HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) konyvkritika (1) könyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) video (5) videó (3) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Az út felfelé vezet

2013.02.11. 21:00 vigvik

Minden gödörből. Legalábbis ez vagyon írva Guardiola filozófiai alapművének, a Metamorphoses-nek vonatkozó fejezeteiben. Ezt a könyvet nem szabad még polcra tenni - de nem ám! És nem csupán azért nem, mert a keletkezés óta köztudottá vált, hogy bizonyos részeket nem is a szerző, hanem hű lelki és szellemi társa diktált papírra - de továbbá azért sem, mert bizony a bölcseleti téma is változatlan. Na, na... (csapkodom fejemet)... érthetőbben, az istenért! Szóval. A stratégiai irányvonal folytonosságának biztosításánál van egy sokkal szembetűnőbb dolog, amiről hajlamosak vagyunk megfeledkezni lángoló szerelmünk kapcsán: ez a csapat egyben van, évek óta; ez a csapat erre (értsd: februári hullámvölgy) van kalibrálva - igen, ugyancsak évek óta. És mindez nagyon jól van így. A 'szedj szét mindig, mindenkit' romantikus idealizmusa ebben az aljas században tarthatatlan: a is cselre kényszerül, hogy a kellő időben feltartóztathassa a Gonoszt. Éppen ezért olyan új mottókra van szükség minthogy 'csúcsidőben járj a csúcson'! És persze 'holtidőben legyél holt'!

Minden gödörből. Legalábbis ez vagyon írva Guardiola filozófiai alapművének, a Metamorphoses-nek vonatkozó fejezeteiben. Ezt a könyvet nem szabad még polcra tenni - de nem ám! És nem csupán azért nem, mert a keletkezés óta köztudottá vált, hogy bizonyos részeket nem is a szerző, hanem hű lelki és szellemi társa diktált papírra - de továbbá azért sem, mert bizony a bölcseleti téma is változatlan. Na, na... (csapkodom fejemet)... érthetőbben, az istenért! Szóval. A stratégiai irányvonal folytonosságának biztosításánál van egy sokkal szembetűnőbb dolog, amiről hajlamosak vagyunk megfeledkezni lángoló szerelmünk kapcsán: ez a csapat egyben van, évek óta; ez a csapat erre (értsd: februári hullámvölgy) van kalibrálva - igen, ugyancsak évek óta. És mindez nagyon jól van így. A 'szedj szét mindig, mindenkit' romantikus idealizmusa ebben az aljas században tarthatatlan: a is cselre kényszerül, hogy a kellő időben feltartóztathassa a Gonoszt. Éppen ezért olyan új mottókra van szükség minthogy 'csúcsidőben járj a csúcson'! És persze 'holtidőben legyél holt'!

A megtett lépések számszerűsítve:

Valdés (-) - Egy darab kirakathasalásra és egy darab jó ütemű bokszolásra túlzás lenne pontot adni - pláne azon halkan elsuttogott tényt figyelembe véve, hogy a gól miatt is kétségtelenül így jár jól. Vagy rontson ki csatárt és labdát is elsöpörve, vagy pedig mérje fel szépen, hogy a Jó Javier gyilkos izé ellentmondást nem tűrő na jó: idén sajnos csupán alkalmi szorításában csak gyorsan elspiccelt lövés lehet a dologból, amit a gólvonal közelében kényelmesen hatástalaníthat. Egy biztos: ezzel a tétova fosógalamb-totyorgással semmilyen helyzetben nem jutunk előrébb.

Adriano (6,5), Alves (6,5) - Félidő-félidő: markáns különbség nem rajzolódott ki a jobb oldali támadójátékunkban, védekeznünk meg lényegében véve nem kellett leg-ott - és bár az egyes súlyok felirata különbözik a két brazil serpenyőjében, a mérlegmutató nem mozdul. Azért persze engedjük szabadon az impressziókat! Vica: Alves tűnt valamivel pontatlanabbnak, ugyanakkor valamivel élénkebbnek is; versa: talán Adriano a szorgalmasabb, a koncentráltabb, de a - z egyébként félig-meddig atomizálódott - passzjátékban szertelenül is Alves a jobb. A beadások margójára még néhány szót! Correia koma komolyan kanyarítgat középre (erőltetett alliteráció): az ő beívelései valahogy mindig megütnek egy minimumszintet (értsd: szöglet vagy valóban szükséges felszabadítás) - és általában meg is rekednek azon; míg Alves időszakosan zseniális hebehurgyasága ezen a téren is virágba borul olykor-olykor: minimumszint - khm, finoman fogalmazva - nincs, tízből kilenc röppálya kiteljesedése után bedobás jön, de az az egy, igen, az az egy - na abból garantáltan mérnöki vonalú ív lesz Messi fejére, vagy külsővel Thiago mellére varázsolt csoda vagy egyéb szaftos dolgok. Csak az arány, azt tudnánk feledni!


Puyol (6), Piqué (6) - Azért még nem érdekes őket kettészedni, mert a kora délutánjuk vége másként alakult (csere itt, újabb babagól ott). Nem lenne érdemes továbbá osztályzatokkal dobálózni sem, csak hát félek szembe menni veled, ó, népakarat! Halkan jegyzem meg: én nem feltétlenül örülök egy ennyire nyomás nélküli meccsnek a periferiális látótérben éppen feltűnő összeurópai találkozók előtt. Valamit azért kellene, lássuk csak: a gólról - mármint a sajátjáról - nem igazán tehetett Mebarak apuci, Charlie pedig amúgy is bemutatott két meseszép szerelést valahol a félpályánál (az egyiket lásd itt). Egyenlő ez, akárhogy is nézem.

Mascherano (-) - A kurta idejű beugró ellenére megszámlálható mennyiségű labdát fülelt le egészen hátul. Ha Valdés jobban döntött volna, akkor nem jöhetne szóba Reina: éneklik újonnan a katalán ovikban, akkor akár egy pirospontot is bevéshetnénk neki.

Jordi Alba (7,5 7) - Hát igen: ez van, ha a súlypontok ennyire eltolódnak, és a Támadás éberen virgonckodhat, míg a Védekezés aludni tér. Kimagaslott a hátsó szekcióból: egyrészt azért, mert ilyenkor tulajdonképpen nem is oda tartozik, másrészt azért, mert a másik oldalon változtattunk ugye menet közben, és az ott szerepet kapóknak nem jutott annyi idő az alakításra. Legpöpecebb haverjai (Cesc, Iniesta) lokális távollétében sem jött zavarba - miért is jött volna -, a tizenhatosnál kiválóan forogtak Villával, mely forgásokból számos ütemelőnyt, mely ütemelőnyökből számos helyzetet dolgoztak ki. Az assziszt miatt egészen biztosan elismerően biccentett neki Xavi és Messi, de még talán Iniesta is - mégis apróbb megrovásban vagyunk kénytelenek részesíteni, mégpedig a kapott gól okán. Mert ez még 4-0-nál is számít. Nem azért, mert a meccsen belül tétje volt a dolognak, sőt - csak a rengeteg évközi vargabetű (Puyol, Piqué, Alves sérülései, a Valdés-affér) után pszichológiailag nem lenne hatástalan, ha Victor félig szűz kesztyűinek nem kellene minden meccsen a hálóban kotorászni. Mindettől függetlenül mostanra azért kellő mértékben beérett a játéka: ha megfelelően koncentrál, akkor nem féltem a bal oldalunkat a közelgő tavasztól.


Song (6,5) - Az ő esetében még érdemes az ujjainkon számolni, és ha így teszünk, akkor egyértelmű a helyzet: ez a tegnapi nem esik feltétlenül az első kezünkre. De! Ebben azért jócskán benne van a kollektív védelmi osztályozhatatlanság, mert egyébként küzdögetett ő, sok félig-meddig fontos játékhelyzetet harcolt meg, az első félidőben meglepően sok faultot is szenvedett el - arról meg egyszerűen nem tehet, hogy a kritikus labdakihozatali dimenzió az ernyedt madridiak miatt teljesen érvényét vesztette. Sőt, így tartást sem igen volt minek adni, ugye. Annyiból sajnálható a dolog, hogy ő a saját redukált szerepéből kifolyólag nyilván fokozottan rákészül ezekre a meccsekre: erre kimegy és teljesen mást kell nyújtani mint ami előre elgondolható volt. Próbálkozott egyszer-kétszer támadásba avatkozni, nem is volt olyan rossz - biztos félénkségére somfordált vissza a veszélyzóna határára. Az utolsó negyedóra felé közeledve fáradni látszott - majd minderre rácáfolva feljebb kapcsolt egy sebességgel. Erre a tizenöt percre jár a hetes.

