HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) konyvkritika (1) könyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) video (5) videó (3) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

30000

2013.05.05. 07:49 vigvik

Minden idők legnagyobb BL elődöntős buktája ellenére sem hiszem, hogy hatalmas csalódottságnak kell uralnia minket, ennek pedig kettő oka is van. Az egyik, hogy idén már legalább kétszer (Milan, PSG) láthattuk ezt az erőtlen-fantáziátlan Barçát, tehát mellbevágó meglepetésként nem érhetett minket ismét ugyanazt megtapasztalni.

A másik ok pedig, hogy az összképet tekintve felesleges kifogásokat keresni. Ha korábban lehetett is, most a párharc után nincs helye a „ha akkor…, akkor…” típusú gondolatoknak, így pedig kevésbé fájdalmas a kudarc is. Még akkor is, ha kézenfekvőnek tűnik éppen ezt nagyobb tragédiaként értelmezni. Elhiheti mindenki, hogy nem beszéltünk össze negaroval, de én is úgy érzem, hogy a „majdnem, de mégsem” Inter és Chelsea párharcok inkább voltak nehezen feldolgozhatók, mint az utóbbi másfél hetünk az európai porondon.

Minden idők legnagyobb BL elődöntős buktája ellenére sem hiszem, hogy hatalmas csalódottságnak kell uralnia minket, ennek pedig kettő oka is van. Az egyik, hogy idén már legalább kétszer (Milan, PSG) láthattuk ezt az erőtlen-fantáziátlan Barçát, tehát mellbevágó meglepetésként nem érhetett minket ismét ugyanazt megtapasztalni.

A másik ok pedig, hogy az összképet tekintve felesleges kifogásokat keresni. Ha korábban lehetett is, most a párharc után nincs helye a „ha akkor…, akkor…” típusú gondolatoknak, így pedig kevésbé fájdalmas a kudarc is. Még akkor is, ha kézenfekvőnek tűnik éppen ezt nagyobb tragédiaként értelmezni. Elhiheti mindenki, hogy nem beszéltünk össze negaroval, de én is úgy érzem, hogy a „majdnem, de mégsem” Inter és Chelsea párharcok inkább voltak nehezen feldolgozhatók, mint az utóbbi másfél hetünk az európai porondon.

Viszont ma eljött a(z egyik) pillanat, amikor kifogásnak helye nincs, egyszerűen kötelességünk végre learatni annak a gyümölcsét, amit ősszel vetettünk! Bár nem dolgozom az agráriumban, tisztában vagyok azzal, hogy a gyümölcsöt ritkán vetik (pláne nem ősszel), így szintén ritkán szokták aratni is. Viszont így legalább sikerült összehoznom a blog történelmének talán legképtelenebb mondatát. Ha alaposabban végiggondolom, valószínűleg értelme sincs, de minél többet agyalok rajta, annál kevésbé látom át…

Gyakorlatilag tökmindegy, hogy ma este végül játszik-e majd Messi (állítólag egy félidőre már hitelesített), a csapatnak bármilyen összetételben meg kell vernie a Betis-t! Egyik oldalról tartoznak ezzel a stadionba kilátogató közönségnek, másik oldalról pedig tartoznak az egész szurkolótábornak azzal, hogy nem nyúzzák az idegeinket az utolsó fordulóig a majdnem megnyert bajnoki címmel. Pillanatnyilag a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy kinek milyen kínjai voltak/vannak, ami miatt gyengélkedett a szezon egészében, vagy egyes szakaszaiban, a srácoknak kötelessége nem szavakban, hanem tettekben megtenni mindent a győzelemért! Bár nekünk azt mondták, ez már szerdán is így volt, jobb lenne kétségek nélkül és egyöntetűen érezni a csapat elszántságát a mai bajnoki után.

A múlt szó önmagában hordozza jelentését (ahogy az már jó esetben lenni szokott a szavaknál), ha mi szurkolók hajlandók vagyunk múltként tekinteni a szerdára, tegye azt a csapat is, és adjon némi kárpótlást azzal, hogy győztes meccset játszik otthon. Legalább egy Betis ellen.

Ez utóbbi megjegyzés persze nem akarja leszólni az ellenfelet, inkább akar arra vonatkozni, hogy ne kelljen foglalkoznunk egy verhető ellenfél terveivel, vagy akaratával. Legyünk annyira erősek, hogy egyértelművé tegyük az erőviszonyokat, ha már éveken keresztül képesek voltunk erre, és ha már ennek a lehetősége ebben a csapatban a Bayern párharc ellenére is benne van. Ráérünk majd évet értékelni, problémákat összegezni, ötleteket ütköztetni a hogyantovábbokról, ha végre zsebben a trófea. A végső sikerhez ma este szükségünk van a három pontra, további négy meccsen pedig (feltételezve, hogy a Real mindent nyer majd) még kettőre.

Ma megszületik a blog történelmének 30000. kommentje. Köszönet (majdnem) mindenkinek a 29999-ért!

Spanyol bajnokság 34. forduló

FC Barcelona – Betis

TV: Sport1, 21:00

230 komment

Címkék: beharangozó spanyol bajnokság Barcelona Betis

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr456017586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

344955 2013.05.05. 22:30:15

Iniesta milyen passzt adott te jóisten. Zseni a tag!

347396 2013.05.05. 22:30:29

Messi..hat ez nem semmi...:)) Es milyen jatekkal..szep volt! Kapus meg egy igazi paraszt!

347974 2013.05.05. 22:31:26

Sanchezről se felejtkezzünk el! Ma hatalmasat játszik! Pedrot eresszük el, Sanhezt tartsuk meg. Villa kérdéses, de én szeretném ha maradna.

308589 2013.05.05. 22:31:36

[Vuki_01](#1238828): Akkor, amikor Messi is játszik, mindig.

308589 2013.05.05. 22:32:44

Na, ez a gól már hasonlít arra, amit errefelé és arrafelé Barcelonának neveznek...

347974 2013.05.05. 22:33:37

[bondia](#1238831): Nam csak paraszt, hanem egy igazi tapló köcsög. Szegény Sanchez durvát kapott nagyon. :(

308589 2013.05.05. 22:33:49

Bocs, a Milan ellen centert játszott, Messi meg hátrébb, nyertünk is 4-0-ra!

308589 2013.05.05. 22:34:06

Bocs, a Milan ellen centert játszott, Messi meg hátrébb, nyertünk is 4-0-ra!

