HTML

seged

Friss topikok

Címkék

1993 (1) 1994 (2) 1995 (1) 2012 2013 (1) 5 0 (1) 91 esek (1) Abidal (35) adattár (1) Afellay (1) agymenés (14) Ajax (1) akatio (1) Alavés (4) Alba (2) Albert Puig (1) Alexanko (1) Alexis (5) allas (3) állatcsel (1) allstars (1) almería (2) álompassz (1) Altimira (1) Alves (9) Al sadd (1) Amor (1) Anderlecht (1) ánimo (1) aranylabda (2) Arany Medál (1) arcképcsarnok (1) Arsenal (1) átigazolás (10) Atlético (7) Atleticó Madrid (12) autogram (1) Baggio (2) bajnok (1) bajnoki (59) Bajnokok Ligája (42) bajnokság (80) Bakero (3) Balakov (1) baleset (1) Barca (81) barcakönyv (4) Barcelona (120) Barcelona B (6) Baresi (1) Bartra (2) Basora (1) Bayern München (6) Bayer Leverkusen (2) Beckham (1) beharang (3) beharangozó (131) beharangozó előtt (2) beharangozó helyett (29) bemutatkozás (1) Benfica (4) Betis (9) Bielsa (2) Bilbao (8) Biosca (1) bíróság (9) BL (35) blog (1) blogtalálkozó (4) blogtali (2) boldog (1) botrány (1) buek (2) bulvár (1) bürokrácia (1) Busquets (9) büszkeség (1) Cafu (1) Cafú (2) calciopoli (1) Calderé (1) Calvet (1) CampNouLive (2) Camp Nou (11) Carles Folguera (1) Carme Ruscalleda (1) Carrasco (1) Casillas (2) Cata (1) Cazorla (1) Celta Vigo (7) Celtic (7) César (1) Cesc (35) Chelsea (5) Ciutat Esportiva (1) Clásico (15) Closgomezatündér (1) Cocu (1) copa del rey (19) Cordoba (2) Córdoba (2) Crackóvia (6) Cristiano Ronaldo (2) Cruyff (7) család (3) csatárok (1) cselek (3) csoportkör (3) Cuenca (6) Deco (3) Deportivo (6) Deulofeu (2) de la Pena (2) Díaz (1) Di Stefano (1) döntő (2) Dos Santos (2) dream (1) EB (3) Edmilson (1) edzés (3) edzők (2) edzőváltás (2) egyéb nagy szavak (1) egyeduralom (1) egy korszak lezárása (1) egy sorozat véget ér (1) Elche (1) elemzés (18) ellendrukkerek (1) elmélkedés (8) élménybeszámoló (1) élőblog (2) elödöntő (1) elődöntő (3) előszezon (2) El Clásico (5) El Mundo Deportivo (1) emberhátrány (1) epic (2) eredményhirdetés (3) ereklye (1) érettségi (2) értékelés (13) értékelő (104) Espanyol (14) Estiarte (3) Etoo (3) Eusébio (3) Evaristo (1) Fabregas (10) facebook (2) fail (1) fanfiction (3) fejelés (1) fejlődés (1) felhívás (2) felkészülés (1) felszabadulás (1) felvezetés (1) Fernandao (1) Fernando Alonso (1) Ferran Adriá (1) Ferrer (1) fikció (3) foci (1) focimágia (1) fogyatékosság (1) Foncho (1) Fortuna Düsseldorf (1) fotók (1) Fundacio Barca (1) futsal (1) Gamper (4) Garchitorena (1) gaspart (2) Gates (1) Gensana (1) George Best (1) Gerardo Martino (1) Gerets (1) Gerrard (1) Getafe (14) Giardiola (1) Gijon (4) Gijón (1) Giuly (1) gólok (4) gólpasszok (1) Gonzalvo (1) graham (2) Granada (9) grund (1) grundnapló (1) Guardiola (29) Guillermo Amor (1) Gullit (1) hangulat (3) hasonmások (1) háttér (1) Helenio Herrera (1) Helguera (1) Herrera (1) hesperia (1) Hónapértékelő (4) Hospitalet (1) HSV (1) hülyeség (1) hülyéskedés (4) humor (2) hunter (2) ifjúkori (1) igazolás (7) Il Grande Inter (1) Indústria (1) infografikák (1) Ingla (1) Iniesta (56) interjú (19) interjúk (1) Intersport (1) Írország (1) ítélet (9) Ivanov (1) Japán (1) játék (4) játékosok (5) Javi Rodriguez (1) Joan Gamper (1) Johan Cruyff (5) johneagle11 (1) Jordi Alba (1) Jordi Roura (2) Josep Guardiola (4) jövő (1) jövőképek (2) Juvenil A (1) karácsony (4) kedélyjavító (1) Keita (2) képek (2) keresés (3) Kiko (1) kisszínes (2) kitekintés (2) klubvb (2) Klub VB (2) köbön (1) kocsis (1) Kocsis Sándor (1) Koeman (1) kommentfogó (4) komolytalankodás (1) könyörgés (1) könyvkritika (1) konyvkritika (1) Kostadinov (1) Kubala (4) kulcsszavak (3) kupa (12) kvíz (8) Laporta (4) Larsson (1) latolgatás (1) Laudrup (3) Laureano Ruiz (1) La Liga (1) La Masia (9) lebo (1) legendárium (4) lehetőségek (2) Lerby (1) Les Corts (1) Levante (37) Leverkusen (3) lHospitalet (1) Lillo (1) Llorens (1) Luis Enrique (3) Luis Garcia (1) Luis Suárez (1) Madrid (1) magánélet (6) magnestabla (1) Málaga (6) Malaga (14) Maldini (1) Mallorca (7) manita (1) Maradona (2) Marc Carmona (1) marháskodás (1) Martinez (1) Mascherano (4) másodosztály (1) Maxwell (1) mecccnézés (1) médiahájp (1) megameccshezmegaposzt (1) megfejtések (1) méltóság (1) memento (1) Menotti (1) Messi (74) mezek (1) Migueli (3) Milan (22) mimikák (2) Miniestadi (1) Montoya (2) motiváció (1) Mourinho (12) MU (1) Munitis (1) múzeumlátogatás (1) Nagy Laci (1) Napoli (1) Naval (1) Neeskens (3) NextGen Series (1) Neymar (35) Nike (1) nők (1) novella (3) november (1) nst kupa (3) nunez (1) nyolcaddöntő (1) ökörség (3) Oleguer (2) Olivella (2) Oriol Tort (2) Osasuna (12) összefoglaló (2) összehasonlítás (1) összjátékok (3) pályafutás (5) Papi Anguera (1) passzok (3) Paulino Alcántara (1) pedro (10) Pelé (2) Pellegrini (3) Pep (7) Pepe (2) Pep Guardiola (8) Pereda (1) pillanatok (1) Pintér Ádám (1) Piqué (10) Pirlo (1) Planas (1) pletyka (2) Plzen (1) porto (1) poszter (1) PSG (6) purgatórium (1) Puskás (2) Puyol (26) Quini (1) Quique Costas (1) Racing Santander (4) Ramallets (2) rangsor (1) rasszizmus (1) Rayo (4) Rayo Vallecano (11) realitás (1) Real Madrid (37) Real Sociedad (14) Real Valladolid (3) Real Zaragoza (1) reménysugarak (1) rendszer (1) retro (4) Rexach (4) Rijkaard (11) Rinus Michels (2) RIP (1) Rivaldo (2) Rodri (1) Rojo (1) Romário (2) Ronaldinho (7) Ronaldo (4) rondó (1) Rosell (29) Roses (1) Roura (1) Sacoor Brothers (1) sajtóbotrány (1) Salinas (1) Samitier (2) Sampdoria (1) Sánchez (2) Santos (1) Saúl (2) schuster (1) Segarra (1) Sergi Barjuán (1) Sergi Roberto (27) Sevilla (13) Silva (1) sima liba (1) sociedad (2) Song (1) sorsolás (9) spanyol (6) spanyolkupa (4) Spanyolország (1) spanyol bajnokság (93) spanyol kupa (9) spanyol szuperkupa (5) spanyol válogatott (3) Sporting Gijón (2) stadionok (1) statisztika (3) Stoichkov (2) Suárez (1) számolgatás (1) szavazás (1) szellemiség (1) szerelések (3) szerkesztőség (1) szezonértékelő (7) Szpartak Moszkva (3) születésnap (1) szuperkupa (6) szurkolás (1) szurkolók (6) taktika (25) taktikai (1) találkozó (1) támadósor (1) táplálkozás (1) Tata (1) Tata Martino (25) team (1) Telefónica (1) Tello (4) temetés (1) Tencent (1) Tente Sánchez (1) Thiago (33) Thuram (1) tiki taka (2) Tito (9) Tito Vilanova (30) Tonny Bruins (1) történelem (2) türelem (1) twitter (3) Txiki (2) UEFA Futsal Cup (1) uefa szuperkupa (1) unalom (1) ünneplés (2) Unzué (2) utánpótlás (9) Valdés (3) valencia (16) Valladolid (5) válogatott (1) Van Basten (1) Van Gaal (1) Van Persie (1) VB (1) védelem (1) védések (1) Velasco (1) venables (1) vendégposzt (9) Vergés (1) vers (2) vezetőség (1) viccek (1) videó (3) video (5) Vieira (1) vigvik (1) Viktoria Plzen (1) Villa (32) villámposzt (11) Villarreal (5) visszavágó (1) Weisweller (1) Wilde (1) Xavi (56) Zaldúa (1) Zaragoza (8) Zidane (1) Zola (1) Zubizarreta (1) Címkefelhő

Mély fájdalommal tudatjuk

2013.04.24. 21:00 vigvik

Gratulálunk a Bayern Münchennek!

A Chelsea-meccs után azt kérdezte a riporter Guardiolától, hogy mit üzen azoknak a fiatal szurkolóknak, akik első alkalommal sírnak a Barcelona veresége miatt. Ezt válaszolta:

"Üdv a klubban - lesz még sok ilyen alkalom!"

Gratulálunk a Bayern Münchennek!

A Chelsea-meccs után azt kérdezte a riporter Guardiolától, hogy mit üzen azoknak a fiatal szurkolóknak, akik első alkalommal sírnak a Barcelona veresége miatt. Ezt válaszolta:

"Üdv a klubban - lesz még sok ilyen alkalom!"

Az az igazság, hogy idén valószínűleg már nem először vernek el bennünket ennyire, csak számszerűleg soha nem nézett ki ennyire rosszul a dolog, ezért talán nem is tűnt fel nekünk. Lényegében már a kezdetektől (vagyis minimum Rijkaard óta) fogva világos volt, hogy a Barca játéka ellen fokozottan tudnak érvényesülni a kontrák, ebben önmagában semmi újdonság nincs. Sőt, azt is tudtuk, hogy szögletekből, pontrúgásokból nyeljük a brét, mint kacsa a nokedlit. Épp ezért korábban (értsd: Guardiola alatt) a kornerek elkerülése stratégiailag kulcsfontosságú volt, ritkán engedtünk bárkit is 1-2 lehetőség fölé. Ehhez képest most a Bayern 11-szer próbálkozott - kétszer sikerrel.