Iniesta (8) - A Művész úr újra ihletet kapott, és ennek duplán örülhetünk: az aktuális győzelem velejének szállításán túl általában is elmondható, hogy az ő teljesítménye a legjobb indikátora a csapattal kapcsolatos várható történéseknek. Márpedig ő javulóban - mit javulóban: végre újfent megkapargatta zsenialitásának felszínét! Hiányzott már. Ennek leírására meg nem vagyok méltó (elmegyek inkább szerelmes verseket írni):

Thiago (7) - Sok mértékegysége van a játéknak, a teljesítményt lehet például Pedróban mérni. (Nem nevet!) Ha így nézem, akkor a meccs nagy részében úgy játszott mint egy jó Pedro: csúszott-mászott, harcolt a labdákért és szorgosan a Nagyfőnökök keze alá dolgozott. Ízlés dolga, de én szívesebben néztem volna egy közepes Thiagót is, ugyanakkor jellemfejlődési szempontból nagyra értékelem, hogy erre is képes. Nem ment neki úgy a tánc, hát nem röstellt lemenni padlót törölni. Az ilyen dolgok nagyon érthetően beszélnek olyan elvont fogalmakról mint hozzáállás, elhivatottság, kedv ésatöbbi. Ami nem öl meg, az erősebbé tesz - előbb-utóbb valóban. A góloknál persze inkább önmaga volt, mindkét bemozgás oktatófilmbe illő - (vitatéma:) ellenben szerintem nem volt önzetlen. Ez egy baromság, kérem tisztelettel. Ha egy játékos a kapussal szemben áll néhány méterre, a közelben csak csapattárs, és a passzt választja, az önzetlen? Lófaszt. Ez éppen annyit jelent, hogy van kollektív tudata és helyén van az esze, mert a gólt választja a nem-biztos-hogy-gól helyett. Persze az intelligencia egy ilyen észben devalválódott futballvilágban kétségtelenül nagy érték, nem vagyok meglepve, hogy a csodájára járnak...

Villa (7,5) - Ezt, igen, én ezt várnám tőle: az elegáns lovag s egyben trubadúr alakítását, patinás és kecses vívókultúrával! Ne a világot kelljen megváltania az oldalvonalnál - csak érjen másfél tucatszor labdába a tizenhatos környékén. Nem baj, ha ebből három rossz passz, ötször meg szerelik - az ő Valenciában kiteljesedő játéka is ilyen volt -, mert marad még tíz érintés, amiből háromszor remek ütemben szöktetni fogja Tökit, háromszor kombinálni fog Iniestával - az már éppen egy gól, kétszer kapura suhint, egyszer beindul - ziccer, egyszer meg sarokkal adja át a helyet a labdával együtt. Rögös itt az útja nálunk, de pontosan az ilyenek miatt, amiket tegnap produkált nézek fájdalmas szemmel az előttünk álló nyárra. Egyébként a katalán baby boomban neki talán még nem is gratuláltunk: hát ezúton is pótoljuk! Megosztom veletek egy felfedezésemet: ha visszaszámolunk, akkor olybá tűnik, hogy ezeknek a gyerekeknek (Piqué, Cesc, Pedro és Sr. David) a fogantatása az Eb idejére, és az azt követő győzelmi mámorra esett. Na most mi is volt az Eb? Hát Iniesta, vegytisztán. Lehet, hogy a csapat felének társadalomstatisztikai értelemben a II. Don Andrés generációhoz tartozik az első gyermeke. Ez azért szórakoztató, nem?

Sánchez (6) - De úgy, hogy hármat ér a gól, kettőt az első félidő végi lefordulás és bejátszás, egyet pedig a Messinek felkészített labda a kapufa előtt. Másra nem nagyon lehet pontot adni. Így megy ez ugyanis. A jégnek először meg kell repednie, mielőtt megtörik: ez történt. Hiszen így megy ez. Végre egyszer kellően higgadt és tökös volt ziccerben: elismerően nyalogathattuk a szánkat a kvázi-cunder* láttán. Nekem először mégsem Luc Abalo jutott az egészről eszembe hanem ez. Mert ugye így megy ez. Mezőnyben magához képest katasztrofálisan szar volt. Az idei leggyengébb meccsét hozta, teljesen elveszett a jobbszélen - mondjuk alighanem a korai lélekkönnyítő gól is közrejátszott ebben. Hiába, így megy ez. Erre most dicsérik, akik eddig vesztéért kiáltoztak. Az emberi hülyeség végtelen, mondá Einstein. Jaj nekem: miért így megy ez**?

Messi (7,5) - Csak azért nem az ő játéka döntött, mert mire bemelegedett, addigra már nem volt miről dönteni. Igen, Andris megelőzte. Ettől függetlenül helyenként mesébe illő volt az egyszemélyes frontoldali ostrom: a negyedik és ötödik gólunk zászlaját ennek eredményeként tűzhettük ki a megviselt madridi vároromra. Máskülönben kicsit életlenebb volt elől mint képes rá, viszont megint, igen, megint azt hozta, amiért érdemes könnyezve imákat mondani bármilyen vélt feljebbvalóhoz. Kikívánkozik: ha nekem mondjuk választanom kellene aközött a Messi között, aki minden meccsen két gólt lő, de áll a pálya közepén és aközött a Messi között, aki kihagy egy nagy ziccert, de egymaga felőröl egy teljes ellenvédelmet, amiből kifolyólag csupán egyet gurít, de kitombol másik hármat - nos, akkor én nem értem a kérdést, és azt se, aki számára nem világos a válasz.

Tello (-) - Szép gól volt, Yorick. A többi a te néma csended***.

Ez számunkra egy jó kör volt (a közhelyes mondatok versenyébe a kommentsorban lehet nevezni)! De van ennél egy lényegesebb dimenziója a fordulóknak: peregnek, és nem jönnek vissza. Az idő múlása - na, az itt és most nekünk dolgozik.

(Összefoglaló itt.)

 

 

* Köszönet sunimeseknek a remek meglátásért!

** A szöveg felépítését és a dőlt betűs kulcsmondatot Kurt Vonnegut: Az ötös számú vágóhíd című művéből próbáltam ellesni. Előbbit nem sok sikerrel, utóbbit hibátlanul.

*** Klasszikus, csak a félreértések elkerülése végett írom ide. Lásd William Shakespeare: Hamlet.

117 komment

Címkék: bajnokság értékelő Barcelona Getafe

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr896017516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

296735 2013.02.12. 10:12:41

[sunimesek](#1085063): Iniesta + Messi Maadona???? Messi = Maradona!!!! Messi az igazi zseni!!!

296735 2013.02.12. 10:14:02

Ne várjátok el, hogy Messi 60-70 meccsen ennyit fusson! Nem olyan erős ő fizikailag! Nem pihentetik, mert az emberek látni akarják! Jól teszi, hogy tartalékol! Muszáj!

296735 2013.02.12. 10:14:24

Messi a totalbarcán 8.5

296735 2013.02.12. 10:16:14

A Getafe a Barca remek játéka miatt volt ennyire gyenge!! nem engedték őket kibontakozni!

348522 2013.02.12. 10:20:28

[carpentier](#1085289): hiteltelen? Ez marha jó, basszus. Mitől lehetne hiteles egy hobbiblog értékelése? Tartom: senki nem érdemel jobbat. Nagyon gyenge volt Getafe - és csak részben miattunk. Ha te ilyen meccsekkel akarod kitölteni a skálát, hát rajta!

348887 2013.02.12. 10:36:23

[negaro](#1085299): Mi köze a hobbinak a hitelességhez? A szórakozás nem menlevél az abszurditáshoz. A hobbi nem azt jelenti, hogy meg sem kell kísérelni a valamennyire objektív és következetes értékelést. A hitelesség folyamatosan alakul ki (olyan ez, mint egy filmkritikus vagy bármilyen kritikus esete. Ha a manus folyamatosan tartja magát a saját szabályaihoz, folyamatosan érvel a maga igaza mellett, akkor hiteles lesz, szavahihető, még akkor is, ha X.Y. soha nem ért vele egyet.) Ha az ember azt látja, hogy csapkodó, következetlen, akkor azt gondolja, nem kell komolyan venni. De azért ez a blogosdi talán több, mint puszta játék. A hitelesség igenis számonkérhető, hiszen egy ilyen értékelés orientálja azokat, akik netán nem látták a meccset. Ha a viccbeli "újszülött" meglátja pl. Song pontszámát, azt gondolja, na ez meg minek vették meg, ha ilyen szar. Közben meg Roura zseniálisnak nevezte a játékát (ami persze kehet elfogultság.) Remélem, világos, amit mondok. Azzal is nehéz egyetérteni, hogy ha a Getafe/Cordoba etc. az ellenfél, akkor eleve rosszabbak a pontok, hiszen ezek csak hulladék-csapatok. De többek közt azért volt hulladék vasárnap délben a Getafe, mert a Barcelona megfojtotta. Ha a Real ellen nyertünk volna 6-1-re, akkor mindenki 10 körül kap eszerint? Nem hiszem, hogy ez követendő út. Minden meccset önmagában kell értékelni, de következetesen, figyelembe véve az addigikat is.

