HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Thiago: Menni vagy maradni?

2013.06.22. 17:00 vigvik

Thiago Alcantara végigjárta a spanyol korosztályos csapatokat, és úgy véli, lassan megérdemelne egy helyet a felnőttek között is, bizonyított eleget utánpótlás szinten. A teljesítményével nehéz lenne vitatkozni, az UEFA őt választotta az U21-es Európa-bajnokság legértékesebb játékosának (MVP), ráadásul az aranyérem megszerzésében oroszlánrészt vállalt a döntőben szerzett mesterhármasával. Az Európai Labdarúgó-szövetség hivatalos honlapján sem győztek áradozni róla: "A győztes csapat kapitányaként, Thiago a pályán és azon kívül is bizonyította vezetői képességeit, nagyban meghatározta csapata játékát fáradhatatlan mezőnymunkájával; rendkívüli labdakezeléseivel még a legnehezebb szituációkban is; a játék tempójának irányításával; intelligens, sokkal inkább előrelátáson, mintsem szerelésen alapuló labdaszerzéseivel; kiemelkedő irányító képességeivel."

Thiago Alcantara végigjárta a spanyol korosztályos csapatokat, és úgy véli, lassan megérdemelne egy helyet a felnőttek között is, bizonyított eleget utánpótlás szinten. A teljesítményével nehéz lenne vitatkozni, az UEFA őt választotta az U21-es Európa-bajnokság legértékesebb játékosának (MVP), ráadásul az aranyérem megszerzésében oroszlánrészt vállalt a döntőben szerzett mesterhármasával. Az Európai Labdarúgó-szövetség hivatalos honlapján sem győztek áradozni róla: "A győztes csapat kapitányaként, Thiago a pályán és azon kívül is bizonyította vezetői képességeit, nagyban meghatározta csapata játékát fáradhatatlan mezőnymunkájával; rendkívüli labdakezeléseivel még a legnehezebb szituációkban is; a játék tempójának irányításával; intelligens, sokkal inkább előrelátáson, mintsem szerelésen alapuló labdaszerzéseivel; kiemelkedő irányító képességeivel."

Vizuálisabb típusoknak egy kis videós anyag:

 

Illetve Rio Ferdinand is el volt ájulva a sráctól:

Thiago bárhol, bármilyen nyomás alatt elkéri a labdát, ezt a fajta mentalitást kellene a mi srácainknak is elsajátítani.

Adott tehát egy játékos, aki a klub utánpótlásából került ki, és rendelkezik minden olyan fontos jellemzővel, amellyel egy modern középső középpályásnak rendelkeznie kell. Sokan egy brazilos, dribblizős karmesterként gondolnak rá, ugyanakkor a Barcában és a válogatottban is jellemzőbb, hogy mélyebben szerepel, a tizenhatosnál kéri el a kapustól a labdát, de felér a befejezésekhez is. A munkabírása is kiemelkedő, és a szerelésektől sem ijed meg, amit a statisztikái is bizonyítanak. Ebben ugyan nem teljes az egyetértés, én inkább Xavi utódját látom benne, főleg a válogatott meccsei alapján, de a Barcában is legtöbbször az ő szerepkörében játszik, annak ellenére, hogy úgy tűnik, a kapuhoz közelebb tolva is megállná a helyét. Elméletben csettintenünk kellene, mert a tökéletes megoldás itt van előttünk: Thiagoé az összes mérkőzés, amely legfeljebb közepesen nehéznek ígérkezik, Xavit pedig "korlátoznánk" egy 25 körüli meccsszámra. Ezzel megfelelő fizikai állapotban lehetne tartani egész szezonban, az pedig többször bebizonyosodott, hogy nála körülbelül ennyi a kulcs a csúcsformához, ez pedig még mindig nagyon fontos a játékunk szempontjából. Nem mellékesen a válogatott is jól járna ezzel a jövő évi vb-n.

A probléma ott van, hogy Thiagonak pont ezzel a szereppel van baja, ő a Real Madrid ellen, vagy a kieséses BL-találkozókon is meg akarja magát mutatni, oda viszont kevés. Nem is feltétlenül a képességei miatt, de a Xavi-Iniesta párost még mindig bűn megbontani, Fábregasban meg inkább ott van egy gól vagy egy asszisszt. Persze lehetne türelmes is, de azt se felejtsük el, 2011-ben az akkor már Eb- és vb-győztes spanyolokat választotta, az éppen szenvedő brazilok helyett. Bár nem tudhatjuk a pontos okokat, elvégre Spanyolországban nőtt fel, ott tanult mindent, de nincs kizárva, hogy az ambíciói miatt választotta a biztosabbnak, sikeresebbnek tűnő utat. És most pont ezek miatt az ambíciók miatt lépne le, hogy máshol kezdőként megmutassa, helye van Del Bosque 23-as keretében. Az nem kérdés, hogy ha nem lesz törés a karrierjében, a vb után helye lesz a spanyoloknál, de most vajon tényleg van reális esélye bárhogyan is bekerülni a csapatba? Csak emlékeztetőül a mostani középpályássor: Javi Martínez, Iniesta, Xavi, Fábregas, Mata, Busquets, Cazorla, Silva, Navas. Kizárólag BL csapatok húzóemberei megfelelő korban (Navasnál nyilván csaltam, bár jövőre ő is bizonyíthat a Cityvel), ha csak valaki nem sérül meg, vagy nem teljesít nagyon maga alatt, esélytelennek tűnik a behívása. És akkor még nem említettük Xabi Alonsot, aki most csak pihentetés céljából nem ment a Konföderációs Kupára, vagy Iscot, aki jövőre várhatóan City vagy Real játékosként próbál ugyanúgy bekerülni, mint Thiago.

Tehát itt van egy lassabb, de biztosabb út, kivárja az idejét, átveszi Xavi helyét mind a Barcában, mind a válogatottban, vagy megpróbálja a lehetetlent, eligazol, és több játéklehetőség mellett megpróbál bizonyítani. Az ötlet egyébként nem rossz, a spanyol játékosoknak nagyon fekszik a Premier League is, Silva, Mata és Cazorla is a legjobbak között van, de a második vonalból Michu vagy Chico Florés is kiemelkedő. Ugyanakkor nem lehet benne biztos, hogy kezdő lesz Moyes csapatában, aki eddig 4-4-1-1/4-2-3-1-et játszatott a csapatával. A csatár mögötti posztra ott van a lendületesebb Kagava, a pálya közepére pedig nem biztos, hogy elég a 172 centije és a 71 kilója. Szóval elmehet egy új közegbe, ahol nem tűnik biztosnak a helye, és még ha több szerepet is kap, akkor sem biztos, hogy lényegesen többet, mint itt kapna. És akkor még ott van az is, hogy egyelőre azt sem lehet tudni, az új edző keze alatt hogyan fognak majd szerepelni a Vörös Ördögök.