344955 2013.05.05. 22:34:17

Sanchez egész jó elől a kombinatív játékban. Kár, hogy a helyzetkihasználással hadilábon áll.

347974 2013.05.05. 22:34:36

[barcinha](#1238835): De Messi már alig játszik az utóbbi kb. 1-1.5 hónapban. És sajnos Villa továbbra sem szuperál. És erről nem Messi tehet.

347396 2013.05.05. 22:35:34

[kastraki](#1238816): Nekem viszont igen..:)de minimum a haromban:)

349051 2013.05.05. 22:37:36

kövezzetek meg, de én ezt a játékot akarom látni minden mecccsünkön! bánom is én ha 5 évig nem nyerünk BL-t.. támadófoci a javából, ínyenceknek való megoldásokkal fűszerezve, káprázatos megoldások, és gólgazdak meccsek. ez a BARCELONA. legalábbis számomra, én ebbe szerettem bele, immár 14 éve. a címekért,serlegekért való nyáladzást hagyjuk meg a történelem és identitás nélküli kocáknak. Visca el Barca :) Messi pedig tuti hogy egy másik galaxisból jött :D

349051 2013.05.05. 22:41:34

és ha Jupp Heynckes a legalulértékeltebb edző, akkor Iniesta ugyanez játékosként... ha Aranylabda nélkül vonul vissza az óriási szégyen lesz.

347974 2013.05.05. 22:41:41

[_jinho_](#1238854): Teljesen egyetértek. Ez ma olyan játék volt ami méltó a Barcához. Szórakoztató, intelligens, szemkápráztató. Ha Tito ilyen focit fog tudni játszatni a fiúkkal akkor maradjon még évekre. Mondjuk ehhez kell a Betis is, ami elég gyenge, de nem durva. Azért más úgy játszani, hogy nem kell attól félni, hogy agyonrúgnak hátulról.

308589 2013.05.05. 22:42:10

[Vuki_01](#1238846): Nem azt mondtam, hogy Messi tehet róla, csak azt, hogy hatékonyabbak lennénk, ha neki a szélről indulva nagyobb területe volna, és még esetleg Villának is tudna labdákat adni. Mert Messi túl jó ahhoz, hogy lesipuskásnak használjuk. Játszottuk már ezt. Messi, Eto'o, Dinho, vagy Messi Eto'o Henry. És Villa első évében is, azért rúgott akkor olyan sok gólt. De amikor kitettük a bal szélre lefőtt neki a kv. És erről Pep tehet, nem ő.

344955 2013.05.05. 22:46:02

Uhh Dani Alves, pedig, hogy rákészűlt a beadásra :))

308589 2013.05.05. 22:46:28

Ez a játék tényleg szép meg minden, de ha Spanyolországon kívül is szeretnénk valmit nyerni, ahhoz vékony. Meg a Realhoz is. Fizikailag erősebb csapat kell. Egy jó bekk, megy ütközőember, meg egy center, aki nem 160... Nincs ebben semmi teljesíthetetlen, sőt még nem is egy korszak vége. Az alapjáték megvan évek óta, azt kell egy kicsit modernizálni. Ennyi. Szerintem.

349051 2013.05.05. 22:47:17

[Vuki_01](#1238866): persze, a Betis egy rémszimpatikus csapat amúgy. nem is emlékszem mikor játszottunk velük utoljára rossz meccset. bátran fociznak mindig, nyílt sisakkal és Denilson is ott húzogatott :) ami még pozitív hogy Messi nélkül is jól játszottunk illetve hogy szemmel láthatólag is sokat futunk, megy a mozgás egész pályán, sok opció van az előrejátékhoz!

269281 2013.05.05. 22:48:52

[Vuki_01](#1238866): Ez a Betis halálgyenge, nem mi vagyunk szemkápráztatóak! Egy igaz Baca ezt a Betis 5-6 góllal verné!

344955 2013.05.05. 22:50:20

[barcinha](#1238879): meg van azért egy olyan játékosállomány, aki most még túl fiatal, de bennük van a potenciál és ha évről évre fejlődni tudnak, akkor nem lesz baj.

308589 2013.05.05. 22:50:41

[dcke](#1238773): A "kis fülbevalós Neymart" nem is centerbe tenném, hanem a bal szélre, szintén inside forward pozícióba. Just to inform you..

344955 2013.05.05. 22:51:07

Messi mennyire akar, 93. perc 4-2 és ennyire kivan egy elpuskázott helyzettől.

349051 2013.05.05. 22:51:48

[barcinha](#1238879): Thiago Silva oder Hummels ( nem érhetjük be "kevesebbel", szerintem Song tökéletes mint ütközőember, ráadásul Keitahoz képest egy labdazsonglőr. A centerrel is egyet értek, bár én nem örültem Villának meg Ibrának sem.. Eto'o volt számomra az ideális ék ebben a játékban. Gyors, erős, dinamikus, és egy kérlelhetetlen gólvadász. Imádtam :/

269281 2013.05.05. 22:52:03

[bondia](#1238848): Nekem is benne van a 3-ban, Puyol után a 2. Song egyre jobb szerintem! Csak keveset játszik!

347974 2013.05.05. 22:52:15

[barcinha](#1238868): De nem lettünk hatékonyabbak, pedig Villa mostanában jónéhányszor játszott középen. Mégsem szórta a gólokat.

269577 2013.05.05. 22:53:13

azért a második Betis-gól nagyon szép lövés volt, Villa meg szemfülesen kihasználta a 354653145.-ik helyzetét a meccsen.

348398 2013.05.05. 22:53:49

Nekem Tello tetszett ma is. Van benne elég pofátlanság és nem látom rajta a Messi parát, beválallja a lövéseket, meg passzol is, ma nem rajta hanem a videóbírón múlott a gólja....

347974 2013.05.05. 22:54:16

[kastraki](#1238885): Egy igazi Barcában Messi nem lenne sérült és 90 perc alatt mesternégyest vágott volna. De egy éles Villa esetén is 6-2 lett volna minimum ide. Helyzetkihasználásunk szar volt, de a helyzetkidolgozásunk nagyon jó volt végre. Örüljünk a kis dolgoknak.

344955 2013.05.05. 22:54:32

[_jinho_](#1238896): szerintem sem kell ütköző. Song és Busi meg tudják azt oldani. Kiváncsi lennék arra is, hogy esetleg ketten hogy nyomják, ha összeszoknak. Nagy segítség lenne a nem túl acélos védelemnek. Egy magas, stabil középső védő viszont mindenképp kell. Remélem ha Neymart meg is szerezzük, azért még marad pénz Hummelsre (vagy akár T.Silvára).

