HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Bajnokavatás Bilbaóban?

2013.04.27. 10:55 vigvik

Egy évvel ezelőtt valószínűleg olyan gondolatokkal vártuk volna a soros bajnokit, amelyek leginkább a „nehéz lesz…”, „hazai pályán mindig életveszélyes a Bilbao…”, vagy éppen „benne van a pontvesztés…” mondatokra rímelnének. Ugyan most se garantált a három pont, de ahogy innen-onnan-mindenhonnan hallottam, a mai Bilbao már nem a tavalyi. Sőt, nagyon nem az!

Szégyenszemre be kell vallanom, hogy egyetlen darab meccsüket nem láttam még idén, és mivel tavaly az Európa Ligában még úgy-ahogy figyeltem őket, erre az évre már csak divatbilbaosnak tarthatom magam. Ha nem is 2013. áprilisának majdnem utolsó hete lesz a legkedvesebb emlékünk őszapó, illetve őszanyó korunkban, a spanyol bajnokságban továbbra sincs okunk kételkedni a jó szereplésben. De ettől függetlenül is alaptézis a hátralevő meccseinkre, hogy nem feltétlenül ezt kell megnyernünk, bőven van lehetőségünk javításra a következő forduló(k)ban.

Egy évvel ezelőtt valószínűleg olyan gondolatokkal vártuk volna a soros bajnokit, amelyek leginkább a „nehéz lesz…”, „hazai pályán mindig életveszélyes a Bilbao…”, vagy éppen „benne van a pontvesztés…” mondatokra rímelnének. Ugyan most se garantált a három pont, de ahogy innen-onnan-mindenhonnan hallottam, a mai Bilbao már nem a tavalyi. Sőt, nagyon nem az!

Szégyenszemre be kell vallanom, hogy egyetlen darab meccsüket nem láttam még idén, és mivel tavaly az Európa Ligában még úgy-ahogy figyeltem őket, erre az évre már csak divatbilbaosnak tarthatom magam. Ha nem is 2013. áprilisának majdnem utolsó hete lesz a legkedvesebb emlékünk őszapó, illetve őszanyó korunkban, a spanyol bajnokságban továbbra sincs okunk kételkedni a jó szereplésben. De ettől függetlenül is alaptézis a hátralevő meccseinkre, hogy nem feltétlenül ezt kell megnyernünk, bőven van lehetőségünk javításra a következő forduló(k)ban.

Viszont még ezzel együtt is mindenki számára tiszta, hogy jó lenne minél hamarabb lezárni a bajnokság kérdését. Amíg pár napja az elsődleges motiváció még a BL-re való tartalékolás lehetett, mostanra már inkább az lehet a fő szempont, hogy minél hamarabb mehessenek pihenőre a játékosok. Illetve minél többen kapjanak lehetőséget azok közül, akik ebben a szezonban még nem mutathatták meg úgy igazán magukat az első csapatban.

Bízni szép és kell is, de a realitás talaján maradva, feltételezhető, hogy a szezonunk tulajdonképpen lezárult. Az utolsó feladatok között említhetünk egy korrekt visszavágót a Bayern ellen, illetve a szükséges hat bajnoki pont mielőbbi beszerzését. Amelyből háromra ma este máris minden esélyünk megvan.

A sorsolás szeszélye folytán most ráadásul azt a pluszt is megkaptuk, hogy a két madridi csapat éppen egymással bíbelődik utánunk, megköszönnénk az Atléticonak, ha ezúttal levetkőznék gátlásaikat-görcseiket, és egy régen látott erős szezonjukban végre nem kapnák meg a szokásosnak nevezhető ötöt a Realtól.

Nem is olyan rég már egyszer rá kellett jönnöm arra, hogy iskolai emlékeim nem csaltak, a matematika minden bizonnyal csodálatos tudománya nem nekem való. De többszöri ellenőrzés után ismét nekifutok az összetett képletsornak, melynek végcélja azt megállapítani, hogy mikor is leszünk/lehetünk bajnokok. Ha a Barça ma este győz és a Real kikap, akkor mi vagyunk a Spanyol labdarúgó bajnokság 2012/13-as szezonjának győztesei! Ha most se találtam el, ígérem mindenkinek, a továbbiakra nézve feladtam ez irányú próbálkozásaimat.

A kezdőt illetően fogalmam nincs, mire számíthatunk, azt viszont feltételezem, hogy a bajnokságban nem lesz szükség olyan tartalékok mozgósítására, amit a BL megkíván(t volna).

Nem hiszem, hogy csúcson kellene pörögnünk a ma esti jó eredményhez, de még inkább azt gondolom, belefér az, ha szerdára szeretne tartalékolni a stáb és maguk a játékosok is. Ja, és decemberben 5-1-re vertük őket! (Ld. a mellékelt képeket.)

Külön felhívom mindenki figyelmét a nem megszokott kezdő időpontra, nehogy „’sszamegelnézteméslemaradtamróla” legyen a vége!

Spanyol bajnokság, 33. forduló

Atleti Atlé Atle At ... Bilbao! – Barcelona

TV: Sport2, 18:00

175 komment

Címkék: beharangozó spanyol bajnokság Barca Bilbao

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr256017578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

348887 2013.04.27. 19:55:23

Az a helyzet, hogy a jelenlegi csapat nemigen érdemli meg Messit. megnyeri nekik a meccset, és arra nem képesek,hogy valamilyen módon megtartsák az eredményt. Hogy valami minimálisat hozzátegyenek. Berúgják a Messi felkínálta helyzeteket.

347396 2013.04.27. 19:56:24

Engem Messirol nem kell meggyoznod,viszont minimum erdekes temat taglalgatott a tegnapi poszt,bizonyos aspektusbol.Volt benne nemi igazsag,eltulozva.Viszont mindenki elmondhatta a velemenyet.A stuccpolitika is baromsag!

346557 2013.04.27. 19:56:36

Gyerekek, egyszer számolja már meg valaki ha van lelkiereje hogy Alexis hányszor esik el meccs közben egy szezonban. :)

347396 2013.04.27. 19:57:20

[kirakat](#1213512): Neked ment az elozo..:)

347396 2013.04.27. 20:00:11

[johneagle11](#1213514): John,Te nem vagtad le,hogy vedelek..:) (igaz,a 27-ben irtam egy zrikat,de viccbol..:)

340339 2013.04.27. 20:00:14

[johneagle11](#1213514): De te meg azt értesd meg, hogy itt a valaha volt talán legjobb játékosáról van szó, teljesen természetes, hogy ez van!! Majd, ha nem lesz Messi, és sok sok évig ilyen játékosunk nem is lesz, majd akkor lehet arról beszélni, hogy kiegyensúlyozottság legyen!! Egy ilyen kaliberű ember automatikusan eltorzítja a teret és az időt, mint egy fekete lyuk!! Ha majd nem lesz, lesz megint másfajta csapat játék!! Most tedd a kezed a szívedre, és mond, hogy becserélnéd az elmúlt 5 évet arra, hogy nincs Messi és az ő "elnyomása"?????????? Amiről beszélsz és mondani akarsz azt értem teljesen!! El akarnád magyarázni, hogy ha van egy fekete lyuk, akkor ne görbítse meg a teret!! A világ így működik és az emberek is!! A felvetésedre egy válasz van!! Hozzuk el Neymart, és ha tudja hozni azt amit otthon, akkor nem csak Messitől fog függni minden!

256725 2013.04.27. 20:09:21

[bondia](#1213532): O.K., így már világos :) [kirakat](#1213533): de ti meg azt próbáljátok megérteni, hogy a sikeres években még nem torzult el ennyire a csapat! Nem az utóbbi öt évről van szó, hanem "csak" az előzőről és a mostaniról. A bajaink akkor kezdődtek, amikor már túl nyilvánvalóan került előtérbe Messi (=tavaly). Tudom, hogy egyéb szempontok is közrejátszottak tavaly, de az ideivel együtt én már a Messifüggőséget látom a legnagyobb problémának. És nem akarom természetesnek tekinteni ezt a helyzetet akkor, ha a csapat rovására megy. A vezetőség vegye észre és tegyen valamit, mert ha így megy tovább, ez csak egyre rosszabb lesz! Jöhet ide bárki és próbálkozhat bármivel. Sánchez egy olyan briliáns tehetség (volt), amit nem mindennap találhatsz. Ehhez képest mit csináltunk belőle? Miért kellene ilyen előzmények után azt gondolnom, hogy pl. Neymarral bármi is másképp alakulna?

