HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Hullámvölgy, vagy amit akartok

2013.03.03. 08:52 vigvik

Alig másfél hét alatt nyakunkba szakadt a világ összes búja-baja, na meg a bánatja, így nekünk is kötelességünk reagálni a történésekre, nem csak az egyes meccseket követően, hanem kicsit bővebben is.

A posztban nem (volt) szándékom semmit "megmondani", inkább kísérlet ez arra, hogy összefoglalja a szurkolók által megemlített főbb elemeket, itt-ott pedig megpróbáljon eddig fel nem vetetett körülményeket is megfogalmazni. Ez utóbbinak köszönhetően pedig még az se kizárt, hogy a poszt végére elhiszitek nekem, valójában nem is tendencia az, ami lelombozta a szurkolótábort, csupán egyetlen váratlan esemény.

Vegyük sorra a szurkolók által leggyakrabban megfogalmazott problémaforrásokat:

Alig másfél hét alatt nyakunkba szakadt a világ összes búja-baja, na meg a bánatja, így nekünk is kötelességünk reagálni a történésekre, nem csak az egyes meccseket követően, hanem kicsit bővebben is.

A posztban nem (volt) szándékom semmit "megmondani", inkább kísérlet ez arra, hogy összefoglalja a szurkolók által megemlített főbb elemeket, itt-ott pedig megpróbáljon eddig fel nem vetetett körülményeket is megfogalmazni. Ez utóbbinak köszönhetően pedig még az se kizárt, hogy a poszt végére elhiszitek nekem, valójában nem is tendencia az, ami lelombozta a szurkolótábort, csupán egyetlen váratlan esemény.

Vegyük sorra a szurkolók által leggyakrabban megfogalmazott problémaforrásokat:

Taktika és játékfilozófia

Az én értelmezésemben a két fogalom közötti különbség az, hogy a filozófia a rendszerszintű elmélet, a taktika pedig annak napi szintű gyakorlatba ültetése. (Illetve még az, hogy utóbbi minden futballcsapatnak van, előbbi meg nem feltétlenül.) Értelemszerű a problémák forrását itt (is) keresni, mindenkinek meg is van a saját véleménye erről, számomra csupán annyi a kérdés, milyen volumenű lehet a változ(tat)ás?

Bár fel lehetne borítani a csapatszerkezetet olyan mértékben is, ami (akár részben) a filozófia feladását jelentené, én azt gondolom, ez semmiképpen nem járható út. Az okok adják magukat. A csapatban rejlő lehetőségek megadják nekünk azt, hogy olyan focit játszhassunk, amit senki más, ugyanez a foci képes (nem múlt idő!) korábban soha nem látott dominanciát adni nekünk, végül pedig a klub maga is több soron kinyilvánította abbéli akaratát, hogy ilyesmire ne is számítson senki. A taktikai finomhangolás persze már más ügy.

Amit én a szezon legjelentősebb (inkább filozófiai, mint taktikai) változásaként értékelek, hogy idén minden korábbinál érzékelhetőbben felvettük a támadófutball egyik ősi jelszavát, melynek lényege a „teljesen mindegy, mi lesz a pályán, de rúgjunk legalább eggyel többet, mint amennyit kapunk”. Ha a gondolat második fele nem is igazán kedvünkre való, a szokatlanul sok kapott gól ezt látszik alátámasztani, illetve több meccsből is kijön, hogy nem alaptalan a gondolat. (Közte a meccs egyedi vonásaitól függetlenül legélesebb példakénti Depor 5-4-gyel.) Ugyanakkor az „összeomlás másfél hetében” annyiban mindenképpen felborult az elmélet, hogy a kapott nyolc gólra mindössze néggyel sikerült válaszolni, azt is a legrosszabb eloszlásban. Ha pedig ez így van, nem járunk messze az igazságtól, ha először azt nézzük meg, mi a helyzet a

Támadók

frontján. Bár később külön fejezetet is kap a témakör, itt máris megemlítem Tito hiányát, a pillanatnyi helyzet ugyanis - ha akarjuk - hasonló egy korábban már megélt eseménysorhoz. Ten Cate távozása után tudhattuk meg, hogy Rijkaard oldalán ő volt felelős a védelem felkészítéséért, ha pedig most egy újabb távozás forog fenn, nem alaptalan a gondolat, hogy esetleg Tito az, aki a közvetlen stábon belül a felelős „helyére tenni” a támadóinkat. Bár a véleményezést meg lehet közelíteni az egység oldaláról is (=csapatszintű taktika), nyilvánvaló, hogy több játékosunknak egyéni problémái vannak, nem véletlenek a széles körben megfogalmazott kritikák, amikben gyakorlatilag ugyanazok a személyek kerülnek terítékre. Bár én magamban mindig próbálom a nagyobb egységben keresni az ok-okozati összefüggéseket, nyilvánvaló, hogy nagyon komoly személyi problémáink (is) vannak. Szintén lehet taktikai kérdésként értelmezni, de ehhez a csapatrészhez hasonlóan van egy másik is, amelyben a csapatszinten túl is érzékelhetők problémák. A

Védelem


ugyanis nagyon nem az igazi. A Barça játékából automatikusan adódik, hogy ha sok gólt kapunk, annak azt kell jelentenie, hogy nem működik a csapatszintű védekezés, de ezentúl is találhatunk pontokat, amik intő jelek. Tulajdonképpen a korábbi szezonokban se volt sokkal kevesebb alkalommal nagy nyomásnak kitéve a védelem, a legjelentősebb különbség idén abban jelentkezik, amikor egyénekként kellene megoldani feladatokat. Tavaly Mascherano jelentette számunkra az átjátszhatatlan betonfal védőtípust, az azt megelőző évben pedig – ha nem is annyira dominánsan, de – Abidal volt, aki több meccset is bebiztosított nekünk a végtelenségig elegáns és rendíthetetlenül magabiztos játékával.

Azonban mi a helyzet most? Mascheranoról például többen vallják, hogy kiderült, mégse védő, hanem középpályás. Puyol kora okán esetleg lassulhatott valamelyest a korábbi évekhez képest, Piqué azonban nem, mert eddig se döbbentünk le a vágtáitól, pláne nem a fordulékonyságától. Mindkettejüket futották le több alkalommal a korábbi években is, így önmagában ezek a jelenségek nem újak. Kaptunk gólokat is ezekből a hiányosságokból, de a lényeges különbség, hogy sokkal biztosabban álltak a lábukon, még akkor is, amikor utolsó emberként kellett szembenézniük a kihívásokkal. Az előbb megemlítettem azt a feltételezést, mely szerint Tito hiánya okozhatja a támadóink egyéni bajait, de mivel most a védelemmel kapcsolatban is ugyanoda jutottam, mindenképpen érdemes rátérni a leggyakrabban hangoztatott véleményre, mely szerint itt konkrétan a kényszeredzővel van a probléma. Bár egy személyben csak róla ejtünk/ejtek szót, azt se felejtsük el, hogy stáb áll mögötte is! Egy olyan stáb, amely több ponton megváltozott erre a szezonra, és akik - a csapathoz hasonlóan - Tito hiányában szintén elvesztették a központi irányítást. De visszatérve az eredeti gondolatmenethez: hogy a kényszeredző általam vélt helyzetét megvilágíthassam, értelmét látom a

Rijkaard, Pep, Tito, Roura

folyamatot röviden áttekinteni. Először is le kell szögeznem, hogy Roura nem választott edző, helyzetét alapjaiban határozza meg az, hogy kényszerből került ebbe a pozícióba. Őszinte sajnálatunkra, hamar ki is derült, hogy ennek rengeteg hátulütője van, számomra a legszembetűnőbb a viselkedése a pálya mellett, azon belül is különösen stresszhelyzetben.

A keddi Madrid meccs előtt Roura máris elkövette a létező legnagyobb hibát: megpróbálta a közvéleményt a bíróküldésen keresztül a meccsre hangolni! Szerintem senkinek nem kell bebizonyítani, hogy ez nagyon komoly baki volt, de nem azért, mert a „szent Barcelona” nem engedheti meg magának, hogy ilyen eszközöket bevessen, hanem azért, mert ezzel már előre a kifogáskeresésre kondicionálta a játékosokat. Aztán folytatta azzal, hogy a meccs vége előtt lelépett, a célja nyilván az volt, hogy elkerülje az akkora már kínossá váló személyes kontaktust Joséval. A szememben ez, ha lehet, még nagyobb hiba volt, de nem azért, mert „mi vagyunk az egyetlen és legsportszerűbb csapat a Föld kerekén”, hanem azért, mert szintén rossz irányba kondicionálta a játékosokat (például a szombati második felvonásra). A legszembetűnőbb hibája az én értékítéletem szerint végül mégis az lett, hogy őrjöngve ordibált a pálya szélén a játékosokhoz, amikor már égett a ház. És erre még egy lapáttal rátett tegnap.