344955 2013.05.05. 22:56:07

[bgriffin](#1238904): én stream-en néztem, nem egy HD minőségben, de úgy láttam, hogy nem volt bent a labda teljes terjedelmével.

347974 2013.05.05. 22:56:23

[bgriffin](#1238904): Ma tulajdonképpen mindenki jó volt. Ok, Villa helyzetkihasználása csapnivaló volt, de ezt leszámítva mindenki jót játszott. Alves volt még gyengébb a mostanában megszokottnál, rettentő sok rossz beadása volt. De neki a tavaszi szezonja miatt ezt megbocsátom. :)

308589 2013.05.05. 22:57:15

[_jinho_](#1238896): Tökéletesen egyetértek. Az elmúlt két évben mást sem hallunk, hogy ez minden idők legjobb Barcája, pedig ez csak parasztvakítás, sokkal jobb volt a csapat Pep első évében, illetve a Dinho, Eto'o, Messi, Larsson, Deco, Edmilson Márquez féle is. Azért, mert Leót akkor még nem félistenként, hanem játékosként kezelték. Higgye már el mindenki, hogy neki sem tesz jót...

345072 2013.05.05. 22:57:34

De mi volt az a Messi rage a végén? Valaki nyugtassa le és mondja meg neki, hogy a meccs meg lett nyerve és két gólt rúgott tehát nem maradt le Ronitól. Komolyan mondom nagyon szeretem a kis Argentint de ha csinálja az eszét akkor ajánlom Titonak hogy rakja rendbe.

308589 2013.05.05. 22:58:20

[Vuki_01](#1238912): Alves egyik "rossz" beadásából egyenlített Villa...:)

308589 2013.05.05. 22:59:02

[DshadoW](#1238919): De kurvára egyetértek...

347974 2013.05.05. 22:59:08

[benibarca](#1238907): Igen, Busi és Song együttes játéka nagyon ésszerű lenne idegenben az erős ellenfelek ellen. Az első Bayern meccs is más lett volna, ha a Busi-Song-Xavi középpálya kezd. Nem kell idegenben megnyerni a párharcokat és ehhez nagyon stabil középpálya kell. Ezen segíthet a Busi-Song kettős.

344955 2013.05.05. 23:00:01

[DshadoW](#1238919): Szerintem az, hogy akar, küzd és hajt az nem baj, sőt inkább dicsérendő. Ha a Bayern ellen is valami hasonló mentalitással áll fell a csapat, biztos vagyok benne, hogy nem kapnak ki 3-0-ra a hazai közönség előtt.

347974 2013.05.05. 23:00:17

[Vuki_01](#1238922): Ja, szerintem ha Busi és Song is játszik akkor akár a 3-4-3 felállás is opció lehet, mert ők ketten hatékonyan tudnák megszűrni az ellenfél támadásait.

348977 2013.05.05. 23:01:02

Megvan a meccs, ez a lényeg. A Betis borzasztóan védekezett, rúghattunk volna nekik még 4-et simán. A védekezésünk viszont továbbra sem tetszik. Egy komoly csapat megint rúgott volna nekünk 3-4-et, ami nem jó. A 2 szűrős taktikán el kellene gondolkozni, Alvessel meg vmit csinálnék, mert nem tud beadni. 10-ből 1-szer sikerül neki, ami nagyon rossz arány. Közeledünk a bajnoki címhez, ez a lényeg...:)

256533 2013.05.05. 23:05:01

Rég anyáztam enynit a meccsünkön, mint az első félidőben, de azt kell mondjam már hiányzott:). A csapat megtette, amit kellett, hajtott mindenki, helyzetek megvoltak, és hibák is, de inkább ez, mint amit a tavasszal sokszor láttunk. ÉS 2 hátrány után sem álltak meg, mentek tovább előre. A hozzállás ma legalább rendben volt. ÉS végre nem tötyögtünk a középpályán, hanem megpróbáltunk gyorsan előrejátszani. Ennek lett eredménye, hogy lehet Xavinak, Innek csak 80% volt a passzmutatója:), de nem si tudott időben visszarendeződnia védelem. Tello és ALexis jó volt, Villa hős lehetett volna, így csak a becsületét mentette meg a góljával. A 4-ik gól meg az első két év szellemes játékát idézte:).

346649 2013.05.05. 23:07:47

[DshadoW](#1238919): kurvára nem értek egyet. Messi rendben van, nem kell rendbe rakni.

344955 2013.05.05. 23:10:25

[Peter1982](#1238930): Ez van, ezt kell szeretni. A védelmünk egész szezonban nem volt képes összeállni és a nagyobb csapatok ellen ez ki is jött. Meg amikor a legjobban kellett volna, akkor még a sérülések is bezavartak. A mai meccs egy simma 5-1, 6-1 is lehetett volna, de összességében elégedett vagyok, mert volt támadó foci és nem csak az alibi passzolás. Látszott, hogy hajtanak és a pocsék helyzetkihasználás ellenére nem törtek meg, hanem összeszedték magukat és végül magabiztosan hozták a három pontot. A következő fordulóban már keményebb próbatétel elé nézünk.

349051 2013.05.05. 23:10:53

[barcinha](#1238917): de még mennyire nem tesz jót neki! én adnék Titonak még egy évet bizonyítani, ha egészséges. De a " Messi - problémát " ( ha ilyen létezik egyáltalán ) csak egy nemzetközileg is elismert, kellőképpen karakán és mindenekelőtt nem Barcelona kötődésű edző tudná kezelni. egyébként én az ilyen meccsekért ülök le Tv-t nézni, pompás vasárnap esti program volt :)

269281 2013.05.05. 23:10:56

[Vuki_01](#1238905): (158) Az a baj, hogy ehhez a gyenge Betishez is Messi kellett, hogy leverjük! Messi is emberből van (félig), ő is megsérülhet, és akkor nem vagyunk az "igazi Barca"! Villa a lábtörése előtt is gyenge volt már Pedróval együtt, és engem nem érdekel hány gólt rugnak a sp. válogatottban, csak amit itt a Barcában rugnak! És itt ez ez egy nagy 0!

