HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Nem kívánt halasztás

2013.04.28. 17:00 vigvik

Gránátvörös-kék közösségi feladat: ideje elővenni a naptárat - mindegy, hogy asztali vagy elektronikus, esetleg a mobil vacak kis beépített alkalmazása -, visszapörgetni 2013. április 22-e hétfőig, és cirkalmas nagybetűkkel avagy határozott billentyűleütésekkel bevésni-bepötyögni: ez egy szar hét. Nem elég, hogy a második napján kényszerűen magunkra vettük a cidázás bőrszerkóját - a cipzárt felhúzta: Kassai Viktor -, de ráadásul a baszk sapka éppen csak annyira állt rosszul a fejünkön, hogy a fiktív zsűri, a Matematika, továbbtolhassa az időpontját annak, amikor végre sörbe, sangriába és pezsgőbe öltözhetünk (kopp-kopp). Indokolt hát a fancsali mosoly, apró szépségekbe lehet csak kapaszkodni: Abidal, az első gólunk, a Xavi-Messi-Iniesta-Karszalag négyes furcsasága és egyedisége. Ja és persze: egy százéves hölgy utolsó katalán koraestéje, búcsúképpen.

Gránátvörös-kék közösségi feladat: ideje elővenni a naptárat - mindegy, hogy asztali vagy elektronikus, esetleg a mobil vacak kis beépített alkalmazása -, visszapörgetni 2013. április 22-e hétfőig, és cirkalmas nagybetűkkel avagy határozott billentyűleütésekkel bevésni-bepötyögni: ez egy szar hét. Nem elég, hogy a második napján kényszerűen magunkra vettük a cidázás bőrszerkóját - a cipzárt felhúzta: Kassai Viktor -, de ráadásul a baszk sapka éppen csak annyira állt rosszul a fejünkön, hogy a fiktív zsűri, a Matematika, továbbtolhassa az időpontját annak, amikor végre sörbe, sangriába és pezsgőbe öltözhetünk (kopp-kopp). Indokolt hát a fancsali mosoly, apró szépségekbe lehet csak kapaszkodni: Abidal, az első gólunk, a Xavi-Messi-Iniesta-Karszalag négyes furcsasága és egyedisége. Ja és persze: egy százéves hölgy utolsó katalán koraestéje, búcsúképpen.

Szép sorjában tehát: a naptár az első. Lelkünk mélyrétegeinek ágyikójában ugyanis hiába alussza az igazak álmát az Idei Aggodalom, és hiába állunk mi magunk fölötte a párnával, hogy a fejére feküdve végleg jobb létre szenderítsük, mert cserébe a szomszédos matracon a Számszerű Bizonyossággal Telt Öröm csak nem akar felébredni. Kevésen múlt utóbbi csipkerózsika-sorsa - legalábbis annak jövő hétre iktatása -, mondhatni csupán másodperceken meg egy kicsit a nosztalgiautazásra újfent befizető Atleticón. (Kibontva:) A szekundumok furcsán peregő során, ahogy sokadszorra sem bírjuk kihúzni a végét - a tegnapi egyébként önmagában nem annyira vészes, csak ahogy a mintába illeszkedik, az a zavaró -, és a Kismadridon - vagy legalábbis az irántuk érzett neheztelésen -, ahogy az idény nagy részében természetellenesen jól összeszervezett barbárseregük az ősi ellenségével szemben immár természetesen kalkulálható módon szefós vademberek rendezetlen gyülekezetévé válik. És még csak egy ikszet sem tud hozni. Otthon. ...anyjukat! Öröm az ürömben: a legközelebbi esély - a Valladolid iránti minden tisztelettel, de a dolgokat reálisan szemlélve - éppen náluk adódik majd. Ne legyen kegyelem!

- Itt? - Annyira mindegy, csak legyen már meg!

A kapaszkodók helye a második a sorban: egyrészt Abidal - csak így, egy szóban -, másrészt a PSG ellen emlegetett Messi-hatás valóban nemcsak a motivációs régiókban létezik, harmadrészt volt egy jópofa és duplán jelképes karszalagkör (Valdés állítólag nem akarta viselni az utolsó clásico miatt: gesztusértékűen bölcs). Persze a második a legérdekesebb - merthogy most majd sokan úgy gondolják, hogy hát íme Xavi kontra Messi: ez a különbség. És nem! Pont fordítva: Hernández úrral éppen Messi az, aki együtt tud játszani - mert az a nehezebb. Messi védőszívet riogató mozgása mellett csak futni kell, és lesni, hátha leesik valami. Hogy jön ez ide? Hát úgy, hogy most vizsgázni lehetett mindkettőből. A szélsőink közül palaki bizony csúnyán megbukott.

Végül harmadjára, a történelmi hűség kedvéért, elismerő főhajtások által kísérve: San Mamés La Catedral anyó utolsó orcánkon landoló csókja volt ez! Helyét a jövő évtől leánya veszi át. Jó lenne majd rögtön ágyba vinni.

Hehe, végre megtaláltam:

Valdés (6) - Oktalan bűntudat: a hazai hispán keretekben alig kap jegyet. Ím legyen - de lényegében véve ez is egyenértékű a zárójelen belüli vízszintes vonallal. Volt egy két könnyedén felkarolta szottyadt távoli kísérlet, igen, a felkínált szabadnál is jól mozgott oda és vissza - talán esélye is lett volna -, a gólokról pedig - bármit zümmögött is a frusztráló fülcsengést előidéző horváthferi - nem tehetett.

Alves (6,5)
- Önmagához képest langyos volt, de ebben valószínűleg igen nagy szerepet játszott a párja: ez volt az a határ, ami alatt egyszerűen nem megy. Visszazárt hát, és egy mokkáskanálnyi baszk só nem sok, annyit sem ettek meg mellette. Messi felbukkanásával aztán amolyan három-a-brazil-igazság módra elrobogott: az elsőből mesés szóló és Sánchez-lövés, a másodikból Messi-fejes és gól formálódott, a harmadikat pedig - kissé gyengécskén - maga tette kapura. Mindezért nagy ötös jár! A bilbaói egyenlítésnél ellenben talán fölöslegesen próbált húsz méterrel feljebb labdát vadászni, így Piquének kellett a helyére zárni, így Piqué ugye nem lehetett középen, így Adriano ugrott fel, így szövődött az ismert történet fonala. Persze igazából csak dicséretet érdemel: Iniesta mellett ő az egyetlen, aki stabilan jól játszik egész tavasszal.

Piqué (5)
- Átmenetileg napoljuk el a boncasztalra terítését, mert a hibák félig-meddig rendszerszintűek, de legalábbis összhatással adódnak. A Stáb kritikus feladata lesz egy olyan védelem megformálása, ahol az erényei végre előtérbe, a gyengéi pedig valahára háttérbe szorulhatnak. Az persze nem dicséret, hogy megint őt verték meg és megint kifelé: egyesével kijönnek ezek a párharcvesztések, de összeadódva jogos a szomorúan tehetetlen szurkolói grimasz.



Abidal (10)
- Játszott - és ez indoknak bőven elég. Felhőtlen boldogság: ismét. Külön vicc, persze a szarkasztikus fajtából, hogyha lehetne őt úgy osztályozni mint a többieket - amit persze nem lehet -, akkor is közelebb lenne a tízhez mint az öthöz. Valahogy így van ez: ahol ott van, ott minden rendben van, ahol nincs ott, na ott áll a bál. Remek szemléltető példa az az ominózus baszk fejes az első félidő végén: kizárt balra - naná, hogy elfejelték középen. Pontosan másfél darab meccset táncolt idáig arisztokratikusan végig - meg kétszer húsz percet, jegyezzük, ugye -, de nem olyan égbe kiáltott gránátvörös-kék baromság azt mondani, hogy igazából ő a legjobb középső védőnk. A csere miatt állítólag nincs okunk félni.

Adriano (5,5) - Szolidan, de nem szelíden tevékenykedett: példának okáért azt a közeli bilbaói pontrúgást igencsak kár volt összehozni. Van még továbbá az egyenlítő gól, amelyet többedmagával sem tudott hatástalanítani, meg némi talány: a szögletnél miért is ő fogja Llorentét? Főleg úgy, hogy - a csapatban lévő kevéske centiméter miatt - ilyenkor igazából területet védekezünk? (Nagy levegő:) Egyébként különösebb baj nem volt vele.

Jordi Alba (6) - Kellett tőle egy ilyen szótlan, csendes szombat este, hogy könnyebben felejtsük az ifjonti hevesség keddi butaságait. A megszokotthoz képest kifejezetten visszafogott volt, pedig az eseti alkalmakkor egyáltalán nem kombináltak rosszul Sánchezzel: csak valahogy mintha viszolygott volna az utolsó húsz métertől. A megindulások, szerelések, légstoppok így is jöttek szép számmal. Ja, igen: a két gól. Az első több értelemben - les, becsúszás - is egy hajszálon múlott, őt elővenni ezért semmiképpen nem lehet; míg a másodiknál valóban kissé sutára sikeredett az elfekvő mozdulat, de hogy ez lett volna a kulcshiba? Aligha.