337436 2013.02.12. 10:50:42

Azért jó, hogy a hullámvölgy is ilyen :-) Annyit tudok még hozzátenni a jó és gonosz harcához, hogy hugim épített egy Cristiano nevű hóembert, melyet Pedro nevű kutyánk lepisilt.

339452 2013.02.12. 10:55:01

[negaro](#1085299): Jaja, egyetértek carpentierrel (vagy carpentier-vel? Hogy ejtik a neved?), Song nálam is átlag felett teljesített. Meg is jegyeztük itthon egymás közt, hogy nem értjük, miért kritizálják folyamatosan, miközben ez a focista egy remekmű. Annak ellenére, hogy beilleszkedésben nyilván gondjai vannak (más ország, más kultúra, más nyelv, más foci stb), igazán profi és nagyszerű, ahogy vasárnap játszott. Ráadásul szerintem olyasmit kérsz számon rajta, ami igazságtalan. Azt mondod, nem volt lehetősége a labdakihozataloknál megcsillantani a tudását. De hát miért azt akarod értékelni, ami nem történt? A tanárok is az előző órai anyagból feleltetnek, nem a következő óraiból (mármint a normálisak, nem a vérg**ik. :D).

339452 2013.02.12. 10:55:45

[a_fater](#1085312): Pedrónak hívják a kutyádat? Jó ember vagy. :D

348522 2013.02.12. 10:56:53

[carpentier](#1085309): az értékelésben semmi abszurd nincs, én a saját szabályaimhoz tartottam magam, nem voltam következetlen - ilyen értelemben nem tudom, hogy milyen hitelességről beszélsz? Ami abszurd az a nagyító, ami a rózsaszín és a fekete lencsére egyaránt felkerül: ha ikszelünk a Mestallában, akkor...minden rossz...nem rotálunk...Tito beteg, teljes a káosz, látszik, nem tudja ezt kezelni a csapat...még nem ért véget a bajnokság...stb. Ha meg kiütjük a Getafét egyébként egyáltalán nem szenzációs, csak éledező játékkal, akkor meg...csodálatos, fantasztikus, minden jó...hát mégis rotálunk...a bajnokság már megvan...Tito szóba sem kerül...stb. Komolyan mint a Markov-folyamat: memória nélkül...

348797 2013.02.12. 10:56:54

[a_fater](#1085312): +1 :D

348887 2013.02.12. 11:03:23

[negaro](#1085317): Lehet. legyen így. Mondom, ezen nem fogunk összeveszni. Nálam amúgy nincs fekete és rózsasín váltogatás. A Getafe meccsről azt mondtam, jó edzőmeccs volt. De egy ilyenen is lehet valaki 8-as. Mindegy, nem érvelek tovább, majd a többiek megteszik. Vagy nem. [pusztai_zseni](#1085315): carpentierrel.

348887 2013.02.12. 11:06:44

amúgy a helyzet vicces: a másik odalon azon mennek egymásnak, hogy Arbeloa tényleg hentes vagy sem, ki kell-e rúgni vagy még maradhat? Itt meg azon vitázunk, Song 8-as vagy 7-es volt. Soha rosszabb állapotot.

348797 2013.02.12. 11:11:42

[negaro](#1085317): A Mestallában elért eredményt szerintem a szurkolók nagy része elfogadta, csak sokan - köztük én sem- értették, hogy egy hétközi Real elleni idegenbeli meccs után, ami elég intenzív volt, miért kell Valenciában szinte ugyanannak a csapatnak kifutnia hatalmas előnynél a bajnokságban, hosszú cserepaddal rendelkezve. Aztán Roura a meccs után elmondta, hogy így döntöttek és meglátása szerint sokan fáradtabban mozogtak... Ezzel be is látta, hogy nem jött be teljesen, amit akartak... Ez egyáltalán nem baj, hiszen ŐK döntenek és nem lehet mindig minden szép és jó... Az is mellettük szól, hogy következetesek és a Getafe ellen simán padoztattak egész meccsen kulcsjátékosokat... És a csapat meg is hálálta... és hogy az ellenfél nem volt jó??? Ez engem, annyiban nem érdekel, hogy a saját csapatom játéka, eredménye érdekel. Ki gondolta, hogy egy kis csapat veszi el a veretlenséget a bajnokságban? Mindenki az gondolta, hogy majd az Osasuna majd bunkerfocit játszik ellenünk... és nem. RM és ATM "gyenge" csapatoktól kapott ki, mert nem tudta kontrollálni az adott meccset... A Barca tudja és kell egy-egy gála mérkőzés is, amikor egész Ázsia a tévé előtt ül és 85 ezren vannak délben a Camp Nou-ban...

340339 2013.02.12. 11:28:51

Fúú, de régen írtam már ide:) Szóval ez a pontozás szerintem is nevetséges! Ennél jobban ez a játékot nem lehet játszani!! Jordi elrontott hazaadása volt az egyetlen hiba max. Épp mondtam haveromnak ez már nem is foci volt, hanem egy színházi előadás! Egy 6-1 után, ami lehetett volna 10-1 is nyugodtan, és ilyen gyönyörű akciók után nevetségesek ezek a pontok! De valóban jó, hogy mostanság barcásként ilyen kell max vitáznunk:)

334647 2013.02.12. 11:51:47

Már szinte hiányzott ez az örökzöld, hogy túl magasak/túl alacsonyak a pontok:))

143825 2013.02.12. 12:44:38

[kirakat](#1085342): Nagyon egyetértek. Nem egyszerűen a 6-1, hanem ahogy.

348977 2013.02.12. 13:44:02

Amíg ezek a legnagyobb problémáink, addig nagyon irigylésre méltó helyzetben vagyunk, lássuk be. Pár év múlva vissza fogjuk sírni...

347396 2013.02.12. 13:57:18

[vigvik](#1085356): Szerintem ezt mindenki jateknak veszi..:)Annak viszont remek,a szurkolo marcsak ilyen. Hogy en is kifejtsem szereny velemenyem az ugyben,a pontszamok tenyleg eleg alacsonyra sikeredtek.Talan csak Messi pontszama k.:) Szerintem Negaro kicsit alabacsuli a csapatunk erdemeit abban,miert is volt ez a Getafe ilyen gyenge. A remek napot kifogo Barca,nagy esellyel vert volna el mindenkit vasarnap.Szerencses volt a rotacio,es mint valaki itt irta mar,pont ezt vartuk az elmult ket bajnokin,amikor elegedetlenkedtunk az osszeallitast illetoen.Szerintem - es mint azt az eredmenyek is mutatjak - jogosan! Iniesta zsenialis dolgokat muvelt,orom volt nezni..:) Remekul fociztunk,galat tartottunk,haraptak a rotaltak(is),es Thiago vilagklasszis lesz,ha meg nem az..(onzetlen vilagklasszis..:)

347396 2013.02.12. 14:45:15

[negaro](#1085317): En osztom [carpentier](#1085325): velemenyet,annyibol lehetne szubjektivebb a pontozas,hogy ha egy gyenge csapat ellen nyogvenyelos teljesitmenyt nyujtunk,eppen nyerunk,megertem a lepontozast..De ha egy gyengebb csapat ellen galaeloadast tartunk,jobbnal jobb megoldasokkal tarkitva,orom nezni a csapatot es a zsenialis szkilleket,belefojtjuk a szuszt az ellenbe,azt ugyanugy ertekelni illene,mint az egy-egy-et Madridban..Semmit nem von le az erdemekbol - velemenyem szerint.. Gyors pelda : a Granadat otthon megvertuk,eleg 'nehezen'2-0-ra szenvedve,persze hogy nem erdemel a csapat atlag kilencest,(bar ha akad kiemelkedo teljestmeny,itt is elismerest valthatna ki pontok formajaban)ugyanakkor szerdan remek jatekkal,6-1 verjuk az(egyebkent a tablazaton a Granada elott levo,tehat elmeletileg jobb)Getafet,es ez sem eleg a dicserethez...:(akkor szerintem ez igy nehezen ertelmezheto..)