Még csak nem is ez a legbosszantóbb, hanem hogy tök ugyanazt a figurát nyaljuk be a Realtól, a PSG-től és most a Bayerntől: átívelik a hosszúra, ahol mindig a szerencsétlen Dani Alvés védekezik valami pályát tévesztett kosárlabdázó ellen. Persze rendre lefejelik, ő előadja, hogy támaszkodtak rá, aztán ha szerencsénk van, lefújja a bíró.

Tulajdonképpen az ide vezető döntés a presszing lejjebb hangolása volt  (persze némi tanácstalanság is van a dologban, hogy sokadjára sem reagáltunk semmit). Eleinte logikus és tudatos lépésnek tűnt a dominancia részleges csökkentése idénre, meg is voltak, vannak a maga előnyei, viszont a védekezésbeli következményei utólag nézve sokkal súlyosabbnak bizonyultak, mint amennyit profitálni tudtunk belőle - legalábbis a nagy meccseken mindenképp. Arról nem beszélve, hogy már négy éve (bazmeg, hogy itthon a lekváros buktának is politikai felhangja van) is az Alvés, Puyol, Piqué, Abidal négyes volt a legerősebb védekezni tudó hátsó sorunk, és ez azóta gyakorlatilag semmit nem változott, úgy fest. Még ha fel is tesszük, hogy az idő a játéktudásukat nem koptatta meg, akkor is érdekes lenne megnézni, hogy az utóbbi két évben hányszor állhattak így össze. Mindenesetre ez most borzasztóan kevés volt hátul, és ezt akkor is tartom, ha valóban nem kapták meg a megfelelő támogatást az egy sorral fentebb tevékenykedő pajtásoktól sem.

A másik kulcsmomentum Messi kikapcsolása volt. Elő lehet, sőt elő kell venni a kis argentint is, de aligha csupán az ő hibája ez: ha valaki megoldja ellenünk Messi semlegesítését, gyakorlatilag mindegy, hogy ehhez kettő, négy vagy ötszázhuszonhárom védőjét használja-e fel, az eredmény ugyanaz: a támadójátékunk megdöglik. Nekem tulajdonképpen már jó ideje elegem van az előrefelé sokszor BLASZ II. szintet képviselő szélső támadóinkból, a Real meccs után már egyszer masszívan dohogtam, hogy di María így, meg úgy, de akkor még le lettem csitítva. Nesztek, itt az újabb példa a Bayern szélsőitől: lehet egyszerre hatékonyan védekezni és támadni, erre csak a mi játékosaink alkalmatlanok - legalábbis jelenleg, legalábbis ezen a szinten. Még mindig sírásra görbül a szám, ha arra gondolok, hogy négy éve (kezd az egész komikus lenni) Henry-Eto'o-Messi sorral támadtunk, most meg az első két úriember helyett van Sanchez, meg Pedro. Érezitek a különbséget, ugye? García megírta, hogy a klasszisok helyett valamiféle pozitívan értett jómunkásemberekkel feltöltött csatársor a koncepció része volt, ami egy ideig működött is (leginkább amíg a melózás mellett jutott muníció a klasszik csatárerények csillogtatására is), de mostanra tartósan önmaguk paródiájává váltak a gólképtelen, de a védőjükkel roppant fegyelmezetten hátrazáró támadóink.

A Barcelona nagyon magasra tette magának a mércét az utóbbi néhány évben, és idén ezt már nem először veri le. Azt gondolom, hogy egy picit eltúlzó különbséggel kaptunk ki a látottak alapján, viszont legalább végképp és egyértelműen kiderült, hogy a legmagasabb szinten milyen hiányosságaink vannak. Az is végérvényesen eldőlt, hogy nem járunk pár lépéssel a világelit előtt, mint ahogy azt szeretnénk hinni, erre a meccsre már végképp nincs kifogás. Mindazonáltal továbbra is egyike vagyunk annak a 4-5 csapatnak, akik a húsosfazék mellett a górék, tehát világvégét sem kell azonnal vízionalizálni. Ennek a szezonnak tegnap tulajdonképpen vége lett (legalábbis nagyon remélem, a bajnokságban nem kell majd izgulni), úgyhogy megkezdhetjük kedvenc nyári sportunkat, az össznépi menedzserjátékot, aminek célja persze a totális dominancia visszaállítása lesz - de erről majd már inkább másik írásokban.

Valdés (6) - Nem rajta múlott, talán az elsőben benne volt, cserébe védett két-három nagyot.

Alvés (5) - Az egyetlen egyéni párharc, amit lehoztunk legalább döntetlenre az ő csatája volt Ribéryvel. Viszont két kapott gól előtt is leizmozták, ez akkor is beárnyékolja a teljesítményét, ha nem igazán ő tehet róla - ráadásul a maradék kettő dugóért is elő lehet venni sajnos. A szíve a helyén volt végig, talán az egyetlen játékosunk, aki etéren elfogadhatót nyújtott, de túlzott hibaszázalékkal tette a dolgát.

Bartra (5,5) - Volt egy-két bizonytalansága, de alapjában véve nem volt szerencséje, hogy pont ezen a meccsen kapott főszerepet, hiszen a többiek nem nagyon segítették a zökkenőmentes felavatását. Egyetlen kaput találó lövésünk az ő nevéhez fűzödik, mint ahogy az egyetlen ziccerünket is ő botladozta el - ezt értékelhetjük úgy is, hogy falábú, meg úgy is, hogy több támadópotenciált mutatott egymaga, mint a csatártriónk összesen.

Piqué (5) - A rommá szopatott védelmünk igazi vezére volt. Nem volt persze hálás a szerepe, mert szuperhős üzemmódban kellett volna repkednie a tizehatoson belül, hiszen egyedül neki volt sansza a fejpárbajokban. A huszonhat éves Puyolnak mondjuk ment volna...

Alba (3) - Robben totálisan lefocizta, nem nagyon lehet ezt szépíteni. A végén még pukkancs módon pofánverte a hollandot, ami még akkor is borzasztó antipatikus tett, ha Robben egyébként alapvetően akkor is erre ingerel, ha éppen nem futballozik zseniálisan ellened.

Xavi (4,5) - Bastiano Coimbra de la Coronilla y Azevedo - hát, csúful beletört a Maestro nyelve. Érdekes volt az ő gyenge teljesítménye: azért olyan veszett nagy felügyelet alatt nem tartották, ettől függetlenül szemre is lassú és körülményes volt a játékunk, és mindenemelett védekeznie is főképp Iniestának kellett helyette, a középpályánk a szűrőfunkcióját alig-alig látta el.

Busquets (5) - Két dolog merül fel vele kapcsolatban: egyrészt lehet, hogy nem szereti az extra pihenőket? (Esetleg nem is épült fel tisztességesen?) Mióta a bajnokságban Song játszik, Busi - igaz rendre nehéz ellenfelekkel szemben -  de igencsak alulteljesít, ezúttal sem volt ez másként. Másodsorban pedig kezd gyanús lenni, hogy eddig csak nem vettük észre, ami tegnap majd kibökte a szemünk: borzasztó keményen fogták, azonnal Müller vagy Gomez szorításába került, ahogy labdát szereztünk. Talán az ő kikapcsolása volt a(z egyik) kulcsmomentum (az utóbbi néhány szenvedős BL-meccsünkön)?

Iniesta (6) - Elég masszív mennyiségű feladat jutott rá, végig a legaktívabb játékosunk volt, de sajnos csiribú-csiribá ezúttal nem hagyta el ajkait, pedig ő általában ilyenkor a legfrankóbb. Látványos volt, hogy mennyivel többet vállalt védekezésben és támadásban is, mint Xavi. A végén szimbolikus volt, ahogy saját magára nem jellemző módon lemaradt Martínezről, aztán hátulról megmászta egy sárgáért.

Alexis (3,5) - A védekezőmunkáját többé-kevésbé ellátta, és az ő neve mellé írhattuk fel az egyetlen fineszes passzunkat.

Messi (4,5) - Nem tudom, hogy a két hét kihagyás látszott-e rajta, esetleg még nem épült fel, vagy csak szimplán ledózerolta őt is a Bayern, mint az egész csapatot, de ez valószínűleg abszolút negatív rekord volt tőle.

Pedro (5,5) - Talán ő volt a legtöbbet játékban a támadóharmadban - ezt értékelhetjük úgy, hogy nem volt annyira rossz, meg rosszmájúan mondhatjuk azt, nem csoda, ha impotensek voltunk elöl. Védekezésben is felülmúlta Alexist, mással meg nem nagyon lehet összehasonlítani, az ellenfél szélsőinek játékától ő is fényévekre volt."És azoknak, akik azt mondják, hogy csak a győzelem a fontos: szeretném figyelmeztetni őket, valaki mindig nyer. Ezért, egy 30 csapatos bajnokságban vannak 29-n, akiknek azt kell kérdezniük maguktól a végén: mit adtam a klubnak, mi pozitívat hoztam a játékosaimnak, mennyi fejlődési lehetőséget biztosítottam számukra?
Abból az alapvetésből indulok ki, hogy a labdarúgás hatékonyság. Győzelemre játszom, legalább annyira, vagy talán még jobban, mint akármelyik egoista, aki mindenáron nyerni akar. Diadalmaskodni akarok minden meccsen. Mégsem hiszem, hogy az egyetlen győzelemhez vezető út a végletes taktákázáson keresztül vezet, szerintem a hatékonyság nem zárja ki a szépséget..." /César Luis Menotti/

114 komment

Címkék: elmélkedés értékelő Bajnokok Ligája Bayern München

A bejegyzés trackback címe:

https://segedblog.blog.hu/api/trackback/id/tr586017575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

343103 2013.04.24. 22:43:26

gyerekek... szerelmes lettem a Dortmundba... egészen elképesztő, hogy milyen qva jól játszottak a hangulat a stadionban, pfff nagyon jó csapat, le a kalappal előttük

349548 2013.04.24. 22:43:26

Teljesen kielégítő elemzés. Alveshez még annyit lehetne hozzátenni, hogy az már jónak mondható, ha megpróbál a kapu előtt szerelni, mert rengetegszer csak a kontrázó csatárok hátát látja, mert ha kell, ha nem elől tevékenykedik. Ez a csatárainkra, középpályásainkra nézve komoly negatívum, hogy egy hátvédnek kell az egész jobb oldalt bejátszania. Ezt, állítom Európa legjobb csapata ellen, vétek volt megengedni, mert mögötte rendre üres terület maradt. A csapat magához képest megtette ami tőle telhető volt, de most olyan ellenféllel találta szembe magát, amely egyszerűen ellentmondást nem tűrve beledöngölte a földbe. Nem volt mit tenni, tehetetlenek voltak. Nem voltunk, nem vagyunk és ha nem újulunk meg, akkor nem is leszünk egy szinten. Akár mennyire is fájdalmas, meg kell végre válni a folyamatosan alul teljesítő játékosoktól. Meg kell reformálni, gyorsabbá kell tenni a játékunkat, ha újra az élre akarunk kerülni. A Bayern megmutatta az utat, amit ha a saját képünkre formálunk, el tudunk jutni ismét a csúcsra. Az alap megvan, már csak fel kell építeni újra a tornyot.