Song (8) - Igazság szerint tapsolni valóan gyorsan - öt hónap? fél év? - érett be a játéka, és sajátította el a szerepkör feladatainak nagy részét, azóta pedig több mint elégségesen helyettesíti a Szmokingos Kollégát. Finomhangolás és egy kevéske idő: mindössze ennyire van még szüksége. Hátrafelé már-már uralkodik, hihetetlen mennyiségű labdát szed össze, esélyt sem hagyva szerel, ha kell, még zúz is - de csak úgy tourésan: elegánsan, távolról sem durván. És a lényeg: ügyes. Egyre jobban kivehetően az. Akadnak még eladott labdái, de egyrészt csökkenő számban, másrészt veszélytelenebb helyzetben. A kiteljesedéshez elsősorban az kellene, hogy fel merje vállalni a hosszanti-mélységi passzokat, mert ilyen téren egyelőre mindig a biztosítékot keresi. Személyes vélemény: és mivel ez utóbbi látványos, ezért a legtöbb fanyalgás - jogtalanul - is emiatt van. Kompromisszum: ha játékának minősége az eddig kiosztott rövid bizonyítási idő és a brutális referencia (Busquets) miatt vita tárgyát képezi is, csapatbeli helyét csak a vak ostobaság kérdőjelezi meg.

Xavi (6) - A kulcsszavak már el lettek ejtve fentebb, és itt lentebb sem lesznek cáfolva: még ha nem is a saját legjobb sebességén játszott - mert egyébként persze, hogy nem -, akkor sem elsősorban az ő hibája volt az offenzív játék csikorgása. Mindettől függetlenül kár volt pályára küldeni.



Thiago (6,5)
- Nem nagyon látszanak körvonalazódni azok az érvek, hogy miért is nem kellene stabil kezdőnek lennie jövőre a bajnokságban. Nem blaszfémia és nem is paradoxon - aki még Xavival vízionálja mondjuk a Rayo jövőbeli megruházását, annak szólnék: ébresztő! Tilos: tartalékolni kell! Folyamatosan korrekt teljesítményeket szállít, ami korát és habitusát tekintve nem azt jelenti, hogy nem hibázik akár többször is egy parti alatt, de azt ellenben igenis mutatja, hogy elegendően fajsúlyos a játéka: minden tekintetben. Tegnap olykor éppen a tizenhatos előtti ötletgazdát játszotta: a közvetlen eredménytelenség ellenére egyáltalán nem rosszul. A mindezek tetejére rakott mozgáskulturális dísz meg a helyenként karneváli megoldások csak a torta habja. Érdemes észben tartani: ha éppen nem lehet nyáladzni a produkcióján, mert épp kimaradt a brazil kör, ő akkor is - szemléletben, taktikailag - minden meccsel fejlődik.

Cesc (6) - A Geri barátjánál beharangozott pallos itt is meglibben: részletesebben megszemléljük majd mit is rejt a belseje, de úgy általában megelőlegezendő: túl sok panaszra nemigen van ok. És ami fontos: kevesebbre mint tavaly. Most sem volt ez különösebben rossz, bár a Sánchezzel kialakulóban lévő prémium kapcsolat relatív halványsága minden bizonnyal inkább őt terheli. Olykor mintha a ritmussal lennének gondjai: a váratlan gyorsításai nem passzolnak a többiek frekvenciáihoz. Persze pan olyan, akiéhez nem is lehet. Xavi kiválásával visszább lépett - és nem veszett el: örömteli. Ahogy egyébként az alázat is az, amellyel úgy-ahogy vállára veszi a bajnokság zárófordulóit.

Nem hasonlít valakire? Jó, jó: nyugi...

Sánchez (7,5) - Túl sokszor lesz körbejárva az általa kifeszített kérdéskör, úgyhogy ez egyszer jöjjenek a szilárd tények: volt három kapura lövése (egy gól, egy dézsávü helyzetbeli kapufa, egy Alves-szóló utáni Gorka-védés), öt jó csele, két szerelése. Ezen felül csípett-rúgott-suárezelt - ööö, persze csak képletesen -, sőt, még az Iraizoz-présbe is belefeküdt, pusztán vak akaratból - és ez igencsak jó fényt vet rá, szemben például a túloldali támadóval. Ráadásul kivételesen talán valóban nem ördögtől való a gondolat: ő volt a legjobb-legveszélyesebb játékosunk, sőt, ő volt az egyetlen igazán veszélyes játékosunk, míg nem jött be a kispadról Az-Aki-Túl-Kevésszer-Ül-A-Kispadon.

Pedro (2,5) - Borzasztó. (Vallomás:) Szerintem a Bayern ellen konkrétan a legjobb meccsét játszotta idén. (Vallomás vége.) Ez csak azért kiemelendő, mert a kedd óta vele kapcsolatban érzett váratlan, meglepetésszerű remény csillogásából fél pillanat alatt sikerült visszarántania a szomorú fejcsóválások szürke rögvalóságába. Miért? Mondd, miért? Olyan jól éreztem magam az előbbiben, erre tegnap egy labdát nem tudtál átvenni, bazmeg! Jó: amikor bejött a Gazda, akkor ő is csaholt egy-egy satnyábbat, de igazából ez is csak a helyzet szánalmas komikusságát fokozta. Esetében a lövés is csak akkor ért volna valamit, ha hálót ér. Ha nem rúg szerdán egy négyest a bajoroknak, majd nem fekteti ki a Real kizárása miatt fair körülmények között döntőbe sorsolt Manchester Cityt, akkor az idénye menthetetlen.



Messi (7,5)
- Éledezik: önmagában, a csapat meg feléledt: vele. A gól sokadszorra is enbéegyes - a gólpassz meg tudatosan okos. Jól van, Pöttöm!

87 komment

Címkék: bajnokság értékelő Bilbao

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr306017579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

350281 2013.04.28. 18:16:45

Pedro rettenetes volt. Nem is csoda, mert már régóta az! Szerintem még eladni sem lehet...

312114 2013.04.28. 18:41:17

Ambivalens érzéseim vannak a meccsel kapcsolatban: Egyrészt valami tragédia volt ez a mérkőzés Messi pályára lépéséig, győzni akarást, lendületes, Barcelonára emlékeztető játékot nyomokban sem tartalmazott. Másrészt pedig, ha már megfordítottuk az eredményt, akkor miért kell számtalanszor elkövetnünk ugyanazt a hibát és az utolsó percekben tökön szúrnunk magunkat... számomra felfoghatatlan. Hovatovább, az is érthetetlen számomra, hogy akik kevesebb lehetőséget kapnak, azok ilyenkor miért nem szántják fel a pályát, miért nincs egy beindulás, egy ritmusváltás sem? Fel nem tudom fogni, hogy Fabregas mire tartalékolt, miért kell lesétálni az egész mérkőzést? Már csak dacból is kimagasló teljesítményt kéne nyújtania, amiatt, hogy komolyabb meccseken már számításba sem veszik. Emiatt túlzottan jószívűnek érzem a 6-os osztályzatot, teljesítménye Pedrohoz konvergál. Ezen felül újfent kiderült, hogy Piqué barátunk közel sem olyan nagy tanár, mint amilyennek egy SZERELNI tudó középhátvéd mellett tűnt. (Puyol) Rettenetesen lassú, szerelni nem tud, partjelzőnek viszont tökéletes, hiszen bármilyen meccshelyzetben képes kézzel jelezni a vélt vagy valós szabálytalanságot és ezzel kompenzálni lemaradását. Dani Alves ki tudja mikor pihent utoljára, Montoyának megelőlegeztem volna egy helyet a csapatban a saját pozíciójában is. Szvsz valami óriási formajavulásnak kellene történnie annak érdekében, hogy egyáltalán megverjük a Bayernt, én nem ringatom magam továbbjutással kecsegtető álmokba. Cáfoljanak rám! Viszont sajnos mi is eljutottunk oda, hogy több a duma mint a teljesítmény. Várom a nyarat, hogy rendet tegyenek a fejekben és takarítsák ki azokat, aki motiválatlanok. Félreértés ne essék, nem várok mindig győzelmet, kupákat, de ilyen lélektelen produkciót, mint amit néhányan a pályán nyújtanak... na azt nehezen fogadom el. Visca el Barca!

256533 2013.04.28. 19:15:37

[Hokusz22](#1215785): egyetértek. Kell a nyár, kicsit fel kell rázni a csapatot, fejben. AKi meg jóllakott, mehet isten hírével. 2-3 játékos cseréje érik nagyon.

256533 2013.04.28. 19:18:37

[pmlp6d](#1215681): PEdro az egyik, aki szerintem totál vakon van másfél két éve. Tegnap az első gól is az ő rossz labdakezeléséből indult. De szerintem hamar észre kell térnie, már ott kopogtat az ajtón Delofeu, illetve lehet visszahozzuk a hosszú sérülésből felépült Ajaxnáál levő Cuenca-t is. KÖnnyen kiszorulhat a keretből jövőre ezzel a produkcióval.

