HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Córdoba (2) Cordoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elődöntő (3) elödöntő (1) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijón (1) Gijon (4) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) konyvkritika (1) könyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Szezonértékelő 2012-2013 I.

2013.06.20. 20:00 vigvik

A tavalyihoz hasonlóan idén is - végtelen szerénységgel - meginterjúvoltuk saját magunkat a szezon egészével kapcsolatban. Kissé hirtelen estünk bele a vizsgák, a gyümissör és a gofri bűvkörébe, így az írás is elhúzódott, de aki nyáron a munkamorálunkon élcelődik, azt megkeressük, és anális közeli kapcsolatba hozzuk egy CR szexbábúval. (Azért a tavalyi aktivitásunkat igyekszünk majd felülmúlni.) Mindenesetre annyira lusták voltunk az egy évvel ezelőtti poszt annyira remekül végiggondolt és általános érvényű kérdéseket tartalmazott, hogy lényegében egy az egyben átvettük azokat. Mivel azonban örvendetes létszámgyrapodás állt be a szerkesztőségben, így a negarói hosszúságú posztot inkább kettéharaptam, a második rész káming szún. Még annyit, hogy a válaszokat becsszó' egymástól teljesül függetlenül írtuk, így az esetleges aránytalanságokat, ellentmondásokat, gyanús összecsengéseket ennek tudjátok be. Ímhol a sok okosság.

A tavalyihoz hasonlóan idén is - végtelen szerénységgel - meginterjúvoltuk saját magunkat a szezon egészével kapcsolatban. Kissé hirtelen estünk bele a vizsgák, a gyümissör és a gofri bűvkörébe, így az írás is elhúzódott, de aki nyáron a munkamorálunkon élcelődik, azt megkeressük, és anális közeli kapcsolatba hozzuk egy CR szexbábúval. (Azért a tavalyi aktivitásunkat igyekszünk majd felülmúlni.) Mindenesetre annyira lusták voltunk az egy évvel ezelőtti poszt annyira remekül végiggondolt és általános érvényű kérdéseket tartalmazott, hogy lényegében egy az egyben átvettük azokat. Mivel azonban örvendetes létszámgyrapodás állt be a szerkesztőségben, így a negarói hosszúságú posztot inkább kettéharaptam, a második rész káming szún. Még annyit, hogy a válaszokat becsszó' egymástól teljesül függetlenül írtuk, így az esetleges aránytalanságokat, ellentmondásokat, gyanús összecsengéseket ennek tudjátok be. Ímhol a sok okosság.

1, Mi(k) volt(ak) számodra a szezon csalódása(i)?

bastila: Amit sejthettünk már egy évvel ezelőtt, az be is igazolódott: Guardiola hatalmas űrt hagyott maga után. Ennek mondjuk szerintem semmiképp sem pont Tito, de nem is a betegsége az oka, hiszen nem lett volna senki a világon, aki Pep személyét feledtetni tudta volna kevesebb, mint egy évvel a Filozófus távozása után. Az eredmények nagyjából ugyanúgy jöttek most is, mégis, az elmúlt öt évben soha nem fordult elő, hogy 3-4 gólos hátrányba kerüljünk, sem olyan incidensek, mint Valdés elmebeteg kirohanása a clásicón. Két igen fájó pont a Szuperkupa és a Copa del Rey, úgy veszítettük el őket a Madrid ellen, hogy mindkét alkalommal bőven lerendezhettük volna a győzelmet, illetve a továbbjutást már az első meccsen, és nyert helyzetből, nagyvonalúan ejtettük ki a kezünkből e két trófeát – ahogy Xavi mondta: megkegyelmeztünk nekik. Csalódás, vagy inkább negatívum a rengeteg sérülés, ez sem volt korábban jellemző, ennek folyományaként rettenetesen akadozott a védelem egész évben.

johneagle: A legnagyobb csalódás az lett, hogy nem ért csalódás, mert előre borítékolható volt a szembetűnő különbség az őszi és a tavaszi idény között. Túlságosan is hozzászoktunk már ahhoz, hogy a szezon első felében a csapat olyan örömmel játszik, amivel igazán szerethetővé teszi a támadófutballt, de ahhoz is, hogy mindez tavaszra görcsössé, döcögőssé, kiszámíthatóvá válik. A 0-7 mindenképpen szokatlan (az utóbbi évek után persze), de főleg a BL előzmények (Milan, PSG) ismeretében nem csalódás. Illetve csalódás inkább az lett, hogy a (Pep utáni) bővebb keret miatt azt reméltem, legalább valamennyire kivédhetjük az alapcsapat törvényszerű április-májusi elfáradását, ez azonban mégsem következett be. Minimum megütötte a fülemet Tito mondata, amiben azt érzékeltette, hogy „ő csak abból tud főzni, amit kap”. Rosell-t ismerve egyébként is van esély arra, hogy döntéseiben a marketing felülírja a szakmai érveket, őszintén remélem, hogy a Barçának esze ágában nincs a „pérezi útra lépni”. Nem elsősorban csalódás, inkább kérdőjeleket vet fel, hogy a sorozatos távozások miatt most már végleg szétesni látszik a Pep felépítette szakmai stáb. Ez önmagában persze nem baj, viszont felmerül a lehetőség, hogy a szezon közben tapasztalt hiányosságok már ennek következményei, jövőre pedig markánsabban jelentkezhetnek. Már persze csak akkor, ha a személycseréket nem sikerül megfelelő emberekkel megoldani.

ladlac: Először is Vilanova betegsége. Az év eleji távozásával megtört a folyamatosság, ami nyilván sosem szerencsés, de az első évében, taktikai változások közepette még inkább éreztette hatását. Aztán Abidal elküldése. A megnyilatkozásai alapján nem úgy tűnt, mint aki ne fogadta volna el akár a tartalék szerepkört is, egy évre szerintem lett volna realitása a megtartásának. Azon a pár mérkőzésen, amin játszott, nem látszott rajta a kihagyás, nem akarom elhinni, hogy jövőre egy 15-20 meccs ne lett volna benne. Végül a kupakiesések. Irtó bosszantó volt az összes, kezdve a Szuperkupával, majd a Király Kupa és a Bajnokok Ligája elődöntőjével. Az idény első Klasszikusán közel álltunk a 4-1-hez, mégis 3-2-vel zártunk, a visszavágó eleje teljesen reménytelen volt, hiába sikerült a végén tíz emberrel is majdnem kiharcolni a döntetlent. A tavaszi kupameccset is le lehet volna zárni Madridban, ehelyett a végén egyenlítettek, a visszavágón meg feltörölték velünk a padlót. A Bayern elleni párharcot még most is szörnyű felidézni, még akkor is, ha a hét gólból többet is visszafújhattak volna. Persze egyértelműen a jobb csapat jutott tovább, de akkor is zavaróak a szabálytalan gólok.