343103 2013.04.24. 22:45:22

amúgy bocsi vigvik, hogy nem a poszthoz szóltam előbb :D szóval sajnos totál értékelhetetlen volt a csapat nagy része tegnap, szörnyű volt látni. régen vertek minket ennyire rommá mást nem is tennék hozzá, rossz volt nézni

349957 2013.04.24. 22:45:56

Guardiola küldött kazettát mindkét német csapatnak, ő intézte így - ő a mi legnagyobb ellenségünk nem a kis paraszt portugál. Guardiola az igazi sátán :D

348398 2013.04.24. 22:53:21

[sittingbull90](#1210610): Nekem is ez a véleményem szó szerint.... Még csak ideges sem lettem mert egy pillanatig sem éreztem hogy volt keresnivalója a csapatnak... Csak szomorú...

340172 2013.04.24. 22:53:26

[JackSparrow66](#1210579): Nos a spanyol foci talán gondban van? Az EB-t nyögvenyelősen behúzták - nem a döntőre gondolok -, a selejtezőben a franciákkal kissé meggyűlt a bajuk. Ugye sok Barca játékos van ott, a labdát is járatják, mégis DelBöske a stabil vedelemre is épít. Gyakran csak 1 csatár van, vagy épp Cesc, viszont 2 védekező középpályás van Xavi és Ini mellett, és Silva is visszakolbászolgat. Nem szégyen innen ötleteket átvenni!

346649 2013.04.24. 22:58:12

[JackSparrow66](#1210519): persze a foshoz a kakát. Más terve már nem volt.

346649 2013.04.24. 22:59:26

[Fouche](#1210616): dehogy küldött

346557 2013.04.24. 23:06:01

Vigvik, ezek a pontok... Ne csináld már basszus. Mit néztél, a Cseh 2-őt?

347396 2013.04.24. 23:12:19

Remek iras. Tegnap mintha lassitott felvetel lett volna a csapatunk,sajnos igen szar volt nezni. Igazabol senkit nem lehet kiemelni.Tiszta 94-es Milan elleni donto(es nem csak a negyes miatt),vagy 86-os Mexikoi feelin'jott ram ettol a zakotol. Szelsok kerdeseben,marha nagy az egyetertes koztunk a cikk irojaval,csakugy mint a Messi dologban,ha kikapcsoljak,nekunk annyi!Es egyre tobbet kapcsoljak ki..sajnos. Szukseg lesz frissitesre,ez nem is lehet kerdes, viszont teljesen normalis dolog,csak esszel tegyuk.Ne vegyunk feleslegesen vkp-t,ha egyszer kozephatvedre van szuksegunk,es csinaljunk penzt vagy ket szelsonkbol.. En egyetlen pozitivumot latok,kopnak le a divatdrukkerek..remelem mostantol ramennek a Dortund/Bayern combora..:) A Real ma pont egy bironyival volt jobb,tizi helyett kontra,ezzel lett 5-0 helyett 4-1..Talan ha nem kesereg a lazan befujhato tizin a Dortmund,akkor nem hibazik ekkorat (az itteni kedvenc:) Hummels sem.Mindegy,nem olyan szar erzes igy,hogy ok is ekkora zakot kaptak..:) Csak egy hangyanyival vannak jobb helyzetben mint mi,de oszinten csodalkoznek,ha barmelyik parharc megfordulna a visszavagokon..

337621 2013.04.24. 23:16:13

a busis dolog nekem már két éve foglalkoztatja a fantáziám. az ellenfelek centerei mindig a két belső védőnk közé próbálnak helyezkedni hátha elcsípnek egy labdát, aheylett h 5 méterrel hátrébb emberfogással kivennék a játékosunkat akin minden támadásunk keresztülfut és az összes háromszög, oldalfordítás egyik pillére

349957 2013.04.24. 23:18:39

Marca: Mourinho zurück zu Chelsea. Halott ember.

334647 2013.04.24. 23:25:28

[binglof](#1210683): a kis vakond ment, nem tudtam ellenállni :/

334243 2013.04.24. 23:27:50

bátor poszt, amiért grat részemről nem tudok azonosulni az első képfelirattal, számomra a szurkolás nem erről szól talán ezért van, hogy idegesítőnek találom ezeket a vesztes meccsek utáni gratulációkat az ellenfeleknek bocs :) Albát szerintem ne írjuk le, és Abidal jelenlegi focitudását ne magasztaljuk fel egy meccs alapján (arra, hogy még mindig az utóbbi a legerősebb kezdőnk balhátvédben) Erről a Messi kikapcsolásról szívesen olvasnék bővebben, ha valaki esetleg látta az okait, ne féljen mágnestáblába vésni :) A képsorozat nagyon ott van :D:))) Amúgy ezt az öreg német edzőt, aki nagy tisztelettel nyilatkozott a Barcáról, aki állítása szerint nagyon ismeri, aki nekem úgy tűnt, hogy ölég jó taktikát dolgozott ki ellenünk, aki leordította az egyik sztárját, amikor az beszólással próbálta védeni egy csapattársát, aki olyannyira ismeri a spanyol focit, hogy konkrétan BL-t nyert az irreállal – és nyártól távozik; nem lehetne elhozni? ;) kisbetűvel, eretnek: Félek, hogy Szesz be fog durcizni, hogy pályára se léphetett, mint Bojan a BL-döntő kapcsán – és ha ő menne, az jóval nagyobb gáz lenne [bondia](#1210705): ugye azt mondják az angol fociban (Manchesterben), hogy „anything city can do, united can do better” – mi is eloroztuk (egy Valdés vetődéssel ;)) a legnagyobb szopóálarcot a sexshopból a birodalmiak orra elől ;):))))

336114 2013.04.24. 23:38:46

Hibátlan a kép, szívemből szól. Btw vigvik, megkaptad a mailem múlt héten? És akkor most elolvasom.

346649 2013.04.24. 23:45:59

Mély fájdalommal tudatjuk, hogy a szomszéd tehene is megdöglött. Sovány vigasz, de most csak ennyi jutott.

334243 2013.04.24. 23:58:08

[zsugasvili1](#1210792): kurva nagy :))))))

336114 2013.04.25. 00:06:17

Na akkor a cikkhez is. Messi sérült volt, ez én úgy vélem nyilvánvaló, de fel kellett tenni, mert még sétálva is leköt 2-3 embert, és bármikor benne van egy passz. Utólag persze jobb lett volna Cesc, de ez már veszett fejsze. (Amúgy én annyira, de annyira megnézném Thiagot false 9-ben... De lehet csak az én perverzióm.) A két szélsőnk botrány, ott ment el alapvetően. Ha van ott két olyan ember, aki gólveszélyes, és 1-1-ben meg tudja verni a védőjét, akkor tudnak területet csinálni középen, ez pedig létfontosságú. Sztem Neymar érkezésével kombinálni fogjuk (kellene...) Frank és Pep taktikáját. Ott is R10 és Giuly volt a két szél, teljesen asszimetrikus játék. Illetve még egy fontos megjegyzés: amíg Alves-Abi a két szél, az egyik támad, a másik védekezik alapvetően, és így a középső védőknek és Businak csak egy oldalra kell kisegíteni. Így, hogy Alba van, ez már lehetetlen, van 4 szélsőnk, akik mindenhol (elől-hátul) egész ók, de nem tudnak dominánsak lenni egy ilyen ellenfél ellen. Többet vesztettünk, mint nyertünk. Vicces, de pont a szimmetriával borult fel az egyensúly (ami amúgy a kicsik ellen látványosabb játékot eredményez, de nem nyerünk vele egy ilyen terminátor team ellen). Dominancia. Lehet, hogy unalmas, és sokszot fárasztó volt, de Pep nagyon jó úton haladt. Egész egyszerűen ha nálad van a labda, nem kaphatsz gólt. Ennek a csúcsa volt a Santos elleni 4-0. Lehet pihenni labdajáratás közben, aztán gyilkos visszatámadás, ha nincs meg. Most csak a pihenés volt. De veszve semmi nincsen. Az első kérdés, hogy mennyit kockáztatunk egy hét múlva. Ha nekik megyünk, tudunk négyet lőni. De minimum ennyi az esélye a 0-4-nek is. Ha biztonságit játszunk behúzzuk kb 2-1-re, nem szégyenülünk meg, de esélyünk sem lesz. Nagyon kiváncsi vagyok Tito mit választ. Erős a gyanúm, hogy Messi fizkai állapotától függ majd a döntés. És végül, de mindenek felett: SOM-HI BARCA! SIEMPRE! Hummels ma a hatamas hibája ellenére elképesztően nagy tanár volt, minden labdát elfejelt, mindenkit megelőzött, és előre is nagyon jó. Ő kell nekünk, bármennyit kérnek, ki kell fizetni.

336114 2013.04.25. 00:07:09

[vigvik](#1210742): Küldd el ezt a képet pls!

343103 2013.04.25. 00:27:09

[Tikamester](#1210820): csak neked http://utwenger.blog.nepsport.hu/archives/2013/04/24/Egy_ujabb_vilagvege/ szerintem ha átfutod találsz 1-2 ismerős gondolatot

349298 2013.04.25. 00:27:13

[cronyzje](#1210595): az pont úgy volt, hogy Lewandowski szerelte özilt aztán pontosan szöktette magát a szélen, a végén pedig a saját beadásából megszerezte a négyet érő találatot! persze csak viccelek, de nem egyedül verte meg a realt, ott is kemény munka folyt sárga-fekete részről, csak Hummels hibázott egyet amiből gól is lett, a Bayern meg nem tette meg ezt a szívességet nektek. egyébként én sem teljesen értem az 5-ös meg 6-os osztályzatokat, és igaza van karikának: simán lehet felezni.

340921 2013.04.25. 05:42:11

Jó írás:))A pontozás szerintem is megfelezhető,de ez most teljesen lényegtelen.Grat a BM-nek.Jobbak voltak,nincs miről beszélni..Egyszer visszakapják ugyis:)Remélem a visszavágón....Én még mindig úgy gondolom hogy a Dortmund ül fel a trónra ideiglenesen:))Hisz láttuk hogy fociznak a Real ellen...