349548 2013.04.28. 20:10:34

Végül is a mostani pontozás minden egyes lényegi részével egyet tudok érteni.Ez nem sikerült úgy, mint a Levante meccs utáni, felül értékelés. Azt néhányan éles kritikával illettük és mint utólag ki is derült, az a teljesítmény már előszele volt a Bayern elleni fiaskónak. Az első kapott gól kulcshibája az volt, hogy Piquet már zsinórban a második meccsen úgy majmolják meg egy gyenge óvodás csellel hülyére, hogy összakadt gólyalábaival pofára esik. Egyszerűen sokszor olyan a mozgása, mintha járókerettel közlekedne! A második kapott gólunk kulcshibája az volt, hogy Adriano a legrosszabb helyre fejelte a labdát. Ő egyszerűen nem való vkp. posztra, ezt már többször bizonyította. Sajnos mindkét gólnál Alba maradt le a góllövőről, amiért én egy ponttal kevesebbre értékelem. Az látható, hogy ha a Bayern meccsen mutatott teljesítményét is figyelembe vesszük, akkor magához képest hullámvölgyben van. Abidál, visszatérése óta nagyobb kedvencem lett, mint elötte volt. Egyszerűen imádom minden megmozdulását. Fantasztikus játékos! Song játékát részemről eddig erős kritika érte, főleg a lassúsága verte ki nálam a biztosítékot. Viszont a tegnapi produkciója kiemelkedő volt, részemről is megérdemli a nyolcast. Pedro! Körülbelül egy hónapja éles vitát fojtattam, plusz még néhányan egy (talán kettő) szurkoló társunkkal szemben, Pedro megítélése ügyében. Mi már akkor élesen bíráltuk az ő teljesítményét, mire nyakunk közé kaptuk, idézem, ne basztassuk, ő is Barca játékos! Jelentem, Pedro játéka azóta csak romlott! A végére maradt, az, akinek a nevét nem merem leírni, nehogy még többen letargiába essenek, hogy megint valami olyan varázslattal kápráztatott el minket, amitől a Barca szív szinte kiugrott a helyéből. Mellesleg ezt a gólt is egyedül, társak támogatása nélkül szerezte! Ő (anonymus) az, aki ismét eufóliába tudta hozni nem csak a mi kis társadalmunkat, hanem még az ellenfél szúrkolóit is, akik önkéntelenül csapták össze a tenyerüket. Ilyet én eddig csakegyszer láttam. Történt egyszer réges régen, egy fővárosi stadionban, ahol a kismalac túr, egy fekete hajú, lófarkas vitéz, a korábban említett okok miatt az ő nevét sem írom le, olyan diadalt vitt véghez, hogy a fehér király és annak ellenséges fehér serege őt álló tapssal jutalmazta. Akkor is kirázott a hideg. Egy utólsó gondolat. Én úgy látom, hogy meccsről meccsre, szinte észrevétlenül egyre kevesebb a gólhelyzeteink száma. Mára már az egy kezünkön meg tudjuk számolni a kilencven perc alatti helyzeteket. Odáig "fejlődött" a játékunk, hogy a pálya közepét alig hagyjuk el. Hol vannak azok a meccsek amik után sorban szídhattuk a számtalan helyzetet elbénázó legényeinket? Valahogy nem jó ez így!

336114 2013.04.28. 20:13:18

Volt egy terv a fejemben (amit persze nem valósítottak volna meg), a tegnapi meccs végén történtek miatt ez már nem igazán jönne össze sajnos: szóval ha nyerrünk tegnap, akkor a Betis ellen megvan a bajnoki cím, utána 2 nap ünneplés, majd elküldtem volna mindenkit aki szóba jöhet a Konf. Kupán azonnal nyaralni. 3 hét pihi, utána menjenek Brazíliába, utána újabb 2 hét pihi, majd előidény. Így meg kb. augusztus 10 körül fog csak nekiállni a csapat nagy része, ami kicsit aggályos a jövő évre nézve, főleg, hogy most megint lesz vajaskenyér túra... És valószínűleg lesz (akár) 4-5 új játékos is, akiket meg be is kell építeni, szóval nem jó ez az időhúzás. Ha nyerünk is jövő héten, a Calderonban akkor sem hiszem (mert szokás szerint az Atletico a real ellen tökön szúrja magát, ellenünk meg az év meccsét játssza), szóval ne lepődjünk meg, ha még 3 fordulót kell várnunk a bajnoki címig...

336114 2013.04.28. 20:24:35

És akkor Bayern (a Bilbaohoz nem nagyon tudok szólni, lévén kb. 25 percet láttam az első félidőből, utána Barca-Atletico kézi meccs volt): egy ideje gondolkodtam, hogy mit lehetne kitalálni, és mi lenne a legjobb, amit ki lehetne hozni a keretből. Én nyomnék egy all-int, és a Pep éra végén látott száz százalékra törekvő labdabirtoklást próblnám meg megvalósítani, a létező legdurvább és legmagasabb letámadással. Ha nincs náluk a labda, nem tudnak kontrázni, szögletet kiharcolni, és egyre nő a hibalehetőség a védekezésükben. Ennek érdekében (és mivel a széleken úgy sincs esélyünk, egyrészt mert a szélsőink, vagy annak nevezettek nincsenek formában, másrészt mert kinek adnák be a labdát?) telezsúfolnám a pálya közepét, és próbálmá lefutsalozni őket, szép magyarsággal. Egy center (Alexis), négy támadó középpályás (Leo, Xavi, Thiago, Iniesta), egy szűrő (Busi), és a négy tagú védelem (Alves, Pique és Adriano adott, ha nem Abi, akkor nálam itt Song játszana, minden mindegy alapon, előre jobb, mint Bartra). A két szélső hátvéd folyamatosan húzza szét a pályát, labdavesztésnél pedig a középpálya azon oldala kell, hogy besegítsen. Persze ez életveszélyes, de nincsen vesztenivalónk. Ha pedig a széleken nem nyerhetünk, akkor menjünk középen. Eddig az volt a fő gond, hogy túlságosan ott próbálkozunk, de azért volt gond, mert nem volt meg a kellő létszám és dominancia, így viszont a 3-4 ember helyett lenne ott 5-6, ami megadná ezt. Teljesen felesleges két embert feláldozni a szélen. (De ha már lesz szélső, akkor legyen Tello az, szintén minden mindegy alapon, neki vagy nagy meccse van, vagy semmilyen.)

347396 2013.04.28. 20:27:50

Hogy ezen a meccsen(Messin kivul,aki viszont nem kapta meg ami jart volna),akarkit is nyolcassal illessunk..Haaat kerem alasan,hogy is fogalmazzak,eleg vicces..Fabregas hatos?Ezert a teljesitmenyert a majdnem kieso ellen?(7 pontra attol)Nem nagyon emlekszem jo megmozdulasara. Legyunk oszintek,a csapat egy rakas szar volt Messi bealtaig.Veszelytelen,(csak Sanchez kapufaja,es Song elbaszott helyzete jelentett nemi veszelyt(hite hagyott,egy atlagos,mindennapos csapat benyomasat keltette,es teljesen megerdemelten vezetett a Bilbao.Messi hozta meg a kulonbseget,ha o nincs,szerintem tuti hogy zako lett volna a vege. Ez igy gyenge lesz uraim,egyre szarabb a vegere..

350330 2013.04.28. 20:30:34

Tello miert jatszik ilyen keveset_,nem ertem.Gyors mint a raketa,idegenbe mindig jatszania kellene.

334243 2013.04.28. 20:32:27

[Xavier06](#1216165): ez hatalmas, baszki! Ebben is nyerünk nst tartományban: Barcelona drukker a legfutbalmenedzserebb kommentelő :)) homlokom behorpad, hogy valakit ennyire ne érdekeljen a foci, csak a stratégiai tervek :)) basszus, ezen Titonak nem szabad gondolkodnia! "azért kell nyernünk, mert akkor 3 hónap múlva jó lesz a következő előszezon"

336114 2013.04.28. 20:45:39

[Tikamester](#1216247): Engem érdekel a foci, nagyon is :) Messi góljától kb. elélveztem :) Viszont én (majdnem) mindent így nézek, egész egyszerűen így működik az agyam, na meg a munkám is megköveteli, hogy stratégiákban és távlatokban is gondolkozzam. De ez már nagyon OFF

347396 2013.04.28. 20:49:14

Erdekes,belso forrasokra hivatkozva irjak angol lapok,ha megfelelo ajanlat erkezik Cesc-ert,atgondoljak az eladasat..Allitolag az Arsenal gondolkodik a visszavasarlason.Egyebkent a Betis ellen nem jatszik majd eltiltas(sargak)miatt.. Heti Messi rekord kipipalva; nem fordult meg elo a LA Liga tortenelmeben,hogy akarki 24 golt lott volna idegenben,egy szezon alatt..:)

348887 2013.04.28. 20:55:56

Minden köntörfalazással és önámítással szemben a tény az, hogy 2013-ban EGYETLEN meccsen játszott a csapat elsőrendű, a régi nagy gárdához méltó szinten. Ehhez nem kell kommentár.

348887 2013.04.28. 20:57:55

[bondia](#1216327): Szerintem Fábregas egy igen komoly képességű játékos. Nem eladni kell, hanem meg kell találni a szerepét csapatban.

