HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) konyvkritika (1) könyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) video (5) videó (3) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

FCB - FCB

2013.04.23. 07:08 vigvik

Szokásommal ellentétben ezúttal nagyon is vettem a fáradságot és igénybe vettem minden lehetséges eszközt annak érdekében, hogy felkészüljek az ellenfélből. (A "szokásomat" persze nevezhetném hibának, vagy hiányosságnak is, de hát van az úgy, hogy nem jut idő sok mindenre.)

Felkészülés alatt azt értem, hogy megnéztem három Bayern meccset a közelmúltból, a posztban pedig az általam látni vélt tapasztalatokat osztom meg elsősorban azokkal, akiknek nem sok fogalmuk van róluk. Már persze azon túl, hogy ők pillanatnyilag kétségkívül Európa egyik legjobb csapata.

Szolgálati közlemény többek egyesek megnyugtatására: a poszt "magyarul van"...

Szokásommal ellentétben ezúttal nagyon is vettem a fáradságot és igénybe vettem minden lehetséges eszközt annak érdekében, hogy felkészüljek az ellenfélből. (A "szokásomat" persze nevezhetném hibának, vagy hiányosságnak is, de hát van az úgy, hogy nem jut idő sok mindenre.)

Felkészülés alatt azt értem, hogy megnéztem három Bayern meccset a közelmúltból, a posztban pedig az általam látni vélt tapasztalatokat osztom meg elsősorban azokkal, akiknek nem sok fogalmuk van róluk. Már persze azon túl, hogy ők pillanatnyilag kétségkívül Európa egyik legjobb csapata.

Szolgálati közlemény többek egyesek megnyugtatására: a poszt "magyarul van"...

A Hamburg elleni 9-1-et azért választottam, hogy lássam, mit játszanak a maguk akaratából, magyarán akkor, ha az ellenfél egyáltalán nem csak minimális mértékben befolyásolja őket.

A Dotrmund elleni 1-1-et azért, hogy ne higgyem (le)győzhetetlen armadának őket, illetve lássam, milyen hatással van rájuk egy magasan letámadó ellenfél, ami remélhetőleg tőlünk is várható lesz majd. A Juventus elleni 2-0-t pedig azért, hogy lássam, mitől ilyen jók nemzetközi környezetben, illetve mert Henrik ezt javasolta, mint olyan meccset, ahol esszenciáját láthatom a mai Bayern játékának.

Pontokba szedtem a legfontosabbnak vélt tapasztalataimat, ezenkívül megpróbáltam képet alkotni arról, hogyan és miben változhat, vagy éppen nem változhat a játékuk a Barçával szemben:


Erő és játék

Pro: ami nekem elsőként átjött a csapatról, hogy a keret kiváló elegye a futball fizikai követelményeinek és technikai-játékosság elemeinek. Erő alatt először is azt értem, hogy szívesen és bátran vállalják fel az 1-1-eket, szinte minden játékosuk hajlandó keményen beleállni a párharcokba, vagy éppen fáradhatatlanul üldözni a labdát.

De erő alatt értem azt is, hogy nagyon sok fizikai mutatót visznek a pályára, értve ezalatt elsősorban a sok aktív futásmennyiséget. Minden(!) játékosuk nagyon sokat ad a csapatnak labda nélküli mozgásokkal és mivel ezt taktikusan teszik, nem is meglepő a magas labdabirtoklási arányuk. Bár egyes játékosok (és a teljes keret) megítéléséhez kevés három meccs, én azt véltem látni, hogy minden csapatrészben van legalább egy olyan játékosuk, akik inkább munkamennyiségben dominálnak és vannak hasznára ezzel a csapatnak. Technika-játékosság pedig alatt azt értem, hogy meg vannak azok a játékosaik, akik elsősorban ebben kiválóak, akik tudnak olyan gyorsan, pontosan és meggyőzően játszani kis területen is, mint a Barça. Láttam tőlük sűrű területen pillanatok alatt lepörgetett összjátékokat, jó meglátásokból felépített kiugratásokat, európai szinten is a legjobbak közé tartozó észjátékot és annak tökéletes kivitelezését.

Kontra: ugyan van olyan játékosuk, aki mindkét elemben magasan képzett, vannak olyanok is, akik nem képesek erőben a szükséges dominanciára. De még ennél is nagyobb problémájuk, hogy technikailag nem annyira képzett több játékosuk, amivel egész meccsen képesek pontosan játszani. Hajlamosak egyéni labdakezelési és passzhibákra még ártalmatlan szituációban is, ez azonban hatványozódik, amikor külső nyomással találkoznak.

És mivel a labdabiztosság elsősorban a hátsó sor(ok)ból hiányzik, egy igazán(!) éles Barçával zavarba hozhatók, egyben rákényszeríthetők a vaktában elvégzett előreívelésekre, és a labda (sorozatos) elvesztésére. A saját feltolt letámadásuk élet,- és működőképes, azonban, ha egyáltalán van csapat, amelyik képes lehet nem folyamatosan visszaadni nekik a labdát, és ezzel biztosítani a Bayern saját labdabirtoklási fölényét, az éppen a Barça.

A Bayern mint Barça

Pro: Ahogy én láttam, valóban több elemben hasonlít a Bayern ránk, azonban sokkal közelebb állnak az egykori Rijkaard-csapathoz. Nem játszanak a mostani Barçához hasonlóan agyatlanul szélsőséges labdabirtoklást, inkább építkeznek a védelem előtti biztos szűrésből. Nagyon direkt a támadójátékuk, ugyanakkor (vagy éppen emiatt) nem akarnak mindenáron labdát birtokolni, átengedik a területet, ha a meccs éppen azt kívánja.

Kontra: ha egyáltalán negatívumnak lehet tekinteni, akkor a visszarendeződésük kevésbé kontrollált, ha nyomás alatt kell megtalálniuk a pozícióikat, például egy szöglet után. Ugyanakkor hajlamosak inkább cipelni a labdát, mint hogy folyamatosan passzokkal építkezzenek. Ez utóbbi szerintem a játékoskeretből és a rendszerből (gyakran nagy a távolság a védelem és a támadósor között, illetve nincs állandó labdaelosztó játékosuk, aki kapocs lehetne a csapatrészek között) is fakad. Ezentúl náluk is tapasztalható, hogy támadásban keresik a „legmegfelelőbb” embert a befejezésekhez, és emiatt lehetőségeket szalasztanak el. Szintén idesorolom azt a néha felfedezhető hibát, hogy a védelem nem törekszik (nem képes) kontrollált labdakihozatalra, hajlamosak csapkodóvá-kapkodóvá válni, akár visszarendeződésnél, akár támadásépítésnél.

Szélsőjáték

Pro: nyilván nem tudom, hogy előbb azt akarták, hogy erős szárnyjátékuk legyen és ahhoz vásároltak embereket, vagy pedig ha már ilyen erős játékosaik tudtak hosszútávon beépülni a csapatba, akkor erős széljátékot építettek fel, de ez a mi szempontunkból mindegy is. A lényeg, hogy iszonyú erősek ezen a területen!

Akár egyénileg, akár összjátékban nagyon komolyak támadásban, én még ennél is fontosabbnak érzem, hogy a szélek lezárásában példaértékűek. Az ellenfelek támadásvezetéseinél tulajdonképpen képesek arra, hogy a vonal mellett három emberrel (támadó-középpályás-védő) zárják le a területet, mindezt úgy, hogy egy sorral bentebb további biztosítóemberek helyezkednek tolódással. Számunkra külön rossz hír, hogy a szélső támadóink (vagy szélső szerepbe kényszerített támadóink) nem sok emlékezeteset alkottak idén, ezenkívül, ha van szembetűnően problémás pályaterületünk, az éppen a szélek, és nem csak támadásban, de a védelemből indított labdakihozatalokban is. Nem ritka, hogy az ellenfelek képesek minket akár hosszú időre leszorítani az oldalvonalak mellé, egy ilyen szinten kiváló csapattal szemben ez nyilván hatványozottan jelentkezhet.

Úgyszintén a problématömeget növeli a tény, hogy a védelmünk előtt a szélek abban a pillanatban szabaddá válnak, ahogy a labda eljut a középpályánk mögé, ha van játékelem, ami miatt aggódni van okunk, akkor ez sokszorosan az! A támadók gyakori pozícióváltása nem idegen a Bayerntől, külön szót érdemel az, milyen gyakorisággal billentik el a támadópotenciált egyik, vagy másik oldal felé azzal, hogy akár két szélső támadó is egymás mellett helyezkedik. Hogy még "szebb legyen", a játékoskeretükben benne van a lehetőség, hogy a szélsők akár kis játékokhoz, akár magas beívelésekhez keressenek befejezőket.

Kontra: szerettem volna, de valójában nem sok arra utaló jelet nem észleltem, ami miatt problémájuk lehetne a széleken, pillanatnyilag két lehetséges szempontot tudok megemlíteni, ami felénk billentheti a mérleget. Az egyik, hogy a saját feltolt szélső védőink (a támadókkal kiegészülve) képesek szinte folyamatosan védekezésre kényszeríteni az ellenfelek támadóit, ezzel nyerve meg a pályának ezt a területét. A másik pedig, hogy Messi az utóbbi néhány hétben megjelenik a vonal mellett is, Alves-szel kiegészülve képesek lehetnek arra, hogy hosszabb-rövidebb időre domináljanak a jobb oldalon. (Pillanatnyilag Messi játéka még nem egyértelmű, de ha esetleg nem játszhat, nem az lesz a legnagyobb bajunk, hogy utóbbi megjegyzésem érvényét veszti.)

Kontrajáték

Pro: a Bayern nekem azért tetszett nagyon, mert a labdabirtoklás mellett is kényelmesen átengedik a területet az ellenfeleknek rövidebb időszakokra, főleg előny birtokában. Mivel ezzel játékelemük lesz, értik a kontrát, és meg is van az a gyors játékosállományuk, ami lehetővé teszi ezt. Képesek pillanatok alatt megoldani a védekezésből támadásba rendeződést úgy, hogy öt(!) támadójuk érkezzen az ellenfél kapuja elé, nem is kell ecsetelnem, hogy a rendszerint három-négy védekező játékossal felálló Barça esetében milyen fokozottan veszélyes lehet ez.