256533 2013.05.05. 23:11:03

[zsugasvili1](#1238944): csatlakzom. Én ezt szeretném látni minden játákoson, ha akár egy agyonnyert meccsen is, a kihagyott helyzet bosszantja őket, vagy egy fölöslegesen bekapott gól indulatokat vált ki belőlük. Ez mutatja, hogy van harci szellem.

308589 2013.05.05. 23:11:23

[Peter1982](#1238930): Köszönöm. Már amit a két szűrős taktikáról mondtál. Gyakorolni kellene egy alternatív felállást, combosabb ellenfelek ellen. Ahhoz persze kéne igazolni még egy szűrőt, Illetve még azt sem biztos, mert Mascheranónak is az az eredeti posztja. De a középső védő akkor is nagyon kell, meg a center, meg Neymar.

334243 2013.05.05. 23:13:36

na, az utolsó 10 percre már egész Barcás volt ez! magabiztosan és magától értetődő természetességgel játszottuk át a gondosan szétzilált ellenfelet, és hármasával rohantak a támadók, hogy lehessen indítani ha Villát eladjuk, ki fog gót szerezni Alves beadásból?? :)))

345072 2013.05.05. 23:16:47

Nem értek egyet. Ilyen dühkirohanás Roncikánál elnézendő. Egy elvesztett meccsen. Ahol jogtalanul ítélnek valamit ellene. De nem egy megnyert meccsen ahol jól teljesítesz. Mit akart? Nem hinném, hogy az ő standardja egy Betis mesterhármas lenne. Ilyet még nem láttunk tőlle és nem is akarok többet. Ez puszta hisztéria. Amolyan "ez a fasza csel nem sikerült most aztán pusztuljon a világ".

348887 2013.05.05. 23:22:13

Győzelem. De a problémák szó szerint ugyanazok, mint hónapok óta.

269281 2013.05.05. 23:23:01

[barcinha](#1238917): (162) Szerintem is jobb volt a régi csapat, és Pep első 2-3 évi csapata! Csak régebben Messi nem volt ilyen kiemelkedő tudású a többiek közül! Most se félisten ő, csak a többiek Villa, Pedro, AS, Fabregas megálltak a fejlődésben, ami mindegyiküknél ment a Messivel való játékban, azt egyszerűen nem képesek ma játszani. Messi nélkűl se!

344955 2013.05.05. 23:23:01

[DshadoW](#1238967): szerintem meg rosszul értelmezed a helyzetet. Messit érzésem szerint frusztrálja, ha nem tud játszani (főleg amikor látja a csaparttársak bénázásait, és szó mi szó, meg is értem). Most pedig, hogy beállt nagyon élt benne a bizonyítási vágy (még ha mindenki tudja is, hogy mire képes). Látszott is, hogy mennyire koncentrált mindkét szabadrúgásnál és végig dinamikusan mozgott a pályán, nem igazán volt sétálgatás. A végén pedig egy védjegyévé vált góllal koronázta volna meg a teljesíményét, csak a befejezésben hiba csúszott. Szerintem érthető, hogy emiatt dühös volt kicsit.

349625 2013.05.05. 23:24:29

végre, hajtás volt, akarás. Mára ennyi bőven elég.

348977 2013.05.05. 23:26:32

[barcinha](#1238955): Teljesen egyetértek. Középső védő, center, Neymar. Több szűrő nem kell, mert jelen pillanatban van belőle 3 a keretben, ennyinek elégnek kell lennie.

345072 2013.05.05. 23:27:08

Hát eltérő a nézőpontunk :D Szerintem túlreagálta, de ez csak az én véleményem. Aztán mikor a marca lehozza, hogy "Messi a hiszti király" ne csodálkozzunk :)

308589 2013.05.05. 23:29:08

[DshadoW](#1238967): Támogatlak. Messit a zsenialitása mellett pont azért szeretjük, mert nincsenek sztárallűrjei. Az ilyen hülyeségek a dedóba valók, nem a focipályára. Én is érte haragszom, nem ellene. Barca-szurkoló vagyok, nem Messi-drukker.

349625 2013.05.05. 23:29:40

Még valami azoknak, akik elküldenék a most gyenge formában játszókat. Ronnie Sullivan 10:7-re vezet a snooker vb döntőben, volt neki egy rohadt hosszú nyeretlenségi sorozata, aztán ráfeküdt a mentális felkészülésre, és íme megy a szekér, nem felejtett el játszani, csak mentális gátjai voltak. Nem mondom azt, hogy mindenki maradjon, csak azt, hogy könnyebb azt mondani, hogy elfelejtett focizni, küldjük el, és vegyünk helyette X-Y-t.

348977 2013.05.05. 23:31:00

[OutSider50](#1238988): Én is nagyra értékelem, hogy nem törtünk meg egy pillanatra sem. A csapat hozzáállása tetszett, az is, hogy ennyiszer helyzetbe tudtunk kerülni, a helyzetkihasználás és a védekezés viszont szörnyű volt. Iniesta és Xavi is tetszettek ma, Xavi kifejezetten jó labdákat osztogatott. Song megint jó volt, mint ahogy Pique is. Adriano és Alves nem tetszett, Alba is hozta a tőle elvárhatót, Tello kifejezetten bíztató volt, Alexis is hetek óta jó, Villa írtó peches volt ma, de szerencsére még a cseréje előtt sikerült gólt fejelnie, így kicsit megnyugodhat. Messire meg nincsenek szavak...

269281 2013.05.05. 23:33:44

[DshadoW](#1238967): Ez a hozzáállás (Messi) hiányzott a Bayern ellen mind2 meccsen. Inkább rugja szét a kapufát, v a reklámtáblát, kapjon idegrohamot mindenki, mint az a lélektelen játék, ami volt bajorok ellen!@

308589 2013.05.05. 23:42:03

[DshadoW](#1238993): mondjuk a Marcát pont telibe fosom... De roppantul örülök, már csak egyet kell nyerni!:) És tényleg ne temessük el a csapatot, nekem valami azt súgja, jövőre megint jók leszünk.

343080 2013.05.05. 23:43:26

1. nekem tetszett a mai jatek. gyorsak voltunk es kreativak, es ujra volt koncepcio a palyan. ja es meg annyi, hogy en evekig azt szerettem a barca jatekaban, hogy a jatekosok sokszor teljesen mashova passzoltak mint amit a kepernyo elott az ember vart (es ezek mind zsenialisak voltak). mai meccsen ujra rengeteg ilyen zsenialis passz volt. na ezert szeretem oket! 2. ha villa belovi a helyzeteket, akkor ez egy sima meccs. es azert jo volt latni, hogy messi nelkul is mukodik a csapat. az mas kerdes, hogy az elso felidoben teljesen idegbeteg voltam. viszont nagyon orultem villa goljanak. 3. aki viszont borzalmasan gyenge, az dani alves. fajdalmasan gyenge a vedomunkaja, pontosabban ahogy nem er vissza. valahogy pont akkor nincs pont sehol, amikor az ellenfel az oldalan tamad.

