HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Xavi nélkül, de Martinóval

2013.09.02. 14:04 vigvik

Évek óta a Valencia az egyik legkedvesebb ellenfelünk, de egyáltalán nem azért, mert folyamatosan garantált három ponttal gazdagítják a bajnoki ponttáblázatunkat, hanem azért, mert ők azok, akik a legjobb felfogásban próbálnak legyőzni minket. Gyakorlatilag ugyanazt játsszák, amit mi (magasra tolt letámadás – labdaszerzés – szép játékokból gólszerzési szándék), ebből a párosításból pedig rendszerint élvezetes meccsek jönnek ki.

Mint ahogy tegnap este is volt alkalmunk némi adrenalinlöketet kapni, ami ajándék számunkra, ha hisszük, ha nem. Izgulós-nyögvenyelős meccsekben lehet részünk több alkalommal is egy szezonban, viszont olyanban, amelyik izgalmas is, meg élvezetes is, viszonylag ritkán. Az viszont már a szurkolói mentalitás része, hogy természetesen csak a győzelem miatt kap utólag „élvezetes” jelzőt az ilyen meccs, egyébként a „faszkivanmár!” jár neki.

Az egyéni értékelő előtt néhány szó Xaviról, mert a tegnapi meccs tükrében érdemes.

Évek óta a Valencia az egyik legkedvesebb ellenfelünk, de egyáltalán nem azért, mert folyamatosan garantált három ponttal gazdagítják a bajnoki ponttáblázatunkat, hanem azért, mert ők azok, akik a legjobb felfogásban próbálnak legyőzni minket. Gyakorlatilag ugyanazt játsszák, amit mi (magasra tolt letámadás – labdaszerzés – szép játékokból gólszerzési szándék), ebből a párosításból pedig rendszerint élvezetes meccsek jönnek ki.

Mint ahogy tegnap este is volt alkalmunk némi adrenalinlöketet kapni, ami ajándék számunkra, ha hisszük, ha nem. Izgulós-nyögvenyelős meccsekben lehet részünk több alkalommal is egy szezonban, viszont olyanban, amelyik izgalmas is, meg élvezetes is, viszonylag ritkán. Az viszont már a szurkolói mentalitás része, hogy természetesen csak a győzelem miatt kap utólag „élvezetes” jelzőt az ilyen meccs, egyébként a „faszkivanmár!” jár neki.

Az egyéni értékelő előtt néhány szó Xaviról, mert a tegnapi meccs tükrében érdemes.

Nem tartozom azok közé, akik Xaviban látják a dögunalmas tiki-taka okát, ugyanakkor tegnap ízelítőt kaphattunk abból, milyen a (közel)jövő (egyik lehetséges) Barçája. Xavi hiányában nem az a lényeg, hogy felgyorsult a játékunk, hanem az, hogy sokkal kevésbé voltunk kiszámíthatóak, mint általában. Aki figyeli a csapat meccseit (és ezt megteszik az ellenfelek is), biztosan tudja, a koreográfia alapvetően kimerül abban, hogy a védelem (és hátrafelé a támadósor is) minden esetben Xavit keresi, aki először körbenéz, aztán a saját pozíciójától és az ellenfél helyezkedésétől függően tesz majd valamit.

A „tesz majd valamit” pedig leginkább azt jelenti, hogy dob egy oldal,- esetleg hátrapasszt, aztán esetleg a visszakapott labdából megpróbál előre is játszani, de szinte sohasem első szándékból. Megismétlem, ez nem kritika, csupán tudomásulvétele annak, hogy a csapat ritmusát Xavi szabja meg, ő viszont bekódoltan csak a biztos labdabirtoklás után gondolkodik bármilyen kockázatos megoldásban. Nem arról van szó, hogy indokolatlanul tartja vissza a csapat támadójátékát, hanem arról, hogy olyan tökéletesen átlátja a pálya pillanatnyi és jövőbeni helyzetét, mely alapján pontosan tudja, mi az, amit megtehet és mi az, amit nem.

Neki nem az a feladata (egyben a legnagyobb értéke számunkra), hogy számolatlanul dobálja a csodásabbnál csodásabb gólpasszokat, hanem az, hogy tudja, mivel képes a csapat fenntartani az egyensúlyt - ami valójában nem is egyensúly, hanem a Barça dominanciája. Ezzel együtt abban kell gondolkodnia, és azt kell minden pillanatban szem előtt tartania, hogy törekedjen a legtökéletesebb védekezésre. Ez utóbbi egyenlő a labdabirtoklással és egyenlő azzal, hogy csak akkor tesszük ki veszélynek a labdabirtoklást, ha a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni támadásban az azt fenyegető lehetséges veszélyforrást. Tegnap azt volt szerencsénk megtapasztalni, hogy milyen, amikor ez a faktor teljesen eltűnik a csapatból. Nem volt egyetlen állandó pont, ahova megérkezett volna a labda, hanem folyamatosan más és más játékos helyezkedett a középpályán Xavi helyén, ezzel együtt mindenki a maga módján reagált és cselekedett.

Egyéni értékelő:

Valdés – végignézve a csapat idei teljesítményén, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a családi hátterek változása (gyerekek születése, új barátnők) lehet az egyik oka több játékosunk ugrásszerű javulásának. Közöttük említhetjük őt is, mert egyelőre úgy tűnik, mindent megtesz azért, hogy szépen búcsúzzon a klubtól – vagy csak tisztában van azzal, hogy ha jövőre új csapatot akar, akkor villantani is kell valamit. Ajánlólevélnek kevés lesz, hogy ő volt évekig a Barça kapusa, hacsak nem a Sabadell a célpont. (Elnézést a Sabadell fanoktól, elsőre ez jutott eszembe.) Sorozatban a negyedik meccset köszönhetjük jelentős részben a remekbe szabott védéseinek, ennél többet pedig senki nem is várhat el tőle. Nincs kapus, aki az első kapott gólt fogta volna, az meg nem az ő hibája, hogy a szögletnél Iniestának kellett felmennie Postigával fejelni - 8

Alves – a legegyszerűbb lenne leszólni a tegnapi játékát, viszont a csapat tegnap támadásban inkább a baloldalra billent, ezért esélye nem volt olyan igazán nagy meccset villantani. Szokása szerint nagyon sokat robogott fel-le a vonal mellett, nem egy fontos szerelést is sikerült bemutatnia és támadásban sem volt észrevehetetlen, sőt! De a legfontosabb, hogy nem volt egyetlen beadása sem, amit valamilyen misztikus okból a nézőtérre gondolt fellőni. Ez utóbbi említést nem érdemelne bárhol máshol, nem úgy nálunk! És nem akkor, ha róla van szó - 6

Piqué – talán nála jön ki a legmarkánsabban, hogy mekkora változást hozott a hozzáállásában a fia születése. Mintha elkezdett volna benőni a feje lágya, de legalábbis erősen érezhető benne a felelősség és a kötelességérzet. Nem mondom, hogy soha nem láttam nála jobb védőt, ugyanakkor vitathatatlan, hogy mostanában teljes erővel melózik és csúszik-mászik a meccseken. Mivel évek óta ez utóbbi hiánya, amit a leginkább kritizálunk benne, vegyük észre, dicsérjük meg és reméljük, hogy minél hosszabban így marad - 6

Mascherano – tegnap kevésbé tudott markánsan kijönni belőle az, ami miatt az idén visszatérni látszik a legjobb énje, de ez nem az ő hibája, inkább az ellenfél volt az ok. Mivel a Valencia relatíve sok támadást vezetett, mi meg jellemzően vissza is értünk és fel is álltunk védekezni, neki is inkább a brusztolós meló jutott, kevésbé a látványos utolsó emberes szerelések. Persze nem feltétlenül hiányzik nekünk ez utóbbi, viszont jobban lesni kell azt, hogy egyénileg ki mit ad a csapatnak. Most már sorozatosan ő az, aki kilép Alba mögé, és aki nagyon jó százalékkal meg is fogja az ellentámadásokat, amíg mindenki visszaér - 6

Alba – amióta tudjuk, hogy ő az egyetlen ember a Földön, akinek fájdalomérzékelő idegek nőttek a hajszálaiba, jogos, ha magasak az elvárásaink vele szemben és az is, ha a többieknél kritikusabban szemléljük a teljesítményét. Támadásban tegnap volt legalább két nagyon ígéretes elfutása, viszont védekezésben viszonylag kevés alkalommal volt képes tisztán játszani. Nem az a baj, hogy mindenáron (bármi áron?) meg akarja állítani az ellent, hanem az, hogy még akkor is hajlamos szabálytalankodni, amikor ő van az 1-1 előnyösebb oldalán - 6