Rijkaard legnagyobb erőssége a mérhetetlen nyugalom volt, én a mai napig tartom, hogy a 2006-os BL győzelem nagy részben köszönhető annak, amilyen higgadtan vette tudomásul az Arsenal vezető gólját. Ugyanis hiszem, hogy csak az ilyen módon megnyilvánuló belső erő képes olyan tartást adni bármelyik csapatnak, ami a sikerek egyik feltétele lehet. A nyugalom végül persze visszaütött (ld. később), de utána érkezett Pep, akinek meg volt az az előnye, hogy karizmatikus klublegendaként nem kellett tekintélyt és tiszteletet kivívnia. Egyszerűen kiadta az utasításait és eszébe nem jutott senkinek megkérdőjelezni azok jogosságát a játékosok közül. (Illetve néhány akadt, de hamar lapátra is kerültek.) Végül pedig érkezett Tito, akinek a játékosmúltja már korántsem olyan kimagasló, mint elődeié, azonban neki volt egy hatalmas előnye Rourával szemben: másodedzőként már volt négy éve elfogadtatni magát a játékosokkal, ráadásul volt elegendő ideje felkészülni arra, miben és mennyiben kell változnia ahhoz, hogy megfeleljen az új pozíciójában is.

Jelenleg viszont ott tartunk, hogy kényszerből, az új szerepre abszolút felkészületlenül kaptak a játékosok egy vezetőt, akinek szerintem semmilyen formában nem sikerült (még?) megszilárdítania a pozícióját, egyben azt se tartom kizártnak, hogy úgy istenigazából nem is veszik őt komolyan.

Kicsit hasonlónak feltételezem a szituációt ahhoz, amikor egy munkahelyen az „öreg szaki” a feje fölé kap vezetőként egy „friss diplomás tacskót”. Az esetek 120 %-ában ellenkezés, ellenvetések tömege fogadja majd az új embert, ha pedig képességei és személyisége nem predesztinálják arra, hogy idővel tiszteletet vívjon ki magának, élete egyetlen célja azt kivárni lesz, hogy az öreg szaki végre menjen már a fenébe nyugdíjba. Ilyen alapokról építkezve, egyáltalán nem csoda, ha a  

Mentális felkészítés

menthetetlenül félrecsúszik. Nincs jobb mentális hőmérője a csapatnak, mint Puyol (és Xavi) viselkedése a pályán. Amikor ő(k) láthatóan zavart(ak) és túlreagál(nak) bizonyos szituációkat, akkor máris biztosra vehetjük, hogy baj van, de akár azt is, hogy baj lesz (az adott meccsen). Az előbb tulajdonképpen leírtam, miben látom én a legnagyobb hiányosságokat, és ha nem is állíthatom biztosan, elképzelhető, hogy valóban arról van szó, a „beosztottak” egyszerűen nem fogadják el a vezető személyét.

Ebből továbblépve, nem kizárt, hogy a játékosok inkább keresik a megoldást, a vezéregyéniséget a saját szűkebb közegükön belül, viszont egy futballcsapat meg nem demokrácia, de legalábbis nem működhet (jól) demokratikus keretek között. (Ld. a Rijkaard csapat életútját, vagy a 2001-2005-ös éveket.) Maga Pep is elsősorban azért állt fel a padról, mert rájött, hogy képtelen tovább fűteni a csapatban a motivációt, egyáltalán nem kizárt, hogy Roura eleve képtelen ebben az értelemben kezelni a csapatot, azt meg tudjuk, hogy a szezonban eddig felépített, vagy továbbépíteni tervezett ráhatás-modell egyszerűen megtört Tito távollétével. A bajok betetőzéseként, idén meg már Estiarte sincs a csapat mellett, akiről többen is elmondták, kulcsfigurája volt annak, hogy meglepően hosszú ideig sikerült szinten tartani a játékosokban a sikeréhséget. Az hogy fejben gondok vannak, értelemszerű, de az is világosan látszik a pályán, hogy a

Fizikai erőállapot

enyhén szólva sem az igazi. Mivel a keddi meccs utáni kommentsorban találtam egy, a problémát szerintem kiválóan összegző gondolatot, gyorsan át is adom a szót Úrnak, illetve utólagos engedelmével kölcsönveszem a mondatait: "A futballtudás nem veszhetett ki a játékosainkból, viszont feltűnő, hogy nem mi érjük el előbb a szabad labdákat, nem mi nyerjük a rövidtávú futóversenyeket, nincsen szuflánk többször bemenni a résekbe, nem tudunk olyan hatékonyan letámadni, nincsen frissességünk rátenni egy lapáttal, ha ezt követeli meg tőlünk a meccs. A Real (és a Milan) semmi különlegeset nem tett, csak szétatletizálta a Barcelonát. Van, amiben nincsen esélyünk fizikálisan felvenni velük a versenyt, hiszen a magassági fölény adott, a Real játékosai gyorsabbak, az viszont már feltűnő, ha a játékosok nem tudnak eleget mozogni, lomhábbak, rövidtávon sem fürgék. Hajtottak becsülettel, de ha nincs erőnléted, frissességed és speciális állóképességed, miközben az ellenfélnek van, akkor a szív már nem elég."

Remek összegzés, ugyanakkor bennem felmerült egy gondolat, ami – ha nem is ellentmond ennek, de – helyezheti más megvilágításba a fizikai erőnléttel kapcsolatos kételyeinket: a Milan meccs előtt már két hete nem játszottunk a heti kétmeccses terhelésben. Természetesen fogalmam nincs arról, pontosan hogyan alakult a csapat februári felkészülése, de azt tudjuk, hogy több szabadnapot is kaptak a játékosok, és ez bennem megint felvet párhuzamot egy mindennapos tapasztalattal. Lehet, hogy sokan nem így élik meg, de amikor szabadság után visszatérünk a munkahelyünkre, persze frissek vagyunk és tettre készek, mégis szükségünk van - munkakörtől függően - néhány órára, vagy néhány napra, amíg úgy igazán felvesszük a fonalat, és igazán maximális teljesítményt vagyunk képesek leadni. Ha nem is perdöntő ez a gondolat és/vagy a hasonlat, én érzek benne némi realitást. A realitás mérlegelése persze csak egy lehetséges megközelítése a sportnak, ugyanakkor van a focin belül egy konkrét csoport, akik sok mindent tehetnek, de érzelmek nélkül nem élhetnek. Természetesen ők mi vagyunk, vagyis a

Szurkolók

Ha bevalljuk magunknak, ha nem, még mindig hajlamosak vagyunk elszaladni az értékítéletekkel és a bizonyos léc túl magasra helyezésével. Amiről beszélek, nem kritika, szerintem természetes, hogy hozzászoktunk a jóhoz, emiatt pedig sokkal nehezebben éljük meg a rosszat, illetve sokkal hosszadalmasabb folyamat szembenéznünk azzal, majd elfogadnunk azt.

Bár a tavalyi szezon ezt éppen cáfolta, az idei annál inkább megerősítette, hogy a Barça és szurkolói számára a spanyol bajnokságban évek óta nagyobb meglepetés egy pontvesztés, mint egy - akár nagyarányú és könnyed - győzelem. (Irapuato?) A BL csoportkör és a hazai kupa javarésze csupán formalitás, ráadásul az utóbbi években eljutni ezekben a sorozatokban az elődöntőkig (de akár a döntőkig) gyakorlatilag természetes(nek tűnik). Tény, hogy az utóbbi években a Barça a szurkolói számára formalitássá degradálta a futballvilág egyik legnagyobb presztízsű eseménysorozatát egészen a legjobb négyig, legutóbb hat(!) évvel ezelőtt fordult az elő, hogy a csapat várakozáson alul szerepelt volna a BL-ben. (A 2007-2008-as szezonban címvédőként estünk ki már az első egyenes kieséses párharcban, utána meg vagy várakozáson felül szerepelt a csapat, vagy megkaptunk mindent, amit csak kívánhattunk, vagy a sikersorozat közepében viszonylag könnyen "belefér" címkét kaphattak az események.)