negaro: Az egyes sorozatokat illetően most biztos azt kellene mondanom, hogy a bajor segghegesztés, de ez sajnos nem áll módomban - mert nem is gondolom így. Egy bizonyos életkorban - olyan 15-16 éves kor után - már nem illik azon az érzelmi szinten lenni, hogy az ember nyálfröcsögést meg célzott kurvaanyázást kiváltó csalódásként éljen meg egy BL-elődöntőt - bárhogy végződjék is. A spanyol kupaszerepléssel kapcsolatban sincsenek különösebb ellenérzéseim: összességében Tito határozottan jobban forgatta a csapatot mint az elmúlt években Pep, az meg, hogy kiesünk a Real ellen, benne van. Mint amolyan sorminta. Ami inkább kellemetlen, ha már itt tartunk, az feltétlenül a szuperkupa, ahol simán megnyertük az első meccset három-négy góllal, de a végén valahogy mégis sikerült lejönni csupán plusz eggyel, aztán játékban teljesen és első alkalommal a Madrid alá feküdni a visszavágón - na az azért fájt, hiába minden racionális érv (idénykezdet, ésatöbbi). A látni vélt szakmai döntéseket illetően már sokszor értekeztem: a középső védő problémájának folytatólagos görgetését, Bartra érthetetlen alul -, Pedro bosszantó túljátszatását hangsúlyoznám most még egyszer. Messi szerepének kezelése és relatív behatárolása a jövőre nézve szintén elengedhetetlen. (Kezdeti jelként szívesen fogadnám például, ha Fabregas lőné a büntetőket. Ez persze elképzelhetetlen - csak mint az irányt jelzendő. Lásd még: felelősség és rivaldafény felosztása.) Ami a vezetőséget illeti: Abidal elküldése nyilvánvalóan fájdalmas, és korántsem annyira egyértelmű mint egyesek gondolni vélik. Ugyanakkor azokon pont mosolyognom kell, akik a hogyant kérik számon Rosellen: az ég világon semmi más nem stimmelt ugyanis itt, csak a körítés. Adott a stílusra Sandro, ezt el kell ismerni: közös sajtótájékoztató, ahol mindenki jelen van, stratégiai poszt felajánlása, búcsúztató a Camp Nouban, plakett, miegymás. A gesztusok szépek voltak. Máskülönben pedig politika az egész - arról meg nem kívánok itt véleményt mondani.

vigvik: Nyilván a BL-ben, vagy még általánosabban a nehéz ellenfelekkel szemben nyújtott szerteágazóan puhapöcs játékunkat kellene most mondanom. De talán nem is ez volt, ami a legjobban bosszant, hanem hogy igazából nem derült ki, aminek ki kellett volna. Nem tudjuk, Titóval végig a padon mire lettünk volna képesek. A szezontól előzetesen legfőképpen azt vártam, hogy elindít majd egy újabb ciklust, kijelöl egy utat, módosított koncepciót látunk - egyszóval radikális változásokat hoz. Ez eleve csak részben valósult meg, de az viszont számomra egyáltalán nem látszik, hogy akkor ez elég lesz-e a későbbiekben, folytatható, fejleszthető-e így tovább. Szóval leginkább egy türelmetlen gyermek csalódottsága van most bennem.

Azután maradtak még apróbb szakmai jellegű tüskék is, amik csak részben magyarázhatóak Vilanova távollétével, ezek messzemenően nem kielégítő kezelése is némileg csalódástkeltő. Ezekről többször volt már szó, év közben is kielemeztük őket, illetve folyamatosan terítéken vannak: Iniesta és Fabregas egyszerre szerepeltetése, Pedro gyászos teljesítménye kontra fix kezdőtagsága, valamint a védekezés általános kehessége. Az elsőre nagyon elkésve reagált a szakvezetés - de legalább reagált.

Pedróval kapcsolatban negaro már kétszer is elég alaposan elmagyarázta a csíziót, teljesen érthetetlen számomra (illetve hát igazából nem), ami folyik az ügyben. Nem attól leszünk több mint egy klub, hogy görcsösen ragaszkodunk az elveinkhez, amik egyértelműen negatívan befolyásolják a klub eredményességét, ez az egész filozófia orbitális félreértelmezése szerintem. Pedro a Barcában évek óta szinte egyenletesen gyatra, ez szimpla ténykérdés, az ok teljesen mindegy, a megoldás elmaradása viszont mostanra határtalanul idegesítő.

A védekezés megszervezése komplexebb dolog, ebben az ügyben valamelyest felmentést adok. A presszing erősségének változásáról és annak hatásairól kimerítően értekeztünk mi is, más is, de ez az egész Tito-féle koncepcióváltás egyik alappillére volt, a következményekkel pedig nehéz lett volna előre kalkulálni. Mindenesetre a Busquets-Song tengely időszakos alkalmazása elég kézenfekvő (barkács)megoldásak tűnik, legalább Münchenben, a Bartrával felálló védelem elé feltehettük volna őket, hogy a megalázó verést elkerüljük. (Természetesen utólag vagyok okos, mint általában.)

2, Mi(k) volt(ak) számodra a szezon pozitívuma(i)?

bastila: Egy 100 pontos bajnoki cím, 15 pontos előnnyel nem is igényelne további magyarázatot, a számtalan nehézség ellenére arattunk egyértelműen és jogosan rajt-cél győzelmet a bajnokságban. Örömteli, hogy a tavalyi utolsó pillanatban, általában 2-0-ról elbukott pontok helyett idén ősszel pont hogy mi nyertünk meg meccseket a meccs végső perceiben. Tito betegségéig úgy jöttek sorra a győzelmek, hogy úgy tűnt, mi futjuk meg idén a müncheni szezont. A tavasz legörömtelibb pillanata a Milan felnégyelése volt a visszavágón, ami utólag inkább úgy tűnik, csak egy bug volt a rendszerben, de láthattuk, hogy megvan még a csapatban az az erő, amelyhez az elmúlt években hozzászoktunk, és amiből lehet építkezni jövőre is.