347396 2013.04.28. 21:10:08

[carpentier](#1216357): Szerintem is igy van,a problema hogy ez nem konnyu.Azt gondoltam az atigazolasa koruli herce-hurca kozben,hogy o lehet "A"Xavi utod.Es ez meg nincs kizarva,bar inkabb balra huzodva jatszik nalunk,mondjuk ez inkabb kenyszer.Emlekszem amikor Londonban jatszott visszavont iranyitot,es hamis kilencest is.Nalunk ez foglalt,sot,Messi korosodasaval meg inkabb foglalt lesz.(Nem beszelve Thiago varhato ''robbanasarol'',megha ezzel az elmelettel egyedul is vagyok:) Arra is emlekszem,amikor arrol irogattunk itt(tan vigvikkel az elen)hogy nalunk Inivel sokszor szinte zavarjak egymast a palyan,nagyon hasonlo poszton jatszanak.Ha tamadokent kezd,mint tegnap,szerintem nem annyira jo,es a kozeppalya roppant eros nalunk,megha rengeteg meccs is kinalkozik egy szezonban.. Amugy velemenyem szerint is nagy ertek,de igen ''testidegen'' meg..

312114 2013.04.28. 21:11:32

[carpentier](#1216357): Elsősorban neki kell megtalálnia saját magát, valamint motivációt abban, hogy végre sikereket érhetne el, ráadásul a nevelő egyesületében. Ezért én úgy vélem, hogy nem a posztja miatt súlytalan a csapatban, hanem azért mert nem fut, alibizik és teljesen passzív résztvevője a játéknak. A képességei predesztinálnák őt egy vezető-szervező szerepre, de ezeket az erényeit ritkábban veszi elő, mint José a barcelonai emlékkönyvét. Valljuk be, így ez édeskevés!

262141 2013.04.28. 21:13:50

Valdes 0 - Alves 5,5 , Piqué 5, Abidal 5, Alba 5 - Song 7 - Xavi 5, Thiago 6 - Pedro 4, Fabregas 4, Sanchez 6,5 Cserék : Messi 7, Adriano 5, Iniesta 0

350330 2013.04.28. 21:16:20

Messi 9 ,1gol 1assz 30 perc alatt

262141 2013.04.28. 21:17:27

[Gaggio1981](#1215928): "már ott kopogtat az ajtón Delofeu, illetve lehet visszahozzuk a hosszú sérülésből felépült Ajaxnáál levő Cuenca-t is." Deulofeu és Cuenca sem fut annyit, támad le olyan jól, védekezik megfelelően és viseli alázatosan a feladatát, mint Pedro. Ha kereten kívül akarjátok látni, hozni kell a helyére valakit, mert a mostani keretben nincsen ilyen ember. Ezért is játszik most annyit, mint azt már korábban is említettem párszor ...

262141 2013.04.28. 21:19:12

[carpentier](#1216357): "Szerintem Fábregas egy igen komoly képességű játékos. Nem eladni kell, hanem meg kell találni a szerepét csapatban." Teljesen igazad van Fabregast illetően, de még sok játékosunk van hasonló helyzetben ...

348887 2013.04.28. 21:23:24

[hokihari](#1216440): Messi nálam 10, mivel öt perc alatt megnyerte a meccset, utána is még adott pár labdát, amelyek végleg dönthettek volna. Ennél többet egy ember 30 perc alatt nem tehet. A többiek néha mintha nem fognák fel a sors ajándékát, hogy kivel lehetnek egy pályán.

350330 2013.04.28. 21:24:40

[carpentier](#1216464): pontosan

256533 2013.04.28. 21:25:29

[Úr](#1216448): igazad van PEdro védekezését illetően. De többen is fejtegették, hogy a csapat kevesebbet presszionál az idén, igy több a védekezni való is. A tvalyi évig emlékezhetünk, hogy a legnagyobb problémánk az volt, hogy évente akadt egy csapat, aki ki tudta bekkelni ellenünk. Idán meg inkább aza gondunk, hogy gyakorlatilag minden meccsen kapunk gólt, komoly csapatok ellen 2-t, vagy többet is. így sajnos én kevéssé látom védhetőnek, hogy PEdro védekezik, mert sajnos a támadásban semmit nemt esz hozzá. Szerintem tud ő focizni, hisza válogatottban is megy neki, lövi a gólokat. A régi önmagát kell megtalálja. A fiatalokkal csak arra utaltam, hogy tutira nagyobb motiváció lesz neki, ha ott lihegnek a nyakában, mert valljuk be, jelenleg nincs senki helyette, ha ő nem játszik, akkor más felállást kellene elővegyünk.

350330 2013.04.28. 21:27:53

@carpentier:Engem idegesit a Pedro,de foleg a Sanchez jateka.A Tello 10 golos es nehany assz,pedig alig jatszik.

256533 2013.04.28. 21:30:01

[Úr](#1216448): illetve asszem az is mutatja valami nicns rendben vele, hogy támadásban gyakorlatilag nincs értékelhető megmozdulása az idén. És nem csak a tegnapi meccsen. Míg az első két évében 45 gólt rúgott. Azért annyit nem változott a csapat játéka összetétele, hogy gyakorlatilag gólképtelenné váljon.

347396 2013.04.28. 21:30:15

[Úr](#1216448): Van benne igazsag(Pedros resz),sot,meg az osztalyzataid is jobban tetszenek,mint a szerzonek,kivetel Messi hetese..:)Viszont tavaly es tavaly elott,Pep utolso eveben,Cuenca kiszoritotta a kezdobol,sokat padozott.Az mondjuk mar mas teszta,hogy nem is nyertunk bajnoksagot,tehat az eredmeny nem ezt igazolta.Mondjuk nem Pedro miatt nyerunk iden sem..:)

262141 2013.04.28. 21:32:58

Papa küldte el múltkor. Nagyon javaslom mindenkinek, hogy betűről betűre olvassa el, mert rendkívül tanulságos, sok témát érint és sokra választ is ad !!! http://bootroom.blog.nepsport.hu/archives/2013/04/27/Tortenelem_a_szemunk_elott_-_ismet/

348887 2013.04.28. 21:35:52

Aki nagy meccset akar, nézze a Sociedad Valenciát. (benne az évad bírói tévedésével, pedig erős volt a mezőny e téren.)

262141 2013.04.28. 21:36:34

[Gaggio1981](#1216486): Hát ez az. Ameddig nincs helyette más, aki azokat a dolgokat is bemutatja, mint ő, valamint tűri a feladatköréből adódó negatívumokat és persze sokkal jobban focizik, no meg sok gólt lő, addig Pedro ott fog szaladgálni a csapatban. Sőt, azt is meg merem kockáztatni, hogy ebben az évben aki jobbszélsőt játszott, az mindig rossz volt, vagy rossznak tűnt. Talán ez sem véletlen. Sanchez is és még a bal szélen egyébként kiváló Tello is hasonlóan teljesített a jobb szélen.

347396 2013.04.28. 21:41:18

Mondjuk azert gondolom vagjatok,hogy Sanchez inkabb jobb oldali tamado volt az Udineben,csak Pedro allando kezdetese miatt kerult at a bal oldalra.Ha Neymar feltunik,akkor szerintem(ha el nem adjuk valamelyiket),a jobb oldalon fogjak valtogatni egymast..Ugyhogy azert van helyettese Pedrinek..

262141 2013.04.28. 21:43:16

[bondia](#1216498): Cuenca számomra egyenlőre még kérdőjel azon a poszton, de persze ki kell próbálni. Világszinten cselez és gyors is, tehát ebben jobb, mint Pedro. Szerintem jobban is ad be, már csak az a kérdés, hogy lehet-e beadnia, vagy van-e értelme beadnia. Cuenca kiváló vonalszélső, csak jelenleg nem vehetjük hasznát. Azt nem tudom megítélni, hogy gólképesebb-e, mint Pedro (idén biztosan az lenne, de a korábbi Pedrohoz képest meg nem), azt sem, hogy mennyit bír futni, mennyire fegyelmezett, azt sem, hogy mennyire tűri a nem népszerű feladatokat, azt sem, hogy hogyan védekezik. Ki kell próbálni.

348887 2013.04.28. 21:45:33

[Úr](#1216570): Szerintem az Ajax meg akarja tartani Cunamit.

350326 2013.04.28. 21:48:50

Sokat töprengtem a problémán, és Úr hozzászólása megvilágosított. Tényleg aki a jobb szélen játszik az idén, az egy nagy rakás fos az esetek többségében. Pedro, Tello és Sanchez is többnyire balszélsőként nyújt értékelhetőt, ha van Messi, ha nincs Messi akkor is. Ha van Messi, még érthető is a dolog, hisz erre az oldalra tolódik miatta az ellenfél védelme általában és elvileg bal oldalon több ilyenkor az üres terület, több a levegő. De ha nincs Messi akkor mi a probléma itt? Erre nem látok semmi magyarázatot. Ami ilyenkor működik néha, az a Sanchez-Fabregas kapcsolat, vagy fordítva, és semmi más.

347396 2013.04.28. 22:00:53

[Úr](#1216570): Ugyes gyerek,de en sem tudom,hogy Barca szintu-e.Valoban jobban fekszik neki a klasszikus szelsojatek,de biztos hogy kell meg fejlodnie!(ha egyaltalan visszakerul..)Nem biztos hogy jobb mint Pedro,talan jobb lehet,de ez meg nem derult ki szamomra sem.Lehet,az irasaimbol,velemenyembol ez jon le,de nem vagyok Pedro gyulolo,soot.Annyira varom hogy jojjon mar ki neki a lepes hosszabb tavon!Egyszeruen csak nem erzem a mostani Pedrot eleg jonak a posztjan,ebben a varazslatos csapatban,elorejatekban,ami igenis nagyon fontos a posztjan.Szerintem meg akkor is az,ha sokszor Dani tamado ambicioi(es feladatai)miatt,o kenyszerul visszazarni.De olyan ritkan jatszik jol/hatasosan elore akkor,amikor pedig lenne ra lehetosege.

