepasszból 6 rossz? Ki a jó francot érdekel, ha 2 tiszta ziccer lesz legalább belőle. Azért nem számítanak még igazi nagycsapatnak, mert a 100%-os ziccereiket nem verik be mindig könyörtelenül. Songot én is marasztalnám, mert mióta rendszeresen játéklehetőséget kap, tényleg egyre jobb és hasznosabb tagja a csapatnak. Senki nem szólná meg a Barcát azért, ha a húzósabb meccseken két szűrővel állna fel ősztől. A védelembe Thiago silva lenne az ideális megoldás, hogy stabilitást adjon neki évekre, de mint tudjuk őt idehozni már elég nehéz lenne. Hummels is jó opció, bár sajnálnám, ha szétszednék a Dortmundot már jövőre.

339513 2013.05.04. 00:33:44

[negaro](#1235940): őszintén mostanában senkit sem döngölünk földbe,inkább minket döngölnek.Tudom,hogy a fiúk nem felejtettek el focizni és azt is tudom ezen a szinten lenni ennyi ideig keveseknek adatik meg,de rémes volt látni a szerdai nem is tudom mit.Tito nem jó edző ez tény az ősz tavaszi és reális szemmel semmi extra,az egyetlen nagy meccsünket sem sikerült megnyerni.A tavasz meg katasztrófális,én elküldeném.Tudom nem fogják,ez van remélem nem a Marianna árokba kötünk ki,bár ott is a Barcának szurkolnék,csak kár lenne elvesztegetni ezt a gárdát.

334223 2013.05.04. 12:50:11

Abidailt eladni, remélem ez valami vicc.

334223 2013.05.04. 12:51:07

Fasza, na szóval, Abidalt.

347396 2013.05.04. 13:49:44

[birsalmamag](#1236802): khmmm...Az a franya helyesiras,nem gyozod javitani magad mostanaban..:))

348887 2013.05.04. 14:06:45

Olvasom, hogy Dortmund adná Hummelst 25-ért, de Vilanova nem egyezett bele. Egyelőre. (Gondolom, a BL döntő után már 30 lesz.) Nekik Th Silva kell, 40-ért. Klassz.

347974 2013.05.04. 15:59:15

[carpentier](#1236872): Belga főnököm szerint Kompany-t kellene megvenni hummels helyett. Majdnem ugyanolyan szintű a védőmunkája, vélhetőleg olcsóbb és ráadásul érzi a passzjátékot. Legalábbis ő ezt mondta, én meg ki vagyok, hogy felülbíráljam? :) Amúgy én Neymar helyett inkább Agüerot látnám szívesen. Először is, ő még kevésbé portugál mint Neymar. :D Másodszor, Maradona az apósa, ez nálam plusszpont. :) Harmadszor: nem zsákbamacska, ő már bizonyított Európában. Negyedszer pedig ismeri Messit és állítólag jól kijönnek egymással, szóval elvileg az összhang jó lenne.

347974 2013.05.04. 16:00:49

Ja, Negaro, gratula a poszthoz, nagyon jó lett! Nekem a posztjaid általában túl bölcsészesek, olyanok, mintha Esterházy írta volna őket. Szóval nekem ez a kevésbé hipszteres stílus jobban tetszik. :)

348522 2013.05.04. 16:22:34

[carpentier](#1236872): [Vuki_01](#1237013): :). Én Tito mellett vagyok: ha valóban van rá reális lehetőség, akkor kimagaslóan ez a legjobb választás. Amúgy pedig Klopp nem hülye: a BL-döntőig most már semelyik kis sárga pöcs :) nem jelenthet be semmiféle átigazolást. Készülnek. Úgyhogy ez nem befolyásolja Hummelst. Kompanyval kapcsolatban azért komoly technikai képzettségbeli kételyeim vannak, de hát ki vagyok én is :), hogy a belga főnököd felülbíráljam :D? Agüerót viszont kissé bátortalanul, de osztom. Pontosabban: ez csak az ideális kimenetele lenne a dolgoknak, de az valóban pozitívan fest...