344955 2013.05.05. 23:43:48

Azért szép lenne az utolsó meccseken 12 pontot szerezni és 100 ponttal nyerni a bajnokságot:)

346649 2013.05.05. 23:46:28

Már 1 pont sem kell, ha a Madrid csak 1 pontot szerez a Malagától szerdán.

348977 2013.05.05. 23:47:44

[benibarca](#1239018): Hát én azt most nem tudom elképzelni, hogy megverjük az Atleticót... 2 nyamvadt döntetlen is elég lenne már, de ettől a csapattól azt várom el, hogy egy győztes meccsel legyen bajnok. Persze, ha nem nyer a Real jövő héten, akkor már bajnokok vagyunk, akármi is történik.

346649 2013.05.05. 23:48:13

Szív a PSG Párizsban, a Valenciennes vezet ellenük a szünet előtt, ráadásul Thiago Silvát kiállították (remélem elmegy a kedve a francia bíróktól).

269281 2013.05.05. 23:50:26

[OutSider50](#1238997): Az a baj, hogy itt pár játékosnak régen mentális gondja van!

346649 2013.05.05. 23:51:00

[Peter1982](#1239027): Ha a Real kikap a Malagától és utána az Espanyoltól (előfordulhat), akkor akár le is adhatjuk a matracosoknak, mert a Real még játszik a Real Sociedad-dal is, így meglehet a 2. hely a matracosoknak. Ha. Ha-ha-ha.

269281 2013.05.05. 23:53:13

Ja és ez csapatjáték, nem egyedűl szívja meg a mentális gondjait mint a snokeerben!

269281 2013.05.05. 23:58:52

[zsugasvili1](#1239033): Az Espanyol csak ellenünk tud mutatni valamit, a Real ellen mindig 0! Kizárt, hogy a Real kikapjon a Malagától és az Espanyoltól! A RM-ban több a tartás ettől!

344955 2013.05.05. 23:59:24

[Peter1982](#1239027): szerintem a mai játékkal és egy 90 percet robotoló Messivel simmán verjük az Atleticót. Mostanában csak a Real elleni meccsüket láttam, de elég súlytalanok voltak, pedig a Real nem éppen a legerősebb kezdőjével állt fel.

347396 2013.05.06. 00:01:15

En is orommel nyugtaztam a mai jatekot,es szinten jol szorakoztam a csapat performanszan.Villat kicsit sajnaltam,mert hajtott a golert,beindult,helyzetbe kerult,de szar volt a helyzetkihasznalasa,viszont nagyon megerdemelte a talalatat..Szellemes volt a jatekunk,bar azert ne felejtsuk el,hogy a Betis messze nem europai elcsapat,megis siman kaptunk kettot,es volt meg helyzetuk..Ez azert tovabbra is aggaszto,ugyhogy tulertekelni sem kell a sikert. Arra valoszinuleg a jatekosok is rajottek,hogy mar csak a bajnoksag maradt,igy nem erdemes tartalekolni,ezert vegre volt hajtas.. Jovo heten az AtleticoMatrac,akar meleg is lehet,de ha ilyen szellemes,veszelyes jatekkal rukkolunk elo,idegenben leszunk bajnokok!:))

348977 2013.05.06. 00:02:47

[benibarca](#1239041): A Real ellen mindig súlytalanok, viszont kizárt, hogy ellenünk is azok lennének. Ha a védekezésünk nem javul (nem fog), akkor ott is kapunk 2-t, és max. X lesz a vége. A Real nem fog ennyiszer kikapni, erről ne is álmodjon senki. A kupában van keresnivalója az Atleticónak, a bajnokságban nem nagyon.

346649 2013.05.06. 00:04:24

[kastraki](#1238951): Ez a gyenge Betis ősszel megverte a Realt. Ma a kurva mákjukból kiindulva játszották azt amit, azt hitték örökké mákjuk lesz. Ők azért nem olyan jók, hogy a saját pályánkon a térfelünkön letámadjanak.

344955 2013.05.06. 00:07:13

[Peter1982](#1239048): Az Atletico második helyében én sem hiszek, viszont abban sem, hogy ez a Barca ne lenne képes megverni őket. Ősszel is kaptunk 1-et, de 4-el válaszoltunk. A védelmük nekik is sebezhető. Én abban bízok, hogy többet rúgunk majd, mint amennyit kapunk. Egy 1-2, 2-3 szerintem reális eredmény. Persze, ha a támadójáték nem fog menni, akkor nagyon x szagú a dolog.

346649 2013.05.06. 00:08:35

[kastraki](#1239039): ismerem az Espanyol történeteket. A Real mindig megkapja, amikor a bajnoksághoz kell neki. De most a 2. hely miatt nem biztos, hogy beváltják a bónokat. Már ősszel is adtak nekik 1 pontot, akkor már feladták a bajnokságot, az Espanyol meg éppen kiesésre állt.

346557 2013.05.06. 07:46:37

Direkt Songot figyeltem egész meccs alatt. Egyszer sem !!! passzolt előre, csak oldalra! És ütközni sem ütközött egyetlen egyszer sem !!!. Elnyomták, megelőzték. A fejpárbajok közül pedig kettőt nyert meg. Nem is értem miért szopkodjátok, meg azt sem mit láttak benne amikor leszerződtették...? Nem fordul, hanem kanyarodik. Busquets cipőjét nem kötheti be...

349548 2013.05.06. 09:28:29

@binglof: Song kb. két meccsen mutatott számomra is kielégítő játékot. Már többször leírtam én is, hogy lassú, az oldal irányú kocogása és oldal ill. hátra passzai, amelyek átlag hossza 8 méter a tipikus alibi focit mutatják be. A támadó játékot nem segíti és amint szorult helyzetbe kerül, azt egyből el is veszti. Kiadtunk érte 19 misit és egy fikarcnyit sem jutottunk vele előrébb. Hát erre az igazolásra sem lehetünk büszkék!