346649 2013.04.27. 20:09:26

[binglof](#1213522): ez nem véletlen. A madrid, ha előnyben van, levegőt sem ad nekik. Mi az utolsó gól előtt az oldalvonal felé kifejelt labdára nem mentünk rá az utolsó percben, hanem előre sétáltunk, hátha arra pattan a labda. Hát persze hogy kihasználják ez ilyen ajándékot.

346649 2013.04.27. 20:11:09

[johneagle11](#1213548): látom már ez a fixa ideád. Rendben van elolvastuk, de nem tudjuk magunkévá tenni.

346649 2013.04.27. 20:15:23

ez a barom juakfran megint kisegítette a realt.

340339 2013.04.27. 20:19:42

[johneagle11](#1213548): Igen ezekben mind igazad van! És a ez a Messi függőség ártalmas, majd automatikusan jön rá a válasz. Én abban vitázom veled, hogy erről nem Messi tehet, hanem az egetlen zsenialitás automatikusan hozta ezt magával! És Sanchezt én imádom percek alatt nagy kedvencem lett, de azt nem tudjuk innét eldönteni, hogy Messi miatt megy-e neki rosszabbul! A világ történelemben Messi előtt is volt már sok nagy játékos aki nem tudta máshol azt hozni , amiért igazolták! Az egyik legdurvább példa erre Mendieta volt!! És Neymar nem tudom lesz-e Messihez hasonló szint, de minden szeretetem ellenére sokkal jobb, mint Sanchez! És emlékezzünk vissza a galaktikus realra , ott Figo, Ronaldo, Zidane együtt tolta, tehát az előző hülye példámnál maradva három fekete lyuk volt! AZ már Del Bosque zsenialitása, hogy el is tudta ezt rendezni!!

347396 2013.04.27. 20:22:45

Szo mi szo,elkepeszto a kontraszt Messi nelkul..Egyaltalan nem vagyunk hatekonyak,sot,a harom tamado,tulajdonkeppen helyzetbe sem tudott kerulni,csetlettek-botlottak,a veszelyesseg halvany szikrajat nem lattam rajtuk..Azert ez eleg komoly problema,foleg ha Messinek nem megy(volt ilyen jo parszor),vagy serult,vagy csak egyszeruen sok az evi hetven meccs,es idonkent a padon is pihenhetne,foleg azert,hatha akkor pont nem a legfontosabb meccsken dolne ki serules miatt,mint az elmult harom fontos CL meccs...

256725 2013.04.27. 20:24:00

[zsugasvili1](#1213554): akkor felvetek egy másik gondolatmenetet: mi van akkor, ha a szemünk előtt Pep játékoskiválasztási alapelvei ütöttek vissza? Ő csak olyan játékosokat hozott, akik csapatemberek, akik alárendelik magukat a közös érdeknek, ez viszont azt is jelenti, hogy nem lehet nagy egójuk (ld. Ibra, Samu). Nem elképzelhető az, hogy a mostani Barcában pont az ilyen személyiségek képtelenek a "lábukra állni most, hogy elengedték a kezüket"? Ráadásul egy támadónak pont, hogy pofátlan mocsoknak kell lennie, különben lófüttyöt nem ér. Ehhez képest most már évről-évre ők esnek vissza a legdurvábban. (Ráadásul egy olyan csapatban, amelyik erre az évre éppen kitalálta magának a "rúgjunk többet, mint kapunk" szemléletet.) Miért van az, hogy pont az egyetlen bevállalós és tökös fickó (Alves) hozta a saját legjobb időszakát a szezonban, miközben a csapat meg éppen szétesett?

340172 2013.04.27. 20:26:19

A Messi-függőség kérdése alapvetően az előre játékunk problémája. De azt mondja meg nekem valaki: ha valamilyen csoda folytán a 75. percben 5:0 ra vezetünk szerdán- ki tudnánk.e bekkelni a végéig?

348887 2013.04.27. 20:26:55

[kirakat](#1213570): Alexis ma jól játszott. gólt lőtt, kapufát. Passzolt, stb.

259495 2013.04.27. 20:28:34

OFF azert az orkok meg a matracosok faragjak rendesen egymast... ketlem, hogy 11-11 ellen fejezik be

349305 2013.04.27. 20:28:58

[johneagle11](#1213548): Én viszont egyet értek veled.De azért hálásnak kell lennünk, hogy Messi van nekünk.Nem hiszem, hogy nélküle itt tartanánk.Csak kezelni kellene a helyzetet.

347396 2013.04.27. 20:29:35

[bondia](#1213575): Igen is,a Murcia,vagy tokom tudja ki ellen a kupaban,idonkent a bajnoksagban,pihenhetne,mert valoban embertelen vegigcsinalni ezt a hosszu terhelest,egesz szezonban.Teljesen normalis az izomserules,faradtsag a szezon utolso meccsein. Jaaaaa,hogy nem pihenhet,mert akkor nem megy a jatek a csapatnak(mint akar a mai pelda is mutatja)....az mas...hat ezert nem jo ez az egyoldalusag,ami nalunk van....

256533 2013.04.27. 20:32:11

[johneagle11](#1213548): Én összességében sok mindennel egyetértek az általad leirtakkal. De én kicsit összetettebben nézném a dolgot. Messi egy maximalista, mindig jobb és jobb akar lenni, és nehéz a szemére vetni, hogy nem hajt a csapatért. PErsze vannak szürkébb meccsei, amikor neki sem megy anynyira, látszólag, csak sétál, de akkor si leköt 2-3 embert folyamatosan. De nekem kissé az az érzésem is van, hogy jó pár játékos már lélekben kicsekkolt az idén félévkor, amikor 16 ponttal mentünk a Real előtt, hogy ez már meglesz. SOk játékos elkezdte kivinni a mezt a pályára, és majd MEssi őőgyis megoldja. És pont ekkora esett Tito betegsége is, és Roura nem tudta felrázni a csapatot. a jóllakottság teljesen természetes ennyi győzelem, kpupa és miegéyb után. Épp ezért kell frissiteni a nyáron, pár új arcot felhozni a csapatba a B-ből (Bartra, Deloufeou, Montoya), és 2-3 játkost venni max. És igen pártól elköszönni. Tito szerintem az ősszel fantasztikus munkát végzett, kiváncsi leszek mit fog kitalálni jövőre, mert nyilván látja mi a baj az öltözőben, ráadásul egy generációválttás előtt is vagyunk, ugye Puyol és Xavi már kifelé megy. NÁlam Pedro a legszembetűnőbb, hogy az első két évben, mikor a taktika is kicsit más volt, még 45 gólt rőgott, az utóbbi kettőben meg szerintem nem éri el a 20-at. Alexis sajnos az ígéretes indulása ellenére valahol elveszett. A kiutat a 2008-2009-es csapat játékában látnám, ahol ott volt a Tridente, Eto-Henry-Messi hármas, és hárman 100 gólt rőgtak. ebből a csapatból is ki lehetne ezt épiteni. PL: Messi-Tello, Neymar/Villa négyessel. Ugyan Tello nem egyenlő Henryval, és valszeg sosem lesz, de stílusát tekintve nagyon hasonló, egy kicsit gyengébb kivitelben. Villa/Neymar meg jó megoldás lenne, kavarni a védelemben, és megtámogatva Messivel.

