HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Álmainkban Andalúzia visszainteget

2013.02.17. 23:30 vigvik

...és nagymellű (kigyúrt testű), titkolt szeretőként ránk nevet. Mi élményekkel gazdagon távoztunk, nekünk bejöttek a tradícionális hispán ágyjelenetek a langyos Costa del Sol-i éjszakákban. Utólag értékelve remélhetőleg egy jelentős részidőszakot sikerült lezárni: a nagyibériai labdarúgásban ugyanis nincs regionális kategóriaérték - persze Katalónia mesés határain kívül -, pedig a dél-spanyol virtuális pályákon némely kiscsapatok négy életet is vesztettek. Jó lenne, ha írhatnánk majd egy mondakört ebből az idény végén: egy olyat, amelyben Tito Thészeusz, Ariadné fonala pedig a Sevilla-Málaga-Córdoba gombolyagra van feltekerve.

...és nagymellű (kigyúrt testű), titkolt szeretőként ránk nevet. Mi élményekkel gazdagon távoztunk, nekünk bejöttek a tradícionális hispán ágyjelenetek a langyos Costa del Sol-i éjszakákban. Utólag értékelve remélhetőleg egy jelentős részidőszakot sikerült lezárni: a nagyibériai labdarúgásban ugyanis nincs regionális kategóriaérték - persze Katalónia mesés határain kívül -, pedig a dél-spanyol virtuális pályákon némely kiscsapatok négy életet is vesztettek. Jó lenne, ha írhatnánk majd egy mondakört ebből az idény végén: egy olyat, amelyben Tito Thészeusz, Ariadné fonala pedig a Sevilla-Málaga-Córdoba gombolyagra van feltekerve.

Többet érdemelne a dolog: ábrák kellenének tán vagy hálózatelmélet; megénekelni az élet történeteinek körforgását és fatalizmusát (Jóéjtatát ismét, s milyen hamar ellenünk; Aranda még életben van; Nolito ejj, de messzire szakadt...stb.), de peregnek a képek és telítődünk. Másnak van fenntartva a hely a gyomorban. "A múlt elmúlt. Ez biztos. A jövő akármilyen legyen is - még nem jött el"*. No de mégis az érdekel minket! Nem? Anakronisztikus napokat élünk, megfordul az idő: a még el nem következett dolgokat olyan nosztalgikus lelkesedéssel és egyben árnyalt félelemmel várjuk, ahogy az ember a múltját szokta kapargatni - finoman, de nem túl mélyre ásva. Közben meg ami mögénk került, azt az idő hiányában fel nem dolgozható feleslegesség polcára rendezzük - éppen mintha még meg sem történt volna.

Rögtönzött osztályzatok:

Valdés (-) - Néhány ölbe jövő fejes, egy a kezéhez érkező kisebb lövés és a gól körüli tehetetlenség. Erre pont nem jár. Viszont! Visszavonhatatlan igazságok pillanatai következnek: meztelenítő hetek állnak előttünk - ideje hát kiöntenem szívemet! Nos. Nálam egy kapus - úgy isten mennydörgő igazából - valahol az ötösön kezdődik, és nem pedig a gólvonal meghosszabbítása a harmadik dimenzióban. Fokozottan igaz ez a történelem legalacsonyabban legjobb csapatának vonatkozásában: most megúsztuk, lehet, hogy szerdán is meg fogjuk - de ki van zárva, hogy ezen ne múljon valami még idén. Nemcsak ritmusérzékről szól ez - de felelős bátorságról: az ismétlődő kapuból kirontások más pszichológiával operálnak ellenfélszemmel is, önmagukban gerjesztő hatásúak. Persze sosem volt ebben ő jó - de mintha a visszaesés itt is - akárcsak az egy az egyek védésénél - tetten érhető lenne. Mintha ezzel egyúttal a fejét is homokba dugta volna. Más: zavar van az erőben is, legalábbis hátul. Pedig ebben az idényben először van talán az, hogy a midikloriánszint megfelelő: az Alves-Piqué-Puyol-Alba (Adriano) jedisor elég összehangoltan mozog - egyenként meg aztán tényleg ideális közelit nyújtanak -, mégis zsinórban a faszomtudjahányadik meccsen nyaljuk el legalább egyszer az aktuális kisbirodalmi fagyit. Összesen negyvenkettőt. Lehet, hogy tényleg ez a válasz? Harminckilenc meccsen. Minden testrész röntgenezve volt, többször is, az egykori repedések tűnőben - gyakorlatlan orvosként egyszerűen nem tehetek hát mást: azt kell gondoljam, hogy a törés ott van valahol hozzá közel.

"Letészed a lantot. Látom. Tőled már nem várhat senki dalt? Nem az vagy, ki voltál egykor, belőled a jobb rész kihalt. A tűz nem melegít, nem él: csak, mint reves fáé, világa. Hová lett, mondd, hová lett óh lelked ifjusága?"**

Alves (7,5) - Szépen lassan fű alatt odakúszik egykori formája közelébe és együtt figyelik az évtizedek fái közül a történelem legjobb jobbhátvédjeinek tisztásán lévő kerekasztalt. Persze egyelőre nem ülhetnek mellé! Csakhogy idejük is van még. És ha már nem is lesznek olyanok mint az első Pep-évben: ez a skizofrénia alapmondata, most ő - a meccs egészét tekintve - akkor is egyértelműen a legjobbunk volt. A saját oldalát tökéletesen hedzselte, és igenis jelentős veszélyt teremtett kedvenc helyén, a másik öt és felesnél. Legalább tucatnyi jó bemozgása volt, és ezeket ésszel is játszotta meg: az érkező emberek hiánya nem az ő bűne; jók voltak továbbá a beadásai - és most nem úgy, hogy hoppá: véletlen, hanem 6-8-10 ember közé éppen Thiago fejére - példának okáért. Egyedül talán azért róható meg, amiért a - z egyetlen jogosan visszafújt - lesnél passzolt. Lőjj, Danikám, szarjál Pedróra, lőjj! Ja, majd elfelejtettem: a meccs végi Granada-ziccernél szerintem nagyon kellett az elejtett apróbb testi kontaktja az ikszhez. (CAP=7.)


Piqué (7) - Míves mondatokat tettem félre faragásra, de nem fösvénységből, pusztán óvatosságból: oly nagyon szeretném tökéletesre csiszolni, elővenni és szeretett Babaarcúnkra olvasni őket a közelgő hatos fogat alatt. Vagy után. Hipp-hopp újfent átjátszhatatlanná változott, és ettől a szótól csak azért nem kell félni, mert ez biza a clásicón is kitűnt, nemcsak tegnap. Viszont jó, hogy tegnap is - hogy a mórok ellen is. Hogy akkor nincs különbség. Ne is legyen, Gerard!