346557 2013.05.06. 09:36:49

[Trinity59](#1239554): Hummels meg nem kell Titonak... Silva-n erőlködnek, amikor már tavaly sem akart idejönni. Nem lesz itt lófasz igazolás se.

348887 2013.05.06. 10:31:07

[binglof](#1239570): De, lesz. Neymar stb. Most komolyan el vannak szánva, Más kérdés, hogy Silva erőltetése totálisan értelmetlen. Ráadásul folyton megsérül. Egyébként nem kellene eladni Alexist, ki lesz a támadó Messi és Neymar mellettt, ha mindenki elmegy? Tello szimpatikus, de soha nem lesz a legmagasabb szint, még akkor sem, ha a Kocka tényleg butuska kissé. Cuenca nem fog visszajönni. Bojan szintén passzé. Más meg nincs. (Ja, Pedro.) Fábregast is bűn lenne eladni. Thiagót és őt sokkal többet kellene foglalkoztatni. Ha jön két htávéd, Masche visszamehetne a középpályára. Messiben meg az a megdöbbentő, hogy olyan teljes természetességgel nyer meg meccseket, mint ahogy más kimegy a konyhába, vagy megiszik egy kávét. Ilyet más nem tud. Még Cé is izzad, robotol, pedig ő aztán tényleg abszolút világklasszis. Láttuk, mit csinált tegnap Villa, öt helyzet kell, hogy egyet bevágjon, pedig ő is elsőrendű játékos. Messi egyszerűen túlvilági jelenség. Metafizikus manus

254576 2013.05.06. 12:24:57

[carpentier](#1239632): nah ugye, h megválaszoltad a saját kérdésed :D nem kell ide se holmi Alexis, se Tello, se Villa (se kanál...:P ), se senki, hiszen ott lesz a csodálatos, a fantasztikus, az utánozhatatlan Pedro Rodriguez Ledesma! a véleményem továbbra is tartom: Pedro, Dos Santos (őt mondjuk sajnálom...) OUT, Hummels, kapus, Agüero IN, Neymar maradjon csak OUT! :) Villát nem kéne eladni, mert Larsson-féle szerepre bőven jó, Alexis eladása "fatal error" lenne, ahogy Abidalé is(!!!), a maradék meg úgyis vagy megfér a keretben és küzd a helyéért, vagy lemorzsolódik a következő szezon végére... de a lényeg: Pedro tűnjön a csapatból! hány játékostól szabadultak meg(vagy éppen készülnek megszabadulni...) az edzők, miközben Pedro él, mint Marci hevesen... ez tűrhetetlen számomra, főleg ahogy korábban is említettem, Titiék esetét figyelembe véve...

337801 2013.05.06. 13:23:47

[fecooo](#1239763): villa azért más csapatban simán lehetne még kezdőszint, nálunk meg már csak larssonnak férne be. így felesleges megtartani, főleg, ha egy 10-15 millió kapunk is még érte. thiago silva > hummels, ezt meg még mindig tartom. a brazil is és a német is nyomta a sablonnyilatkozatokat, hogy soha nem lehet tudni, nyáron kiderül. és, ha mindkettőt meglehet szerezni, akkor inkább a jobbat, gyorsabbat szerezzük meg, aki hamarabb betudna illeszkedni (brazil vs német), mégha drágább is. ezen ne spóroljunk.

308589 2013.05.06. 13:27:17

[fecooo](#1239763): Azért nem értek egyet Agüeróval, mert ő már nem biztos, hogy fejlődőképes 25 évesen, a 21 éves Neymarban meg bőven van kihasználatlan potenciál, ha beválik, négy évvel tovább lehetne nálunk. Pedro eladását támogatom, Villáét nem, bár ő már elég koros, lehet, hogy most még lehetne érte viszonylag jó árat kapni (10-12 milla). Agüerót nem kapnánk meg negyven alatt, meg minek vegyünk még egy ugyanolyan testalkatú támadót, amilyenből már van pár. Rooneyt akarom, vele tényleg bővülne taktikai repertoár, csakúgy, mint Neymarral.

308589 2013.05.06. 13:31:49

[kristop](#1239847): Thiago Silva a világ legjobb középső védője, elegáns, mint egy arisztokrata, és úgy helyezkedik, mint csak Beckenbauer meg Nesta tudott. Hummels viszont fiatalabb, de hajmersztő helyezkedési hibái vannak. Én mondjuk Dedét hoznám leginkább, mert olcsó és jó.

337436 2013.05.06. 13:32:03

Mégis Messi jelentette megint a különbséget...

348887 2013.05.06. 14:04:11

[barcinha](#1239857): Ez az! Rooney ÉS Neymar egyszerre! Hátra két védő (egy drága, egy olcsóbb). Kapus. Ennyi, tessék a pénztárhoz fáradni+ (Ja, és egy edző, de ezt már le se merem írni...)

349548 2013.05.06. 15:53:10

Azért ebben a csúfos BL vereségben van valami nagyon jó. Erre nagyon nagy szükségünk volt és reméljük, hogy ez a nagy pofon még idejében jött. Ha ez nem lett volna, akkor lehet, hogy még egy évünk rá ment volna és akkor még nagyobb árat kellett volna fizetnünk. Be kell látni, hogy most már nem lehet tovább a szőnyeg alá söpörni az alapvető problémákat, amik idáig juttatták a csapatot. Nyáron vérző szívvel és kemény kézzel meg kell válni azoktól a játékosoktól, akiknek évek óta csak villanásaik vannak. A Barcelona ikonjai köré. akik a hátukon vitték a csapatot, fel kell építeni a következő generáció alapjait. Venni kell 2-3 klasszist, de csak is pozícióra és be kell építeni az ajtóban várakozó tehetséges saját nevelésű fiatalokat. Lehet, hogy az eleje egy kicsit döcögős lenne, de kis idő múlva újra beindulhatna a gépezet. Ha ezt nem teszik, akkor 5-6 év múlva ez a csapat is csak a zsoldosok gyülekezete lesz és amint úgy adódik 30 ezüstért új gazdát fognak találni a benne játszók. Ha viszont megteszik, akkor belőlük lehet a jövő nagy generációja. Abban nem szabad bízni, hogy egy új középhátvéd minden hátsó problémánkat meg fogja oldani. Ezt az alakzatot alapjaiban rendbe kell rakni. Például, amíg Alves a legnehezebb meccseken is folyamatosan védtelenül hagyja a jobbszárnyat, addig ne is reménykedjünk a kevesebb kapott gólban. Bartrának és Montoyának jóval nagyobb szerephez kellene jutnia a saját posztjukon. Számomra érthetetlen, hogy az egészséges, élete legszebb időszakát idéző Abidáltól miért akarnak hirtelen megválni. Nem kellene! A legprofibb teljesítményt a pályára lépők közül ő nyújtotta. Középen Xavi egyre kevesebbet tud már a játékhoz hozzátenni, a gyorsabb, modernebb futball már nem igazán az ő kenyere. Ide Thiagot és S. Robertot kell Iniestáék szintjére fejleszteni. A csatársorban Tello helye már biztos, hozzá Deluofeut, Cuencat és talán még Afellayt tudnám még elképzelni. Ők is tudnák hozni minimum azt a szintet, mint a jelenlegi túlfizetett sztárok. Viszont ez a variáció azt a tényt is magában hordozza, hogy meg kell válni Messin kívül az összes szélsőtől és hamis kilencestől.