Kontra: mivel általában és körülbelül ebben az öt-öt arányban megoszlik a csapatuk kontráknál, gyakran esnek abba a hibába, hogy megszűnik a középpályájuk, de legalábbis a védelem és a támadósor nagyon messze kerül egymástól. Ha a Barça nem is kontracsapat, nem kizárt, hogy egy esetleges támadópassz hibából azonnal lefordulhassunk róluk és a védelmünk előtt kialakított létszámazonos (vagy éppen fölényes) helyzet a visszájára forduljon.

Játéksebesség

Pro: a Bayern játéksebességét nem feltétlenül a labda mozgására értem, inkább arra, hogy egyrészt milyen gyorsan képesek tempót váltani, másrészt pedig arra, hogy az a rengeteg munkamennyiség, amit a pályára visznek, mennyire megnehezíti mindenkori ellenfeleik dolgát.

Nagyon sok mozgással terhelik az ellenfeleket, ebbe beletartozik az agresszív letámadás, amikor a saját „komfortzónájukhoz” érkezik az ellenfél (=ahova belövik a saját kapu védelmét), illetve a döbbenetes mennyiségű labda nélküli mezőnymunka, amit több játékosuk képes akár egy egész meccsen fenntartani. A Barça filozófiájának része az ellenfelek kifárasztása, én azt gondolom, ez a Bayern ellen nemigen fog működni, de legalábbis ne számítsunk arra, hogy mondjuk a meccs utolsó szakaszában látványosan visszaesnének a fizikai kimerültség miatt. A látottakból azt sikerült következtetésként levonnom, hogy lassú labdajáratással esélye nincs senkinek ellenük, ilyen esetekben teljes mértékben képesek a maguk sebességével megfojtani az ellenfeleket, egyben rákényszeríteni az akaratukat.

Kontra: ha a Barça azzal a - szinte végletekig emelt - labdasebességgel játssza a meccset, ami alapvetően a játékosok technikai képességeiben megvan, akkor nincs ellenfél, amelyik képes lehetne ezt lereagálni. Én úgy látom, alapvető faktor lesz a párharcban, hogy melyik csapat játéksebessége érvényesül majd inkább.

Kroos

Pro: ennyi tapasztalat alapján nem szívesen emelik ki játékosokat, volt azonban egy, aki konkrétan lenyűgözött, egyben máris irigylem tőlük. Kroos játéka szinte egymagában eldönti a Bayern letámadásait, szinte egymaga megadja a csapatának az ellenfél támadók megfojtását és a labda mielőbbi visszaszerzését.

Iszonyatos futásmennyiség, kiváló helyezkedés, jó ütemű szerelések, összegezve az „itt úgysem jössz át” szellemiség értelmében bármilyen párharc bátor felvétele és jellemzően sikeres megvívása volt az, amit láttam tőle. Nagyon szívesen látnék a Barçában egy ilyen típusú játékost, még akkor is, ha tudom, hogy valójában alkalmazkodnia kellene, és idővel át is alakulna a játéka. A párharcot szerintem jelentősen befolyásolhatja, hogy ő nem lehet a pályán.

Kontra: lehet, hogy csak kifogtam pályafutása egyik legjobb meccsét?

Bár eddig is igyekeztem az általam megtapasztalt főbb vonalakat felvázolni, a poszt végére hagytam azt a két szempontot, ami szerintem leginkább meghatározhatja a párharc végkimenetelét:

Küzdőszellem

A Bayern támadók 6-0-nál dühöngenek egy kihagyott helyzet miatt, a Bayern védők 8-0-nál dühöngenek egy bekapott gól miatt, ezzel szemben a Barça hajlamos kétgólos vezetésnél lezártnak tekinteni a meccset (és aztán belealudni egy 2-2-be). A Bayern tökiggázon hajt az utolsó percig, mi képesek vagyunk tíz perccel a vége előtt álmosan próbálkozgatni döntetlen(re fordult) állásnál, ahelyett hogy érzékelhető energiákat mozgósítanánk az eredmény érdekében. Mondhatnám, hogy a rutin és a nyugodt önbizalom mellettünk szól, de se a Bayern nem rutintalan, se nekünk nem hozott jót, ha képtelen voltunk igazán felpörögni meccsek közben, amikor kellett volna. Ha van elem, amiben hozzánk képest jelentősen erősebbnek érzem és vélem a Bayernt, akkor az ez!

De persze mellettünk is szól olyan szempont, ami alapjaiban meghatározhatja a párharc történéseit.

Domináns csapatok csatája

A Bayern nem szokott ahhoz, hogy labda nélkül játsszon, márpedig a Barça ellen jó eséllyel és jellemzően ez marad majd nekik.

Ugyan nem zavarja őket, ha előny birtokában kell visszaállni és nagyon is jól játsszák ezt a játékot, azonban kétséges, hogy képesek lehetnek ilyen rövid idő alatt átállni, és a legmagasabb szinten védekezni akár egy egész meccsen keresztül. Ráadásul most olyan ellenfelük lesz, amelyik gyakorlatilag évek óta védekezésre berendezkedett csapatok feltörésével áll szemben.

Esélylatolgatás helyett

2013. április 23. kedd

Bajnokok Ligája elődöntő első mérkőzés

FCB – FCB

TV: Sport1, 20:45

407 komment

Címkék: beharangozó elödöntő BL Barca Bayern München

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr146017573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

341841 2013.04.24. 12:32:04

[Úr](#1209423): Mert egy csapat csak egy stílusban játszhat, ugye? :D Annyira erőlteted, de annyira... nem szabad, nem egészséges :) Amúgy csak jelzem, nekunk madridistáknak pont az a bajunk, hogy egy stílust nyomatunk, legyen az ellenfél a Barca, Mu vagy a Racing Santander. Nem tudom, honnan veszed, hogy csak ellenetek kontrázgatunk. Talán ezzel a ferdítéssel könnyebb magadnak igazat adnod?

308589 2013.04.24. 12:32:28

[Úr](#1209412): vagy azért tette ki őket, mert személyes ellentéte volt velük. Amíg egy futballista a pályán olyan alázatos, mint Eto'o és Yaya Touré volt, addig ott a helyük a csapatban. Nekem meg az nem tetszik, hogy ebben a csapatban mindenki Messinek van alárendelve, holott mostanában lófaszt sem csinál - már a régi önmagához képest - védekezésben, visszatámadásban. De ez igaz az egész elülső bagázsra, szörnyű volt nézni, hogy a bayernesek úgy mentek át rajtunk, mint kés a vajon. Ahogy az a gusztustalan Robben lenullázta a bal oldali védelmünket, arra meg nincsenek szavak...

341841 2013.04.24. 12:35:36

[Xavier06](#1209430): 1. ki szólt hozzád? 2. ne személyeskedj, de ha már teszed, konkretizáld 3. te meg ezzel a hsz-sal bizonyitottad be, hogy jellemtelen senki vagy

346649 2013.04.24. 12:36:07

[ericco](#1209427): miért kellene utálnunk azt a csapatot, aki 13 ponttal van mögöttünk?

308589 2013.04.24. 12:36:15

[salidigger](#1208985): gratulálok nektek, most ti vagytok a világ legjobb csapata! Tényleg, azt, hogy Schweini átjöjjön hozzánk, nem lehetne leboltolni? :))

346649 2013.04.24. 12:37:18

[ericco](#1209443): hátrább az agarakkal, ilyen szövegért a koronások már tiltanak...

341841 2013.04.24. 12:41:04

[zsugasvili1](#1209450): Mert tavaly ti voltatok mögöttunk ennyivel, és idén bucsuztattunk a kupabol titeket. Értem mit akartál írni, de lepereg. Gyerekes volt. Hátrább az agarakkal? Olvastad mire reagáltam? Az a senki nethuszár úgy sértegetett, hogy még csak meg sem szólították a felnőttek.

346649 2013.04.24. 12:42:53

[ericco](#1209432): igazad van, mindig ugyanazt a stílust nyomjátok: hátul hentelés kézzel-lábbal, elől a kamu-tizik. Hallom, komolyan érdeklődtök Suarez iránt, ő még hiányzik a palettátokról.

340339 2013.04.24. 12:45:15

[Úr](#1209401): Igen igazad van! Megverni megvertek minket páran az évek alatt, de lejátszani minket csak tegnap a Bayern tudott. De azért szerintem kéne a csapatba újra igazi erő ember , és előre is egy jó erős csatár!! Mert akkor a tegnapi meccs is más lett volna. Azért én a visszavágóra kíváncsi vagyok még!! Mert innét tovább jutni nem nagyon fogunk, de azért kozmetikázni ezen igencsak lehetne még!

348887 2013.04.24. 12:47:01

[barcinha](#1209422): Pénteken Vilanova tart sajtóértekezletet a Bilbao meccs előtt. Lehet, hogy forrong valami az idők méhében???

149015 2013.04.24. 12:48:45

[Úr](#1209412): oké, h csapategység meg anyámkínja, de ez egy futballklub, elsősorban mégiscsak a futballtudás számít.. vagy nyisson vmi szeretetszolgálatot.. Pl én a csatárokat egyáltalán nem szidnám..gyakorlatilag annyi a szerepük minden meccsen h rést nyissanak Messinek..legtöbbször annyi szerepük van a meccsen mint a kézilabdában a szélsőknek, amikor megy a sima labdajáratás..ennyiben ki is merül sokszor a szerepük..ráadásul egyéni képességek alapján egyik sem egy cselgép, sőt valszeg tiltva is van a túlzott öncélúskodás, másrészt még a beadás eszközével se élhetnek, hisz kinek adogassanak be? Pedro se véletlenül játszik hirtelen egyik meccsről a másikra űberfaszán. A védelem destabilizáltsága szerintem szintén nem elsősorban az egyének kérdése, bár nyílván vannak orbitális baromságaik..egyszerűen megszűnt az egész pályás pressing, ami azt eredményezi, h az ellenfél nyugodtan építkezhet a Barca 16osáig..fizikailag Xaviék nemtudják felvenni 1-1ben a párharcokat (ahogy Busquets se az a terminátor típus és egyébként őt inkább megpróbálnám Xavi helyén, ahogy eredetileg Xavi is így került anno 1el előrébb) a védőnégyes, ami meg igazából 2középső védőből áll a szélsővédők gyakori felkolbászolásainak eredményeként gyakorlatilag szembe találja magát az ellenfél támadókontingensével, amit nemtudnak megoldani (pl a Milan ellen hogy csúszott el a védekezés Muntari góljánál)..ez Puyollal se lenne másképp, vagy Hummels-el, esetleg Thiago Silvaval ha érkezik) Pep idejében meg a folyamatos pressing miatt, gyakorlatilag elvétve, 2-3szor jutott el a kapuig még egy sztárgárda is, annyira rávoltak kényszerítve a kapkodásra.. Lehet szentségtörés, de ide új edző kell, új meglátásokkal, új motivációval. De valszeg ezt úgysem lépik csak, ha ha istenőrizz vmi történne Tito-val, mert az egyenes beismerése lenne a vezetőségnek, h rosszul döntött... Márpedig Rosell mostanában elég gusztustalanul nyilatkozik az elődökről, így erre semmi sansz.