345793 2013.04.25. 06:44:28

[k0jack](#1210857): jó persze ez képletesen értem mert az egész dortmund ment hajtott küzdött csúszott mászott ha kellett de amit Lewandowski ott kétszer megcsinált a 16-on belül az döntőnek bizonyult

349548 2013.04.25. 06:49:10

A tegnapi Dortmund meccset nézve folamatosan azon keseregtem, hogy miért nem mi kaptuk őket. Egy percig nem tartottam volna kétségesnek a továbbjutásunkat. Ennyi vaktában előrevágott, eladott, pontatlan passzt sajnos a Bayern nem produkált ellenünk. És ráadásul ez a szerencsétlen Madrid ezt nem tudta kihasználni! Valahol tudat alatt pedig még szurkoltam is nekik (ne kövezzetek meg), már csak azért, hogy a döntőben tapasztalják meg ők is, hogy milyen egy mindenki fölött álló Bayern ellen, lehajtott fejjel elhagyni a stadiont. A kérdés csak a különbség lett volna.

346649 2013.04.25. 07:20:05

Szidjuk a mieinket, de mi ennél a Madridnál sokkal jobbak voltunk kedden, pedig az ellenünk komolyabb volt...

338232 2013.04.25. 07:47:01

Jó írás, mindent elmondtál vele.

349298 2013.04.25. 08:05:41

[Trinity59](#1210976): [zsugasvili1](#1210984): már a meccs vége felé épp mondtam is jó apámnak, hogy azért a Dortmundnak nem került akkora erőfeszítésébe a négy gól, mint a Bayernnek. ez mindenképpen érdekes, mert akkor kijelenthető-e az odavágók után, hogy a margit a négy közül a leggyengébb? továbbá, bár én a München és a német foci "szerelmese" vagyok, nem annyira örülök a házi döntőnek. nem azért mert félnék a méhecskéktől, hanem mert nem emlékszem, hogy valaha is jól sült volna el az ilyen finálé (a milan-juve és a manu-chelsea is gyenge volt szerintem)

254576 2013.04.25. 08:10:13

[k0jack](#1211000): nemhogy gyengék voltak, A LEGGYENGÉBB döntők voltak a 2000-es években eddig...

340339 2013.04.25. 08:15:46

Jó írás! Azért Messit én most kihagynám ebből, mert lépni alig bírt, és egy Mallorca ellen se tudott volna mit csinálni, nem egy ilyen Bayern ellen. Elve nem is kellett volna kezdenie, max a második félidőre berakni, úgy még talán tudott is volna segíteni! Szerintem nem baj, hogy a pressignből Tito visszavett, hisz régen meg azt buktuk be, hogy a nagy pressinggel mi magunk tömörítettük be az ellenfelet egy átjárhatatlan fallá!! Szerintem jó ez amit idén játszunk!!! Csak hogy rengeteg volt a sérülés, még az olyan kulcs embereknél mint Xavi is!! Tito betegsége csak hab a tortán!! Ehhez képest így is top 4 ben vagyunk és bajnokok vagyunk!!! Viszont az megmutatkozott végérvényesen, hogy mennyire hiányzik egy Keita, egy Toure, egy Eto, egy Ibra vagy egy sajnos le sem igazolt Llorrente!! Mert óvódás méretű játékosokkal nem lehet mindig dominálni ilyen erő ellenfelekkel szemben!!! Kellenek az erő emberek is!!! Egy Ibra vagy Llorrent-t nem lehet olyan könnyen elnyomni, meg tudja tartani a labdát!! És Busquets bármilyen zseniális egy ilyen Bayern ellen egyedül kevés!! Ha ezt belátja a vezetőség és ilyen szellemben igazol, akkor jövőre bármi lehet!! Ha nem, akkor most már mindenki előtt ismert a recept fizikailag el kell nyomni minket a középpályán, és ezt egyre többen megcsinálhatják! A visszavágón nekik kell esni és megmutatni mi vagyunk a Barca!!! Azért tegnap nagyon kijött a lépés a Bayoroknak, messze nincs ilyen különbség!! Úgyhogy mutassuk meg nekik szerdán azért!! Ha tovább jutni talán nem is fogunk, de azt meg kéne mutatni nagyon nem kell lesajnálni minket!

339643 2013.04.25. 08:19:15

eh tegnap el se birtam olvasni a meccsel kapcsolatos cikkeket blogokat posztokat(tehat gyakorlatilag internet nelkul telt a napom...) de igy meg egyet aludva ra azt mondom, nagyon kijart mar ez, es kellett is ha most kiestunk volna a milan ellen egy 3-1el, siman elsiklott volna a figyelem a dolog folott, a folott, hogy ez a csapat bizony motivalatlan olyan nincs, hogy egy messi 7 kilometert fut a meccsen, mikozben robben ribery vagy muller 11-12 kilometereket...persze, eldugtak a bayern vedoi,de ha nem setalgat egesz meccsen akkor talan neha megtalaljak...nem beszelve arrol hogy a bayern tamadoi a sok futkoraszassal mennyit zavartak mar legfelul, mi meg mennyit nem...ennyire keveset telleg nem lehet mozogni, ezt egy nb1es csapatba felulmiljak... de az egesz csapaton azt ereztem, hogy csinalgatjak a tikitakat, tologatjak a labdat, de ha nem megy hat nem megy, le van szarva...nem volt kuzdes, semmi lelkesedes es mindezt egy egyebkent csucsra jaratott bayern ellen egyebkent megertem a dolgot ennyi siker utan szep idoszak volt nem is tudom mi kene egyik reszrol jol hangzik, hogy hozzuk ide hummelst neymart de sokkal kevesebbol meglehet oldani a dolgot szerintem el kell fogadni, hogy egy uj korszakot kell inditani, es kihasznalni azt amit mindig mondtunk, hogy igeretes az utanpotlas kicsit at kell alakulni, de meg kell probalni a tehetsegeket beepiteni montoya-bartra-pique-alba busquets-song thiago-iniesta messi aguero kicsit stabilabb, de elorefele kicsit direktebb csapat, verbeli centerrel, hatul kozepen 4 1,60nal magasabb emberrel, johetne hummels, hogy bovebb legyen a valasztek, agueronak egy olcso veteran center cserenek (jaj de kene egy henrik larsson) dulifuli beepitese messi es thiago helyen, meg egy csere songnak, azt venni kell, busi helyen epulhet be sergi roberto is, az olyan tehetsegeket, mint tello meg cuenca el kell felejteni ha a barcaba jatszanek, es az ellenfel vedelme folyton messit figyelne, nekem meg iniesta meg xavi dolbana a passzokat, akkor en is tudnek 10 helyzetbol 2ot berugni, de az nem jelenti hogy egy komoly meccsen segitseg lennek a csapatnak en pedrot is elelejtenem, alexis meg hasznos lehet, ha nem ennyire tomoren tamadunk es szoritjuk a kaou ele az ellenfelet, lenduletbol jol tolta mindig is (udine, chile) ez a brusztolas annyira nem megy neki, de benne meg van fantazia na akarhogy is, van ebbe a csapatba potencial, talan ez a pofon jol is jon, egy igazi tortenelmi csapat amugy se kulloghat le a dobogo felso fokarol szep csendben, tortenelmi csapatnak vilagrengeto tortenelmi bukas jar

349548 2013.04.25. 08:40:40

Szerintem, bár ne legyen igazam, de a visszavágón a tisztes helytálláson kívül nem sokban reménykedhetünk. Nyugodtan, hátradőlve lehet szemlélni, hogy hova kell fejlődnünk. Ez a hajó már elment. Aki reálisan ítéli meg a helyzetünket, az belátja ezt. Sajnos most legalább ennyi a különbség a két csapat között. Az már a mi szerencsétlenségünk, hogy pont velük hozott össze a sors. Ha nem őket kapjuk, akkor szerintem biztos lett volna a döntő. A jelenlegi Bayern mindekinél jobb ennyivel és ezért nem kell szégyenkeznünk.

340339 2013.04.25. 09:08:20

[Trinity59](#1211028): A Bayern sokkal éhesebb is mint mi, főleg azután, ahogy tavaly bukták a döntőt! Mi meg rengeteget nyertünk! És ez is számít! És szerintem essünk nekik, mint a Milán ellen, és ha továbbjutni nem is fogunk mutassuk meg a világnak itt vagyunk még nagyon is!!

349548 2013.04.25. 09:48:40

@kirakat: Teljesen egyetértek, ilyen hozzáállás kell a visszavágón, de a realítások talajáról ne rugaszkodjunk el. És még egy. Ez a Bayern nem a tavalyi Bayern! Az idei egy végletekig kifinomúlt, hihetetlenül összerakott, terminátor gépezet, és ezt nem csak egy mérkőzés tapasztalatából mondom. Esélyünk az elbizakodottságuk lehetne, de ez nem az a klub. Ők idén a Bajnokok, csak gratulálni tudunk!

350287 2013.04.25. 09:55:14

József Attila verse jut eszembe, az a szép...Nagyon fáj! De előre kell néznünk.Azért 1-2 gondolatot megosztanék a Barca fanokkal. Nekem ez a német erőfoci meg mittomén nem normális jelenség.Ilyen nincs, hogy egy szezonban amikor már a vége van gyakorlatilag, 90 percet így focizzanak.Ezek úgy futottak végig mintha fellettek volna ajzva és szerintem fel is voltak. És most ne jöjjön senki az elvesztett Bl fináléval, meg motivációs dolgokkal stb. Ez nem vádaskodás, ez ténykérdés.Valamit az orvosi csapatuk tud, amit talán a világ nem, és ennek már semmi köze a focihoz. Rossz érzés, hogy a Barcának mindig februárban kipukkad a lufija, de legalább ez egy emberi vonás és ettől szerethetőek és elfogadom őket olyannak amilyenek. Ez a Bayern meg 3 fronton robotol, mint a gyorsvonat...Na ugyan kérem! Ettől még rosszak voltunk, nem tűntünk motiváltaknak sem, meg az a tocsogó pálya sem tűnt túl kedvezőnek számunkra. Ám ez a vizes talaj valakinek meg megfelelt, akik ugye játszák ezt az ún. erőfocit. Az a bajom a Bayern győzelemmel, hogy nem tudok nekik gratulálni, mert ez vegytiszta laboros meccs volt, aminek már régen nincs köze a tiszta focihoz...