Busquets – szerintem tegnap produkálta a szezonja eddigi legjobb teljesítményét. Már önmagában a hihetetlen munkamennyiség említést érdemel, amit a pályára vitt, még ennél is lényegesebb, hogy képes volt hatékonyan bemozogni a pálya minden pontját. Nagyon sok jó ütemű szerelést láttunk tőle, még fontosabb, hogy szokatlanul sok magabiztos cselt, ami egyben a labda megtartását és a labdajáratás előreindítását is magával hozta. Ahogy én láttam, kulcsa volt annak, hogy a csapat ilyen direkten tudott játszani. Egyrészt azért, mert szinte egyedül elbírta a középpályás védekezést, ezzel pedig eggyel kevesebb játékosunknak kellett hátrafelé figyelnie. Másrészt pedig azért, mert hiába támadták le, képes volt nagyon gyorsan megtalálni és pontosan indítani azt a plusz embert, aki az előzőekben említettek miatt emberfölényként jelentkezhetett a Valencia védelme előtt. Az első gólnál tulajdonképpen ő adta a gólpasszt, Cesc „csak” tolt egyet rajta, a másodiknál pedig az ő labdaszerzése volt a legfontosabb pillanat. Az ilyen meccsek közben-után érthetjük meg, miért is lett ő a Barça és a spanyol válogatott egyik kulcsembere - 8

Cesc – az nem meglepő, hogy a szezonkezdete kiváló, az viszont igen, hogy most már sorozatban látjuk tőle azt, ami miatt világklasszis játékosnak (volt) szokás (valamikor a távoli múltban) őt minősíteni. Két gólpassz alapból kiemelkedő teljesítmény, de azokra a zseniális megmozdulásokra kevesen képesek a futball világában, amiket ő tud, és amikből tegnap is bemutatott néhányat. Mindezt úgy, hogy a védekezésből is vastagon kivette a részét és mindezt úgy, hogy a második félidőben jellemzően Xavi helyére lett visszaparancsolva, miközben nem különösebben érzi ott jól magát. De legalábbis sokkal élesebb közvetlenül a támadók mögött - 8

Iniesta – a kezdeti döcögések után lassan úgy néz ki, visszakapjuk a legeslegjobb Andrést, aki valaha is magára vette a Barça mezét. Még mindig hihetetlenül szimpatikus, ahogy az ellene elkövetett szabálytalanságokat lereagálja (hallod, Alba!), pedig a Valencia játékosoknak is sikerült néhányat bemutatni a legalattomosabb térdkitámasztásokból. Persze nekünk ennél is fontosabb, hogy felgyorsult a pályán, így pedig tud cselezgetni-trükközgetni-ellenfélt alázgatni. Neymarral még közel nincs meg az összhang, az viszont máris látszik, hogy ha ez meglesz, brutális lesz a bal oldalunk… Meg a közepünk is… Meg a jobboldalunk is… - 7

Pedro – az biztos, hogy szó nincs arról a borzalmas Pedróról, aki - főleg - tavaly volt itt nekünk, de az is, hogy ez a produkció még mindig kevésnek tűnik. Mentségére szóljon, hogy tegnap ő fedezte Alves hátát (vegyük észre, hogy Martino máris reagált az egyik legégetőbb tavalyi problémánkra!), emiatt pedig a tőle egyébként megszokott brusztolás-melózás jutott neki leginkább. Ami miatt viszont azt gondolom, történt némi előrelépés, hogy végre vállalkozik valamit egyénileg a játékhoz adni. Ez felismerhető abban, hogy milyen sok időt töltött a füvön fekve, de abban is, hogy kétszer került gólhelyzetbe, amit a lehetőségekhez képest jól meg is oldott. Iszonyú hülye helyzetből kapurafejelni és háttal a kapunak úgy beleérni egy erősen lőtt beadásba, hogy alig kerüli el a kapufát egyáltalán nem rossz teljesítmény. Tőle. Eddig. A korábbiak tükrében. A legnagyobb mínusz pontot viszont azért kapja, mert az ő ostoba rövid hazaadása hozta a nyakunkra a Valenciát az első félidő végén. Abból lett a szöglet, amit aztán csak bedobásokra tudtunk menteni, a végén meg jött az a remekbeszabott gólt - 6

Neymar – újabb ízelítőt kaphattuk abból, miért is kellett nekünk a srác, illetve abból, miért is lesz nekünk nagyon jó, hogy itt van. Az ellenfelek – Messi és Iniesta mellé - kaptak az arcukba egy újabb iszonyú nehezen tartható játékost, ami tegnap is világosan átjött abból, milyen sok időt töltött a füvön. Nagyon korai még Ronaldinhot emlegetni vele kapcsolatban, de egyértelmű hasonlóság, hogy Neymar is ösztönösen tesz váratlanságokat a pályán. Tegnap nagyon sokat melózott védekezésben, nagyon sokat adott a támadójátékhoz, ugyanakkor abszolút semleges helyzetben képes elemi passzhibákra. Támadásban ez inkább csak kellemetlen és a Barçához szokott szemünknek szokatlan, a középpályán viszont hamar életveszélyes lehet. A gólpassza a meccs egyik legjobb pillanata volt - 8

Messi – visszatért a robbanékonysága, ezzel együtt visszatért a legjobb formája is. Három gól tőle önmagában nem hatna ránk a döbbenet erejével, ami viszont hatalmas értéke, hogy mindegyikhez vastagon hozzáadta a legjobb zsenijét. Az első gólpassz tulajdonképpen hosszú lett, neki kellett befutnia, a másodiknál bámulatosan sikerült megtalálnia az egyetlen lehetséges sávot a kapus és a védő között, a harmadiknál meg marha pontosan és agresszíven kellett odaérnie a beadásra. Még a mesterhármasánál is értékesebb számunkra, hogy idén ismét ő kezdi a letámadásokat! Véget érni látszanak az unott sétafikálások, az viszont nyilvánvaló, hogy egy egész meccsen keresztül ezt nem teheti teljes erőbedobással. Nem is ez az elsődleges feladata, de nem is maradna energiája támadni, amikor eljön az alkalmas pillanat. Önmagához képest is fantasztikus meccset játszott, ugyanakkor egy kis kritika is idekívánkozik a végére. Nem elsősorban felé, hanem a kialakult helyzettel szemben: a többiek nem helyezkednek (gól)passzra, ha nála a labda, csak arra figyelnek, hogy megpróbáljanak helyet adni a betöréseihez. Neymar kivételével, de ő még új ember - 9

Tello – ha a két ígéretes helyzetéből lett volna valami, most szuperidőzítésű szupercserének gondolnánk, így meg nem gondoljuk. Majd lesz még olyan is.

Dos Santos – némi szaladgálás, némi passzolgatás.

S. Roberto – némi szaladgálás.

Martino – a fickó nem kamuzik, hanem tényleg meg is teszi azt, amiről beszél. Először is rotál, de nem csak látszatból, hanem komolyan és értelmesen. Ha Xavi nem képes végigjátszani hetven meccset egy szezonban, akkor nem addig nyúzzuk, amíg már úgyis kénytelenek leszünk kihagyni, hanem Barcelonában hagyjuk, hogy nézze csak a meccset a TV-n keresztül. Ha Sánchez alig néhány hét alatt iszonyatos munkamennyiséget produkál a pályán, akkor nem erőltetjük csak azért, hogy az idővel leromló fizikai állapota miatt egyre vacakabb legyen.

De Martino nem csak rotál, hanem cserél is. Ráadásul időben cserél, a cseréi pedig nem arról szólnak, hogy behozza Keitát az utolsó húsz percre, hanem arról, hogy akik elfáradtak, vagy néhány (hó)nap múlva nagyobb szükség lesz az erejükre, lejönnek a pályáról. Az meg már a hab a tortán, hogy az utolsó húsz percre nem Adrianót hozza be egy újabb sérülési lehetőséget biztosítva neki, hanem fiatalokat. Azokat a fiatalokat, akiknek megígérte a játékperceket, és akiknek a legnagyobb szükségük is van erre. Már persze akkor, ha nem csak beszélünk a saját nevelések beépítéséről, hanem meg is akarjuk azt valósítani.

Hozhat bármit a jövő, ez a fickó kijavítja mindazt, amit évek óta negatívumként fogalmazunk meg a Barçával szemben és megvalósítja mindazt, amit évek óta szívesen látnánk megvalósulni. Asszem’ Martino fan lettem…

132 komment

Címkék: valencia spanyol bajnokság értékelő Barca

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr306017673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

342717 2013.09.02. 22:33:58

Én már rég ezt mondom,Xavi lassítja a játékot. Kb 1-2 éve. Lassan el kéne felejteni. Mármint kevesebbet játszani, inkább Fabret favorizálni fix kezdőként. Sokat köszönhetünk neki, de agyban nagyon lelassult. Nélküle jobb a játékunk. Modernebb. A Xavi féle Barca játékot már ki ismerik az ellenfelek. Bocs Xavi, de ez van. :/

256533 2013.09.02. 22:47:10

kicsit oof: Cuenca és Afellay is a nagycsapatba lett nevezve, holott még jó két hónap kihagyás vár rájuk. Sajnálom a két spílert, mindkettő elég biztatóan kezdte nálunk, de a sérülések, amik igen komolyak voltak, gyakorlatilag másfél éve harcképtelenné tették őket. Reméljük visszatérnek, és hasznos tagjai lesznek a csapatnak, mégha csak beugróként is.