341841 2013.04.24. 12:49:30

[zsugasvili1](#1209456): Tegyél be új lemezt. Én is feltehetném a fetrengős barcások korongot, aztán megfordítanám a B oldalra, ott meg a reklamáljunk a bírónál egyszerre 9-en szám menne, de már unom. Te a tiédet nem?

339513 2013.04.24. 12:54:16

Hát ide edző kell,most jött ki mit jelent az,ha egyjátékos a főnök és nem az edző.Volt rengeteg hiba,de a legnagyobbat nem a pályán követtük el.A Messire épülő játék miatt beáldoztuk csatárok sokaságát,mert ő középen akar játszani.Eto`o,Henry,Ibra,Villa,Pedro,Alexis ezek nem bot lábúak mégis menniük kellett.Mire mentünk a tavaly kilencven góllal,semmire.Messi a csapatnak a szélen nagyobb hasznára volt.Tegnap 2-0-nál Messi-Fabre,Pedro-Villa és Xavi-Song cserét kellett volna előhúzni ezzel talán egy gólt rúgtunk volna és nem kapunk még egyet.Messi sosem lőtt gólt elődöntőben.Nekem a 94-es bl döntő rémlett fel a játék képe nagyon hasonló volt.

346649 2013.04.24. 12:56:49

[ericco](#1209469): Új lemezt? Én újjal jöttem: 13 pont, te ugyanakkor visszamentél az időalagútba.

346649 2013.04.24. 12:58:39

[ggbuffon](#1209467): "fizikailag Xaviék nem tudják felvenni 1-1ben a párharcokat". Ez a baj. Ha ez nem így lenne, minden rendben lenne.

339513 2013.04.24. 12:59:22

[ggbuffon](#1209467): 318-ashoz,nagyon igazad van,de tegnap Pedrito rém gyenge volt,a többi ül.Edző kell,Heynkes jó is lesz.

296735 2013.04.24. 13:07:09

[barcinha](#1209434): Láttam tegnap is Messit letámadni!!! Kiesett a meccsritmusból. Túl sok időt hagyott ki. Ne haragudj, de a legnagyobb butaság azt gondolni, hogy Messi elszállt magától. Messinek volt tegnap társa? Nem. Kinek tudott volna remek labdát adni? Nem Xavinak meg Iniestának kellett volna labdával tömni a támadókat? Egyedül verje meg a Bayernt? A németek nagyon szervezettek voltak tegnap. Messi nem futógép! Észre kéne ezt végre venni!

308589 2013.04.24. 13:11:04

[binglof](#1209429): tőlem Tito maradhatna, de csak akkor, ha látja a hibákat, és átalakítja a csapatot. Azt még nem írtam le, hogy én Albát sem kedvelem, a legnagyobb sikerek idején nem véletlenül Abidal volt az egyetlen balbekkünk, akinek a testalkata is megvan a játékhoz, sajnos ő már nem lesz tényező nálunk. Nálam a Barca így nézne ki (igen, tettem bele pár brazilt, de engedtessék meg ennyi elfogultság): Kapus - Dani Alves, Piqué, Hummels, Alba - Busquets (Fábregas), Song - Messi, Iniesta (Xavi), Neymar - Leandro Damiao. Tudom, hogy Damiaóról szó sincs, csak érzékeltetni szerettem volna, hogy rohadtul kéne egy igazi center, aki berúgja (sajnos a kedvencemről, Llorentéről már lekéstünk). ez egy 4-2-3-1. amit pillanatok alatt át lehetne alakítani 4-2-2-2-re úgy, hogy Neymart előretoljuk ékbe, nem beszélve arról, hogy 4-3-3 is lehetne belőle azáltal, hogy Iniesta (Xavi) visszalép egy amolyan Pirlo-szerű szerepkörbe. A plusz egy védekező középpályás (Song) stabilitást adna a védelemnek, megállítaná az ellenfél támadó középpályását, neki nem lennének szervező feladatai, szemben Busquetscel. Ha nem veszünk a nyáron centert, ami igen valószínű, akkor a kétékes játék sem az ördögtől való: Kapus - Dani Alves, Piqué, Hummels, Alba - Song - Iniesta (Xavi), Busquets, Fábregas - Messi, Neymar.

149015 2013.04.24. 13:15:06

[zsugasvili1](#1209483): Guardiola idejében sem kellett 1-1ezniük, kompenzálták azzal, h 2-3an léptek azonnal a labdásra, de nem ész nélkül, hanem okosan a passzsávokat blokkolva..maradt az ívelés, onnan meg hátul többnyire megoldották..most pl egy felívelés után ki tudott volna légipárharcot, vagy akár csak a földön egy testi kontaktust hatásosan megnyerni Martinez,Schweinsteiger v teszem azt Müller ellen (és ugye itt még beszokott csatlakozni a trióba Mandzukic is)? Ezt nem is lehetett elvárni.. Ilyenkor tenném be a Milan elleni visszavágó egész hosszas verzióját, ahol viszont érdekes módon alkalmaztuk a pressinget..mi lett az eredménye? egy viszonylag sima 4-0 (uaz a csapat ami rommá verte őket milánóban, most a saját félpályáján nemtudott átmenni a meccs nagyrészében)..én azt hittem h ezt Tito felfogta.. Kétszer besétált ugyanabba a hibába, h itt majd elég lesz a labdázgatás, meg esetleg 1-2 egyéni villanás, aztán vmi kedvező eredmény után jöhet a Camp Nou..csak azt felejtette el a lelkem, h ez nem a kiherélt Milan, hanem a csúcsra pörgetett Bayern, akik ehhez a büntetési módhoz értenek a legjobban..ez innentől kezdve egyértelműen taktikai fail, amiért pedig az edző a felelős.. Az meg ugye megint egy külön misét érdemlő dolog, h mégis mi a jóIstenre várt 80percig? Azért ülnek ott a padon olyan szintű játékosok akiket belehet dobni ilyenkor a mélyvízbe...nem, ő végignézte majdnem testközelből a vágóhídat..egyszerűen döbbenetes.. [karika](#1209484): Pedro legnagyobb baja, h szerintem ő maga se nagyon tudja, h mit kellene játszania, ahogy pl Alexis sem..ezt a sumákolást amit pl 2éve Alexis elkövet, máshol tarkónlövéssel díjazná.. Egy Villa szintű csatár padoztatása, vagy szélen való bevetése meg egyenesen mindennek a teteje (már Pepnél is az volt)..rúgjon akkor Messi inkább 30gól szezononként, minth Villa-ban benne maradjon ugyanennyi...mert ilyen kiszolgálószemélyzettel ő is megrúgná a maga adagját, ahogy megtette ezt anno Valenciában is.

308589 2013.04.24. 13:23:01

[krokodil22](#1209493): Hát, akkor nem ugyanazt a meccset néztük. És már elnézést, de a világ legjobb játékosától elvárható volna, hogy ha szarban van a csapata, visszalép a labdákért a középpályára. Mindenki szeret gól lőni, ő tud is, de sokkal nyugodtabb lennék, hogyha a mondjuk ötven helyett csak harmincat rúgna, de rajta kívül elenne még vagy két játékos húsz felett. Én elhiszem , hogy ő ott szeret játszani, mert minden gólt ő akar rúgni, csak tegnap például nettó emberhátrány volt, mert Dantéék úgy lekapták a pályáról, mintha ott sem lett volna. Ugyanúgy, ahogy Milan is az első meccsen. Neki hátrébb kellene játszania, mert tiszta pazarlás, hogy ott őrlődik a nála két fejjel magasabb bekkek között. Sajnos nálunk Messi-uralom van, azt kellene beleverni a fejébe, hogy bizony ő is csak egy játékos, még akkor is, ha az egyik legfontosabb!

308589 2013.04.24. 13:25:28

Az edző csinálja meg a taktikát, a játékos pedig kussoljon és hajtsa végre. Ez nem demokrácia, ez futball.

296735 2013.04.24. 13:26:50

[barcinha](#1209523): Vissza ment labdáért, de kinek adja? Kit hozzon helyzetbe?? . Nagyon kevés labdát kapott. Nettó emberhátrány volt Alexis, Pedro, Piqué és még jó pár játékos!

296735 2013.04.24. 13:26:58

[barcinha](#1209523): Vissza ment labdáért, de kinek adja? Kit hozzon helyzetbe?? . Nagyon kevés labdát kapott. Nettó emberhátrány volt Alexis, Pedro, Piqué és még jó pár játékos!

296735 2013.04.24. 13:29:59

[barcinha](#1209523): Messi csapatjátékos!! Ezt látnod kell. Nincs itt Messi uralom. Örülj neki, hogy láthatsz egy ilyen játékost a pályán. Ő nem rögbizik, mint a legtöbb focista, ő egy művész. Ne akard, hogy ilyen fizikai erővel rendelkező játékosokkal felvegye fizikailag a harcot.

340339 2013.04.24. 13:30:36

[ggbuffon](#1209513): Szerintem azért ennél mi sokkal jobbak vagyunk, csak így van újra ráfáztunk arra amire már sokszor!! Idegenben egyszerűen csak maszatolni megyünk!! Utálom ezt!! És ez a Bayern nem Milán meg PSG ez pofán baszott minket!! Nagyon jó lenne , ha idegenben is játszanánk és nem csak egy elfogadható eredményért mennénk mindig! És megnézném, ha a Milán elleni visszavágó fordulatszámával játszottunk volna tegnap!! Tuti nem ez lett volna a vége!! Jövő héten még lehet azért szépíteni a dolgokon! De, ahogy fentebb megbeszéltük, kellenének erő emberek, és még egy igazi gólvágó!! mert ez is unalmas már, hogy ha Messi sérült vagy épp kicsit le van fulladva, akkor komoly csapatoknak nem lövünk gólt!