348887 2013.05.04. 16:58:16

[negaro](#1237029): Nálam, de ezt már írtam, Neymar ÉS Aguero lenne az ideális. Mert ha valóban megy mindenki a támadóból, akkor Neymar nem elég Messi mellé egy Pedro vagy Tello/Delofütyi) társaságában. Akkor még valaki kell. Nem szólva egy tartósabb sérülésről. De plusz Kun már nyilván hülye luxus lenne. Eladó Di Marischka is, nálam ez is játszik, de tudom, leugatnak majd, persze ha megnéznék, mit művel Messivel a válogatottban, talán megváltoztatják a véleményüket. DE hát ő nyilván nem kell a vezetőségnek. Edzőn nincs mit vitázni, Rosell az elnök, nem mi. Tito súlyos beteg, ezerszer leírtam, hogy ez jó ok az aggodalomra. De majd kiderül. Hummels és Silva elől is remek, gólokat fejelnek, TH Silva indításai legendásak, etc. etc.. Kompany nem ez a szint, (Real ellen nézzük csak meg Hummels és a belga teléjesítménye közti különbséget) gondolom, de tényleg nem értek hozzá.

348887 2013.05.04. 17:06:17

és a legújabb: Reinát (!!) akarják a kapuba, plusz egy ifjoncot. Szerintem sportból szórakoznak az idegrendszerünkkel....Szegény Zubi. Már értem lassan, miért bukott el.

347974 2013.05.04. 17:07:19

[carpentier](#1237063): Az az igazság, hogy nem hiszem, hogy Titonak jót tesz az, hogy ilyen betegen kell irányítania a Barcát. Ismerjük el, nem a világ legstresszmentesebb foglalkozása a Barca kispadján ülni, márpedig a stresszmentesség mindenféle betegség gyógyulásában fontos szerepet játszik. Azért egy Messi- Neymar-Agüero támadósort el-elnézegetnék, kis szódával elmenne. :D És lenne egy hatalmas előnye egy ilyen támadósornak: nem kellene védőt igazolni, mert még akár a szertáros is beállhat védőnek, úgyis mindig több gólt lőnének mint amit kapnának. :D

347974 2013.05.04. 17:08:35

[carpentier](#1237076): Válasszák inkább Bogdánt! :)

347974 2013.05.04. 17:12:18

[Vuki_01](#1237083): Amúgy csak félig vicc, Bogdán szerintem legalább Valdes szintű kapus, ráadásul baromi magas ami egyáltalán nem árt egy Barcában a rögzített helyzeteknél. Pluszban az angol első osztályban edződött aminél kevés jobb iskola van. Nyilván kellene mellé egy tapasztalt kapus akitől tanulhat és akivel kiegészítenék egymást. Persze az is igaz, hogy miért éppen Bogdán? Ő azért nem Neuer vagy Casillas szint, azaz hasonló kaliberből van 10-20 legalább a világban (de inkább több).