340339 2013.04.27. 20:33:07

Amíg nem volt Messi el voltunk ájulva Xavitól meg Initől, most meg ők is szürke katonáknak tűnnek, szerintem John erre gondol! De ez azért van, mert Messi ennyire jó!! És erről nem tehet, mi viszont kaptunk vagy 5 gyönyörű évet!! Megmondom nekem Zidane a legkedvencebb játékosom, cask ahogy hozzá ért a labdához az valami fantasztikus volt, sokkal elegánsabb és szebb volt még Messinél is vagy Pelénél stb. Megnézném Messivel egy csapatban, akkor választ kapnánk erre az egészre!! Vagy jelenleg talán C ilyen kaliber, de ő nem fog nálunk játszani! És ott van neymar akiben benne van, hogy Messi vagy C szintje legyen, ezért őt kell elhozni és megnézni mi lesz...

347396 2013.04.27. 20:33:48

[balintoliver](#1213591): Varhato volt..:)

256533 2013.04.27. 20:39:20

én szívesen látnék őjra egy olyan Messit, aki csak 30 gólt rúg a bajnokságban, de van mellett kettő másik, aki 20-on felül. És még egy szempont, szerintem a csapaton óriási lelki teher is volt, ami az idei esztendővel lekerül. MIndig mi voltunk kkiáltva minden sorozat esélyesének, és mindenki minekt akart legyőzni. MOst bár fáj, ezt átadjuk a BAyernnek pl., és nyugodtan lehet épitkezni őjra, mert a csapat gerince megvan továbbra is. Lehet, hogy lesz 1-2 évünk, amikor nem nyerünk BL-t, de a koncepció kiváló, és nagyon jó játékosok vannak az utánpótlásban, akikből világsztár is lehet. Szerintem ebben az évtizedben még mindig meghatározók leszünk spanyolhonban, és Európában is.

340339 2013.04.27. 20:45:00

[Gaggio1981](#1213607): teljesen egyet értek veled!! Leszünk mi még BL győztesek hamarosan megint! De védőket kell igazolni meg egy igazi gólvágót, és közben a fiatalokat beépíteni!

256533 2013.04.27. 20:51:03

[kirakat](#1213619): azt a szellemet kell visszahozza Tito, ami ősszel volt mega csapatban, hogy az utolsó percig küzdött a csapat. Rengeteg meccset forditottunkk meg hátrányból, vagy nyertünk meg az utolsó percekben. MOst az ellentetje van, de szerintem meg fogja oldani.

340339 2013.04.27. 20:58:10

[Gaggio1981](#1213628): Igen így van! Nekem is ez tetszett nagyon ősszel:) Csak, hogy jött Tito betegsége, nem tudjuk, hogy alakult volna minden, ha nem esik ki fél évre. A Bayern meccsre épp, hogy visszaesett a kispadra. És igen tartotta a kapcsolatot, ahogy mondták, de mikor valaki az életéért küzd az nem tud olyan értékű lenni! És azért a csapatra is rányomta ez a bélyeget! Ezeke nem robotok, hanem emberek! És szemmel látható, hogy törés lett, mikor Tito újra beteg lett, és ez tök emberi dolog!!

269281 2013.04.27. 21:05:22

A baj ott kezdődött, hogy mivel ember hátrányban álltunk fel (Pedro), Messi papa megtiltotta a vezetőknek és Titonak, hogy amig a fiacskája nem állhat be, addig tilos felszabadultan játszani és gólt rugni! A csapat remekűl betartva az utasítást, kiherélve játszott! Aztán mikor a "kiherélő" beállhatott, mindjárt visszakapták tökeiket, és elkezdtek focizni!

340339 2013.04.27. 21:13:13

[kastraki](#1213654): Nem így volt!!! Az öltözőben Messi megmondta nem játszhattok, csak akkortól, ha én pályára lépek!! Ha addig valaki mer villantani valamit, megmondom azt apukámnak, és akkor aztán megnézhetitek magatokat!

349305 2013.04.27. 21:18:56

Nagyon jó elemzés kívül állótól a Barca közelmultjáról és jelenéről. http://bootroom.blog.nepsport.hu/archives/2013/04/27/Tortenelem_a_szemunk_elott_-_ismet/

346649 2013.04.27. 21:21:03

[johneagle11](#1213578): rámenős játék lehetséges nagy ego nélkül is, és sajnos fordítva is. Előbbire pl. AS, utóbbira Thiago. Az feltétlenül szükséges lenne, hogy rámenősebbek legyünk, de alkatilag nem mindenki képes erre nálunk, ezt használják ki a komolyabb ellenfelek. A Bayern egyetlen alkalommal sem hagyta ki, hogy oda ne tegye a tüskét akkor amikor elvittük mellettük a labdát a félpályán...

262141 2013.04.27. 21:28:37

[kirakat](#1213600): Zidane-hoz képest Iniesta még elegánsabban ér a labdához és sokkal szebben cselez. Szerintem. Zidane csak egy dologban volt jobb Ininél, hogy gólképesebb, minden másban Iniesta a nyerő nálam.

340339 2013.04.27. 21:31:33

[zsugasvili1](#1213680): Ezt hívják motivációnak!! Míg az elmúlt években nyertünk 2 BL-t, addig a Bayern bukott két BL-t!! Emlékszem 2009-2011 ig egyszerűen minden labdára mi értünk oda előbb! Minden lecsorgó labda mienk volt!! Ez a csapat agyon nyerte magát, sőt a gerinc válogatott szinten is!!

262141 2013.04.27. 21:32:35

[papa65](#1213677): Köszi, hogy küldted, mert tényleg kiváló ez az elemzés !!! Sok mindenre választ ad. Remélem, sokan elolvassák !

262141 2013.04.27. 21:34:55

[kirakat](#1213697): "egyszerűen minden labdára mi értünk oda előbb! Minden lecsorgó labda mienk volt!!" mindez nem csak a motivációtól, hanem fizikai felkészítéstől is függ ...

340339 2013.04.27. 21:35:44

[Úr](#1213693): Na ez aztán tök szubjektív dolog:) Imádom Iniestat, de Zidane egy zseni volt, aki korszakos játékos és sokkal meghatározóbb játékos volt , de ezen nem kell vitatkozni, mert kinek a pap...

340339 2013.04.27. 21:41:01

[Úr](#1213702): és ezt most hirtelen elfelejtették a barcánál, hogy kell?? Ma már más a foci, ez a Barca régen 6 éven át mindent megnyert volna, de a mai ütközős, és ha elmegy mellettem max lerúgom fociban képtelenség azt megcsinálni amit anno a Real meg Bayern vagy Ajax!! És ennyi nyerés után nem leszel ugyanolyan motivált!!!! Nem, mert nem vagy becsületes, hanem, mert így működünk!! Régen csak a tudással lehetett nyerni folyamatosan, ma már nem!! Ma már egy nagyon motivált kicsit is focizni tudó csapat szét tud szedni egy nála sokkal jobbat is!! Mert a szabályok olyan dolgokat engednek meg, amikkel el lehet venni az élét a másik csapatnak!!

347396 2013.04.27. 21:47:39

[papa65](#1213677): Bizony hogy fasza kis elemzes! Ajanlanam [kirakat](#1213709): szamara,akinek ugy harom napja irtam le a linkelt posztban foglaltakat,de minimum egy reszet a presszingrol,es a totalis focirol akkor,amikor azt irta,hogy neki mennyire tetszik az idei jatekunk,es milyen remek,hogy mar nem letezik ez a jatekelem a repertoarunkban,legalabbis eszrevehetoen csokkent a fontossaga..

347396 2013.04.27. 21:50:15

Illetve,kitertem Tito felelossegere is,a gyenge jatekkal kapcsolatban..(ebben a naptari evben,egyaltalan nem ritka jelensegrol beszelunk!!)

262141 2013.04.27. 21:50:39

Persze, hogy szubjektív. Te leírtad, hogy gondolod és én is. Iniesta ugyanolyan, mint Zidane, csak Ini mellett feltűnt egy kis argentin srác is, aki miatt nem látod őt korszakos zseninek.

346649 2013.04.27. 21:54:48

[Úr](#1213693): bizony igaz, néha kifejezetten darabosnak tűntek Zizu mozdulatai.