A Barca keze közben meg van kötve, ha leteszik a játékos kivásárlási árát, onnantól kezdve ők ki vannak zárva a játékból, legfeljebb ezért a szerződésért lehet őket elővenni, de úgy mégsem szerencsés, hogy nem ismerjük pontosan a hátteret. Bár a 18 milliós ár így is kevésnek tűnik, mikor a napokban fizettek 17,5 milliót egy Andy Carrolért. Ugyanakkor a legfrissebb spanyol pletykák szerint Vilanovának nagyon kell Thiago. Alcantara is, de leginkább Silva, az eladásból származó plusz forrás pedig megkönnyíthetné a megszerzését. A középpályára pedig jöhetne a hasonlóan tehetséges, ráadásul katalán Sergi Roberto, akiben szintén megvan, hogy átvegye majd Xavi helyét, és Thiagoval (meg az ügynökével) ellentétben ő sosem kért több játéklehetőséget, idén is inkább maradt a B csapatnál, pedig csak egy évvel fiatalabb a brazil-spanyolnál. Persze így Xavinak is több feladata és meccse maradna, de idén sem akarták nagyon pihentetni, pedig lett volna rá lehetőség. Mondjuk abban már nem vagyok biztos, hogy Sergi Roberto át tudná venni egy az egyben Thiago játékperceit. Legutolsó sorban még Neymar is megkaphatná kedvenc mezszámát, ami marketing szempontból lenne jó (az NJR monogramjában, logójában benne van a 11-es szám, lásd a képen), bár ebből valószínűleg inkább ő profitálna, viszont minél eladhatóbb, annál több szponzort hozhat a Klubnak is.

A kérdés tehát elég összetett, a teljesítménye és a játéka alapján mindenképpen veszteségnek tűnne a távozása, jelenleg úgy néz ki, a következő időszak egyik klasszis középpályása ő lesz, akit ráadásul a Barca nevelt, és tökéletesen érti ezt a játékot. Ugyanakkor ha maga a játékos nem szeretne maradni, akkor nem tudunk sok mindent tenni, viszont ha a távozása elősegíteni Thiago Silva érkezését, plusz Sergi Roberto beépítését, akkor nem biztos, hogy ennyire borús a kép.

47 komment

Címkék: átigazolás Thiago

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr746017622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

254576 2013.06.22. 17:44:10

köszi a posztot ladlac! az tény, h amennyiben nem akar maradni, akkor felesleges maradásra bírni, azonban, ahogy írtad, ez a kérdés jóval összetettebb... egyébként számomra a B csapat átalakítása sem tetszik, mert már oda is úgy igazolják a játékosokat, mint az első keretbe, azaz a felépített struktúrát is alapjaiban változtatja meg a rosell-kabinet, ebből pedig hosszútávon nem valószínű, h profitálni fog a csapat, mert pont azoknak a száma fog erőteljesen csökkenni, akik úgy lettek/lesznek a Barca húzóemberei, hogy végigjárják a szamárlétrát, és már "beléjük ég" a Barca-DNS... röviden szólva rohadtul nem tetszik, ami történik a csapattal azóta, mióta kormányváltás történt, Thiago esetleges elmenetele szintén beillene a sorba... sajnos nagyon komolyan el tudom képzelni, h az általad említett 11-es mezszám is szerepet játszik abban, h nem marasztalják "nagyon" (pontosan úgy próbálják maradásra bírni, mint anno Yayát, szóval ezt inkább ne tekintsük győzködésnek...). Ha ilyen kincset érő játékosokat nem becsülnek meg (sztem nem kéne nagy dolgot tenniük ehhez, csak annyit, h Xavi valóban ne játsszon többet már a feltétlenül szükségesnél és Thiago folyamatos terhelést kapjon, h fontosnak érezhesse magát...) reménykedem, hogy marad, de már nem hiszek benne igazán... 2 év múlva meg lehet majd kopogtatni 40-50 milliókkal, szóval ritka jó üzlet neymarral megnövelni a bevételi oldalt... (nem, engem nem győzött meg a brazilok egyik meccsén sem, majd esetleg, ha azt látom, amit a suhanc Messitől anno, h megdolgozik a labdákért és nem táncikál...)

346365 2013.06.22. 18:06:42

Szerintem egyáltalán nem lenne jó a lassan 29 éves Thiagóért beáldozni 6 évvel fiatalabb druszáját,ráadásul neki is csak a fele áráért....T.S nagyon jó lenne ha érkezne,de egy ennyi idős játékosért 30nál többet adni egy ilyen anyagi helyzetben levő klubnak nevetséges..Főleg hogy belső védő a srác,ami nem egy drága poszt.Nem tudnánk esetleg Villát vagy Pedrót belevonni az üzletbe?Villa 10 M-es fizuja is megoldódna például,és akkor 20-25öt belefektetve szerintem a párizsiak is odaadnák őt.

336114 2013.06.22. 18:29:58

Gyakorlatilag MINDENT meg kellene tenni, hogy maradjon. Eppen most veszitunk el egy Iniesta szintu tehetseget (ami persze nem azt jelenti, hogy annyira ki is novi magat).

334202 2013.06.22. 18:40:56

[Fc_Catalunya](#1404821): Nem áldozzuk be, hanem ha már menni akar, akkor az árából vennénk egy olyan játékost, aki igazán elférne. A 29 évével meg semmi baj, 3 év kezdőként 2 év használható csereként még simán benne van, annál többre nem szoktak tervezni. [fecooo](#1404759): A legjobbak most is felkerülnek, és régebben is igazoltunk, Puyol vagy Pedro is 17 évesen került ide. Nyilván most egy kicsit több kell, ezért magasabb a léc, többen kihullanak, kellenek igazolások, de összességében szerintem megéri ez az ár azt, hogy a másodosztályban készüljenek fel a nagycsapatra. Igazából nem értem/látom a problémát.