340339 2013.04.25. 10:16:22

[Trinity59](#1211109): Így van idén megérdemlik nagyon! Mi ezer sebből véreztünk és egy nagy váltás volt nálunk ne felejtsük! Ahhoz képest simán bajnokok lettünk és a négybe is beverekedtük magunkat! És az a Milán elleni meccs mindenki szívét megdobogtatta! Úgyhogy én nem vagyok kicsit sem elkeseredve!! A keddi nap meg egy jó tanulság!! Nem elég a mezeket kirakni idegenbe a pályára!! Oké, most kaptunk egy pofont, de mi mennyit adtunk az elmúlt években??? Ezt kár elfelejteni!! Jó tanulság ez, hogy nem ülhetünk kényelmesen a trónon!! És legalább lekopnak végre rólunk:) Mi meg újra igazán szurkolhatunk, mert már nem olyan mint az elmúlt 4 évben, hogy inkább egy színházi előadás elé ültünk le, amit végig néztünk utána meg tapsoltunk! És ez sem baj, mert ez foci végül is! Fontos lenne egy két nagyon jó igazolás, mert Pedro, Tello, Thiago jó kiegészítők, de nem klasszisok még (vagy nem is lesznek?)! Szerintem Tito jót talált ki, nyitottabbak vagyunk és direktebbek! Csak kellenek védők is, mert idén az sem volt túl sok és egészséges! Meg, hogy ne kelljen egy rákot kihevernie úgy mellesleg az edzőnek mindeközben! Úgy, hogy én szerintem ezt a figyelmeztető pofont leszámítva nem rossz szezon, még a mi szintünkön sem!! És minimum kell adni egy évet Titonak, ahol ő igazolhat és ahol nem beteg, hogy ítéletet mondhassunk!!

278357 2013.04.25. 10:23:51

Azért Messi (és/vagy Tito) felelősségét ne tompítsuk: A labdarúgás nevű játék legmagasabb szintjén megengedheti-e magának bármely játékos, hogy 7400 métert fusson, miközben a meccs másik legkevesebbet mozgó mezőnyjátékosa 8750 métert, mindenki más 9000 fölött, az átlag 9800 körül teljesít. Ugyanerre még egy buzi adat: Messi futásteljesítménye közelebb volt Valdeséhez, mint a mezőnyjátékosok átlagához. Amellett (vagy pont azért is), hogy ő a világ legjobb játékosa, kurvára szégyellnie kellene magát, ha másért nem, akkor azért, mert nem kért cserét félidőben. Erre a hozzáállásra (szó szerint állásra) nincs mentség, még a sérülés, fáradság se.

349548 2013.04.25. 10:31:27

Ez a gondolat már bennem is megfogalmazódott. Már korábban leírtam, hogy ezek akár 150 percet is le tudnának ilyen gyorsasággal játszani a fáradság legkissebb jele nélkül. Három fronton ugyan azzal az alap csapattal, rengeteg gólt rúgva tolnak le mindenkit a pályáról, szinte megállás, pihenés nélkül. Amig mi állandóan rotálunk, náluk ez a szó szinte ismeretlen. Ekkora erőnléti különbséget én még a büdös életben nem láttam! Viszont az ártatlanság vélelme az első szempont és ameddig az ellenkezője nem bionyosodik be, addig továbbra is csak ámulhatunk és bámulhatunk.

283267 2013.04.25. 10:57:47

a nyár legfontosabb teendői.: 1. elhozni Hummelst 2. elhozni Neymart 3. kidobni a ballasztot (Alexis), Pedro meg a kispad legvégére 4. megtanulni még legalább 2 taktikai elemet, 2 felállást, hogy ha az első opció nem jön be, lehessen hova nyúlni 5. valahogy megértetni mindenkivel, hogy nem tehetünk minden terhet Leo-ra. se neki nem lesz jó, se nekünk. persze mondhatjuk, hogy Leo domináns, de ha jönne Neymar, sztem neki van akkora arca, hogy nem adna oda minden labdát neki, mint a bohóc Alexis meg Pedro. ja és ha esetleg a valóságban ezek nem történnek meg, FIFA manager 13ban én azért meglépem ezeket az igazolásokat.:D

349298 2013.04.25. 11:01:17

[fecooo](#1211006): egész konkrétan igen :) [Pendrek](#1211118): ez azért nem a tour de france! ennyi erővel, mikor ti vertétek agyon a világot, akkor a ti orvosi stábotok volt felkészültebb (vagy valami)! [Trinity59](#1211147): azért 150 percet nem bírtak volna :) Schweiniről patakzott a víz, pedig nem egy vashiányos Zizou, Martinez már alig bírt előre menni az utolsó 15-20 percben, és amúgy, ők is forgatva vannak rendesen, ha nem is annyira mint a Barca, de tavalyhoz képest nagyon is! arról nem is beszélve, hogy a bundás meg kupa meccsek legtöbbjén ötöd, hatod ennyi munka elég ahhoz hogy négyet/hatot/kilencet gurítsanak.

283267 2013.04.25. 11:06:09

ja és ROTÁLÁS!!!!! Busi ki van fingva meccsek óta, Song meg "edződik" a LEvante meg a Getafe ellen. ugyanígy Cesc, nem fut atomformát, de azért megnéztem volna mondjuk a 2. félidőben. Villláról ne is beszéljünk. egyébként nem lenne feltétlenül muszáj ragaszkodni a 4-3-3hoz. egy 4-2-3-1? mondjuk Ver Stegen - Kobold, Shakira Boy, Hummels, Alba - Busi/Song, Xavi/Thiago - Iniesta, Neymar, Messi (akár a jobbszélen is!!!) - Villa

350287 2013.04.25. 11:10:45

[k0jack](#1211171): Igen, ez nem kéne, hogy a tour de franc legyen, de a németek azzá teszik, és ez már nem jó. nem volt az orvosi stáb felkészültebb egyáltalán, mert olyat találtak ki az edzők amit akkor senki sem tudott lekövetni, nem kellett hozzá orvosi stáb...

303821 2013.04.25. 11:13:02

Nem erről akartam volna írni elsőnek, de ahogy emlegetitek itt a rotációtnem tudok elmenni mellette szó nélkül. Szerintem a Bayern az aki megfontoltan és jól rakosgatja játékosait pad és pálya között. A Barca meg leginkább fėlősen. Ha megnézzük a Bayernnek van 3 centere amelyiket mindegyiket képes az edző tűzben tartani mert ha beállnak verik a gólokat lásd Gomez tripla meg Pizzaro négyes, Tito (tülökRouráról nem is beszélve) erre a szezon nagyon nagy részében nem volt képes, kb a Milan ellen éreztem egyedül azt hogy nemcsak Messi akar gólt lőni. Ez az alapszituáció meg azt mellétéve, hogy Messi évi 100 gólt ver nyilván letöri a többi támadót, de ilyenkor lehetne szerintem megpróbálni komolyabb meccseken is megpróbálkozni Messi nélkül, ő sem lesz mindig fitt, mert ha a Bayern orvosait fitogtatjuk azért akkor a Barca orvosai istudnak valamit higy egy ilyen sztárt ennyi időn át szinte konstans sérülésmentesen tartanak. Most akkor amit magamtól akartam írni, szerintem mindenképpen kell Hummels, jobban mint egy falat fagyott kenyér a szibériai munkatáborban. Annak idején Pep is tudta hogy kell majd valaki aki át tudja venni a vezérszerepet Puyoltól csak ukrán pajtással alaposan befürdött és akkor jött az ötlet, hogy majd ifiből ami jóis lenne csakhogy Piqué csak nyilatkozni képes, védekezni nem igazán. Vele egyedül nem lehet olyanokatmeghúzni mint amikor Pep átállt 3 védőre és Alves ( megjegyzem Pedro formájához képest sok játéklehetőségét én csak annak tudom be, hogy ő képes időben visszaérni Alves helyett, akár helyet is cserélhetnének...) nyomulhatott elől. Piqué mellé szerintem kell egy vezér és a Dortmund meccseit elnézve Hummels bizony az, fejben és fizikálisan is. Nem akarok menedzseresdit játszani ilyen ihletettségemet kiélem a megfelelő platformokon, de én hoznék minden posztra egy játékost egyrészt a nagyobb merítés miatt, bár mintha azt hallottam volna hogy Tito papa szűkíteni akarja a keretet(én inkább megszűrném, és nem úgy adnám el a fiatalokat,hogy majd visszahozzuk, ha valaki nem vált be a Barcaban az nem véletlen), másrészt kicsit a Messicentrikusságot csökkenteni, mert iszonyatosan nagy játékos, imádom amit csinál de nem lehet miatta egy egész csapatot beáldozni, illetve de csak akkor nem jönnek majd az eredmények. Amit meg feljebb olvastam az engem is aggaszt, hogy mi van ha Cesc úgy gondolja, hogy őt mindig jobban kritizálják emellett még nem is játszhat, akkor inkább elmegy vhova ahol értékelik is. Ne legyen így.

350287 2013.04.25. 11:14:00

[Trinity59](#1211147): Igazad van,persze, hogy az ártatlanság védelme megilleti őket, de fogadjunk egy kisfröccsbe, hogy 10 év múlva lesz erről is egy könyv, amikor már a kutyát sem érdekli ez a meccs, hogy ki mit szedett be és mennyit.egy kicsit olyan ez a dolog mint a fogadási maffia, mindenki csak sejti, létezik, de csend van.aztán elindul a lavina és még az is tippmixcsaló aki azt sem tudja, hogy merre van a sarki lottózó...

348211 2013.04.25. 11:14:49

[Trinity59](#1211147): Ez nem igaz, hogy három fronton ugyanazzal a csapattal játszik a Bayern; csak ők idén annyira jók, hogy a bajnokságban belefér, hogy egy félidőt Ribéry, egyet Robben játsszon végig, vagy hogy Martínez/Schweinsteiger helyett Gustavo lépjen pályára, hogy Kroos sérülése esetén Pizarro és Gomez kezdjen. Azért ők sem gépek, csak emberek. Csak hihetetlenül elszánt, világklasszis emberek.

348211 2013.04.25. 11:17:34

Három dolog van, amiben a Bayern (meg tegnap a Dortmund, mert tök ugyanolyan volt a két meccs, csak ott Cé betalált) sokkal jobb volt: 1. A mentalitás. A Bayern úgy ment neki ennek az évnek, hogy két éve nem nyertek semmit, ami náluk pont ugyanazt jelenti, mint amit itt, a Barcánál jelentene. Főleg azok után, hogy tavaly kaptak egy ötöst a Dortmundtól, és hazai pályán bukták el a BL-t - ez olyan hatással volt rájuk, mintha egész évben vért itatnának velük. (megjegyzés: pont ugyanez volt a ManUnitednél is, csak őket megtorpedózta a török spori. De annyira kíváncsi lettem volna, hogy ők mire mennek egymással...) Ezzel szemben a Barcát már Guardiola sem nagyon tudta mivel motiválni - de most komolyan, hogy motiválsz egy csapatot, ami hülyére verte a világot? (Josénál hasonló a gond: legyőzték a világ legjobbját, megtörték a sebezhetetlenség mítoszát. A küldetés teljesítve - mit akarnak még tőlük?)

303821 2013.04.25. 11:20:47

A posztokat úgy értettem hogy egy kapust egy védőt egy középpályást meg egy támadót...

349298 2013.04.25. 11:25:34

[Pendrek](#1211175): maradjunk annyiban, hogy én nézek meg (majdnem) minden Bayern meccset és nem mindig ugyanaz a 11 fut ki. néha még kapust is rotálnak :) egyébként természetesen jogod van a véleményedhez, ezen nem fogunk összeveszni, de ebben a szezonban ez a meccs volt eddig az egyetlen ahol ennyit kellett futni és koncentrálni. még a dortmund ellen sem voltak képesek ilyet focizni... [Szilveszter94](#1211179): pontosan!