262141 2013.04.27. 21:54:57

[kirakat](#1213709): nem felejtették el, csak a németek most találtak egy jobb koktélt ... ismétlem, a motiváció mellett kellenek a megfelelő legális és illegális szerek is a motiváció biztosan kisebb, de még ott látom a kisebb bajokat, hiszen akkor a bajnokságot sem nyertük volna meg és BL-elődöntőbe sem kerültünk volna

262141 2013.04.27. 21:55:21

[zsugasvili1](#1213724): ilyet nem írtam

340339 2013.04.27. 22:03:58

[Úr](#1213725): Húúúú erről beszéltem pont me vagy egy órát egy barátommal! Mert szerinte nagyon szembetűnő volt a két német csapat teljesítménye!! Azért megkérdezném ez a koktél hol volt, mikor a Bayern otthon majdnem kiesett a harmat gyenge Arsenáltól??? De a koktélok vannak és voltak is, ez igaz:) Czibor önéletrajzában olvastam, hogy Puskás mesélte, hogy anno minden Real meccs előtt volt teázás. Ő meg észre vette, mindig fáradt utána. És kérdezte, mi értelme ennek akkor ?? Mire kiderült abba a teába kevertek mindenfélét:) Csak, hogy Puskásra az nem úgy hatott, ahogy kellett volna, így ő megkérte a vezetőséget vele inkább ne itassák azt meccs előtt.

348977 2013.04.27. 22:15:51

8-ra értem haza, szóval csak az általatok leírtakból tudok táplálkozni (meg amit anyu elmondott a meccsről) :) Pedro tényleg megint ennyire szar volt?

340339 2013.04.27. 22:21:07

[Peter1982](#1213750): Messi beállásáig mindenki szar volt:) Nem értem ezt a Pedro ellenességet, de erről kérdezz másokat:)

346649 2013.04.27. 22:24:33

[bondia](#1213714): beszélhetünk itt presszingről, ill. annak hiányáról, a meccset az dönti el, hogy tudsz-e helyzetet teremteni és ki is tudod használni. Pedró nem azért hagyta ki azt az óriási helyzetet pl. a Madrid ellen, mert fejben nem volt ott, hanem azért mert képességbeli fogyatékai vannak. Messi kivételével nincs olyan játékosunk aki - komoly csapat ellen - képes egy előrevágott labdával 30 méteres vágta után gólhelyzetbe kerülni és kihasználni azt, vagy olyan, aki igazítás nélkül is rá tudja tűzni húszról. Pedig a piacon vannak ilyenek. Ehelyett marad a réskeresés, de nagy csapatok nem sűrűn nyitnak rést. Ugyanakkor ellenünk elég vaktában előreívelni a labdát, legalább 30%-osan gólhelyzet keletkezik a jelenlegi védőinkkel. Semmi köze a Messi-függőségnek a hiányzó játékosok beszerzéséhez. Persze van összefüggés abban, hogy mostanság nem merünk letámadni úgy mint korábban, amikor hátul biztos közepünk volt, hiszen elég egy vaktában előrebikázás és kész vagyunk.

346649 2013.04.27. 22:26:30

[Peter1982](#1213750): Pedro nem volt szar. A szar néha lehet hasznos is. Pedro egyszerűen nem volt.

348977 2013.04.27. 22:26:48

[kirakat](#1213753): Én nem vagyok Pedro ellen, csak bosszant, hogy ennyi rossz meccs után még mindig kezdő. A saját érdekében is pár meccsről hiányozhatott volna, és talán feltöltődhetett volna ettől, és a csapat is.. Rendes gyerek, meg minden, de ha lehet, akkor szerdán ne ő kezdjen.

346649 2013.04.27. 22:29:15

[Úr](#1213727): én viszont le merem írni. A testi erejével, fizikai adottságával remekül fedezte a labdát, mégis áűltalában mackósnak tűnt Iniestához képest. Ja és a bírók is többet néztek el neki a közelharcokban.

346649 2013.04.27. 22:30:12

[Peter1982](#1213761): azért nem cserélték le, mert szerdán nem fog játszani.

334243 2013.04.27. 22:33:59

Messi gólja nagggyon szép volt! Sánchezé is, de Messié különösen faja :P Thiago jól tolta! valaki taktikát átlátó magyarázza el nekem legyen szíves, hogy Pedro szerepe mi volt?? kb. csak rossz, vagy jó-és-rögtön-utána-rossz megoldást láttam tőle :( (mondjuk Albának szépen kibrusztolta, odatette, aztán J már maga megoldotta :()

346649 2013.04.27. 22:34:17

[Peter1982](#1213761): én sem vagyok Pedro ellen, sokszor játszik kevésbé látványosan, de hasznosan, de a mai játéka szerintem minden idők leghitványabbja volt. A ritka alkalmakkor, amikor találkozott a labdával, a legegyszerűbbek is méterekre pattantak el a lábáról, ez nem magyarázható kishitűséggel.

348977 2013.04.27. 22:34:59

[zsugasvili1](#1213766): Elég valószínű, hogy az Alexis-Messi-Villa csatársor kezd szerdán, bár őszintén szólva 1-2% esélyt látok...

346649 2013.04.27. 22:41:11

[Peter1982](#1213773): szerintem is ők. Esély csak akkor van, ha az első gólt 25 percen belül szerezzük. Azért ne feledd, hogy hazai pályán ilyen szabálytalan gólokat nem kapunk, kérdés megzavarodnak-e a bőrgatyások.

348977 2013.04.27. 22:43:47

Szerintem ez is kevés az esélyhez. Akkor van esély, ha az 1. félidőben rúgunk 2-t és nem kapunk. De akkor is messze vagyunk még... Na de ezt majd abban a topikban, amikor aktuális lesz. Egyelőre örüljünk, hogy a bajnokságban ilyen jól állunk :)

347396 2013.04.27. 22:45:06

[Peter1982](#1213761): :) [zsugasvili1](#1213765): [120] Persze,amit irtal,nem zarja ki,ami nekem a velemenyem.(illetve a belinkelt irasban is szerepel,sot,harom napja amikor ezen lovagoltam,kitertem a vedelemre is,mert ez egy osszefuggo problema.Ahogy megszunt a presszing(es egyaltalan,kevesebbnek tunik a futas labda nelkul,ugy harul haromszoros terheles az ezer sebbol verzo,serultekkel tuzdelt hatso alakzatra,es javareszt a ket belso vedore,akikre szo szerint raesnek a gyors,Ce fele tamadok,egy az egyben...aztan az edmeny mar ismert,akar ma is lattuk mire jut igy Pique.... A 123-as hoz pedig,en is le merem irni,soha nem szerettem Zizout,meg ha el is ismerem a tudasat,bar nem azon a szinten,ahogy mostanaban sztaroljak..(a vilag valaha volt legnagyobb jatekosa,meg Messi sehol sincs hozza,meg efele baromsagok.. ) Mondjuk eleve nem tudok rajongani senkiert,aki feherben jatszott,meg a franciakert sem..Ugyhogy a hiba talan az en keszulekemben keresendo..:)))

262141 2013.04.27. 22:50:22

[kirakat](#1213738): Félreértés ne essék, mi is és mindenki használ ezen a szinten koktélokat. Az a kérdés, hogy mi most miért nem a legjobbat használjuk. A Bayern az Arsenal ellen szerinte egy pillanatig sem volt veszélyben.

348650 2013.04.27. 22:52:15

Ooo, kisse egyszeruen nezik ezt sokan. Messi csere, adott, hogy bejon, a taktika resze hogy addig tartalekolnak. Forditas, optimalis szerkezetben, de egy atloves hozza az x et. Balszerencse. De a bl elott nem lehet meghajtani a csapatot. Evvan.

348650 2013.04.27. 22:52:20

Ooo, kisse egyszeruen nezik ezt sokan. Messi csere, adott, hogy bejon, a taktika resze hogy addig tartalekolnak. Forditas, optimalis szerkezetben, de egy atloves hozza az x et. Balszerencse. De a bl elott nem lehet meghajtani a csapatot. Evvan.