Mascherano (6,5) - Egy-egy sutább mentése ellenére is határozottan jobbnak tűnt idei átlagos önmagánál - még talán úgy is, hogy a hőtérkép egy árgus szemmel figyelő-felügyelő tekintetről árulkodik (ld. körülbelül 2,2 cm-rel lejjebb). Az érzékelés szenzorainak ezen megfigyelni vélt folyamata miatt záródik be a Valdés-kör: mert mégis kiben kellene az automatikus gólt keresni, ha már Javier tábornokban sem lehet?


Adriano (6) - Kis amplitúdójú, de ambivalens érzések kerülgetnek itt: az első húsz percben Igásló - jó, jó: ez tényleg gyenge -, szóval Ighalo konkrétan azt csinált vele a támadóharmadban, amit nem szégyellt, így például a gólnál is rendesen lemaradt Correia koma - valahogy nem is a szélen próbált hatástalanítani -; ugyanakkor előrefelé meg igyekezett némi plusz levegőt lehelni az offenzív szervi egység légszomjtól szenvedő tüdejébe - nem is egészen sikertelenül. Egy igazán brazilos labdaátvétel, egy izgatott sóhajt kiváltó lövés, néhány jó ütemű elmozgás: kibírtuk volna vele, na. Kár a kényszerű cseréért: mindkettőjük miatt.

Jordi Alba (6,5) - A saját maga megszokott mókus-hiperaktivitásához mérten egy alvó bölcsődés nyugodtságával szuszogta be a bal oldalt: semmivel nem tűnt ki, de - jegyeztessék fel - hibájára sem emlékezni, pedig azért tagadhatatlanul élt a vonalunk, elől-hátul. Megfelelő erőforrás-allokáció: ha így nézzük, akkor ő nyújtott leginkább olyan teljesítményt, amit előzetesen a ko-mór város bevételének szükséges és elégséges feltétele gyanánt szabhattunk volna.

Busquets (6,5) - Örömmel néztem volna újra Songot, és éltem volna ismét át azt a számunkra szokatlan érzést, hogy valamelyik fiunkról valósággal lepattannak az emberek (igen, rá készültem, letagadni sem tudom) - de tulajdonképpen az előttünk álló szerverleterheltség miatt logikus volt a játéka: az ő posztján érdemes végrehajtani egy biztonsági futtatást a program indítása előtt. Nem villogott éppen, de volt tartásunk, kisegített, ahol kellett (ld. 8,5 cm-rel feljebb), relatíve alacsonyabb fordulatszámon végezte a szokásos aknamunkát. Milánóban természetesen vele kezdődik majd a csapat. (CAP=7.)

Most őszintén, melyik játékos melyik testrészére téved először a szem?

Thiago (7) - Érdekes alakváltozásokon megy át - ebben az évben már Francesc cimbijével is történt hasonló -: a jó Pedro helyett most úgy játszott mint Mascherano idén egy nagyon rossz Busquets - persze ilyen nincs -, mégis közelebb volt saját énjéhez. Miről is van szó? Hát, szóval: kicsit sokszor késett ütemet a középpályán, kiharcolva ezzel néhány granadai szabadrúgást, elengedve ezzel néhány másik kontrának álcázott akciót. Mindemellett igyekezett hajtani és forgatni a gépezetet: kiemelt figyelemmel is kísértük kettősüket (magyarázat: a jövőről csevegtünk már; ez most a távoli és a képletes). Azt azért jelképesnek is tekinthetjük, hogy az első gólhoz Fabregas kapura lövése, a másodikhoz pedig az ő földbe döngölése szükségeltetett. (CAP=6,5.)

Cesc (7,5) - Túlpontozás talán: beismerem. Elvégre a többiek kilencven nyolcvan percnyi játék ellenében kapják itt a tanulmányi ösztöndíjat, ő meg egy szűk félórányi szignifikáns ritmusemelés miatt zsebelheti be a kiemelt tehetségnek járó egyszeri juttatást. Csak hát hiába tette az első félidőben kisnyugdíjas sebességgel és takarékossággal a dolgát, ha a másodikban képes volt Messit felszabadítani a szervezés alól, elméletileg lehetővé téve ezzel M&M's-nek, hogy ő érkezzen a labdákra - megadva ezzel a csapatnak az esélyt, hogy égbe tartott kézzel távozzon Gibraltárról a tett színhelyéről. (Kezeim széttárom:) tetszik vagy sem, de ez döntött.

Sánchez (4,5) - Az úgy volt kérem, hogy hatról indult; megjátszható volt, visszazárt: nyugalom honolt a képernyők előtt. És ím, jött az első labda: egy hangyányival hosszabban vette át a kelleténél, a gól - szerintem - amúgy is bravúrszámba ment volna, de jött Tonhal. A képernyők előtt elsuttogott szitkok. És ím, jött a második labda: fél ütemmel többet várt a kelleténél, oda is ért minden közel álló - ebből gólt kellett volna, Bütyök. A képernyők előtt kidagadó halántékerek, erőteljesen elmorgott kurvaanyádok. És ím, jött a harmadik labda: elszúrta teljes egészében, se lövés, de főleg nem passz - pedig az kellett volna. Az mondjuk kész börleszk, hogy Pedrónak volt pofája széttárni kezecskéit. A képernyők előtt taps és ujjongás - hiszen azonnali csere. Kérdés a homo catalanushoz: gondolkodik maga egyáltalán ugye ilyenkor az is mérlegelésre kerül, hogy ha nincs a két hihetetlenül gyenge partjelzői döntés, akkor ő most hős? (CAP=6.)
(A helyzetek alól persze nem kap felmentést, sőt, utólagos bírósági döntés szerint ezennel kiutalunk mellé egy képzeletbeli közjegyzőt, aki hitelesíti minden lépését - nehogy már azt higgye, hogy akkor ez jól van így.)

- Kurvaélet, hát nem kihagytam?

Pedro (4,5) - A végeredmény ugyanaz, de más egyéni matematikával! Támadásban impotens és megjátszhatatlan volt, zavarásban-védekezésben igyekezett hozni magát, és meglepően vissza is ütött***, amikor Roura intésére neki is be kellett bújnia a pufiba. De mindezek ellenére sem lehetett igazán meggyőzőnek érezni: helyenként abszolút kiesett a defenzív ritmusból, és fejetlenül futkározott mint elborult agyú óvodás az IKEA gyermekmegőrzőjében. Morc kedvünkön éppen ezért nem árnyalhat a kapufa: egy szomorú mosollyal megsimogatjuk a fejét, de nem több. Na jó, egy pirospontot is kaphat érte. Színtelent viszont nem. (CAP=6.)

Messi (7,5) - Halványan érzek némi perverz mód mazochista örömöt: pont ezt a vélt kétarcúságát énekeltük meg a közelmúltban. Különbség: most ezt két egymást követő félidőben sikerült prezentálnia. Az első kész remekmű volt: két gólpassz, két helyzet - máskor négy kitombolt gól; a második - na az való a tömegeknek. Abban döntött - amiért is pedig színtiszta örömöt érzek -, két - egyébként szerencsés módon célt ért - láblendítéssel. Más: mindjárt önellentmondok magamnak (ld. eggyel lejjebb), de a Tello elleni kirohanásait valahol megértem. Az esetleges visszapasszokkal ő biztosan rövidre zárta volna a mór áramkört. (CAP=8.)