262141 2013.04.24. 13:30:48

[ericco](#1209427): VV pont, hogy a BArca tagja, mint ahogy Messi is. Leó hagyott ki egy kihagyhatatlant, majd Valdes azt hitte, hogy nálatok játszik. Ez fél percen belül történt. A sok egyéb kihagyott helyzet mellett ezt nevezem én ajándékozásnak. Azért nem domináltok, mert meccsenként vezettek 3-4 kontrát és a kaputok előtt buszoztok. Ezen kívül legfeljebb még pontrúgásokból veszélyeztettek. Nem támadtok, ha érted. Ti nem lefociztatok minket, hanem egy kiegyenlített meccsen legfeljebb szétfutottatok, szétvédekeztetek, vagy túl ugrottatok (ha egyáltalán kellett ugranotok) minket. Az a dominancia, ha ugyanúgy játszanátok ellenünk, mint más csapatok ellen és ránk erőltetnétek az akaratotokat úgy, hogy folyamatosan támadtok, mi pedig kényszerből beszorulnánk. A Bayern nemcsak szétfutott minket, hanem hozzátok képest ötvenszer annyit támadott, mint ti 4 klasszikusok együttvéve. Szerintem érted te ezt, csak most jó érzés számodra szórakozni velünk ...

262141 2013.04.24. 13:35:48

[ericco](#1209469): Még egyet elfelejtettem. Ha más ellen is csak kontráztok, akkor végképp nudlik vagytok ...

341865 2013.04.24. 13:37:20

[Tikamester](#1209233): tragédiának azt nevezném Tika, amikor végigszopatnak minket egy olyan szezonban, ahol van teljes értékű edzői munka, amikor csak az nem rúg belénk aki nem akar, amikor nem a BL helyekért harcolunk. Ez a meccs a részünkről óriási kudarc, nem is kétséges, de én (megismétlem mindenkinek, ÉN) a nagy egészet nézem, a "big picture"-t. A csapat Tito betegsége óta hullámzó teljesítményt nyújt, (hála istennek még nem kellett megélnem, de gondolom nem könnyű feldolgozni egy hozzád közelálló ember esetleges elvesztését, de ezt tényleg ne firtassuk.. ) ezt is többször leírtam és ezért is mondtam, hogy számomra meglepő, hogy idáig eljutottunk.. Sok sebből vérzik a csapat, nincs folyamatosság, nem a derült égből jött ez a vereség (ettől függetlenül fájt cefetül). Szóval nem, nem katasztrófa volt, hanem egy kibaszott nagy pofon. A katasztrófa akkor jöhet, ha ezt nem fogjuk megfelelően tudni kezelni és lereagálni. Túlzottan optimista vagyok? Meglehet. Nehéz velem egyetérteni? amint látom valószínűleg így van, de ez az én nézetem és rohadtul nem tartom helyesnek (tudom tudom, olyan ez mint a segglyuk), hogy egy efféle kudarc után ilyen tisztogatás kezdődjön meg, mint amit itt páran leírtak. Bizalom? Elszállt? Máris? a fickót az elején mindenki magasztalta, most meg ő a főbűnös és nem ért a focihoz... jöttek a nevek mint pl. Capello (édes fa**om)... bizalom...ma már ne is keressem? Lesznek változások, haladnunk kell a korral, a foci fejlődik, mi is fogunk.. nem aggódok. Mindezzel csak annyit kívántam mondani, hogy Titonak köszönhetünk ezt azt, megérdemli, hogy kapjon 1 teljes szezont, amit végigmelózhat, igazolhat akit akar, alakíthat ahogy akar és utána ha nem felelt meg az elvárásoknak akkor jöhet ez a szöveg, hogy "hasta la vista" meg "monnyonle"...

308589 2013.04.24. 13:39:24

[krokodil22](#1209545): Persze, meg Messi az egy igaz Isten, nemde? Csak ha rendelkezik ezzel az attribútummal, akkor miért nincs ott a pálya minden pontján egyszerre? Na jó, hagyjuk, kislány, vedd le a rózsaszín szemüveget és láss!

345072 2013.04.24. 13:51:13

Én megtanultam a Chelsea meccs óta, hogy ez a "dominancia" szó annyira elcsépelt, hogy az nem igaz. Az a dominancia, amikor a csapat a kitűzött célját érvényesíteni tudja anélkül, hogy az ellenfél csapata bele tudjon szólni. Ebbe nyilván a gólok száma is benne van. Az az igazság, hogy rájöttek hogyan kell ellenünk focizni. És ez részben a Chelsea érdeme és részben (nagyon kis részben) a Realé. Most kéne valami újat előzúzni és ez egy olyan edzőtől jöhet(ne) akibe nem a tiki-taka meg a Pep féle foci van ültetve.

262141 2013.04.24. 14:01:52

Ez akkor lenne igaz, ha az általad említett csapatok elleni meccseken semmi esélyünk nem lett volna a sikerre (kupapárharcok esetén a végső sikerre). Ez pedig nem így volt. A Chelsea elleni párharcban például olyan gigantikus szerencséje volt a londoni csapatnak, amelyet még nem láttam életemben, pedig nem tegnap születtem. Azon a két meccsen 10-12 gólt rúghattunk volna. Ott mi domináltunk, a mi akaratunk érvényesült a játék képében, ugyanis azt nem gondolom, hogy a Chelsea ad nekünk 10 helyzetet és beszed egy-két kapufát, mert tudják, hogy kihagyjuk őket. A dominancia az, amikor nem hajszálon múlik a siker, hanem meggyőző fölényt alakítasz ki. A tika-takával a modern futballban sosem látott játékbeli és eredménybeli dominánciát alakítottunk ki. Hatszor elődöntőbe jutni zsinórban szinte lehetetlen, de mi megcsináltuk. A kiegyensúlyozottság és a folyamatos kupagyűjtés is dominanciának minősül. Ebben a mai kiegyenlített, túlatletizált sportágban ilyen új dolgokat behozni és ennyi kupát nyerni, nos az földöntúli dolog. Ne dobjunk ki mindent az ablakon csak azért, mert "mindössze" 13 ponttal vezetünk a bajnokságban egy világválogatott ellen és az elődöntőben elbukunk egy kiváló csapat ellen.

340339 2013.04.24. 14:07:08

[Bendak](#1209573): Nos nem vagy egyedül!! Nagyon egyet értek veled!! Utálom, ha nem mi nyerünk mindent vagy bejön egy-egy pofon egyből megy a hisztizés!! És azért nyerünk egy bajnokságot és ott vagyunk a legjobb négybe!!! Hány csapat szurkolója a kezét összetenné, ha egyszer egy ilyen szezont megélhetne!! És máskor meg mi osztottunk ki négyeseket, akkor meg minden szép volt???? tegnap elvert minket a Bayern ezt csókolom! Egy ilyen meccsen én játszattam volna Songot pl, kell védőt venni, és csatárt!! És jó lesz ez megint!! És van még egy visszavágó, ahol ha tovább jutni nem is fogunk, de "visszavághatunk!"

262141 2013.04.24. 14:17:14

Nekem lenne egy javaslatom, hogy egy ilyen meccsre kit kellene betenni (ha előtte leigazolnánk), ugyanis a képességei szerint Song-ot be lehetne tenni, de nem vagyok biztos benne, hogy meg is állta volna a helyét. Túl lassúnak érzem, a kombinatív játéka pedig (még ?) nem Barca-szintű. Mindenáron leigazolnám Ramirest a Chelsea-ből. Ő megváltás lenne számunkra az ilyen meccseken. Gyors, képzett, kemény, erős és kiváló szerelési képességekkel megáldott játékos, aki betölthetné a Keita által hagyott űrt. Pep minden fizikailag nehéz meccsen betette Keitát, aminek Busquets (vagy korábban Yaya) nagyon örülhetett. Tudom, hogy ennek az igazolásnak nincsen realitása, pedig szerintem óriásit húznánk vele.

296735 2013.04.24. 14:17:26

[barcinha](#1209576): Te meg vedd észre, hogy nem vagyok kislány, és nem kell lehülyézned a másikat!

349714 2013.04.24. 14:28:13

[Úr](#1209599): Nagy pszichózis lehet olyan csapatnak szurkolni , amit csak "szerencsével vagy csalással" lehet megverni:). Madrinál is vannak ilyen szurkolók, akik szerint a 0-5 nél nem is dominált a Barca csak Mou"még nem rakta össze a csapatot", meg "meg akarta mutatni miért rossz a nyílt sisakos játék a Barca ellen még ha ki is kapunk". Kb ugyanannyira szánalmas mintha nem ismered el, hogy a madridi szuperkupa meccsen meg a két bajnokin és a spanyolkupa visszavágón dominált a madrid játéka ellenetek. Ez a ki alkalmazkodik kihez ez annyira buta minden oldalon. Minden profi csapat próbál alkalmazkodni a másikhoz. Ti is (ha nem akkor az elég nagy baj), azért vannak edzők hogy kidolgozzák a legjobb alkalmazkodási stratégiát a következő ellenfelekre és nem azért hogy beszélgessenek a játékosokkal. Azt gyengeségnek felvetni, hogy egy csapat tud más más focit játszani más más csapatok ellen és akkor "nincs saját játéka" mintha ha valaki nem csak zongorázni tud hanem gitározni is akkor az nem hogy nem jobb zenész hanem nem is zenész féle ostoba baromság. Vannak itt tök értelmes normális emberek, akiknek éghet a fje amikor te ilyen magabiztosan és rátarti módon ontod a sületlenségeket magadból.

340339 2013.04.24. 14:49:26

[Mesut_Guti](#1209630): tegnap is csak Kassai miatt kaptunk ki!! Ha nem adja meg egyik német gólt sem, nekünk viszont fújt volna 3 tizit , most 3-0 lehetne nekünk! Nem a mi hibánk, csak is Kassai hibája:) Amúgy azért az utóbbi években valóban a csapatoknak kellett a Barcához igazodnia. Azt a játékot amit általában játszottak az egyes ellenfelek, senki nem vállalta fel ellenünk. De valóban értelmetlen vita ez, mert amikor Mou kitalálta, hogy verjetek meg minket és sikerült is, pont olyan szar volt, mintha mit tudom én hogy játszotok. és ha tegnap feladva a játékunkat mi nyerünk 4-0 ra, senki nem picsogna itt:)

343103 2013.04.24. 14:54:56

[carpentier](#1209464): 317 kicsit elszomorítalak, mert látom qvára várod azt a pénteki sajtótájékoztatót. szóval: a pénteki sajtótájékoztató a szokásos meccs előtti sajtótájékoztató lesz. nevezetesen a szombati Bilbao meccs előtti. gondolom azért Tito megy, mert az újságírók úgyis a keddi meccsről fogják kérdezni, meg a szerdai visszavágóval kapcsolatban. taktika, mit szarhattunk el ilyenek. és Tito nem akarja gondolom, hogy Roura-nak kelljen vinnie megint a prímet, ezért ő megy. valószínűleg el fog hangzani az a mondat, hogy: vállalom a felelősséget a keddi vereségért. ennyi nem több nem lesz lemondás, meg semmi ilyen. szóval ne nagyon várd a pénteki megváltást ;-)

308589 2013.04.24. 14:55:54

[krokodil22](#1209614): Ezt a meccset csapatként veszítettük el, és Messi is a csapat tagja. Ha jól tudom.