334243 2013.04.27. 22:55:37

[OutSider50](#1213322): [bondia](#1213331): [carpentier](#1213381): +1 szvsz esélyes a hónap kommentje címre :D respect érte [zsugasvili1](#1213344): (B) ez a geci-Messi stream nagyon fun volt srácok, mindenkinek köszönet, jókat röhögtem :)))

340339 2013.04.27. 22:58:37

[Úr](#1213786): Mert akkor ők, most jobbat találtak ki:) És azt kell fel fogni éhségben a két csapat jelenleg összehasonlíthatatlan!

347396 2013.04.27. 23:02:47

[Tikamester](#1213771): En a taktikai atlatasara,sajnos alkalmatlan vagyok. Viszont leirom ahogy en lattam.. Hajtott becsulettel,(ezen ertek nelkul,biztos hogy a kezdo kozeleben nem lenne,ez az erossege)lattam szerelni,tobbszor a jobb oldalon. Volt egy kapusba lott lovese Messi passzabol,ziccerben,bar nem volt konnyu,nem is sikerult helyeznie,egyenesen a kapusba bombazta. Azonnal utan,megcsinalta - szerintem - az egyetlen jo cselet jobbszelsoben,meghuzta de "pechere"hosszan,es kirugas lett.. En nagyjabol ennyire emlekszem,es hogy sokszor(nem tulzok) tobbszor elpattant a labda atvetelnel,es szinten egyszer nagyon igeretes helyzetben a jobbosszekoto helyen..eladott labdara is emlekszem.. Nehez Barca szintunek titulalni,csak azert mert szimpatikus,es hajt..Ez a minimum,de ettol meg nem mindenki kezdhet szinte minden meccsen a Barcaban.. (velemenyem szerint)

262141 2013.04.27. 23:08:00

[kirakat](#1213794): Igen, ők most találtak egy jobb koktélt. Mindettől még nem zárom ki azt, hogy sokkal motiváltabbak a németek (még szép ...) és ez is egy ok, de közel sem akkora súllyal esik latba szerintem. A PSG ellen, a Milan ellen simán kiestünk volna, ha nem lenne motivált a csapat.

340339 2013.04.27. 23:15:11

[Úr](#1213801): Idegenben mindig csak maszatolunk még a ligában is, utálom is ezt!! Itt is azt hittük, majd lehozunk egy x-et! A Milán ellen mi is mentünk, mint a veszettek! Nézzük, meg a visszavágót, utána okosabbal leszünk!

262141 2013.04.27. 23:23:09

Ha csak attól függene, hogy idegenben mindig maszatolunk, akkor miért nem váltottunk, amikor égett a lábunk alatt a talaj ? Akkor 0-2-nél, vagy 0-3-nál talán már váltottunk volna. Azonban az az igazság, hogy képtelenek voltunk rá, mert nem volt bennünk erő hozzá, míg a németekben 93 percen keresztül rengeteg szufla volt.

347396 2013.04.28. 03:39:27

@bondia: [136]Ennyi betut kihagyni,es hibaval irni...Elnezest erte!Furdoben allva,mar megy a zuhany,iPad a kezemben(english spell check pop up always,tehat szazszor visszatorol),probalom irni a kommentet,mikozben asszony otszor kiabal kintrol,hogy kesz vagyok-e mar,mert az asztalfoglalas 5;30-ra esedekes...:( Igen stresszes na,nehez,de ugy ereztem,ezt meg le kell irnom a csapat erdekeben..:)

347396 2013.04.28. 04:01:57

Bajnokavatas Bilbaoban? Nem,nem lett,es nem csak miattunk,hanem a "looser"Atleti miatt sem.(esetleg a szokasos biroi kiseret a madridnak?) FCB hivatalos oldal focim ; Megnyerheti a Barca a kovetkezo bajnokin a ligat,jovo vasarnap a Betis ellen,ha nyerunk..Persze csak akkor,ha a Real,otthon dontetlent,vagy zakot jatszik a Valladoliddal.. Nem hiszem,hogy jovo heten meg bajnoksagot unnepelnenk,nekunk mondjuk kotelezo a gyozelem,de a madrid nem fogja megtenni nekunk ezt a szivesseget..soot,egy picit tovabbmegyek,az utana kovetkezo bajnokin,megyunk az Atletico Matrachoz,ahol megint csak illene gyozni,de a mai jatek utan,akkor sem lennek meglepve,ha ez veletlenul nem sikerulne a remek idenyt futo(bar nalunk gyengebb,de talan ehesebb kisMadridnak....)Es utana meg harom meccs.koztuk az utalatos Espanol,es a mindig meleg Malaga.. Biztos hogy meglesz ez a bajnoksag?(viccesen koltoi)Hiszen nem lehetunk megegyszer olyan hulyek,looserek(mint Frankie-vel),es csak egy hangyfasznyi kell,de azert nemileg ossze kell kapnunk magunkat a vegere,es nem a mai relativ gyenge jatekkal elorukkolni! Visca el Barca!

349548 2013.04.28. 09:08:07

A Bayern elleni fiaskónak van egy távolabbra mutató, számunkra negatív hatása. Megmutatta a világnak, hogy mi lehet a Barca játékának a biztos ellenszere. Ez a gyógyszer az egész pályás letámadás. A németek ezt 90 percen keresztül, iszonyatos elánnal űzve, hajszolva minket egyszerűen tehetetlenné tették a csappatot.

349548 2013.04.28. 09:24:10

És akkor akkor négy napra jön egy magához képest is gyengébb szezont játszó Bilbaó és láss csodát, ugyan úgy nekünk rontanak. A szerencsénk az volt, hogy ők csak egy félidőn keresztűl bírták szuflával. Már kezdtem félteni a labdatartási rekordunkat. Mi lesz, ha a jövőben mások is képesek lesznek két félidőn keresztül ezt a taktikát alkalmazni ellenünk? Mert ha ez ennyire egyszerű, akkor egészen biztosak lehetünk benne, hogy lesz még ebben részünk, és ha nem találnak rá megoldást, akkor csak a másik csapat kondíciójának mértéke fogja meghatározni a győzelmi esélyeinket.

350326 2013.04.28. 09:47:16

Engem igazából a Messi nélküli játék aggaszt, már jó ideje. Nélküle szerintem még az Atletico Madrid szintjén sem lennénk, maximum az Európa Liga megnyerése jelenthetne számunkra kihívást. Mindig bízva a csodában, ugyanakkor a realitások talaján maradva- egy nagyon jó meccset várok szerdán, a következő kezdővel: Valdez- Alves, Piquet,Bartra, Abidal- Iniesta, Xavi/Song, Busquets- Sanchez, Villa, Messi- Ha Xavi szokás szerint csak oldalra meg hátra passzolgat annak ellenére, hogy nyerési kényszerben vagyunk és sok gólt kell lőnünk, akkor inkább lekapom a pályáról, és berakom helyette Songot, akivel előrejátékban ugyan sokat nem nyerünk, de legalább védekezni azt nagyon tud, és a középpályán nem lesz az ellenfél fizikai fölényben, letámadásnál amúgy is sokkal használhatóbb.Villa elől nagyon kell, hogy a másik két csatár-legfőképp Messi tehermentesítve legyen, Sanchezben meg jóval több spirituszt érzek, mint Pedróban, hátha most nem fogja kihagyni a kihagyhatatlant is. Tello szerintem olyankor használható, ha az ellenfél feltolja védekezését és van tér, ahova befuthat, érvényesítve gyorsaságát. Betömörülő ellenfél ellen szerintem használhatatalan. A Bayern amúgyis játszhat teljesen nyugisan, nagyon nem erőltetve a támadásokat. A legtöbb meg amúgyis Messin múlik. Ő képes akár 4 gólt is lőni még ennek a Münchennek is, ha úgy jön ki számára a lépés és ha akadnak a játékban partnerei, de ez most még számomra nagyon utópisztikus verziónak is tűnik. Mindenesetre ki kell venni a sűrűből-ahogy ez történt a Milan ellen is,- és inkább kitenni jobb oldalra, ő onnét is képes varázsolni.No meg persze Alvesen is sok múlik nagyon, főleg a beadásain. Mert ha ész nélkül belődözi szélről-ahogy sokszor megszoktuk tőle-, sok jóra nem számíthatunk. Viszont néha meg csak ámulok és bámulok, mit is tud ez az ember.