Tello (5,5) - A hosszú fölsőt célzó lövése után elhatároztam, hogy dicsérni fogom: mert azt tette, amit kellett. Pontosabban szart. Be kellett volna vágni, csókolom, de a dolog így már áll: azt próbálta tenni, amit kellett. Aztán ezt követően eladott legalább három labdát visszafelé a saját térfelünkön - fúúúj, köcsög Sánchez, ugye -, és hatványozottan rossz megoldást választott a második lehetőségénél. Sőt, mintha direkt nem passzolt volna vissza a második vonalba. Így egyszerűen nem megy, sajnálom.

Iniesta (-) - Bő fertályóra: ennyit imádkoztam alkalmi istenekhez, hogy természet feletti hatalmukkal védjék; láthatatlan vattabuborékokhoz, hogy zárják magukba; az ellenfél játékosaihoz, hogy ne közelítsék meg, egy mérnökileg fejlesztett plasztikgolyóhoz - lám, mikre nem képes a féltő szeretet! -, hogy kivételesen haragudjon rá, és kerülje el - hiszen ellenkező esetben az előző pont is dőlt volna; illetve a félig-meddig ismeretlen andalúz talajtani viszonyokhoz; nehogy egy rosszul eldolgozott rög legyen a ...szóval értitek. Szerencsétlenül jött ki ez a csere: éppen a szabadrúgás elvégzése előtt. Fölös tett a szex-tett hajnalán. Az elmúlt esztendők morbid humora miatt őszintén mondhatjuk: ezt megúsztuk (kopp-kopp).

Érzitek a bizsergést? Igen, most fog kezdődni. De Európa legmenőbb nevű repülőteréről nekiindulni a nagy utazásnak - érintve természetesen az otthonédesotthont -, hát az bizony remek kulturális kabala!

 

* Jim Jarmusch: Hervadó virágok. A Don Johnston féle mosolyogtató életbölcsesség a fim vége féle.

** Arany János: Letészem a lantot. Szomorúan vagdostam ki belőle Victor igazságát.

*** Hatalmas köszönet Cethegus kollégának! Való igaz, hogy éppen a meccset megelőző napi posztban volt szó erről, de én olyan elcsigázott voltam szombat este, hogy az agyam nem perceptálta a cseréket - és így az összefüggésről is lemaradtam - volna!

59 komment

Címkék: bajnokság értékelő Granada

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr206017524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

339576 2013.02.18. 08:31:36

Sanchez pontozasa tul elfogult. Nalam mar egy ideje negativ elojelu

348887 2013.02.18. 09:13:47

Végre egy jó hír: úgy néz ki, Vilanova kezelése jól halad, és a tervezettnél korábban visszatérhet.

341865 2013.02.18. 10:44:48

bazz... eldontottem, hogy szancsezt "megkrokodilozom" és szo szerint azt óhajtottam leírni amit te negaro. megspóroltál nekem néhány sort, de így sem leszek rövid, szóval aki unja lapozzon :) nodehogyazelején kezdjem, hatalmas gratula a Granadanak. Azt hiszem rohadtul megtanultuk, hogy nem Gibraltár.. :) Nagyszerűen játszottak. - és szvsz nem a bíró miatt. A meccset nem élőben néztem hanem másnap felvételről. Elolvastam az összes kommentet, és annak tükrében igyekeztem Alexisra és a bíróra koncentrálni. merthogy mindkettőt sokat szidták.. szerintem alaptalanul. (najó, a sporit biztosan) Nálam szinte alig hibázott, azok a "les"szituációk pedig centiken múltak (ráadásul a partjelző integette be). Következetes volt és megfelelően "jutalmazott". uff No és most Alexis. (gyertek, ne kíméljetek!) Ahogyan negaro is írta, szerintem messze jobb volt mint Pedro. Tobb beindulas, tobbszor jobban vette fel a ritmust tamadasokban csak azok a fránya "apro labdaátvételek" azok.. a 3. rossz döntése már törvényszerűen jött, aztán meg nyomott egy pazar labdát Messinek, amiből Cesc lőtt gólt (na itt mocskos partjelzőztem én is). Szóval, kövezzetek meg, de én még mindig tartom a tárgyalás utáni kijelentésemet, nagy hasznára lesz a csapatnak (és nézzük még pozitivabban, emberek, nem csúszott el!!!) És szerdán "Pique fia" ellen a Groundban amikor a kis chilei elgurítja enyhén kiszorított helyzetből Abbiati füle mellett a jobb felsőbe majd hátradőlve hallgatom, ahogyan ordítva éltetitek őt a 18. percben, kikérem a 4. sört, koccintok negaroval és akasztok egy bugyit John fülére B) Tellonak jár a fejbubolás meg dícséret is (ilyen skizo módon), mert a vezető gólig semmit nem csinált (aka kevesebbet mint Alexis), majd hozott 2 rossz döntést (pl. Messinek jöhetett volna a 3. ehelyett a hosszú felsőt vette célba..). Van töke a srácnak, szó se róla, és ez kell is, hely is volt, ideje is.. de akkor vagy belövöd vagy lepassz.. jogos volt a csúnya nézés Messitől :) A csapat nagyon jól játszott, én teljesen elégedett voltam. Főleg Alba beállása után, amikor is végleg sikerült kikapcsolni a Granada nyüves jobb oldalát.. Teljesen szétziláltuk a védelmüket, kialakítottunk 4-5 ziccert, az a Fabregas - Dani Alves - Thiago - Messi kombó pedig ha összejön..(még most is begerjedek ha eszembe jut)... kb 4. mp alatt jutott el a csapat abszolút állóháborúból ziccerig. a TV alig tudta követni, nem még a granada. bezzeg Tonyó -.- + ne feledjük, itt még a birodalmiak is csak 2-3 helyzetig jutottak.. :) Csak az utolsó kissé hektikus 7-8 percel lehetünk elégedetlenek, arra jobb lenne odafigyelni máskor, bár szerintem itt már olaszországban járt a csapat.. A lényeg a 3 pont és jöhetnek végre a digók! Lesz itt minden, San Siro, Krkic, tini prostik, Fester, égig érő fa (áthúzva) fű... meg minden :) köszönet a posztért negaro :)

341865 2013.02.18. 10:45:50

[carpentier](#1093701): oh, ez tényleg nagyon jó hír!! :) végre

348887 2013.02.18. 11:03:25

[Bendak](#1093779): A végsőkig kiállok Tello mellett, mármint a tökössége mellett (mert a játékában egyébként tényleg sok a hiba.) Ha a lövése bemegy (s hányszor ment már be?, most is kábé 51 centi hiányzott), akkor Messi egy szót sem szólhat, az eredmény 3:1 stb.) Még mindig ezerszer hasznosabb és szórakoztatóbb egy ilyen keményfarkú manus, mint a giliszta-vesszőjűek (hadd ne soroljam a nevüket) tömege, akik még a gólvonalról is visszapasszolnak. (Pl. Sánchez nem erre megy rá lassan??!!) Persze lehet, ezekkel a húzásaival Tello lassan, de biztosan aláírja a halálos ítéletét, de csak a Barcánál. Ha nem tetszik a vezetőséágnek (Messinek...), nem fog összeomlani, bármikor elszerződhet egy kiváló angol-olasz-spanyol csapathoz. Tello gondolkodása egyszerű: ha elég nagy gólhelyzetbe kerülök, rányomom. Kész. Csatárnak szerződtették, nem?