347396 2013.04.28. 22:11:56

[Xavier06](#1216217): Egyebkent augusztus 17.en kezdodik a kovetkezo bajnoksag..

339513 2013.04.28. 22:19:47

2013-ban rosszul játszunk,ez a csapat nyomokba Barcát is tartalmazhat,csak akkor megy úgy ahogy a foci,ha Messi pályán van ennek miértje sokrétű dolog.Azt elmondhatjuk,hogy a csapatra nézve erősen káros.Amit a pályán látunk az sokszor siralmas sír a labda az aranylábúak lábán.Ide nem Neymar kell hanem egy labdarúgó edző aki nem másod vagy harmad hegedűs.Aki az idióta elnököt is képes helyre tenni.A Rossell-Vilanova kettős nem alkalmas a klub irányítására.Ősszel a jóska-pista csapatokat lenyomtuk,de a gyengécske real már a torkunkon akadt,tavasszal már a jóskák és pisták sem mennek és mintha valamielyik szálkás is lett volna,mert csak nyelünk,de azt sem tudunk.Ilyen rossz focit rég nem láttam a Barcától,pedig nem ma kezdtem nézni.

334455 2013.04.28. 22:21:45

fabregas nagy hibát követett el, hogy a PL-ból visszament spanyolországba. ez már nem az ő világa. évente van 2 érdekes meccs, amelyeken esetleg nem is játszik, a többi teljesen érdektelen. a PL-ben minden hétvégén élet-halál meccsek vannak. én ezt látom a játékán. ő angliában szocializálódott, egy más futball közegben, neki már idegen a spanyol közeg.

348977 2013.04.28. 22:24:45

A tegnapi meccshez nem tudok hozzászólni, de persze nekem is vannak megjegyzéseim. - Ezt a bajnokságot 3 hétnél előbb nem nyerhetjük meg, mert Madridban nem nyerünk, az tuti. - A taktikán ha nem is gyökeresen, de sokat kell változtatnunk a következő idényre, mert ez így látványosan nem jó. Az nem megy, hogy elöl képtelenek vagyunk helyzetet kialakítani, ha meg elveszítjük a labdát, akkor 1 az 1-ben viszik rá a csatárok a védőinkre a labdát. - Az sem működik, hogy ennyire alacsony a csapat, mert egy elég magas, technikás és lelkes ellenfél könnyen ki tudja használni (szögletek erőltetése, szabadrúgások, stb) -Új arcok kellenek a csapatba, akik motiváltak, és ezzel húzzák a többieket magukkal. - Át kellene gondolni, hogy tényleg nem kell-e nekünk egy erőcsatár. Egyelőre ennyi, majd ha vége a BL szereplésünknek és vége a bajnokságnak, akkor többre is ki lehet térni, most koncentráljunk inkább a hátralévő erőpróbákra.

348887 2013.04.28. 23:02:16

[karika](#1216713): Pedig vannak remek edzők a Ligában is, és nem drágák. Pl. ez a Montanier, aki a Real Socból egy elsőrendű zenekart csinált. Láttuk ma, mit tudnak. Bárkit képesek megverni a mai Ligában.

348977 2013.04.28. 23:05:20

[carpentier](#1216930): Továbbra se vagyok meggyőződve arról, hogy Titónak mennie kell. Ha felépült, akkor adnék neki 1 évet. Ha nem, akkor szerintem úgysem vállalja, mert érzi, hogy mennyire nem úgy reagál dolgokra, mint ősszel...

346649 2013.04.28. 23:14:15

[karika](#1216713): most jöttem a falvédőről, nem tudom, hanyadik helyen állunk, de ahogy írod, a jóskák és pisták ellen sem megy, csak nem kieső helyen tanyázunk a ligában?

348887 2013.04.28. 23:19:58

[Peter1982](#1216941): Persze, de hát most éppen ez történik, Adtak neki (minimum) egy évet. Aztán kiderül.

339513 2013.04.29. 00:01:40

[zsugasvili1](#1216963): akkor menj is vissza a falvédőre,ott jobb neked.Az alig 1-0-ákkal és az ahhoz mutatott játékkal te lehet elégedett vagy esetleg az ilyen meccsekkel mint a tegnapi,de én nem lehet én nekem mások az igényeim.Valakinek jó az Arany Sárkány sör is nekem meg nem.

339513 2013.04.29. 00:05:04

[Peter1982](#1216941): nem kell menne jó lesz másodedzőnek,csak kell egy főnök típusú arc a pad elejére.Inkább Puyi vonuljon vissza és legyen edző.Tito alkalmatlan.

334243 2013.04.29. 00:14:43

[bondia](#1216232): azért nem értek egyet, mert szerintem nem játszottunk rosszul, csak az ellenfél nagyon erős volt. Tudtuk, hogy ez a Bilbao tavaly kurva jó volt, azt is, hogy idén kurva szar lett - és erre a meccsre elővettek valamit a tavalyiból Még mielőtt belelovalnánk magunkat a "megváltóként érkezett Messi a reménytelenségbe" történetbe: már a beállása előtt 5-10 perccel beszorítottuk az ellent, egyértelmű fölénybe kerültünk. Az kétségtelen, hogy Messi beállásával érett a fölény gólokká Mondjuk arra gondoltam, hogy az, hogy a baszkok rohannak mint állat, és durván rugdosódnak, legalább arra jó, hogy fel lehet készülni a BL-meccsre... Az ugye ugyanez lesz a négyzeten (köbön..). Bár ez roppant zöldfülű, fogalmatlan bíró volt, ott talán jobb lesz, és nem fogja ennyire hagyni. Az a stat ugye nem itt volt, hogy a 21. században az irreál a legtöbb idegenbeli pontját az Atletico Madrid stadionjában szerezte? Ez ám a derby ;) - érdemes rá számítani; csak nem arra, amire itt többen számítottak ;)

347396 2013.04.29. 00:53:47

Ez nem lesz rovid,bocs..:) Erdekes,''termeszetesen'' a gyenge jatek,kudarcok okait firtato cikkre bukkantam a Totalbarcan,egy szubjektiv,de nagyon csapatkozeli site-on(ha valaki nem ismerne).A cime a cikknek ; Egy era vege,vagy csak bukkanao az uton..? http://www.totalbarca.com/2013/opinion-pieces/end-of-an-era-or-bump-in-the-road/ Csak par dolgot jegyeznek meg az irasbol..; Ir a szerencsetlen egyutthatokrol,mint Abidal es Tito rakja,mennyire szarul hatott a csapatra pszihesen,serulesekrol,a - szerintuk is - potolhatatlan Puyolrol, Pique elveszettsegerol ''mentora''hianyaban... Arrol is emlitest tesz az iro,hogy mennyire jelzes ertukuek voltak a Milan,es Real elleni zakok,mennyire latszodtak a repedesek a hosszu dominancia elvesztese iranyaban.. Kiemeli,mennyire nem ujkeletu a kozephatved problema,hogy Mascherano,mar termete okan sem kozephatved,es hogy Bartra ugyan biztato,de megsem tunik idonkent megbizhatonak,nem volt sokat a melyvizben,de ha mas csapatok fiatal kozephatvedjeit vizsgaljuk,mint a romai Marquinhos,vagy Varane,ez meg sem lehet mentseg erre a fiatal(22)korara,rutintalansagara,bar talan az ido eldonti..Ehhez a temakorhoz hozzaveszi,hogy Thiago Silva tavaly piacon volt,es hiba volt nem szerzodtetni,amelyhez foghato lehetoseg,talan mar sosem jon vissza.Valamint hogy buzlik valami akkor,ha a legtobb szurkoloval rendelkezo csapat a vilagon,(es az egyik legsikeresebb)nem engedheti meg maganak,hogy sztart vasaroljon.. De az elmult napok vitai utan,kiemelnem ezt a reszt! Ez a lenyeg abban a kerdesben,ahol sokan inkabb struccpolitikat folytatnak,es dongolik a melluket,hogy miota Barca szurkolok,es jaj de qrva jo a jatek iden,mint hogy szembeneznenek nemi problemaval,ugyanis attol meg nem lesznek kisebbrendu ''culeklonok''.. ''Messi’s brilliance has papered over the cracks in this side for two seasons, for not only is the defence coming up short (pun intended), the forward line is experiencing a grueling goal famine. Goal tallies from Pedro, Alexis Sánchez and David Villa have scarcely touched double figures. Too often they hang on the wing and take a touch and pass the ball backwards. Where is the aggression? Where is the will to take on their man or make a beeline for goal? Or to take a shot, God forbid. Furthermore the total lack of any aerial threat must also be acknowledged and questioned. When one cast a glance back to the star-studded forward line of Henry, Messi, and Eto’o, one wonders how we slipped so far without realizing it. Messi has been bailing out the boat for seasons – but it has been sinking none the less.'' Szoval(probalom erthetoen)....; ''Az elmult ket szezonban,Messi zsenialitasa takarta el a problemat a csapat korul,es nem csak azt,hogy a vedelem tul alacsony teljesitmenyt nyujtott,(itt sziporkazik egyet a szerzo,megerosit hogy nem viccel sem fizikailag(alacsony),es performanszilag is alacsony(gyenge)hanem a maradek csatarsor(nagyjabol szo szerint)brutalis golinseget tekintve is. Akik ugyanis ezert vannak,mint Pedro,Sanchez es Villa,akik alig ertek el a dupla szammutatot,(tobb mint tiz golt,gondolom egyutt,mert kulon biztos nem;)Tul sokat maradnak a szelen,es labdaatvetel utan szinte mindig hatrapassz..Hol van az agresszivitas,hol van az,hogy megverjuk a vedonket egy az egyben,es/vagy rohanjunk a celfele/kapufele..Ne adj' isten kapura lojunk..Szinten kivanni valot hagy maga utan,es kerdeseket vet fel,hogy semmifele legiveszelyt nem jelentunk a kapura,mindent csak a foldon. Ha visszanezunk a szenzcios csatarsorunkra,Henry,Messi,Eto'o,az a kerdes merul fel,hogyan csuszhattunk ennyire vissza,anelkul hogy eszrevettuk volna.. Messi tartja vissza a hajot a sullyedestol,de az ettol meg sulyed...'' Sok kulfoldi cikket olvasok,''ismerem''a szerzot errol a siterol,relativ hires,Barca kozeli ujsagiro.Ez a velemenye.. Olvasok itt hsz-eket,akik szerint minden fasza,es aki latja,eszreveszi a problemat az maris divatszurkolo,esetleg hulye,de van egy rossz hirem,pont az ellenkezoje!!!Attol meg nem lesz senki nagyobb/hitelesebb Barca szurkolo,hogy azt karogja hogy minden rendben,es mindenki fasz,aki maskent latja..Felejtsetek mar el,ezt az idiota mentalitast!A csapatot,feltok(mint Padraig kollega,a cikk iroja)nem fel kimondani amit lat.Mindenki tudja mennyit trofeat nyertunk az elmult nehany evben,mint ahogy azt is,hogy ez nem mehet igy orokke.Mindenki halas ezert a csapatnak!Ettol fuggetlenul nem eszrevenni(es nem csak a Bayern meccs miatt,bar tudod mit,az miatt is)hogy nem mennek rendben a dolgok,hat hogy is fogalmazzak,nem vall tul sok IQ-ra..:))