308589 2013.05.04. 17:42:32

Először is gratulálok a poszthoz, eddig messze a legjobb írásod. Máskor kissé zavar a néha erőltetett "entellektüelkedésed" (ha ennyi kritikát elfogadsz), de ez most telitalálat volt. Kár, hogy ilyen szomorú apropója van. A lényeg számomra is hasonló, mint amit megfogalmaztál: az önfeladás nem vezet sehová, az elképzelhetetlen, hogy ősztől más felfogásban játsszunk, az nem mi lennénk. Módosítani persze kell, taktikailag is. Valóban, kellene mondjuk négy-öt új játékos, pl. egy Eto'o-féle center, egy középső védő, még egy labdaszerző. Messinket pedig ne szégyelljük kiküldeni a jobbszélre, ha egyszer ott tudott a legtöbbet használni a csapatnak, márpedig - kövezzetek meg, vagy égessetek el máglyán, mint eretneket - inside forward-ként sokkal jobb és hatékonyabb volt, mint középen. Akkor ugyan Eto'o több gólt rúgott, de ki nem szarja le, ez egy csapatjáték, és Messinek is tudnia kell, hogy része a csapatnak, és nem több annál, bármennyire imádjuk is. Na és persze Neymar, aki a baloldalról csinálná ugyanazt. Songgal kapcsolatban pedig tökéletesen igaz: nehogy eladjuk! Óriási szükség lesz rá, mert rá leszünk kényszerítve egy fizikálisabb játékra, sőt néha - horribile dictu! - a két labdaszerzősre is. Ott volt Edmilson, Touré, Keita - két aranykorszakról beszélek -, akikkel szemben még a Bayern-féle bikáknak sem volt/lett volna esélyük, ugyanakkor bebizonyították, hogy a fizikai erő és a csúcstechnika nem zárják ki egymást. Ha ezt a kettőt ötvözzük, ahogy ezt a Bayernnél is tették (mert lássuk be, ott sem megye kettesek szaladgálnak, Schweinsteigert azonnal megvenném, imádom a játékát), már akár jövőre visszatérhetünk a csúcsra. Csak nem szabad, hogy a játékrendszerünk az ortodoxia szintjére süllyedjen, egy pici rugalmasság és erő, és nem lesz semmi baj. Igaz, hogy a nagytakarítás sem vezetne jóra, de ha képtelenek leszünk belátni a változás szükségességét, akkor tényleg nagy szarban leszünk. PS. Sajnos Albával kapcsolatban nem értek egyet, nekem divatos kifejezéssel élve "nem jött át" a srác, még most is inkább tenném Abidalt a balhátvéd posztjára, mint őt. Egyszerűen az a néhány jó megoldása támadásban nem kompenzálja a védekezésbeli hiányosságait. Nekem egy balbekk elsősorban szerelni tudjon... Pedig nem tegnapelőtt kezdtem Barca-meccseket nézni, azt elhihetitek. A hetvenkilences, legendás Barca-Düsseldorf KEK döntő óta vagyok rajongója a klubnak.

348887 2013.05.04. 17:43:58

[Vuki_01](#1237080): Tito döntése, hogy ott van. Nyugodtan haza is mehetne. Csak azt nem tudom, tegnap óta miért fordult a kocka, ugyanis akkor még De Gea volt, aki totális világszint. Egyébként Kompany nem is olyan magas, ha jól tudom. Hummls olyan 1,90 körül van, asszem. Plusz jóképű, ami a mezeladásnál nem mellékes. Plusz a csaja ex Miss Bayern, egy bombázó. Szóval médiakompatibilis párocska. (Ráadásul most Subotic álíltólag megszabotálta a nőcit, ami jó a pletyka-lapoknak. De ez a konfiktus valahogy nem érződött a Real elleni teljesítményén a hátvédpárosnak...)

308589 2013.05.04. 17:54:46

[Vuki_01](#1237090): Bogdánnal piszokul egyetértenék, szerintem abszolút alulértékelt kapus, remek reflexekkel, magas, erős az angol ligában tanult meg kifutni, a személyisége és a munkához való hozzáállása példás pedig kitűnő - van szerencsém személyesen ismerni a srácot.

348522 2013.05.04. 18:02:19

[carpentier](#1237063): a Neymar És Agüero koncepcióval semmiképpen nem vagyok kibékülve, viszont Di Maria mögé teljes mellszélességgel beállnék én is... Mindez persze utópisztikus, főleg azért, mert a Real egy pénzügyi fenevad, és ha eladja is, akkor nyilván akciózni szándékozik (pl. Bale). Mindenesetre azt hiszem nem nevek mentén kell ezt végiggondolni, hanem típusok alapján: egy konstruktív és egy labdaügyes, dinamikus, de felépítését tekintve erőcsatár nem ártana. Főleg ez utóbbi nehéz, mert ez amolyan dinoszaurusz-státusz: már kihalt...