johneagle: A bajnoki ősz mindenképpen az első a sorban, a második pedig az egyetlen BL meccsünk, amit ebből a szezonból megőrzök magamnak: a Milan visszavágó. (Ezen belül is főleg az, ahogy az első pofon után magára talált lélekben a csapat.) Szintén pozitívum az új érkezők viharos gyorsaságú beilleszkedése. Alba esetében ez persze el is várható, de Song esete azt látszik igazolni, hogy valamit nagyon eltalált a szakmai stáb. (A kérdőjel a fentebb írtak tekintetében „csupán” annyi, hogy ez a transzfer feltehetően még az előző vezetés döntése, arról még fogalmunk nincs, hogy „Pep nélkül” mire képesek.)

ladlac: Abidal visszatérése a pályára, illetve összességében a bajnoki szereplés, a megszerzett száz ponttal, és a 115 rúgott góllal. Főleg, hogy a megnyert bajnokság után tényleg úgy tűnt, hogy érdekli őket a rekordállítást, és nyerték is szépen a meccseket.

negaro: A bajnoki mezőny sosem látott elsöprése feltétlenül. Aztán a Málaga és a Milan elleni meccsek mint valós fogodzók és létező referenciák az elkövetkező idény számára. A szakmai kérdéseket illetően Tito vagány és végtelenül önálló taktikai irányvonala - félreértés ne essék: számos hiba és megoldatlan probléma leledzik még a választott út mentén, de önmagában a választás ténye mindenképpen megsüvegelendő. Amolyan laisser-passer módon töketlenül tovább is lehetett volna vezérelni azonos nyomvonalon a gépezetet, de nem, kérem, helyette a kiadott ukáz: change radicale! Márpedig hosszú távon biztosan ez a kifizetődő.

vigvik: Visszautalva előző válaszomra: viszonylag radikális változásokat vártam az évtől. Megmondom őszintén, előzetesen nem nagyon bíztam benne, hogy a kissé mulya benyomást keltő Titótól ezt megkaphatom. Ha a reméltnél kisebb dózisban is, de mégis megtörténtek a változtatások. Ez számomra nagy pozitívum, és itt most nem arra kell gondolni, hogy mindegyik maradéktalanul be is vált - nagyon nem. Viszont azt is értékelni kell, hogy évek óta minden nyáron egy jól működő szisztémába viszonylag keményen bele merünk nyúlni: Eto'o helyett Ibra, utána a "jómunkásemberek" csatársor, tavaly a 3-4-3, idénre a játékkoncepció hangsúlyainak radikális eltolása. Ezek a változtatások az állandó sikeresség zálogai. Nyilván nem minden évben tudunk előrelépni az eszközölt dolgokkal (nem feltétlenül csak azért, mert már nincs feljebb), de meggyőződésem, hogy az állandóság törvényszerűen látványos hanyatlást szülne. Talán épp ezért kicsit azt gondolom, hogy idénre még radikálisabb, kockázatosabb változtatások is belefértek volna, Tito tanulóévében talán elnézőbbek lettek volna a culék egy gyengébb szezon után is.

3, Ki volt számodra a szezon csalódása?

bastila: Pedro idén eljutott arra a szintre, hogy szitokszóként használjuk a nevét. Érdemtelenül sok játékpercet kapott, és nem tudta igazolni, hogy megérte ennyi bizalmat fektetni belé. Persze eddig sem az Aranylabda huszonhármas listájába való bekerülést vártuk el tőle, de a kiegészítő emberek sem csak azért vannak egy csapatnál, hogy a trófeaátadásoknál legyen hátsó sor is, hanem hogy kiegészítsenek. Pedro sajnos idén nem felelt meg semmilyen elvárásoknak. Valdés sem az idei év hősei között fog megmaradni az emlékeimben, igazán jó meccsére nem is emlékszem az évből, ellenben néhány ijesztően könnyű gólt kapott, a Szuperkupa-vereséget sem nehéz az ő számlájára írni. Ezek után pedig következett ez az összességében elég röhejes nyilatkozatsorozat, ami után még most sem teljesen világos, hogy elmegy-e vagy marad.

johneagle: Neymar, amikor azt mondta, hogy nagyon sokat szeretne tanulni és esze ágában nincs Messi babérjaira törni. Először is ilyen tengersok pénzért ne tanulni jöjjön ide, másodszor pedig ennek a csapatnak most nem olyan ember(ek)re van szüksége, aki(k) helyesnek véli(k) feltett kézzel pályára lépni. Cruyff szerint sok két kapitány egy hajón, az én véleményem szerint viszont pont arra van most szükség, hogy egyre többen vállalják fel a „kapitány” szerepét és tegyenek önerőből minél többet. Ennek a csapatnak nem arra van szüksége, hogy újabb hódoló(k) érkezzen(ek) a „nagy Barça mágia udvartartásba”, hanem minél több olyan emberre, aki(k) képes(ek) cselekedni akkor is, ha társaság javarésze éppen tanácstalanná válik. (És ezt még akkor is tartom, ha valójában tudom, hogy a kötelező udvariasság mondatta vele azt, amit, ugyanakkor érzésem szerint túlzásba vitte. Illetve még akkor is tartom, ha valójában sejtem és – főleg – remélem, hogy távolról sem olyannak fog bizonyulni a pályán, mint ami az első sajtótájékoztatójából kitűnni látszik.) Nem is annyira csalódás, inkább negatív színezet volt Alba sorozatos hisztije, amikor elkezdtek csikorogni azok a bizonyos fogaskerekek. Egyrészt persze a kora okán érthető, másrészt viszont túl nyilvánvalóan megmutatta számunkra, hogy a bizonytalanabb (ezzel együtt érzékenyebb) játékosokra milyen rossz hatással volt egy olyan csapat öltözője, ami addig éppen az egységéről, önuralmáról és önbizalmáról volt ismert.

ladlac: Bár nem látjuk egymás válaszait, meg lennék lepődve, ha itt nem Pedro neve szerepelne a többieknél is. Az egy dolog, hogy gólokat nem lő, de legtöbbször már a mezőnymunkája is egy nulla volt, szóval csak sűrűbben voltunk vele a pályán, többen nem. Ami azért érdekes, mert a válogatottban eléggé megy neki a szekér, de azt hiszem, hogy az utolsó lehetősége lesz jövőre bizonyítani. Ha még egy ilyen vacak szezont fut, nem fognak sokat gondolkozni az eladásán.