262141 2013.04.24. 14:56:09

[Mesut_Guti](#1209630): Szerintem a klasszikusok egyikén sem domináltatok. Egyáltalán nem. Már elmagyaráztam párszor, hogy miért. Ha nem érted, akkor ez van. Talán ebbe nem fogok belehalni. És hogy nem vagyok elvakult, arra az a legjobb példa, hogy a Bayern viszont tényleg lefocizta a Barcát, amit el is ismertem. Sértegethetsz, okoskodhatsz, belemagyarázhatsz bármit a mondandómba, de attól még nem leszel okosabb és elfogulatlanabb. Ha lesz időm rá, egyszer majd leosztályozlak téged, ezzel is segítve a fejlődésedet. Valamint tanácsokat is adok szövegértés, fogalmazás, vitakészség, illem, objektivitás és korrektség témakörökben.

347396 2013.04.24. 14:56:40

En szemely szerint,nem ertem azokat a realos trollokat,akiket jo erzessel tol el ilyenkor idejonni,es hamar ugyis bennunk a kes,meg megforgatni egyszer..Nem tudom,de ha ma esetleg zako lenne,en biztos nem mennek at,es hirdetnem az iget a sajat csapatomrol,idonkent parasztkodva,megha az szoba is kerulne ott..a bunkosag netovabbja.. A meccsrol; En ritka csalodott vagyok,es ugy velem,igaza van azoknak,akik Titoban is latjak a problema okat.Ahogy elneztem csorot a partvonal mellett,olyan bargyu,fogalmatlan fejet ritkan latni.Otlete,lovese nem volt ami tortenik a palyan,es ez a cserek hianyaban csucsosodott ki.Sokszor irjak azt,hogy a jatekosok atveszik az edzo mentalitasat,felfogasat,hitet stb.Hat ez most pontosan tukrozodott.Ahogy csoro Tito ott allt,gyakorlatilag egy szo nelkul,hit nelkul,azt viszontlattuk a jatekosoktol.Lassu,korulmenyes tityi-tatya,aminek az egadta vilagon semmi koze nincs,a Pep fele(es elodei altal megalmodott)totalis focihoz.Ez egy nagy nulla volt uraim!Es biztos vagyok az edzo felelossegeben,ebben a lagymatag,vitaminhianyos jatek tekinteteben!

296735 2013.04.24. 14:59:45

[barcinha](#1209662): Pont ezért felesleges őt elővenni.

296735 2013.04.24. 14:59:51

[barcinha](#1209662): Pont ezért felesleges őt elővenni.

347396 2013.04.24. 15:01:48

[bondia](#1209665): Az elso bekezdesemhez ; es ha meg nem lenne mirol ertekezniuk,min gondolkodniuk megertenem oket,(dehogy:)de nehany ora mulva a csapatuk CL elodontot jatszik,de ez a legfontosabb,hogy itt fikazzak a Barcat..na ez a divatszurkolas..:)

349714 2013.04.24. 15:03:01

[kirakat](#1209655): értelek, de ponta arra utalok, hogy ez a "mi nem adjuk fel a játékunkat" is egy marketing szöveg, amit a bulvár felkapott lenyomta mindenhol, Barca szurkolók elhitték, hogy ez tényleg így van a külvilág szerint is és ez valami állandó érték (szerintem madridi szurkolók része ugyanúgy bele ment ebbe a csapdába a galaktikus csapatnál (ami valljuk be : a végén egy röhejes pepsikóla reklám hakni brigáddá avanzsált de még mindig azt hajtogatta mindenki hogyx ez valmi művészet-hegyiiván ma is ebben a pszihózisban él-)) most meg hogy a bulvár megnyalta , megrágta lenyelte felöklendezte megint lenyelte és kihányta ezt a tikitaka fétist, most nem érti a sok becsapott barca szurkoló miért nevetnek azok a kívülállók ezeken a fázisokon ( Nem adjuk fel a játékunkat, hozzánk igazodnak, ez több mint foci ect) amit idáig divatosan velük szajkóztak ugyanezek, pedig azért mert ez nekik csak divat volt eddig, most meg majd szajkóznak valami mást. Szóval az a játékod amit játszol. Van csapat aki több stílusban tud játszani (ennek amúgy pont nem a madrid az iskolapéldája, de még nekik is van 2 stílusuk), ha nem tudtok mást játszani az nem erény. Ha nyertek azzal az eggyel is az ok, de akkor is hiányosság ha nincs egy másik (mert ha lenne akkor sem lenne kötelező elővenni amíg megy az első, de mindenképpen lenne valami plusz elem ). De itt beleszeretett mindenki abba hogy a hiányosságot előnynek hírdesse most meg egyre halkabban és erőtlenebb magaelémormogásnak tűnnek a tavalyelőtti karcos jelszavak. Ez nem barca jelenség. Sok helyen előfordult már.

349714 2013.04.24. 15:06:34

[Úr](#1209664): nem kell elismerned, hogy a Föld forog a Nap körül, csak ha tagadod, akkor ne csodálkozz , hogy nem tartanak okosnak. Ennyi. Arrogánskodhatsz, mosolyoghatsz a vagánynak szánt odaszólásaidon , senki nem akadályoz benne hogy olyan alacsonyan húzzad meg magadnak a nívót, ahol csak akarod. Jogod van csak ennyire tartani magadat

341841 2013.04.24. 15:13:40

[Úr](#1209568): Kérdezd meg a koronásoktól, mi a véleményem Mou Madridjáról. Vagy olvass el pár hozzászólásomat odaát. Ettől függetlenül megtaláltuk ellenetek az ellenszert (elsőként Európában), amivel a Milan és tegnap a Bayern is legyőzött titeket. Az elmúlt egy évben inkább mi szoktunk örülni a Classicok után, ezt nem nevezném itt-ott fellángolásnak. A Bayern ugyanazt a focit nyomta ellenetek, csak fegyelmezettebben, amit Moumár a két évvel ezelőtti kupadöntőn játszatott. Mi a véleméynem erről a játékról? Nem Madridhoz méltónak tartom, de ennek semmi köze ahhoz, amiről mi beszélünk. [zsugasvili1](#1209480): A bajnokság már rég nem új lemez. De ha igen, akkor a kupaszopóka ellenünk a Nou Campban elég új sláger? De abbahagyom ezt a gyerekes f@szméregetést, amit elkezdtél.

340339 2013.04.24. 15:14:01

[bondia](#1209674): Nem kell azokkal foglalkozni, akik csak trollkodni jönnek!! És vannak normális arcok, akikkel el lehet dumálni! Engem is érdekel mi van az ősi riválisnál:) A másik dologhoz meg annyit, hogy persze mindenki felelős egy ilyen meccs után! de, néha mindenki beleszalad egy ilyenbe!! Mi hányszor osztottunk ki négyeseket!! Hagyjuk már ezt a folytonos picsogást!! Mindig jön egy idő mikor váltani kell. Igen kellenek új játékosok! És fel kell fogni, hogy Xaviék agyon nyerték magukat minden szinten!! Mennek becsülettel, de soha nem lesz már az a motiváció benne, mint mondjuk Robbenbe aki 10 éve vár arra, hogy nyerjen már valami igazán nagyot! A fiatalok, mint Tello meg Thiago még nem kiforrottak! És, hagyjuk már Titot, szerintem nagyon jól tolja!! És, ha már felelősségre vonás: Akkor én felelősségre vonom Titot, amiért 13 ponttal megyünk a bajnokságban!! Fúj, csúnya ronda, hogy merte...!!! ehelyett értsük meg inkább ez egy játék és a mi játékosaink is emberek!! És mi is kikapunk, és akkor meg mások örülnek!! Tudjuk, jól hisz mi is örülhetünk eleget! De ez a rögtön rossz minden, mert kb 6 év után kaptunk egy igazi verést , hozzáállás nekem magas! Én kiegyezem egy 6 évenkénti pofonnal, ha közben jön 3 BL meg 4 bajnoki cím:)

341841 2013.04.24. 15:18:18

[Mesut_Guti](#1209682): Szélmalomharc. Gyere inkább a madridomra, ott mindig szivesen látjuk a hozzád hasonló saját véleménnyel rendelkező embereket.

347396 2013.04.24. 15:22:54

Az mindenkeppen problema,hogy ha Messi ugy jatszik ahogy tegnap,(mindegy az ok,serult,vagy abbol vissza)akkor sajnos nincs igazi golvago a csapatban.Bar ketsegtelen,hogy(velemenyem szerint)a tegnapi harcot a kozeppalyan vesztettuk el(ugy elore,mint hatra jatekban).Meggyozodesem az is,hogy egy jobban helyezkedo,gyorsabb belsovedo parossal,jobban menne a gyors ellentamadasok levedekezese.(bar a szeleken erosek voltak,de beadasoknal,szogleteknel a(szebb napokon Puyi altal iranyitott Pique,es a fiatal Bartra)jelenlete konnyunek talaltatott. Nagyon hianyzik az egesz palyas letamadas is ,hagyjuk jatszani az ellenfelet,akiknek van ideje passzolni,hogy aztan atrohanjanak rajtunk. A kozeppalyas vedekezes hatekonysaga,szerintem kozel nulla volt tegnap,legalabbis egy ilyen pontos,gyors,es persze nemetesen eros csapattal szemben.. Pedrot viszont nem lattam olyan rossznak,(elorejatekban sulytalan volt)de mezonyben talan meg o hozott valamit.Alexis nulla volt,persze akart,orlodott de egy jo cselere,szep inditasara nem emlekszem.. Jo nagy pofon volt,es valoban katasztrofa szeru.Majdnem annyira,mint az a Milan elleni donto,talan ez jobban megjosolhato,mig az varatlanabb volt..De semmivel sem erzem jobban magam most,mint 94-ben.Kulonbseg csupan annyi,hogy akkor Savicevicet utaltam,most meg Mullert..:)

340339 2013.04.24. 15:23:56

[Mesut_Guti](#1209676): igen lehet több taktikát játszani, sőt lehet az a legjobb! És igen a média meg mindenki nyomatta ezt a tiki-taka dolgot! De én pl szeretem ezt a játékot, nekem tetszik a sok kis passz vagy a gyors labdaszerzések utáni kombinációk! Én szeretem ezt amit játszunk, az hogy ebbe ki mit magyaráz bele az meg nem érdekel! És ebbe a játékba simán bele lehet építeni előre egy erősebb csatárt vagy egy Songot az ilyen keményebb meccseken. Szóval nekem semmi bajom ezzel az egésszel, mivel fel tudom fogni elvernek minket is, ha nem játszunk jól, mint minden csapatot a világon!