343103 2013.05.04. 18:03:01

Fasza poszt, többet nem fűznék hozzá :D Kapus szinten felmerülő neveket meg nem kell komolyan venni, egyelőre csőstül dőlnek a nevek, majd a végén elválik ki lesz (én ter Stegen-t preferálnám). Neymar+Aguero? Ugyan, annyi pénzünk nem lesz. Plusz még ugye kell védő, meg kapus elvileg. Hummels-nek örülnék a védelemben, láttuk a Real ellen mire képes. De még akkor a kérdés, hogy ki menjen? Villa valószínűleg dobbant a kevés lehetőség miatt, és ő még ott akar lenni a jövő évi VB-n. Kár, hogy nem kap elegendő lehetőséget, mind1. Alexis vagy Pedro. Én Alexis-t tartanám meg, méghozzá az ominózus Cruyff nyilatkozat miatt. Ha Johann szerint jó játékos, akkor ki vagyok én hogy felülbíráljam? (ma már senki nem akar senkit felülbírálni, ahogy olvastam lol) Pedro mehet(ne) Isten hírével, nem kell azon filózni, hogy: jaj saját nevelés, maradjon. Lassan itt a nyár :D

308589 2013.05.04. 18:15:16

[negaro](#1237167): Di María!?! Ugye ez vicc volt?!? A csatárképeddel egyetértek, egy ürgét tudok, aki ilyen, úgy hívják, Leandro Damiao. De ez is csak a képzelet játéka.

308589 2013.05.04. 19:33:33

[Eniee](#1236119): "A brazilok egyetlen jó tulajdonsága, hogy már mégse portugálok" - kicsit több tiszteletet a világ legnagyobb futballnemzetének. Csak három név, aki nálunk játszott: Ronaldo (az igazi), Rivaldo, Ronaldinho! Mintha valamit letettek volna az asztalra a Barcelonánál, kedves neospanyol-neokatalán, neoargentin barátaim! Hátrébb az agarakkal! Szurkolótársi üdvözlettel Barcinha

308589 2013.05.04. 19:37:18

[carpentier](#1236872): Thiago Silva kicsit korosabb, de sokkal jobb Hummelsnél, de kötve hiszem, hogy meg tudnánk venni a PSG-től. Akkor voltunk balfaszok, mikor a Milan-kiárusításkor nem csaptunk le rá...

308589 2013.05.04. 19:38:07

De nekünk Fábregas kellett...

347974 2013.05.04. 19:48:54

[barcinha](#1237337): Ugye te csak érted a viccet, de nem szereted? :)

347974 2013.05.04. 19:50:14

[barcinha](#1237341): Azért Fabregasról nem lehetett előre tudni, hogy nem fog beválni. Amúgy gyakorlatilag minden hozzáértő azt mondja, hogy nem az ő hibája elsősorban, hanem egyszerűen nem találták meg még a helyét. 3-4-3-ban jó volt, de ugye azt szökőévenként egyszer játszuk.

308589 2013.05.04. 20:00:06

[Vuki_01](#1237351): Valóban, kicsit túlspiláztam a dolgot...:) Fábregasról szólva, csak azt akartam érzékeltetni, hogy nagyobb szükségünk lett volna egy jó védőre. A 3-4-3-ban Alba is jó lenne...

308589 2013.05.04. 20:07:44

[birsalmamag](#1236300): K. jó ez a régi NST-poszt, mintha csak tegnap írták volna. Sajnos. Akkor sem tartott sokáig a szenvedés, most sem fog! Hajrá, Barca!