Aztán belefutottunk a Milan meccsbe és az előzőek alapján egyszerűen meglepően korán leküzdhetetlen(nek tűnő) akadályba botlottunk. Nem is önmagában a vereség ténye a fájdalmas, hanem az, hogy kimondhatjuk, gyakorlatilag esélyünk nem volt ennél jobb eredményt kihozni a meccsből, de még elégedettek is lehet(t)ünk azzal, hogy végül nem lett nagyobb mértékű a baj. Nyilvánvaló, hogy igazi mélyütés volt számunkra az a meccs, egyben a szezon egyetlen olyan eseménye, ami a váratlanságával sokszorozta az ütés erejét. (Hogy miért tartom az egyetlennek, lásd később.) Ilyen helyzetben meglepődni normális, megdöbbenni nem kizárt, átmeneti letargiába esni szurkolói kötelesség. Egy dolgot azonban nem szabad tenni: átesni a ló túloldalára, és első reakcióból túlzott következtetéseket levonni. Túlzott következtetések alatt nem mást értek, mint azokat a felvetéseket, amelyekben gyökeresen kívánja valaki átalakítani a csapat keretét, melynek eszközei nyilván az

Új igazolások

Természetesen lesznek, ahogy távozók is. Ennek körvonalai részben látszanak is már, részben pedig a sajtó pufogtatja előszeretettel unalmában a petárdáit. Ugyanakkor a foci nem menedzserjáték, így esély nincs arra, hogy az első csapat jelentős részben megváltozzon.

Egyrészt nem is indokolt, másrészt pedig nem állnak rendelkezésünkre (virtuális) eurószázmilliók, hogy kedvünkre felépítsük a papíron a világ legerősebbnek feltételezett futballcsapatát. Ha valóban megvalósulna egy olyan átigazolási dömping, amiben négy-öt-hat új játékos érkezne (főleg az első keretet célozva), olyan szinten felforgatnánk a csapatot, aminek évekre ható negatívumai lennének, gyakorlatilag ki is (ny)írnánk magunkat az élfociból egy időre. Ezzel együtt jó eséllyel önként megteremtenénk a lehetőségét annak, hogy minden korábbinál dominánsabb lehessen a

Real Madrid


A végére hagytam, egyrészt azért, mert a (kölcsönös) helyzetü(n)k egyedi, másrészt pedig azért, mert ezen az eszközön keresztül kísérlem meg felvetni, hogy valójában nem tendencia a mostani keserű széria, csupán egyetlen momentum: a Milan meccs.

A Realt egyszerűen azért veszem ki a sorból, mert bármennyire is fájdalmas volt a keddi meccs, egyáltalán nem volt előjelek nélküli. (Értsd: nem sok okunk volt meglepődni.) Nem akarom tételesen felsorolni, de a 2012-2013-as években az egymás elleni mérleg egyértelműen mellettük szól, egyben az is érezhető, hogy az erőviszonyok megfordultak, és már inkább mellettük szólnak az esélyek is. További adalékként azt is ideveszem, hogy nem csak a Madrid győzelme nem volt abszolút váratlan, de valójában az általunk mutatott kilátástalan játék sem. Na persze azért, mert ez utóbbiból már ízelítőt kaphattunk a Milan meccsen, viszont a Madrid elleni párharcban csak a presztízs miatt tűnik még nagyobbnak a csapat kudarca. És itt jön tulajdonképpen a mondanivalóm lényege, már persze azon túl, hogy igyekeztem a főbb vonalakat egy csokorba gyűjteni.

Próbáljuk meg a lehetőségekhez képest különválasztani a valóban szakmaisággal magyarázható problémákat a presztízsvesztés okozta kudarcélménytől, de legalábbis ne essünk abba a hibába, hogy összekeverjük a kettőt.

Amíg a Milan meccsben okkal kereshetjük a szakmai hibákat, addig a Real meccsekben kevésbé akarjunk váratlanságot felfedezni, és azt ugyanakkora kudarcként megélni, egyben a csapat botlássorozataként, kilátástalan tendenciaként értelmezni. A Madriddal szembeni párharcaink év(tized)ek óta majdnem tisztán a pillanatnyi mentális erőviszonyok egymásnak feszülése, én azt gondolom, hamar félrevisz, ha más elemeket is megpróbálunk keresni mögötte. Ebben az értelemben egyedül a sorsolásnak köszönhető, hogy most tendenciaként értelmezhetjük a csapatot, mert valójában csak a presztízsveszteség tünteti fel menthetetlenül rossz színben az eseményeket, az nem feltétlenül a szélesebb értelemben vett problématömeg eredménye. Arról nem is beszélve, hogy a két meccs megítéléséből kifelejteni egy olyan ellenfelet, amelyik célzottan a mi legyőzésünkre kondicionálja magát már évek óta, elemi hiba. A Madrid elleni vereségek nem önmagában a csapat hibáit mutatják meg nekünk, sokkal inkább egyetlen ellenfélen keresztül tart elénk némileg torzított tükröt a pillanatnyi Barçáról.

Így ha kivesszük a sorból a két Real meccset, talán közelebb kerülünk az igazsághoz, talán tisztábban látjuk a problémákat, és talán tisztábban kereshetjük a lehetséges megoldásokat is.

331 komment

Címkék: értékelés Milan Barca Puyol Real Madrid Tito Roura Rijkaard Pep

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr406017533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

346649 2013.03.05. 22:55:43

Na ezért utálják rengetegen a Realt.

346649 2013.03.05. 22:56:49

[the_illusionist](#1127847): Miből gondolod, hogy a bíró nem lesz ellenünk?

348977 2013.03.05. 22:59:54

A Madrid blogon gratuláltam, nem akartam belepiszkítani az örömükbe, de elképesztő bírói hiba kellett a továbbjutásukhoz... A tanulságokat levonhatjuk mi is. Így kellett volna játszanunk otthon a kupavisszavágón a Real ellen. Visszabbállni, és hadd jöjjenek. Felállt védelem ellen nem jó a Real. Giggs elképesztő játékos, a MU nagyszerű volt, a Realban Lopez jobb, mint Casillas volt ősszel...

338232 2013.03.05. 23:07:28

[zsugasvili1](#1127858): a döntőben? nem bánom, legyen! :D A Milan ellen meg szerintem minket kellene tolni, nagy pofátlanság lenne, ha nem

338232 2013.03.05. 23:13:10

[hvuk](#1127807): agyba-főbe dícsérték az elmúlt hetekben, és ez megérintette a kis egóját :) Ő is kedveskedett, ezzel a morci arcával

346649 2013.03.05. 23:15:06

[the_illusionist](#1127914): azt gondoltuk a Real elleni kupavisszavágó előtt is, és már el is felejtettük, hogy a 3 megadható (a Realnak az olyanokat mindig megadják) tiziből egyet sem adott meg... úgy hogy a bírókban ne reménykedj, csak magunkban. Ha mi gyengén játszunk, akkor ki is kapunk, nem úgy mint a Real.

347396 2013.03.05. 23:16:36

[Peter1982](#1127871): Hat akkor mihez gratulaltal?

348977 2013.03.05. 23:32:35

[bondia](#1127961): Kihasználták az adódó lehetőséget, ahhoz. Jó szériát futnak most, de lesz ez másképpen is. Mondjuk ha a Galata-Schalke vagy a Peorto-Malaga győztesét kapják, akkor már a 4-ben vannak...

343355 2013.03.05. 23:36:41

[Peter1982](#1128041): Én azért reménykedem a Bayernben. :)

348887 2013.03.05. 23:37:36

nem kell szidni a Realt, elvégre nem Ramos (vagy a csapata) tehet arról, hogy újabban nem adnak ellene 11-est.

348977 2013.03.05. 23:39:40

[hvuk](#1128054): Hát a Bayern nagy ellenfél lenne nekik, de kicsi az esélye annak, hogy pont a Münchent kapják. Igazából nekünk itt kell pontot tenni a dologra, mert egyelőre még mi is állunk a BL-ben, még ha nem túl sok reménnyel is. Remélem, hogy a srácokat feltüzeli az, hogy a BL-ben vágjunk vissza a Realnak, és széthajtják magukat jövő kedden. Ennyi az elvárásom, nem több. Ja még egy van: nem szeretném, ha ellenünk fújna a bíró. Nem kell, hogy velünk legyen, de ne fújjon ellenünk...

348977 2013.03.05. 23:42:21

[carpentier](#1128058): Én is így gondolom, nem ők tehetnek róla. Amikor nekünk fújtak olyan dolgokat, akkor én is kínosan éreztem magam, mert tudtam, hogy nem volt jogos az ítélet. Viszont hatalmas szerencséjük volt, hogy a bíró úgy ítélt, ahogy, mert addig elég gyenge teljesítményt produkáltak. AZ MU védelmét azért megvizsgálhatnánk közelebbről, hátha tanulunk tőlük vmit. Lopez meg hatalmas, én ebben az idényben vissza se tenném Casillast a helyére...