350326 2013.09.02. 22:52:07

Ezt a posztot mintha én írtam volna, annyira egyetértek szinte minden gondolatával. Meccs közben felhúztam magam pár dilettáns, szemellenzős komin, de vegyük tudomásul, csak a Mestallában játszottunk és itt mindig nehéz volt nyerni, sokszor szoptunk is és két csapat volt a pályán. És ilyen meccsen akár kaphatunk két gólt is, ha rúgunk hármat és csupa ilyet szeretnék látni, semmint a Malaga elleni kínlódást, itt is nyertünk meg ott is nyertünk, de micsoda különbség van a két meccs között. Ez a Valencia az angol liga akármelyik csapatát megfingatná otthon, ebben biztos vagyok, ezt csak azoknak üzenem, akik lefikázták őket közben. És igen Xavi. Én már egy éve hajtogatom, hogy ilyen meccseken csak gátja és akadálya a támadásoknak, hogy sokszor rajta halnak el nagyon ígéretes kontralehetőségek, mert nem direktbe előre játszik. Tegnap képet kaphattunk róla, mennyire is élvezhetőbb és eredményesebb a játékunk nélküle. Uli-buli csapatok ellen még bejön az öreguras tesze-tosza tologatás, de komolyabbak ellen már nem, és ezek a csapatok már nagyon kiismerték a játékát, tudják, előre úgyse passzol, inkább a többiek előtt zárják el a folyosókat. Martinóról írtak is korrektek, egyedül Neymart éreztem csak hetesnek-legalábbis Fabregassal összevetésben, mert szerintem ő kurva nagyot játszott tegnap, igaz elfáradt és cseréje jogos volt. Azonkívül meg megemlíteném Messi kihagyott ziccereit, ő azért ennyit nem szokott kihagyni, góljait kisebb helyzetekből szerezte, mint legalább 3 esetben lehetőségei voltak, amiket nem rúgott be. Legalább hatot guríthatott volna.

337488 2013.09.02. 23:10:59

Tegnap este én vittem a húgomat az egyetemi kollégiumba, és több esemény együttes következményeként úgy alakult, hogy nem értem volna haza időben, ezért ott néztem meg a meccset 11 csajjal együtt. Olyan történt amin behaltam. Úgy kilencen közülük azzal voltak elfoglalva, hogy de helyes ez a Neymar gyerek stb, viszont az egyikük megjegyezte hogy az a "hetes" az nem játszik semmit, pedig jó elő van mindig, annak kéne gólt rúgni nem? Erre én, hogy azt Pedrónak hívják, és igaz hogy csatár, de azért jó hogy ott van, mert sokat védekezik. Mire a csaj: de akkor miért nem raknak fel mindjárt védőt helyette, ha úgyis arra kell hogy védekezzen, védőnek csak jobban menne az. Én meg már készültem befelelni neki, hogy nem értesz te ehhez, egyszer csak átgondoltam és... és tényleg bazmeg.... miért nem rakunk helyette eleve védőt, vagy Songot. Úgyis csak papíron állunk fel három csatárral.. Amúgy Valdés nálam 10.

334243 2013.09.03. 00:06:52

köszönet a posztért, john - különösen az utolsó 3 bekezdéssel mélyen egyetértek (csak ne lenne a pálya melletti mozgása tiszta Bielsa! akit nem különösebben kedvelek :() ez az Albás meg muhaha :)) Azt még én is képes vagyok meglátni, hogy Neymar már most milyen sokat ad a csapatnak! És eddig valóban rendkívül alázatos, full respect! Szesz meg szintén lenyűgöző; ahogy bejött Tello, és bepasszolt neki egy hosszú labdát, messze a védő mögé, hogy Tello azt tudja játszani, amiben a legjobb: meghúzni a szélt, és lefutni a védőjét (meg is csinálta) - akkor néztem, hogy fantasztikus ez a faszi, ilyen az igazi klasszis, aki úgy játszik, hogy kihozza a társból a maximumot (negaro fejtegetett ilyesmit sokkal jobban a kiváló Szesz posztjában). [Vuki_01](#1630176): Messiben én is nagyon a "mindegy, hogy ki adja a gólpasszt, csak én lőjem a gólt" hozzáállást éreztem (a "mindegy, hogy ki lövi a gólt, csak az ellenfél kapujába menjen") Szvsz van benne valami féltékenység, és őrzi nagyon a pozícióját. Szintén bízom - ez még jól is elsülhet Reménykedünk [Úr](#1630138): rendkívül utálom zselét - de ebben meg kell védenem, hogy az utóbbi időben sokkal normálisabb lett. Volt már olyan clásico, ahol benne volt a 3 fő normális ellenfél játékosban. [bondia](#1630307): ez így tényleg csúsztatás, mert Özil+Higany vs. Bale+Isco csere az. Nem nekünk jó ez... :(

350778 2013.09.03. 00:07:30

Lassan elfelejthetnénk ezt a két szélső megoldást, legalábbis kipróbálnám a Messi, Neymar csatársort, mögöttük Songgal vkp-ben, valamivel előtte Xavit vagy Busquetset labdaszerző-osztogatóban (meccse válogatja, Xavi (Busi) mellett Fábregast jobbról, Init balról, elöl meg a két zseninket. Mert Pedro nekem a szerelései ellenére is gyakorlatilag emberhátrány, Neymar meg a vonalhoz szorítva kevésbé hatékony, tegnap is akkor volt jó, amikor befelé tudott mozogni, akkor viszont tarthatatlan volt. Így Messivel is jobban tudna összejátszani.

334243 2013.09.03. 00:08:46

OFF A nevek melletti kis képek csak nálam nem jelennek meg? Vagy frissítsem a böngészőmet, vagy a kőkori xp-met, vagy cseréljem le a jura kori pc-met picsa mobiltelefonra? :))

347396 2013.09.03. 00:45:43

[Tikamester](#1631970): Pedig nem volt szandekomban csusztatni sot,csak a Bale-Ozil csererol szerettem volna velemenyt formalni,viszont belekevertek masokat is..:) Sajnos az Isco-Higany csere,valoban nem sok jot sejtet,elvoltam en az argentinnal jol,hosszu evekig,lehet a blog torteneteben egyszer sem kellett a nevet emlitenem..:)Ugyanakkor az Isco iszkolasa szojatekot,mar a harmadik bajnoki utan el kellett lonom...:)Nekem sincsenek jo erzeseim,a gyerekkel kapcsolatban..

256533 2013.09.03. 06:58:45

[Eniee](#1631766): Én annyit tennék hozzá Xavi védelmében, hogy az edzőn is fog múlni, ha megköveteli Xavitól, hogy nyugodtan rontsa el a passz statisztikáját a 95%+-ról nyugodtan 80%-ra:), és merje bevállalni a mélységi necces passzokat. Ez a mostani meccsen felüdülés volt, hogy volt vagy 4 ilyen támadásunk. Rég vártam erre. A másik, ha tudjuk pihentetni, akkor azért jól fog ő még jönni necces meccseken, amikor meg kell fogni a labdát. a Valencia ellen azért volt 2-szer 10 perc, amikor csak elrugdostuk a labdát. Jó az öreg a háznál. Az viszont nem kérdés, hogy lassan el kell kezdjük megtalálni az utódját, mégha ez nem is fog egy év alatt sikerülni. De Xavit ismerve ő sokat foglalkozik a fiatalokkal is, így jó eséllyel nem lesz gond már középtávon sem.

256725 2013.09.03. 07:37:29

[Tikamester](#1631980): a hiba nem az ön készülékében van. Valami van a népsporttal, ami nem tudom mi, de mindenféle hülyeséget csinál. Például ezt is, hogy eltűntek az avatarok

349548 2013.09.03. 09:21:11

Valdesnek mit kell produkálnia, hogy tizest kapjon? Alves még mindig a saját kapunkra a veszélyesebb. Pique lassúsága és helyezkedése a jobb csapatok ellen katasztrófához fog vezetni. Mindkét kapott gólban vastagon benne volt. A másodiknál pedig még könnyfakasztóan neveteségesen, mindenkitől és a labdától is két méterre rábólintott a légüres térre! Nagyon kellett volna az a fránya David Luiz! Mascherano a jelenlegi védelem oszlopa, az idei rajtja kimagasló. Fabregas fizikailag láthatóan nem bírja a nagy iramú kilencven percet. Pedro pedig továbbra is hozza az évek óta tartó pocsék formáját. Egyszerűen nem érzi, hogy mit, mikor, hol és hogyan kellene csinálnia. Ha igaz, hogy 40-ért nem adták oda, akkor sajnos be kell látnunk, hogy állandó kezdőként innen fog nyugdíjba menni. A meccs pedig végre egy magas színvonalú, küzdelmes, izgalmas szórakozást nyújtott! Köszönet érte a csapatnak és a Valenciának is és biztosak lehetünk benne, hogy reményeink szerint lesz ez még jobb is!

337436 2013.09.03. 09:27:42

A Valencia direkt stílusú játékát mindig kedveltem, és úgy látom, a Barca is ebbe az irányba megy el, szerintem sem feltétlen Xavi hiánya miatt.