348887 2013.02.12. 15:17:29

Minden pontozásnak akkor van értelme, ha tudjuk, mit jelentenek a pontok. Ha a 10 azt jelenti: kimagasló, zseniális, gyakorlatilag tökéletes játék, a 9-es meg azt, hogy rendkívül jó, a 8-as: nagyon jó, a 7-es stb, akkor értem, miről van szó. (Sok magazinban meg vannak adva a pontok jelentései.) Ez ellenféltől függetlenül kell működjön. És persze relatíve, egymáshoz viszonyítva is értelmezhetőnek kell lennie. Ha most Iniesta 8, ám legyen, de akkor nyilvánvaló, hogy nem csupán 1 ponttal volt jobb, mint Thiago. és nem csupán fél ponttal, mint Messi. Szóval ilyeneken megnukik a dolog, ha nincs mihez hozárendelki egy-egy pontot. Ha Song 6,5, akkor az egy 10-es skálán kábé azt jelenti, hogy a közepesnél alig jobb. Ami biztosan téves ítélet. És persze jogos bonida felszólalása, a Getafe azért lett ilyen, mert, mint Luther Márton, ott állt, és egyszerűen nem tehetett mást. Ezt pedig az FC Barcelona érte el.

348887 2013.02.12. 15:19:18

Pardon, sajtóhibák: megbukik, hozzárendelni; és: bondia

296735 2013.02.12. 15:33:48

[carpentier](#1085499): Egyetértek veled! Piqué, Song és Messi is jobbak voltak. Messi és Iniesta egy formán jók voltak. Nem volt különbség!

348977 2013.02.12. 15:57:23

[carpentier](#1085499): Jogos. Egyetértek. Javaslom, hogy legyen pontmagyarázat. De akár azt is be lehetne vezetni, hogy más szempontok alapján pontozzuk a csapatot erős ellenfél ellen és átlagos vagy gyenge ellenfél ellen. Persze itt jönne az, hogy ki és mi számít erősnek... Mindent átgondolva talán 1 pontrendszer legyen, egy standard pontmagyarázattal, amit minden szerkesztő használ. Bár elvetettem a 2 pontozásos rendszert, azért bedobom a köztudatba, hátha a többségnek mégis az tetszik... Egyébként ennek is lenne értelme. Komoly meccsnek számítana a BL-ben a 2. kalapos ellenfél és a nyolcaddöntővel kezdve minden ellenfél, a bajnokságban és kupában pedig a Real, Atletico, Valencia, Sevilla kb.

348887 2013.02.12. 16:09:46

[Peter1982](#1085531): Ne legyenek illúziók: Ha lenne a pontokhoz rendelt jelentés, a viták számát ez nem csökkentené. De legalább lenne egy sorvezető. Szerintem az ellenzők azzal érvelnek majd, hogy ez kiölné a pontozásból játékos jelleget. És ez nem rossz érv, valljuk be. A 2 pontozásos rendszer sok hibalehetőséget rejt (pl. egy-egy csapat formája stb. folyton változik, hol az objektív mérce és így tovább) nem lenne szerencsés. Na de majd meglátjuk.

262141 2013.02.12. 16:18:25

Sajnos, a pontozáshoz legfontosabb feltétel nincsen meg, ez pedig az edzői utasítás ismerete. Ha ismernénk, könnyebb dolgunk lenne. Innentől annyit lehet tenni, hogy megpróbáljuk kitalálni a dolgokat. És itt lép be a lényeg a pontozást illetően, nevezetesen az, hogy néha egy játékos pontszámban "szív" azért, mert taktikailag fegyelmezett. Például ha Pedrónak azt mondják, hogy maradjon szigorúan a vonal mellett a jobb oldalon és ne vigye le a labdát az alapvonalra (és ha levitte, ne adjon be), akkor ugye őt fogjuk lepontozni, hiszen nem változtatta a helyét eleget, nem adott be, amikor lehetett volna, nem cselezett előre stb. Ugyanígy Businál szokták sokan emlegetni, hogy nem ad elég direkt előre passzt (gólpasszt). Remélem, nem voltam túl bonyolult és értitek mire gondolok ! Ez egy ősrégi gond az újságírói osztályzatoknál is, hiszen ők sem tudják az edzői utasításokat. A szeretet, az empátia, a jó megfigyelőképesség és a taktikai érzék segíthet, de persze ez sem garancia a sikerre. A lényeg : az osztályzatok kiosztásánál kéretik figyelembe venni a (vélhető) edzői utasításokat is !!!

348977 2013.02.12. 16:23:56

[carpentier](#1085536): Sorvezetőnek szánnám én is, viszont azt várnám tőle, hogy kicsit objektívebb lesz. A legjobb példa erre Messi. Néha azért kap kevesebbet, mert "ő ennél sokkal többre is képes". Szerintem ne így pontozzunk, hanem adott meccsen a többiekhez (pontosabban az előre megegyezett pontrendszerben leírtakhoz) és ne saját magához hasonlítsuk. A 2 pontozásos rendszer kritikájával egyetértek, ezért is vetettem el én is, mint ötletet, de azért bedobtam a köztudatba, mert sok érvet tudnék felhozni mellette is, mint például a mostani Getafe elleni meccset. Mikor játszik jól egy védő? Őszintén szólva egy ilyen meccsen nem sok dolguk van, ellenben egy Valencia ellen, amikor presszionál az ellenfél fel kell kötni a gatyát, és sokkal többet kell melózniuk, stb. Kíváncsi vagyok ki hogy látja...

348977 2013.02.12. 16:28:20

[Úr](#1085539): Egyetértek, de ha ebből indulunk ki, akkor kár is osztályozni. Az edzői utasításokat pedig nyilván sosem fogjuk megtudni. Ezt a pontozást vehetjük egyfajta játéknak is, amit igyekszünk komolyan venni. Legtöbbször azért meg lehet mondani, hogy ki hogyan szerepelt. Pl. nem tudjuk, hogy Pedrónak mi a taktikai szerepe, de tuti nem az, hogy ne rúgja be a helyzeteit, Alvesnek hogy a kapu mögé adja a labdákat, stb. Szerintem itt mindenki elég meccset látott ahhoz, hogy nagyjából reálisan tudjon pontozni, sokszor inkább az egyes játékosokkal való túlzott szimpatizálás az, ami eltorzítja a pontszámokat. Neveket nem akarok mondani... :)

262141 2013.02.12. 16:38:31

[Peter1982](#1085548): Szerintem pedig nem árt egy jó mély levegőt venni, várni jó pár órát (ha lehet, újra megnézni a meccset) és igenis kitalálni, hogy nagyjából mi lehetett egy játékos feladata. Nyilván nem helyzetkihagyásról és technikai hibákról beszélek, hanem sokkal kevésbé egyértelmű és egyben sokkal érdekesebb dolgokról (kontra- nem kontra, a labda visszafogása - direktebb előre játék, védekezési feladatok felfedezése egy játékos megítélésénél, stb.) Remek játék az is, ha megpróbáljuk kitalálni egy edző elképzeléseit (és nem rögtön lehülyézni), majd ebből az aspektusból megvizsgálni egy játékos teljesítményét. Valdes tipikus példa erre, hiszen direkt kérik tőle a rizikós játékot, amiben benne van a hiba. El is követte például Benzema ellen, de azon én nem akadtam ki, mert "benne van", viszont amikor Di Maria-nak adta oda a lasztit, az már (szerintem) óriási hiba volt, mert nagyképű, dekoncentráltságból fakadó tévesztés volt vagy minimum rossz helyzetértékelés. Látszólag mindkét hiba ugyanolyan volt, de igazából mégsem ...

348977 2013.02.12. 16:46:37

[Úr](#1085555): Így is meg lehet közelíteni, persze, bár minden játékosunknak adott stílusa van, így nagyjából lehet tudni, hogy mit várnak tőle el. Xavi sosem olyan direkt, mint Cesc, stb Kíváncsi vagyok az íróink véleményére is :)

347396 2013.02.12. 17:03:44

Ezt most mar egy kicsit tuldimenzionaltuk..:) Talan mert olyan reg volt a meccs,hogy alig emlekszunk ra,viszont kell valami subject..:)) Szerintem jo ez igy,ha mar a csapatba nem lehet belekotni a teljesitmenye miatt,legalabb a pontozoba lehessen..:))

349305 2013.02.12. 17:50:21

Azt gondolom,hogy néhányan túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a pontozásnak.Az értékelő szíve joga hogy látja a meccset.Akinek nem tetszik majd amikor ő írja az értékelést, akkor máshogy pontoz.Sokkal fontosabb, hogy a csapat örömet szerzett nekünk ezzel a "Jó ebédhez szól a meccsel". A sárgák is láthatták milyen mezeket kell nekik venni.Csak így tovább.