347396 2013.03.05. 23:55:29

[carpentier](#1128058): Ramos valoszinuleg nem tehet rola,de hogy a "bandaja"sem,arra azert nem vennek merget.Egy ilyen kiallitast,egy ilyen komoly meccsen,ha HAT biro nezi egyszerre az esetet,akkor nehez elnezni..! Ez nem egy les helyzet megitelese,ilyenkor kivetel nelkul szolniuk kellene a tobbieknek,mit lattak..de hat nem szolnak...es nemcsak a mai meccs,tizik nem befujasa,hanem a minket sulyto iteletek..Azert kezd gyanus lenni,ez a sok ''veletlen''..es ismetlem,ilyen egyertelmu csalas,mint a mai meccsen is volt..

348887 2013.03.05. 23:55:44

[Peter1982](#1128065): Pontosan ugyanannyi az esélye, hogy a Bayern kapják, mint bármelyik másik csapatot. Ráadásul: a Milan, Juventus, Bayern, Dortmund, Paris Saint-Germain -- mind egyenlő eséllyel továbbjuthat ezzel a Reallal szemben. Még egyszer nem lesz ilyen meccsük ebben a sorozatban.

338232 2013.03.06. 00:04:41

[carpentier](#1128132): Milant, PSG-t vernék szerintem, ők nem annyira kemények... De a németek ellen szopnának

347396 2013.03.06. 00:12:55

[bondia](#1128130): Es szerintem az az erdekes,hogy amig a foldon fetrengett a ket jatekos,(nem tudom,de kb.)eltelt vagy egy perc,mire renkivul celtudatosan elorantotta a pirosat.A maradek ot,de foleg a kozelebbi oldalon levo partjelzo/vonalbiro kombobol miert nem szolt neki senki,hogy nem legyel tiszta hulye bazzeg,ez max sarga? Hat ez szanalmas volt! Egeszen elkepeszto mutatvany..

347396 2013.03.06. 00:19:06

Az elmult egy het realjat,es az ellenfelei karara bemutatott varjui performanszot elnezve,senki ne legyen biztos meg a bajnoksagban.Szar passzban is vagyunk,es ha meg vagy ket meccsnyi(hat)ponthoz segitik a realt,talan a maradek hetet,edzo nelkul mi is hozzatesszuk.. Nyilvan bizom benne hogy nem igy lesz,de a ket kupameccsen,bajnokin,es a mai meccsukon hogy mit meg nem tett a varju csapat ertuk,az egeszen dobbenetes..

346649 2013.03.06. 00:26:47

[bondia](#1128198): a bajnokság már régen megvan, tucat varnyú sem tudja elcsalni azt.

346649 2013.03.06. 00:27:27

[the_illusionist](#1128152): jól látod.

348977 2013.03.06. 00:29:22

[carpentier](#1128132): Úgy értettem, hogy annak kicsi az esélye, hogy PONT a Bayernt kapják, hisz 1:7 az arány. A Dortmund is erős, bár tavasszal kicsit rapszodikusak, meglátjuk... Foglalkozzunk egyelőre magunkkal, mert még mis se estünk ki, ha jól tudom... :)

348977 2013.03.06. 00:32:31

[bondia](#1128198): ha innen elbukjuk a bajnokságot, akkor meg is érdemeljük. Továbbra sem hiszem, hogy tendenciózusan csalnának a bírók, most a Real felé billen az inga nagyon. Olyan mértékben, hogy lassan elindul a másik irányba. A bírói ítéletek hosszabb távon kiegyenlítik egymást.

347396 2013.03.06. 00:57:14

[Peter1982](#1128223): Ezt most igy nem latom meg,szolj ha meglibbent felenk az az inga..:)

347396 2013.03.06. 01:02:41

@zsugasvili1:Bajnoksag nyilvan megvan,csak kicsit elkeserito a birok tevekenysege.. Sot, en meg a Milan derbiben is bizom,akarmilyen kicsi is az esely..Hej ha mi is elcsipnenk egy ilyen sporit..:))Bar sokkal szebb lenne tiszta eszkozokkel,Villa es Messi2-2 goljaval,negy-nullra leradirozni oket,mikozben bebizonyitanank orszag-vilagnak,hogy le tudunk mi hozni meccset,kapott gol nelkul is..:)

346649 2013.03.06. 01:16:57

[Peter1982](#1128223): ahogy visszaemlékszem a Real meccsekre, évek óta minden meccsen az van, hogy elnézik a hentelést, ott semmi ingamozgás nincs. És ez a lényeg, nem az, hogy amikor már eldőlt a bajnokság, akkor már nekünk is ítélnek tizit, nem csak ellenünk.

347396 2013.03.06. 01:21:48

[zsugasvili1](#1128341): Pont ugyanígy emlékszem én is.. :)

340179 2013.03.06. 08:36:06

ha nem látom a tegnapi mérkőzést el sem hiszem. nem tudom felfogni hogy ennek a jose által irányított madridnak ki tud szurkolni? akinek gyomra van tuti nem. mert biz az én gyomrom megfordult párszor az este. a bajnokin megadott 11 elmegy. már remélhetőleg a végelszámolásnál nem lesz mérvadó. max mentálisan lett volna jó egy x. de hogy egy bl meccsen ilyen történjen.... 60 percig sansztalan volt a madrid. a török majom tett róla, hogy ne így legyen. de én azt mondom, hogy menjen a real a döntőig! és majd ott az ő kárukra csalja el a spori a meccset.

348887 2013.03.06. 10:41:56

Továbbra is az a véleményem, hogy Nani esete többféleképpen értelmezhető. A döntés kétségkívül a meccset is eldöntötte, de hogy rosszindulatú, a Manut szándékosan sújtó lett volna, azt tagadom. Az ilyen esetekben nincsenek objektív kritériumok, a bíró mérlegelhet. Nálam ez ennyi. Az a gyanúm, nem kárognánk ennyit, ha a Milan ellen nem kapunk két gólt.

338232 2013.03.06. 11:03:00

[carpentier](#1129414): Valahogy le kell vezetni a feszkót :)

348887 2013.03.06. 12:22:52

[the_illusionist](#1129476): no ez igaz. Megyek is a kávéházba....

338232 2013.03.06. 12:40:50

[carpentier](#1129708): Melyik országban?

343730 2013.03.06. 13:24:27

Azért valljuk be az este Ferguson papa sem volt a helyzet magaslatán...Ez az ő sara is!! A török varjú féreg döntése után, amikor 10 emberrel maradtak, de még továbbjutásra álltak (!!!) miért nem cserélt azonnal?? Simán tartható lett volna az 1-0 ha lekapja a steril Wellbecket vagy akar v.Persiet és berak egy Roony-t aki ha kell szűr, visszazár, de kapura is veszélyes, bivalyerős játékos. Sőt kettős csere kellett volna, mert az egyébként zseniálisan játszó Giggs a második félidőre már teljesen elkészült az erejével...Komolyan nem értem, erre fel az öreg csak kapkodta a levegőt, szerintem akkora sokkot kapott amikor az eszement turbános elővette a pirosat, hogy egyszerűen döntésképtelen lett...Miközben a matek szakos kedvére variálgatott és hozta be a friss embereket, a mákernek még a cseréi is bejöttek gondolok itt a szerb Adoniszra, nem beszélve a kapufákról, a meg nem adott büntetőkről, ja és még ráadásul egy fasza kapusuk is lett a semmiből, nem beszélve a fiatal Varanuszról - aki el kell ismerni telitalálat. Le a kalappal a MU előtt, sajnos egy inkompetens varjú ámokfutásának és a szép korú mesterüknek köszönhetően ez lett a vége. Sajnos már látom hogy a Milan ellen is kifogunk egy ilyen idiótát, megpistuljak ha nem az lesz...Egy szó mint száz, ez itt mostanában nem Barca drukkernek való vidék....

339513 2013.03.06. 13:31:41

[bondia](#1127159): Egyebkent tenyleg nincs semmi gond itt,foleg a korulmenyekhez es zakokhoz kepest,csak nehany ''defiance'' szimpatizans van jelen...:)) Ez tetszett,bár gondolom én magam is ide tartozom,de nem gond szeretem a kritikát abból,lehet tanulni :)

339513 2013.03.06. 13:34:54

[hvuk](#1127330): valami ilyesmire gondoltam én is a pihentetés kapcsán,meg van bennem némi kíváncsiság ezzel kapcsolatban,hogy Messi nélkül is tudnánk-e így játszani esetleg a csatárok felszabadulnak-e ettől. Örülök,hogy nincs velem gond. Szeretem ezt a csapatot,hiába kap ki,volt ennél sokkal rosszabb is még sem akartam másnak szurkolni.