256533 2013.09.03. 09:36:03

[Trinity59](#1633533): nem tudom, hogy vagytok vele, én anygon örülnék neki, ha Cuenca karrierjét nem törné ketté egy sérülés. Anno nekem az maradt meg belőle, hogy nagyon ygors labdával is, és a jobb oldlalról zseniálisan tudott beadni. ÉS akkor ALves sem kellene elkolbászoljon állandóan.

338132 2013.09.03. 09:54:15

Ajánlom a Barcának, hogy figyeljék Diego Alvest Valdes utódjaként..mert ha Valdes 8-at vagy 9-et kapott, akkor Alves 10. Egyébként Messi simán rúghatott volna 3-at a második félidőben is, de mondjuk egyet alsó hangon. Pedro meg 5 méterről nem találta el a kaput fejjel, én ezért nem dicsérném meg, akár milyen gyenge egyébként.

308585 2013.09.03. 10:05:30

A meccset nem láttam, a posztot elolvastam, tetszett. Egyetlen kérdés, ha már itt csupa Barca-fanatikus van: "Hozhat bármit a jövő, ez a fickó kijavítja mindazt, amit évek óta negatívumként fogalmazunk meg a Barçával szemben " - ezt mégis mire kell érteni, volt bármi ami az elmúlt években NEKTEK nem tetszett a Barcában???

349548 2013.09.03. 10:16:37

@Gaggio1981: Ez így van. És ha Cuenca mellett még Afellay is csak fele annyi bizalmat kapott volna annak idején, mint Pedro a semmire, akkor belegondolni is rossz, hogy milyen jobb oldalunk lenne mára. @aaronlennon: A szerencsétlen azért nem találta el a kaput sem, mert nem tanította meg neki senki, hogy a fejére varázsolt labdát homlokkal kell megfejelni, nem a feje búbjával. Az edzők a hibásak! ;-) Ezek után már csak a legjobb tanítót, Puyolt kellene korrepetálás céljából felkeresnie.

334647 2013.09.03. 10:48:32

[stedberg](#1633621): hogyne, pl. Xavi túljátszatása, a kontrák szándékos visszafogása, túlzott biztonságosság a csapatkijelölésnél (elkésett cserék, nem elég "intenzív" rotáció), a presszing visszaesése, zéró átlövés - hogy csak egy párat mondjak. Nyilván itt az évek ótát úgy kell érteni, hogy az utóbbi két évben (amióta van ez a blog).

256725 2013.09.03. 10:57:25

[stedberg](#1633621): évek óta azt látjuk, hogy a csapat ősszel még friss, lendületes, erőteljes, tavaszra meg kipukkad, befásul, lelassul. Ehhez képest évek óta az edzők mást se tettek, mint erőltették a gálacsapatot = nem rotáltak, még akkor se, ha az ellenfél megengedte volna a "B" csapatot, a vége meg az lett, hogy tavaszra a csapat kipukkadt, befásult, lelassult. Ráadásul az összes fiatalunk (kivéve Tellot és Dos Santos-t) azért nem akar maradni, mert nem kap elegendő játékpercet (ld. csak most nyáron Deulofeu, Rafinha, de ha jött volna egy középső védő, akkor Bartra is lelép). Plusz az edzőink a cseréket se vitték túlzásba, képesek voltak 5-0-áknál is fennhagyni teljesen feleslegesen a kezdőjátékosokat. Leszámítva, hogy Keita kötelezően bejött az utolsó húsz percre, meg még páran az utolsó percekben csak hogy menjen az idő. Ez utóbbi miatt (is!) döglött be pl. Bojan. Szerencsétlen folyamatosan csak a meccsek végén kapott lehetőséget, amikor rajta kívül már senki nem akart focizni. (Persze volt más oka is a sikertelenségének, de valószínűleg ez is szempont volt.) Meg aztán néha nem ártana cserélni amikor egyik-másik friss ember lendületet adhatna a csapatnak, ha éppen bukóra áll a meccs. Nem pedig a vonal mellől végignézni, hogy hátha mégis történik valami, amivel megfordíthatunk egy meccset. Ezzel szemben Martino nem ragaszkodik a gálacsapathoz, ha pedig úgy érzi, már a félidőben belenyúl a meccsbe.

256533 2013.09.03. 11:03:26

[johneagle11](#1633883): totálisan egyetértek. Anno még a kinevezése kapcsán írtame gy hzzászólásban, hogy egy friss, kintről érkező elme nagyon jól jön most, mert őt nem kötik a LA Masia-s belterjes kapcsolatok, rangok, belső klikkek etc..., és hozzá fog nyúlni bárkihez, ha úgy ítéli meg. Ez nagyon angy eredmény, és remélem az edzőt megtartjuk jó ideig, hogy le tudja tenni egy új nagycsapat alapjait, zömébena fiatalokra építve, akik éhesek a sikerre.

348887 2013.09.03. 11:30:32

[Gaggio1981](#1633912): [johneagle11](#1633883): [vigvik](#1633826): Igen, mindez igaz, de ezek a Martinónak tulajdonított változások egyelőre csak csírák, legfeljebb csenevész virágocskák. Hogy lesz-e belőlük erős fa, azt majd október vége felé tudjuk meg. Akkor kiderül, 1. mennyire tragikus vagy sem a k. hátvéd igazolásának elmaradása, 2. Neymar beilleszkedése, kapcsolata Messivel hogyan halad, 3. mennyire használható Alexis, Tello és Pedro, 4. mit tud a védelem igazi nagy csapatok ellen, BL-csapatok, Real Madrid 5. megy-e a presszing igazi nagy csapatok ellen is, BL, Real Madrid 6. a rotáció valóban megvalósítható, vagy kényszerű okokból (sérülések, a keret viszonylagos vékonysága stb.) elmarad, 7. komoly meccsen, vészhelyzetben mi tud Martino. És még egyéb problémák, melyek most nem jutnak eszembe. Mindez október vége felé lesz nagyjából megválaszolható.

256533 2013.09.03. 11:37:18

[carpentier](#1634012): anno szinten oirtam, hogy nalam az első értékelési pont a classico oktober vegen, addigra mar lesz bl meccsünk is.

349284 2013.09.03. 12:17:25

Én bizakodó vagyok!Szerettem Guardiolát,Villanovát,még Rourát is.De ideje volt váltani és rotálni,hogy tavaszra is partiban legyünk minden fronton.Hogy mire képes Martinó Tata,hamarosan meglátjuk,de a kezdése nem rossz!

347974 2013.09.03. 12:20:29

[Tikamester](#1631970): Úgy látom sokan félreértették a Messi-Neymar kapcsolatról írt szavaimat. Bocsi, ez hosszú lesz, mert el fogok közben kalandozni. :) Az elmúlt kb. 6-7 év alatt Messi eljutott a "kurva tehetséges gyerek" státuszból a "világ egyik legjobbján" és a "világ legjobbján" át a "világ valaha volt legjobbjáig" (bár ezt azért még sokan megkérdőjelezik). Eközen a körülötte játszó többi támadó (Iniesta kivételével, de ő nem számít, mert nem a góllövésben jeleskedik) nem futott be ehhez hasonló fejlődési utat. Mi történt az évek alatt? Kezdetben Messi nem volt kimagaslóan jó a többi körülötte játszóhoz képest, de az idő folyamán lassal túllépett rajtuk. Lényegesen hatékonyabban és eredményesen oldotta meg a szituációkat, olyankor is gólt lőtt ahonnan más nem látott volna esélyt, a szimpla gólhelyzeteket meg sokkal magasabb százalékban váltotta gólra mint a többiek. Egy Messi melletti támadó (legyen Gipsz Jakab) jó helyzetbe kerül közel a kapuhoz. Nyilván rálövi, ez a dolga. Kihagyja. Előfordul az ilyen. Legközelebb is ezt teszi. Néha passzol a társának, de inkább megpróbálja ő megoldani. Ha azonban van mellette egy zseni aki sokkal hatékonyabban képes gólra váltani akkor hajlamos lesz lepasszolni neki, hogy ő oldja meg. Ez velünk is előfordul a grundon, ha játszik a csapatban egy spíler akkor néhány kihagyott helyzet után inkább neki passzolsz, átteszed rá a felelősséget. Ez jó neked (nem ér kudarc), jó neki (sikerélményt szerez) és jó a csapatnak (mivel több gólt tudunk lőni). Na, kb. ez játszódott le a csapatban az elmúlt néhány évben. Nem Messi akarnoksága miatt lőtt ő egyre több gólt és a társak egyre kevesebbet, hanem a fenti pszichés ok miatt. Ugyanez persze Messi esetén is lejátszódott: ő is egyre kevesebbet passzolt gólhelyzetben, hiszen tudta, hogy ő hatékonyabban tudta befejezni az akciót. Érdekes, hogy Messi még így is milyen visszafogott volt, gyakorlatilag senki nem vádolta önzőséggel (nem is az mondjuk szerintem se). Messi tehát ahhoz szokott, hogy ha gólhelyzetben van akkor neki kell elvállnia a helyzetet, hiszen akkor eredményesebb lesz a csapat, a többiek - kis túlzással - úgyis kihagynák (Pedro esetén persze a "kis túlzás" kitétel felesleges). Hozzá kell neki is szoknia ahhoz, hogy van egy egyenrangú partner aki nem labdatemető, hanem partner a játékban, akiben megbízhat, mert képes gólt szerezni és meg is van ehhez az önbizalma, nem fog megremegni a lába. Még egy dolog: Messi "önzősége" csak gólhelyzetben jelentkezik, jól látszik, hogy a kaputól 16-20 méterre még előre támadás közben is sokat passzol a társakhoz (Neymarhoz is). Az egész csak akkor jelentkezik, ha a kaputól 8-10 méterre van és rá tudja lőni. Ilyenkor választja a lövést a passz helyett (ami persze egy csatárnál jó dolog). Meg kell tanulnia, hogy ha jobb helyzetben van Neymar akkor neki érdemes odagurítani a lasztit. Amúgy mivel Messitől és az egész Barcától távol áll az önző játék, így kizártnak tartom, hogy ez gondot okozzon. Amúgy tényleg, telejsen biztos, hogy abban, hogy Messi nem vált egy önző köcsöggé jelentős szerepe volt a Barca felfogásának és a tiki-takának.