341865 2013.06.22. 18:49:54

egyre jobban tisztelem Xavit :(

348797 2013.06.22. 18:56:57

Nagy változások közben vagyunk... Még a Real visszahívja a Leverkusenben kiváló szezont futott játékosát, megszerzi a világ egyik legjobb fiatal középpályását Isco-t és valószínű, hogy a saját nevelésű, fiatal, tehetséges csatárt, Morata-t is megtartják... Addig a Barca "párbeszéd" nélkül kiadja Abidal útját, úgy, hogy egész évben azzal hittegették, hogy van ideje felgyógyulni és mindenképpen számítanak rá. Valdes sztori is több, mint furcsa... Középhátvéd poszt: függőjátszma... Fontas-t potom 1 milláért vihette Enrique a Celtához... Logikus, hogy Xavi sem fiatalodik (pedig nagyon örülnék neki), erre a világ jelenlegi legtehetségesebb - aki bizonyította is ezt - irányítója előtt nyitva az ajtó, mert anno nem bíztak annyira a fejlődésében, hogy normális kivásárlási árat szabjanak a szerződésében még akkor is, ha egy percet sem játszott volna... A szép még az lesz, ha elmegy és tényleg "megváltja" a világot, akkor 3-4 év múlva (amikor már Xavi nem lesz pályán) vissza akarják venni 50-70 milláért.... Egyéni véleményem - és tudom, hogy ennek esélye a lehetetlennel egyelő ismerve a lentebb említett csapat középpályját és ők is most vettek egy fiatal tehetséget - akkor járna a legjobban, ha újra Pep keze alá kerülne a Bayern-be... A mostani vezetésnek akkor kezdődne igazán Waterloo... Az idiótizmus ne továbbja - ha igaz a hír - bejelentkezni Mata-ért a Chelsea-hez, Mou meg nem győzi körberöhögni a Barca vezetését... Rosell, perez-i magasságokba kezd emelkedni...

348522 2013.06.22. 18:58:58

[Bendak](#1404959): azért még nem ment el, az ügyben eleddig nem nyilatkozott, az egész megállapodást a déjli méjl :) szellőztette meg, és onnan vette át mindenki - egyszóval van még remény szerintem...:) Még ha ez esetben - elsősorban a fafejű apuka miatt -, biztos, hogy a dolgok ezirányba mutatnak...:(

256533 2013.06.22. 19:02:38

Jó a cikk. Sajnos valahol érthető a srác türelmetlensége, hisz óriási tehetség. PEch, hogy egy olyan generáció, és játékosok mellé kellene beférnie, akik jelenleg még előrébb tartanak nála szakmailag. Neki szerintem azon a poszton az 2016-os EB lenne a kiugrási poszt, amikor vélhetően Xavi már nem fog játszani. de a klubban már szerintem jövőre is egyre több szerepet kapna, még a Real elleni szintű meccseken is. [fecooo](#1404759): A klubnál van, ami erősen változott, ez tisztá látszik. Nálam a legnagyobb kérdések idén, amik ezt mutatják. 1.Hogy lehetett az Abidal ügyet így lezárni? Mert lehet szakmailag ez volt a jó döntés, ezt nyilván nemt udjuk, de senki nem magyarázta el trasnzparensen, hogy miért született meg a döntés. 2. Valdes ügye. Ezt nem értem. Bejelenti, hogy el akar menni. Még először elég tökös gyereknek is gondoltam, hisz nem könnyű bevállani azt az életben, hogy valami kiürült belőle ennyi idő után, és váltani akar, hogy valahol megűjulva fejezze be pályafutását. De nyilván, azt a fizut, amit itt kapott (szerintem erősen túl volt fizetve a képességeihez képest), és már két éve is eljátszotta a hisztit a fizunál, nem kapkodtak utána. Erre maradhat, mintha semmi sem történt volna. Kérdem én, ezt hogy lehet szintén megengedni? Ráadásul, most nincs még a kapus kérdés lezárva, ami a legfontosabb posztok egyike. 3. A védőkérdés. Még mindig semmi konkrétum középső védő ügyben. Jelenleg a keretben Pique, MAsch és BArtra bevethető ezen a poszton. Sajna Puyolt megint műteni kell, ő vele asszem pár meccs erejéig számolhatunk jövőre. Egyre inkább valami mentális felkészülést végző edzőnek tudom elképzelni:). Ez összesen 3 bevethető ember, nyilván kevés. 4. Thiago esetéről annyit, haa lejátszott meccsekhez kötötték a kivásárlási árát, és tudták gyakorlatilag, hogy enm fog ennyit játszani, akkor a 18m EUR kivásárálási ár egy vicc. Csak jelzem egy Dzsudzsák 14 m EUR, és azért a két játékjos nem ugyanaz a kaliber. NYilván nem látunk bele a színfalak mögé, de valahogy az elmúlt 5-6 évben másképpen mentek ezek a dolgok, és ez a bizonytalanság, és homályos háttérdolgok tutir anem hazsnálnak.

348797 2013.06.22. 19:11:41

[ladlac](#1404928): Sergi Roberto-ban nem látok akkora potenciált, mint Thiago-ban... Xavi helyén Iniesta és Thiago tud a leghasznosabban játszani. Sajnos, Cesc valahogy nem érzi azt a posztot a Barca-ban... Későbbiekben esetleg Sergio kerületne még Xavi helyére, de akkor ki lesz a "tanár" a középpályéás védekezésben? Thiagonak egyenes célja volt már tavaly is, többet akart játszani és szerintem rá is szolgált. Az teljes mértékben a szakvezetés hibája, hogy igazán éles, tétmeccseken néha becserélték, inkább kinyuvasztották szezon végére Xavi-t, Iniestát, Fabregas teljesítménye is lereszkedőben volt... Most bizonyította - ahogy írtad is -, hogy megérett a fontos, nagy kihívásokat jelentő feladatokhoz... Ha bízik magában és hisz benne, hogy be tud kerülni a spanyol VB keretbe, akkor igaza van, ha vált, hiszen annyi játékperccel, amit a múlt szezonban kapott esélye sem lesz a VB-re kikerülnie... Közben a Isco a Realnál nagy eséllyel több lehetőséget fog kapni, mint Thiago a Barca-ban... Ti hogy döntenétek?