339513 2013.03.06. 13:42:42

@bondia(202):egy előnye van a dolognak innentől nem a Barca lesz az uefa és a szövetség csapata,ha nem a real,ami eddig is így volt.Emlékszem amikor a tolmács azt mondta,hogy jó lenne ha Pep legalább egyszer nyerne tisztességesen Bl-t.Azt nem értem akkor miért nem válaszolt neki a mi filozófusunk,hogy még magának a tolmácsnak sem sikerült.Mindegy a MU tegnap lefocizta a fehéreket és a bíró erősen belenyúlt a meccsbe,ilyenkor én beperelném foglalkozás közben elkövetett szándékos károkozásért.Mondjuk az elesett bevételek rajta kérném számon.Szerintem nem is videó bíró kellene,hanem felelősséget a nyakukba,de ilyen jó kis anyagit.Meccs befolyásoló hiba 10.000-1.000.000-ig euróban.Biztos nem lenne össze-vissza fújkálás.

347396 2013.03.06. 13:45:24

[karika](#1129847): Egyik elozo motorcsonakomnak "Defiance''volt a neve..Ez pozitiv ertelemben az ''engedetlen''=kitorni vagyo..(persze sok fele keppen fordithato a szo) Ugyhogy nem igazan negativ kritikanak szantam,mert gondolom mindenki elore szeretne lepni,ki igy,ki ugy.Van aki kicsit szelsosegesebben,van aki inkabb hagyomanyos modon,de alapfeltetelezesem,itt mondenki tolna a szekeret..:)

347396 2013.03.06. 13:47:39

Talan meg Kroki is,bar O inkabb csak Messiet..:)

347396 2013.03.06. 13:49:37

Talan meg Kroki is,bar O inkabb csak Messiet..:)

347724 2013.03.06. 14:30:15

Nem tudom láttátok-e, de VV "természetesen" a maximális, 4 meccses eltíltást kapta. Nem siratom ugyan annyira, tegnap élmény volt nézni De Gea védéseit, Lopezét is az lett volna, ha... VV egyik nagy hibája, hogy nincs meg az a +10-15 cm, ami nem a nőknek hiányzik persze, hanem, hogy odaérjen. Erről nem tehet. Arról viszont igen, hogy folyamat mindent kézzel akar védeni, holott csak ki kellene nyújtania a lábát. Most kicsit "krokizok" ugyan, de amellett, hogy én is úgy érzem, hogy Messi elkedvtelenedett és az elmúlt hetekben önző, ezt a videót látva megértem: https://www.youtube.com/watch?v=1p0_jpsBVTI Elvileg a zseniális passzairól szól, de érdemes megnézni, hogy hány % lett gól belőlük. Max Villa tudott értékelhető mennyiségben értékesíteni őket. Ennyi bénázás után lehet én sem adnám le...

254576 2013.03.06. 14:33:34

– Tudom, hogy volt kontatkus Arbeloa és Nani között. Egyébként Álvaro elmondta, úgy gondolja, Nani nem láthatta őt. Nagyon szomorú lennék, ha csalással szereztünk volna előnyt, mint annak idején Busquets a Barcelona-(Inter-) meccsen. Ha így történt volna, nagyon rossz kedvem lenne. Diego López volt a legjobb ma a csapatunkból. Egyszerűen nem tudtuk megszerezni a labdát. Ferguson most úgy érezheti magát, mint én két évvel ezelőtt, mikor Pepét kiállították – utalt egy másik Barca-meccsre Mourinho, amelyen már a Real Madridot gardírozta. " bocsánat, h még mindig ez a ******** (tetszőleges jelző) a téma, de hogy van pofája ilyet nyilatkozni? végleg el kéne takarítani a foci világából, mert ennél gusztustalanabb mocsok nem volt még a labdarúgás történetében...

347724 2013.03.06. 14:37:41

Nem akarok egyszemélyes RSS lenni - és elvenni a Barcastuff érdemeit - de Messi nyilatkozta épp: "Tisztában vagyunk vele, hogy extrát kell teljesítenünk. A csapat tudja mi volt a gond az elmúlt meccseken, de megtartjuk magunknak" Tudják, de nem mondják? Nem mondom, kiváncsivá tett. Ugyanis minden elhangzott mostanában Alves, Ini és Busi is nyilatkozott. Tito, fáradság, pech. Volt minden, de ezek szerint nem erről van szó?

348887 2013.03.06. 15:20:11

Mindenestre én a reálosok helyében ezt az eltelt tíz napot imába és aranykönyvbe foglalnám, mert nem hiszem, hogy a közeljövőben lesz még egy ilyen időszak, amikor minden ennyire összejön, a helyenkénti tényleg kiváló játéktól, egy kényszerből vett kapus és egy kezdő védő remeklésén, a Barca szerencsétlenkedésein, edzőhiányán át, egészen a folymatosan éppen nekik kedvező bírói produkciókig. Egyszer van ilyen egy évben, meg kell becsülni. És persze hamarosan jön a böjtje. [the_illusionist](#1129753): Most éppen Német.

349737 2013.03.06. 17:39:35

Tulajdonképpen nekünk az a bajunk, hogy a csapatnak nem úgy megy a játék ahogy megszoktuk. A legjobbak voltak évekig és most kifogott rajtuk az élet-törvénye. Sok mindent lehet manipulálni de azt a helyzetet amiben Tito és a klub van azt nem lehet. Sandro is fejet hajt a tények előtt és vár. Ami még elviselhetetlenebbé teszi ezt a várakozást az a Real időleges formajavulásának egybeesése csapatunk szomorú helyzetével. No meg azok a birói ténykedések amik mind rátesznek még egy lapáttal. A szerencse hozhatja úgy, hogy megnyerik ezek után a BL-t de az nem lenne igazságos se magukkal szemben se a többi csapattal szemben. Jose nem viccnek szánta mikor azt mondta a meccs után, hogy a jobbik csapat esett ki. Ő is látja azt amit mindenki... hogy egy szerencsehullámon ülnek kicsit érdemtelenül, a sors kegyeltjeként. Mindezektől függetlenül a csapat akkor áll a leghamarabb a helyes útra ha saját magában keresi a megoldást és nem a kifogásokat keresi. És elfelejti a Madridot mert az most csak blokkot csinál a fejekben.

338232 2013.03.06. 18:15:47

[carpentier](#1129982): azt hittem holland... :)

347396 2013.03.06. 19:28:46

[fecooo](#1129926): Nem kell annyira messze menni,(mou-ig)eleg ha csak egy koronas blogger velemenyet masolom ide,ami a ManU blogon "hangzott"" el,vagy egy oraja....; ''Felüdülés volt olvasni az elmúlt évek Clásicói és a velejáró nyikhaj, ostoba pojácák okoskodásai és verbális hőzöngései után'' Luzer...

347396 2013.03.06. 19:31:10

Nem hogy tapsikolna az allando biroi segitseg hatasara,nem,meg ide is kop egyet..

348887 2013.03.06. 20:01:26

[bondia](#1130350): a "nyikhaj" szó alapján könnyen azonosítható az illető, hogy is mondjam, politikai hovatartozása.

347396 2013.03.06. 20:09:51

[carpentier](#1130401): Lehet hogy illene tudnom,es ver ciki hogy nem vagom ebbol,de mar masodik evtizede az Usa-ban elek,nem vagyok ilyen szinten naprakesz az ugyben..:( Viszont eleg felhaboritonak tartom az ilyen es ehhez hasonlo bebofogeseket,na erre nincs semmi szukseg,es ok vadolnak minket azzal,hogy szitjuk a tuzet.Miutan ott a blogereknek is megkoszoni hogy nincs anyazas,(kb.nemugy mint itt)igy a mi bloggereink is meg lettek ezzel szolitva,nem csak az ide kommentelok..Nem nagyon van lejjebb a csavonal..

348977 2013.03.06. 23:02:22

[bondia](#1130422): Nyilván fog a Real egyszer BL-t nyerni. Meg is érdemli a klub. Viszont szeretném, ha ezt nem Mourinhóval érnék el, mert annak az embernek akkora arca van, hogy még egy BL győzelemmel nem férne bele a tv-be... Remélem a mi fiaink a tegnapi meccs hatására annyira feltüzelik magokat jövő keddre, hogy lesz reális sansz a továbbjutásra, és lehetőleg be is következik az. Carpentier, rólad nem tudom miért gondoltam azt, hogy Bécsben élsz. Vmiért ez rémlett...