341841 2013.04.24. 15:25:33

[bondia](#1209665): Nem szándékoztam ideírni, csak elolvastam a bejegyzést. Meg pár kommentet, amikor az egyikben azt láttam, hogy valaki a bíroskodásra úgy reagált, hogy ha a Madrid ilyen góloakt kapott volna, akkor Mourinho... bla-bla. Én csak leírtam, hogy mit kell ilyenkor Madridozni, Mourinhozni, nem ezen múlt a tegnapi meccs. Persze pár embernek ez nem tetszett, akkor sem tetszett volna, ha sokkal óvatosabban fogalmazok, és egyik hsz-t követte a másikat. Nem az igét jöttem osztani, semmi rosszat nem írtam a mostani vagy a tegnapi Barcáról, sőt, pár sorban még meg is védtem a csapatotokat. Az a baj, hogy hozzá vagytok szokva a Barca dicséréséhez, és ha valaki nem ezt teszi, máris sértésnek, támadásnak veszitek. Nem sok madridistát látok itt trollkodni, max reagálni egy két számunkra igazságtalannak tűnő kijelentésre. Amihez jogunk van akármelyik blogon szerintem.

349714 2013.04.24. 15:28:14

[kirakat](#1209704): teljesen elfogadható hozzáállás. nekem mondjuk a Dinhó-Etó féle nyíltabb de technikásabb játékotok jobban tetszett, vagy mikor Laudrup nálatok alázott minket és nem nálunk titeket, de ez ízlés kérdése.

308589 2013.04.24. 15:29:40

[krokodil22](#1209670): Nem felesleges, mert ő is oka mostani kudarcnak. Mert ez egy csapat, és ő is csak egy játékos. Nem akármilyen, a legjobbunk, de csak egy játékos. Egy óriási játékos, de senki, siha nem nőhet túl a csapaton. Most vele azonosítják a Barcelonát, de a Barca az Barca volt Messi előtt is, és Messi után is az lesz. Ezért neki is alá kell rendelnie magát a csapatnak, csúszni-mászni, ha kell, és igenis futni, ha kell, a lelkét is kifutnia. Mint ahogy a Bayernesek tették tegnap. A csapat arcaként neki kell elöl járni jó példával.

308589 2013.04.24. 15:29:48

[krokodil22](#1209670): Nem felesleges, mert ő is oka mostani kudarcnak. Mert ez egy csapat, és ő is csak egy játékos. Nem akármilyen, a legjobbunk, de csak egy játékos. Egy óriási játékos, de senki, siha nem nőhet túl a csapaton. Most vele azonosítják a Barcelonát, de a Barca az Barca volt Messi előtt is, és Messi után is az lesz. Ezért neki is alá kell rendelnie magát a csapatnak, csúszni-mászni, ha kell, és igenis futni, ha kell, a lelkét is kifutnia. Mint ahogy a Bayernesek tették tegnap. A csapat arcaként neki kell elöl járni jó példával.

347396 2013.04.24. 15:31:06

[kirakat](#1209693): Mint olvashatod,nem beszeltem masrol,nem irtam hogy azonnal monnyon le,csak azt,hoigy a tegnapi meccsen,velemenyem szerint Tito is benne van,igen vastagon! Ez nem picsogas,ez a poszt,illetve a hozzaszolasok a tegnapi meccsrol szolnak(legalabbis az enyem),es ez a velemenyem arrol,amit O es a csapat nyujtott.Ennyi.Ne vard hogy dicserjem,mert nem nagyon van mit...

340339 2013.04.24. 15:31:18

[ericco](#1209692): Igen ebben igazad van! Ti voltatok az elsők akik meg tudtátok fojtani a játékunkat! És ezt egy Bayern szintű csapat is meg tudja jól csinálni . És igen az a baj, hogy nem Realhoz méltó néha, ahogy játszotok, ezért nem szeretem Mou-t! DE szerintem, ha tegnap a 4-0 ás szopás helyett 4-0 ra nyerünk egy nem barcás játékkal, senki nem szólna itt egy szót sem! Így , hogy kikaptunk viszont hirtelen minden rossz lett, és Tito is és mindenki:)

340339 2013.04.24. 15:36:02

[Mesut_Guti](#1209712): Az sem volt rossz, na az sokkal atlétikusabb volt, azt nem lehetett volna így lenyomni erővel! A kettő egyvelege lenne a jó igaziból. De Tito pont, hogy nyitott a játékon, csak kéne még erős és robbanékony ember, mint akkor volt Eto vagy Hanry.

341841 2013.04.24. 15:38:06

[kirakat](#1209719): Igazad van. Nálatok és nálunk is óriási hátrány az egyélű taktika, azzal a különbséggel, hogy a tiétek több csapat ellen hatásos. A miénk a sündisznóvédkezés ellen nem. Ezt is Mourinho számlájára írom. De az, amit Úr leírt, hogy nem domináltunk, mivel nem a saját játékunkat játszottuk, egyszerűen nem igaz. Sajnos Mou alatt ez a saját játékunk, és ezzel vertünk meg titeket az elmúlt egy évben többször is (közben pedig más csapatok is ellesték tőlünk, a München ráadásul tökéletesítette). Nincs ezzel baj, van ilyen, semmi sem tart örökké. El kell ismerni, mint ahogy a madridisták nagy része elismeri a Pep éra alatti dominanciátokat. Vagy ahogy megtapsoltuk Ronaldinhot. Ez is a sporthoz tartozik. De más érdemeinek lekicsinyítése, ahogy azt jópáran teszitek utálatból, már nem.

347396 2013.04.24. 15:38:16

[ericco](#1209709): Persze hogy jogod van trollkodni,mindenkinek joga van,az esetleg mar mas kerdes,hogy nem mindenki el ezzel 'fegyverrel',es foleg nem abban a stilusban,ahogy mondjuk a 310.hsz-ben tetted..:) De tenyleg,miert nem foglalkoztok inkabb a sajat csapatotokkal,hiszen nalatok is nagy meccs lesz ma..?

262141 2013.04.24. 15:40:49

[ericco](#1209692): Én meccsek történéseiről és a dominanciáról írtam. Teljesen egyértelmű, hogy jóval hatékonyabban védekeztek ellenünk, mint korábban. Teljesen egyértelmű, hogy most már 50-50 % az esély egy-egy klasszikus előtt. Mellesleg a keretetek erőssége miatt én előbbre gondoltam ezt a helyzetet. Azt, hogy Mou találta-e ki, abban nem vagyok biztos, hiszen pár másik csapat is tört borsot a Barca orra alá, hol eredménnyel, hol megnehezítve a dolgukat. Ráadásul - őszintén mondom és nem rosszindulatból - nem nagy taktikai dolog az, amit kitaláltak ezek az edzők. Legalábbis nem olyan forradalmi újítás, mint amit Guardiola véghez vitt. Ez nem az én véleményem, hanem világsztár edzők véleménye. Szóval az, hogy egyenlőek vagyunk az egyrészt nem jelenti azt, hogy ti domináltok (sem meccseken belül, sem évre, hónapokra kivetítve), másrészt azért lássuk be, könnyebb elrontani egy ellenfél játékát, mint támadótaktikát építve leigázni az ellenfelet. A Real korábban erre volt képes, mint ahogy a BArca is. A Mou-féle Real egyenlőre csak elrontani tudja a játékunkat, amiben benne van a siker lehetősége is, de az nem, hogy egyértelműen ti vagytok az esélyesek, hogy lefociztok minket. Szerintem pont az a különbség a tegnapi Bayern és a Real között, hogy Mou csak elrontani tudja a játékunkat, de a Bayern bátran építkezni is próbált és tudott.

262141 2013.04.24. 15:45:44

Ha többféleképpen tudsz játszani az erény. Ha egyféleképpen, de azt bárkire ráerőlteted az ugyancsak erény. Ha nemcsak a média, de az összes (világnagyság) szakember is a BArca-stílust dicséri, másolja, féli, az pedig a legnagyobb dicséret. A meccsek képe egy dolog, az eredmény is egy dolog és a dominancia is egy külön dolog.

340339 2013.04.24. 15:46:33

Hagyjuk már ezt a folyamatos egymás anyázását!! Ezek nyilvános blogok, az jön ide aki akar!! Aki nagyon, hülye azzal max nem beszél senki egy idő után azt ennyi. Itt mindenkinek van véleménye ez a szép ebben!

262141 2013.04.24. 15:51:43

De hogy ne csak a Real-t említsem. A Milan elllen nem tudtunk mit tenni az első meccsen és egy kis szerencsével megnyerték az inkább X-es meccset. Kiválóan védekeztek, de támadni nem támadtak. Négy seggbe rúgott labdából kettőt bevertek. Semmi extrát nem csináltak, csak beálltak buszozni, kihasználták a fizikai paraméterek miatti különbségeket. Ez néha bejön, de többször nem. Mindenesetre nem egyértelműen nyerő taktika. A Bayern azonban mindezek megléte mellett támadott is. Kontrából is, felállt védelem ellen is, földön is, levegőben is. Labdát is tartottak, meg át is lőtték a középpályát. A támadójátékukban is ráerőltették az akaratukat a Barcára, mertek kreatívak lenni. Szerintem ez komoly különbség.