347396 2013.04.29. 01:04:41

[Tikamester](#1217179): Lehet,de azert tunik hajszalnyit megkerdojelezhetonek,mert akkor a Levante is eros volt,mult het vegen?Ugyanilyen gyenge teljesitmennyel rukkoltunk elo,ami semmit sem valtozott keddre,soot,bar az legalabb egy bombaeros csapat volt,hogy aztan a hetvegere megint csak mismasoljunk baszkfoldon..Hirtelen mindenki eros lett nekunk..

347396 2013.04.29. 01:25:08

A totalbarcas irasrol annyit,semmi olyan ujdonsag nincs benne,amit itt nem taglaltunk volna.A lenyege inkabb,hogy egy hiteles(szerintem jogos a szohasznalat)nagyon Barcakozeli oldal focimen is felvetodnek ugyanazok a problemak,amiket mi is taglalunk.Ez a helyzet,az egeszseges kritika,nem ordogtol valo,helye van a fociban,foleg akkor,ha igazi szurkolonak erzed magad.Teljesen normalis.Szerintem nem latni,na az nem normalis.Es Carpentiernek sok mindenben igaza volt,meg akkor is,ha talan kicsit nyersen fogalmazott!!(talan nehany froccs,es szivrepeszto vereseg utan,en legalabbis akkor szoktam,bocs a feltetelezesert...:)) En titkon meg mindig bizom a szerdaban,de nagyon nagy csoda szuksegeltetik,kozel lehetetlen kuldetes..:) Visca el Barca

347396 2013.04.29. 02:34:05

Csak a cikk felet "dolgoztam fel".Masabb aspektusbol,(mint az elmult nehany nap idevonatkozo tartalma)talan meg erdekesebb az anyag,a masodik feleben..Ott az igazolaspolitika negativumait,es meg sok fontos dolgot vesz gorcso ala..Erdemes vegigmenni az irason,ha valaki erti,a neha feleslegesen hasznalt(igen proper english)alkotta mondatokat.. Remelem a Real otthon is zakozik kedden,de minimum kiesik..Sokkal nyugodtabban nezem akkor majd a csapatot masnap,nem lesz felesleges ballaszt a vallamon..:))

256533 2013.04.29. 07:11:16

[carpentier](#1216930): Én Titot nem bántanám. POnt az ősszel mutatta meg, hogy tud küzdő csapatot csinálni. Azért a félvkor 18-1-0-val álltunk a táblázaton, és minden idegenbeli meccset megnyertünk. ÉS rengeteg gólt lőttünk akkor, mégha a jelentős részét MEssi is termelte. Illetve kb 5-6 meccset nyertünk meg, fordítottunkk meg, vagy hoztunk le, nehéz helyzetekben akár utolsó percben nyerve. Nekem ezek maradtak meg: REal első Szuperkupa meccs, OSasuna, Getafe, Szpartak, Sevilla, Depor, Betis, Atletico, Celtic első meccs, Granada. A bajhoz ez is hozzájárult szerintem. A kevéséb motivált jáékosok elhitték, hogy a bajknokság megvan, ami igaznak tűnik, és a BLben azt hitték elég kivinni a mezt a BLben idegenben, majd otthon behúzzuk úgyis, ha másnem Messi rúg 2-3 gólt. Ez még a MIlan ellen összejött, a BAyern ellen már nem fog. Ezért kell pár új ember a csapatba, hogy felrázza a társaságot, és midnenképpen tehermentesíteni kell Messit is. Ha meg, amit írtok a blogon többen, hogy Messi elnyomja a többieket, akkor olyan emberek kellenek, akiket nem elnyom, hanem feldob, hogy ilyen játékossal játszhatnak. Arról nem beszélve, hogy MEssi rengeteg gólpasszt is ad. A másik ami a motiváltságra jelzés, hogy a nagy meccseken kikaptunk jószerével. Ez egyértelmű motivációs probléma. MInket mindneki meg akar verni, mert annyira feltettüka lécet, és ezért lelkesek az ellenfelek. Az edzőiknek nem kell külön motivációs szeánszot tartani, elég annyit mondani, ha őket megveritek, ti vagytok a királyok. Az összes komolyabb párharcban alulmaradtunk eddig, kivéve a Milant. Ez egyértelműen pszichológiai kérdés.

348887 2013.04.29. 07:47:48

[Gaggio1981](#1217444): Könyörögöm, én a 2013-as évről írtam, nem a szezonról. Tito beteg lett, a teljesítmény romlott. Az összefüggés egyértelmű. A csoda az ellenkezője lett volna. Igazolásokkal a helyzet stabilizálható. Majd kiderül. Ezt a hónapot már négykélzláb is ki kell bekkelni.

254576 2013.04.29. 08:11:40

még mindig az a leginkább idegesítő, h a jelenlegi csatárok közül Pedronak van a legtöbb esélye arra (kb 90% sztem), h jövőre is felveheti a gránátvöröskék mezt... (természetesen Messit nem veszem egy kalap alá a többiekkel :P ) vele szemben Alexis csinálhat bármit, meghalhat folyamatosan a pályán, nagyon úgy érzem, h el fogják küldeni... :S

254576 2013.04.29. 08:19:07

lehetett Pedrot védeni azzal vmeddig, h "de hát védekezik, küzd", de már hosszú ideje nem látom ezt se... egyszerűen kirobbanthatatlan lett a "legerősebb" kezdőből, és ezzel együtt már nincs rákényszerítve a teljesítményre sem... húzzon a 3,14csába!

334647 2013.04.29. 09:18:28

[fecooo](#1217473): a bloggerség legnagyobb hátránya, hogy időnként úgy érzem, nem mehetek el a szélsőségek felé, hiába lenne kedvem. Mindenesetre egy szimpla "egyetértek" talán még belefér:) Nyugdíjba megyek, ha bejön a megérzésed.