349298 2013.04.25. 11:31:03

[Szilveszter94](#1211180): na nem mintha feltétlenül okvetetlenkedni akarnék, de (hallhatnánk) olvashatnánk a második és harmadik pontot is :D :D :D vagy csak én vagyok türelmetlen? :)

346557 2013.04.25. 11:31:06

Ahogy írtam: http://www.nemzetisport.hu/spanyol_labdarugas/barcelona-nem-lesz-ciklusvaltas-vilanova-es-xaviek-maradnak-2238967 Tito marad.

340339 2013.04.25. 11:32:24

Na most hirtelen már a Bundesliga a legjobb!! Én szeretem a bundást egy mert azon nőttem fel, kettő mert látványos jó körítéssel! Nekem sokkal jobban tetszik, mint az angol vagy az olasz! Oké a két spanyol óriás beleszaladt két nagy pofonba, és szerintem főleg a maguk hibája miatt!! A hogy a Barca a Real is sokkal gyorsabban és jobban is tud játszani, ezt többször bizonyították idén is már! Szerintem a mentalitással volt baj, mint két csapatnál és kaptunk egy maflást!! De azért álljunk meg egy picit!! Évek óta a Barca uralta Európát és a Real is alaposan felzárkózott mellénk! Az EL- ben évek óta spanyolok győznek vagy jutnak nagyon messzire sokkal többször, mint bármely más ország csapata!! Ha majd jövőre is lehozzák így a németek a dolgokat azt mondom lehet a Bundás kezdi beelőzni a Primerát, de azért két meccsből én még nem fogom azt mondani, hirtelen ők előttünk járnak!! ha éveken át fognak úgy dominálni, mint a spanyol csapatok, majd akkor!! De az még odébb van! És mondom itt leginkább hozzáállásbeli különbségek voltak, amire jó kis ébresztő volt ez!

350152 2013.04.25. 11:43:20

[kirakat](#1211190): Jól beszélsz, ezeket mind aláírom. És meggyőztél arról, aminek első elkeseredésemben az ellenkezőjét hirdettem), hogy Titónak még kell adni némi időt. (Az zavart, hogy még 3-0-nál sem cserélt, amikor pedig a Bayern már előtte védekezésre állt át, L. Gustavo behozatalával.) Hajrá Dortmund!

334351 2013.04.25. 11:59:02

[Trinity59](#1211147): [51] mielőtt baromságokat írsz, kérlek tájékozódj: Bayern - Nürnberg 4:0 (04.13.) Starke - Rafinha, van Buyten, Boateng, Contento - Tymoshchuk, Can - Shaqiri, Pizarro, Ribery - Gomez Bayern - Wolfsburg 6:1 (04.16.) Neuer - Lahm, van Buyten, Dante, Contento - Javi Martinez, Schweinsteiger - Robben, T. Müller, Shaqiri - Mandzukic Hannover - Bayern 1:6 (04.20.) Neuer-Rafinha, van Buyten, Boateng, Alaba - Tymoshchuk, Luiz Gustavo - T. Müller, Ribery - Pizarro - Gomez Bayern - Barcelona 4:0 (04.23.) Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Javi Martinez, Schweinsteiger - Robben, T. Müller, Ribery - Gomez

339513 2013.04.25. 11:59:52

[Pendrek](#1211175): baromságokat beszélsz és vádaskodsz.A Pep éra elején mindenkit erőnléti fölényünkkel vertünk rommá.Hat kupás szezont nyomva.A bajorokat a végén vitte a szív és a harmadik gólnál Kassai is nekik kedvezett.2-0-nál nem volt vészes a meccs képe.A Bayern ennyivel jobban akart és tudott játszani,ha náluk van labor van nálunk is,tehát a témát inkább hanyagold.

346649 2013.04.25. 12:09:58

[Trinity59](#1211147): majd 20 év múlva, mint Armstrongnál...

348650 2013.04.25. 12:12:15

[Trinity59](#1211147): a Bayern idén azért jó, mert a cserecsapata veri 6:1-re a BL-elődöntő előtt az ellenfelet. Kroos helyén (aki amúgy is sérült épp) Shaqiri osztogat, és a 34 éves Pizarro triplázik Mandzukic helyén, aki a 3. számú középcsatáruk (lehet keverem az eggyel azelőtti bundásmeccsel). erről ennyit. valamint ők nem ősszel kergették a Müller-féle rekordot, hanem tavasszal akarnak BL-t nyerni.

342302 2013.04.25. 12:12:53

Xavi értékelésével nem értek egyet. gyakorlatilag az első emberünk volt a letámadásnál sokszor, és próbálta összefogni a srácokat. INiesta önmagához képest sokat futott és védekezett, de Xavi volt Schweini után a második legtöbbet futó játékos a meccsen, alig 80 méterrel elmaradva a némettől. 11.9 lm-rel. messi 7,4-et tett a közösbe pusztán az összehasonlítás kedvéért. ha valaki 4.5 km-rel fut többet, mint a társa az igen érdekes számomra. a passzpontosságot nem tudom, de Xavi volt a nagyon kevés értékelhető teljesítményt nyújtó játékosaink egyike. Sergiot kellene megkérdezni, hogy milyen meccsen volt tulajdonképpen. a posztján az ellenfélnél martinez 1,5km-t -t vert rá.

342302 2013.04.25. 12:17:49

a két szélsőnk, meg alig volt megjátszható. As és pedro is nagyot buktázott kedden. az meg van, hogy alves letaposása után pedro nem jött vissza védekezni ->4. gól. valdesnek pechje volt az elsőnél, a lesgólnál nagyon rosszul mozdult ki, és még 1-2 homály kifutással is megörvendeztetett minket...szerencsére azért két ziccert fogott, egyébként ő is bizonytalannak tűnt. fizikailag nagyon alárendelt szerepre kényszerültünk. albával sajnos a védelmet nagyon lebutítottuk. rendre robben hátát nézte, az ő oldalán vertek meg minket. tito gyengén muzsikált, menni kellene. ellenvélemény?

342302 2013.04.25. 12:19:54

remélem szerdára visszakapjuk adrianot és a kapitányt, így talán lesz esélyünk a szép búcsúra. egy 3:1-es diadallal már elégedett lennék. egy totál 50-50 párharcot sikerült 99-1re adnunk 90 perc alatt. focizni kellene idegenben is, nem a biztosra menni. utólag nagy kár, hogy a félidőben megúsztuk 1 góllal, azt hitték a srácok, hogy elég lesz, amit addig csináltak...

340339 2013.04.25. 12:24:05

[karika](#1211210): Teljesen egyet értek veled!!! Mi megint egy jó x ért mentünk, és bár tudhattuk volna, nem hittük el a németek így ránk jönnek! És 20 után, mikor volt még hátra vagy félóra kifejezetten megnyugodtam, mert kezdet helyre állni a világ rendje. Uraltuk a meccset, és gondoltam lövünk egy gólt azt jó is lesz. És akkor jött a tök szabálytalan 3. gól ami nagyon nagy pofon volt!!! Egy haverom is írta előbb, hogy tuti dopping volt a két német csapatban!! Nem volt!! Csak ennyivel éhesebbek és ennyivel jobban akartak!! És mielőtt itt eltemetjük a Bracát meg a spanyol focit, nézzük már meg a visszavágókat!! Az Arsenal totál vert helyzetben otthon verte ki majdnem a Bayernt!! A Bayern szerintem erre a meccsre nagyon felszívta magát, nagyon bizonyítani akartak ellenünk, és nagyon kijött a lépés meg a bíró nekik:) Ha jövő héten otthon is így szétszednek minket, majd elgondolkozom!! Addig azt mondom ez egy jó Bayern aki nagy szezont fut és megfutotta a legjobb meccsét egy elég sok nehézséggel és sérüléssel Barcával szemben!

349298 2013.04.25. 12:25:09

[yayat24](#1211227): 2 év töketlenkedés közben és után mi adtunk hideget-meleget Don Juppnak, azt most meg örülünk mint majom a farkának, hogy milyen fasza csapatot csinált nekünk... nem hiszem, h egy (valószínű) bajnoki cím után el kéne küldeni Titot

340339 2013.04.25. 12:28:54

És nagyon kéne Neymar!!!!! Én nem szeretem a Brazilokat általában, Robbinhoról is tudtam, ha átjön ide, nem lesz egy nagy szám, de Neymar engem az igazi Ronaldora emlékeztet és jó érzéseim vannak!! Ha megszereznénk végre nem csak az lenne, hogy vagy Messi megoldja és belövi, vagy komoly csapat ellen nem lövünk gólokat! Sokkal szélesebb lenne vele a repertoár és a teher is megoszlana elől, és a csapatnak és Messinek is jót tenne!

337436 2013.04.25. 12:29:42

Mégha Alvés oldaláról kaptuk is a gólokat, a WhoScored is lejjebb pontozta Albát még nála is, meg Ti is, és azt kell mondjam, jogosan. Borzalmas volt szakmailag és emberileg is, amit nyújtott (akkor is, ha 3-ast tegnap meg videoton-játékosok kaptak az NS-től, és a 3-as az ritka szar osztályzat).

349298 2013.04.25. 12:29:53

[kirakat](#1211234): igen, az a belealvós bayern performansz kísért időről időre...

344003 2013.04.25. 12:40:18

[kirakat](#1211234): Ha már megemlítetted a bírót,a mi derék Viktorunkat ne felejtsük azt sem el hogy 2 egyértelmű kezezést nem fújt be 16-oson belül...Emellett,hogy akart meccset nyeni a Barca 1!!! darab kaput eltaláló lövéssel?Hibázott Kassai sokat,de korántsem ezen múlt.

346264 2013.04.25. 13:00:27

Kisse mokas ez a nagy gyasz mindenhol. X ev utan belefutottatok a kesbe. Na bumm!! Be kellene latnui, hogy Sanchez hulladek elol, es, hogy kell nektek ket min 180 magas hatved. Ennyi. Ez a Bayern k***a jo! Orom nezni oket. (Ahogy a Dortmundot is) Mint a regi szep idokben.

346264 2013.04.25. 13:02:24

[monoki13](#1211255): Ja, abbol max az elso volt 11es. A masodik tuti nem:) Latod mennyire egyertelmu! Nem akart belenyulni a meccsbe, de nem tudom erte hibaztatni pedig a Munchennek szurkoltam. Gomes es Robben goljanak megadasa szerintem sokkal nagyobb hibak voltak reszerol.