262141 2013.09.03. 13:10:47

[Tikamester](#1631970): (37) Én nem azt írtam Ronaldóról (meg Ibráról és Balotelliről), hogy rossz fej, hanem azt, hogy kevésbé csapatember és csapatjátékos, mint Messi.

269577 2013.09.03. 13:23:54

"amióta tudjuk, hogy ő az egyetlen ember a Földön, akinek fájdalomérzékelő idegek nőttek a hajszálaiba..." :)))))))))

262141 2013.09.03. 13:36:54

Egy-két reakció sokat kommentjére : Mascherano tényleg jól játszik, de én sokszor látok nála helyezkedési hibákat (külön kiemelve, hogy - Adrianoval együtt - sokszor miatta nem tudjuk lesre állítani az ellenfeleket), ami szerinte nagyban rontja az összteljesítményét. Xavi-t illetően már írtam, hogy a gyorsabb játékunk csak akkor hasznos, ha úgy ülnek a passzok, ahogy a Valencia ellen. Ha véletlenül nincsenek ilyen ihletett formában a fiúk (Ini, Cesc, Leo, Neymar, Busi stb.), akkor komoly gondokat okoznak/okozhatnak az ellenfélnek elszórt labdák a középpályán, mert akkor egy az egyben viszik a hátvédeinkre a labdát (és ebben az esetben nem a védők a hibásak). Xavi szerintem kiválóan látja, hogy mikor lehet adni és mikor nem , mikor lehet előre adni és mikor oldalra, ezenkívül ő is tud extra gólpasszokat adni. Talán a társakon is múlt/múlik, hogy mikor nem tudja/tudta ezt megtenni. Cesc most elképesztő formában van, de amikor majd nem lesz (kéretik akkor sem szidni őt !), akkor kapunk majd egy-két plusz kontrát az biztos. Xavinál akkor sem fordul elő ilyen, ha éppen nem megy annyira neki. SZóval annyit szeretnék írni, hogy ő a legkiegyensúlyozottabb játékosunk, míg a többiek - szigórúan csak Xavihoz képest - kiegyensúlyozatlanabbak. Megint csak nem Fabre képességeit szeretném csökkeneteni, de kizártnak tartom, hogy vasárnap Xavi ne tudta volna, vagy ne akarta volna ugyanúgy megoldani a gólpasszos helyzeteket, mint ahogy Cesc tette. A letámadásról : Tök jó lenne, ha újra tudnánk hatékonyan letámadni, de ebben ott van az a veszély, hogy (rotációval együtt is) ki fogunk pukkadni tavaszra. Szóval a rotáció mellett hasznos lenne, ha valamilyen cuccot is szúrnának a fiúkba, mert különben nem fogjuk bírni a strapát a 90 perc alatt végig sprintben közlekedő Bayern és Real (pl.) ellen ...

347974 2013.09.03. 13:43:16

[Úr](#1634591): Ezen a szinten minden csapat lövi a játékosokat valami tuningszerrel. Sajnos vagy nem sajnos, de ez így van.

255271 2013.09.03. 13:48:52

megszerezhettük volna ezt az Eriksen gyereket, főleg ennyiért. Én benne látom igazán Xavi utódját, még némi hasonlóság is van közöttük (no persze azon kívül, hogy Xavi nem szőke :)) Nagyot kaszált vele a Spurs, még ha három év múlva el is adják a Realnak 100 misiért...

339707 2013.09.03. 13:57:12

[gamsti](#1634684): Nagyon igazad van! És ott van Alderweireld is, akit az Atletico hozott el. Nem értem minek próbálkoztunk ennyit Thiago Silvánál meg Luiznál. Amúgy én biztos voltam benne, hogy ha az Ajax eladja Eriksent akkor csillagászati összeget fog kérni érte, aztán semmi.

262141 2013.09.03. 14:44:41

[Vuki_01](#1634633): Persze, hogy mindenki lövi. Azonban jó lenne valamilyen "piacvezető" szert találni, mert az elmúlt években a többiek boszorkánykonyháiban jobb szereket találtak ...

339707 2013.09.03. 14:50:54

[Úr](#1634976): A németek mindig élen jártak ebben, még a végén kiderül, hogy Sandro csak kémkedni küldte ki Guardiolát, aki a titkos összetevőkkel tér vissza Katalóniába.

339513 2013.09.03. 17:16:25

Nekem Tata és Valdes kellemes meglepetés eddig.Sajna Piqués és Alves meg kellemetlen.Messi meg ku..va önző adhatott volna 2-3 gólpasszt a mellé meg hazaadások helyett.Neymar is jó volt és sokat melózott,nálam Alba már tavasszal átadó listás lett volna és ott is maradt.Jó a poszt,köszi!

346649 2013.09.03. 18:55:33

[karika](#1635287): akkor gyorsan adjuk el Piquét, Alvest, Messit, hogy ne maradjanak olyan sokáig az átadólistádon mint Alba...

347396 2013.09.03. 19:10:22

Igy neznek ki ebben az evszazadban,a legjobb golpassz/gollovo parosok a LA ligaban ; Özil - Ronaldo 21 Yeste - Urzaiz 19 Navas - Kanoute 18 Alves - Messi 17 Gondolom Ronci sem orul annyira Ozil tavozasanak..:)

350778 2013.09.03. 20:09:23

[karika](#1635287): [zsugasvili1](#1635470): Én nem látom olyan tragikusan a dolgokat Alvesszel meg Piquével kapcsolatban. Messi tényleg önző, de remélem, Tata elbeszélget az ő fejével is. Az Albával kapcsolatos észrevétellel egyetértek, én nyugodtabb volnék, ha Abidal lenne a balbekk, mert akárhogyis, egy hátvéd elsősorban védekezni tudjon.

347396 2013.09.03. 20:36:50

Meg a fenti twitter dobozunkban,illetve itt is nehanyan remenykedtek,hogy Torres lesz az egyik akire opcionk van,Madrid csikos reszebol...hat sajnos nem..a ket uriember egy-egy jobbhatved,es kozeppalyas..Manquilla es Saul...nem biztos hogy rosszak ,de kotve hiszem hogy az elso csapat lehet a cel,ezekkel az uj arcokkal..

348977 2013.09.04. 10:06:38

[Vuki_01](#1634138): Teljesen egyetértek az 55-ös kommenteddel.

348887 2013.09.04. 10:11:42

[assis81](#1635584): Rossz hír: Puyol feltehetően csak október közepén térhet vissza. Ennyit a hátvédsorról. (Plus: Alves a hírek szerint kicsit sérült, aligha játszik a válogatottban. Ez jó és rossz hír egyszerre.) Jó hír: Del Bosque nagyvonalú, és a kulcsjátékosokat (Fábregas, Iniesta, Valdes stb.) már pénteken visszaengedi Barcelonába, nem kell szerepelniük Chile ellen.

339513 2013.09.04. 14:38:28

[Vuki_01](#1634138): van igazságot,de szerintem nem teljes és túl idilli,Messi most önző volt kétszer minimum volt jobb helyzetben játékos nála.Azért Pedri sem labda temető a két helyzete közül egyik sem voltziccer és lőtt fontos gólokat amikor a többiek betliztek még Messi is.

339513 2013.09.04. 14:40:16

[Úr](#1634591): Cesc félidényes játékos,én akkor fogom elfogadni,ha tavasszal is képes lesz ezt a formát hozni,ősszel eddig is így nyomta tavasszal meg nulla volt,ha ezt kiküszöböli akkor jó,én eladtam voln a nyáron egy kalap pénzért a United-nek.

339513 2013.09.04. 14:41:38

[zsugasvili1](#1635470): El is adhatnánk őket,csak kellene pótolni,Messit lenne a legnehezebb,de Neymar hozzáállása nagyon dicséretes,szerintem jövőre pariba lesznek.

339513 2013.09.04. 14:43:52

[assis81](#1635584): Erik the King Rossel legnagyobb baklövése,ha Tata előbb jön talán maradhatott volna,kár érte.Piqué mellé kellene egy főnök ,jelenleg nincs ilyenünk vagyis sérült.