347396 2013.03.06. 23:15:09

[Peter1982](#1130759): Ezt en is remelem..:) Carpentier ingazik becsi,es muncheni kavehazak kozott,nemsokara eloben lathatja Pep-et..:)

343080 2013.03.07. 11:20:14

meg ki fogom fejteni ezt a gondolatot. de most kikivankozik. a foci meghatarozo stilusai hullamokban valtoznak. van amikor a vedekezo foci, es van amikor a tamado foci kerul eloterbe. a 2000-es evek es a PL (angl klub foci) ujra eloterbe hozta a tamadofocit, es tobbek kozt ezert is lett ennyire nepszeru ez a sport vilagszerte. aztan 2005 utan megjelent a Barca a megalkuvas nelkuli tamado filozofiajaval, amir megrengette a sport alapjait. azonban mint minden dolognak az eletben lett egy pozitiv es egy negativ kovetkezmenye. Pozitivum: sok csapat megprobalja atvenni, vagy legalabbis utanozni a barca jatekat. arseanl, dormund, napoli, sot bizonyos tekintetben a REAL atvett bizonyos elemeket, es egeszen latvanyos focit kezdtek nyomni Ok is! Negativum: a csapatok tobbsege szamar egyetlen cel kezdett lebedni a szemei elott - a hires Barcat valamilyen vedekezo jatekkal megverni. 4-5 ev alatt sajnos kialakult egy sikeresnek tuno strategia, ami szamunkra eleve rossz hir, de ami meg rosszabb hogy ezzel parhuzamosan ujra kezd dominlani a vedekezo foci. A real milyen nagyszeru volt ellenunk, amikor vedekezni kellett, de milyen fos gyenge volt, amikro a MU elen tamadnia kellett. es lattuk azt is, hogy vedekezni nemcsak a real tud ellenunk (es mas csapat ellen), hanem a MU, Milan vagy Celtic! Egy erdekes adalak arra, hogy a vedekezo foci ujra kezd dominalni! Nezzetek meg, hogy az utobbi idoben a BL-ben hogy esnek vissza az angol csapatok (es a spanyol csapatok is, Braca es Real persze mas szint), mig a hiresen eros vedekezo olasz csapatok ujra jonnek fel! Nme orulok a jelensegnek, de meg inkabb szuksege lesz a focinak egy jo Barcara!

348887 2013.03.07. 11:49:11

[bondia](#1130777): Néha azért sajnos Budapest is befigyel. Egyébként fantasztikus, hogyan alakul a szurkolói psyché, csak a két spanyol vonatkozásában mondom, de látom, más országokban is így van. December táján a Real egy romhalmaz volt a szurkolói mélyponton. Most már minimum a BL győzelem, "kölyökcsapattal is vertük a Barcát", "még a bajnokság is meglehet", triplázás... stb hangulat. A padra se kívánt Modric egy isten. Minimum egy Heraklész. Itt: decemberben a csúcspont, most, három (részben kétes módon) vesztes meccs után világvége, apokalipszis, János jelenései a Bibliából, "a föld megőszült", Messit el kell adni. Stb. A sajtóban már egy NB III-as szintű csapatként írnak a Barcelonáról. Mindig ez van. De most majd jöhet és jön is lassan a fordulat. Senkinek ne legyenek erről kétségei.

254576 2013.03.07. 13:40:38

[sunimesek](#1131626): sok mindenben egyetértek, azonban annyival kiegészíteném a gondolataidat, hogy sztem a legnagyobb fordulatot nem a Barca jelentette a jelenkor focijára nézve, hanem egyetlen ember színre lépése 2004 tavaszán, mégpedig a Depor-Porto párharcon... tudom, h elég erős "pillangóhatásként" értékelni azt az ütközetet, azonban véleményem szerint, amennyiben ott nem győzött volna az antifoci (aki emlékszik arra a portora, a gusztustalan henteléssel és a focitörténelem egyik legabszurdabb kiállításával fűszerezve), akkor nincs murinnyó, nincs Frisk kényszerű visszavonulása, nincs a Barca-Chelsea meccsek undorító légköre, nem terjed el murinnyó "mindenkinekbeszólokésmindenkicsalcsakénnemésazeredményszámítmásnem" habitusa, és ha nem is lenne világbéke, mindenesetre sokkal, de sokkal nyugodtabb lenne a foci közege... túúúdom, sok ebben a képzelgés, és biztos vagyok benne, h a luzitánnal szemben érzett mérhetetlen undorom mondatja velem ezeket, de mégis így érzem ;)

348887 2013.03.07. 14:04:07

[fecooo](#1131826): Egyesek szerint egy hitler, egy sztalin megjelenése (nem beszélve a falusi minidiktárorokról) szinte szükségszerű a történelemben. Ha ez igaz (nem tudom), akkor mourinho színrelépése logikus és elkerülhetetlen. Ettől még forog tőle a gyomrom. De legalább tudom, hogy szükségszerűen

343080 2013.03.07. 14:54:42

nekem mourinhoval nem akkor van bajom, amikor kikap, hanem amikor gyoz, es eljatsza hogy jo fej. lasd keddi meccs!

344174 2013.03.07. 16:16:31

Annyira szánalmas ez a Mourinho gyalázásotok, nem tudjátok elviselni, h sorozatosan legyőzi a csapatotokat, ezért kiabáltok rá kígyót-békát...Tiszta óvoda.

342462 2013.03.07. 17:27:35

Gyerekek a Real ekkora szerencsehullamon nem ülhet lassatok be:) 2-2 az őszi classicon,most 3 létfontosságú győzelem egy het alatt. Es ahogy elmondtatok,hogy a united jobb volt a második meccsen, ugyanúgy el lehet mondani, hogy a real jobb volt az elso meccsen. Nem a reallal kene foglalkoznotok,hanem bővíteni a taktikai repertoárt. Mert ti csak egy dolgot tudtok jatszani(teszem hozza guardiolaval nem is kellett mas mert nem volt ra ellenszer) ,de az idő múlik es mar év eleje óta nem azt a focit jatszatok. Nem kötekedés,csak velemeny

255271 2013.03.07. 17:51:44

barcastuff-os kezdő... :D http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/741344904.jpg?key=353308&Expires=1362675948&Key-Pair-Id=APKAIYVGSUJFNRFZBBTA&Signature=Nx6WbZtoeZmk6OpPjPw05IL96pNkK7n0vqKSWgCk3D4E5ZBqSuUE5b11JVYmMuEMZ41eM9QCiOxL5rrZ6YnRQ82BuW0v1ZlTEHI8jncmVDfl6LVPbpcpIMzJc6WbNxxtrWy-rPcergX7~xE8OMEIAJoDkxCEAdKafPXInEjxGEg_

336427 2013.03.07. 18:05:18

[nomeansno](#1132028): erre mit reagálsz, haver: 'Ferguson most úgy érezheti magát, mint én két évvel ezelőtt, mikor Pepét kiállították – utalt egy másik Barca-meccsre Mourinho, amelyen már a Real Madridot gardírozta. " tehát, párhuzamot von a 2 kiállítás között. mindkettőt ordas nagy bírói csalásnak/tévedésnek tudja be. a különbség, h az angolok a bíróval foglalkoznak, őt szídják, ellenben a realra egy rossz szót nem mondanak, SŐT még dicsérik is őket az emberelőny gyors kihasználása miatt. kedvenc portugál férgünk mit tett 2 évvel ezelőtt? emlékszel még? megmutatom: http://www.youtube.com/watch?v=rFarqBqed-I kicsit kilóg a lóláb...

336427 2013.03.07. 18:08:04

[Zsir](#1132120): hahahaha! mondd már el, h ha a madrid nem játszhatja kedvenc kontráját, mint kedden, akkor mi van? jön a b-terv és a bíró kiállít vkit az ellenféltől? bohóc.

336427 2013.03.07. 18:09:02

[Zsir](#1132120): hahahaha! mondd már el, h ha a madrid nem játszhatja kedvenc kontráját, mint kedden, akkor mi van? jön a b-terv és a bíró kiállít vkit az ellenféltől? bohóc.

349737 2013.03.07. 18:32:07

[nomeansno](#1132028): Ugyan már, mi csak reálisan nézzük azt amit te elfogultan. Érzed a külömbséget? Tedd össze a kezed még van miért, mert a lufi hamarosan kipukkan :) [Zsir](#1132120): szintúgy :)

342462 2013.03.07. 19:57:33

:DDDDDD Igen anno biztos pepet is ezért állítottak ki,vagy eppen van persiet :) hogy segítsek a realt es az Arsenalt. Jelenleg a Barcelona fölé nőtt a Real Madrid es sok mas csapat is. A tiki-taka mostmár csak otletelen,unalmas fociba ment át. És megkerdezhetnenk semleges embereket, azt fogjak mondani,hogy real meccset néznek szívesebben:) A manchester ellen volt egy kis szerencséje a realnak. Viszont a két barcelonai meccsen a legkevesebb szerencse se kellett. Ez lehet,hogy zavar titeket, meg is értem. A lufi lehet,hogy kipukkan,de legalább tovább bírta mint a Barcelona lufija:)

342462 2013.03.07. 20:02:30

A kiállításról annyit,hogy idén nem tudom már hányszor állítottak ki real játékost es jo par eleg túlzott ítélet utan. En elismerem,hogy nanit talan eltulozva állítottak ki,de a united gólja erősen lesgyanus volt. Utána ott volt rafael kezezese es a vegen egy united tizenegyest se adtak meg. Összeségében szerintem ha valakivel akkor a bíróval azert ne gyertek.