341865 2013.06.22. 19:13:52

[negaro](#1404985): eredetileg írtam ide vagy 15 sort, amiben benne volt, hogy nem lepne meg, ha az apuka keverné a szart és biztatná a fiát, hogy lapozzon... az örege már tavaly is károgott, sokat akar és hirtelen.. Thiago nálam ízig vérig barcelonai és nehéz még csak elképzelni is, hogy simán hátat fordít a csapatnak.. de ugyebár nem zörög a haraszt... :S ettől függetlenül én úgy érzem valami megtört a klubnál, olyan, mintha belülről rohasztaná valami a bandát, távozók sora, bizonytalanság, Rosell a saját arcára akarja alakítani a klubvezetést ha kell tűzön vízen át, Zubi is fontolgatja, hogy beadja a kulcsot.. Nekem nagyon nagyon hiányozna Thiago :S legyen igazad és maradjon csak pletyka, (de ez esetben a klub miért nem foglal állást és jelenti ki, hogy igenis nekünk kell a srác és ahogyan Xavier is irta, legalább éreztetik a sráccal, hogy komolyan gondolják, h számitanak rá..) mind1, csak pozitivan, minden ok lesz :)

345062 2013.06.22. 19:17:24

[negaro](#1404985): [Bendak](#1405040): Szerintem is apuka fejével kel beszélni. Nem nagyon látom Thiagoban, hogy szövögetné a manchesteri tervet, melynek során egyszerre szorítja ki Xavit és Iniestát a válogatottból. Egy sima fizuemelési hisztit is könnyen el tudok képzelni. És remélem, hogy így is lesz. Eladni egy ilyen gyereket, ez a klub alapelveinek, politikájának szembeköpése.

348797 2013.06.22. 19:22:11

[maagfellowspfauter](#1405046): +1

348522 2013.06.22. 19:24:13

[Bendak](#1405040): talán nem is feltétlen arról szól a dolog, hogy csak pozitívan...Megfordítom a dolgot - miért kellene kiállniuk és mindezt teátrálisan előadni a nagyvilágnak? Sokkal nyomatékosabb szerintem, ha ugyanezt a színfalak mögött a játékossal szemben csinálják. Helyenként suttognak is olyasmiről, hogy Tito ragaszkodik Thiagóhoz - a halk médiahírek szerintem ilyen esetekben sokkal inkább figyelemre méltóak. Talán ebbe az irányba mutat az is, hogy a hír fel van dobva már vagy négy napja, de a sajtó nem nagyon talál rajta újabb fogást. Szerintem ez jót jelent - vagy nagyon rosszat. Nem mondom, hogy én magam ne lennék besz.rva, de azért talán. Talán. Egyébként buta döntés lenne részéről a dolog - tulajdonképpen az utolsó pillanatban menne el, éppen egy évvel azelőtt, hogy az övé lenne a karmesteri pálca... Az ég óvjon minket a Mazinho-típusú fateroktól a jövőben.

348522 2013.06.22. 19:37:00

Azért néhány infót bedobok még a közösbe: 1. A kivásárlási záradék a klub érdeke és nyilván a vezetőségi döntés eredménye. Ennek játékmennyiségtől függő ötödölése viszont ellenkezőleg: azt Thiago menedzsmentje miatt kellett belerakni, amolyan biztosíték gyanánt a játékának folyamatosságát garantálandó. Szar ügy, de ezek a szerződések alkupozíciók, Rosell persze egy féreg, de erről aligha tehet - valamiben muszáj engedményeket is tenni, különben nem megy a dolog. 2. Ráadásul az az igazság, hogy nem húztak olyan eszement határt: a meccsek hatvan százaléka nem olyan fergetegesen sok, hogy annyit nem játszhatott volna Thiago. Kérdés persze, hogy ez a játékpercekre vonatkozik-e vagy a meccsek számára, de ilyen értelemben feltétlenül szemtelen Mazinho, ugyanis Thiago két hónapig sérült volt ősszel (!), és így is játszott harmincvalahány meccset, vagyis majdnem megvan az a szint... 3. Na persze az furcsa, hogy erre nincsen valami játékelérhetőségi záradék... 4. Jó hír: nem tudom milyen szerződési (konkrét játékjogi vagy általános spanyol sportjogi) szabályoknak köszönhetően, de augusztus 1-jétől az ötödölés érvényét veszíti, vagyis az eredeti, kilencven milliós kivásárlási ár lesz hatályos. Jó, persze, ha eladjuk, akkor arra tuti sor kerül addig - lásd előszezonok -, de minden kis pozitívumba tessék csak belekapaszkodni...:)

341865 2013.06.22. 19:37:20

[negaro](#1405056): bazeg, ugyanazt irtad le, amit végül kitöröltem.. :) még 1 év "tanulóidő" Xavi "mögött", aztán megkapná a karmesteri pálcát és "terelgethetné" Leo-t és Iniesta-t, lövethetne gólt Pedróval (áthúzva) Sanchezzel.... ez az utolsó érvem amiért talán a maradás mellett dönt (azaz a józan ész) .. + ha igaz a story, akkor 5 milliót kínál neki a MU, nálunk meg 1.5 misiből kell fizetnie a rezsit szegénynek.. egy ekkora klubnál pedig a színfalak mögött intézni a dolgot, vagy hivatalos csatornán nem reagálni véleményem szerint hiba lenne.. legalább Tito vagy Zubi, ha már Rosell nem.. itt most lépni kel, mert mi "állunk vesztésre"..

348522 2013.06.22. 19:47:11

[Bendak](#1405109): tátárárám :) - hihetetlen: nem értek egyet veled :). Nem a sajtó előtt kell ezt megnyerni... Abban sosem volt jó a klub. (Guardiolát leszámítva, de ő is csak azért, mert az esszenciáját adta vissza a filozófiának addig és azóta sem látott szinten.) Jó, persze, értem: az, hogy senki nem reagált egyelőre nyíltan, az zavaró, de ne feledd: KK is van, meg U-Eb volt, ezek azért közrejátszhatnak bizonyos emberek elérhetőségében. Én amúgy is akkor leszek a legelégedettebb, ha csak egyszer nyilatkozunk, akkor pedig bejelentjük, hogy Thiago marad örökre, Mazinho pedig Messi apjával fogja leülni a reklámadós büntetést, mert egy kis környezetváltozás egyikőjüknek sem árt...:)

254576 2013.06.22. 19:53:59

Pedro_el_burro írt egy értekezést a a klub helyzetéről... http://laligaloca.blog.nepsport.hu/archives/2013/06/22/Barcelona_mar_nem_mindenkinek_alom

262141 2013.06.22. 20:56:22

Örülök, hogy írtál erről a témáról ! Ez most a klub egyik legnagyobb problémája. Thiago szerintem a világ egyik legtehetségesebb focistája és óriási veszteség, ha elmegy. Ráadásul nevetségesen alacsony áron, ezáltal nemcsak szakmai, de óriási üzleti veszteséget is okoz ez az állapot a klubnak. Éppen ezért, bár veszélyes precedenst teremthet, ha fizetésemelést ajánlanánk neki és több játékidőt, de inkább ezt javasolnám a klub helyében, majd akár kölcsön is lehetne adni (bár egyetértek egy régebbi véleménnyel, hogy ő már kinőtte a kölcsönadandó játékos kategóriáját). Ha elmegy, bukunk egy hosszú évekre kirobbanthatatlan kiváló játékost és úgy 30-40 milliót ...