347396 2013.04.24. 16:04:10

Ha tenyleg nem zakozott meg senki eddig 4-0-ra CL elodontoben,akkor meg egy rekord kerult a nevunk melle..:( Ebbe nagyon beleszaladtunk.. Szombaton a SanMames-be latogatunk,lehet hogy a baszkok is verszemet kaptak a latottak alapjan,bar ketsegtelen hogy a Bilbao nem a Bayern.Bar tartalekolni nem kell majd,de gondolom lesz frissites rendesen.. Most mar marad a bajnoksag,(hacsak csoda nem lesz a CN-ben a visszavagon)ami igen nagy dolog,foleg az idenre relative feljavult Real ellen,amit a hetvegen meg is nyerhetunk.. ViscaBarca

341841 2013.04.24. 16:07:47

[bondia](#1209730): Abban a hsz-ben csak viszonoztam a stílusát egy IQ betyárnak, aki a semmiből elkezdett sértegetni. Nézd csak meg. Megédemelte. Nem trollkodni jöttem ide, azon az egy szélsőséges hsz-en kívül, ami csak egy viszonzott jobbegyenes volt. Foglalkozunk mi eleget a sajat csapatunkkal, ne aggódj ;)

348797 2013.04.24. 16:40:31

A lényeg és a vereség fő okai itt vannak: http://www.nemzetisport.hu/bajnokok_ligaja/kobrakent-csapott-le-a-bayern-messi-tanacstalanul-lezengett-2238693

346649 2013.04.24. 16:48:37

[ericco](#1209692): akkor beszélj kupaszopókáról, ha az a BL-ben van. Ott viszont akkora volt, hogy Mou ma nem is akar beszélni róla...

254576 2013.04.24. 17:00:14

egyébként az mi, h az utwengeresek posztoltak a tegnapi meccsről? (nagyon költői módon, de érződött a káröröm...) [nem mondom, h szánalmas, azt akkor írtam volna, ha a veszett blökitől származna...]

339513 2013.04.24. 17:16:07

[krokodil22](#1209493): nem futógép hanem séta masina,hogy adjanak labdát az egy helyben ácsorgónak?Sehogy.Meccs ritmus,ugyan már akkor le kell ülni a padra és jöhet olyan aki akar futni és nem csak a mezt küldi pályára.

339513 2013.04.24. 17:24:41

[OutSider50](#1209033): a meccs közbeni gyors reakció sosem volt Pep erőssége egyébként egyetértek,klasszis edző kell.Pont most vert el minket egy ilyen,nyártól szabad.

347396 2013.04.24. 17:47:25

[karika](#1209845): Hat,ha azt nyilatkozza Messi a meccs utan,hogy teljesen gyogyult,es fizikailag tokeletes allapotban volt,akkor viszont tenyleg nem ertem, hogy a picsaba futhat valaki egy ilyen fontos meccsen 7.4 kilometert,mig a Bayarnel a harom tamado(Robben,Ribery es Muller)atlaga egy picivel maradt csak 11 kilometer alatt..? Ez nagyon nagy kulonbseg,pont ennyivel volt jobb a Munchen! Nagyjabol azt is mondhatnank,hogy harom Barca jatekosra ver egy plusz jatekost a nemet,mintha harommal tobben lettek volna a palyan(nyilvan sarkitva).. Ilyen statisztikai mutatokkal egyebkent nem csodalkozom,hogy negy lett a vege.Mintha egy lassitott felvetelt neztem volna a csapatunk helyett tegnap.Sehova nem ertunk oda,mindenhol megeloztek..dobbenet volt komolyan!

338232 2013.04.24. 18:08:35

Öcsém, majd 400 komment, ráadásul nem is az a 2 soros fajtából...Nincs erőm elkezdeni se, pedig kíváncsi vagyok, ki mit mond... Én csak annyit tennék hozzá, hogy ez nem fáj jobban, mint a tavalyi CFC elleni kiesés, vagy Pep távozása, érezte mindenki, különösen a Milan-RM-RM kombó után, hogy el fog jönni hamarosan ez a pillanat. Drukkoltam, hogy a BM-t kapjuk, mert ha valakinek be kell vinni a végső ütést, akkor tényleg a legjobb tegye meg. Túl vagyunk rajta, lehet előre nézni. A jövő(ha idén végre komoly igazolásaink lesznek, és a ballasztot sem akarják tovább itt tartani) nem tűnik annyira sötétnek, még így is, hogy 1000 sebből vérzünk, a legjobb 4 között vagyunk, okos igazolásokkal pedig még tovább javíthatjuk a helyzetet.Ha a Madrid szétesik, márpedig José távozásával úgy tűnik, szét fog, lehetőségünk lesz igazán a BL-re koncentrálni. Lehet jó is ez így, de legalább annyi haszna van, hogy az étvágy visszatérhet, és akkor 2014-ben ismét egy Barca dominálta VB-t nézhetünk végig.

346649 2013.04.24. 18:08:52

[bondia](#1209870): egy dolog a nyilatkozat, más a valóság. Tegnapi kevés futásért nem hibáztatom, nem volt teljesen ép. De játszania kellett, mert a taktika része volt. Sajnos a bajorok is jól tudták, hogy nem tud sokat mozogni, így nem hagytak több teret a többi támadóinknak sem. Felfutó technikás emberünk meg nem volt, pechünkre Bartra került kétszer helyzetbe, melyeket Abidal, vagy bárki más bevert volna.

339513 2013.04.24. 18:11:36

[bondia](#1209870): sokkal élesebbek voltak nálunk és sajnos pökhendiek vagyunk ezzel a mindig ezt játszukkal itt a füles a friccektől és ráadásul még Alba azt is lerombolta amit eddig a fair play-ben felépítettünk,kis köcsög és Robben szét futotta nem is gyors csak a spanyol kiscsapatok ellen.Rá voltam a legmérgesebb és Tito-ra.

350281 2013.04.24. 18:19:14

Már régen nem írtam ide egy sort se, csak úgy olvasgattam a hozzászólásokat. A tegnapi miatt érzem úgy, hogy most valami nagyon kikívánkozik belőlem. Először is GRATULA A BAYERN-nek!! Nagyot játszottak! Nálunk nagyon elromlott valami talán már az évek során. Pl: a középső védő kérdése. Egyszer megpróbáltuk, mert már 2009-ben is célszerű volt. Aztán egy évi fizetés + 5 m euró fejében Csigrinszkijt visszaadtuk. A baj nem ez, hanem, hogy más sem érkezett. Nem sztár kellene, hanem egy jó játékos. Nem Hummels-szek kellenek, hanem Dante-k, Varane-ok, legalábbis az árukat tekintve! Sajnos igazolni sosem tudtunk. Ez a nagy büdös helyzet. Most hozunk egy Neymart ki tudja mennyiért, hogy majd ő is előkészítsen Messinek. Nem lehet, hogy Eto'o, Ibra, Villa, Alexis jó játékosok csak nem az előkészítés a feladatuk? Sajnos nekem egyre inkább Xavi is szúrja a szemem. Az inkább vegyük vissza a labdát és gurigázzunk felállat védelem ellen nem igazán működik. Szerintem meg kellene újulnunk jövőre taktikailag, és nem is kicsit! Az el classico-k idei tanulsága az volt, hogy Mourinho-t addig ette a franc míg jobb csapatot állított ki mint a mi gránát-vörös fiainkból álló. A tavaszi bl szezonból az is kiderült, hogy ez nem csak neki sikerült! A hazai Milan meccs kivétel persze, egy igazi Barca szurkernek az egész életét töltötte meg tartalommal. Most kicsit felhős minden, de fölötte süt a Nap! Közhely, de igaz. Innen szép felállni. Nekünk sikerülhet! Visca el BARCA!

350281 2013.04.24. 18:19:21

Már régen nem írtam ide egy sort se, csak úgy olvasgattam a hozzászólásokat. A tegnapi miatt érzem úgy, hogy most valami nagyon kikívánkozik belőlem. Először is GRATULA A BAYERN-nek!! Nagyot játszottak! Nálunk nagyon elromlott valami talán már az évek során. Pl: a középső védő kérdése. Egyszer megpróbáltuk, mert már 2009-ben is célszerű volt. Aztán egy évi fizetés + 5 m euró fejében Csigrinszkijt visszaadtuk. A baj nem ez, hanem, hogy más sem érkezett. Nem sztár kellene, hanem egy jó játékos. Nem Hummels-szek kellenek, hanem Dante-k, Varane-ok, legalábbis az árukat tekintve! Sajnos igazolni sosem tudtunk. Ez a nagy büdös helyzet. Most hozunk egy Neymart ki tudja mennyiért, hogy majd ő is előkészítsen Messinek. Nem lehet, hogy Eto'o, Ibra, Villa, Alexis jó játékosok csak nem az előkészítés a feladatuk? Sajnos nekem egyre inkább Xavi is szúrja a szemem. Az inkább vegyük vissza a labdát és gurigázzunk felállat védelem ellen nem igazán működik. Szerintem meg kellene újulnunk jövőre taktikailag, és nem is kicsit! Az el classico-k idei tanulsága az volt, hogy Mourinho-t addig ette a franc míg jobb csapatot állított ki mint a mi gránát-vörös fiainkból álló. A tavaszi bl szezonból az is kiderült, hogy ez nem csak neki sikerült! A hazai Milan meccs kivétel persze, egy igazi Barca szurkernek az egész életét töltötte meg tartalommal. Most kicsit felhős minden, de fölötte süt a Nap! Közhely, de igaz. Innen szép felállni. Nekünk sikerülhet! Visca el BARCA!

344419 2013.04.24. 18:33:51

[barcinha](#1209446): Álmodik a nyomor!:))) Schweini a Bayernből megy nyugdíjba-legalábbis nagyon remélem! +1 Nagyon szépen köszönöm!