348887 2013.03.07. 20:21:31

[Zsir](#1132362): Azaz a Real négy meccs óta tartó lufija tartósabb, mint a Barcelona kábé 3 és fél éves lufija. Különös számítás, de felőlem legyen így. Egyesek már triplázásról beszélnek a Real szurkolók körében. Oké, ábrándozni lehet. Ahogy Mou mondta, aki rühellek, de ebben speciel igaza van, "majd a szezon végén értékejünk."

342462 2013.03.07. 20:35:14

[carpentier](#1132412): nem. De en ugy gondolom,hogy a Barcelona guardiolaval szinte mindent megérdemelten nyert meg. Az nem lufi,nem szerencse.:) Az idei szezonban szerintem mar nem ugyanolyan a Barca es szerintem jópárszor volt szerencséjük. A bajnokság a Barcelonaé. A kupa valószínűleg a Realé. Pont fordítva mint tavaly. A Bl-tol azert nem nyilatkozok,mivel szerintem a Bayern a legjobb csapat jelenleg,de èn es tényleg nem kotekedesbol mondom,de jelen helyzetben nem tudom elképzelni,hogy a Barca ott legyen a döntőben. A Realrol igen,de ebben sem vagyok biztos. Viszont azt viccesnek gondolom,hogy van aki szerint a Real a szerencsének köszönhet mindent. En nekem ez nagyon szúrja a szemem.

348887 2013.03.07. 20:54:17

[Zsir](#1132448): Persze, ez rendben is van. (Magam soha nem mondtam, hogy a Real a szerencsének kszönhet mindent, de ez most lényegtelen.) Én se nagyon hiszem, hogy bekerül a csapat a 8 közé, 15 % esélyt látok. De a 60-ik percig Manchesterben ki adott volna egy fontot is a Real továbbjutására? Ebben a játékban láttunk már nagyobb csodákat is. (Lásd pl. Svájc, 1954. VB döntő) Szóval várjunk már keddig a temetéssel.

342462 2013.03.07. 21:00:18

[carpentier](#1132486): én látok ra esélyt,hogy tovább mennek a Milan ellen. Személy szerint nekem a Milan egy szimpatikus csapat nagy tehetsegekkel,de nem vagyok benne biztos,hogy két meccsen át hiba nélkül tudnak jatszani. és ha a Barca lő egy golt,akkor mar teljesen nyitott a párharc. En azert nem gondolom,hogy idén bl-t nyernek mert a védelmük rendkívül könnyen zavarba hozhato. De valóban voltak es lesznek még csodák!

349737 2013.03.07. 21:05:22

[Zsir](#1132448): "Viszont azt viccesnek gondolom,hogy van aki szerint a Real a szerencsének köszönhet mindent." Te kissé nevetségessé válsz itt a véleményeddel. Abban igazad van hogy a Real nem a szerencsének köszönheti a 3ik helyét a tabellán, de a Barca ellen nem a tavalyi Realt láttuk hanem az idei gyenge Barcat a körülményektől megtépázva,(még így is rekord félidényt produkálva) a BL-ben mázli nagy szerencsétek volt. Ezt a korona vezér szúrkerek is így látták, meg mindenki aki látta a meccset! Nem haragszok ha nem így látod csak akkor nincs miről beszélni mert lövésed sincs...

342462 2013.03.07. 21:21:46

[NAPOLEONOCSKA](#1132524): a második meccsen szerencsénk volt a kiállítással. Kihasznaltuk. Az elso meccsen nyerhettunk volna. Szezon elején a szuperkupa második meccsen az elso húsz percben volt 5 ziccerunk. Ott nem volt megtepazva a Barca . A 2-2es meccs elott is a Real volt inkabb megtepazva. Szégyen es nem értek egyet vele, de láthatóan nem motiválja a bajnokság egyik játékost sem. Ez mourinho hibája. Igen rekorddal vezeti a bajnokságot,de a rekordot MI tartjuk. Mindig a nagy meccseken jon elő a megtepazas. A Milan tökéletesen védekezett le titeket. A szerencsebol elő Real is kétszer elintezett titeket.

342462 2013.03.07. 21:26:18

Én értem,hogy nincs itt az edző,de a Milan elenni meccs elott senki nem beszélt megtépázott Barcelonarol. Es nyilatkozott mar minden barcas mindent, inkabb jatszani kene. Csak nem felejtik el hirtelen amit gyerekkoruk óta tanulnak az akademiajukon.

349361 2013.03.07. 21:42:26

[Zsir](#1132578): Igazából nem értem, mit akarsz itt elérni. Ez egy Barca blog, a hozzászólók nagy többsége a Barcelonának drukkol. Ne várd el, hogy a Reált szeressék, szeressük. Senki nem nyilatkozik teljesen objektíven, te sem teszed. "inkább játszani kellene" - na ez az a megjegyzés, ami erről is tanúskodik. Hisz hány Reál meccsen lehetett volna ugyanezt elmondani, idén is. Én még mindig szívesebben nézek Barca meccset, mint a Reált a stílus továbbra is tetszik. Elismerem, hogy a Reál jól kontrázik, de ez nem minden és a foci nem csak ebből áll. És sajnos Mou mentalitása sohasem lesz az enyém/mienk, amíg ezt érzem egy csapaton, nem szívesen nézem a meccseit..

342462 2013.03.07. 21:52:31

[oticseh](#1132637): bocsánatot kerek mindenkitől, aki normálisan meg fogalmazza a véleményét,másokat nem bántva,mások csapatait tisztelve. A manchesteres blogon nezelodtem,amikor fennakadt egy hozzaszolason a szemem. Mourinhot es ronaldot is lekezelte,szidta. Aztan valahogy idetevedtem es azon pedig eleg ideges lettem,hogy páran ugy gondoljak,hogy a real csak a szerencsének köszönheti az elmúlt időszakot, míg a Barca csak akkor rossz ha a körülmények osszedolgoznak ellene. Azt pedig,hogy valaki lebohocoz erős tiszteletlensegnek tartom:) mourinhoval sok mindenben en sem értek egyet. Es tényleg bocsi,hogy ideitrtam :)

342462 2013.03.07. 22:09:08

[oticseh](#1132637): sok Real meccsről el lehet mondani ezzel egyetértek. De sosem kerestek a kifogásokat. Murinho megmondta mindig amit gondol,ezt az egyet becsülöm benne. Roura nyilatkozatai viszont szamamra teljesen értékelhetetlenek. Ezzel sok Barcás ismerősöm is igy van. Es tényleg csak leírtam a véleményem nem akartam senkit megbántani. Elítélem amikor csak azert odair valaki,hogy szidja az ellenfél csapatát. Azt is amikor mondjuk madridos oldalakon messit szidják. Egy-egy vicces kép oke,de azert csak igy kommentbe,hogy ******* messi vagy eppen ronaldo. Inkabb örülni kene,hogy láthattak őket jatszani egyszerre. Na mar teljesen eltertem. Bocsánat mégegyszer nem akartam senkit megbántani.

254576 2013.03.07. 22:18:04

[Zsir](#1132710): murinnyó pont olyan, aki sosem keresett kifogást... hát persze...

349737 2013.03.07. 22:28:26

[Zsir](#1132660): ki bánt itt kit? :) azt hallottad, hogy meccs alatt az egyik kint lévő United drukkoló hívta a rendőrséget a kiállítás miatt? nem hiszem hogy könnyen megemésztik angol részről a történteket, de még csak a manchesteres blogon sem...Fergi szerinted a boldogság miatt nem ment el a meccs után sajtótájékoztatóra, mert sportszerűen esett ki a csapata... azt meg hogy kell érteni, hogy pont "idetévedtél" :)

256725 2013.03.07. 22:29:03

Olvastam valahol, hogy a sok duplakomment most amiatt van a népsporton, mert ha ráfrissítesz az oldalra, automatikusan elküldi újra. Vagy valami ilyesmi. Akinek esetleg más tapasztalata, kérem jelezze, ha meg ez az ok, akkor átmenetileg(?) próbáljatok figyelni erre. Kösz

349737 2013.03.07. 22:30:23

mia fene!! törölhető az egyik.koszönöm

349737 2013.03.07. 22:32:27

[johneagle11](#1132781): kösz :)

349737 2013.03.07. 22:39:02

Csóró románok megcsapták "Európa királynőjét" :) Steaua-Chelse 1-0. hát erről ennyit.