348887 2013.04.28. 10:46:08

nekem felfoghatatlan, miért nem jött Pedro helyére Tello az utsó 20 percre. A srác úgysem kezd a bajorok ellen, és igaz, hogy az első ziccere feltehetően a francia tengerparton landolt volna, de a másodikat-harmadikat be szokta vágni. De ha nem is, akkor is 100-szer veszélyesebb mint Pedrito, aki újabban inkább Perdito. Edzőgondunk a legnagyobb, számomra ez a Messi-függésnél is vészterhesebb. Most megint picit élesebb lesz a bajnoki harc, mert igen nehéz meccsek jönnek. Csak 5-7 ponttal fogunk nyerni a végén. Persze az is oké, de minek kellettek ezek az izgalmak?

348887 2013.04.28. 10:47:45

[pisti70](#1213979): A második gól után a Bilbao tökig felnyomta a védekezését, ez egy újabb érv Tello becserélése mellett, Vilanova nem így látta.

350326 2013.04.28. 10:57:46

Abban egyetértek, hogy Messin kívül még csatáraink közül Tello-ban van egyedül kurázsi, ő mindig lő legalább, mikor a helyzet úgy hozza-igaz még elég kicsi hatásfokkal, de könyörgöm, azért hívják CSATÁRNAK! Bevállalja egy az egyben a cselt, bár szerintem ezeket a próbálkozásait nyesegetik mostanában eléggé vissza,gondolok a Levante elleni játékára, amikor ahelyett, hogy meghúzta volna a szélt, visszajátszotta és többször el is adta így a labdát, ha mindezt előre játékban csinálja, még szerintem az mindig a jobbik eset. Egy csatár úgy ne adjon el labdát, hogy visszafelé passzol, hanem előre. 5-ből négyszer nem jön be! Na és? Ha az 5--ből meg gól lesz, kit érdekel? Agyfaszt szoktam kapni Thiago eladott labdáitól, mikor saját térfélen visszafelé passzol. Sokkal bocsánatosabb bűn az, ha belebikáz egyet előre és úgy lesz az ellenfélé, minthogy saját kapunk előtt veszélyes helyzet alakuljon ki egy visszafelé adott és elcsípett alibi passzból.

340172 2013.04.28. 11:00:32

A remeknek induló szezonunk vége felé mindenkinek van egy kis rossz szájíze. Leginkább azért, mert nem látjuk, mit is játszunk igazán, mit is akarnak a fiúk a pályán végrehajtani. Az ember furcsa, ellentmondó dolgokat vél felfedezni. Pl. sokszor úgy tűnik az elöl lévők alig mozognak, nem megtalálhatóak. Máskor meg épp azért szidnám (legtöbbször Xavit) a középpályásainkat, mert nem ugrasztja ki a TV képernyőn jól láthatóan elszakadó egyik támadónkat. Vagy. az egyik pillanatban az idegesít fel, hogy 1-2 játékosunk rohangál elől össze-vissza labdát szerezni, de persze lazán kihozzák, - ahelyett, hogy visszazárnának rendesen; máskor meg azért örjöngök, hogy mi a fenéért nem támadnak le már normálisan. és még van ebből több is. Isten igazából ezért zavar a vezetőink olyan nyilatkozata, hogy mindenki megtett mindent, a stílusunk okés, minden rendbe csak ma másképp alakult - mert ez nekem nem elég magyarázat, mert már túl sokszor hangzott el az utóbbi időben. Már egy olyan hivatalos nyilatkozat is megnyugtatna, hogy: ellenfeleink nagyon felkészültek belőlünk, ideje nekünk is egy is új elemet belevinnünk, s ezen dolgozunk is. Lehet persze ez így is van, de azért kimondva jól esne a lelkemnek.

350326 2013.04.28. 11:11:36

Egy csatár számára nagyon lehangoló tud lenni, ha már tizedszer mutatom magam, hogy beindulok, de csak nem akar jönni az a zsuga, inkább hátra vagy oldalra passzol a középpályás. tizenegyedszer már nem fogom magam strapálni a semmiért, mikor látom, úgyis hiába teszem. Villa, Sanchez, Pedro ezt a helyzetet kénytelen megélni és beletörődni a dolgokba. Ha legalább látnák, hogy észrevették őket, nyomják a lasztit irányukba rendesen, de mondjuk a védő lekapcsolta előlünk, nos akkor abban az esetben tizenegyedszer is megpróbálok kiugrani meg még huszadszor is, és biztos, hogy két-három alkalommal be is fog jönni a megoldás és oda érkezik a zsuga, ahová szeretném. Ez az szerintem, amitől egy Levandowski rúghat 4 gólt még a Realnak is, mert biztosan tudja, megéri a védőtől elmozogni és keresik a társai labdával. Amúgy meg minden Barca középpályásnak levetíteném oktatófilmül Reus gólpasszát a Malaga elleni meccsen Levandovskinak, amit sarokkal tett a csatár elé mindenféle-tökölés és pöcsölés nélkül, nálam itt kezdődik valahol a foci. Hogy addig eladott 3 lasztit a középpályán, de mindig előrefelé indítva? Ki a francot érdekel, ha ebből az egyből gólt rúg a csapattárs?

256725 2013.04.28. 11:15:03

[kastraki](#1213654): [kirakat](#1213663): látom, még mindig képtelenek vagytok lenyugodni :) Lazítsatok kicsit, felesleges ennyire mellre szívni. Szerintem Messi nem pluszt ad a csapatnak, amikor beáll, hanem negatívumot azzal, hogy amikor nincs a pályán, ténfergő bábokból áll a Barcelona. Ha ez nektek tetszik, ám legyen, nekem egyre inkább nem. Azt se akarjátok megérteni, hogy a társai porráalázása nem két napos folyamat eredménye, hanem hónapoké-éveké. Hiába nem játszik olykor Messi, a csapat olyan szinten rá van kihegyezve, hogy nélküle senkinek nincs egyetlen épkézláb ötlete arra, hogy mit kellene tenni. És ez nem fog megváltozni csak attól, hogy egyik nap még a pályán van, három nappal később meg esetleg éppen nem. Úgyszintén nem értem, miért látjátok a megváltást egy újabb csodacsatárban, aki majd... Nem fogja senki megváltani a csapatot, hacsak nem a szakmai stáb! Amíg ez marad a játék, addig borítékolhatóan fél év után mindenki megy a süllyesztőbe nálunk. Ha ti ennek örültök, ám legyen, én nem vagyok boldog.

350326 2013.04.28. 11:36:36

Messi egy igazi vezér, akárki akármit mond. A Barcelonába ugyanúgy elképzelhetetlen nélküle, mint az argentin válogatott. Mérges voltam az argentin kapitányra, mi a francnak kellett elvinni Bolíviába, de biztos vagyok benne, hogy nélküle simán kikaptak volna a vébé selejtezőn. Hiánya nagyon szembetűnő mint klubjában, mint a válogatottban. Én onnét közelíteném meg a problémát, hogy a Barca vezetői nem érzékelik az idő múlását és hogy a világ futballja kezd mellettük elmenni. Nem véletlenül kísérletezgetett Guardiola a 3 védős rendszerrel, ami olykor kiválóan működött, máskor meg szarul. Az ellenfelek nagyon kiismerték a csapat játékát és már középszerű csapatok és edzők is kiválóan fel tudják készíteni csapatukat belőlünk és mi ezt nem érzékeljük sajnos. Szerintem például elég nagy edzői gyengeségre vallott Münchenben, látva azt már az első félidőben, hogy ez egy nagy kalap szar és nem megy, hogy a szünetben nem erősítette meg az edző a középpályát mondjuk egy Songgal, mert Xavival lófaszra se mentünk az előrejátékban, sem a védekezésben, legalább Songgal stabilabbak lettünk volna, meg látva a súlytalan Pedrót, biztos hogy benyomtam volna a helyére Tellot vagy Villát, Villa elvont volna Messiről embert, Tello meg lefuthatta volna Lahmot néha. Lehet, hogy úgyis lett volna 2-null a vége, de mégse 4, ami azért különbség, meg a két helyzetünk úgyis meglett volna. Messi nélkül-most is azt mondom, valahol a mai Atletico Madrid szintjén lettünk volna az elmúlt 4 évben és versenyezhettünk volna az Európa Ligában.