negaro: Szakmailag egyértelműen Pedro, nem hiszem, hogy ez akár objektíve is kérdés lehet (mármint, hogy ő volt magasan a leggyengébb az egész gárdán belül). Annyit és olyan nagy ívben romlott a játéka két évvel ezelőtti önmagához képest - ráadásul hangsúly van ezen is: két év! -, hogy azt semmi esetre sem lehet jószándékú szavakkal eltakarni. A színfalak mögött én voltam - azt hiszem leginkább vagyok is, de ez már egyáltalán nem érdem - a legkitartóbb védőügyvédje, de amikor onnan kell kezdeni a dolgokat, hogy már a védekezés sem megy és kapaszkodó gyanánt az idény legnagyobb pofonjai szolgálnak, akkor azért inkább ügycserét kérek és elvállalok egy többszörös gyilkost vagy egy erőszaktevőt. Már csak azért is ez a helyzet egyébként, mert az egész év viszonylatában senki másról nem tudnám lerántani a vizeslepedőt: igen, Sánchez elég hosszan balfasz volt a kapu előtt, de írtam már korábban, hogy a játéka akkor is megütött egy vastagon normális szintet. Na azért persze: Valdés a bögyömben van, az 'emberileg' alkategóriát röhögve elviszi. Konzekvensen rosszul ugyanakkor nem védett, csak amolyan immáron megszokott halványszürke módon: egy igazán jó párharc (PSG), néha be-becsúszó egy-egy fontos bravúr (Granada, Celta), a szokásos kabaréműsorok (Real Madrid, Deportivo), máskülönben pedig az arcon tettetett spleen-nel hurcolt, törődött közöny. Eredő: a nagy büdös semmi. Negaro-mutató.

vigvik: Szegény Pedrót ütöm folyton, mert megérdemli, de igazából benne különösebben nem csalódtam, nem voltak vele kapcsolatban illúzióim, és a szezon eleji néhány meccses feltámadására egy korombeli ember esetleg produkál egy erekciót, de istenigazából nem izgul már fel. Akadnak még egyéb prominens jelöltek (Valdés, Piqué), de Mascherano lesz az, akinek ezt a kétes presztízsű díjat odaítélem, talán nem is annyira az abszolút teljesítménye okán (főleg, hogy abban vastagon benne van a taktika is), hanem mert a tavalyi remek produkciója után lényegesen többet vártam tőle ennél. Azt hiszem, hogy vele kapcsolatban azért masszívan felmerülhet az eladás gondolata, hiszen abszolút piacképes játékos, aki a titói Jugoszláviába rendszerbe egyelőre nem nagyon illik bele.

4, Ki volt számodra a szezon pozitívuma?

bastila: Az év játékosa nálam Iniesta, még akkor is, ha tisztában vagyok vele, hogy tudna ő még ennél is többet adni a csapatnak. Ő a bizonyíték arra, hogy lehet Messi mellett is kiemelkedően játszani, és nem igaz, hogy feltétlenül mindenkit hátráltat az argentin. Iniesta áll a lehető legközelebb a Tökéletes Játékos fogalmához, a cím tényleges elhódításához neki csupán annyi hiányozna, hogy valamivel több gólt lőjön. Adriano és Alves a pozíciójukon kívül idén igazságosan osztotta el egymás között a két félszezont is, már ami a kimagasló teljesítményt illeti: ősszel (a sérüléssorozata előtt) Adriano örvendeztetett meg minket a kiváló védőmunkájával és a halandó csatárainkat szégyenbe hozó góltermelésével, tavasszal pedig Alves volt az, akire szinte semmi panasz nem lehetett, és még a gyenge meccseinken is jól produkált. Alba és Song is remek igazolás volt, mindketten megszolgálták a rájuk költött pénzt, egyértelmű helyük van a csapatban jövőre is. Kiemelendő még Tello és Montoya, akik a kevés játékperc ellenére hasznos tagjai tudtak lenni idén a csapatnak.

johneagle: A legkellemesebb számomra Alba lett, akinek sikerült mindenkinél gyorsabban megtalálnia a helyét a csapatban. Kulcsszerepe volt abban, hogy a Barçának ősszel sikerült alaposan meglepnie a bajnoki ellenfeleket, hiszem, hogy a baloldalunk hirtelen (fel)erősödése zavarta meg azokat, akik már kívülről fújták a csapat taktikáját. Vegyesebb a kép Cesc esetében, aki nyilvánvalóvá tette, hogy lényegesen több van benne, mint amit tavaly tavasszal hihettünk. Már csak azt kellene elérni, hogy a teljesítménye egy egész szezonon keresztül egyenletes legyen, és jövőre kétségkívül őt fogom megnevezni a szezon legnagyobb pozitívumaként.

ladlac: Itt is Abidalt kell említenem, mert végigcsinálta, küzdött, és visszatért. De csak hogy ne mindig róla beszéljek, Jordi Alba abszolút jó benyomást tett rám, pedig az érkezésekor voltak fenntartásaim vele kapcsolatban.

negaro: Huh. Itt szerencsére nagyobb a választék! Az őszi szezon alapján biztosan Adrianót mondanám, és nem csak a fontos pillanatokban többször is előadott, hangos cuppanásoktól kísért, határozott rántásai miatt, amelyeknek köszönhetően a sűrűjéből rendre kikerültünk az alkalmi pöcegödör szélére. Nem, inkább úgy ól inkluzív. De persze ott volt a folytatás, a végtelen számosságú sebtapasz-halmaz Correia koma minden kóros elváltozására - így azért nem megy. Megfordítva: az idény második felére Songot mondanám. Sőt, mondom. Meg mondtam is már. Sokszor. Ismételni pedig most nem fogom magam. A fiatalok közül Bartrát emelném ki: egyrészt nem hiszem, hogy abszolút értelemben kevesebb dicséretet érdemel mint a másik két haver - ráadásul ti úgyis őket mondjátok, már ha egyáltalán -, másrészt a posztjához viszonyítva nem is látok benne kevesebb fantáziát mint az azért definiáltan botlábú Tellóban vagy a picit talán redukált játékú Montoyában. Összességében mégsem az eddig felsoroltak, hanem...(trombitaszó:) Dani Alves! Igen, megvan rá az ok: egy elittörpét talán nem szabadna itt kiemelni, elvégre az elsődleges olvasatban ez egy mihez-mit kérdés, egy utólagos viszonyítás, amelynek fényében az előzetes elvárások tükröződnek. (Tehát Messi például aligha lehet pozitívum, mert hülye az, akit meglepett, hogy már megint ötven - vagy mennyi - gólt lőtt.) Visszakanyarodva: Alves az egyetlen a kulcsfigurák közül, aki augusztusban iszonyatosan mélyről indult - az egy évvel ezelőtti tavasz borzalmai után igenis meglepő, hogy nem a kiégő brazil játékosok szokásos trajektóriáját járta be, hanem visszaküzdötte magát valahova a csúcsformája közelébe, holott ritka szerencsétlen volt egész végig. (Hányszor sérült meg december előtt? Háromszor? Négyszer?)