343103 2013.05.04. 20:50:00

http://barcanoticias.blog.hu/2013/05/04/laporta_szerint_a_barca_hibazott_amikor_kinevezte_vilanovat ez a hoppá ez meg a "tökönszúrom magam mingyá' " http://barcanoticias.blog.hu/2013/05/04/vilanovanak_nem_kell_hummels

343103 2013.05.04. 20:53:32

nem baj bazdmeg, megint veszünk majd egy vkp-t akit nevelünk védőnek... pofám leszakad, ha ez a hír igaz... annyi sérülés sújtja a csapatot, hogy párját ritkítja, Puyol öregszik, Abidal-ról nem tudjuk mennyit bír, de mi rohanunk majd a PSG játékosa után LOL seriously dude?? biztos mozdítható a jó öreg Thiago Silva...

343103 2013.05.04. 20:54:56

[sittingbull90](#1237468): *átnevelünk, nem csak nevelünk most pipa lettem...

308589 2013.05.04. 21:08:34

[sittingbull90](#1237468): Silva a világ legjobb középső bekkje, sokkal jobb,mint Hummels, pont olyan, amilyenre szükségünk lenne, de mocskosul drága.

346649 2013.05.04. 21:11:47

[Vuki_01](#1237012): belga főnököd nem ért hozzá. Amióta az utolsó percben lehúzta a fejét CR nem túl erős lövésénél, azóta nálam csak Mancinivel egy pár...

343103 2013.05.04. 21:33:47

[barcinha](#1237487): nem Silva személye a bajom, vagy az hogy fritz párti lennék :D csak pont az, hogy valakit elhozni a PSG-ből, aki ott alapember... ugyan már :D :D

348977 2013.05.04. 21:43:46

[sittingbull90](#1237468): Nekem mindegy, hogy Silva vagy Hummels jön, de az egyik jöjjön mindenképpen... (Hummels jóval olcsóbb, szóval inkább ő) Kövezzetek meg, de Dani Alves mellé is hoznék egy erős konkurenciát, mert elég sok gólt kapunk róla. A kisebb csapatok ellen meg futkározhatna Alves. Kapuskérdésben López-párti vagyok, mert szenzációsan jó kapus, de alulértékelt (transfermarkt szerint 5 millió EUR). Pedrót eladnám, ha jön Neymar (Villa megy szerintem sajnos magától is) Vennék még egy CENTERT, és kész a csapat. López - Alves, Hummels, Pique, Alba/Abidal - Song, Busi, Iniesta - Messi, CENTER, Neymar Kb így nézne ki egy komoly ellenfél ellen a csapat, spanyol kis és közepes csapatok ellen epdig rotálni, hogy ne legyenek a kulcsjátékosok hulla fáradtak. Így viszonylag sokat játszhatna Alexis, Telló is. Messi és Neymar pedig nem játszana mindig. Xavit kihagytam az alapcsapatból, persze attól függően, h 1 vagy 2 vkp játszik bekerülne ő is vagy Thiagó. Tudomásul kell venni, hogy Xavi nem bírja a heti 2 meccses terhelést. A fenti csapat lenne az idegenbeli, a hazai az egyik vkp helyett Xavival vagy Thiagóval felálló.

308589 2013.05.04. 22:50:55

[Peter1982](#1237527): Szimpatikus csapatot raktál össze, pont ilyenre gondoltam. Mondjuk a CENTER helyén el tudnám képzelni Rooneyt. Erős és jó barátságban van a labdával. Nem mellékesen akkora lövése van, mint egy lórúgás, ami nálunk hiánycikk. Manchesterből meg állítólag kifelé áll a szekere rúdja. Amennyi erővel Henryt megvettük, őt is meg lehetne. Nagy hátránya, hogy eszméletlen drága. A másik jelöltem Leandro Damiao. Magas, erős, technikás, igazi center, a Tottenham már évek óta vadászik rá. Huntelaart is el tudnám képzelni, de ő már harminc lesz,és a Milannál nem nagyon jött be. A Schalkénál viszont nagyon ott van. A legjobb megoldás Llorente lett volna, de ő sajnos már a Juventusé. Fernando Torres? Jó, csak vicceltem. És akkor még mindig ott van Böde Dani...:)))