348962 2013.04.28. 11:56:52

edző kérdés van. kár hogy ezt a szurkolokon kivül a csapatvezetői sem látják. most már jó lenne egy újra világsztár a padra is. ezek a játékosok is megérdemelnék ezt. ehhez képest fegyverhordozók irányitják a csapatot. Pep sem volt már az igazi. Lehet ezért szidni, majd a bayernnél mások számára is kiderül, hogy igazam van vagy sem. szükségünk lenne egy nagy névre a padra, aki képes lenne a csapatot újra csúcsrajáratni. Tito sajnos még cserélni sem tud, vagy megfelelően rotálni, arról már nem is beszélve, hogy egy Mou-val, vagy Ancellottival felvegye taktikailag a versenyt. Heynkess, Klopp vagy SAF, Wenger ugyanez a kategória. Nézik a meccset a padról, vazze. Pedronak, Alexisnek a pálya közelébe sem szabadna menni az őszi teljesitményük miatt. Ehhez képest most Messi lenne a bünbak, az egyetlen játékos, aki miatt a csapat még mindig a topon van. butaság összehasonlitani más játékosokkal. Iniesta a nyomába sem érhet, vagy mint szokták régen mondani a cipőjét sem pucolhatná. Messi egy korszakos zseni, hatalmas a szakadék közte és más játékosok között. az edző kérdés viszont nagyon aktuális.

340172 2013.04.28. 11:59:02

[pisti70](#1214057): Én is hasonlóképp látom, a 148-as hsz-emben is erre utaltam. Tényleg az a frusztráló, hogy az ellen reakcióra alig látjuk a miénket. Talán, mert nincs? Ugyanakkor az is az ellentmondásokhoz tartozik, hogy végül is csak bajnokok leszünk, s eljutottunk a Top 4-ig. Önmagában ez nem rossz, de nekünk szurkolóknak a csapat játékát látva valahogy most nem az előrelépés vagy a szinten maradás jut az eszünkbe, hanem a félsz, hogy mi lesz jövőre. A vezetés annyiszor nyilatkozta már, hogy ők bőven elégedettek ezzel, hogy optimista perceimben azt gondolom, talán beáldozzák ezt az évet, s most már nem lépnek fel új taktikai elemekkel, ezzel kivárják a következő szezont. Csak az a baj, hogy több a pesszimista percem, elvégre magyar vagyok, a legpesszimistább nemzet tagja :(

339513 2013.04.28. 12:43:00

[kirakat](#1213533): sajnos kezdesz krokodill szintjére süllyedni,nagyon nem érted miről szólt az a tegnap előtti poszt.

350326 2013.04.28. 13:48:40

Szerintem sem Messit kellene bűnbaknak kikiáltani mindenért. Hanem a megújulni képtelen szakvezetést, akik görcsösen ragaszkodnak a régi jól bevált taktikához és játékrendszerhez, s nem képesek felfogni, hogy a világ közben-de főleg a németek!- elszaladt mellettük. Spanyolhonban a két nagy az egymás közti rivalizálást tekintve elsőrendű célnak egymással volt elfoglalva az utóbbi években s most megkapták a kijózanító pofont mindketten, hogy így jár az, aki el van foglalva önmaga tökéletességével és megújulni képtelen. Például sosem értettem, mourinho miért nem egyszerre játszatja két nagyszerű csatárát- Higuaint és Benzemát, pedig a csapat támadójátéka minőségileg javulna tőlük, mint mindig azt a biztonsági szart erőltetni két védekező középpályással, felesleges és nem is Realhoz méltó a stílus. A Barcelonában meg már nem először felmerül a kérdés, hogy mit ér középpályásként a 100 %-os passzmutató, ha előre egyetlen labdát sem tolok, mégiscsak a foci lényege itt rejtőzne. Hibázzam el tízből hétszer az előre passzt, de a másik háromból gól lesz, már nagyon jól jártam. Idegenbeli Bl-meccseken komoly csapatok ellen meg ,hogy az ellenfél fizikailag ne birkózzon le bennünket már a középpályán, miért ne lehetne két védekező középpályást szerepeltetni Xavi, Fabregas, vagy Pedro helyett? Tökösebb edzők már rég kitaláltak volna valamit, ebben biztos vagyok.

339513 2013.04.28. 14:10:10

[pisti70](#1214306): te sem érted szerintem a Messi függőség problémáját.Természetesen senki nem Leo-t teszi felelőssé a kialakult helyzetben,nagyjából lehet ő is csak áldozata ennek az egésznek.A vezetőség hibája a csapat függősége tőle és nem fordítva.Ettől a dolog fenn áll,mert ugye nélküle langyos lepke fing amit a pályán művelünk és néha vele is.A foci tudását senki nem kérdőjelezte meg soha.A tőle való függés viszont igenis aggasztó és ezt lassan neki is be kell látnia,mert ő sem lesz képes társak nélkül alkotni.A sok meccs miatt pihennie is kellene,mert az izomsérülések a fáradságból adódnak és látjuk amikor nem 100%-os akkor nincs haszna a csapatnak a játékából.A PSG ellen is azért lett más a játék képe mert a Messivel való játékra fel vagyunk készülve a nélküle valóra meg nem és ez baj.Minek a király kupa minden meccsén,minden idegenbeli meccsen játszatni,rotálni kellene és neki is szüksége volna feltöltődésre.Nem beszélve arról,ha egy marha agyon rúgja hetekre dőlhet ki akkor vége a csapatnak,pedig csak egy játékos még ha a legjobb is.Ezt kellene felfogni itt hülyeségek irkálása helyett mindenkinek aki szerint john az Messit fikázza meg elküldené etc.

339513 2013.04.28. 14:14:41

[dostamo](#1214080): hát te sem sokat értesz ebből a sportból,azért Iniesta legalább akkora zseni a középpályán mint Messi eggyel előrébb és világ valamint Európa bajnok az eb legjobb játékosa amit mondjuk Leo nem mondhat magáénak mert a válogatottban nem igazán ficánkol,ha ő akkora egyedül is nyerni képes félisten lenne az Argentinokat senki nem verné a visszavonulásáig.Mint tudjuk lószart sem nyertek még vele,ebből is látszik a foci csapatjáték ezért tud érvényesülni Messi tudása a Barcába és nem tud a válogatottba pedig azért DiMaria,Higuain vagy Mascherano sem rossz játékosok.

350326 2013.04.28. 14:26:41

karika: Én nem hülyeségeket írogatok, a többivel nagyjából egyetértek, amit mondtál. Mind a Messi túljátszatásáról mondottakkal,mind a "lepkefinggal", amit nélküle művelünk a pályán. Meg azzal is egyetértek, aki azt állítja, hogy Puyol a kulcsa mindennek. A benne állandóan égő harci tűz az, ami sokszor kihozza az oroszlánt is azon csapattársaiból, akik beleszottyantak a tespedtségbe. Nem a szakvezetés dolga lenne amúgy normális taktikát kidolgozni azokra az eshetőségekre, ha nincs Messi? Ha látjuk időről időre, hogy valami nagyon nincs rendben akkor a csapattal? Elég bő a keretünk ahhoz, hogy taktikailag kicsit színesítsük már a játékot? Én például Fergusont épp ezért becsülöm, mert szinte minden egyes fontos meccsre elővarázsol a cilinderből valami meglepőt, valami szokatlant, és még a sztárt, Rooneyt is kihagyja a csapatból, ha nagyon muszály! Az meg mellékesen az idei Bl-szezon legnagyobb disznósága volt szerintem, amilyen módon a Realnak tovább kellett jutnia azon a meccsen, ez nem is vitás. Még szerencse, hogy volt egy Dortmund, aki helyrerakta a nagy Mourinhot is, nehogy már túltengjen benne az ego. Amúgy arra a meccsre is kíváncsi leszek, mert most őneki is félre kell dobnia a nagy óvatosságot és a célfuttballt és a győzelmi kényszerből még a Real Madrid hagyományaihoz méltó játék is kisülhet!