340339 2013.04.25. 13:18:21

[monoki13](#1211255): Természetesen nem!!!!! Senki nem is mondta ezt!! Jók voltatok megérdemelten nyertetek! A 3 gól nagyon rosszkor jött, ami egyértelműen szabálytalan volt, hisz fociban nincsen elzárás, azt itt feltartásnak hívják és szabad kifelé!! pont akkor kezdtünk kicsit magunkhoz térni! de ez nem kifogás, mert sokkal jobban akartatok és haraptatok és főleg játszottatok, és ezen múlt végül is!! Csak nekem ettől nincs az a világ vége hangulatom hiába imádom nagyon a Barcát! Pár hete mi estünk neki így a Milánnak és nyertünk 4-0 ra, akkor mindenki hypolt!! Én azt sem felejtettem el! És pár éve mi gurítottunk egy négyest a Bayernek, most fordítva!! Ez van ezért jó a foci!! És még meg kell nézni azt a visszavágót, az sok mindenre választ fog még adni szerintem.

344003 2013.04.25. 13:32:17

[SilentTom83](#1211284): Gomez góljával kapcsolatban vitába szállnék veled,picit talán tényleg előrébb van,de abban a szent pillanatban a partosnak ezt eszméletlenül nehéz lett volna megítélnie.Abban egyetértek veled,hogy Kassai hatalmasakat hibázott,viszont ha nem is 4 de 2-3 gól volt a 2 csapat között tegnapelőtt este.

349298 2013.04.25. 13:33:45

[SilentTom83](#1211284): szerintem Gomez góljának megadása nem akkora nagy hiba. ott állt mögötte Martinez (nem üveges volt az apja :D)aki bezavart a zasszisztens látképébe rendesen, ráadásul néhány centiről volt szó. nagyobb lest is engedtek már el, nem is néhányat és élőben nagyon nehéz az ilyenek jól megítélni. nekünk meg könnyi megmondani akárhány lassítás után!

349298 2013.04.25. 13:39:01

[monoki13](#1211308): egyre gondoltunk :)

254576 2013.04.25. 14:04:02

[binglof](#1211189): istenkáromlás, de szeretném, h a következő évtől Xavi (lassan) szoruljon a padra, mert már idén is alig volt meccs, amelyen az ő skilljei kellettek a győzelemhez, ellenben volt több is, amelyen éppen egy volt a ballasztok közül...

340339 2013.04.25. 14:12:09

[fecooo](#1211342): igen sajnos ez így volt!! De akkor is Ő Xavi, és ahogy Puyol is ő is nagyon nagyon fog hiányozni!!! Ők voltak ennek a 10 évnek a lelkei!! Azóta is röhögök, mikor úgy 10 éve , mikor Xavi már stabil ember lett, és épp a nagy korszakváltás előtt álltunk, Nyilasi a Sport tévében valamelyik vereség után (akkoriban volt bőven), kijelentette Xavi nem Barca szintű játékos és el kellene küldeni!! és ezek a szakértőink és ezek kezében van a magyar utánpótlás:))))

343080 2013.04.25. 14:39:12

nekem csak az jutott eszembe, hogy a bayrn edzojet nem lehetne leszerzodtetni? nincs bajom titoval, de itt van ez az uriember, egy erosk erettel rendelkezo, de szetesett csapatbol csinalt egy atomeros csapatot. es amit csinalt a bayernnel, az jot tenne szerintem velunk is. ha megnezzuk a bayern keretet, semmivel sem vagyunk gyengebbek, ahol meg igen, oda lehetne igazolni. pl. heynecks hozna magaval riberyt! O azert beferne (robben nem kell) + egy-ket vedot!

340339 2013.04.25. 14:45:14

[sunimesek](#1211388): Minek?????? Totál mást játszunk! Ebben az évben tele voltunk gondokkal és sérülésekkel, és így simizzuk a bajnokságot és ott vagyunk a top4 ben!! Van egy rendszer ami jó, és amit Tito még építhet. Idén fél évre kidőlt! hagyjuk már ezt a kikapunk egyszer azt rögtön kell új minden!! Itt egy folyamatos szisztéma van, ezért tartunk ott ahol!! Egy két jó igazolás az kell igen!! Egy Neymar aki leveszi Messiről picit a terhet egy jó középpályás szűrő és egy védő legalább!

347396 2013.04.25. 14:58:33

[kirakat](#1211400): ''Szerintem jó ez amit idén játszunk!!!'' Szerintem azert vannak hianyossagok,orulok hogy neked tetszik,(bar mint latom a koronan,neked a Real is tetszik,nekik is szurkolsz...:))de nem biztos hogy mindenki igy erzi...

340339 2013.04.25. 15:18:15

[bondia](#1211411): A spanyol focit szeretem és igen én nem utálom a Realt csak mert az ősi ellenfél! Sőt úgy általában nem utálok senki:) mert miért is jó az?? na jó Mout nem szeretem, de őt sem a Real miatt, hanem jóval régebbről már. És vannak hiányosságok persze, de Tito kidőlt majd fél évre. Ha nem így lett volna lehet előrébb tartanánk! Nekem az tetszik főleg, hogy direktebb lett a támadó játék, és nem nyomjuk annyira szét az ellenfelet, hogy mi magunk tömörítjük őket össze egy fallá. De persze ízlés kérdése az egész!! Azt látom, hogy kell pár jó igazolás, mert a fiatalok bár nem ügyetlenek valszeg nem olyan klasszisok, mint Xaviék !

347396 2013.04.25. 15:37:03

[kirakat](#1211419): En a sikertelenseg egyik okat abban velem felfedezni,(aminek te orulsz)hogy az altalad emlitett presszing hianyaban,boven van helye az ellenfelnek atvenni a labdat,es mar le is kontraztak.Es ha pedig egy Bayern az ellenfel,aki annyira pontosan,es gyorsan viszi veghez az ellentamadasokat,akkor eselyunk nincs,mint ahogy semmi eselyunk nem volt kedden sem. Ez nem a totalis football mar,valami oszver,ami remek kiscsapatok ellen,de ahogy egy valamire valo ellenfel jon szembe remegnunk kell.(kivetel a Milan elleni visszavago,bar ott megvolt a presszing!)Nagyon hianyzik ez a jatek elem,es nem csak a bajorok ellen hianyzott,hanem nagyon sokszor ebben az evadban! (velemenyem szerint)

343080 2013.04.25. 15:38:31

[kirakat](#1211400): ha valaki nem szokott egybol edzo vagy jatekos csereert uvolteni, az eppen en vagyok. nem is azt irtam, hogy tito huzzon el, csak eszembe jutott, hogy heynecks allas nelkul, nekunk meg kene egy olyan edzo, aki rendet tesz egy kicsit. pl. hatul! en titot nagyra tartom, szerintem nagyon jo tamado focit alakitott ki, de egyre tobbszor ugy erzem, hogy a vedelem megszervezese nem az erossege. mint ahogy a cikkben is volt - celtic ota szinte mindenki a hosszun levo alvesre iveli a labdat. ez tenyleg megye II szint. az meg hogy baeyern es barca mast jatszik total hujeseg. sok olyan elem van, ami kozos.

255271 2013.04.25. 15:38:37

[sittingbull90](#1210596): hehe, még most sem kéne Lewandowski? :)

347396 2013.04.25. 15:45:24

Ez az egyik oka annak,hogy ugy tunik,mintha mindenhova a Bayern ert volna oda elobb,eselyunk nem volt megjatszani a labdat,dobni egy kulcspassz,egyaltalan helyzetbe kerulni,akcio utan. Es nem futunk eleget labda nelkul sem.Pont ami a Barcanak az elonye volt,azt most nem jatszuk,es ezert tunik jo nehany meccsunk(nyilvan foleg a CL-rol,erosebb csapatokrol beszelek)lassitott felvetelnek.Szerintem idonkent a borzaszto,a tokeletes definicio a jatekunk sebessegere.Ez volt Milanoban is,ez volt tegnap elott is,es a Psg ellen is igen szar volt a jatek idonkent,a meccs kulonbozo periodusaban..

347396 2013.04.25. 15:54:11

Es szerintem ahogy 7.4 kilometert futunk,alibi presszingel,ugy ervenyesul az,hogy egy jol kontrazo csapat egyszeruen ativeli,vagy gyors hosszu inditassal kikeruli a kozeppalyankat,es az elol ragado szelso vedoink,valamint a folyton problemas(evek ota gondok vanna itt)belso vedoinkre ravezetett akciok eletveszelyesek,mint ahogy a Real elleni,meccseken is lattuk.Es itt jon elo a vedelem,akit mi azt gondolunk,hogy ugyanugy eleg lehet ehhez az uj jatekstilushoz,mint ahogy eleg volt,amikor meg az egesz csapat presszinget jtszott,es SZETFUTOTTA labda nelkul az ellenfelet.Akkor sokkal kevesebb szerep harult a hatso alakzatra mint most.Szerintem ez az egyik oka,miert nem igazan mukodik a jatekunk,komoly ellenfel ellen.(Nyolc tetmeccsbol,vagy kilenc,egyet nyertunk csak meg,a Milan elleni visszavagot,ahol ismetlem,mentunk mint az allat,presszingeltunk,szetfutottuk a Milant..

262141 2013.04.25. 16:45:49

[Pendrek](#1211118): Nagyon is egyetértek. És ezzel nem mentem fel a csapatot, valamint nem kisebbítem a Bayern érdemeit. Azt is tudom, hogy minden csapat doppingol. Azonban most a németek előszedtek valami olyan szurit, amivel mi nem rendelkezünk jelenleg. Újra megnéztem. Ez még a mai atletikus fociban is unikum. Ennyit futni, ennyi sprintet futni 90 percen keresztül szinte lehetetlen.

262141 2013.04.25. 16:54:15

[Úr](#1211493): Remélem, jövőre kitalálnak valamit az orvosaink is, mert ma már ez is része a versengésnek !

347396 2013.04.25. 17:04:09

Egyebkent ertem en a direktebb jatekstilust,amiben persze van is valami,kellenek a hosszabb inditasok szelre stb,de egyenlore szerintem(magassag elol,szelsotamadok fogalmatlansaga)reven nem mukodik rendesen ezen taktika.Es persze ami ezzel jar,nagyobb hibalehetoseg ergo tobb eladott labda, amit vedelemunknek szamtalanszor egy meccsen,egy az egyben kell kivedekeznie,szinte rank esnek lenduletbol a CR,Robben fele gyors tamadok,nem viccbol kaptunk szamlalhatatlanul sok golt iden,es nem viccbol lett CL negativ rekord,a Bayern elleni 0-4 sem..:( Meg egy dolog,lehet sokaknak nem fontos,de megis..Irtuk paran tegnap,(es mindenki mellebiggyesztette,hogy szegeny Tito beteg,sajnalatos,stb)de amennyire szerencsetlenul,hitehagyottan allt a partvonal mellett,ugyanazt lattam a jatekosok fejen,es visszatukrozodve a jetak kepen is.Szemely szerint nagyon birom a Pep fele szakembereket,akik a 180 fokos ellentetei a kedden latottaknak.Persze nem mou,aki szemet nyomogat,nem az a habitus tetszik,de egy egeszseges gyozni akaras latszodjon mar az edzon is,mert elobb utobb a jatekosokra is atragad ez a fajta attitud.. Ettol persze meg lehet/lesz belole nagy edzo,elvalik jovore,hiszen most erositettek meg a posztjan...