Ja igen: az idény legjobb játékosa tisztán Iniesta, ez nem lehet kérdés. De nem is meglepő, így engem nem pozitívol (vagymi).

vigvik: Messit és Iniestát nem sok értelme lenne mondani, pláne hogy idén egyikük sem nyújtott látványosan többet, mint az utóbbi években (sőt). Ősszel egyértelműen a szélső védőink voltak csúcsformában, a gólvágó Adriano, a hiperaktív friss hús Alba, illetve Montoya is jobban teljesített, mint azt előzetesen várni lehetett, de Cesc és Villa vállát is fenemód lapogattuk. Tavaszra azután Alvés, Song és Alexis találta meg látványosan a remek formáját. Voltak tehát (főképp időszakos) jó teljesítmények, de olyan nagyon egyértelmű győztest nem tudok mondani, úgyhogy nekiadom ezt a címet az új kiskedvencemnek, Tellónak. Olyan ő a csapatnak, mint az elhalálozott Windowsnak a resetelés: gyors, egyszerű és az esetek többségében hatékony. Én azt gondolom, hogy jó egy ilyen kőbaltás eszközt is fenntartani, nem feltétlen kell az első gondolatnak lenni, hogy indítsuk újra, de szükségmegoldásnak kiváló. Aztán ki tudja, pár év múlva akár "autodiagnosztizáló önreparációs multifunkcionális központi busz" is lehet belőle.

55 komment

Címkék: értékelés értékelő szezonértékelő 2012 2013

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr656017620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

350418 2013.06.20. 22:04:03

Az év játékosa messi volt. Iniesta sosem fogja ezt a szint elérni, amit Messi tud. Nemcsak a gólok miatt!!!! Egyszerűen az argentin egy zseni. Ilyen játékos csak 20-30 évente születik. Nem Iniesta az egyetlen olyan játékos, aki Messi mellett jól játszik. Nekem az év csalódása, hogy fizikailag nem készítették fel őket rendesen, és ráadásul Messi sérülése.

350418 2013.06.20. 22:04:56

változtatást akartok, csak az a baj, hogy ezek a fiúk nem tudnak mást játszani. Kitartanak a filozófiájuk mellett.

350418 2013.06.20. 22:06:48

johneagle! Neymarnak igenis tanulnia, fejlődnie kell! Messi segíthet neki.

350418 2013.06.20. 22:08:05

Johneagle! Ne is akarjon Messi babérjaira törni, mert abból csak baj lesz.

254576 2013.06.20. 23:21:54

mikor lesz annyi becsület benne, hogy betartja ígéretét? -.-'

348887 2013.06.20. 23:35:41

[kroki22](#1397021): Messi flop lesz a Barcában. Ja, nem, pardon Neymar...

348887 2013.06.20. 23:35:41

[kroki22](#1397021): Messi flop lesz a Barcában. Ja, nem, pardon Neymar...

339855 2013.06.20. 23:55:21

[fecooo](#1397236): (az nem lehet, hogy valaki direkt trollkodik, tehát szimplán beregelt ezzel a névvel és folytatja a "munkásságát"? Nekem ez már mindenesetre gyanús, ez már nagyon beteges lenne.)

334647 2013.06.21. 08:13:27

[MLM_poharam](#1397324): ugyanaz az IP [Úr](#1397212): ez itt teljesen off, nyilvános az emailem

334647 2013.06.21. 08:37:16

tudom, hogy semmi értelme, de hátha [kroki22](#1397018): ha ez nekem szólt, akkor természetesen _nem_ a játékfilozófiában várok változást.

344057 2013.06.21. 08:44:29

[fecooo](#1397236): soha

344057 2013.06.21. 08:54:29

De most komolyan srácok, mi kell még ahhoz, hogy végre megkapja a jól megérdemelt IP-bant?

262141 2013.06.21. 10:10:57

[vily35](#1398720): Miért kellene bárkit is kitiltani ?! Nem ez a megoldás. Vagy ne vegyed figyelembe és ne reagáljál rá, vagy vegyed a fáradságot a vitához.

262141 2013.06.21. 10:31:28

Nálam a válaszok : 1., A szezon csalódásai : az elajándékozott Szuperkupa- és Király-kupa-meccsek a Real ellen. Simán tovább lehetett volna jutni mindkettőn, illetve nyerni az elsőt. A Bayern-meccs nekem nem csalódás. Jobb csapattól nem szégyen kikapni. A Bayern legalább focival vert meg minket, nem úgy, mint korábban a Real, Chelsea, Inter. Sokkal jobb erőben voltak, ami komoly tanulságként szolgálhat. 2., A szezon pozitívumai : Az őszi formánk és a Malaga, valamint a Milan elleni kupavisszavágók. 3. , Ki volt csalódás a csapatból ? Tellót kivéve szerintem az összes csatárunk kevesebbet mutatott, mint amit tud, de ehhez az is kapcsolódik, hogy a Messi-re felépített támadójáték áldozatai is ők. Ide sorolom Fabregast is, bár tudom, hogy nem mindig elől játszott. 4., A szezon pozitívuma : Tello (nem ő a legtehetségesebb csatárunk, de ő a legtökösebb, leggyorsabb és ő hozta ki magából a legtöbbet, illetve ő fejlődött a legtöbbet), Iniesta (a csapat legjobbja volt), Adriano (a Jolly Joker, ha nem sérült).

275991 2013.06.21. 10:40:45

Messihez hasonló zsenkik születtek az elmúlt 20-25 évben, gondoljunk Ronaldora(Luiz), Zidanera, vagy Iniestára. Szerintem egy kis arculatváltás kell, nem kell lemondani a Tiki-Takáról, csak valami újat kéne belevinni.

341865 2013.06.21. 11:23:24

[vily35](#1398720): én még mindig tudok röhögni rajta.. :) ebben is unikum ez a blog, hol van még 1 ilyen kommentelő? hol? sehol... "szpesöl van" kérem szépen.. :v 1, Mi(k) volt(ak) számodra a szezon csalódása(i)? - a Real elleni mentális visszaesés - Tito betegsége - krokodil értetlensége 2, Mi(k) volt(ak) számodra a szezon pozitívuma(i)? - Tito taktikai húzásai - új igazolásaink - krokodil banolása - Valdes kijelentései 3, Ki volt számodra a szezon csalódása? - Rosell kijelentései ill. Abidal elengedése a klubtól - krokodil újraregelése kroki22 néven - védelem bénázása 4, Ki volt számodra a szezon pozitívuma? - Mourinho - Abidal visszatérése - Tello :) [JuvePredal91](#1399009): ez meg +1 :)

349957 2013.06.21. 11:48:54

Thiagóóóóóóóóóóóóóóóóóóó :((((

344057 2013.06.21. 11:59:18

[Bendak](#1399144): 1. a és b 2. a, b és c 3. a és b :) 4. b

344057 2013.06.21. 12:02:23

[Úr](#1398918): Akkor szerinted mi a megoldás? Vitázni vele? Ugyan, ezt te sem gondolhatod komolyan.