347396 2013.04.28. 14:27:06

[karika](#1214123): [154]..:))

348887 2013.04.28. 14:28:05

De tényleg, hányadszor kell még végignézni, hogy 2:1-es állásnál az utolsó másodpercben egyenlít az ellen? Hányszor kell még utána meghallgatni a nyilatkozatokat, hogy keserű a szánk íze, és a végén nem koncentráltunk eléggé, és egy szerencsétlen góllal egyenlítettek, de most már a következő meccsre fókuszálunk? Kezd ez unalmas lenni.

347396 2013.04.28. 14:32:44

[pisti70](#1214499): +1 Jo gondolatok!

350326 2013.04.28. 14:35:59

Az Iniesta kérdéshez pedig annyit: Én is tisztelem és becsülöm őt, és amúgy tényleg zseniális játékosnak tartom őt is, amit hibájául felhozhatnék az az, hogy ha a helyzet úgy kívánja, lőjön már többször kapura távolról, nem kell mindig azt a lasztit a kapuba becipelni. Az argentin válogatott kérdéséhez pedig: Ha nem Maradona, hanem normális szövetségi kapitány trenírozza őket a vébén, biztos vagyok benne, hogy legalább a 4 közé bejutottak volna. Togyogó öregurakkal (Veron), nem lehet vébét nyerni, a középpályáról indulva meg még Messinél is elfogyhat a szufla, mire kapu elé ér! Cambiasso levette volna válláról a védekezés terhét, jobbhátvédben meg egy Javier Zanetti minőségibb különbség Jonas Gutierrez-hez képest, ezt csak Maradona nem látta! Ja meg mellesleg: Igaz csak barátságos meccsen, de nem olyan rég volt egy Argentína- Spanyolország :4-1 re végződő meccs, ahol Messi vezérletével le lettek alázva a spanyolok!

339513 2013.04.28. 15:12:59

[pisti70](#1214561): azért barátságos meccs,mert tét meccsen kapuig nem jutnának az argentinok,a Maradona kérdésben egyetértek,de azóta sem szárnyalnak,igaz elsők a selejtező csoportban,de nincsenek a brazilok akik a rendezők lesznek,ettől függetlenül állandóan verik az argentinokat,mindegy milyen rendezvényen.Iniesta tényleg keveset lő kapura,de nem is ez az elsődleges dolga,most ő is kicsit kiherélt,a ross(el)z taktika miatt.

341213 2013.04.28. 15:52:40

amúgy miért került messi-hez a karszalag xavi után? (srry ha már volt) http://www.youtube.com/watch?v=YnOD9-NulA8

347396 2013.04.28. 16:19:50

[buta_fasz](#1214957): szerintem Puyi,Xavi,Ini,Messi a sorrend,es Ini csak kesobb lepett a palyara..Bar idonkent Valdes a kapitany,de azt nem tudom mikor,talan ha ok negyen sincsnek..

341213 2013.04.28. 16:37:55

[bondia](#1215083): amennyire én tudom, puyol-xavi-valdes-ini-messi a sorrend (wikipédián is így van), meg hát xavi sem egyből messinek adta, utána meg a videón is látszik, hogy pique és thiago variálnak. szóval most vagy csak reterdált volt mindenki, vagy változott a sorrend?

269281 2013.04.28. 16:41:50

[johneagle11](#1214037): (150) "Hiába nem játszik olykor Messi, a csapat olyan szinten rá van kihegyezve, hogy nélküle senkinek nincs egyetlen épkézláb ötlete arra, hogy mit kellene tenni." És ez a Messi hibája, v. az edzőké, v. a M. faterjáé?

339513 2013.04.28. 18:35:04

[kastraki](#1215173): hát nem Messi-é elsősorban,gondolom van benne marketing meg pénz dolog is:sajnos mióta katariak vagyunk sokat változott a klub szemlélete nem a javára.Utálom Rossellt.

256725 2013.04.28. 21:37:21

[kastraki](#1215173): ez annak a folyamatnak a hibája, amit a klub 2008-ban elkezdett, most meg már nem merik meglépni azt, hogy háttérbe szorítsák Messit. Ha szerinted komikus is, Messi apu abban a pillanatban előlépne, fenyegetőzne, zsarolna, stb. (Eddig kétszer tette meg, amikor válaszút elé került a fia pályafutása, miért ne tenné meg újra?) A klub pedig eldöntheti, hogy sokadszor is meghunyászkodik-e, vagy szembenéz azzal a lehetőséggel, hogy duzzogva elmennek. A Barcelona nélkül Messi nemhogy itt tartana, de inkább a gyárban nyomná a melót ezerrel. Ehhez képest elég volt az apjának két bukó szezon (2006-2007 és 2007-2008), hogy megfenyegesse a klubot: vagy csapatot tesznek a fia mellé, vagy húznak máshova. És "érdekes módon" Messi se fogta őt vissza, csak mindig elmondta a kamerába, hogy mennyire hálás a klubnak.

346649 2013.04.28. 21:46:34

Messi kisfia megfenyegette a klubot, hogy nem fogja megenni a spenótot.

256725 2013.04.29. 04:37:29

[zsugasvili1](#1216574): ha normális párbeszédre képtelen vagy, akkor abszolút felesleges a továbbiakban egymás agyán tornáznunk. Van nekem jobb dolgom is annál, hogy duzzogó ovisokkal próbáljak szót érteni.

346649 2013.04.29. 06:08:30

[johneagle11](#1217400): már megbocsáss, de a fixa ideádra más reakcióm nincs.

339513 2013.04.30. 01:15:13

[johneagle11](#1217400): szaporodnak a krokodilok lett még egy vele együtt már van három,szörnyű.

269281 2013.05.06. 00:09:40

[karika](#1218375): Attól, hogy nem értek egyet John érvelésével, még nem lettem kroki22 és mint John írja ovis sem!

269281 2013.05.06. 00:55:35

[johneagle11](#1216549): Biztos helyről származnak értesüléseid valószínűleg Messi és papája 2006-2008 fenyegetéseiről. Messi tudásával én se szerettem volna csak játszogatni, én is címeket, dícsőségeket szerettem volna nyerni! Ez egyedül nem megy, társak, minőségi társak kellenek hozzá! Ez nem bűn, ha nyomással is, de elérték az erősítést, máshol tárt karokkal és nyitott pénztárcával várták volna, de ő a Barcában akart játszani, bizonyítani! Én a Messi függőséget úgy látom, hogy egy ideig mindegyik játékossal kiválóan megértette magát, de egy idő múlva mindenki megállt azon a szinten amit tudott! Nézzük meg Messi hova jutott 2006 óta! Csak fejlődik azóta, egyre jobb! Hova jutott pl.: R10, Bojan, Eto, Pedro, Villa, AS, Ibra, Fabre? Talán Ibra aki fejlődik, aki ma is jól teljesít. Ne mondd, hogy mindet Messi cseszte el! Szerintem van akiben ennyi volt, és nem képes többre: Bojan, Pedro, AS! Villa a kora miatt már elérte a csúcsot, a sérülése is betett neki, ő már sose lesz a régi, de fejlődni már biztos nem fog! Messihez most új kihívás, új társ kell! Azért pl. nem hinném, hogy Agüerót v Neymárt "elnyomná", szerintem megújulást hoznának a támadójátékunkba, amit már kiismert a világ!
süti beállítások módosítása