349284 2013.06.22. 21:23:00

Háát Ti biztosan jobban tudjátok mint én,de szerintem nem kellene kardba dőlni csak azért mert Thiagó gyerek menni akar!Már többen le írták,én csak idézem,miért akarja egy 22 éves srác uralni"zsarolni"a Barcát?Laportánál ezt nem tudná meg tenni.A mentalitása egyálltalán nem Barca jellegű.Telló az igen,alázatos munkás gyerek,ráadásul Apuci nem akar be kavarni egy mega klubb életébe.Éretlen még a srác,apuka pedig nagy carkavaró,ha menni akar menjen!

262141 2013.06.22. 21:30:54

[xavih](#1405447): Hát, a tehetsége vitathatatlan, de tényleg nem jó állapot, ha egy 22 éve srác diktál. Azonban az a borzasztó, hogy diktálhat. Az a hiba, hogy egyáltalán megteheti. Ha "5 forinttal" többet adtunk volna neki alapfizetésben, akkor ez a klauzula sem lett volna benne a szerződésében szerintem. A klub mindig nagyobb, mint egy játékos, de itt a tudása mellett egy rakás pénztől is elúszunk.

348797 2013.06.22. 23:49:31

[fecooo](#1405167): köszönöm, hogy feltetted a linket. A másik cikk nem söpri szőnyeg alá a szemetet és szerintem nagyon közel van a valósághoz... A vezetés marakodik és töketlen... Láttuk, hogy Madridban mihez vezetett a Mou kontra Valdano ellentét és mennyire elklikesedett az öltöző... az eredmény bukott szezon. Érdekes, hogy a Laporta időszakban is Rosell volt a"fekete" bárány és most sem fér meg más emberekkel, véleményekkel hosszú ideig. Ugyanazt csinálja, mint Perez Madridban, egyeduralkodó akar lenni, saját elképzelései szerint akarja formálni a klubot úgy, hogy szép lassan minden komolyabb posztra saját bólogatói kerülnek... A szurkoló bízakodik, de vak az, aki nem látja, hogy az elmúlt időszak döntései, nyilatkozatai, nem nyilatkozatai, cselekedetei nem állják meg a helyüket a "Több, mint egy Klub" filozófiával...

334243 2013.06.23. 00:13:40

ladlac, köszönet a posztért! Azt gondolom, hogy nagyon szemérmesen kihagytad a posztból azt a körülményt, hogy az MU állítólag 4-szer annyi fizetést kínál neki. Úh ezúton szeretném leszögezni, hogy azok a seggfejek, akik azon sírnak, hogy a Barca milyen nagy béreket fizet, azok elmehetnek a halál náthás faszára. A szegény kis hitelekben fulldokló MU majdnem Xavi szintű fizetést készül adni ennek a srácnak. Azért tartom fontosnak ezt a körülményt, mert abszolút egyetértek, hogy kinek a helyére tervezi magát a vb keretbe?? Nem mellesleg nagy tehetségnek tartom - de láttunk tőle _bármit_ a nagycsapatban fontos meccsen?? A korosztályos válogatottban még a csetlő-botló Bojan is tudott villogni, úh az ott történtek alapján mindenképp vissza kéne vennie az arcából. Úgy látom, hogy nem a képességei miatt kevés a fontos meccsekre, hanem az alapján, amit jelenleg tud. Hozzá nem tesz, viszont még könnyű ellenfelek ellen is vannak horror labdaeladásai. Hmm.. [fecooo](#1404759): "em marasztalják "nagyon" (pontosan úgy próbálják maradásra bírni, mint anno Yayát, szóval ezt inkább ne tekintsük győzködésnek...)" ezt kifejtenéd, mire gondolsz pontosan? [Xavier06](#1404895): no offense, csak kérdezem: mi lenne a minden? ígérjünk rá az MU bérre? (~Xavi, Piqué szint) hazudja neki Tito, hogy tuti legalább 50 meccset fog játszani, including kieséses BL meccsek? raboltassuk vissza Wengerrel? :)) [ladlac](#1404928): egyébként ez számomra is nagyon aggasztó, hogy kezünk-lábunk törjük egy 29 éves játékosért. Főleg, hogy ki érkezett 29 évesen, na ki? Kurva szép reményekkel? És most meg kéne emelni a fizetését, pedig a felét nem érdemli meg annak, amit kap - bizony Villa :( [Bendak](#1404959): +1 Xavi fantasztikus. Nemcsak ahogy játszik, de a nyilatkozatai, ahogy a fociról, a világról gondolkodik. Jól esik ezt leírni, még ha nem is tartozik a témához, de köszönet azért az emberért a szüleinek - meg persze a húgáért is :)))) [Úr](#1405470): szvsz nagyobb fizetés esetén is benne lett volna a klauzula. Lehet, hogy Thiago buta (sőt, valsz.), az apja meg elfogult és még seggfej is (sajna ezek is sanszosak.. :s), de azért nem tök hülyék - egy 22 éves játékosnak játéklehetőség kell

348807 2013.06.23. 00:42:22

Nagyon időszerű, korrekt cikk: itt is megy a szenátorkodás? Ez úgy látszik betegsége a magas fizetést adó kluboknak. TA-nak ÉS Fabregasnak is nálatok a helye a köcsög büszketsz helyett. Xavi király, csak fújjon néha egyet. Ha viszi a MU, igaza van, barcának meg nincs.