143825 2013.02.18. 12:01:58

[carpentier](#1093804): Tuti! És ha azért leszúrják utólag, az csak demoralizáló lehet a célratörő támadójáték szempontjából. Önkritikus éllel mondom: amikor a hosszú ficak ennyire kínálja magát, csak egy barcásnak juthat eszébe még centerezni.

296735 2013.02.18. 12:06:28

Ne haragudjatok, de a legnagyobb butaságnak tartom, hogy Messinek csak 7.5 felest adtok! Sokkal jobb volt!!

296735 2013.02.18. 12:07:48

[carpentier](#1093804): Miből gondolod, hogy Messi Tello miatt volt mérges??

334647 2013.02.18. 12:19:36

[krokodil22](#1093925): szerintem 7,5-től is beáll, mint a gerely, úgyhogy most legyen neki elég annyi.

349535 2013.02.18. 12:35:38

Megemésztve az értékelést... (és "újoncként" hálát érezve a kiosztott köszönetért! ;-) ) az alábbi észrevételeim lennének a pontozáshoz: 1., Alves nem volt jobb, mint Pique. 2., Busquets jobb volt, mint Thiago. 3., Thiago nem volt jobb, mint Alba. 4., Adriano nem volt jobb, mint Pedro. 5., Fabregas rosszabb volt, mint Messi. 6., Alexis nem volt rosszabb, mint Pedro. 7., Tello rosszabb volt, mint Pedro. Mert nemcsak önmagukban nézem a teljesítményüket, hanem (igenis!) a Csapatban betöltött szerepeik szerint is. Ezért Pedro és Adriano játékának a megítélése jelentheti a kulcsot... szerintem mindkettőé szolid (6). Ezért és krokodil22 előtt is tisztelegve én az alábbi pontokat adnám: Valdés (-), Alves (7), Piqué (7), Mascherano (6,5), Adriano (6), Jordi Alba (6,5), Busquets (7), Thiago (6,5), Cesc (7,5), Sánchez (6), Pedro (6), Messi (8), Tello (5,5), Iniesta (-) Mert hát végül is (idegenben, megfordítva az állást, Messi 2 góljával) nyertünk... :-))) Ne gondoljuk, hogy ez rossz eredmény!

296735 2013.02.18. 12:39:51

[vigvik](#1093970): Nem ennyit érdemel, az biztos, magasabb pontszámot érdemel!

296735 2013.02.18. 12:40:13

Messit sokszor alul pontozzátok.

296735 2013.02.18. 12:41:08

Fabregas és Messi ugyanazt a pontszámot kapja??? Érdekes. Fabregas gyengébb volt.

296735 2013.02.18. 12:45:35

a whoscored szerint Messinek 10 sikeres csele volt.

341865 2013.02.18. 12:52:11

én beszarok :D

348887 2013.02.18. 12:54:44

[Bendak](#1094022): A vécépapír már postán...DDDD

345793 2013.02.18. 12:54:47

[Bendak](#1094022): +1 :D

341865 2013.02.18. 13:08:57

[carpentier](#1093804): igenigenigen, teljesen megértem, hogy elvállalta a srác (ezért is írtam, hogy van töke 21 évesen nem az "Istent" választani hanem azonnal kapura húzni - btw szerintem Villa is inkább kapura húzta volna ott, de a másik esetben inkább berakta volna Messi lábára :)), arra azért kiváncsi lennék, hogy ezt azért tette e mert fel sem nézett(?) vagy mert úgy mérte fel, hogy neki nagyobb a sansza mint Messinek. Barcában fejben is rohadt gyorsnak kell lenni, nem csak lábbal. Gyors helyzetfelismerés, döntéshozás. Itt kérdezhetném azt amit másvalaki kérdezett Alexis posztjánál, mi van ha ez miatt a Tello lövés miatt estünk volna ki mondjuk a BLből?... ez így teljesen felesleges vita, be kellett volna verni és kész! Meg ha már Alexisnél nyamnyogunk, h megint nem gól, akkor említsük meg, h ez Tellónal is 2 ziccerből 2 kihagyás. A chileit ezért keresztrefeszítenétek, őnála meg nem baj... :) tudom tudom, hosszútávon nemoké.. és még 1x mondom, megértem amit mondani akarsz, és igen, egyértelmű, hogy a srác vérbeli csatár, de a döntései sokszor homályosak számomra, abszolút 2 végletet nyújt - vagy Jolly Joker vagy egy rakás semmi..mezőnyben szintén (ettől függetlenül ne menyjen sehova) :) hát uraim, utcahosszal vezetünk és micsoda gondjaink vannak :)

347396 2013.02.18. 13:40:08

Amikor a Messis reszhez ertem a pontozasban,es felremlett bennem Cesc posztszama,tudtam hogy ebbol meg balhed lesz Negaro..:) Remek ertekelo,realis pontozassal. Elkepeszto sok helyzetet hagytunk ki,meg Messi is.(sot,O megint luftot rugott..) De nem ekeznem,a vilag legjobbja,es ezt mindig bizonyitja.Elso golja szerencses,masodik zsenialis volt. Megerdemelt gyozelmet arattunk,bar a gyenge helyzetkihasznalassal,magunknak tettuk nehezze a meccs veget.(Az a tiz perc,egy orokkevalosag volt,es egyben ilyeszto is;) Ja,azert a jo k...a... a partjelzonek..

296735 2013.02.18. 13:47:42

[Bendak](#1094048): Hidd el, hogy nem azért volt mérges!

296735 2013.02.18. 13:51:03

A kapusnak volt két remek védése Messivel szemben. akkor sem fair, hogy ennyire lehúzzátok, mert nem 7.5 volt a játéka!!!

341865 2013.02.18. 13:51:55

[krokodil22](#1094093): hogy mi történt jóbarát?