341865 2013.04.29. 10:43:00

egyelek meg negaro, az utolsó bötűig egyet vagy értve :) Song valami óriási mit játszott, mennyire kell ilyen játékos, el sem tudom mondani.. Remélem jövőre, amikor már sokkal jobban beszéli a nyelvet még jobban be tud illeszkedni a csapatba és nem hagy el minket. Én tudtam, hogy baromi jó, de ezek a könnyed szerelések (láthatatlan fal) még engem is meglepnek.. (Busquets annyira - halovány - formán kivül van, hogy én még a Bayern ellen is betolnám..) Alexis a végére kezd bele lendülni, látni, hogy végre elkerülik a sérülések és van folyamatosság a játékában. A góljáért meg jár a pacsi! Pedrot meg bezárnám egy dél-afrikai börtönbe laza pedagógiai céllal, mert a fiatalember számomra úgy tűnik kezdi magát kényelmesen érezni a kezdőben (mióta a spanyol válogatottban fut a szekér)... 1. félidő után úgy hoztam volna le a pályáról a fülénél fogva, mint a tanitóbácsi a rosszgyereket, aki szarral dobálta meg a kislányokat... -.- ember, PSG elleni gól sokat ért, szép is volt, de tőle sokkal többet várunk :( ilyenkor már persze késő padoztatni... Thiago amióta rendszeresen pályára lép napról napra jobb. Végre csinálja amit várunk tőle, kever, cselez, hajt, küzd, és ami a legjobb nem fékezi a játékot(!).. tetszik a srác, kifejezetten tetszik.. és végül Piqué: - előre is szólok, a mondandóm vele kapcsolatban már régebbóta érlelődik, nem kifejezetten a szombati meccs miatt írom, de a tököm tele van azzal a magyarázattal, hogy hiányzik mellőle Puyol. Károly az egész csapatnak hiányzik, nem csak neki.. Hogyan is mondhatnánk rá, hogy világklasszis védő, amikor nem képes kiegyensúlyozottan hozni a meccseket...Tudom, sokszor kiszolgáltatott helyzetbe kerül a társai miatt és tulajdonképp őrajta csattan az ostor, tudom, hogy 1837 féle védelemmel álltunk fel idén és neki sem könnyű, de nem érzem rajta azt a dominanciát és határozottságot amit egy klasszis középhátvéden érzek. Ezért is hiszem azt, hogy nekünk Hummels (jó, de) nem elég... Nekünk csakis és kizárólag Thiago Silva jó. Az a fickó arra született, hogy ebben a Barcában játszon (tudom, hogy már kb. 2 éve szajkózom ugyanezt, de biztos vagyok benne, hogy számunkra ő a hiányzó láncszem.) Nesta mellet játszott még a Milánban, de egyértelműen ő volt a védelem vezére. Dirigált, szervezett, ordított ha kellett.. (emlékszem az egyik meccsen már 3x mentek el Abate mellett, erre kirohant az alapvonalhoz és ordított az edzőnek, hogy azonnal cserélje le, mert gólt fognak kapni róla...) minden adottsága megvan, hogy átvegye Puyol "csapatbeli" szerepét.. remélem igaz a pletyka és hozzuk (bár erre az esélyünk kb. 0,01 % :( ) Abban biztos voltam, hogy az Atletico nem lesz képes megcsapni a Realt, ez a fóbia náluk valami eszméletlen.. szóval a bajnokavatásra én is a Valladolid elleni meccset várom.. valahol megértem [Xavier06](#1216323): t, mert sokszor én is így gondolkodom (asszem nálunk ez tényleg szakmai ártalom) és amit leírtál nem is hülyeség. Persze 100% h nem küldenék hereverézni a fél csapatot a bajnokság vége előtt, de én is mindig előre nézek, tervezek.. mert ez bizony uraim még mindig maraton, csak a végére sokkal több lett a sprint.. (mi meg leeresztettünk mint a lufi :S) köszönet a posztért negaro! :)

348797 2013.04.29. 11:14:30

Olyan játékost "értékelnék" aki pályán sem volt, és nagyon ritkán kerül a pálya közelébe is újfent... Egy kis kitérő: Messi. Messi bejött megkapta a labdát 25m-re a kaputól három védőt kicselezve szépségdíjas gólt lőtt... a Bilbaonak... Pár héttel korábban Messi Milánóban ugyancsak kapott labdákat - nem sokat - itt is szemtől szembe vezette vagy három emberre a lasztit sikertelenül... Pár napja ugyanaz történt a Bayern ellen, esélytelen volt az élő több tagú fallal szemben... Nem olyan régen jött a Milan elleni visszavágó a Camp Nouban... Messi mennybe ment.... Igen ám, csak sokan, még egyes magyar sportújságírók és szakírók sem "vették észre", hogy kinek a "teste" által ragyogott Messi... Sőt sokan erről a "testről" még a keresztvizet is lehúzták, hogy mennyire semmitérően volt a pályán... Ezt a láthatatlan "testet" David Villa személyesítette meg! Villa végre azon a poszton kapott szerepet, ami a vérében van, éket játszott. Csupán azzal, hogy beállt a két középső védő közé és folyamatos mozgásban volt támadásoknál, a két középső védő nem tudott kitámadni egyből Messire, mert lefoglalta őket Villa. Így az argentin előtt szabad területek nyíltak, és nem 3-4-en csaptak le rá egyszerre, ami éppen elég volt ahhoz, hogy betaláljon 2x. Aztán a második félidőben, amikor szorosabbra akarta vonni a védelmét a Milan Messi körül, nem figyeltek Villa-ra... újabb gól. Allegri a meccs után azt nyilatkozta, hogy nagyon meglepte Villa játéka... egyszerűen nem számolt vele, hogy játszik, vagy, ha játszik akkor a szélen számított rá... Nagy húzás volt az edzői stáb részéről... Aztán a Bayern ellen a szokásos alibifelállás a támadószekcióban az edzők részéről.... 4:0-nál 10 perccel a vége előtt egyetlen csere... Villa... több, mint megalázó. Pár napa múlva a Bilbao ellen végig üli a meccset... (Számomra egyértelmű, hogy a szakvezetés ezzel is tudatja vele, nincs rá szükség, mehet isten hírével) Aztán jön Neymar, akire úgy fognak vadászni egyszerre többen, mint Messire és folyamatosan szemtől szembe 3-4 játékosra vezeti a labdát... Elküldtük Eto'o-t, Ibrát, Villa-ra is hatalmas az esély... A világ magasan jegyzett középcsatárait... Pedig kellene egy "láthatalan test", aki óvja Messit, esetleg Neymart... és ha kell erővel is örli a védelmet... (Mou annyira a Barca ellen találta ki a Real játékát, hogy egyetlen középcsatár sírba tette. Nincs hozzászokva a csapata egy kcs. jelenlétéhez) Mekkora újítás lenne a jövőre nézve?

348522 2013.04.29. 11:14:46

[Bendak](#1217576): áj, a védelmi elmélkedést én magam akartam :). Nagyon hasonlóan gondolom ez egyes lehetséges embereket...

334243 2013.04.29. 11:31:05

[bondia](#1217263): szvsz, de hangsúlyozottan, ahogy én láttam, és ahogy én emlékszem, a Levante ellen tényleg takaréklángon, félvállról véve nyomtuk, lehetett érezni, hogy mindenki már a BL-re gyúr – ami valóban hülyeség volt azok részéről, akik pályára léptek, mert nagy részük gyak. biztosra vehette, hogy a BL-ben nem fog játszani. De tudom, azt inkább mondod, hogy éppen erről beszélsz, miért vettük félvállról :). Ezt a Silva témát tegyük tisztába, mert az utóbbi napokban egyre többször előkerül, hogy nagy hiba volt nem megvenni. Úgy tudom, hogy komoly szándék volt a leigazolására, de fizetésbe kért sokat. Méghozzá nagyon, Messi után a legtöbbet – így is azt gondoljátok, hogy hozni kellett volna? (egyébként ezért is nem értem, hogy miért jönne most inkább..)

348887 2013.04.29. 11:32:07

[JackSparrow66](#1217603): Szerintem komoly az esély, hogy szerdán megpróbálják a Milan elleni Villát reaktiválni. Más kérdés, ez sikeres lehet-e. De ez legalább egy ötlet. Mert ha egyetlen ötlet sem lesz, akkor még a döntetlenért is harcolni kell majd. (Ne feledjük, feltehetően Mandzsukics lesz, aki sokkal jobb, mint Gomez!)

348522 2013.04.29. 11:33:01

[JackSparrow66](#1217603): egyrészt jó, hogy újra itt vagy :), másrészt nem tudom eléggé hangsúlyozni mennyire egyetértek, pontosabban mennyire ezt súgja nekem is a taktikai szemléletem (már ha van ilyen)! A Bayern ellen az alapkoncepciót annyiból védeném meg, hogy ellenük sehogy sem jövünk ki kilóra: a szélről is macerás elvenni egy embert az Alaba-Ribéry páros miatt, és középről is - mert Messinek nem jut elég hely. De persze azt már osztom, hogy a meccs alakulásával a cserét nagyjából az 50. percben meg kellett volna lépni, amikor már egyértelmű volt, hogy kellene egy gól...

348887 2013.04.29. 11:36:25

[Tikamester](#1217617): Talán azért jönne, mert Ancelotti szinte biztosan a Real edzője lesz, és Silva nehezen nélkülözi a társaságát.... (De az is lehet, viszi magával Madridba.) Nekem az a véleményem, hogy 2, magas középvédőt kell igazolni, egy már nem lesz elég. Két erős európai kell, vagy egy eu és mellé egy benga fekete.

347396 2013.04.29. 11:41:44

@Bendak: @negaro: Ti nem veletlenul egyutt nezitek fiainkat,gyanusan eltuntok a derbyk alatt,es szinten gyanus a nagy egyetertes is,(egymas fenyezese)mindegy hogy hulyesegrol,vagy adott problemarol,esetleg jatekosrol(Song)van szo....?:)

348797 2013.04.29. 11:44:05

[negaro](#1217622): Köszi :)

348797 2013.04.29. 11:49:46

[negaro](#1217622): Szerintem akkor, ha idegenben biztonságra játszunk, akkor Song kell - sokan leírták- Busi mellé... Eldobom az agyam, ilyet leírni az elmúlt évek után: "ha idegenben biztonságra játszunk"... Múlik a világ dicsősége...