255271 2013.02.12. 18:19:42

szerintem meg nem kellenek pontok, bőven elég szóban értékelni... :) [javasolnám bevezetni ezt az iskolákban is, hahahha :D ]

269577 2013.02.12. 18:44:09

[a_fater](#1085312): :)))

269577 2013.02.12. 18:48:46

[krokodil22](#1085516): jesszus kroki, ezt tuti te írtad??? azt hiszem kőbe vésetem, hogy leírtad ezt: Iniesta és Messi egyformán jók voltak és nem volt különbség :)

336852 2013.02.12. 19:03:02

[carpentier](#1085309): Rohadt nagy tévedésben vagy, azt ugye tudod? A blogolás műfaja pont, hogy a szubjektivitásról, elfogultságról szól. Ha objektivitást akarsz, menj egy híroldalra (pl. NSO). [kirakat](#1085342): Ha szerinted nevetséges, akkor a 6-1-es meccsen mindenki 10-est érdemelt volna? Vagy hogyan pontoztál volna, hogy ne legyen "nevetséges?" [Peter1982](#1085531): Nagyon világos a pontozás, bár szabályrendszere egyszerűnek mondható: minden szerző úgy pontoz, ahogy akar. [papa65](#1085596): +1

348977 2013.02.12. 19:10:32

[rhynn](#1085651): Senki nem mondta, hogy rossz a mostani pontozás, csupán megvitattuk, hogy ki mit gondol bizonyos játékosok aktuális pontszámáról, és itt lyukadtunk ki. Ez is hozzátartozik a bloghoz, persze ettől még mindenki úgy pontoz, ahogy akar. Azt azért hozzátenném gyorsan, hogy majdnem mindig egyetértek az adott pontokkal, 11 játékosból 8-9-nek én is ezeket adtam volna a Getafe elleni prudukciójára.

348522 2013.02.12. 19:43:00

Igyekszem reagálni mindenkinek szép sorban, de ha lehet, akkor nem nagyon ismételném magam: [a_fater](#1085312): hehe :). [Peter1982](#1085284): ami Song-ot és Piquét illeti, fókuszálj kérlek szépen a szövegre, ne a számokra... Egyrészt Song 7-est kapott a meccs egy bizonyos periódusára, másrészt odaírtam, hogy szerintem Piqué gólja önmagában miért nem ér többet mint mondjuk Puyol két csele... [pusztai_zseni](#1085315): jaj, ne, ne csináld ezt, légy szíves :). Mintha el sem olvastad volna...:) Én is éppen azt írtam, hogy ezeket NEM lehet számon kérni rajta...Ettől függetlenül a szerepe az említett elemekre vonatkozik a játékon belül. És egyébként nézd vissza: én általában kiállok mellette és dicsérni szoktam...Ahogy most is. Csak nem volt olyan veszett sokat játékban. Ettől függetlenül a pontszáma átlagon felüli, ezt nem is értem? Vagy egy 1-10-es skálán mi az átlag? Még egy olyan balra aszimptotikusan ferde eloszlásnál is, mint amiket általában kihozunk itt nektek a pontszámokból...

347396 2013.02.12. 19:49:43

[rhynn](#1085651): Hat pont ez az,ahogy az elso bekezdesedben irtad,elfogultsagrol kellene szolnia:) Na ezt nem tartotta be Negaro ; nem volt eleg elfogult a pontozasnal :))

348977 2013.02.12. 19:57:38

[negaro](#1085690): Oké, rendben van, tényleg túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a számoknak. Amiket írtam, azok inkább árnyalatni különbségek voltak, de igazából mindegy. A lényeg, hogy működött a rotáció, és vmi hasonlót várok hétvégén is, nyilván a Getafe ellen pihentetett Cesc, Busi (esetleg Perdo is) játsszon, pihenjen most Puyol, Iniesta, Alba. Így nagyjából friss kerettel mehetünk Milánóba, ami mondani se kell, hogy mennyire fontos lenne...

256725 2013.02.12. 20:12:08

A pontozás számunkra nagyon hasznos, ezért mindenképpen maradni fog! Az elsődleges funkciója az, hogy egy-egy értékelő után "tíz" helyett "ötven" kommentet generál :), nekünk pedig a kommentek a jutalmunk a munkánkért cserébe. Ha pozitív, ha negatív tartalmúak, azt jelzik vissza, hogy van értelme csinálnunk és folytatnunk a blogot, mert egyrészt vannak, akik olvassák a posztokat, másrészt pedig (ez a fontosabb!) vannak, akiket megszólalásra késztet a tartalmuk.

336852 2013.02.12. 20:21:02

[bondia](#1085697): Az elfogultság nem csak azt jelenti, hogy mindenkinek 10 pontot ad, hanem pl. hogy valakiket pontokkal is kiemel, valakiket kicsit lepontoz :)

336114 2013.02.12. 20:42:17

Na akkor induljon a BL, remelem a Wembley-ig menetelunk, es huzzuk be szokas szerint! :) De ma hajra keltak!

348977 2013.02.12. 20:58:01

[johneagle11](#1085722): Nagyon helyes, maradjon csak! Én személy szerint örülök, hogy vannak osztályozások! Csak így tovább! Ma pedig hajrá Celtic!

336114 2013.02.12. 23:03:07

Ugy latom mindket ma este palyara lepo kapusjeloltunk lepkezett ma este... Es mivel ugy tunik az eselyesek tovabb fognak menni, ezert kokemeny BL-re keszulhetunk.

255271 2013.02.13. 01:06:00

[Xavier06](#1085916): ugyanez jutott eszembe, az egyetlen állva maradt bástya de Gea... de az ő bakija nem fér bele, mert az tudjukkiéknek segítene... :( (Reinát meg sem említem, mert neki minden hétvégén van bakija)

347396 2013.02.13. 03:13:05

@rhynn: Igen,igy is ertelmezheto az elfogultsag definicio,mondjuk en altalaban maskent szoktam..:) @Xavier06: Foster eleg instabill volt ma,amit Valdes-nek fel szoktunk roni negativumkent,na az nala ma szinten kijott...(eloszor megneztem oket,aztan felvetelrol a Valenciat) Guaita?Ot szeretne itt a tobbseg a kedvenc csapatunk kapusanak..? En nem tudom mit lattok ebben a kapusban,de voltak igen megbizhatatlan momentumai a meccsen,az angol kommentator szerint mindket golban benne volt..Igy van,benne volt! Mondjuk nem feltetlenul lehet egy meccsen leszurni,ki erett a mi kapunkra,de ez a mai teljesitmenye utan,inkabb tovabb nezelodnek,esetleg fizetesemelest kinalnek VV-nek..:)))

347396 2013.02.13. 03:29:37

@gamsti: En is eroltetnem DeGea-t,de Courtois is nagyszeru kapus,es hihetetlen a kora,meg mindig csak husz eves..Persze sok mulik azon,hogy a Chelsea es Abramovics mennyit lat meg Cech-ben..Ha eveket,valszeg hozhato egy nagyobb osszegert a belga..

348522 2013.02.13. 14:31:35

Na, akkor folytatom, elnézést a csúszásért... [Peter1982](#1085769): úgy látom john válasza az értékelésről általában kielégítő volt a számodra. Bevallom, számomra is :). A dologhoz a magam részéről annyit fűznék hozzá, hogy implicite én például mindig belekalkulálom az ellenfelet a pontszámokba, így a kettős értékelést nem feltétlenül érzem szükségesnek. Apropó pontszámok: nagyon sokszor elmondtam már, értetlenül állok az egész előtt, hogy egyesek hétről-hétre rácsodálkoznak, hogyan is lehet ez. (Ez egyáltalán nem neked szól, tudom, hogy nem rég kezdtél kommentelni, a kedvedért utoljára :): én a CDP által járt utat szeretem. Semmi okot nem látok arra, hogy az átlagot 7-re helyezzem. Tapasztalataim szerint a szurkoló matematikai szemlélete nem egészen jó :), főleg úgy, hogy ezt érzelmileg próbálja alábástyázni - sokkal objektívebb (sic!), azt valahova öt és hat közé tenni, tekintettel arra, hogy 1-től 10-ig mind a valós, mind az egész számok átlaga ott van :)... Továbbá szerintem a 9-10-es osztályzatnak éppen az a lényege, hogy ritka, ahogy az 1-2-es is. Csak így lehet megfelelően differenciálni a dolgokat. Persze szimbolikusan lehet azt adni - pl. amikor john 1-est adott a közelmúltban Pedrónak - csak ezt érezni kell. Teljesítménnyel ezeket elérni nagyon nehéz egy hagyományos bajnoki meccsen - és nem is lehet akárki ellen. Így a múltból: talán Xavi játéka a 2-6-on, Messié a 3-3-as clásicón, Iniestáé anno a 4-0-ás Sevilla-meccsen, ahol egyet lőtt és három gólpasszt adott: nálam ezek lennének 9-esek, 9,5-esek. 10-es pedig a történelemben sem volt sok: talán Hidegkúti az 3-6-on, Puskás a négygólos BL-döntőben, Maradona az angolok ellen, Ronaldinho a 0-3-on...stb. Egy fontos dolog még, ami szerintem nagyon egyértelmű, de hát úgy tűnik, mégsem az: mindenkit 10-es skálán mérünk, de mindenkit a saját maga 10-es skáláján. Thiago nem Iniestából volt 7-es, hanem Thiagóból. Na most ezek alapján ezen a meccsen nálam senki sem volt a hosszú távú átlag (5,5-6) alatt. Még Alexis sem, pedig szerintem ezzel a teljesítményével nem feltétlenül szolgált rá erre - a gólnak szól inkább az öröm. Szóval kissé pontatlanul megfogalmazva, belekalkulálva meccset, ellenfelet, eredményt..stb.: a 6-os a jó, a 7-es a nagyon jó, a 8-as a kiemelkedő, extra, a 9-es az úrsiten, csodálatos, hova borulhatok le, hol zokogjak boldogságomban, a 10-es pedig nem létezik...Félpontok ennek megfelelően, öttől lefelé pedig Real Madrid :). Lehet, hogy az én értékelőim számokban kicsit szigorúbbak mint a többieké, de szerintem azért szövegesen nem adok én kevesebb dicséretet :).