348522 2013.02.18. 16:28:58

[Cethegus](#1093994): húha! Hát ezt nagyon köszönöm! Nagyon örülök annak, ha valaki elégedett a pontszámokkal, annak is, amikor valaki normálisan rákérdez, érvel amellett, hogy egy-egy ember jegye miért nem magasabb - de az talán most először fordult elő (legalábbis velem), hogy ennyi eltérés van a 'más szem mást lát'-ból kifolyólag, és ez ilyen szépen meg is van indokolva és magyarázat is van hozzáfűzve! Ez utóbbiért külön köszönet: nagyon tetszett így amolyan logikai feladat formájában megfogalmazva a hét észrevétel :). Summa summarum: én a saját pontjaim tartom - mindjárt reagálok is az észrevételeidre -, de teljesen megérdemelt módon frissítettem a posztot, és bevezettem a CAP (Cethegus Alternatív Pontszáma) nevű mutatót :), odaírtam mindenhova az értékelések végére, ahol eltérés volt az eredetivel. Ami az észrevételeidet illeti: 1. Mindenkit a saját tízes skáláján értékelek, tehát a Cesc 7,5 - Messi 7,5 NEM azt jelenti, hogy Cesc és Messi ugyanolyanok voltak, hanem azt, hogy magukhoz mérten szerintem kb. ugyanazt nyújtották, a saját tudásuknak kb. ugyanakkora hányadát rakták a győzelemhez (aminek egyébként persze én is nagyon örülök, és nagyra értékelem, főleg a fordítás fényében - nem is írtam ennek ellentmondó dolgot :)). Hasonlóan: ha Busquets 6,5 és Thiago 7, az még nem azt jelenti, hogy Thiago volt a jobb, csak anyit, hogy magához képest szerintem őt jobbat játszott... 2. "Sánchez nem volt rosszabb mint Pedro." Valóban nem, nálam sem :): mindketten 4,5-et kaptak :), tehát a chileié nem kevesebb... Ráadásul a szöveges részből szerinte kettőjük esetében kivevehető, hogy Alexisnek egy normális teljesítményt sikerült úgy-ahogy lerontania a kihagyott helyzetekkel, míg Pedro...szóval ő nem volt jó, hogy finoman fogalmazzak...:) De ismétlem magam: nagyon köszi! Ez a pontszámkritika egy élmény volt :).

256725 2013.02.18. 16:41:07

[krokodil22](#1094093): én azt hiszem, egyszer már megbeszéltük, hogy befejezed ezt.

296735 2013.02.18. 17:07:49

[negaro](#1094266): Pont az nem tetszik, hopgy magához mérten. Egyik egyetemen, vagy iskolában sem értékelnek így! Messinél mi az hogy magához képest? A legutóbbi meccsen az első félidőben neki volt köszönhető, hogy egyáltalán helyzetek alakultak ki. A második félidőben voltak neki is a góllövésre lehetőségei. Kettőt a kapus remekül védett. 10 remek csele volt. A totalbarca a sport.es is 9 pontot adott. Ráadásul a csapatnak a góljaival megszerezte a 3 pontot. Szerintem nagyot játszott!

340179 2013.02.18. 17:22:15

üdv! kötelezően behúzott meccs. szoros eredmény. vak partjelzők. kiküzdött 3 pont. ez a lényeg, de most jön a nagy menetelés. és nagyon remélem brutál módon fog javulni a csapat formája mert ez elég halovány. hihetetlen fájdalom, hogy ennyire gólképesek vagyunk hátul. de nem is igazán értem ennek az okát. songot én is nagyon szerettem volna sergio helyett. de továbbra is azt mondom, hogy játszhatnának együtt egy támadó kárára. akár pedro akár alexis helyett. nem kizárt, hogy jobbak lennénk. thiago nekem egy örök reménység. soha nem fog xavi szintjére felnőni. majdnem elment rajta a meccs 1-0-nál. csereként ok, de én nagyon nem szeretem a játékát. pedro és alexis....nem is tudom mit lehet mondani. pedro jó kis lövése majdnem besurrant. de kb ennyi. alexis???? nagyon szimpi nekem az ürge. de könyörgök valaki jelentkezzen be érte és adjanak legalább annyit amennyiért vettük és menjen!!!! tello cselló :) ha olyan technikája és fele annyi esze lenne mint villának nagyon fasza kis csatár lenne. több koncentráció kell még neki. nem sok lehetőséget kapott, de ism gól verhetett volna. és végre egy ember aki kicsit szarik messire és lő. nem pedig minden pillanatban őt keresi. le is lett ba...va rendesen 1* :D messi? na ja. hihetetlen egy figura. a jobb lábára viszont gyúrhatna. mostanában nem olyan ügyes vele. régebben lényegesen több gólt rúgott jobbal és bevállalósabb volt vele. a szabik sem mentek neki úgy az utolsó pár meccsen, de most végre ism megmutatta, hogy erre sokat gyúrt. remélem még veszélyesebb lesz szabadrúgásból és ha már leteszi a lasztit a kapusokra rájön a cifra f...:) kis off cr7 is nagy játékos, de kicsit már fáraszt kettejük összehasonlítása. mert ez egyszerű tény hogy messi vitathatatlanul jobb.

296735 2013.02.18. 17:51:10

Ha azt mondjátok, hogy Messi Tellot azért piszkálta, mert nem passzolt, igaza van. csupán háromszor futott be a meccs végén. Ott volt középen.

296735 2013.02.18. 17:52:12

[johneagle11](#1094282): Abba is hagytam.

349535 2013.02.18. 17:54:18

[negaro](#1094266): Nagyon megtisztelsz! (Ismét... ;-) ) Az általad bevezetett/beírt CAP-pontszám valami olyan, amire (végképp) nem számítottam! Márcsak ezért is megérte agyalnom és írnom... Köszönöm, mert igazán jól esett! Ezért aztán egy kissé talán el is "szemtelenedek" és tovább érvelek... ;-) Hogyaszongya... reagálás a felvetéseidre :-) : 1. Értem én az érvelésedet! De éppen a "mindenkit a saját tízes skáláján értékelek" - jelenti ebben az esetben is a problémá(nka)t (lsd. ehhez krokodil22 szerintem (is) jogos dohogását.) Mert, egy a mérközés során nyújtott objektív (értem ez alatt mérhető/mindenki számára "egyformán" látható) teljesítményhez hozzárendel egy olyan (alapvetően) szubjektív-skálát viszonyítási pontként/arányosítási tényezőként, amit már nem biztos, hogy mindannyian azonosan ítélünk meg. Ráadásul a "magához mérten jobban játszott" meghatározás főleg azoknak nem kedvez, akik mindig jól/nagyszerűen játszanak, mert velük szemben ezért az elvárásaink is megnőnek. (Erre jó példa Messi, aki ha mint most is "csak" 2 gólt lő a csapat 2 góljából(!), akkor márcsak 7,5) Akik pedig rosszul játszanak rendszeresen, azoknál ez az elvárás mutatónk szép lassan csúszik lefele... a végén elég lesz tőlük, hogy nem csinálnak valami szokásos/extra nagy hibát és röpül nekik akár egy 7-es osztályzat is. (pl Thiago). A CAP éppen ettől próbált elvonatkoztatni... :-) Azt elismerem nem biztos, hogy tökéletesre sikerült, mert még sohasem próbálkoztam ilyesmivel. Mivel látom, hogy mennyit melózol egy-egy ilyen poszt összeállításával, gondoltam megosztom Veled (is) (és persze Mindenki mással) az ilyen irányú észrevételeimet, mint ahogy azt Te is teszed (Ti is teszitek) azt velünk hétről-hétre... Az enyém sem több/sem kevesebb, mint egy vélemény a sokból. 2. Pedro és Alexis valóban nálad is azonos pontszámot kaptak eredetileg is! A felsorolásomba (is) csak azért került bele a "6., Alexis nem volt rosszabb, mint Pedro"-megállapítás, mert mint a CAP-összeállításában írtam (bocs, de ennyi öntömjénezés szerintem ezek után belefér! :-) ), hogy "ezért Pedro és Adriano játékának a megítélése jelentheti a kulcsot... szerintem mindkettőé szolid (6)". - Azaz, ha Pedro pontszámát megnövelem, akkor szükséges a 6-os számú megállapítás, hogy Alexisnek se maradjon 4,5 a pontszáma. Abban tökéletesen egyetértünk, hogy ugyanazt érdemlik! Fúúú... remélem azért még érthető maradtam...