350281 2013.06.21. 12:10:10

Szerintem (sajnos) Pedro már egy olyan szintet ütött meg, hogy szinte eladhatatlan. Mégis kinek kéne? Ki fizetne érte? Ha idén sem veszünk védőt akkor nagy szarban leszünk. Szerintem az egész csapat megérdemli, hogy a pozitívumok között emlegessük őket: egy csapat sem lenne képes ilyen szinten teljesíteni a vezetőedző hiányában. Kívánok maguknak egy olyan idényt, ahol nem kell semmi másra koncentrálni, csak a játékra!!

350778 2013.06.21. 12:33:03

[kroki22](#1397025): Neymarnak mostantól kezdve álmatlan éjszakái lesznek, olyan csúnyán befenyítetted. Csak vigyázz, rá ne ijessz nagyon, mert ijedtében még elfelejt gólokat lőni...

254576 2013.06.21. 13:10:55

Thiago nagyon úgy néz ki, h megy... gratulálok az istenbarmainak... de nem baj, igazoljanak csak helyette vmi tölteléket súlyos pénzekért, aztán 2 év múlva Laporta visszahozhatja Mazinho Jr-t 50-60 millióért, amiért természetesen ő lesz a hibás, nem a jelenlegi vezetés Titoval hátul (mert senkinek ne legyen kétsége, nem ő irányít, és nem csak nyelvbotlás volt a nyilatozata...)

350778 2013.06.21. 13:42:23

[fecooo](#1399449): Szerintem indulj a következő elnökválasztáson, hátha megnyered Rossellel szemben.

342957 2013.06.21. 13:53:34

[kroki22](#1397015): "Iniesta sosem fogja ezt a szint elérni" igazad van, Iniesta sosem fog úgy lebarnulni, mint Messi.

343103 2013.06.21. 14:53:27

[fecooo](#1399449): ugyan már, ez nem teljesen így van. Thiago is menni akar, mert képtelen türelmesen ülni, mint tette azt Xavi vagy Iniesta például. Közben azt olvastam, hogy garantált kezdő lesz a MU-ban. HAHAHA, persze... Röhejes, amit ő is művel. Ott akar lenni a jövő évi VB-n?? Bazdmeg, 22 éves, nem értem mit sír, mintha ez lenne az utolsó lehetősége hogy ott legyen. Egyébként is mire számít?? Hogy nagyon sokat fog majd játszani? LOL :D Hülyegyerek (direkt így egybe). Vigye el a MU, legfeljebb beleteszünk valami visszavásárlási opciót 2 millió euróért. Addig is viszlát.

254576 2013.06.21. 15:18:09

sztem ez az assis81 nevezetű egyén vagy silas vagy a dagadék újabb nickneve...

346649 2013.06.21. 16:57:42

Miért kell itt egymással "foglalkozni"? Nem lehetne lazábban egy kenterben megnyert bajnokság után?