349548 2013.04.24. 18:34:49

Tegnap délelőtt itt és az előző "negaro" blogban már leírtam, hogy ez a Bayern egy piszok erős csapat és ha nem sikerül valami nagyot varázsolnunk, akkor hívhatjuk a papot. Tegnap este bekopogott a pap. Itt a meccs vége óta nagyüzemben megy a bűnbak keresés. Csatársor, középpálya, védelem, edző. Csupán arról feledkezik meg mindenki, hogy ez a meccs nem rajtunk múlott. Közünk nem volt hozzá! Azért játszottunk így, mert ennyit engedtek nekünk. Ha tízszer játszanánk le, tízszer vernének meg közel ilyen különbséggel. Tudomásul kell venni, hogy született egy olyan csapat, amely fizikálisan, magasságban, erőben, technikában és taktikában fölénk nőtt. Egyszerűen nem tudtuk velük felvenni a versenyt. Próbáltunk mi játszani és közel 60 percig úgy-ahogy ment is, de olyan dominanciával nyomtak le bennünket, amilyet még nem láttunk. A játékunk valószínűleg mindenki ellen elég lett volna, de ellenük nem. Ha nem sikerül újjászületnünk, akkor egy ideig továbbra is az elitbe tartozhatunk, de legjobbak már nem leszünk. Ennek az előszelét egy-két bajnokin egy páran már észrevételeztük, de akkor rendesen meg is kaptuk a magunkét. Aki meg Titot kritizálja, az nézzen rá a cseresorunkra és láthatja, hogy egyszerűen nincs egy épkézláb erőteljes, gólképes emberünk. Messin minimum hárman lógtak állandóan és nem lehet tőle elvárni, hogy ismét egyedül hozzon le egy meccset csatár társak nélkül. Aki pedig a keret leglassúbb játékosát, Songot kívánta látni a pályán, az nem igazán érzékelte azt az óriási sebesség különbséget, amivel folyamatosan faképnél hagyták még a gyorsnak mondott játékosainkat is. Nyáron, bármennyire is fáj, meg kell válni az olyan játékosoktól akik a posztjukon huzamosabb ideje képtelenek a teljesítményre, és sajnos nem szabad tekintettel lenni semmire és senkire sem. Sorban állnak a fiatalok, meg kell kapniuk a lehetőséget, mert annyit ők is tudnak produkálni, mint egy-két öreg. Egy új csapatot kell felépíteni gyorsabb, támadóbb, modernebb szintre hozva és akkor talán eljön az az idő, amikor újra eséllyel vehetjük fel a harcot ezzel a kitűnő csapattal.

296735 2013.04.24. 19:06:11

[bondia](#1209870): Más dolog, amit mond, és más dolog az igazság! Most épült fel, vagy még nem teljesen. Nem csodálom, hogy nem akarta, hogy összerugdossák. Hidd el, meccshiánya is van, ráadásul egy kemény meccs volt.

256725 2013.04.24. 20:06:05

[SilentTom83](#1209167): "Mindenkeppen mokasnak talalom a blog bejegyzest, volt benne nemi lenezes. Az eredmeny ismereteben meg hat..." Értem én, hogy évek óta a szíved egyetlen vágya egy kárörvendő "most jól pofára estetek nagyképű Barcások" megjegyzést bökni, de ne akard már bemagyarázni nekem, hogy ebben a posztban van akár egy fikarcnyi lekezelő gondolat is az ellenfélről.

347396 2013.04.24. 20:31:04

[zsugasvili1](#1209897): Akkor viszont nem lehet,hogy azoknak van igaza,akik szerint komoly problema forrasa lehet,ha ennyire csak Messire epul a tamadojatek? Ha "jatszania kellett",akkor is ha a futasmennyisege a hatvanot szazaleka a meccsen elvartnak,legalabbis az ellenfel komplett tamadotriojanak..akkor talan megiscsak baj,hogy van egy Messink 92 gollal,es kesz.Es meg szerencsesek is vagyunk,hogy nem serulekeny,bar altalaban minel "korosabb" egy jatekos,annal kopottabbak az izuletek,egyre serulekenyebbe valik..

343103 2013.04.24. 20:31:10

[johneagle11](#1209993): ugyan, látod hogy milyen blogot írt... arsenal... lol szegénykém kicsit keserű az utóbbi néhány évben ;) le se kell az ilyet ******

256725 2013.04.24. 20:38:49

[sittingbull90](#1210028): nem láttam, de mindegy is, amíg ide ilyeneket írogat :) Egyébként meg hülye lettem volna pont most arcoskodni, amikor a PSG visszavágó után annyira benne volt még az ekkora bukta is a Barcában. Eredetileg a poszt esélylatolgatás bekezdése nagyon komor (=reális) volt, de végül töröltem, mert nem akartam (még jobban) vészmadárkodni

347396 2013.04.24. 20:42:47

[krokodil22](#1209940): Egyebkent felreertes ne essek,nem (csak) Messit hibaztatom a kudarcert,csak egyszeruen megakadt a szemem,ezen a 7 kilometeres futo statisztikan..

296735 2013.04.24. 20:48:17

[bondia](#1210054): Nem értem, miért nem fogadjátok el, hogy ő nem egy futógép. A Bayern fizikailag nagyon erős, a Barca nem. Ez volt a legnagyobb probléma. Ez történt tegnap. Sanchezzel, meg Pedroval nem lehet egy Bayernt megverni. Villa mellőzése nagyon durva.

346649 2013.04.24. 21:00:33

[bondia](#1210027): azért nem baj, hogy van egy Messink.

343103 2013.04.24. 21:22:59

[johneagle11](#1210048): mondom ne törôdj vele :) a poszt qva jó lett, nincs benne semmi arcoskodàs, olvasd el a Bayern drukkerek kommentjeit azzal a kis mitugràsszal ne is foglalkozz [Tikamester](#1208801): neked meg javaslom megnèzni az ùthenger nevû arsenal blogot èpp poszt lett belôled, vagy mi a szar az szegènyek elèg frusztràltak ott

347396 2013.04.24. 21:43:48

[zsugasvili1](#1210110): Persze hogy nem baj,hiszen az egyik kedvenc jatekosom,viszont a futomennyisege egy serdulocsapatban is keves lenne..

347396 2013.04.24. 21:48:33

Egyebkent Hummels mekkorat hibazott..ilyet Bartra vagy Pique is tud,felesleges harminc milliot kidobni erte..:)

256710 2013.04.24. 22:16:56

errico, nézed a mai elődöntőt is? :D

256725 2013.04.24. 22:39:35

[krokodil22](#1210068): az utolsó ember a Barcában, akit valami hasonlóval ("ő nem egy futógép") mentegettek, az Ronaldinho volt. A végeredményét meg tudjuk...

338232 2013.04.24. 22:58:38

Na, remélem mindenki egy kicsit jobban érzi magát. Mi nem a német 2.-tól kaptunk ki, aki 20 pontra van az elsőtöl, ráadásul az arány is csalóka, mert 2 szabálytalan gólt is kaptunk. Lol, szegény ember menedéke a kárörvendés :D

334243 2013.04.24. 23:13:13

szerintem nem kell bizonygatnom, hogy mennyire utálom pl. a Chelseat - de eszembe nem jutna egy szopás meccsük után odamenni a Chelsea blogra kárörvendeni (az irreál bloggal azért nem példálózok, mert oda elvből egyáltalán nem járok) mondjuk szvsz nem is érdemes odafigyelni az ilyenekre [Bendak](#1209573): Értem. Ha így érted, hogy a szezon, akkor azt adom, hogy egyáltalán nem katasztrófa. Sőt, _trófeák frontján_ – ha igazi katasztrófa nem történik – még jobb is lesz, mint az előző. Ugyanakkor maga a meccs… 4-0-ra kikapni full gáz. Még akkor is, ha a világ legjobb csapatától kapsz ki ennyire. Akkor nem, ha a szenvedő fél a liga 15. helyezettje, vagy a malajziai ligaválogatott – de a Barcát ennél többre tartjuk :). És hiába volt 2-3 szabálytalan gól, az eredményjelzőn az állt ami, az a hivatalos végeredmény, az kerül a statisztikába. Nem lenne full gáz tét nélküli meccs (barátságos vagy már megnyert bajnokság) vagy egy 6-0-ra megnyert odavágó esetén. De egy BL elődöntőben, ahol elvileg a világ legjobb csapatai vannak, amik között csak nüansznyi különbségek vannak. Úgy, hogy a valaha fantasztikus támadójátékű csapattól egyetlen kaput eltaláló lövésre futotta, a 22 éves középhátvédtől, nullszögből, inkább csak belekotorva, amit így az 50 éves Koszta Jani is védett volna. Úgy, hogy a 2 érdemi helyzetükből az egyik szintén az ő nevéhez fűződik. Úgy, hogy a 4-szeres Aranylabdás, a szakértők kb. 70%a szerint a világ valaha volt legjobbjának gyak. nem volt értékelhető megmozdulása. Így azért maga az esemény kezd a full gáznál is rosszabb lenni :). [salidigger](#1208985): szerintem a helyzethez képest még egyáltalán nem is olyan rossz – lásd előző bekezdések. A Barcelona Pep alatt még 3 góllal sem kapott ki soha, 4 gólt nem kapott egyszer sem. [bondia](#1210307): :))) OFF 15.0-ás magyar firefoxot használok sima pc-n, és ha sok a komment, akkor egy ponttól a háttér színt vált. Itt konkrétan a 365-től. Van valakinek tippje, hogy ez mitől lehet?

334647 2013.04.24. 23:29:44

[Tikamester](#1210707): az OFFra: nálam linux alatt jó, windows alatt ugyanezt tapasztalom, mint te, és más is írta már, nem csak ezen a blogon, hogy olvashatatlan lesz egy idő után. a hiba nem az ön készülékében van:)

338232 2013.04.24. 23:46:34

[Tikamester](#1210707): nekem is ez van mozillában, de chrome-ban rendben van

338232 2013.04.24. 23:46:45

[Tikamester](#1210707): nekem is ez van mozillában, de chrome-ban rendben van

347396 2013.04.24. 23:53:32

[Tikamester](#1210707): 2011-ben Miamiban,a Messi nelkul felallo Barca(meg Pep mesterrel)4-1-re zakozott a Chivas-tol,telt haz elott,a szemem lattara..:( ''Nem lenne full gáz tét nélküli meccs (barátságos ..'' Ez igy van,igy is nagy elmeny volt kint lenni,nem szamitott tul sokat az eredmeny,bar volt nemi hianyerzet,foleg hogy Villa goljaval vezettunk..

347396 2013.04.24. 23:55:50

[the_illusionist](#1210796): Latszik,hogy minden rendben a chrome-mal,max csak annyi,hogy ketszer kuldi a hsz-t..:))

338232 2013.04.25. 07:48:39

[bondia](#1210816): hehe, igen, akartam is írni, csak nem mertem, nehogy 2x menjen el :D

296735 2013.04.25. 11:29:23

[johneagle11](#1210577): Azért azt látni kell,hogy elvileg Ronaldihno sokkal erősebb fizikumú, mint Messi! A brazil tényleg ellazsálta a meccseket egy idő után. Idén Messi 3600 méter magasan fekvő La Pazban is játszott. Rengeteg fizikai erőt vett ki belőle. Tulajdonképpen sajnálom, hogy nem játszott a Barcában a bajnokikon. A PSG ellen is csak 2-szer 30 percet.
süti beállítások módosítása