348522 2013.02.18. 17:56:57

[krokodil22](#1094303): miért, mi egyetem vagyunk? Netán iskola? Sokféle értékelés létezik, ne egy dimenzióban gondolkodj. Szerintem is relatíve nagyot játszott, a 7,5 azt jelenti. Részemről ennyi.

296735 2013.02.18. 19:47:12

[Cethegus](#1094362): Tökéletesen megírtad, amit szerettem volna, csak talán nem olyan jól írtam le, ahogy te.

296735 2013.02.18. 19:49:08

[negaro](#1094364): Nyilván nem, és nem egy dimenzióban gondolkozom. Nagyon szubjektív, ahogy pontoztok.

346649 2013.02.18. 20:15:47

Nem kell itt ügyet csinálni a pontozásokból. Nézzetek inkább a táblára!

296735 2013.02.18. 20:59:04

[zsugasvili1](#1094554): Tudod, mit! Igazad van!

348398 2013.02.18. 20:59:25

[zsugasvili1](#1094554): ezt mondom én is. ki gondolta ezt tavaly hogy február közepén 16-al megyünk a mágikus spec5 csapata előtt, rögtön azután, hogy elment Pep, és hogy a koronán arról írogattak hogy na itten most megvót a nagy helycsere és most jön nekünk a 7szűk esztendő. ezért igen én is eztet mondom, hogy nézzünk a tabellára... DDDDDDDDDDDDDD

348522 2013.02.18. 21:11:46

[zsugasvili1](#1094554): D! Nagyon jó meglátás...:) [krokodil22](#1094535): nézd: egyikünk sem statisztikai programcsomag - hát hogy a viharba ne lenne szubjekítv a pontozás. Az viszont azért prájszlesz, hogy ezt te kéred rajtunk számon...:)

348522 2013.02.18. 21:25:45

[Cethegus](#1094362): teljes mértékben érthető maradtál :), el is fogadom minden szempontod - de az elsőt nem osztom :). Egyrészt a skála nem attól lesz szubjektív, ha mindenkinek sajátja van, hanem attól, hogy egyéni észrevételeink, kényünk-kedvünk szerint osztályzunk... Megfordítva: ugyanúgy torzítana a dolog, ha mindenkit egyazon egyenesen mérnénk. De most komolyan: akkor Messi, Iniesta, Xavi, Fabregas, Busquets lehetne 5-6-7-8...stb, Sánchez maximum 4-5, Pedro 3-4, Tellót meg szorítsuk be a 0-1 intervallumba? Merthogy kb. ez lenne a reális akkor például a támadójátékunkat nézve... Másrészt egy-egy meccsen elképzelhető, hogy hátrányt jelent az ilyen értékelő, de hosszú távon éppen a különleges szerepeket hangsúlyozza. Messi éves átlaga biztos, hogy legalább 7,5, ami borzasztóan magas - igenis, az, a tömegek matematikai érzéke rossz, mert ez egy tízes skálán olyan mintha egyenletes extrával helyettesítenénk... Thiago meg például nem is jöhet szóba ilyen tekintetben (egyelőre). Aztán ott van az is, hogy amikor majd Messi meg Iniesta kap esetleg 9-est, akkor az valami olyasmit is fog jelenteni - esemény lesz. Szerintem olyasvalami, amit akkor majd érdemes lesz ünnepelni (azon túl is, hogy biztos valami nagy győzelem indikátorai lesznek - ámen :)).

349520 2013.02.18. 21:31:37

[negaro](#1094630): [23] Nekem kifejezetten tetszik a pontozási rendszered. Amennyiben egy állandó mértéke lenne az egész csapat összes emberének - úgy értem, hogy a 10-es az abszolút legjobb, amit a csapat egy bizonyos embere tud nyújtani (ez nyilván Messi) és a legrosszabb pedig az abszolút fos, mikor egész meccs alatt még csak fél másodpercre sem ér hozzá a labdához - csak egy dolog, hogy Messin kívül soha senki nem kaphatna 10-est, de nagyobb skálát kéne bevezetni, olyan sokszínű lenne... Ha pedig mindig egy adott meccsen az egymáshoz viszonyított teljesítményüket nézzük, megint igen érdekes eredményeket kapnánk, mert akkor a meccs legjobb emberét kéne 10-essel pontozni és ahhoz mérten a többieket lejjebb... és ez igaz lenne arra a mérkőzésre is, mikor egyébként mindenki egy rakás trágya volt. Így aztán nekem kifejezetten tetszik, hogy minden játékosnak megvan a saját skálája és arról kap egy számot. Hiszen egy Iniestát vagy Xavit nem igazán lehet összehasonlítani egy 21 éves Thiagoval, mert még fiatal...