348522 2013.02.13. 14:53:16

[JackSparrow66](#1085262): téged várakoztattalak meg a legtovább, ne haragudj, csak először azt hittem, hogy a tiedre hosszabban kell majd reagálnom, aztán átgondolva tulajdonképpen nem is, mert szerintem egyetértünk...:) De előtte: írtam a blogtalálkozós poszt alatti észrevételedre, remélem ha ízlésednek nem is felel meg a dolog, így már el tudod fogadni és meg tudod érteni az én olvasatomat is. Szóval: Thiagóval kapcsolatban nem nagyon érzek véleménykülönbséget. Tökéletesen értem, amit mondasz, de tartom, hogy szerintem ez nem önzetlenség: egyrészt ő már nem feltörekvő "suttyó", már két éve az első csapat tagja (ő valóban az), másrészt sokféle tehetség létezik. Tehetség kell a komplex és kollektív gondolkodáshoz is - és szerintem ez Thiagóról világít. Arra értettem a dolgot, hogy ez nála nem önzetlen, hanem értelemszerű, de ha így egyértelműbb a dolog: Cristiano Ronaldo ezt valószínűleg maga próbálta volna megoldani, a húszéves Xavi viszont ugyanúgy passzolt volna, a tökömet rá merem tenni :). Sok mindenre rá lehet nevelni a gyerekeket, főleg ha a csírát elültetni sem kell a fejekben, mert már ott lakozik... Szóval összességében én úgy érzem az apróbb vita csak az, hogy miért dicsérjük meg Thiagót: az veleszületett eszéért vagy azért a kirívó magatartásért, hogy önzetlen volt? Én maradok az elsőnél, elfogadom, ha te maradsz a másodiknál: sose legyen nagyobb gondunk :). Ami a meccset illeti: szerintem egy kicsit félrecsúszott itt, elsősorban a kommenteken keresztül, hogy én mit is akartam a meccsel meg "az ellenféllel" kapcsolatban. Nem felőlük kezdtem a dolgot, engem is a saját csapatom érdekel. Csak szerintem 6-1-et is sokféleképpen lehet játszani. Elsöprően, végig éles ellenféllel; hamar letudva az egészet és tartalékolva; fölöslegesen és kegyelem nélkül gurítva...stb. Én most vasárnap úgy éreztem, hogy mi valójában 3-0-ra nyertünk - hogy utána mi történt, az teljesen lényegtelen volt. És inkább nagyot csalódtam a Getaféban, mint örömködtem azon, hogy a döglött tetembe még belerúgtunk párszor. Ha végig olyan lett volna a meccs mint az első negyedórában és úgy nyerünk ennyire, akkor természetesen ódákat zengtem volna. Csakhogy szerintem nem ez történt. Magamra annyi igazolást látok a historikus adatokból, hogy a Guardiola-korszakban is úgy jöttünk ki a gödörből, hogy a sorsfordító meccsen valahogy nem a játék, hanem az eredménykülönbség volt igazán nagy - és itt is inkább azt éreztem, hogy nem feltétlenül a kollektív játékunk érte el a hat gólt - azt determinálta az első negyedóra, és az, hogy a Getafe megijedt -, hanem Iniesta néhány zseniális villanása meg egy-két szerencsés játékhelyzet. Ennyi. Ez nem hiszem, hogy blaszfémia lenne vagy abszurd - de ha úgy jobban tetszik, akkor szerintem most indulunk felfelé (ld. cím), és ennél ez csak jobb lesz (remélem) a következő hetekben :). Huh, remélem nem hagytam ki semmit :).

348522 2013.02.13. 15:04:00

[JackSparrow66](#1085262): megkövetlek :), a szöveg Thiagónál tényleg értelmezhető úgy mintha általánosabb keretekben beszélne az önzetlenségről és a passzról az ilyen szituációkban. Javítom magam: itt ezt szimplán csak a fiunkra értem, tágabb kontextusban persze egyetértek, bár az szerintem már az előző válaszomból világos volt :).

348797 2013.02.13. 19:20:38

[negaro](#1086428): Köszönöm a válaszodat, és +1, mert normálisan, a Te szemszögedből nézve érthetően, logikusan vezetted le a véleményedet... És el is fogadom... Na szerintem, ilyen egy színvonalas blog... ;)

348977 2013.02.13. 19:20:50

[negaro](#1086412): Köszi a hosszú és bő magyarázatot, így már minden világos. Innentől értem már, hogy nálad az egyes osztályzatok mit jelentenek, mert megvan a "négyjegyű függvénytáblázat" hozzá :). Így is lehet osztályozni, korrektnek is tartom, ezek fényében teljesen egyetértek a pontozásaiddal.

346365 2013.02.13. 22:26:33

De Gea....KELL !

348977 2013.02.13. 22:39:22

Összességében jobb volt a Madrid, de az eredmény tekintetében az MU van minimális előnyben. Ronaldo az első félidőben nagyszerű volt, a másodikban jobban figyeltek rá. Hatalmas lesz a visszavágó!

348977 2013.02.13. 22:43:01

[Peter1982](#1087080): Mindez nekünk azért is jó, mert az MU elleni visszavágójuk előtt gyorsan lejátszunk velük 2 Classicót, és hát nem hiszem, hogy mindhárom meccsből pozitívan jönnének ki...

338232 2013.02.13. 23:02:37

[Peter1982](#1087096): Szerintem nem minimális ez az előny, egy Barca-Barca- MU sorozat 6 nap alatt embertpróbáló lesz a Madridnak, és mindenhol nyerési kénszerben vannak. Ez azért nem kis pszichológiai teher a fizikairól ne is beszéljünk. Kíváncsi vagyok, ennek az eredmények a tudatában hogyan ítélik meg a kupás 1:1-et.

348977 2013.02.13. 23:11:20

[the_illusionist](#1087138): Akkor pontosítok: papíron minimális az előny. Mint ahogy a mi előnyünk is minimális a kupában. Ha addig nem botladozunk a bajnokságban, akkor szerintem Mourinho a kupameccsre fókuszál inkább, a bajnokság már tényleg kuka. Mondjuk a madridi publikumtól nem rakja ki az ablakba amit kap, ha leszarja a bajnoki meccsünket. Nem irigylem :) Ahogy nemrég beszéltük, március közepére mindent elbukhat, bár elég jól ki is jöhet belőle, ha továbbmegy a kupában és a BL-ben, amire kicsi esélyt látok.

338232 2013.02.13. 23:15:38

[Peter1982](#1087157): hát ja, ahogy közelednek majd adolgok, úgy fog egyre inkább fészkelődni és kalkulálni Mou. Egy kiba nagy harcot kell a kupában művelnünk, és szerintem azzal ki is végezhetjük a Madrid idei szezonját. Erre nagyon rá lehet készülni, ahogy a MU-nak is a madrid elleni visszavágóra, ők is kellemes 12 pontal vezetnek

348977 2013.02.13. 23:36:04

[the_illusionist](#1087168): Remélem, hogy a kupavisszavágón nyomjuk, ami a csövön kifér, meg a bajnokságban is, és akkor Mou-nak lenghetnek a fehér zsebkendők. Azt se bánom, ha a Madridnak összejönne vmikor a 10. (előbb-utóbb úgyis összejön) csak nem Mou-val...

347396 2013.02.14. 01:18:58

Amig itt DeGea-ban gondolkodunk,minden azzal van tele,hogy eloszerzodest kotottunk terStegen-nel..Tobb forras is azt irja,hogy negy evre jon(egyenlore,valoszinuleg a nyaron)es mar alakanyarintottak az elomegallapodast..Megneztem egy-ket videot,remek kapusnak tunik,nem viccbol nemet valogatott husz evesen.. Remelem igaz a hir,es pont kerul a kapus kerdes vegere is..