334243 2013.06.21. 17:21:58

elnézést, hogy ilyen hosszú lett!! :$ és jövőre remélem, hogy végre megfordíthatjuk, és a pozitívumokat rakhatjuk előre! :D 1. szezon negatívumai A Bayern elleni visszavágó, ez sajnos egyértelmű. Az odavágót még meg lehet magyarázni, hogy ha csak a szabályos gólokat nézzük, akkor 1-2 góllal megússzuk, az akkor simán vállalható lett volna. De az, hogy egy már lefutott párharcban = egy semmit nem akaró ellenféltől 3 góllal kikapjunk a saját pályánkon – ez megbocsáthatatlan. Ha rövidem akarom mondani, akkor az, hogy szétbaszták Pep rendszerét, de nem építettek helyette újat. Visszanyalt a fagyi, amit előző válaszomban írtam :(. És ennek a megvalósulásai: az, hogy nem a rúgott, hanem a kapott gólok számában döntöttünk rekordot (a BL elődöntőben egy meccsen és a párharcban összesen is) (=Debrecen szintű rekord :((), hogy Pep alatt soha nem kaptunk tétmeccsen 3-nál több gólt, sem 2 gólnál többel ki, hogy egy csapatnak se volt pozitív gólkülönbsége velünk szemben a bajnokságban. Hogy oda jutottunk, amit Pep első évében hörögtek ránk: királyok vagyunk a kicsik ellen, és tök használhatatlanok a nagyok ellen. Egyetlen európai szinten komoly csapatot nem sikerült egyszer megvernünk a szezonban. 8 meccs, 0 győzelem. baszdmeg :((( Abidal elküldése. Ésszerű magyarázat nincs rá, így nekem az az elméletem, hogy valakinek nagyon betett, ahogy Abidal visszaélt a helyzettel a legutolsó szerződéshosszabbításakor. Akkor a klub 1 évet akart adni, ő 2-t kért, akkor volt csúcsformában, ez az ellentét kiszivárgott, talán ki is mondta, így nyomást helyezett a klubra, mert a szurkolók nem tudták, amit a klub és ő igen: hogy daganatos betegsége van. Emberileg megértem, hogy kellett neki a lelkierejét felépíteni, hogy ne mondjanak le róla szerződésileg, ne az legyen, hogy majd meglátjuk, hanem biztos, hogy visszatérek. Csak ezt látom, mert sportszakmailag teljes baromság elküldeni, marketing szempontból meg még nagyobb ökörség. 2. szezon pozitívumai Nyilván a Milan elleni 4-0 nagyon adja magát. Most biztos felerősíti, hogy közel volt, de a végjáték. A Ronaldinho-féle Barca simán kikapott egy középcsapattól 2 góllal miután meglett a bajnokság. Pep Barcája a meccs utolsó fél órájában már csak idegtépő, bicskanyitogató labdatartást játszott, nem focit, ráadásul komoly tétmeccseken, akár 1 gólos előnynél (be is szoptuk párszor tavaly.. :() – erre most egy megnyert bajnokság utolsó fél óráiban is fociztak a fiúk. (Iniesta kivétel, de neki valsz. nagyon becsípődött, hogy pótolnia kell Messit… (úh végig sétált :()) Úgy általában, hogy már csak a spanyol válogatottra volt igaz, amit évek óta hörögnek a Barca-ra, hogy széttökölik a játékot. Az első féléves teljesítmény a bajnokságban, a 18 győzelem, 1 döntetlennel. 3. negatív személy Igazából nem játékosokat mondanék. Hanem nem tudom, hogy kiket, de a szakmai stáb tagjait. Akik a szezon legfontosabb szakaszára nem adtak hitet a fiúknak, és olyan fos erőnlétet ütemeztek nekik, hogy a Bayern támadásban és védekezésben is sima létszámfölényben volt (és itt adódnak azok a doppingellenőrök persze, akik Piqué-től és Masch-tól 2 hetente vesznek mintát, de annak nem néztek utána, hogy a bajorok konkrétan nem fáradnak el..). Akik felelősek Abidal elküldéséért. Akik szétbaszták Pep rendszerét, és nem építettek helyette újat. Akik nekimentek 6 fő 180 centi feletti mezőnyjátékossal a szezonnak úgy, hogy 2 sérült, 1 fiatal, 1 nem fér be, és ha Piqué/Busquets sérült/eltiltott/pihen, akkor a másikuk egymaga próbál légvédelem lenni egy komplett Luftwaffe ellen (lásd negaro kiváló posztjában). És egyébként, ha annyiszor leírtuk a prérifarkasra az összeesküvés elméletet a portugál válogatott kispadjáról, és az összeugrasztott spanyol válogatottról, akkor itt ne felejtsük el Guardiola nevét.. De ha játékosok: Pedro adja magát. Valdés, és elmagyarázom, mert egyszer valaki kérdezte. És ezzel fel is oldozom. Agyfaszt kapok a mezőnybe előrebaszkodott labdáitól, mint valami idióta skandináv kapus, totál homály, csak nekünk esélyünk sincs, hogy a 170 centis támadóink kezdjenek valamit a labdával. A legjobb forgatókönyv, hogy visszajátsszuk a leghátsó védőnkig – akkor miért nem eleve oda passzoltuk??? Évekig működött, így meg csak fölöslegesen égetjük az energiát, apasztjuk a játékkedvet, dagasztjuk az ellenfél önbizalmát, és növeljük a kockázatát, hogy az odaajándékozott labdából veszélyes támadást vezetnek. Nekem úgy tűnik, hogy a Di María affér (azon ment el a szuperkupa) óta Victor nem hajlandó másra. És ezt megértem. Aki látta a videót vele, emlékezhet, hogy fiatal korában abba akarta hagyni, most itt az indok, hogy elege van a nyomásból. Az is lehet, hogy kikezdték az öltözőben, akár csak 1 félmondat, hogy rajta ment el. Thiago, ha távozik. Mondjuk akkor első helyre ugrik. 4. pozitív személy Nyugodt szívvel ide senkit nem tudnék mondani (mint tavaly Masch-ot). Ha erőltetem, akkor Tello (aki szép lassan az egyik kedvencem lesz), aki nem távozni akar, nem pofázik, hogy mennyire jó, hanem a pályán mutatja meg. Gólokat rúg, gólpasszokat ad. Bastila megállapítása nagyon találó, hogy ha 2-3 játékelemet megtanulna, akkor duplájára bővülne a repertoárja. Vagyis egy tesco gazdaságos Jesus Navas – de nézhetem úgy, hogy egy aggyal rendelkező Theo Walcott. És ez utóbbi nagy szó. Aki olvassa az MU-blogot, tudja, hogy az MU-sok mit nem adtak volna, ha Naniba sikerül agyat szerelni. A 2-3 játékelemben szerepel az, hogy tud ésszel beadni szélről – és ha Cuenca nincs, akkor ezt csak ő tudja a keretből. Meg persze Alba, aki simán beilleszkedett. Ez még akkor sem sima, ha innen indult, mert lásd Cesc, akinek nem találják a helyét, vagy az egyelőre komoly meccseken még kockázati tényező fiatalok.

350778 2013.06.21. 18:53:43

[fecooo](#1399811): mellényúltál, barátom, ugyanis én Barca-szurkoló vagyok (és nem mostanában kezdtem el szeretni a csapatot), nem úgy, mint az említett úriemberek. De nem azért írtam ide, hogy veled vitatkozzam. Annyit azért mondanék, hogy akarata ellenére senkit nem kell a klubnál tartani. Sőt, kifelé minden játékossal, aki esetleg bomlasztana meg elégedetlenkedne, és nem lehet vele értelmes ember módjára megegyezni. Ez minden csapatnál alapszabály. Jómagam is edzősködöm, igaz, nem futballban, de ez most nem lényeges. Szóval, ha megy, hát menjen, annyit nem tett még hozzá a csapathoz, hogy komoly követelései lehetnének. Mert először teljesíteni kell - Barcában ráadásul a legmagasabb szinten, aztán lehet pofázni.

350418 2013.06.21. 19:34:49

[bastila](#1399576): Ebben tökéletesen egyetértünk!! nem tudom, hogy van ez, de Iniestának mindig hófehér a bőre!

350418 2013.06.21. 19:36:21

[assis81](#1399349): Nem olyan ijedős Neymar. Ahogy nézem, azt a nagy nyomást, ami ránehezedik, el fogja bírni.

350418 2013.06.21. 19:40:04

[JuvePredal91](#1399009): Kicsit másképp látom Maradona óta nem volt ilyen zseni, mint Messi. Nyilván, akiket felsoroltál, hihetetlen játékosok voltak, de Maradona és Messi külön tészta!

350418 2013.06.21. 19:41:25

[vigvik](#1398674): Igen, neked.

350418 2013.06.21. 19:43:01

Amúgy nincs velem semmi baj, csak ne húzzanak fel Messi kritizálásával.l Azzal sajnos sikerül elvesztenem a fejem.

334223 2013.06.21. 20:24:37

Szeretettel megkérem a blogtulajokat, h a kroki22 nevezetű trollt, a nyugalom többszöri megzavarása okán (bassza ki innen a picsába) bannolja. Egyáltalán nem vicces a retardáltsága, ha csak meglátom a nevét undor fog el, és nem ezért jövök ide. Ezzel sokan így vagyunk. Szépen kérem.

345062 2013.06.21. 20:42:38

[kroki22](#1400671): Neked most tényleg az a legfontosabb, hogy néz ki Iniesta? Nem olyan cuki, mint Messi? Senki nem húzna fel, ha az ilyen hozzászólásokat mellőznéd. Esetleg írhatnál pontot a kijelentő mondatok végére. Az tök jó lenne.