349520 2013.02.18. 21:33:58

[negaro](#1094650): 6 perccel megelőztél, de kb. ugyan arra gondoltunk :D

339416 2013.02.18. 21:53:33

Köszönet a posztért, egy élmény volt ismét! A Galaxis Útikalauz ha tetszik sorsfordító az életemben, szóval hatalmas +1. Apró észrevétel: a gólvonalat mint egyenest értelmezve, annak a kiterjedése nem egy dimenzió, és annak a síkja pedig kettő? A mélység volna a harmadik, vagyis éppen az, ha Valdés az ötösön kívül, térben is kapuskodna (egybként a gondolat nagyon tetszett). A másik: Thiago gólpassza még okos volt a Getafe ellen, mert közel volt a kapus, de Alvés (estében utolért) bepassza középre töketlenség? Következetlennek érzem ezt. A mai "jó tanuló felel"-rovathoz is hozzászólok: Messi az első félidőben dealer-poszton remekül kevert, de a befejezéseknél egyszerűen (nem jut eszembe jobb szó rá) szerencsétlenkedett. A ninja rúgásnál még Ibra beszólása is eszembe jutott és megmosolyogtatott. A második félidőben kevésbé volt aktív, csak vert kettőt idegenben, megfordította és megnyerte a meccset. Az első gól előtt ügyesen húzta fel a láthatatlanná tevő köpenyt, körülbelül ennyi az érdeme benne. A csapat játéka aggasztó. Az az érzésem támadt, hogy már-már túlságosan függünk Iniestától (persze, mely csapat játékára nem lenne meghatározó egy zseni jelenléte) de ez inkább a fenn lévők kritikája is. Thiagót továbbra is gyengének érzem, már-már szinte biztos vagyok, hogy nem azon a poszton játszik, ahol a leginkább kamatoztathatók lennének a képességei. Merthogy ott volt Fábregas, aki eddig tavasszal sokkal halványabb- csak nem ismétlődik meg a tavalyi szezon? Sánchez és Pedro nálam már kiírta magát a kezdőből. Akármilyen pozitívumokat hozok föl mellettük, mindig arra a következtetésre jutot, hogy jó-jó, de ez sem elég! Tello (nem is kérdés, hogy a döntés jó volt, csak a kivitelezés nem) az én szememben kevesebb kritikát érdemel, mint előbbiek, mert neki sokkal kevesebb játékperc jut, nehezebb azzal sáfárkodni. Villa mihamarabbi hadra foghatósága sorsdöntő lehet, akárcsak Vilanova mihamarabbi visszatérése. Mentálisan hatalmas erőt adhatna, és biztos vagyok abban is, hogy ha csak tudat alatt is, de érezteti hatását, hogy "csak helyettesítő tanár van most pár hétig". Ezért is különösen fontos lenne. Erről jut eszembe (mármint egy harmadik hiányzóról, Abidalról) még egy gondolat. Az a Busi-hőtérkép szerintem nagyrészt azért olyan amilyen, mert ettől az évtől ugye még inkább agyig feltölt a baloldali védőnk, és ezáltal a belső védő párás még gyakrabban kerül nehéz helyzetbe, tehát Businak is többször kell visszazárnia. A több kapott gólt is rendszerből fakadónak érzem, mint forma hanyatlásnak- ez a nagyobb baj egyébként. Hihetetlen, hogy még ilyen sokat kell aludni a BL-kezdésig. :)

348522 2013.02.18. 23:25:55

[Mireben](#1094666): :). [_Colos](#1094714): Két dolog, azt hiszem :): 1. A gólvonal valóban - úgyis lehet, ahogy írod... De ha egy vastagsággal rendelkező egyenesként szemléljük, tehát egy kétdimenziós sávként (elvileg van vastagsága is), akkor jó a három dimenzió. De hát ezen nem veszünk össze :). 2. Ez az Alves-Thiago jó, hogy előkerült! Valóban: talán következetlennek tűnik, de elsősorban arra gondoltam, hogy Alves rendszeresen így próbál megjátszani minden helyzetet a veszélyzónában - pedig egyszer-egyszer választhatná a lövést is. Most például az akció dinamikájából szerintem érezni lehetett, hogy Pedro lesen lesz, jobb lett volna tüzelni. Thiago múlt heti gólpassza azért más volt: tök egyedül álltak a kapus előtt; volt hely, idő - úgy teljesen logikus volt az egész. Az mondjuk most nincs előttem, hogy mennyire nehezen érte el a labdát Dani - könnyen lehet, hogy igazad van, és értelemszerűbb volt a választás mint nekem tűnt...:) Áááá, most már csak 46 óra :)!

349149 2013.02.19. 00:36:58

Kedves Negaro! Persze fel lehet állítani többféle viszonyítási rendszert is, de egyet ne feledj! A labdarúgás egy csapat sport (játék). Ebből adódóan a részt vevő egyéneket (főleg az egy csapatban játszókat) illik közös mérce alapján mérni. Na ja, ez nem egy általános iskolai osztály, de ha osztályozunk, akkor azt "mérjük csapatban" ,igazságosan! Ha Leo egy adott meccsen többet tesz a győzelemért, mint a másik, akkor kapjon jobb osztályzatot! Hol érdekel engem, hogy a "nagy ígéret" Thiago , meg a Tello még csak 20-21 évesek? Profi játékosok? Egy csapatban játszanak a többiekkel? Természetesen igen a válasz. Na akkor mi van? Hát az, hogy ha szarul teljesítenek, akkor kapjanak szar "osztályzatot", ha jól, akkor pedig jót. A Te érvelésed szerint én is beállhatnék közéjük néha -néha, és ha éppen egyszer tök jó lennék magamhoz képest, én kapnék egy 9-est, Ini meg adott esetben egy 8-ast, úgy hogy a népharag közben Szibériáig űzne engem,Téged, és az egész edzői stábot!!!!!!!!! Még valami1. Engem nem érdekel, hogy az a Tello gyerek mennyire tökös , vagy sem. Leszarom. Ha van egy szitu, amikor az a tuti!!!!! megoldás, hogy bepasszolja a lasztit az üresen lévő társának, akkor passzolja be!!!!!!!! Nem azért mert az a Barca stílus, nem azért, hogy a Leo megrúgja az 10000000000. gólját, hanem azért, mert az kell a győzelemhez és mert az a tuti. Ebből adódik,hogy a Tello gyereknek lehet, hogy orbitális nagyra duzzadt tökei vannak, de esze, az meg hangyafingnyi van!!! ( Vagy nem lát a pályán, de akkor megint csak mehet a sunyiba....) Még valami2. Thiago. Ne legyen igazam, de a srác orcájának mimikája kísértetiesen emlékeztet CR7 barátunkéra. Egy kicsit pökhendi , egy kicsit ki ha én nem stílusú..... Hát nekem nagyon nem szimpi. A mind több, nagyképűen eladott életveszélyes labdáiról már nem is beszélve! Szóval leírni még valóban korai lenne, de azért lássuk be, valószínű, hogy nem Ő a jövő nagy letéteményese.