346649 2013.05.06. 16:33:15

A Camp Nou és a Bernabéu közönsége között is van különbség. Utóbbiak kifütyülték szegény Pipitát, mintha ő tehetne a bajaikról, Villa a mi közönségünktől nem kapott füttyöt.

255271 2013.05.06. 16:40:39

Rooney-t én is támogatom :) raádásul tudott, hogy rajong a Barcáért, szóval a szíve is a helyén lenne!

343080 2013.05.06. 17:05:27

Vegigolvasva a hozzaszolasokat uyg latom, itt mindenki jatekos vetel-eladasban latja a megoldast. szerintem meg pont tok indifferens ez a kerdes. 1. jatekos keretunk eros. fabregas, villa, pedro, busquets, xavi, iniesta, alba, pique, puyol fix alapembere a vilag legjobb valogatottjanak! ugyanezek a jatekosok valogatott szinten siman vertek a nemeteket. vagy mas aspektusbol: a kozellensegnek szamito pedro az egyik huzoembere a valogatottnak. 2. az elmult evekben nagyon jo jatekosok jottek, akiket kifacsarva kuldunk tovabb. de ezt a szalat nem is folytatom. mert epp nem errol szeretnek irni. 3. itt a nagy gond nem a jatekosokban van, hanem a pep fele jatekstilussal. miben is vertuk a vilagot evekig? elsosorban abban, hogy soha nem latott pressziot helyeztunk az ellenfelek vedelmere. ez ket reszbol allt: (i) tokeletes technikai tudasnak koszonhetoen soha nem latott tempoban jarattuk a labdat, (ii) soha nem latott futoteljesitmennyel csirajaban folytottuk el az ellenfelek tamadasait. erre a jatekra szinte senki nem volt felkeszulve. a tobbseg megprobalta kibekkelni valahogy, a batrak nyilt harcba mentek bele (lasd MU elleni ket gyozelem). de nem volt ellenszer. aztan szep lassan lepett a vilag. eloszor csak azzal, hogy 10 emberrel betoltak a buszt, es irgalmatlan futasteljesitmennyel szep lassan kezdtek kifogni a szelet a vitorlanknbol. ezt eloszor a chelsea lepte meg, aztan a real, es egyre tobben. a gyorspasszos jatekunkra is kitalaltak a megfelelo terulet vedekezest, es igy egyre nehezebben jutottunk el kapuig. a bayern abban lepett meg egy szinttel feljebb, hogy a totalis vedekezes naluk totalis tamadassal parosult + meg tobb futas, mint amit a barca eddig nyomott. egy ilyen szinte jatek ellen mar csak 7-0-kra vagyunk jok. holott meggyozodesem, hogy semmivel sem vagyunk gyengebbek mint evekkel ezelott, lasd tegnapi 4-ik golunk, de a nagyok ellen ez mar keves. itt ismetlem onmagam: az allatvilagban mindig azok eltek tul mindent, akik legjobban tudtak alkalmazkodni. a barca mostani kudarcanak az oka, hogy nem vesszuk eszre, a foci egy vagy ket szinttel feljebb ment, es most jelenleg nem vagyunk az elit tagja. ha tovabbra is abban latjuk a megoldast hogy adunk-veszunk, akkor a lejto tovabb tart. itt egy uj jatekrendet kell kitalalni, ami kepes a bayern fele atom focit semlegesiteni.

339513 2013.05.06. 18:19:18

A meccs egyetlen pozitívuma a győzelmen kívül a futás mennyiség volt.Xavi,Ini rengeteg labdát adott el,látszott a direkt indítások mind hosszúak voltak.A Betis kellemes ellenfél volt,de a gyengéinkre nagyon rámutatott ismét.Nincs középpályás és támadó védekezés,kivéve Song a hátsó alakzat totál szembe kapja a támadásokat amit nem is tud megoldani.Alves és Alba rém gyengék és simán megfutják mindkettőt,Adrianot nem tudják csak,Piqué meg bohóc és kész is a védelem.Pedrito nélkül elég jól támadtunk,de senki nem védekezett a támadók közül vagy amikor kocka tette kaptunk belőle egy atom gólt.Messi zseniális szabadot lőtt,a második gólja Ini és Alexis érdeme.Utóbbit én nem adnám el,mert jól küzd és ha a helyén játszhat akkor lehet rá számítani.Kell védő mert fejjel kevesek vagyunk,jelenleg az ötvenes évek mondása a szöglet fél gól ellenünk bizony igaz.A középpálya rendben van és a támadó szekciót is minimálisan erősíteném csak.Amennyiben meg spórolni kell kapusra nem költenék Pinto-val egy év kihúzható és akkor a Rossell-i megszorítás is működhet végül is 30misi az nem kevés pénz.Aztán jövőre ha nem kell a mezőnyben nagyon igazolni akkor lehet venni egy Bogdánt,csak hogy legyen itthon egy kapus mez is.