262141 2013.06.21. 21:29:00

[vily35](#1399255): Már írtam, hogy mi a megoldás. 1., Vitázol vele. 2.; Nem vitázol vele, nem foglalkozol vele, nem cikized harmadik félnek, egyszerűen "átugrod". 3.; A kitiltás a gyengék eszköze.

346180 2013.06.22. 01:25:58

Gyerekek! Szerintem ez a "krokizás" így méltatlan, és én meg szeretettel azt kérem, hogy akit zavar, ne reagáljon nyilvánosan (otthon baszkodhatja az asztalt)! Én nagyon remélem a sajtóhírek után is, hogy Thiago marad. Üdv és békesség!

346351 2013.06.22. 02:10:00

ez egyszerűen divat lett, hogy mindenki őt piszkálja. szerintem semmi gond vele, nem trágár, csak megszállott, na és?

275991 2013.06.22. 11:11:24

[kroki22](#1400663): Attól még, hogy más a játékstílusuk, nem jelenti azt, hogy jobbak lennének, az általam felsoroltaknál. Nem ők minden idők legjobb játékosai, olyan nincs. Minden generációnak meg van a maga legendája, ennek Messi, de hogy mindenkinél jobb, aki valaha cipőt húzott, óriási túlzás. Lefogadom, ha 10-15 évvel ezelőtt játszik, nem nyer négy aranylabdát.

262141 2013.06.22. 11:51:21

[JuvePredal91](#1403158): A futball folyamatosan fejlődik, nehezedik. Messi-ről pont azt mondja mindenki (értsd azokat, akik látták, edzették a régieket is és a mostaniakat is - pl. : Ferguson, Lippi, Hitzfeld, Capello, Wenger stb.), hogy valószínűleg azért ő minden idők legjobbja, mert olyan készségei vannak, amivel a régebbi típusú és az atletikusabb foci világában is a legjobb (lenne). 98 %-uk azt nyilatkozza, hogy Leó minden idők legjobbja.

340179 2013.06.22. 14:21:20

[kroki22](#1397015): messi nagyon nagy játékos. de én már mondtam, hogy nem a barca van messiért hanem messi a barcáért. nem kell neki hódolni senkinek. ugyan olyan tagja a csapatnak mint bárki más. társak nélkül max dekázgatni tudna a pályán. ezt a foci dolgot 11 játékos játsza. és komolyan mondom, hogy keress fel egy szakembert!!!! akár dr csernus imrét. nagyon súlyos problémáid vannak. komolyan mondom sík beteg vagy..... sajnállak.

338783 2013.06.22. 15:08:59

[sittingbull90](#1399733): Nem tudtok beletenni visszavásárlási opciót. Jelenleg, ha valaki kifizeti érte a szerződésében rögzített 18 millió eurót, akkor megvették. Állítólag ez azért van így, mert nem játszott annyit, amennyi minimumként rögzítve van a szerződésében.

349284 2013.06.22. 17:30:19

A szezon értékelést simán el fogadom,többé kevésbé magam is így látom mint Ti.Korábban gyakran idegesített,hogy vannak emberek akik "másként" gondolkodnak!Néha még most is zavar,de igyekszem elfogadni,bár nem mindig tolerálom.A legfrissebb témához,Thiagó el igazolásához pedig annyit,hogy MENJEN!!!!Nagyon remélem nem akar majd vissza jönni.Irritál a nagyképű gőgje,beképzeltsége.Rengeteg labdát adott el az elmúlt bajnokságban,de csodálkozik,hogy nem kap több lehetőséget.Az elöttünk levő bajnokság szerintem teljesen más lesz és nem csak Nejmar érkezése miatt!Titónak nagyobb szabadságot kellene adni.Örizzük meg a hagyományainkat,ugyan akkor vegyük fel a világfoci verseny szellemét.És még annyi lenne a kívánságom,Roura mester felé,hogy ősztől ne csak Messi-t nyomja gumibogyó szörp-pel,hanem Pedrót is mert ez kínosan gyenge teljesítmény volt Tőle.

350418 2013.06.22. 19:29:38

[laca78](#1404144): Már miért lennék beteg? Azért, mert megvédem?

350418 2013.06.22. 19:32:53

[JuvePredal91](#1403158): Ne légy ebben biztos. Messi és Maradona számomra nagyobb zsugások.

350418 2013.06.22. 19:32:57

[JuvePredal91](#1403158): Ne légy ebben biztos. Messi és Maradona számomra nagyobb zsugások.

350418 2013.06.22. 19:36:49

Azért kezdtem Iniestáról írni, mert borzasztó volt olvasni, hogy miket írtok Messiről. Gyakorlatilag mindenről ő tehet, ami a klubnál folyik. Ugye, milyen idegesítő, ha a kedvenc játékosáról olvas valaki ebben a stílusban?

350418 2013.06.22. 19:40:14

[laca78](#1404144): Nyilvánvaló, hogy Messi van a csapatért. Ezt ő is tudja. Azt is tudom, hogy csapatsport.

254576 2013.06.22. 19:41:20

vannak a világban gyógyíthatatlan betegek...

348522 2013.06.22. 19:52:07

[fecooo](#1405124): na de olyat láttál már, aki úgy gyógyíthatatlan, hogy téged visz a sírba...:)?

254576 2013.06.22. 19:54:42

[negaro](#1405162): a fringe c. sorozatban igen :P :D

350038 2013.06.22. 20:09:29

az a baj, hogy olyan természetesen és minden nélkül kimondják hogy messi ennyi meg ennyi gólt lőtt... mennyit lőtt ronaldo? mennyit zidane ? éveken keresztül? messi minden idők legjobbja a 4 zsinórban megkérdőjelezhetetlen aranylabda miatt .... azért minden idők legjobbja mert élmény volt nézni a játékát mióta bemutatkozott a barcaban..... igen iniesta egy nagyon jó labdarugó és végtelenül szimpatikus is.. de nem messi... nem is lehet egy lapon említeni őket tudásban...

343103 2013.06.22. 20:45:59

[Hype_HUN](#1404308): értem :D köszi [xavih](#1404714): a Thiago-s résszel qvára egyetértek. Nekem is elegem van belőle, mehet Isten hírével. Nem tudom mit akar. Xavi vagy Iniesta tudott várni a sorára, ő meg itt hisztizik. Mehet nyugodtan.

350418 2013.06.24. 10:20:26

[Kimi00](#1405220): Miinden szavaddal egyetértek!!
süti beállítások módosítása