347974 2013.06.23. 02:20:07

Vessetek rám követ vagy akármit, de engem Thiago egyáltalán nem győzött meg. Elismerem, hogy tehetséges, hogy nagyon jó adottságokkal rendelkezik, de iszonyú egyenetlen volt a szezonja. A meccsek többségén nagyon sokat hibázott és elsősorban pont abban, amihez elvileg a legjobban ért: a labdatartásban. Nagyon sokszor szórt el ki nem kényszerített hibából labdát (hogy teniszes szakszóval éljek). Volt néhány jó megmozdulása és volt néhány kimondottan jó meccse, de egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ezek a meccsei dominálnának a jövőben. Egy biztos, egy évig még mindenképpen meg kellene tartani. Ez lenne a csapat és Thiago érdeke is. Nagyon sok játékos kallódott úgy el, hogy nem volt kellően türelmes és idő előtt elment a Barcából. Valdes ügye tényleg nevetséges, totál kezd szappanopera jelleget ölteni. Vicc az egész. Ha pedig nem igazolunk egy jó középhátvédet akkor a vezetésre nem tudok más szót mondani, mint, hogy tökkelütött.

345062 2013.06.23. 09:08:10

[Vuki_01](#1406203): Szerintem nem is a meggyőzés a lényeg, mert pár anigifen kívül tényleg nem sokat csinált a felnőtt csapatban. De Xavit akkor is pótolni kell. Thiagoban pedig megvan a potenciál, ráadásul teljesen benne van a rendszerben.

269549 2013.06.23. 09:28:22

MU szurkolóként én így látom: -Thiago becsvágyó személyisége és inkonzisztens formája erősen emlékeztet egy bizonyos Nani-ra, akinek a tehetségét szintén nem lehet kétségbe vonni, ám a szájhősködés mellett neki még mindig csak 3-4 jó meccse van évente (ok. lehet, hogy brazil-spanyol nagyobb ígéret, mint a portugál volt anno) - ritkán vezet jóra, ha csak egy válogatott (főleg U-válogatott) torna alapján vesznek meg egy játkost és Thiago hype-ja egyértelmúen a döntőben lőtt mestehármas miatt nőtt meg, egyébként Isco statisztikái is jobbak voltak. -Jelenleg a MU-ben sem számolnék vele fix kezdőként, pedig ott nagyon vékony a középpálya - Mégis azt mondom, hogy vegyük meg, mert 18 millió euróért a mai elszállt árak mellett ilyen tehetséget ma már szinte lehetetlen megszerezni + De Gea is biztos jobban fogja érezni magát, ha lesz egy "földije" a csapatban - Andersonnál rosszabb nem lehet, ha meg beválik, akkor 4-5 év múlva dupla áron visszacsábítja a Barca. - Ne feledjétek pár éve jóárúsítva visszaengedtük Piquét, aki az akkor csúcson levő Vidic-Rio páros mögött hasonló helyzetben volt, mint az Alcantara gyerek nálatok.

347724 2013.06.23. 09:40:26

Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy nem katasztrófa, ha elmegy: 1. Még semmi komolyat nem tett le - ez a kisebb hiba, még fiatal. A nagyobb az, hogy bármennyire is technikás, "fejben gyenge" játékos. Mind mentálisan - lásd idiótán eladott labdák -, mind intelligenciában. Utóbbiba biztos apja is belejátszik, de egy 22 éves játékos már lehetne intelligensebb. Nem arról van szó, hogy 17, és még az apja nyilatkozgat helyette... 2. Pont a középpályás áttekintés nem készült el, de ha megnézzük: Busi, Song, Xavi, Ini, S. Roberto, Thiago. Ha azt nézzük, hogy Masc is tud vkp-t játszani, akkor ez 6 olyan játékos, aki képes lehet Ini-Xavi helyén játszani. Oké, tételezzük fel, hogy Xavi már csak a meccsek felén játszik. A maradékot simán el tudjuk osztani úgy, hogy Cesc játszik helyette - amúgy is ezért igazoltuk! Ha ő nem, Busi és Song mindketten alkalmassak arra, hogy valamilyen formában betöltsék a posztot. Song esetében jellemző, hogy Keita rendre Xavi helyett lépett pályára anno. 3. S. Roberto. Sokan szerintem nem értékelik eléggé, mert Thiagoról sokkal jobb Youtube videókat lehet összeállítani, látványosabban focizik. De kérdem én: Xavi hány biciklicselt csinált pályafutása során?! A tavaszi szezon során amint pályára lépett Thiago, nem a csapatjátékot figyeltem, hanem kifejezetten az ő játékát. Ugyanígy tettem Sergivel is. A különbség ég és föld volt. Sergi rendszeresen megjátszható volt, képes volt kis területen passzokkal!! labdát tartani, míg Thiagónak meccseken keresztül nem volt jó megmozdulása. Látványos volt, de hasznos nem! Amiben jobb, az az ellenfél kapuja előtti játék, ez tény. De Xavit ismét nem ezért tartjuk. Összegezve nem hogy sírok, hogy csak 18 (21) millióért elmegy (ha elmegy), hanem remek üzletnek tartom... Csak meg ne csináljuk azt a hülyeséget, hogy álljuk a fizetési versenyt!

349284 2013.06.23. 09:44:42

Nem vonja kétségbe senki a srác tehetségét!Ami engem módfelett irritál az a nagyképű primadonna hozzáállás!Minden csapatban de ebben főleg egy 22-éves srác legyen alázatos.Azokkal értek egyet akik azt mondják,még eddig semmi érdemlegeset nem tett le az"asztalra",de az már most látszik,hogy ígéretes tehetség.Kár lenne érte ha az egója elvinné más"rossz"irányba.Kiforratlan még a stílusa ez látszik abból is,ahogy el szórja a labdákat,felelőtlenül.Ha mégis megy szerintem a MU-ba lenne a legjobb helyen.

342608 2013.06.23. 09:58:32

Sztem butaság lenne a barsza részéről, ha elengedné és/vagy nem tenne meg mindent, h maradjon. Látszik Xavin is, hogy ha ne adj isten nem megy messzinek, akkor bizony ő már nem tudja átvenni a vezért szerepét, csak Iniesta. Kopik szépen Xavi apó is, ez pedig azt eredményezhetné, h Thiago egyre sűrűbben ott lehetne a kezdőben... Mellesleg ha vhova el is menne, min. 30-at kérnénk én érte a barsza vezetés helyében (hogy hova, az persze jó kérdés, mert pénz ugye van egy Monaconál, PSG-nél oda fix beférne, de sztem 1 Dortmundban olyat játszhatna Götze helyén, h simán pótolhatná majd és Klopp keze alatt....huhuhuhúúúú!), de végül is tök mind1, mert ha elmegy, akkor 3-4 év múlva majd huzigálnak az épp aktuális válogatottbeli barszás csapattársak a fejére barsza-mezt, meg duruzsolnak a fülébe, h ide tartozol tesó stb...és 50-60-ért visszaveszi a klub...