350326 2013.05.06. 18:37:36

Írtam már egy másik blogon, hogy szerintem a következő idényben, arra is gondolva ,hogy világbajnokság lesz, a kulcsjátékosokat ősszel nem kéne annyira terhelni, mint eddig szinte mindig, hogy tavaszra is jutna bennük még szufla, ha egy idényben nem 60, hanem mondjuk 35-40 meccset játszanának csak klubjukban. Ilyen megfontolásból a Barca keretéből két csapatot állítanék össze. a hazai meccseken, (kivétel:Real, Atletico Madrid, Valencia), 4 BL csoportmeccsen, kupameccseken így állhatnánk fel: kapus- Montoya, Mashcerano,(Bartra), Puyol, Abidal (Adriano)- Thiago, Song/Busquets, Xavi- Tello (Sanchez), Villa, Pedro(Sanchez) Az idegenbeli meccseken meg a 2 komolyabb csoportbéli ellenfél elleni meccsen: kapus- Alves, Piquet,Hummels, Alba- Iniesta, Song,Fabregas, Busquets, - Agüero/Neymar, Messi Ha otthon nem megy látványosan a játék, az 55-60 perc tájékán beszállhat a padról Messi is. Egyrészt így szoktatva lenne a csapat a Messiás hiányához, nem lennének túljátszatva játékosok, maradna erő a tavaszra meg a vébére is. Messi nem rúgna a bajnokságban 50, csak mondjuk 30 gólt és mindenki játéklehetőséghez jutna, amennyiben méltó rá. Tudom, ez csak egy felvetés, mert Barca-edző soha az életben nem lesz belőlem, de még a Gyirmóté sem. Neymar mgvételét amúgy nem támogatom, mert-igaz csak a legutóbbi Copa Americán láttam játszani- de akkori teljesítménye nem győzött meg róla, miben lehetne több hasznunkra, mint mondjuk Pedro. Agüero-t viszont sokszor láttam, és Messivel szerintem nagyon meg tudná magát érteni. Thiago Silva persze, hogy a legideálisabb opció lenne számunkra középső védőnek, de nem látom lehetőségnek a megszerzését, ha már egyszer tavaly nem sikerült.

343080 2013.05.06. 18:51:41

[pisti70](#1240402): annyibol nem tunik remenytelennek, hogy mourinho elhuz angliaba, igy a real-barca oldoklo hadviseles csillapodhat. a ket csapat az elmult evekben elerte, hogy minden spanyol bajnoki csucsot megdontott, de kozben nemzetkozi mezonyben csusznak lefele.

350326 2013.05.06. 19:31:40

Abban sem vagyok biztos, hogy Neymar-nál nem lenne-e tele a gatya rögtön, s küldhetné mosásba édesanyjának az alsóneműt, ha amolyan Ramos vagy Pepe -féle pitbullok szabadulnának rá.

350326 2013.05.06. 19:33:31

Ha én PSG-vezető és edző lennék, és szándékomban állna egy európai nagycsapatot építeni, nincs az a pénz, amiért eladnám Thiago Silvát!

308589 2013.05.06. 20:42:45

[carpentier](#1239907): Azt is leírtam, hogy ez álom. Bár, ha igaz, hogy Rooneyt el akarják passzolni, akkor lehet, hogy ki lehetne csikarni némi árengedményt... Én plö Fábregast simán odaadnám érte, hogy maradjon pénz Neymarra és a bekkre meg a kapusra.

348522 2013.05.06. 21:40:07

[sunimesek](#1240248): többször mondtam már azt hiszem: 10-ből 9-szer mindig egyet értek ezekkel a lényegében véve taktikai meglátásaiddal, de ez most szerintem féligazság. Ugyanis mi sem azt játszottuk - pontosabban csak próbáltuk játszani - mint az elmúlt négy évben. A letámadás sokkal lejjebb volt tekerve az idény nagy részében mint az eddigiekben - és persze lehet mondani, hogy a Bayern ellen megpróbáltuk, de ez elsődlegesen erőnléti kérdés, ehhez felkészülést ésatöbbi igazítanak, tehát nem lehet csakúgy gondolatra elővenni. Ráadásul iszonyatos mentális koncentrációt igényel, amitől nagyon messzire kerültünk, és egy jó vezénylőt, ami viszont egész évben akadozott (Messi). (Az okokról később részletesen.) Fontos levonni bizonyos következtetéseket: például, hogy a Milan ellen is ez vitt tovább minket... Egyébként a te - konzervatívabb :) - oldaladon vagyok, csak egy picivel liberálisabban :): kellenek igazolások. Néhány és nagyon jól megválogatva. Egy jó védő például. Nem emiatt az idény miatt: egyszerűen azért, mert ez egy bőven több éves probléma és rendszeresen halogatja a vezetés, Pep faszságai miatt - már elnézést -, mindig olyan címszavakkal, hogy vannak itt fiatalok - akik aztán mégsem lesznek felépítve -, meg hogy van három belső védőnk - igen, csak abból Puyít terhelni már egyszerűen kínzás. Már csak miatta is muszáj valakit lépni: hogy 20-25 meccset bírva, nem megsérülve egyfolytában, még játszhasson...

347396 2013.05.06. 22:40:49

Azert Maradona mas tipusu fotbalista volt,mint Messi.(twitter doboz info) Diego megtestesitette a 80'evek tokeletes 10-eset..Huszonot-harminc evvel ezelott,o volt a tokeletes iranyito/tamado kozeppalyas kombo,es karrierje elejen kozepen,meg vedekezni is hajlando volt,Leoval ellentetben..:)Sokkal kevesbe direkt tamado volt mint Messi,de ettol fuggetlenul is beakasztott 678 meccsen,344 golt.(Sot,ezek kozul egy igen fontosat,meg kezzel is..:) Ettol fuggetlenul Leo a Barcaval gyakorlatilag mindenben tulszarnyalta,nemzetkozi szinten van kisse lemaradva,az a vb 86-ban eleg sokat nyom a latba,de meg a 90-es ezust is.. Messit hatekonyabbnak(talan jobbnak)tartom,de nem ugyanazon a poszton jatszottak.Ha valaki megkerdezne,Maradonat fenykoraban,vagy a mostani Leo-t szeretnem-e a csapatomban tudni(ami nincs:),el kellene gondolkodnom a valaszon..:)

347396 2013.05.06. 23:53:53

BTW,ki lett a harmincezredik? Vagy ez a kovetkezo posztban lesz megenekelve?

343103 2013.05.07. 00:30:28

[bondia](#1240964): szerény számítàsaim barcinha 68-as kommentje a nyerô, de még az elôzô posztnál született az a bizonyos 30000. komment màs: nem láttam a meccset, netem se volt, nagy kô esett le a szívemrôl mikor láttam hogy nyertünk... a többivel megvárom az értékelô posztot

343103 2013.05.07. 00:31:52

[sittingbull90](#1241005): *számítàsaim SZERINT... telefon... kommentelés...

347396 2013.05.07. 01:47:06

@sittingbull90:.....?:)
süti beállítások módosítása