336427 2013.03.07. 22:53:24

[Zsir](#1132660): én bohócoztalak le, ezért: "Nem a reallal kene foglalkoznotok,hanem bővíteni a taktikai repertoárt. Mert ti csak egy dolgot tudtok jatszani(teszem hozza guardiolaval nem is kellett mas mert nem volt ra ellenszer) ,de az idő múlik es mar év eleje óta nem azt a focit jatszatok." erre írtam ezt: "hahahaha! mondd már el, h ha a madrid nem játszhatja kedvenc kontráját, mint kedden, akkor mi van? jön a b-terv és a bíró kiállít vkit az ellenféltől? bohóc." idejössz, beböfögsz egy közhelyet, aztán várod a vállon veregetést? tehát megosztanád velünk kedvenc csapatod taktikai repertoárját, v belátod, h kiérdemelted a csörgősipkát?

336427 2013.03.07. 23:03:04

egyébként hol olvastad, h a real szerencsével győzött le minket? jobb volt mindkét utóbbi meccsen, mint a maga alatt levő barca. tény. az is tény, h a barca mindkét meccsen alátok is játszott, hatalmas területeket hagytunk a világ talán legjobban kontrázó csapatának. szerencsétek a united ellen volt, főleg a 2. meccsen, de már az elsőn is volt néhány veszélyes szitu (v. persie kapufa, majd utána x. alonso mentése). a tolmácsnak fogalma sem volt mit kellene csinálni a betömörülő ellenfél ellen. nemhogy helyzetetek nem volt, de geanak még vetődnie sem kellett...

349737 2013.03.07. 23:04:36

[Zsir](#1132710): Minden tiszteletem neked de egyébként leszarom a real-united meccset. A milan elleni visszavágó jobban foglalkoztat.

349548 2013.03.08. 11:11:22

Holnap egyenlőre Depor. Tud valaki összeállítást?

254576 2013.03.08. 13:00:22

egyenlőre max felszeletelni fognak, holnap egyelőre jön a Depor ;) összeállítás meg majd holnap max 19::10kor várható, korábban nem :)

349737 2013.03.08. 14:06:28

Az alábbi selejtes hozzászólással a Milan blogon találkoztam. Jót röhögtem rajta :)) "61. xxx (Válasz erre) 2013. 02. 22. 10:24 Látom a katalány blogon is zajlik az élet: "Ma beszélgettem egy barátommal a tegnapi meccsről és nagyon érdekes dolgot hozott fel.Bojan Krikic a LaMasia-ban mindent megtanult mindent magába szívott amit a Barcelona tud.Ismeri a stílusunkat. És nem kell sok ész hozzá hogy aki ismeri a stílust (úgy igazán alapjaitól véve) az tudja mi az ellenszer.Ő még az első csapatnál is játszott.Ha bele gondoltok nem sok LaMasia növendéket adtunk el mostanában aki játszott az A csapatban is rendszeresen.Szerintem benne kell keresni a vereség okát.Mert a "sík" olasz digók ilyet ne tudnak kitalálni amit játszottak.Főleg nem Allegri.Ugyan már tavaly simán vertünk egy klasszisokkal jobb Milánt.... Pontosan tudták mit kell csinálni ahhoz hogy lenullázzanak minket.Bojan messze kiemelkedik abból a "barbár" csürhéből ott.A visszavágóra valami teljesen újat kell kitalálni valami egyedit amit még Bojan se ismer,látott...." Még szerencse, hogy vannak ilyen zsenik, akik megmondják a tutit. Mondjuk egy sötét, pontagyú divatdrukkertől nem is lehet mást várni."

346649 2013.03.08. 15:36:36

[NAPOLEONOCSKA](#1132829): hát láttam már szebb "királynőt" is...

346649 2013.03.08. 15:42:59

Az angol Daily Star egy meg nem nevezett forrásra hivatkozva arról írt ma, hogy Wayne Rooney leginkább a Barcelonát választaná, mint következő klubot. "Minden évben szóba került, Rooney elhagyja az idény végén az MU-t, de most, hogy ez az utolsó szezonja, a játékos szeretne a Barcelonához menni. Minden bizonnyal sok ajánlatot fog kapni, de ha a Barcától is érkezik, az mindennél előrébb lesz sorolva. Rooney a Barcelona összes meccsét meg szokta nézni, és nagy rajongójuk. Első kézből szerzett tapasztalatai vannak róluk, és csodálja a futballjukat. " - nyilatkozta a forrás a lapnak. Hm... Az persze biztos, hogy az eléje pattant labdákból tizszer annyira eredményes lenne, mint Messin kívül az összes jelenlegi emberünk.

346649 2013.03.08. 16:12:04

na persze a Milan megint pénteken tud játszani, most azt is elintézte a szövetségnél, hogy az idegenbeli meccse legyen pénteken. Bezzeg a spanyol szövetség... Megérdemelnék, hogy ne legyenek világbajnokok ilyen hozzáállással.

348887 2013.03.08. 16:50:57

[zsugasvili1](#1134096): Hát Rooney azért nagy focista. Irányítónak is baromi erős. Neymar Messi Rooney. Mit mondjak. Nyilván nem olcsó, de egy Alexis, Vlla pénzből azért összeállna talán. De egy hátvéd és egy kapus most mindennél fontosabb A Milan idegen játszik kedden, a Barca otthon, logikus, hogy előbb van a bajnokija.

346649 2013.03.08. 17:03:30

[carpentier](#1134166): a milanói meccse előtt persze nem volt logikus, mert akkor is ez volt.

349548 2013.03.08. 17:36:35

Rooney jó játékos, de csak a téves igazolások számát szaporítaná. Nekünk szélsőkre van óriási szükségünk, meg két Varane szintű védőre!

348887 2013.03.08. 17:52:51

Azon kérődztem, hogy nincs még lefutna a BNL. Elvégre a Milanból is nyugodtan kiállíthatnak valakit. Plusz kapunk egy totál kamu 11-est. Kábé annyi az esélyünk most, mint a Realnak volt a 60-ik prcben. Akkor hát? Miért is ne?

348887 2013.03.08. 17:54:07

[Trinity59](#1134211): Nekem megfelelne egy Hummels-szint is.

349737 2013.03.08. 19:26:34

Az is dolgozhat a milánói fejekben, hogy Berlusconit elítélték első fokon 1 évre :) Persze a vén-maffiózó soha nem megy börtönbe.

346649 2013.03.08. 19:39:53

[carpentier](#1134232): normál körülmények között is képesek vagyunk négyet gurítani ezeknek a macskazabálóknak.

343103 2013.03.08. 19:49:00

Rooney felőlem jöhetne :D de hát majd megint jön, hogy nem passzol a csapatba, stb baromság... pedig szerintem qva jó játékos, na mind1, úgy se jön [NAPOLEONOCSKA](#1134337): biztos Boateng-et qvára meghatja, hogy Berlu-t lesittelik (elvileg)... Milan ellen meg tovább fogunk jutni, akárki meglássa :D Boldog nőnapot! (bár nem tudom mennyi csaj van most itt...)

348887 2013.03.08. 20:11:07

[zsugasvili1](#1134357): A mostani állapotban nem hiszek benne, de nagyon szeretném, ha révednék. De egyébként tényleg nem izgatna, ha egy kiállítás révén menne tovább a csapat. (Amúgy lehet, hogy macskát zabálnak, de az tuti, hogy marhára értik az elkészítési módját...) [sittingbull90](#1134367): rooney isteni zsugás, csak meg kéne találni a helyét. De Neymar és Messi egyútt már így is luxus.

349737 2013.03.08. 20:36:40

[sittingbull90](#1134367): hát Boatenget lehet nem hatja meg de lehet, hogy Allegrinek nem kűldi el a csodareceptet és akkor máris másképp is festhet a dolog :) persze lehet baromság is

343103 2013.03.08. 21:10:40

[carpentier](#1134401): luxus hát, de ez az FC Barcelona :D :D amúgy ha Neymar tényleg jön, akkor Rooney tuti nem védő kell NAGYON NAGYON... meg ugye kapus [NAPOLEONOCSKA](#1134431): szerintem senkit nem érdekel ott különösebben, hogy mi van Berlusconi-val. Amúgy meg úgyse megy sittre a vén szivar :D

349737 2013.03.08. 21:37:39

[sittingbull90](#1134467): Roselltől tökös húzás lenne ha elhozná Roonyt meg Neymart egyszerre, a helyét is bebiztosítaná a második elnöki ciklusra de amilyen pénzügyi politikát folytat nehéz elképzelni.
süti beállítások módosítása