262141 2013.06.23. 10:12:33

[xavih](#1407021): Teljesen egyetértek, de sajnos ez egy világjelenség. A mai 22 évesek nagy többsége (tisztelet a kivételnek) úgy gondolkozik, mint Thiago. Ennek van pozitív oldala (önbizalom, elszánás, bizonyítási vágy) és van negatív oldala (tiszteletlenség, türelmetlenség, túlzott önbizalom). Azonban ha a szerződése ezt nem engedte volna, akkor szépen kivárta volna a sorát. Ezért nagy hiba ez a szerződés. Egyébként eddig türelmesen várt (csak a papája volt suttyó néha) és most - úgy tűnik - lecsap a lehetőségre. Kár, hogy megadtuk neki ... Az még nem lenne gond, hogy elmegy (bár szerintem az is nagy gáz), de hogy ilyen olcsón, az óriási veszteség a klubnak, ugyanis elkérhettünk volna érte kb 50 millió EUR-t (22 éves, briliáns tehetség, EU-s útlevél). Ez a legnagyobb baj.

262141 2013.06.23. 10:14:49

[Nixter](#1407007): Azzal én is egyetértek, hogy S. Roberto alulértékelt. Úgy tűnik, most eljön az ő ideje.

312114 2013.06.23. 10:19:33

Sok hozzászólást olvasgatva megfogalmazódott bennem, hogy sokan félreértik a történetet: Itt ugyanis már régen nem arról van szó, hogy a Barcelona elengedi-e vagy sem, hanem arról, hogy a szerződésben rögzített kivásárlási ár lecsengetéséért viheti, aki megegyezik a játékossal. A vezetőség saját hülyeségének köszönhetően nincsen alkupozícióban a csapat, ha menni akar akkor nem fogják tudni visszatartani! Ellenben ha meg akarjuk tartani akkor vagy a lelkére hatunk, vagy beszállunk a licitálásba érte. Shit happens. Szerettem volna, ha Thiago is végigjárja azt az utat, amit korábban Xavi és Iniesta és idővel bejátssza magát a kezdőcsapatba, de egyelőre úgy tűnik, hogy ez nem fog megvalósulni, mert mások a preferenciái. Ez egyrészt szomorúsággal tölt el, mert nem vagyunk képesek megtartani egy Istenáldotta tehetséget - illetve ezen felül pedig felbőszít a többi tehetség eltékozlása is, lásd amit például Muniesával is műltek. Másrészt pedig örülnék, hogy egy Sergi Roberto féle, alázatos, és véleményem szerint hasonlóan sokra hivatott srác így megkaphatja az esélyt a felnőtt csapatban is. Ezzel együtt élnek bennem kételyek Thiago hosszútávú kompatibilitásával kapcsolatban, ugyanis túlságosan laza és könnyelmű, amit lehet, hogy idővel kinőne - amennyiben képes és hajlandó ilyen irányú fejlődésre, akkor mindenképpen meg kell győzni, hogy maradjon.

334328 2013.06.23. 12:37:23

[Tikamester](#1405929): Off "A szegény kis hitelekben fulldokló MU majdnem Xavi szintű fizetést készül adni ennek a srácnak." Ennek azért nézz utána inkább. :) A teljesen inkompetens média szereti ezt hangoztatni, csakhogy nem a működési költségei miatt lett ennyi adóssága a klubnak, hanem a tulajdonos tartozása ez, csak áthárítja a klubra. Egyébként pár év alatt a felére csökkentett a tartozást a klub, úgyhogy nem lesz abból gond. A MU kb bevételei felét fordítja fizetésekre, működési költségre, szóval hely az van bőven egy ötmilliós fizura. Arról nem beszélve, hogy világrekord szponzori szerződést kötött a klub a Chevrolet-vel. És akkor még említhetem, hogy Nani elég nagy valószínűséggel távozik, akinek igen nagy gázsija van.

337801 2013.06.23. 12:41:25

mivel itt sokan adnak a whoscoredra megjegyezném, hogyha rámentek az adatlapjára és csak azokat a meccseket nézitek, ahol kezdőként lépett pályára (szóval a tíz perces cserék nem húzzák le a statot, vigvik - mutató talán?), akkor az azt mutatja, hogy messi után ő volt a második legjobb játékosunk. nyilván itt árnyalja a képet, hogy ezek nem a bl kieséses meccsek, hanem bajnokik csak, de ezzel pont azt akarom mondani, hogy ő már bőven a nagy meccsek kezdőtagságának az ajtaján kopogtat. eleget bizonyított már a spanyol középcsapatok ellen, gondolkodás nélkül dobálnám be sevilla, valencia, atma, milan, arsenal szintű meccseken.

348797 2013.06.23. 13:05:41

Sokan azt várják egy 22 éves sráctól, amit Iniesta és Xavi már tud... Igen, elad labdákat, igen, vannak rossz meccsei, igen, nem Ő a világ legjobb középpályása jelenleg... Xavi 22 évesen, szerintem nem volt ekkora spiler, az idő, a türelem, a kitartás, a rutin, a szorgalom tette azzá, amivé vált... Thiago egy pedagógiailag, szakmailag jól fekészült, erős mentalitású edző keze alatt igazi gyémánt lehet 2-3 év múlva... Messit is fejbe rendbe kellett tenni, amikor R10 és Deco lapátra került, mert kezdte átvenni tőlük a lazaságot... szerencsére az akkor kinevezett edző rendett tett a fejekbe és mindenkivel tudatosította, hogy, hol a helye... Most sajnos, sokszor a vezetőségen belül sem tudják, hogy ki kivel van és ez sokkal aggasztóbb, mint akármi más...

348797 2013.06.23. 13:19:04

Tello-t tárgyalás nélkül jelenelg 10 millió euróért lehet vinni. A vezetőség korrigálni akarja Tello szerződését: "A Barça éppen ezért lépne, és ennek egyik lehetséges megoldása lehetne az, ha a kivásárlási árát 18 millió euróra emelnék, és ennek ellentételezéseként Tello megkapná azt az 500 ezer eurós összegű bónuszt, ami járt volna neki, ha pályára lépett volna tavaly legalább 70 találkozón." A 18 millió eruóra növelendő kivásárlási ár a srác fejlődését és hatékonyságát figyelembe véve szerintem, nevetség tárgya... A jelenlegi 10 milliót hagyjuk... A Barcánál 35 millából kb. kijönne Thiago, Tello, Sergi Roberto, Bartra, Dos Santos... Hol van ilyenkor az Arsenal???? :)

345793 2013.06.23. 21:47:35

Xavi posztján Iniesta-nak kell játszania, Iniesta helyén pedig majd Fabregasnak mellettük egy VKP ugye Busquets vagy Song és csak ezután következik a sorban Thiago. Egyébként lehet hogy a brazil válogatottat kellett volna választania, oda szerintem könnyebben beférne akár már most.