348887 2013.09.04. 15:00:13

[karika](#1639327): Kivéve, hogy ennek az idénynek a végén Fábregas remek volt, Alexisszel együtt.

339513 2013.09.04. 23:14:45

[carpentier](#1639418): nagy fenét volt,itt szidta mindenki,Alexis talán,de neki meg gólokat kellene rúgnia,nem csak birkózni,tőle is többet várnék,bár az idény kezdete biztató.

348887 2013.09.05. 11:00:25

Végre két jó hír: 1. Neymar visszanyerte a versenysúlyát, 2. Messi leadott 2 kilót. Mindkettőre ráfért.

340475 2013.09.05. 11:36:57

Érik a vasárnap déli El Clasico... Hiába no,az ázsiai piacért mindent ;)

347396 2013.09.06. 01:20:45

Hmmm,az espn szerint,nem akarjuk Alves 2015-ben lajaro szerzodeset meghosszabbitani,nyaron nagy esellyel tavozik.Igy utoljara meg bezsebelhetunk egy igen nagy osszeget erte - en azert sokakkal ellentetben - sajnalom egy kicsit,korszakos jatekosnak tartom,mai napig.Viszont uzleti szempontbol megertem,nem lehet mindenkit nyugdijaskorig tartogatni joindulatbol,plane akkor,ha csak egy ''vettmalac'',es nem is LaMasia vegtermek..:) Erdekes meg egyebkent ez a Neymar story,2006-bol,hogy a realnak nem kellett.Most meg az akkori sportigazgato - Giraldez - tortenelmi hibanak nevezi,es szerinte most nekik is lenne egy Messijuk,ha nem ekkora faszkalapok..(muhaha:) Egyebkent valogatott meccs ide vagy oda,qrva nagy itt az erdektelenseg..:( Az masikon ha irnak egy halal gyenge posztot(mint a tegnapi fiction beszelgetes a Galvolgyi utanzattal)es szazak kommentelnek..Vegul is a real tenyleg divatcsapat,divatszurkolo gyerekekkel,akiknek Roncika uj,rozsaszin cipoje a lenyeg,igy valahol megertem..:)

347396 2013.09.06. 01:51:30

A Mundo szerint megvolt az az eloszerzodes Reinaval iden nyarra,ami ugy tunik - nem fogalmaznak teljesen tisztan - jovore is ervenyes.. Esetleg ez is lehett az oka a napolyi kolcsonnek,es nem csak a volt edzo szeretete..Szerintem szinte boritekolhato az erkezese,es ha tenyleg volt a vezetesnek egy kis esze,szinten megkottetett az a masik eloszerzodes a nemet gyerekkel.tehat remekul kiegeszitenek egymast,es hosszu-hosszu idore megoldodna a kapusproblemank..

347396 2013.09.06. 02:14:07

https://twitter.com/FCBarcelonaFl/status/375765344633106432/photo/1 A Sport pedig - teljesen jogosan - a kezdobe koveteli Valdest holnap..Oszinten szolva furcsa is lenne,ha Iker kezdene!Remek kapus a madridi,de bizonytalan volt a felkeszulesi meccseken,es nem is jatszik.Semmi,de tenyleg semmi nem indokolja a bomba formaban vedo VV padra ulteteset! Kivancsian varom,hogy Bosque is igy gondolja-e..(along,with millions..:)

256533 2013.09.06. 06:43:47

[bondia](#1646849): cserekapusnak jó lenne Reina, mert jó eséllyel jövőre Pintonak nem lesz további hosszabítása, 39 éves lesz. Egyébként azt csiripelika verebek, hogy Ter STegen mellett Curtois-ról sem mondott le a csapat. Akárhogy is, jó eséllyel lehet egy új kapusunk, aki kb. 10 évig megoldja ezt a kérdést.

346649 2013.09.06. 07:11:17

[Gaggio1981](#1647971): hagyjuk a francba a belgát, a görénydinamó nekünk úgy sem adja.

341865 2013.09.06. 10:16:05

[bondia](#1646789): akkor miért nem írsz Te egy cikket? :) ismerve téged tutira jönnének még a Real blogról is kommentelni :D bedobsz 1-2 fröccsöt, leírod mi a vérhányás, elküldöd Bastilának láttamozásra, aztán kész is van.. min. 100 komment tutira lesz :v Szerintem a bloggereknek sem lenne ellenvetésük, ha néha valaki kisegítené őket,.. pláne így tanév elején.. aztán lehet, hogy most majd kapok egy mailt, amiben vigvik meg john megírja, hogy tartsam a szám, mert megtalálnak, ladlacot rámültetik aztán sztereóban fogják rojtosra rugdosni a valagam... :D érdekes lenne ilyen "szurkolói sarok" így pangás idején, aztán lehet, hogy negaro most húz elő valami 17 oldalas szösszenetet Iniesta helyezkedéséről :) node, én szívesen olvasgatnám :)

339513 2013.09.06. 11:59:00

[Bendak](#1649144): az a baj,hogy egész nyáron pangás volt még odaát azért jöttek a hírek,itt meg hetekig semmi,így már én is sokkal ritkábban nézek ide és írok valamit,mert elég rendesen le van ültetve a dolog.

336864 2013.09.06. 12:45:05

Kicsit OFF (a mini "uborkaszezon" miatt): Egész klassz videó Messi aszisztjairól a válogatottban: http://www.totalbarca.com/2013/multimedia/video-messis-assists-for-argentina/ Nekem egyébként szent meggyőződésem, hogy néhány év múlva, amikor Leo sebessége már valszeg csökken (haj, ő is öregszik) irányítóként kellene játszatni középen, közvetlenül a támadók mögött. Aki ilyen, a védelmeket széthasító passzokra képes, azt itt kell játszatni. Ráadásul fejben nem fog lassulni, az biztos. Középpályánk támadó szekciójában a Fabregas-Messi páros, előttük meg egy Neymar-Dongou-Deulofeu trió. :)) Hej, de megnézném ezt a játékot! Meg az ellenfeleket... ;)

347396 2013.09.06. 12:58:40

[Bendak](#1649144): Very funny...hehe.Szerintem eltalaltad miert,nem vagyok en annyira nepszeru..:) Negarot mondjuk szepen jegeli a ''blogmotor'',az biztos.... [Gaggio1981](#1647971): Velemenyem szerint,annal azert tobbet vedene Reina,foleg az elso egy-ket evben(mint csak kupakapus),de egy fiatal vilagklsszis palantaval,valszeg jol kiegeszitenek egymast.. [zsugasvili1](#1648104): Amig a tetu portugal ott az edzo,biztos hogy mi senkit nem veszunk a dinamobol..Amugy is Cezh mar kioregedo felben,es igen valoszinu,hogy a belgat akarjak helyette..

347396 2013.09.06. 13:06:12

[Atomot Nekik!](#1649992): Nem tudom hogy valaha engedni fogja-e az egoja,hogy ezek az evi atlag nyolcvangolos szezonok utan,huszgolosra essen vissza,csakmert lelassult kicsit..Egyebkent Shuster volt vicces ''oregen'',ki sem mozdult a kozepkorbol,azon kivul minden lepest haromszor megfontolt..:)A passzai viszont elmenyszamba mentek..(mondjuk akkor meg letezett az efajta,szo-szoros ertelmeben vett,klasszikus iranyito poszt(Detari).

336864 2013.09.06. 13:45:46

[bondia](#1650132): Szerintem engedni fogja. Ő is rájön, hogy a fiatalok már jobbak, ráadásul Messi azért erősen csapatjátékos is. 5 év múlva Messi, Fabre 31 éves lesz, Neymar 26 Deulofeu 24, Dongou 23. Eszméletlen kor, tapasztalat és gyorsaság összetétel lenne. Meg szvsz a tmadó játékot kevesebben értenék jobban, mint a Messi-Fabr-Neymar hármas, a csikók meg besegítenének.

336864 2013.09.06. 13:49:09

[Atomot Nekik!](#1650335): Egyébként ez persze nem biztos, de ha megvalósul, lehet gyönyörűséges lenne. Neymar és Deulofeu egy-egy gólvágó cselgép, középen egy faltörő és nem mellesleg technikás Dongou, mögöttük meg a gyilkos "második hullám", aki előkészít is. Ah-ah! De bírnám...