269577 2013.05.05. 07:32:33

[negaro](#1237029): [sittingbull90](#1237168): milyen lenne már, ha a Korona Mögött-blog után nekünk is lenne saját Kompany-nk? :)

343730 2013.05.05. 08:02:55

Tito Vilanova válasza Piqué nyilatkozatára: „Ennek a csapatnak nincs szüksége nagy változtatásokra. Abban a pillanatban a Dream Team is megnyerte a Ligát, de a BL-döntőre nagyon nehezen állt össze a csapat, sok probléma gyötörte a keretet, és a Milan nagy fölénnyel nyert (1994-ben – a szerk). Sok változtatás következett, aminek az lett az eredménye, hogy még rosszabbul működött a későbbiekben. Van egy nagyon értékes alapunk, fiatal játékosokkal. Amit tenni fogunk, az az erősítés. Az a játékos, aki ezt mondta, nem számolt azzal, hogy ő lehet az egyik olyan, akit lecserélnek, igaz?” Nos van ebben is ráció, pont úgy mint az ellenvéleményekben...csak kérdés, hogy mit jelent nála az erősítés. És ha picit gonoszak akarunk lenni: ezzel valahol arra is célzott, hogy edző cserére sincs szükség, ami része ugyebár egy "nagy változtatásnak"...Kérdés, hogy mennyire áll most az öltöző Tito mögött, és hogy burkolt célzás volt-e ez Piqué részéről?

348887 2013.05.05. 09:52:58

Most olvastam, hogy SZilva fizetése 8 mill (nem forint) Párisban. Plusz 40 millió az ára. De ez kell a német válogatott oszolopa helyett, aki a hírek szerint már júniusban költözne (és a kérdésre, hogy tényleg elkezdett-e tanulni spanyolul, azt felelte mosolyogva, már a gimnáziumban tanult.). Hummelsről lemondani rossz vicc, pláne egy gyakorlatilag elérhetetlen játékos kedvéért. (már amennyiben igazak a hírek.)

337488 2013.05.05. 09:57:20

[barcinha](#1237337): Engem neokatalánnak nevezni? Én már akkor élőben néztem Barca meccset a Camp Nou-ban, amikor még Luis Enriqe volt a legnagyobb sztár. A lényegre visszatérve.. Ti tényleg azt hiszitek, hogy Alexis Snachez, David Villa ennyire szarok? De most tényelg, őszintén? Nem velük van a baj, hanem valami mással (nem csak a Messi ügy). Pontosan ugyanúgy fog itt járni Agüero, és Neymar is.. Először a gondot kell megoldani, aztán az embereket.