345793 2013.06.23. 21:47:42

Xavi posztján Iniesta-nak kell játszania, Iniesta helyén pedig majd Fabregasnak mellettük egy VKP ugye Busquets vagy Song és csak ezután következik a sorban Thiago. Egyébként lehet hogy a brazil válogatottat kellett volna választania, oda szerintem könnyebben beférne akár már most.

345793 2013.06.23. 21:47:44

Xavi posztján Iniesta-nak kell játszania, Iniesta helyén pedig majd Fabregasnak mellettük egy VKP ugye Busquets vagy Song és csak ezután következik a sorban Thiago. Egyébként lehet hogy a brazil válogatottat kellett volna választania, oda szerintem könnyebben beférne akár már most.

336114 2013.06.23. 22:40:47

Ha elmegy Villa es Thiago is, akkor en megvennem Torrest, barmilyen hulye otletnek is tunik. Nagyon erzi ezt a jatekot, illene ide, lenne vegre egy igazi kilences opcionk, Messi pedig vissza tud lepni a kozeppalyara is ha kell. Illetve lenne vegre nemi ertelme a szeljatekunknak... A kettejuk arabol siman kijonne, es meg maradna is. Amugy nem szeretem ezt a konf. kupat, egyetlen csapat lesz, amelyik megsinyli ezt a kovetkezo szezonban, mert ertelmetlenul sokat jatszik majdnem a teljes csapat, es azok mi vagyunk. A Thiago es a Valdes ugy mellett ezert vagyok igencsak ideges Rossellre, nem letezik, hogy ne lehetne megbeszelni valamit ezzel kapcsolatban. Nyolc Barca jatekos a kezdoben, plusz Alves es Neymar is vegig jatszik, nonszensz. A realbol Ramos az egyeduli, akinek ez plusz terheles, mindenki mas mar pihen (Arbeloa jovore padon lesz). Egy-ket ember kivetelevel az ossze potencialis bajnoki es BL vetelytarsunk osszes jatekosa mar egy honapja pihen, mi meg itt bohockodunk... Ha ma nem legalabb azt ki kellett volna kotni, hogy a Xavi - Ini paros valtva jatsszon, erre a ven marha total kicsvarja oket. Biztos vagyok benne, hogy nem veletlen btw.

262141 2013.06.23. 22:48:41

[Xavier06](#1409072): Nagyon-nagyon egyetértek.

254576 2013.06.24. 08:45:41

[Xavier06](#1409072): arról nem is beszélve, h nemcsak ez a konfi-kupa fogja nehezíteni az alapozást, hanem a világkörüli kunyerálás, ezen kívül a mindig rendkívül Barca-barát villar-horda aug-ra lekötött egy meccset ecuadorban, "reményeim szerint" olyan kikötéssel, h mindenkinek ott kell lennie... -.-'

262141 2013.06.24. 09:21:57

[fecooo](#1410387): Valahol meg is írták, hogy mennyi kilométert utazunk majd. Nagyon durva lesz. Ráadásul Messi még külön is turnézik, amit még inkább nem tudok megérteni.

346315 2013.06.24. 09:54:07

Egy kis off nektek. :D http://t7.hu/0im2

336114 2013.06.24. 10:54:40

[fecooo](#1410387): A szokasos kozep-amerikai meccs valamikor augusztusban, ami szakmailag abszolut alatamaszthato persze... Kb 80%-ban az is minket buntet, plusz a ket szuperkupa - a bajnoksag eleje nagyon necces lesz, a teljesen pihent reallal szemben. Akik amugy siman kisirtak, hogy Alonso a strandrol nezze ezt a fontos tornat, tehat tenyleg egyetlen alapemberuk nyomja csak vegig (Casillasnak meg jot is tesz a meccsterheles). Elegge duhito, hogy a spanyol szovetseg, amely gyakorlatilag csak 1 vb es 2 eb cimet koszonhet ennek a Barca korosztalynak es filozofianak ennyire rugalmatlan, de gyakorlatilag folyamatosan minden dontesevel a realt hozza elonybe. Erre mar irtam, hogy a vb, de legkesobb az eb utan leultem volna veluk, es ha kell zsarolassal, de elertem volna, hogy legalabb az ertelmetlen baratsagos meccsekre ne rangassak el az egesz csapatot, sot, jellemzoen inkabb senkit se... Igy most megint kapunk egy mar a felkeszules elejen teljesen kifacsart brigadot... [Úr](#1410471): Na ettol is kivagyok, Messi a pihenes helyett megallas nelkul utazik, lesz vagy 4 hirvero meccse meg juliusban. En ertem, hogy nemes a cel, es jo helyre gyujtik a penzt, de felek tole nehogy ennek is kovetkezmenyei legyenek... Plane ugy, hogy mivel vb lesz, ha mas nem tudat alatt mar visszafogja / felti majd magat jovo tavasztol (ami pl. minden brazil jatekoson megfigyelheto a vb-k elott, ez gondolom most hatvanyozottan igy lesz...)

256533 2013.06.24. 15:37:10

[Úr](#1410471): Igazad van. Rengeteg az utazás, 30 000 km, és még itt a KOnföd kupa is. Érdemes beleolvasni a Korona mögött blogba is, ott épp a tavaly nyári felkészülést szapulják, megspékelve azzal, hogy az igazolások se igazán sikerültek. Nagyon sok hasonlóságot mutat a két évvel ezelőtti nyarunkhoz, és a mostanihoz is. Kicsit félek, hogy alig lesz idő a keretet összerázni, ráadásul szeptemberben Vilanova megint elmegy 3-4 hétr utókezelésre. És ugye a hiányposztok nincsenek megoldva. Nem lesz könnyű a jövő év. De azért a reméyn hal meg utoljára.

269577 2013.06.24. 19:24:47

[Murasaki](#1410551): jájj :D
süti beállítások módosítása