343103 2013.02.14. 04:04:04

[bondia](#1087311): jajdejó jajdejó :-) ez igazán nagyszerû lenne, ha valóban így lenne. Nem kell ide sem Guaita, de Gea vagy Reina... Az a srác nagyon jó. Igaz, nagyon fiatal... Ennyi erôvel jöhetne egy ifi a B-bôl is. Meglátjuk. Mindenestre az penge lenne, ha jönne ô a nyáron, Neymar meg Hummels pl :) Van ennyi pénz??

343103 2013.02.14. 04:13:38

még annyit, hogy az a srác a jövô. kár lenne veszni hagyni, mert elôbb-utóbb elviszi valami nagy csapat és akkor "mozdíthatatlan" lesz. ha tényleg van elôszerzôdés, jár egy nagy pacsi Rosell-nek és csipet-csapatának (Neymar-nal is ugyanígy) védô nem tudom kell-e, van fiatal a Barca B-ben... Viszont tuti lesznek távozók a nyáron

347396 2013.02.14. 05:29:31

[sittingbull90](#1087360): Nekem is jonak tunik a srac..Az erdekesseg a dologban,hogy a nemeteknel(bar nem tul sok bajnokit latok onnan)pont a gladbach az egyik szimpatikus 'mannschaft'.Talan meg Matthaus,valamint a ''sogor''TonyPolster'' ota..Lattam is meccsuket mostanaban,de nem figyeltem a kapust..mondjuk az altalaban jo,ha a kapuvedot nem lehet 'eszrevenni'..:)

347396 2013.02.14. 05:33:57

*mostanaban = az elmult egy-masfel eveben..:)

347396 2013.02.14. 05:42:08

[sittingbull90](#1087360): Es ha mar Hummels..; FC Barcelona Fl‏@FCBarcelonaFl Borussia Dortmund central defender Mats Hummels has the approval of Tito to become one of the club's reinforcements for next season [sport Sokszor az ilyen hirek tobbsege pletyka..Aztan neha nagyokat nezunk,milyen jol ertesultek kulonbozo,Barcahoz kozeli(jelen esetben a 'sport')napilapok,sportportalok....

347396 2013.02.14. 06:01:59

En szemely szerint egy fiatal,de ugyanakkor Courtois,vagy DeGea szintu tehetseg kapust,szivesen fogadnek..Ez terStegen..:)sweet.. Nagyon jo lenne mar,egy verbeli kozephatved a Pique/Puyi paros melle,no komment miert,na ez lehetne a hirek szerint erkezo tokeletes preda ; Mats Hummels....great..:) Es a szemelyes kivansagom ha lehetne,az a (remeljuk valoban)eldontott teny ; senor Neymar...(szinten nem kommentalnam,annyiszor elhangzott mar az ok,porke..:) Szerintem ezzel a harom igazolassal,meg evekig a vilag tetejen maradhatnank,persze megspekelve a mar meglevo,es meg feltorekvo hatalmas ertekeinkel.. Visca el Barca

349305 2013.02.14. 09:16:08

Lehet, hogy nem leszek népszerű vele, de ezt a Varanet is szívesen látnám Puyol utódjául.Fiatal, gyors, magas,jól fejel határozott.És gyengülne az ellen is.

254576 2013.02.14. 11:25:01

spanyol források (köztük a mundo is) arról számoltak be, h előszerződést kötöttünk Ter Stegen-nel! egyelőre még sztem kezeljük óvatosan a hírt, de ha tényleg ennyire tehetséges a srác, akkor nagy (szó szerint a maga 190 cm-ével :D ) fogás lehet! Még csak 20 éves, nagyon magas, kíváncsian várom a fejleményeket! :) más: vigvik! ezúton is elnézésedet kérem! többé egyetlen szót sem ejtek vele kapcsolatban, megígérem! ha megszegem, banoljatok! :)

254576 2013.02.14. 11:25:42

hoppá, bocsi bondia, látom megelőztél :S

336114 2013.02.14. 11:41:22

Alatm! Villa megint korhazban...

348887 2013.02.14. 12:00:22

Hummels "győztes" gólt lőtt tegnap, baromi jó játékos (csak nehogy Guardiola elszipkázza...) Varane -- persze, jó lenne, nem is drága és a Real nyáron feltehetően nagyrészt felbomlik. Bár Varane tegnap messze nem volt olyan, mint ellenünk, de tényleg rendkívüli tehetség. és meghökkentő módon még cselezni is tud

348522 2013.02.14. 13:32:53

[carpentier](#1087895): Hummels játéka tegnap konkrétan egy rakás sz*r volt, botrányosan gyengék voltak Schmelzerrel együtt, és ezen nem változtat az sem, hogy a végén akkora mákja volt, hogy fel sem kellett ugrania a fejeshez...

348887 2013.02.14. 13:42:44

[negaro](#1088002): Hát egy-egy meccsen mindenki lehet rossz. Néha Messi is rosszabb, mint Messi.

347396 2013.02.14. 14:01:04

[carpentier](#1087895): [89]Gondolom ott sincs tul nagy mozgas a ket nagy rivalis kozott,ez normalis helyeken nem divat..(angliaban igen,gondolok itt VanPersie klubhusegere..;) terStegen menedzser,mar cafolta is az alairt megallapodas tenyet,bar az egyezteteseket nem.. Zubi ur pedig NewYorkban targyal Tito nagymesterrel.Nyilvan sok tema kerulhet megbeszelesre egy edzo,es sportigazgatoja kozott,de nem lenne meglepo ha a kapuskerdes lenne eloterben,miutan eleg valoszinu hogy VV lecel nyaron.Hajra. Pont a hetvegen kerult itt szoba,hogy Ini,Zizou szint.Hat csapateredmenyessegben,mar jobb is..; https://twitter.com/Vida_Blaugrana/status/300642508914950144/photo/1

343103 2013.02.14. 14:09:26

[carpentier](#1087895): nem hinném, hogy Hummels Dortmundból átmenne a Bayern-be. Egyre több helyen írják a ter Stegen sztorit. Persze ilyenkor már egymástól veszik át. Viszont remélem igaz. Mindenképp nagyobb húzás lenne mint Reina...

348887 2013.02.14. 14:20:45

[bondia](#1088029): [sittingbull90](#1088038): ismeritek az ilyenkor szokásos szcenáriót, mindenki cáfol. Eleinte. Aztán meg. Hummels ha marad, marad. Ha jön, jön. Nyilván nem fogjuk miatta felszakítani az ereinket. Ha Neymar tényleg itt lesz és vele egyidőben nem jön egy valódi hátvéd, a jelszó változik: mondd már, akkor ezentúl kettővel rúgunk többet, mint az ellenfél!

348522 2013.02.14. 14:34:13

[carpentier](#1088009): ez persze igaz...Nem is Hummels képességeit vitatom...

343103 2013.02.14. 15:06:55

[carpentier](#1088046): mind3 résszel egyetértek. Tuti nem vágnék eret magamon, ha nem jönne Hummels. Ter Stegen-nek viszont nagyon örülnék. Csakúgy mint Neymar-nak.

255271 2013.02.14. 21:35:33

[negaro](#1088058): no igen, Hummels-szel kapcsolatban én már többször észrevettem, gyakran hajlamos kicsit lazábbra venni a figurát, olyankor nem túl éles és az is megforgatja aki nem akarja... a legjobb példa talán az olaszok elleni elődöntő, ahol az első gól előtt úgy bohócot csináltak belőle, mint nálunk max Oleguerből szokás. Puyol utódját keressük, és sztem Piqué mellé pont nem egy ilyen fazon kell (ezzel magam ellen beszélek, mert én nagyon kedvelem, már említettem is itt, hogy nagyon örülnék neki, de a csapat szempontjából talán mégsem rá kéne esnie a választásnak...), nagyon hasonló hozzá, testfelépítéstől kezdve mentalitáson át hajat kivéve :D

269577 2013.02.14. 21:50:24

biztos az én hibám, de képtelen vagyok megérteni, hogy miért is kell ide Neymar...

255271 2013.02.14. 21:50:36

[sittingbull90](#1087358): "van ennyi pénz?" - a Barcastuff azt írta nemrég, hogy 50 milla lesz átigazolásokra, + amit az eladott játékosokért kap a klub. Hogy ebbe mi fér bele... az tényleg kérdéses. én a Ter Stegen-(elő)szerződésről nem hallottam (ez persze nem jelent semmit :D), viszont valahol Kiko Casilla neve mintha megjelent volna mint lehetséges érkező (a már ismertek mellé).