347396 2013.09.06. 14:02:50

[Atomot Nekik!](#1650349): En tamogatni foglak,a ''Tataera'' utani edzovaltasnal..:)Nem hangzik rosszul,csak aztan valaki majd vedekezzen is..:)

336864 2013.09.06. 14:50:28

[bondia](#1650413): Most sem a védekezésünkről vagyunk híresek ;))

334243 2013.09.06. 18:30:48

OFF [bondia](#1646789): [Bendak](#1649144): amikor nagyobb mennyiséget szarok, akkor mindig a magyartanárom szavai jutnak eszembe az érettségi előtt, hogy itt már nem lehet kamuzni, akkor írjon az ember oldalakat, ha van mondanivalója :))))) A story így hiteles, de talán könnyítené a párhuzam megértését, ha azt írnám, hogy amikor hosszú kommentet írok / poszton gondolkodom. hangsúlyozottan no offense :), de: A magam részéről kifejezetten büszke vagyok arra, hogy akár egy többgólos győzelmet is úgy vesz tudomásul az itteni közösség, hogy születik 20-30 komment. Rendkívül örülök annak, hogy az itteni bloggerek akkor írnak posztot, ha tényleg van mondanivalójuk, nem csak fossal töltik az internetet, valamint arra is, hogy jellemzően nem kell kurva sok semmitmondó kommenten végiggörgetnem. Na, talán még ez: egyszer Friderikusz kapott egy olvasói levelet, hogy valami hasonló amerikai show hetente megy, ő meg csak kéthetente, miért, és tudnának-e hetente adni. Fridi bejátszott valami roppant ostoba beszélgetést a hivatkozott show-ból - és mondta, hogy _így_, _ilyen műsorral_ tudnának :) Valamint hangsúlyozom, hogy az igazán jól megírt poszt értelmes emberek részéről csökkenti a kommentelési kedvet :). rizla posztjainál éreztem ezt leginkább: annyira jól összeszedte, leírta, hogy ahhoz már nem igazán lehetett mit hozzátenni. Nyilván sokkal könnyebb írni 5 sornyi űber faszságot, amit aztán hosszan cincál a plebs. Ilyen szvsz ne legyen. Azt viszont fogadjuk el, hogy minőségi posztot előállítani nem fognak tudni a bloggerek naponta kettőt, mert ez részükről csak hobbi. Ja, még annyi, hogy az egyik dolog, ami a legjobban idegesített a spanyol posztok kommentjeiben, hogy az irreál drukkerek mindig vagy 100 kommentben tárgyalták, hogy mi lenne az ideális felállás a nyomorult csapatuk számára. Részemről roppant büszke vagyok a csapatra, hogy ilyen piszlicsáré kérdésekkel nekünk nem kell foglalkoznunk :), mert a csapat alapvetően kész, évek óta :D; adott a játékrendszer, a gálakezdő, stb. [Atomot Nekik!](#1650335): szóval bocs de szvsz ciki az ilyen "5 év múlva de király lesz az a csávó, aki eddig a felnőttek között még semmit nem csinált" bilibe lóg a kezem vágyakozás :)

338232 2013.09.06. 19:29:24

[bondia](#1646789): igazad van alvessel kapcsolatban, korszakos játékos. az elmúlt évek sikerei xavi-iniesta-messi mellett szerintem neki is hatalmas szerepe volt. ilyen atlétát még nem nagyon láttam azelőtt, kurva jól védekezet, ráadásul iszonyat könnyen tudta feltörni a védelmet, nagyon jól cselezett. +30-as ő is már, hiába, kár, ilyen nem igen lesz több...

336864 2013.09.06. 21:23:28

[Tikamester](#1651571): Tudod, ez csak egy játék a gondolattal. Kár, hogy ennyire komolyan vetted... Lám @bondia barátunk rögtön vette a lapot. Lehet, hogy nálad nem volt elég a sör/bor/koktél (stb, tetszés szerint)??? :))) Nem kell mindent ennyire komolyan venni...

336864 2013.09.06. 21:37:57

[Tikamester](#1651571): OFF: De ha akarod, majd írok nagyon komolyan is, amikor majd belelilulok a komolykodásba. PL. ép most olvastam Guillermo Llorentevel, a Newell Old Boys elnökével készült interjút Tata Martionorol, Messiről, stb. Érdekesnek és elég konkrétnak éreztem. Gondoltam, lefordítom és beküldöm, de miután elolvastam a hsz-edet, hirtelen letettem róla, mert nem tartottam elég "magvasnak" a dolgot, és nem akartam szégyenben maradni... :félénken bámulja a földet: Csak egy kis apróság: http://cs540109.vk.me/c319927/v319927197/8950/pTsM316ehc0.jpg Középen Tata és mellette 10-es számmal na vajon ki áll??? Kapsz egy nagyon komoly virtuális korsó sört ha kitalálod... :)))

254576 2013.09.06. 22:17:29

[Atomot Nekik!](#1652501): nem tudom, ki lehet Tata mellett 10-essel, biztos vmi noname játékos, akit a fehér orráról lehet megismerni :P, de a másik a Queen gitárosára hajaz :P amúgy egyre-másra jönnek a "beszólások" az elment játékosoktól/Peptől, de ez biztos csak véletlen... sanyikáék sztem sokuknál kihúzták a gyufát... most éppen Abidal volt a soros...

336864 2013.09.06. 22:55:53

[fecooo](#1652684): Ja, hogy az orrán rajta maradt egy kis fehér por?? :DD

334243 2013.09.06. 23:27:38

[Atomot Nekik!](#1652501): ez kurva nagy :D ha megbántottalak, akkor a köv. blogtalin vendégem vagy 2 (teljesen igazi) sörre :) - ha nem, akkor csak 1-re :D úh ne izélj, nyomassad csak azt a fordítást! :P [bondia](#1650413): veled pedig amúgy is együtt kell, hogy italozzak valamit, mert az meg bennem maradt meg, hogy nem is tartod igazzynak, aki nem sörözik :) (legyen mondjuk blogtali a Milan elleni odavágó apropóján - senki nem mondhatná, hogy babonásak vagyunk :D)

347396 2013.09.06. 23:27:42

[bondia](#1646872): Termeszetesen Iker kezdett,hiaba koveteltem a kezdobe Valdest..:(bar ezt ugye csak felenken merem megjegyezni,mert mindjart jon @Tikamester:)...Hiszen ki a faszt erdekel hogy jatszik-e egy Barca jatekos a valogatottjaban,es amugy is ilyen hulyesegeken ,csak irrealos csamcsoghat..:)Csakugy mint a csapattal kapcsolatos hireken..Ez a mentalitas egyaltalan nem illik egy hithu Barca szurkolohoz..Hehe..:) [Atomot Nekik!](#1652850): Nemsokara indulok a repterre,ugyhogy a a valogatott meccs ellenere sem volt meg egy uveg sor sem..:(Pedig nem lett volna rossz egy-ket uveg,a meretes zakora....

336864 2013.09.06. 23:34:12

[bondia](#1652947): Hál' Istennek, Irapuato óta nem nézek magyar focit. Most sem csalódtam ebbéli elhatározásomban.... sajnos. Majd a repülőn bepótolhatod a lemaradásodat a söröket illetően :)) Nem lehet, hogy az ottani klíma teszi ezt a lazaságot nálad? Phoenix, vagy Tucson, vagy merre vagy? Mindenesetre valami meleg helyen, ahol nem érdemes hirtelenkedni :))

336864 2013.09.06. 23:36:53

[Tikamester](#1652946): Minden OK! Igyekszem a fordítással. A blogtalin meg majd mindent bepótolok, pl. az eddigi blogtalikat is... (He-he, jó vicc volt :S)

347396 2013.09.06. 23:38:43

[Atomot Nekik!](#1652969): Del-kozep Florida.Arizona egy Alaszka ehhez kepest..:)Milyen lazasagot..?:)

341865 2013.09.06. 23:41:14

[Tikamester](#1651571): ejha, itt valaki valamit félreértett asszem :) először is teljesen igazad van, remélem a bloggerek sem vették "kritikának" amit írtam és a szarós storyd is megmelengette a lelkem.. :D najó, az nem, de végülis lényegtelen... :) Teljesen tisztában vagyok azzal mi mindent tesznek ők ezért a blogért és milyen szinten írnak :) (de szerintem ezt tudják is, nyalás off), természetesen azzal is tisztában vagyok, hogy a mennyiség a minőség rovására mehet és kell mindnenkinek egy kis idő, hogy feltöltődjön, nem lehet naponta ontani a mannát.. :) Én teljes mértékben elégedett vagyok ezzel a bloggal (ha szabad így - remélem nem sértően - fogalmaznom), tudván azt, h egy kanyi fityinget sem kapnak ezért, ellenben jön a fanyalgás, a kritika, eznemjó, ezmarhaság, nekemeznemtetszik, hüJevagy, stb... + a várás nem mindig rossz, kell, hogy éhes legyen az olvasó a blogra :) amit írtam is bondianak (félig meddig viccből, hisz köztudottan a Real blog egyik kedvence :D - no offense), én úgy tanultam h az életben nem várni kell a dolgokra, hanem lépni és tenni értük. Ettől függetlenül egyátalán nem tartom rossz 5letnek, h néhány kommentelő néhanapján a bloggerek beleegyezésével/láttamozásával írjon 1-1 posztot (ahogyan már elő is fordult, pl Xavier beszámolói)...Ennyi. Nem több, nem kevesebb... de asszem máris többet foglalkozunk ezzel mint kéne :)

347396 2013.09.06. 23:42:45

[Atomot Nekik!](#1652969): Az egyik legjobb baratom,nyolcvanhatban jott ki.A null-hatnal,felidoben dontotte el hogy elhagyja az orszagot..:)A szunetben kezdett csomagolni...:) (komolyan)