334243 2013.05.05. 10:55:54

Köszönet a posztért, negaro. Kurva nehéz lehet egy ilyen meccs után posztot írni, és jár a kalapemelés, hogy nem bújtál a barokk körmondatok mögé, ráadásul hosszan ki is elemezted! Sok mindennel egyetértek – legfőképp a SpecialFive által gerjesztett versenyfutás hatása jó meglátás! :respect: Számomra nem könnyebb így kiesni. Sőt: _úgy_ ki lehet. Így számomra elfogadhatatlan. Az esélyesség minden bizonnyal nagy teher a játékosoknak, a szakmai stábnak, meg mindannyiuk jó édes anyukájának :). Nekem, szurkolónak, izé, futballfogyasztónak, _nem az_, úh köszönöm _nem_ akartam tőle megszabadulni, jól elvoltam vele :D. Arról szól a sport, hogy van két kiváló sportoló (csapatsportokban 2 kiváló csapat), hihetetlen teljesítményt nyújtanak, és a végén nüanszokkal nyer az egyik. És akkor lehet mondani, hogy fejben dőlt el. 1 (4) kapufa, vagy fociban specifikus, hogy 1 (3) bírói hiba. De ha azt mondanánk, hogy „fejben vesztettük el”, akkor az pont akkora kamu, és pont annyira nevetséges lenne, mint a Belga számban. Ez egy többfrontos küzdelem – és kb. minden szegmensében vesztettünk; ezért is lett ekkora a különbség. Szvsz nem csak az erőnlétük és elszántságuk miatt értek mindenhova hamarabb oda, hanem azért is, mert eleve jobb helyről indultak. Jobb volt a taktikájuk is. Értem, és el is fogadom, hogy nem lehet éveken keresztül 100%-on teljesíteni. Sőt, egy éven át se, sőt több év utolsó részében se. Azt is értem, és el is fogadom, hogy a motivációt Pep intézte – és Estriarte-nak volt fontos szerepe. Ők elmentek, ezt megérezzük motivációban. De állítólag nem megfelelő az edzettségük – az hogy a picsába? Azért egy szakmai stáb felelt, akik kb. 1 ember kivételéve ugyanazok (http://barcelona.blog.nepsport.hu/archives/2011/08/13/Ismeretlen_ismerosok/). Ne vicceljünk már, hogy maga Pep határozta meg, hogy ki mit egyen (ezt egy kommentben olvastam). Már eleve többet várok a Barcelonától egy kettős vereségnél (pláne 2 csúnyánál), de úgy meg, hogy az utóbbi években bebizonyosodott, hogy a játékosok sokkal többre képesek, úgy végképp. Arra én kíváncsi lettem volna, hogy ha szerinted a tiki-taka a futball „csúcsa”, akkor hogy lehet és mitől még jobb a Bayern játéka? :| „egyszerűen még csak nem is hasonló irányban - konstruktív csatár - zajlott a pótlásuk. Illetve - csakhogy egész pontosak legyünk - később rájött eme hibájára Pep, de akkor már visszafordíthatatlannak tűnt a folyamat.” ez jól hangzik, de tautologikus állítás :). Etoot rögtön Ibrára (aka konstruktív csatár) próbáltuk cserélni – és épp vele vált visszafordíthatatlanná a folyamat (Henry meg még egy évig ott volt). Villán láttam a leginkább azt, hogy nyeri is akar, gólt lőni is, profi focistára emlékeztetett, nem egy kétségbeesett csávóra, aki kapar, hogy azért annyira ne verjék el. Ehhez képest Pedro… :legyint: Hogy kaphatták ugyanazt az értékelést? Ez fájt :( [fecooo](#1235795): Figy, pillants már rá a wikire: Villa 32 éves, Henry 33 évesen távozott! Ennyi idősen a csatárok többsége már csak cserének jó. [negaro](#1235940): Kiket döngölünk földbe?? :| irreál a kupában, és a bajnokságban, BL egyenes kiesés: Milan, PSG, Bayern. Ezek az európai szinten is komoly ellenfelek az idényben; az eredmény: 1 győzelem, 4 döntetlen, 5 vereség. 12 lőtt és 20 kapott gól. (30 pontból 7) Odajutottunk, ahol Pep első évében az ellendrukkerek szerint voltunk: le tudjuk verni a Zaragozákat meg a Mallorcákat, komoly csapatok ellen meg szopóálarc.

348522 2013.05.05. 13:21:37

[elkesetthusvetinyul](#1237734): jaj :). Ők sokkal jobban állnának... [Tikamester](#1237809): jó lett volna, ha figyelmesebben olvasod el, amit írok... A bajnokságról volt szó: 105 gólt lőttünk. A kérdés költői.

308589 2013.05.05. 21:16:58

Akkor örülj neki, hogy így volt, egyénként pedig akinek nem inge, ne vegye magára. Én csak azt kifogásoltam, ahogy a brazilokról nyilatkoztál. Azt továbbra is fenntartom. Ha találva érezted magad, az a Te bajod...
süti beállítások módosítása