347396 2013.02.19. 04:21:51

[carpentier](#1094025): Gondolom ez forditast nem igenyel,es csak egy apro reszlet,de mint egy puzzle-ben,lassan azert csak kezd osszeallni a kep.. Llopis (player Barça Veterans): "A Barcelona director told me today they've signed Neymar. He'll join at end of the season. For sure." [r4] Amugy a Mundo szerint Xavi biztosan kezd holnap,ami tuti hogy stabilitast ad a kozeppalyanak.Kell is a Milan ellen,ott nem nagyon lehet majd a hetvegi utcso tiz percet eljatszani.Biztos hogy lesznek periodusok az osszecsapason,amikor nagyon fog kelleni idegenben a labdatartason alapulo stabil labdabirtoklas.. Egyebkent ugy nez ki,hogy holnap Messi uj mezszammal lep palyara.. http://twitpic.com/c4sw8g

347396 2013.02.19. 04:40:39

Azert tenyleg vicces,ahogy a ket valszeg legjobb bajnoksag,elso harom helyezettje all..:) http://twitpic.com/c4xwc7/full

337988 2013.02.19. 08:19:11

Gyerekek, nekem egyre jobban tetszik ez a társasággá kovácsolódott blog-közösség, olyanokat tudtok írni, könnyesre röhögtem magam miíg a poszt+40 komment végére értem. Köszi Nektek, jól indul a napom

337988 2013.02.19. 08:19:12

Gyerekek, nekem egyre jobban tetszik ez a társasággá kovácsolódott blog-közösség, olyanokat tudtok írni, könnyesre röhögtem magam miíg a poszt+40 komment végére értem. Köszi Nektek, jól indul a napom

337988 2013.02.19. 08:20:11

Apám, posztolási lelkesedésem zöldvédőszentsokfoggal vetekszik, egyből duplikáltam is a véleményem. Kéretik javítani :)

296735 2013.02.19. 09:08:18

[marko64](#1094988): Teljesen egyetértek veled! Minden szavaddal.

349535 2013.02.19. 10:39:55

[marko64](#1094988): +1 [negaro](#1094650): értem én a differenciálást...Nagyon is és támogatom! Sőt azt is értem (elfogadom), hogy egy olyan "osztályban", ahol integráltan vannak jelen tehetséges, átlagos és SNI-s tanulók, ott az értékelés során a "mindenkit értékeljünk a saját képességeihez mérten"-elvnek van létjogusáltsága... DE: a Barcelona egy professzionális labdarúgócsapat, ráadásul abból is a világon a legjobb! A benne játszó/játéklehetőséget kapó labdarúgók, már pusztán azzal, hogy pályára léphetnek igazolták, hogy nem hétköznapi képességekkel rendelkeznek. Ezért szerintem nem kell őket a teljesítményük értékelése során differenciálni... A példád számomra egy kicsit olyan, mint amikor mondjuk, Usain Bolt (éppen) nem dönti meg a saját 9,58 sec-es világcsúcsát a 100 méteres síkfutás döntőjében, csak mondjuk 9,73 sec-et fut... és azzal nyeri meg az olimpiai bajnokságot, akkor kevesebb pontot érdemelne, mint esetleg én, aki a hétvégén óriási egyéni csúcsot futva 14,23 sec-et érek el "Hajdbörözdögön" megrendezett senior salakos futóversenyen. :-D Mert hát ugye a képességeinket tekintve, ő (ezzel éppen egy picit) alulteljesített, én pedig (messze) felülmúlom önmagam... Off: Persze a példám, csak illusztráció akart lenni... mert ismerve magamat, velem kapcsolatban szószerint igaz lehetne Hofi Géza egyik klasszikusa: -Te mennyit futsz 100 méteren? -Én... hatvanat! :D

348887 2013.02.19. 11:01:21

[bondia](#1095497): Kösz, remek hír.

349520 2013.02.19. 11:26:02

@Cethegus: Csakhogy ez nem egy iskola vagy vizsga, ahol az a cél, hogy egy bizonyos mértékű tudást megszerezz, mert ott azért osztályoznak minden gyereket egy mérték szerint. A te példáddal élve, ha Usain Bolt nem 9,58 másodperc alatt futja le a 100 métert és úgy nyer, akkor bizony nem a tőle elvárható maximummal nyert. Persze ettől még nem érdemli meg kevésbé az olimpiai érmet, csupán nem nyújtotta a maximumot, így egy egyéni értékelésnél nyilván kimagasló pontszámot kapna ugyan, de nem 10-est. Te viszont simán 10-est vagy akár - elismerésképen, hogy ösztönözzenek, mennyire magadon felül teljesítettél - többet is. :) Igazságtalan lenne egyformán méregetni titeket, mint a játékosokat is, hiszen nem ugyan azok a tulajdonságaik, nem egyformák a testi adottságaik sem. Bár kétség kívül a csapatban már mindenki bizonyította, hogy ott a helye, hogy első osztályú labdarúgó, pl. Pedro soha nem lesz azonos szinten Messivel. Egy sarkalatos példa visszatérve a futáshoz: ha Superman benevez az olimpiára és egy laza kocogással nyeri meg az olimpiát, azt természetesen el kell ismernünk, hogy Ő volt a leggyorsabb a versenyen, de azt nem mondhatjuk, hogy önmagához mérten kimagaslóan teljesített, hiszen jól tudjuk, hogy különösebb erőfeszítés nélkül körbefutja a Földet pár másodperc alatt. És persze nézhetjük a csapatot egy nagy egészként is, de akkor meg mi értelme van az egyéni értékelőknek? Nem azt mondom, hogy ha egymáshoz viszonyítva kapják meg a pontszámaikat annak nincsen logikája vagy nem tudunk meg belőle semmi hasznosat, de szerintem negaro módszere többet mutat.

341865 2013.02.19. 12:33:35

olvasgatva a hsz-eket talán ez most ide vág: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5l1e4wPbH1rrt8gro1_500.png :)

349535 2013.02.19. 12:55:53

[Bendak](#1096093): :-)))

296735 2013.02.19. 13:08:03

Ezekszerint Messi itt sosem fog 9-est kapni, mert mindig lesz valami. amibe bele fogtok kötni. Irreálisak az elvárásaitok!

341865 2013.02.19. 13:50:14

[krokodil22](#1096132): -.- http://24.media.tumblr.com/tumblr_m6c71xaQsk1ryj6qoo1_250.gif

337988 2013.02.19. 15:26:40

Amíg messi nem rúg 6 gólt egy meccsen, és a 6. után nem húzza fel a trkóját, hogy megmutassa az "amor krokodil" feliratot, nem kap 10est, sajnálom, fogadjátok el.

346365 2013.02.19. 18:41:32

ahelyett h veszekszünk rajta ,gyönyörködjetek : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1p0_jpsBVTI

296735 2013.02.19. 20:37:49

[Fc_Catalunya](#1096506): Ez a videó megmutatja, hogy milyen sok gólpassza lehetett volna Messinek, ha berúgják a helyzeteket. Remek labdákat adott. Sok helyzetet dolgoz ki a Barca, de a nagyon sok sajnos kimarad.

346365 2013.02.20. 13:56:35

[krokodil22](#1096634): így van,és itt jön ki az, ha mi lenne ha Sancho,Pedrito,vagy Villa akár csak a BLben úgy működne használná ki a helyzeteit,mint Messi,évek óta nyernénk azt is és minden meccsen 9el nyernénk,bár szerintem az idénre eddig 1 rossz panaszunk se lehet. :)
süti beállítások módosítása