342302 2013.04.25. 19:35:31

amíg torony magasan xavi a legtöbbet futó játékos a csapatban, addig nem hiszem, hogy nyugdíjba kellene küldeni. ballaszt leginkább messi volt kedden. alba oldaláról lőtte a legtöbb szögletét a münchen. onnan veszélyeztetett robben és müller is. a 3. gólt is onnan szerezték, ahogy a szögLESgólt is onnan jött. ALves oldalán csak riberynek volt egy lövése, illetve amikor letaposták, és ápolásra szorult, szerezte a 4. gólt a münchen. egy klasszissal jobb volt mint alba teljesítménye. az, hogy dante lefejeli, hát ez van...nem tud mit csinálni szerencsétlen.

334243 2013.04.25. 20:00:51

Iniesta: ""Amint véget ért a meccs, az öltözőben egyhangú volt az a vélemény, hogy teljesen megérdemelten nyertek." mondjuk bár a focisták többsége köztudomásúlag lényegesen butább az átlagembernél, azért az még tőlük is furcsa lett volna, ha egy 0-4 után osztanak-szoroznak, és valami ettől eltérő megoldást hoznak ki...

343103 2013.04.25. 20:54:27

[gamsti](#1211432): bassz, hát összejött neki :D de szerintem soha többet nem lő 4et egy BL elődöntőben. amúgy meg a franc tudja inkább a védelmet kéne megerősíteni

254576 2013.04.25. 22:16:45

Bartomeu nyilatkozata nyémárról: Neymar a fő kiszemelt "Valóban, a brazil támadó érdekel minket, szeretnénk leigazolni, már Guardiola is kérte, hogy ha lehetőség adódik rá, szerezzük meg, és Tito is szívesen látná a csapatban. Jelen pillanatban azonban azt tudjuk, hogy Neymart szerződés köti a Santoshoz, és nem kíván távozni a klubjától, így most még nem tehetünk semmit sem. Ha ezen a téren változás következne be, készen állunk, hogy erőfeszítéseket tegyünk a megszerzéséért." de most komolyan: vki elhiszi, h Pepnek ilyen játékosra fájt a foga??? én biztosan nem.... lehet, h egyedül maradok a véleményemmel, de továbbra is berosált sanyinak tulajdonítom a neymar-ostromot...

348948 2013.04.25. 22:32:45

Egyébként az megvan mindenkinek hogy a Bayern az Arsenal ellen idegenben, kb ilyen urfocival 1-3ra nyert, aztán a visszavágón otthon kikaptak 0-2re és majdnem kiestek? Csak azért mondom, mert most bayernre mindenki úgy néz, mintha valami legyőzhetetlen csapat lenne, de szerintem meg bármi lehet. A foci nagyrészt fejben dől el, és nagyon veszélyes azt hinni, hogy elég csak kimenni a gyepre és majd úgy is mi nyerünk. Erre mi vagyunk a legjobb példa az elmúlt időkben.. Ez a Barca meg nagy ritkán fel tudja szívni magát és akkor bármire, de tényleg bármire képesek!

339513 2013.04.25. 22:59:20

Azért a játékunkkal igenis vannak problémák.Lehetne elemezni néhány dolgot.Én például Pedro és Sanchez ekézésével nem értek mindig egyet,bár magam is tettem ilyet.Sajnos az ő játékuk alá van rendelve Messi kiszolgálásának és a csapat Messi függősége is innen ered.Nem Messi formáján múlik a dolog egyedül,mert ha ő pályán van és ahogy kedden tették onnan az ellenfél letörli a többieknek akkor is Messi kiszolgálása és a vonal melletti futkározás a dolga.Ilyen meccseken amikor őfelsége csak téblábol nem cseréljük le.Lehet Tito jó edző,de gyenge kezű és sajnos Pep ezt a koloncot rá hagyta.Heynkess valószínű két perc alatt helyre tenné ezt a dolgot.Jelenleg a Barca szolgálja Messit és nem fordítva,tulajdonképpen a teljes club alá van rendelve.Nem jó ez így nagyon nem,szerintem pressing is miatta nincs ő ehhez már túl sztár,futkossanak helyette a csicskák.Pedro és Sanchez a válogatottban mindig elég jók.Sajnos Tito marad így jövőre még nehezebb lesz szerintem már négybe sem jutunk.

349548 2013.04.26. 08:36:27

Xavinál én azt látom, hogy a régebbi énjéhez képest odáig "fejlődött", hogy a kapura már teljesen veszélytelen. Még a gólpasszai is eltűntek. Az egyik legpontosabban játszó emberünk, de a lendületes, gyors támadás vezetés, amire igazából szükségünk lenne, már nem tartozik az erényei közé, mint ahogy a védekezése sem. Ő az egyik legfontosabb pozícióban játszik, de mintha eljárt volna felette az idő. Sajnos! Még egy hülye kérdés. Alves miért nem játszik jobbszélsőt??? Állandóan elöl lehetne, több energiája maradna, ott érzi jól magát és nem maradna mögötte mindig üres terület, ami a jelenlegi védekezésünk egyik legnagyobb kockázata.

350287 2013.04.26. 09:00:12

[karika](#1211210): Nem szeretem az ilyesfajta minősítéseket. Főleg úgy, hogy egy nemzeti sportos fordulattal éljek, a városban is azt beszélik, hogy ezt a 90 percet így nem lehet lefutni az idény ebben a szakaszában, bármily jól sikerült az alapozás,ennyi meccsel a lábukban,ilyen rotációs rendszer mellett stb. Nem is vádolom őket akkor, amennyiben ez tényleg zavar, akkor csak halkan jegyzem meg, hogy van nekük valamiféle szerük ami elhozza nekük a szív diadalát...Így megfelel? Vonatkozó irodalom: Toni Schumacher:Fütyülök rátok, Sport Kiadó, Budapest, 1987.

296735 2013.04.26. 09:26:07

[karika](#1211816): Tényleg leszállhatnál Messiről!

296735 2013.04.26. 09:40:34

[krokodil22](#1212012): Ne haragudj, de ilyen stílusban írni Messiről, elég durva. Mi az,hogy Messi kolonc??? Tudod, mikor nyert volna ennyi trófeát a Barca nélküle. Azt gondolom, hogy Messi jobb képességű támadókat érdemelne maga mellé, nem Pedrót, meg Sanchezt.

296735 2013.04.26. 09:41:53

Tito, ha egészséges lesz jövőre, jobban oda fog tudni figyelni a csapatra.

254576 2013.04.26. 11:26:10

ez már azért a skizofrénia egyik súlyos formája :P :D

350309 2013.04.26. 14:05:59

Sziasztok, elösször is avval kezdeném, világ életembe utáltam a barcelonát, valahogy soha nem volt szimpatikus. Mikor a Kluivert korszakban játszadoztak , már ott elkezdődött a sztároljunk ki magunknak egy hülyegyereket időszak. Sajnos a labdarugás ( a sajnos jelenesetben a mostani barcának szól) csapatjáték és csapatsport. Ne, hogy azt gondoljátok Bayern drukkoló lennék... Tisztázzuk : NEM! Én egész egyszerűen azt a játékot szeretem ahol nem játszák meg magukat. Sok marcona kiakadás is volt Kassaira , igazából a védő ugyan úgy ment oda(3.gól), csak a spanyol bajnokságba annyira nem kell álloképesség a védőnek, hogy simán lepattant a bayor parasztról. A második gól, valóban les volt. De összeségében lehet korekkt, ide és oda is adott.. ugye ha keserű is így látjátok már nem túl forró fejjel.... A pontozás reális. Gratulálok a szerzőnek, azért is, mert nagyon jól észrevette, megjátsza és befúj, igen tessék szépen divat drukkerek és ősbarcások kezeiteket a szívetekre helyezni és mormogni a következő imát "Köszönöm istenem, hogy a FIFA követői is divatdukkerek lettek ( no meg a pénzé ) és az elmúlt időszakban a test-test elleni csatákban nekünk fújtak, a szinházi játékaink alkalmával pedig néma maradt a síp." Nem fikázok nem egyedi eset -sajnos-, olaszországban is ugyanez megvan és angliában is. És igazából lenne is potenciál a játékban, ha az értelmes lények is beállnának és nem csak a megszokott 10 cmes körömpaszokkal, mint egy rosz furó mennének csak és kizárolag középen.... Pedig van szélső nem? Semmi gond nem kell használni, majd a Bayern/ Dortmund vagy Man u/c szépen kivásárolgatja őket. Hogy mit éreztem a mecs nézése közben? Hogy láthatóan megint a marketing miatt kapott az a izé aranylabdát, és nem valamelyik hasznos vagy legalábbis használhatóbb társa. A visszavágó: Véleményem szerint amíg a Bayern nem rúg golt , addig partiban lesztek. (remélem tiszta ezközökkel) Azt nem mondom hogy simán rugtok 4et, de az benne van, hogy esetleg 1 az elsőben egy gyors a második elején és a 85-95 perc között begyötritek a hosszabitást.... De tényleg fizikailag bukott verseny lesz, és csak egyetlen gól kell nekik. Mindenesetre sok sikert kívánok a bajnokságban is.

340179 2013.04.26. 14:40:04

ezt a münchent 0-4 ről soha nem verjük ki. álmodozni kár. de lehet. én úgy hiszem ezen a meccsen tito kinevezése óta a legnagyobb hibákat vétette. egész szezonban nem hibázott annyit mint ezen az egy meccsen.

339513 2013.04.26. 17:07:36

[Pendrek](#1211997): nekem tök mindegy kit vádolsz doppinggal,3-4 éve mi pont így aláztuk az ellent erőnléttel,senki nem jött elő ilyen dolgokkal,ennyi.Toni Schumacher az egyik legnagyobb tapló aki valaha pályára lépett,tőle még egy euró bankjegy köteg sem kellene.

339513 2013.04.26. 17:12:28

[krokodil22](#1212020): öcsi vagy hugi ez az Fc Barcelona szurkolói blogja,nem az Fc Messié.Minek nevezzük azt a játékost aki kevesebbet sétál mint a kapus,mert futni nem láttuk.Az egész játék rendszer alá van rendelve,régen Messi csapat ember volt most nem az.Most a Messi labda érdekli csak más nem.Esetleg sérülés után nem kell vállalni a játékot.40%-kal futott kevesebbet mint Xavi vagy Ini erről ennyit.Menjél sírni máshová.A Barca bármelyik Bl-t amit nyert Messi nélkül is nyerte volna.Elődöntőben sosem rúgott még gólt. A döntők meg eldöltek nagyrészt mire betalált,Henry és Eto'o sokkal hasznosabbak voltak középen mint ő.
süti beállítások módosítása