347396 2013.09.06. 23:44:58

[Atomot Nekik!](#1652983): De psssszzt,hiszen mindjart itt terem Tikamester,es lesz nemulass a sok suletlensegert..:)

347396 2013.09.07. 00:03:26

[Bendak](#1653005): Egyebkent itt szinten zenesz,hiszen a 79-es szamu kommentemben ugyan megjegyeztem az erdektelenseget,de pont nem a posztok ritkasagat ertettem ezalatt,hanem a hozzaszolasoket..Sot,talan a mult heten volt vagy negy-ot poszt,par nap leforgasa alatt,az ember nem gyozte kapkodni a fejet..:)

347974 2013.09.07. 11:43:34

[bondia](#1650132): Hát, az nem semmi, hogy valakinek a klasszikus 10-es posztról Détári jusson eszébe! :D

347396 2013.09.07. 14:04:19

[Vuki_01](#1655331): Nem tudom mennyit jartal meccsre a nyolcvanas evekben(en ott ultem a magyar-brazilon a stadionban)de ha igen,akkor tudnad,hogy o valoban klasszikus tizes volt..:)Sot,raadasul nem is a rossz fajtabol valo..:)

262141 2013.09.07. 19:19:54

[bondia](#1655901): Nahát, azt hittem egyedül vagyok köztetetek azzal, hogy kint voltam a magyar-brazilon !!! A fiatalabbak el sem tudják képzelni, hogy milyen focistáink voltak régebben ...

256725 2013.09.07. 21:26:04

[Bendak](#1649144): aszittem köztudott (mert jeleztük), de negaro most átmenetileg nincs, viszont reméljük, hogy egyszercsak majd lesz ismét. Úgy alakultak a dolgai, hogy bizonytalan ideig nincs érkezése a bloggal foglalkozni, de talán néhány hónap múlva...

340475 2013.09.07. 23:36:41

A nagy sikerű videó új változata ;) Nem olyan ütős,mint az elődje,de azért nem rossz ;) http://www.youtube.com/watch?v=JYkCa0lJE8s#t=77

347396 2013.09.08. 00:57:14

@Úr: Fogalmuk sincs,de tenyleg..:) Viszont nem volt kunnyu abban a par evben vesztes meccsen kint lenni a stadionban - de nekem azert sikerult..Az egyetlen elbukott 86-os selejtezo derbi,az otthoni hollandok elleni volt..Ateltem,de asszem mar akkor nem szamitott a zako..

347396 2013.09.08. 01:07:10

[bacsi77](#1657787): Szerintem ez is qrva jo,talan csak tul friss,es fajdalmas a dolog..de meg igy is vannak remek reszek benne..mondjuk amikor felajanlja a keddi meccsjegyet... Azert sokkal jobb volt a Realon,es a gyoker mourinhon rohogni...

341865 2013.09.08. 11:11:08

[johneagle11](#1657376): igen igen, tudtam/tudok róla.. csak hátha akadt egy szabad 37 órája és firkant valamit :)

346649 2013.09.08. 12:59:00

Florentino Perez cégei nem fognak állami megrendeléseket kapni az olimpiai építkezéseken...

349957 2013.09.08. 13:02:15

Hát odatette megint valaki rendesen magát a feliratozásnál :))) A román-magyar meccs vihogva :D http://www.youtube.com/watch?v=JYkCa0lJE8s

346649 2013.09.08. 23:18:46

[Fouche](#1658859): ez egy nyugati összeesküvés a nemzeti focialista kormányunk ellen.

256533 2013.09.09. 00:38:41

egy jó hír: ha kedden az argentin válogatott bebiztosítja a helyét a vb-n, akkor az októberi két meccsen jó eséllyel nem kell Messi szerepeljen, ami nem kevés pihentetést jelentene.

348887 2013.09.09. 10:08:34

[zsugasvili1](#1661443): (118) Ez nem kérdés. Miként a sem, hogy ugyanezen körök bíztatták fel a szegény, a Jeruzsálem-Berlin tengely által félrevezetett egyszerű magyar dolgozókat, hogy népi felháborodásukban ripityára törjék a meccsről hazafelé tartó vonatokat. No, de hagyjuk a rossz viccet, a lényeg: Neymar megint remekelt a válogatottban, erőnléte, legalábbis ránézésre, hibátlan, indulhat az őszi henger. Messi reméléhetőleg győzelemre vezeti csapatát holnap, és akkor kihagyhatja az októberi válogatott meccseket.

262141 2013.09.09. 13:07:09

http://sportgeza.hu/futball/2013/09/09/bale_eu-s_penzek/

346649 2013.09.09. 15:49:37

[Úr](#1663929): lehet hogy ezt nem tudják szőnyeg alá seperni, mint a madridi önkormányzati "telekjuttatásokat"? Az olimpiai megrendeléseket mindenesetre elbukta, abból is kaszált volna rendesen a pereces. [bondia](#1657916): a román lapok így gúnyolódnak: TRI-anon

346649 2013.09.09. 15:53:36

Barcelona pályázni akar a 2022-es téli olimpia rendezésére. A havas versenyeket a Pireneusokban rendeznék. A perecest megüti a Guti, ha ez sikerül.

348887 2013.09.09. 16:12:59

[zsugasvili1](#1664549): Egyre nagyobb formába lendülsz, mint Neymar. "Megüti a Guti, nemzeti focialista", egyik jobb, mint a másik. Gratula!

349957 2013.09.09. 17:07:58

[zsugasvili1](#1664549): azért stilisztikailag ez is rendben van: RIA- RIA BUCURIA

256533 2013.09.09. 19:42:14

Kicsit OFF: megújult a stadion gyepszőnyege, és asszem alá is csövezték, hogy fűthető legyen. Szóval hétvégn egy még jobb pályán játszhatunk, a füvet is kisebbrre nyírják innentől mint eddig, így valószínűleg még alkalmasabb lesz a villámgyors tiki-takára. Mondjuk má előre látom, hogy AS mennyit lesz a füvön, eddig sem csúszkált keveset:)

350778 2013.09.09. 19:51:18

[Fouche](#1658859): Szerintem meg szégyelljétek magatokat, hogy ezen szórakoztok, de nagyobb örömötök soha ne legyen, mint hogy a magyar zászló helyett nyilvánvaló provokációként kirakják a bocskorosok a tótot. Meg RIA-RIA Bucuriáztok itt, vihogva. Eddig itt voltam, olvastam a blogot, de ezentúl semmi kedvem a sok Messi-felszopó idegenszívű féreggel társalogni ezen az oldalon! Hajrá, Barca! Fúj Tot el Camp!

348887 2013.09.09. 21:43:48

[assis81](#1664994): ez most vicc, ugye?

350778 2013.09.09. 22:04:24

[carpentier](#1665253): Na, akkor utoljára. Azért voltam itt szívesen, mert ezen a blogon eddig senki nem nyomta az antimagyar propagandát. Hát most eljött ez a pillanat is. Én Barca-szurkoló vagyok, és nem tegnap óta, de soha, értitek soha nem örömködnék azon, hogy a bocskorosok hogyan aláznak meg minket. Ha az ittlévők osztják ezt az undormányt, meg a fasisztázást, a nácizást, akkor nem tehetek mást, mithogy lelépek. Nekem ugyanis rettenetesen fájt, hogy ilyen szarul játszott a csapat, hogy enyiedszer is csalódnom kellett, láttam a rossz taktikát, a beszari futballistákat. De soha, soha nem tapsolnék annak, hogy ezek a senkiházi országbitorlók direkt a tótok zászlaját teszik ki. Rajtam meg nyugodtan röhögjön mindenki a továbbiakban, de inkább maradok "lúzer" magyar, mint egy azok közül, akik a hazámon gúnyolódnak. Hát, nem túl röviden, ennyi!

347396 2013.09.10. 01:00:06

[assis81](#1665298): Hol olvastal te fasisztazast,nacizast ezen a blogon,mert en meg nem tapasztaltam ilyen fennhangokat itt..Ha te ezt szurted le,szerintem senki sem fog visszatartani...! Ugy nez ki ez lesz a harmadik szamu mezunk,amit amugy szinte sohasem hasznalunk..:)Kicsit hasonlo a tavalyi masodikhoz. https://twitter.com/barcastuff/status/377191184830971904/photo/1 Alexis szerint,nagyon sok onbizalmat ad neki Tata,es sok szabadsagot a palyan ; ezek szerint akkor megsem az uj csaj miatt sziporkazik mostanaban..:) [carpentier](#1665253): Eloszor en is azt hittem..:D(foleg az utolso mondat miatt ; ''Fuj Tot el Camp..'')

349957 2013.09.10. 07:48:51

[assis81](#1664994): Néha azért nem árt kiengedni és kellő öniróniával szemlélni bizonyos dolgokat.

348977 2013.09.10. 10:38:27

[assis81](#1665298): Remélem, hogy aludtál rá párat és már máshogy látod a dolgokat. Én se szeretem, ha a saját csapatunkat alázzák szóban, de itt semmi ilyenről nem volt szó. Egy kis irónia belefér, de semmiféle provokációt nem éreztem. Hétvégén meccs, várunk téged is ide! :)
süti beállítások módosítása