343103 2013.02.14. 23:42:41

[elkesetthusvetinyul](#1088767): majd meglátod :D és mikor látod hogy miért is kellet ő nekünk, majd te is "angyalkázol" egyet :D

343103 2013.02.14. 23:45:12

[gamsti](#1088768): ja, az 50 millióról nem hallottam... kíváncsi vagyok kiknek köszöni meg a klub az eddigi fáradozásait... azért durva, hogy még csak február közepe (?) van és mi már itt átigazolásokról beszélünk :D mondjuk ebben VV nyakig benne van. Viszont ha tényleg ter Stegen lesz az utód, akkor VV-re sem lesz egy szavam sem a későbbiekben :D :D

336114 2013.02.15. 00:25:14

[gamsti](#1088768): [sittingbull90](#1089065): Na megirtam amit akartam, azt' elveszett... Szoval 50M + Villa + VV az cca 80M, es mivel Tito szukebb keretet akar, ezert boritekolhato meg nehany tavozas, JDS es Fontas szinte biztos, illetve meg egy csatar (Tello / Cuenca). Ez igy mar cca 90M, ebbe pedig belefer Hummels (30M), Neymar (30 vagy 40M), igy marad minimum 20M egy minosegi kapusra. Szerintem van eloszezodes Ter Stegennel, de csak masodik opcionak, hogy bebiztositsa magat a klub (vagy 2014-tol, amikor mar Pinto sem lesz). Az elso szamu opcio szvsz Reina vagy De Gea lesz. Mindketto beszeli a nyelvet, tapasztalt, fizikailag eros, Pepe meg a stilust is vagja.

343103 2013.02.15. 02:42:49

[Xavier06](#1089098): világos (szerintem Cuenca lesz aki menni fog kettejük közül) kapus: ugye Pinto még lesz a következő szezonban. most ha ter Stegen érkezik, akkor 2. számú kapust kell keresnünk. arra meg akár Reina is jó lehet. de Gea-t kicsit luxus lenne padoztatni. jól el spekulálgatunk itt :D haha azért, ha jönnének ezek az igazolások... bitang erős lenne a keret, és az a vicc, hogy minden szezon elején azt gondoljuk, hogy milyen erős a csapat. de ez az általunk megálmodott... hát ez most tényleg kibas.zott erősnek nézki :D

347396 2013.02.15. 04:37:48

@Xavier06: +1..Bar szerintem Pep nemetorszagi nyitasaval,az erre iranyu forgalom is kezdetet veheti,nem biztos hogy rosszul jarnank a Hummels,Stegen vonallal..A preciz nemet mentalitas,jo lehet a vedosorban..(de talan csak ott) Talalgatasok...meglatjuk... Nem igazan lennek meglepodve az altalam(is)vizionalt,harom 'nagy'fogas hallatan a nyaron..Es raadasul erre szukseg van,ugyanakkor belefer a budzsebe..:)

348522 2013.02.15. 08:37:08

[elkesetthusvetinyul](#1088767): osztozunk ezen hibán, sorstársam :). Én sem vagyok meggyőzve.

348887 2013.02.15. 09:38:36

[sittingbull90](#1089126): Igen, Cuenca eddig stabiil kezdő az Ajaxban, a múltkor gólpasszal mutatkozott be, nehéz elképzelni, hogy elhagyja Amsterdamot, elvégre mégis egy komoly csapatban játszhat, komoly címekért.

269577 2013.02.15. 14:57:40

[sittingbull90](#1089061): nyáron hogy angyalkázzak? :D akkor itt Kispesten max. szmog- és porfelhő lesz :P [negaro](#1089196): és ismét egyetértünk :) vannak/lesznek hiányposztok a Barcában, de szerintem a csatárposzt pont nem ilyen (ennél jobb már tényleg csak az lenne, ha irányítót akarnának venni :D)

269577 2013.02.15. 15:01:10

[sittingbull90](#1089061): jah és még azt sem láttam be, hogy anno Villát miért kellett szerződtetni ;) (En garde! :))

343103 2013.02.15. 18:07:09

[elkesetthusvetinyul](#1089541): foci csapatokban kell középcsatár... ahogy mi bánunk velük az röhej... Eto'o, Ibra, Villa... Jézusom, micsoda névsor Ezt mi néztük be. Nagyon csúnyán... Jó, hogy nem akartak Ibra-ból szélsőt csinálni. Olyan ütődöttek vagyunk ebből a szempontból, hogy az megdöbbentő. Továbbra is tartom, hogy Messi el lenne a szélen, és Villa mehetne középre. De nem, mi inkább elkótyavetyélünk minden csatárt...

255271 2013.02.15. 19:22:26

[sittingbull90](#1089660): nyilván mérlegeltek, hogy Messi annyival hatékonyabb középen, hogy még ilyen volumenű játékosokat is beáldozott a vezetőség. Mellesleg hiányzik az nekünk, hogy egy-egy kulcsmeccsen Ibra túlpörögjön és egy karaterúgással kiállíttassa magát? :) A másik meg mintha azt olvastam volna, hogy Messi nem nagyon szeret a szélen játszani, és gondolom a Barcánál úgy vannak vele, hogy nem jó ötlet a srácot elkedvteleníteni...

343103 2013.02.15. 19:50:27

[gamsti](#1089709): persze, ez egyértelmű hogy mérlegelték a szituációt. Viszont szerintem sokkal egészségesebb lenne, ha pl Villa játszhatna középen és nem az lenne, hogy Messi lőtt egy szezonban 40 gólt a bajnokságban, Villa meg lőtt 9-et (most csak hasamra ütöttem és írtam két számot). Mind1, ez már így marad. Őszintén, emlékszel Ibra-tól 1 karaterúgásra amíg itt volt? Egy balhéra? Én nem... Persze, utána amikor Pep kitette akkor már ő is puffogott, de addig nem volt vele semmi gáz. Nagyon sajnálom, hogy így szabadultunk meg tőle. Hatalmas segítségére lenne egy ilyen típusú csatár a csapatnak. Azt meg inkább nem is kommentálnám, hogy Messi nem nagyon szeret a szélen játszani... Én se szeretek sok mindent, aztán... :D

255271 2013.02.15. 19:59:40

[sittingbull90](#1089727): teljesen egyetértek veled, Ibrával én is nagyon szimpatizáltam, a többi részre is bólogatok, csak hát van egy szurkolói hozzáállás (a miénk), és van egy másik, ami a döntéshozóké. Ők milliókkal játszanak, mi meg a szavakkal :)

269577 2013.02.15. 21:06:27

[sittingbull90](#1089660): nem Villa képességeit kérdőjelezem meg (kivételesen), szerintem felesleges ide csatárt hozni (ugyanolyan felesleges volt Alexis is). mondjuk amikor idehozták Ibrát akkor az ára miatt prüszköltem, amikor meg kirúgták (mert jobb szó nincs rá, lehetett volna egy picit elegánsabban is kipaterolni...), akkor meg azért. ő túl kevés időt kapott, viszont a Barcelonában megzabolázták, nem tudom hogy volt-e másik olyan csapata ahol nagyon ritkán viselkedett prokariótaként. szerintem illett a játékstílusba, kár hogy a végén már csak ketten voltunk ezen a véleményen, Ibra meg én :D

347396 2013.02.15. 21:11:45

[elkesetthusvetinyul](#1089790): Es szerintem maradtok is ezzel ketten..:))

296735 2013.02.15. 22:04:13

[sittingbull90](#1089727): leheet, nem tetszik, hogy Messi ennyi gólt rúg, de ő azért sokszor belövi! Volt másoknak is lehetőségük. Ráadásul a lehetőségek nagy részét Messi biztosította! Ne féltsd Ibrát! Nem illett ő ebbe a csapatba.

343103 2013.02.15. 22:10:21

[elkesetthusvetinyul](#1089790): 3, mert én is sajnáltam ahogy ki lett téve a szűre... elég csak arra gondolni, hogy kezdte a szezont... meg ugye kinek a góljával dőlt el a Classico? nagyon nagy kár érte, hogy így elcsesztük azt a dolgot. És továbbra is ugyanígy bénázunk csatár téren... [krokodil22](#1089826): nem azt mondom, hogy nem tetszik, de abszolút nem egészséges, hogy Messi lövöldözi csak a gólokat. Ha Villa megkapja a lehetőséget, szerintem él is vele. Persze a lábtörése előtt nagyon rossz passzban volt, de emlékszünk Pedro rossz periódusára, Alexis-ére... Továbbra is tartom, hogy jobb lenne, ha a saját posztján játszhatna. Messi ugyanúgy ellubickol máshol is (szélen). Az meg hogy nem lőne akkor 40+x gólt... Istenem... De legalább mások is lőnének. [gamsti](#1089732): mondasz valamit :D

347396 2013.02.15. 23:50:37

[krokodil22](#1089826): Micsoda ''perverzitas'',ha Miamiban Barca meccsen jarsz(es ferfi vagy:),igy vegezheted a dolgod..:))(igen,a kepernyon Messi es Alves beszelget az oltozoben:) Azt nem tudom hogy a noiben is volt-e ilyen,illetve hogy mikor kapcsoltak oda,lehet hogy az egesz oltozkodes procedurat eloben adtak..:) http://www.flickr.com/photos/44455225@N03/8476454417/in/photostream
süti beállítások módosítása