255271 2013.04.29. 12:14:59

[JackSparrow66](#1217635): idegenben mindig biztonságra játszottunk... Pep első két évében nem nyertünk idegenben BL-meccset a kieséses szakaszban.... aztán a negyedik évében sem, sőt, idén Tito-val végképp. Sajnos mindig arra gyúrtunk, hogy majd otthon megütjük az ellenfelet, csak hát ahhoz nem kéne ekkora hátrány :D

341865 2013.04.29. 13:14:12

[bondia](#1217627): 1x találkoztam negaroval (blogtali) + kb 250-300 kilometerre lakunk egymástól ha jól tudom, szóval ez sem talált. :) (csak ezért nem ficcenek el pestre - se hozzád majamiba, pedig ha tehetném... ott vedelném a hugymeleg sört veled a skót tagnál reggel 10kor ;) ) szerintem csak 1irányba kattan az agyunk, ez minden.. meg úgy általában a "helyi" bloggerekkel vagy ezért vagy azért megvan a közös pont (van akinél stílus, van akinél mondanivaló, vagy a humorérzéke, van akinek a lábai jönnek be.. :v)

344057 2013.04.29. 13:26:31

[Bendak](#1217749): ha arra gondolsz akire én, azok lábak nekem is bejönnek ;)

341865 2013.04.29. 13:31:01

[vily35](#1217760): jaja, vigvik.. :D

334647 2013.04.29. 13:57:26

[negaro](#1217622): ha ezt a logikát axiómákig visszafejtjük, akkor oda lyukadunk ki, hogy nem bírjuk el a Bayern ellen, hogy Messi nem védekezik... [Bendak](#1217766): és még igazából nem is láttad a büszkeségeim:D nagyapám, akitől a csülkeim örököltem, soha életében nem húzott rövidnadrágot, annyira szégyellte őket (és ezt most halálosan komolyan mondom) szép példányok, na, nem csodálom a rajongásotokat:D

347396 2013.04.29. 15:27:39

[Bendak](#1217749): Hahaha,ritka am az a sorvedelosdi reggel,meg ugy egyaltalan(utoljara mondjuk ugy ket hete tortent utoljara sorivas)viszont ketsegtelen,idonkent akar tobb naposra is rug a ''lazasag''..:))[vigvik](#1217790): ..:D

347396 2013.04.29. 15:50:38

[Bendak](#1217749): ...mondjuk tegnap pont egy kis froccsozes volt,de gondolom ez atjott a kommentjeim szamabol..:))

341865 2013.04.29. 16:43:55

[bondia](#1217879): igen, általában ha sok a bondia hsz máris asszociálok a sör/fröccs/whiskey opcióra... :D

348797 2013.04.29. 16:58:33

[gamsti](#1217664): +1 nekem nem jött le ennyire az elmúlt években, a biztonsági játék... de eredményesebb volt még az is, mint manapság a zakók idegenben...

348887 2013.04.29. 17:11:07

A lapok szerint szinte biztos, hogy nem játszhat Busq, azaz Song lesz. Egy támadó-eszelős felállás: Valdes, Montoya, Piq, Bartra, Adri -- Messi, Iniesta Song, -- Alves, Villa, Alexis.

347396 2013.04.29. 17:41:08

[Bendak](#1217921): Soha nem iszok rovidet...Amikor utoljara tortent,az osszes koronas blogger idaig uldozott,es itt osztotta az eszt,mert "kezet mertem emelni" moura...:)) Kell ez nekunk..:))?[Tikamester](#1217617): Engem ismet "ledobbentett" Thiago Sliva jatekintelligenciaja,dominanciaja hatul,ami kihat az egesz csapatra.Szerintem nagyon fontos lett volna megszerezni egy ilyen kaliberu jatekost..Ugy gondolom hogy van ket-harom nagyon fontos poszt egy csapaton belul,es a dominans(nem Piqeu,o is jo,de kell melle egy vezerbika)kozephatved az egyike ezeknek.Velemenyem szerint,fontosabb mint sokan gondoljak..

344057 2013.04.29. 20:47:10

[Bendak](#1217766): én speciel inkább Bastila lábaira szavaznék, ha lehet. Bocsi vigvik...

348977 2013.04.29. 21:05:15

[carpentier](#1217970): Hát ez elég ütős felállás lenne...:) Én Abidalt is titokban a csapatba várom. :)

348887 2013.04.29. 21:16:15

[Peter1982](#1218163): Abidal kicsit sérült. És ráadásul azért cserélték le, mert elfáradt. Nem megy már neki egy Bayern ellen. Valami abszurd ötlet kell szerdára, másként simán ütnek.

348522 2013.04.29. 21:32:44

[JackSparrow66](#1217635) [64]: nem baj az, hogy múlik, ez már csak így van... De olyan ez mint az öregedés: lehet tenni ellene :)... vigvik:...ja, maximálisan egyetértek. Itt tényleg nem fér bele, hogy Messi ne védekezzen... carpentier: ez most tényleg jó, de megint az egy emberes csapda: a középpályánk nem elég masszív. A Montoya-Xavi (vagy Thiago?) csere elkél, de máskülönben csapassuk - ha három védővel, akkor hát úgy...

348522 2013.04.29. 21:33:36

[vigvik](#1217790): ...ja, maximálisan egyetértek. Itt tényleg nem fér bele, hogy Messi ne védekezzen... [carpentier](#1218172): ez most tényleg jó, de megint az egy emberes csapda: a középpályánk nem elég masszív. A Montoya-Xavi (vagy Thiago?) csere elkél, de máskülönben csapassuk - ha három védővel, akkor hát úgy...

348977 2013.04.29. 21:54:24

[carpentier](#1218172): 60 percet lehet, hogy bírna, és addig tartást adhatna a csapatnak. Ha akkor még van esély, akkor egy gyors védőt (Adrianot) be lehetne hozni helyette. Na de nem ezen fog múlni, én csupán örülnék neki, ha ilyen fontos meccsen is játszhatna...

348887 2013.04.29. 21:59:19

[negaro](#1218184): Igen, de valamit valamiért. Amit nyersz valahol, azt elveszted máshol. Sajna. Amúgy a felállásban négy védő van, és Alves is visszaléphet a "taktikámban". A minimális esély csak akkor adódik, ha elsöprő a támadás már az első félidőben, és annak is az első 25 percében. Ha ott nem sikerül kettőt-hármat kaparni, annyi. Meggyőződésem, hogy meglepetés nélkül nem lehet meglepni a Bayernt. Na meglátjuk. 10 % esélynél nem vagyunk jobbak.

341865 2013.04.29. 22:21:42

[vily35](#1218132): fene a gusztusod... ;)

334243 2013.04.29. 22:44:42

[carpentier](#1218212): "Meggyőződésem, hogy meglepetés nélkül nem lehet meglepni a Bayernt" úgyis most kezdődik a Showder klub - ott mondják az ilyen után, hogy: _erre hagynék időt_ hatalmas! :)) (B)

349625 2013.04.29. 22:46:37

Ki kell mondani, max respect a bloggazdáknak, hiszen nekik akkor is kell dolgozniuk, meg objektíveknek lenniük, amikor szarok vagyunk, mi mezei szurkerek kimondjuk, túlozva előadjuk :) Az értékeléssel egyetértek, bár inkább az arányaival, talán kevesebbet adtam volna, úgy mindenkinek. Gyenge, verhető csapat ellen nem volt magabiztos győzelem. Igazolások: kíváncsi vagyok a jövő pénzügyi keretére, meglátjuk mit zsonglőrködnek össze. A zsonglőrködésen értem, hogy pl Ibra vétel+Adása is nyereséges a könyvek szerint. T. Silva nem elveszett ötlet, csak szurkolnunk kell, hogy a franciák bevezessék a 90% adót nagyon magas jövedelmekre. Csapat, szerintem jelenleg nincs szükségünk klasszikus szélsőre, egy szélről beinduló csatárra annál inkább, és egyetértek mindenkivel, egy klasszis ékre is szükség van. Hopp, hisz az van nekünk vagy 2, Villa elsősorban, de Pedro is onnan igazán veszélyes. Egy jó kis felállás lehetne sztem: 1 kapus, 4 védő, 2 szűrő, 1 (Villa), Messi, Xavi, Iniesta. És máris csak 1 embert kell venni, egy védőt, ha elmegy Alves, helyette se vennék, vannak oda ketten. Mondom ezt úgy, hogy Sanchezt, és Fabregast is szeretem - ha jól játszanak.

291635 2013.04.30. 09:38:18

Unalmas ez a Puyit és tsilvat hiányoló siránkozás. A védelmünk nélkülük is működött jól, csak akkor még volt Márquez vagy Milito, és volt működő lescsapdànk is. 5ből 4 támadása az ellenfeleknek elakadt lesen.

254576 2013.04.30. 20:00:17

nincs a holnapi keretben se Busi, se Maszk, se Abidal(+Jordi Alba és Puyol)... nincs más, all in és csókolom! Alvés,Piqué,Adriano,Song,Ini,Cesc,Thiago,Messi,Villa,Alexis, de Pedro úgyis kezdő lesz, ahogy Xavi is, pedig, aztán holnap sajnos ő is feleslegesen lassítja majd a játékot...:S
süti beállítások módosítása